Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ylipitkät vaihtovälit on ainakin toimiva keino tervata moottoria sisäpuolelta, ja männänrenkaat on yksi mahdollinen kohde. Tosin noihin aikoihin useampikin valmistaja laittoi koneisiinsa löysiä männänrenkaita pienempien sisäisten vastusten toivossa, mistä seurasi sitten öljynkulutusta. Esim. Toyotan tapauksessa sitten vaihdeltiin uusia renkaita sen enemmittä pulinoitta, joidenkin toisten tapauksessa taas sovittiin, että artisti maksaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Tiige
Viestit: 2857
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

atm kirjoitti:
19 Maalis 2024, 16:17
Onkohan tuon jötsin öljynkulutus ollut suurta ihan uudesta lähtien?
30 tkm öljynvaihtoväli on aika pitkä merkille kuin merkille ja se saattaa edesauttaa nopeempaa koneenn kulumista.
Ylitarkalla pidolla olleesta JTS jossa suositettu vaihtoväli puolitettu olisi mukava kuulla kommenttia - meneekö ölppää samalla mitalla
En osaa perimmäistä syytä sanoa 156 JTS:n öljynkulutukselle kun ei ole tuttu moottori. Ei kai missään Alfa Romeossa ole ikinä ollut 30tkm öljynvaihtoväliä? Joissain se 30tkm saattaa olla huoltoväli mutta sitten erikseen maininta että öljyt 15tkm tai 1 vuoden välein.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Tavis
Viestit: 44
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
Car(s): 156 SW 2.5 V6 2001
Ex: 159 1750 TBi 2011
Paikkakunta: Espoo / Munchen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tavis »

Irrottelen etupenkkejä 156 2.5V6:sta ja kysymys miten airbagin liittimen saa irti? Liitin näyttää kolmelta puolelta kiinteältä joten sen irrottaminen näyttää hmmm mutkikkaalta. Kiitos etukäteen vastauksista. Niin ja penkit on tarkoitus laittaa takaisin kiinni eli johtoja ei viitsi katkaista.
Liitteet
20240326_162954 tt.jpg
20240326_162954 tt.jpg (65.47 KiB) Katsottu 3137 kertaa

Avatar
TonninAlfa
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia
Paikkakunta: Akaa/Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TonninAlfa »

^juuri nyt ei pääse tarkistamaan omista vehkeistä, mutta muistikuvista -> eikös siinä yhdellä sivulla ollut näkyvissä valkoinen "uloke", jonka sisään painamalla liittimet erkanevat toisistaan.
Money well spent? Well, money spent...

Tavis
Viestit: 44
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
Car(s): 156 SW 2.5 V6 2001
Ex: 159 1750 TBi 2011
Paikkakunta: Espoo / Munchen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tavis »

On sellaiset mitkä menee sisään. Yritin irrottaa tuolla tavalla, mutta oliskohan sitten vaan vanhuuttaan niin tiukassa, että vaatii vähän voitelua? Eli irti on, oli vain tiukassa:)

Tavis
Viestit: 44
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
Car(s): 156 SW 2.5 V6 2001
Ex: 159 1750 TBi 2011
Paikkakunta: Espoo / Munchen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tavis »

Seuraava kysymys. 156:n kaikki lattiamatot on irti ja lattian eristysmateriaalikin pitää poistaa koska pintakumi on kovettunut ja hapertunut. Mitä laatua olette käyttäneet tilalle, kun olette uusineet? Saisi olla tietenkin taipuisaa, että on helppo muotoilla koteloihin. Jotain Motonetin tai Bilteman vakio tuotetta?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei sen määräänsä hienompaa tarvi olla. Bilteman liimalla varustettua bitumia muistaakseni viimeisimpänä laitoin, kun oli tarve. Pieni lämpö auttaa notkistumaan mutkissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Tavis
Viestit: 44
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
Car(s): 156 SW 2.5 V6 2001
Ex: 159 1750 TBi 2011
Paikkakunta: Espoo / Munchen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tavis »

