Onko startin rele koskaan vaihdettu?
Hinurilla mennään!
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 5950
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Hinurilla mennään!
Tuttavan Giulia temppuili hieman samaan tyyliin. Joko ei käynnistynyt tai ei sammunut! Akun miinuskaapelin irroitus ja takaisin kytkentä auttoi aina akuuttiin hätään. Lopulta taisi auttaa akun vaihto... En muista tehtiinkö ko Giulialle muuta, Auto Milano sen silloin eheytti.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Hinurilla mennään!
Ei, sitä arvuuteltiin alustavasti huollossa, maanantaina jatkuu. Starttasi normaalisti Deltan hallissa, kun oli ollut 15 min sisällä. Nää on näitä
- Kari
- nipaka
- Viestit: 2130
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Hinurilla mennään!
Lancia Kappa koki blackoutin kesken matkan. Mittarit nollille ja kone seis. Liftillä kotiin (hyvä lifti, jo toinen auto otti kyytiin). Autoliitto hoiti hinurin joka vei auton kotipihalle.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- nipaka
- Viestit: 2130
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Hinurilla mennään!
Edellinen omistaja tehnyt kaapeloinnin akulta koriin ja korilta moottorille. Sähkövialta vaikuttaa. Pitäisi löytää kaikki sulakerasiat.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- atti
- Viestit: 618
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hinurilla mennään!
Kesän pakollinen meetti lava-auton kanssa. Vedet pihalle jälleen kerran. Viimekesänä vaihdettiin kaikki jäähdytysnesteen putket moottorin takaa, joten tällä kertaa petti joku letku moottorin etupuolelta.
- Liitteet
-
- 20230710_pieni.jpg (128.7 KiB) Katsottu 5204 kertaa
Re: Hinurilla mennään!
Giulia jätti p0087-koodin säestämänä maantien varteen. Teki saman tempun kesäkuun ratapäivien jälkimainingeissa jolloin lähti tunnin huilin jälkeen käyntiin. Nyt ei odottelu auttanut vaan apua tarvittiin. Toivottavasti löytyy joku oikea vika tällä kertaa.
Onneksi oli se laatikon vapautus pultti hanskalokerossa. Hinurikuski perutti väkisin lavan etupyörien alle jolloin auton alle tuli sen verran tilaa että kuskin puolelta pääsi auton alle ja sai pultilla vapaan päälle.
Onneksi oli se laatikon vapautus pultti hanskalokerossa. Hinurikuski perutti väkisin lavan etupyörien alle jolloin auton alle tuli sen verran tilaa että kuskin puolelta pääsi auton alle ja sai pultilla vapaan päälle.
- Liitteet
-
- IMG-20230807-WA0009.jpg (87.17 KiB) Katsottu 4975 kertaa
Re: Hinurilla mennään!
^ Oliko muita koodeja säestämässä. Omalla kohdalla tuo viittasi bensapumppuun. Tarpeeksi kilometrejä alle ja lämmin päivä niin sammui tien varteen. Reilu puoli tuntia jäähdyttelyä niin lähti käyntiin. Loppuvaiheessa ennen osan vaihtoa ilmestyi myös koodi p062A, joka osoittikin suoraan tuonne pumppuun.
Re: Hinurilla mennään!
Tosiaan toka kerta kun käy näin. Ja ei ole muita koodeja. Jos ei pajalla mittarit löydä vikaa niin alotetaan tuolla railipaineanturin vaihdolla.Touho kirjoitti: ↑07 Elo 2023, 20:22^ Oliko muita koodeja säestämässä. Omalla kohdalla tuo viittasi bensapumppuun. Tarpeeksi kilometrejä alle ja lämmin päivä niin sammui tien varteen. Reilu puoli tuntia jäähdyttelyä niin lähti käyntiin. Loppuvaiheessa ennen osan vaihtoa ilmestyi myös koodi p062A, joka osoittikin suoraan tuonne pumppuun.
Onko sulla tietoa mistä tuo pumppu kannattaisi tarvittaessa hommata edullisesti?
Re: Hinurilla mennään!
Tuossa en osaa auttaa, oma meni myyjäliikkeen piikkiin.IlleX kirjoitti: ↑07 Elo 2023, 20:59Tosiaan toka kerta kun käy näin. Ja ei ole muita koodeja. Jos ei pajalla mittarit löydä vikaa niin alotetaan tuolla railipaineanturin vaihdolla.Touho kirjoitti: ↑07 Elo 2023, 20:22^ Oliko muita koodeja säestämässä. Omalla kohdalla tuo viittasi bensapumppuun. Tarpeeksi kilometrejä alle ja lämmin päivä niin sammui tien varteen. Reilu puoli tuntia jäähdyttelyä niin lähti käyntiin. Loppuvaiheessa ennen osan vaihtoa ilmestyi myös koodi p062A, joka osoittikin suoraan tuonne pumppuun.