156:n sisustan kasaus menossa ja yksi johtosarja jäi merkkaamatta. Mihin mahtaa mennä samassa johto nipussa oleva kolmas klipsi? Kuvan alalaidassa valkoinen johto klipsi. Kiitos etukäteen.
20240428_111835 low.jpg
20240428_111835 low.jpg (66.72 KiB) Katsottu 2273 kertaa

Dario
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Heinä 2023, 15:23
Car(s): 156 Sportwagon 2.5 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dario »

Jaahas, Busson kaasuläppäkotelo sirisee virrat päällä. Tai vahvasti olettaisin, että on kaasuläppäkotelo googlailujen ja korvakuulolla paikantamisen jälkeen. Sirinä on pääsääntöisesti tasaista, mutta saattaa välillä pätkiä. Jos painaa erittäin kevyesti kaasupoljinta, niin sirinä lakkaa ja jos painaa poljinta syvemmälle, niin sirinä taas jatkuu. Moottorin ollessa käynnissä kaikki tuntuis kuitenkin pelaavaan. Tyhjäkäynti on tasainen, ei esiinny nykimistä, eikä ole vikakoodeja.

Toi kaasuläppäkotelo kun on tossa helpossa paikkaa tyrkyllä, niin mietin oliskohan mitään mitä tällainen kädetönkin auton omistaja vois kokeilla tehdä ongelman selvittämiseksi(?) Vai onko tässä ees oikeeta ongelmaa? :D

Avatar
Keltsi
Viestit: 1842
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Tuossa on sähköinen kaasuläppä, surina on ihan normaalia.
"No smoke => no power => no hope"

Dario
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Heinä 2023, 15:23
Car(s): 156 Sportwagon 2.5 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dario »

Keltsi kirjoitti:
13 Touko 2024, 15:12
Tuossa on sähköinen kaasuläppä, surina on ihan normaalia.
Jees, kiitoksia tiedosta!

Harvemmin tulee oltua konepelti auki siten, että on pelkät virrat päällä, mutta nyt sattu olee, kun lamppujen suuntausta säätelin, niin pisti korvaan tuo sirinä. Tässä on vähän viime aikoina joutunut venyttää penniä, jotta saa katsastuksessa ilmenneet ruostevauriot fiksattua, niin nyt meinaa olla pelko persiissä joka äänen suhteen, että ei kai vaan hajoa mitään uutta enää. :'D

atm
Viestit: 173
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Boselift soittimesta kyssäri.
Miten saa vai saako ollenkaan volyymisäädön pohjatasoa säädettyä?
Nyt kun auton sammuttaa joutuu aina säätämään volyymin suuremmalle. Ei tiedä onko soittimessa, koneen melutasossa vai omassa kuulossa vikaa mutta täytyy olla sellaiset 34 "napsua" että jotain kuuluu radiosta :-D . Nyt nollataso on jotain 22 kun virrat laittaa päälle.

Avatar
TonninAlfa
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia
Paikkakunta: Akaa/Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TonninAlfa »

^samaa bongattu omissakin yksilöissä, tulen siivellä kuulemaan mahdollisia vastauksia :) Kuulossa ei vielä pitäisi olla vikaa ja on pihassa myös yksilöitä, joissa vakkarisoittimen taso 22-30 on jo "naapurit valittaa" luokkaa.
Money well spent? Well, money spent...

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^,^^ Saa, mutta en vain muista, että miten :lol:
"puhun niin totta kuin osaan"

atm
Viestit: 173
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Bosen manuaalistakaan en löytänyt tuohon suoraa vastausta.

Ainoa kohta missä viitataan äänenvoimakkuuteen on puhelimen äänenvoimakkuus jonka pohjatason voi asettaa päälle-pois /säätää?
Olisikohan tuolla myös vaikutusta yleisen äänenvoimakkuuden pohjatasolle? Täytyy koittaa.

Miten yleistä on kajarin johtojen katkeaminen etuoven haitarikumin sisällä? Huono kuuluvuus voi ehkä johtua noista, kun kaapelia heiluttelee niin sillä vaikutusta volyymiin :)

Vastaa Viestiin