Onko sulla tietoa mistä tuo pumppu kannattaisi tarvittaessa hommata edullisesti?
-
- Viestit: 971
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Hinurilla mennään!
Vika taitaa tosiaan viittaa matalapaine pumppuun. Onneksi siihen koska se on erittäin halpa. Korkeapaine on aina moninkertainen.
Ja itekki hinurilla. Tosin ei nyt alfa eikä varsinaisesti tekninen vika vaan tielaitos ei osaa hommaansa.
Ja itekki hinurilla. Tosin ei nyt alfa eikä varsinaisesti tekninen vika vaan tielaitos ei osaa hommaansa.
- lerppu
- Viestit: 5950
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Hinurilla mennään!
Hajosiko vain rengas vai menikö myös vanne? Tässä näkyy myös vastaus kysymykseen mitä Giulian tilalle. Hyväksytään.
-
- Viestit: 971
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Hinurilla mennään!
Rengas ainakin, vanne tarkistetaan. Ehkä ilmajousituksen käyn myös helsingissä tarkistuttamassa. Vaikeinta oli löytää nopealla aikataululla 275/35/21 eturengasta. Siksi sain vakuutusyhtiöltä luvan hinata varkauteen asti eikä lähimmälle, koska kellään ei ole ton kokoista misukkaa hyllyssä.
- Maunu
- Viestit: 3490
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Hinurilla mennään!
Voisiko olla niinkin yksinkertainen vika kuin polttoainepumpun rele? Ainakin 159:ssä on releenä sama onneton rele kuin Giulia/Stelvion Start/Stop systeemissä.IlleX kirjoitti: ↑07 Elo 2023, 20:59Tosiaan toka kerta kun käy näin. Ja ei ole muita koodeja. Jos ei pajalla mittarit löydä vikaa niin alotetaan tuolla railipaineanturin vaihdolla.Touho kirjoitti: ↑07 Elo 2023, 20:22^ Oliko muita koodeja säestämässä. Omalla kohdalla tuo viittasi bensapumppuun. Tarpeeksi kilometrejä alle ja lämmin päivä niin sammui tien varteen. Reilu puoli tuntia jäähdyttelyä niin lähti käyntiin. Loppuvaiheessa ennen osan vaihtoa ilmestyi myös koodi p062A, joka osoittikin suoraan tuonne pumppuun.
Onko sulla tietoa mistä tuo pumppu kannattaisi tarvittaessa hommata edullisesti?
https://www.giuliaforums.com/threads/fu ... cel.57550/
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Hinurilla mennään!
Pieni epäilys, tuossa ketjussa ongelma on esiintynyt ainoastaan käynnistyksen yhteydessä eikä koskaan ajosta. Ja näin kai ne releet vikaantuvat, eli eivät suostu käskystä sulkeutumaan. Olisi outoa jos aukeaisivat kesken ajon.Maunu kirjoitti: ↑08 Elo 2023, 20:14
Voisiko olla niinkin yksinkertainen vika kuin polttoainepumpun rele? Ainakin 159:ssä on releenä sama onneton rele kuin Giulia/Stelvion Start/Stop systeemissä.
https://www.giuliaforums.com/threads/fu ... cel.57550/
Kaikki on tietysti mahdollista.
- Maunu
- Viestit: 3490
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Hinurilla mennään!
159:si sammui ajosta, kun tiputin satasen vauhdista cruiselta pois kasikympin alueelle tullessa.
Vaihdoin releen ja railipaineanturin. Ei oo tehnyt enää ongelmaa.
Vaihdoin releen ja railipaineanturin. Ei oo tehnyt enää ongelmaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Hinurilla mennään!
Pumppu se oli
Re: Hinurilla mennään!
Juippi nolona.Onneksi kävelymatkan päässä tukikohdasta
Re: Hinurilla mennään!
3 kk ja n. 2500 km takana ensimmäisen Alfani kanssa ja nyt tarvittiin ekan kerran hinuria. Hörähti avaimesta käyntiin n. sekunniksi, mutta sammui saman tien.
Vika selvitetty korjaamolla. Ilmamassamittari rikki. Onpahan kohtuullisen kallis osa alkuperäisenä, mutta mitä nyt tältäkin foorumilta lueskelin vanhoja lankoja, niin ECUt on ilmeisesti aika nirsoja näiden suhteen, joten tarvikeosaa ei kannata välttämättä harkita(?) Noh, siellä se Alfa nyt odottaa korjaamolla uutta osaa ja meikäläisellä kunto kasvaa, kun joutuu pyörällä liikkuu. Mut juu eiköhän se sieltä aikanaan takas ajoon saada.
Vika selvitetty korjaamolla. Ilmamassamittari rikki. Onpahan kohtuullisen kallis osa alkuperäisenä, mutta mitä nyt tältäkin foorumilta lueskelin vanhoja lankoja, niin ECUt on ilmeisesti aika nirsoja näiden suhteen, joten tarvikeosaa ei kannata välttämättä harkita(?) Noh, siellä se Alfa nyt odottaa korjaamolla uutta osaa ja meikäläisellä kunto kasvaa, kun joutuu pyörällä liikkuu. Mut juu eiköhän se sieltä aikanaan takas ajoon saada.
- Liitteet
-
- alfa_hinaus.jpg (64.43 KiB) Katsottu 4071 kertaa
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Hinurilla mennään!
Tarvikeosana esim. Boschin anturi toimii oikein hyvin. Ja kun vaihtaa pelkän anturin vanhaan putkeen, eikä koko putkea, niin pääsee huomattavasti edullisemmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cotzy
- Viestit: 841
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Hinurilla mennään!
Vähän värikkyyttä maaliskuun harmauteen .
No, eka päivä talvisäilön jälkeen toimi muuten moitteetta, mutta illalla ei sitten halunnut enää starttia pyörittää, vaikka akku oli ladattu täyteen.
Onneksi auton huolto varattu ensi viikolle, joten Autoliitto järjesti kuljetuksen suoraan huoltoon jo lauantaiksi. Ei tartte säntäillä maanantaiaamuna .
Cotzy
No, eka päivä talvisäilön jälkeen toimi muuten moitteetta, mutta illalla ei sitten halunnut enää starttia pyörittää, vaikka akku oli ladattu täyteen.
Onneksi auton huolto varattu ensi viikolle, joten Autoliitto järjesti kuljetuksen suoraan huoltoon jo lauantaiksi. Ei tartte säntäillä maanantaiaamuna .
Cotzy
- Liitteet
-
- Väriä_maaliskuuhun.jpg (124.02 KiB) Katsottu 1625 kertaa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Hinurilla mennään!
Tuohan on vain ja ainoastaan kätevää.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- atti
- Viestit: 618
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hinurilla mennään!
Ilokseni voin ilmoittaa kesäkauden alkaneen.
Joku apulaite / ohjainrulla antoi kaiketi periksi. Ohjaustehostin lopetti toimintansa, muutaman metrin ajon jälkeisessä hallitussa pysähdyksessä kuului kolaus ja pitkä apulaitehina meni löysälle. Mielestäni kaikki apulaitteet hihnan reitillä pitäisi olla vaihdettu 40 tkm sisällä. Tallissa ajaessa ei kuulunut mitään extra ääniä. Jännää.
Joku apulaite / ohjainrulla antoi kaiketi periksi. Ohjaustehostin lopetti toimintansa, muutaman metrin ajon jälkeisessä hallitussa pysähdyksessä kuului kolaus ja pitkä apulaitehina meni löysälle. Mielestäni kaikki apulaitteet hihnan reitillä pitäisi olla vaihdettu 40 tkm sisällä. Tallissa ajaessa ei kuulunut mitään extra ääniä. Jännää.
- Liitteet
-
- kesakausi2024_pieni.jpg (75.89 KiB) Katsottu 440 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Hinurilla mennään!
^
2.4?
Eiköhän sieltä pettänyt kampuran hihnapyörän vulkanointi.
Ei ole ilmainen osa, saa vielä kohtuudella mut marmorihinta voi olla lähemmäs 500euröö (jotain vähän päältä satkun nuo on järkevällä tasolla olevana).
Ja aika tuuria, jos ei kerenny hihna loikkaamaan jakopään väliin. On aika tyypillinen ropleemi ton rullan hajotessa.
Edit:
Traumaattisen kirjoitusvirheen korjaus
2.4?
Eiköhän sieltä pettänyt kampuran hihnapyörän vulkanointi.
Ei ole ilmainen osa, saa vielä kohtuudella mut marmorihinta voi olla lähemmäs 500euröö (jotain vähän päältä satkun nuo on järkevällä tasolla olevana).
Ja aika tuuria, jos ei kerenny hihna loikkaamaan jakopään väliin. On aika tyypillinen ropleemi ton rullan hajotessa.
Edit:
Traumaattisen kirjoitusvirheen korjaus
Viimeksi muokannut Aquatica, 29 Touko 2024, 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- atti
- Viestit: 618
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hinurilla mennään!
^ Nyt menee vielä jännemmäksi. Kone on 2.4 JTD kuten arvelit. Korjaamolta ei ole tullut vielä analyysiä, joten jännittäminen jatkuu. Kone kävi ihan hyvin sammuttamiseen asti (sammuneena ei enää käynyt ), vaikkakin muu oireilu alkoi jo aikaisemmin. Eikös jako mene sekaisin aika välittömästi, mikäli hammaspyörä ei ole enää tahdissa mukana (oikeasti tyhmä kysymys)?
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Hinurilla mennään!
^
Kampuran *hihna*pyörän vulkanointi, pahoittelut ajatusvirheestä. Siinä on värinänvaimennin sisäosan ja moniurahihnan (ulko-osa) välissä.
Se on se tyypillinen hajoamisen paikka, eli kumi väsyy/murtuu ja kops. Jaolle ei itsessään tapahdu yhtään mitään tuossa, mutta apulaitehihna tipahtaa pois ja saattaa pamahtaa jakohihnan väliin. Yleisemmin riski realisoituu korkeammilla kierroksilla, kun taas tyhjäkäynnillä voimat on pienempiä ja apulaiteremmi vaan tipahtaa pois.
Itselläni on kerran käynyt ja mulla on itseasiassa video siitä, kun tyhjäkäynnillä kävi hassusti ja sammutuksen yhteydessä kuului kova "KOPS".
Säikäytti. Aika pirun merkeleesti. Sitten tuhoja tarkisteltua totesin, että pyöritän konetta ensin työkalulla ja sit lopuksi ihan startilla käymään. Pystyin huokaisemaan helpotuksesta : moni muu ei.
Ja toi hihnapyörä on vielä sellainen hauska kapistus, että painaa aika paljon. Pari kiloa? Voi miettiä, miten kova voima siinä on jos vaikka moottoritienopeuksissa lennähtää irti - se itsessään voi olla jo aika iso isku mihin tahansa, mihin se siitä pyörähtää.
Kampuran *hihna*pyörän vulkanointi, pahoittelut ajatusvirheestä. Siinä on värinänvaimennin sisäosan ja moniurahihnan (ulko-osa) välissä.
Se on se tyypillinen hajoamisen paikka, eli kumi väsyy/murtuu ja kops. Jaolle ei itsessään tapahdu yhtään mitään tuossa, mutta apulaitehihna tipahtaa pois ja saattaa pamahtaa jakohihnan väliin. Yleisemmin riski realisoituu korkeammilla kierroksilla, kun taas tyhjäkäynnillä voimat on pienempiä ja apulaiteremmi vaan tipahtaa pois.
Itselläni on kerran käynyt ja mulla on itseasiassa video siitä, kun tyhjäkäynnillä kävi hassusti ja sammutuksen yhteydessä kuului kova "KOPS".
Säikäytti. Aika pirun merkeleesti. Sitten tuhoja tarkisteltua totesin, että pyöritän konetta ensin työkalulla ja sit lopuksi ihan startilla käymään. Pystyin huokaisemaan helpotuksesta : moni muu ei.
Ja toi hihnapyörä on vielä sellainen hauska kapistus, että painaa aika paljon. Pari kiloa? Voi miettiä, miten kova voima siinä on jos vaikka moottoritienopeuksissa lennähtää irti - se itsessään voi olla jo aika iso isku mihin tahansa, mihin se siitä pyörähtää.
- atti
- Viestit: 618
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hinurilla mennään!
^ Kiitokset kuvauksesta. Olen nyt paremmin kartalla ja uskon tehtyyn analyysiin. Omalla kohdalla vauhti oli matala, kuten kierroksetkin. Ohjaustehostin lähti pelistä kun oli väistelemässä pihakadulla kesäisiä kävelijöitä. Eli ei muuta kuin jännittämään entistä kovemmin huollon tuomiota.
Edit: @Aquatica olit oikeassa. Kampuran hihnapyörä oli pettänyt. Tällä kertaa meillä oli tuuria (aina ei ole ollut). Remmi ei ollut mennyt jakohihnan väliin, eikä edes käynyt siellä. Ilman apulaitehihnaa kone oli toiminut toivotulla tavalla.
Edit: @Aquatica olit oikeassa. Kampuran hihnapyörä oli pettänyt. Tällä kertaa meillä oli tuuria (aina ei ole ollut). Remmi ei ollut mennyt jakohihnan väliin, eikä edes käynyt siellä. Ilman apulaitehihnaa kone oli toiminut toivotulla tavalla.