Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)
Valvoja: Moderators
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Code -valo ei syty ollenkaan eikä auto käynnisty (gtv 916, 3.0 -97)
Tuollainen tapahtui eilen kun tutkin tallissa miksei sisätilojen puhallin toimi ollenkaan. Sen sain selvitettyä mutta sitten auto ei käynnistynytkään.
Huomasin ettei code valo tulee päälle missään vaiheessa ja aloin tutkimaan netistä korjausehdotuksia.
Jos code-valo ei syty ollenkaan (gtv3.0 -1997):
Konehuoneessa, rintapellissä vasemmanpuoleisin rele lähinnä rintapeltiä on Immobilizer (Alfa Code) rele. Jos ei ei ole ehjä niin Code-valo ei syty ollenkaan.
Sen vieressä toinen vasemmalta (katso auton edestä päin koska konepelti auki)
on ilmeisesti bensapumpun rele. Näitä voi vaihtaa ristiin niin löytää viallisen.
Jos vasemmanpuoleinen on ehjä niin Code-valo tulee hetkeksi päälle kun laittaa virrat päälle. Code-valo sitten sammuu kun laittaa avaimen virtaluokkoon - siis jos kaikki on ok.
Jos toinen vasemmalta (bensapumpun rele, ilmeisesti?) taas on rikki niin code-valo toimii kuten yllä, mutta auto ei käynnisty vaikka startti kyllä pyörittää.
Minulla oli tuo vasemmanpuoleisin rikki. Se oli metallikuorinen ja siinä oli punainen viiva kulmasta kulmaan. Bilteman muovinen löytyi niin laitoin sen paikalleen ja taas toimii
Netissä oli paljon juttua, että sulake G389 voi olla palanut ja sen tarkistin ensin. Se on mustan hatun alla ja on 10 A sulake: Sulakepaikka oli nimeltä "ALFA ROMEO CODE POWER SUPPLY" (G389) ja se piilotettu kojelaudan alle, ihan vasempaan laitaan sulakkeiden vasemmalle puolelle, ihan ylös.
Näkyy hyvin samalla kun näkee 'perussulakkeet'.
Kun avaa telinettä paikallaan pitävän kuusiokolon, niin telinettä saa vähän vedettyä ulospäin ja hieman oikealle niin näkee mustan hatun ja sen alla 10A sulakkeen. Ehjä oli.
Tuollainen tapahtui eilen kun tutkin tallissa miksei sisätilojen puhallin toimi ollenkaan. Sen sain selvitettyä mutta sitten auto ei käynnistynytkään.
Huomasin ettei code valo tulee päälle missään vaiheessa ja aloin tutkimaan netistä korjausehdotuksia.
Jos code-valo ei syty ollenkaan (gtv3.0 -1997):
Konehuoneessa, rintapellissä vasemmanpuoleisin rele lähinnä rintapeltiä on Immobilizer (Alfa Code) rele. Jos ei ei ole ehjä niin Code-valo ei syty ollenkaan.
Sen vieressä toinen vasemmalta (katso auton edestä päin koska konepelti auki)
on ilmeisesti bensapumpun rele. Näitä voi vaihtaa ristiin niin löytää viallisen.
Jos vasemmanpuoleinen on ehjä niin Code-valo tulee hetkeksi päälle kun laittaa virrat päälle. Code-valo sitten sammuu kun laittaa avaimen virtaluokkoon - siis jos kaikki on ok.
Jos toinen vasemmalta (bensapumpun rele, ilmeisesti?) taas on rikki niin code-valo toimii kuten yllä, mutta auto ei käynnisty vaikka startti kyllä pyörittää.
Minulla oli tuo vasemmanpuoleisin rikki. Se oli metallikuorinen ja siinä oli punainen viiva kulmasta kulmaan. Bilteman muovinen löytyi niin laitoin sen paikalleen ja taas toimii
Netissä oli paljon juttua, että sulake G389 voi olla palanut ja sen tarkistin ensin. Se on mustan hatun alla ja on 10 A sulake: Sulakepaikka oli nimeltä "ALFA ROMEO CODE POWER SUPPLY" (G389) ja se piilotettu kojelaudan alle, ihan vasempaan laitaan sulakkeiden vasemmalle puolelle, ihan ylös.
Näkyy hyvin samalla kun näkee 'perussulakkeet'.
Kun avaa telinettä paikallaan pitävän kuusiokolon, niin telinettä saa vähän vedettyä ulospäin ja hieman oikealle niin näkee mustan hatun ja sen alla 10A sulakkeen. Ehjä oli.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Omassa V6:ssa on pakoputkistona ilmeisesti joku jo 90-luvulla asennettu Zenderin rst-putkisto tuplaulostuloilla, johon on keskimmäiseksi vaimentimeksi jossain vaiheessa vaihdettu joku geneerinen vapaavirtausvaimennin ja loppuvaimennin puuttuu kokonaan.
Äänet ovat aika makeat, mutta jo siinä rajoilla että saako tällä liikaakin huomiota osakseen. Mikäköhän olisi kustannustehokas tapa saada äänimaailmaa vähän paremmin kuriin ilman että soundeista tulee tunkkaiset? Vakio middle silencer osuus olisi aika edullinen, miltä mahtaa kuulostaa ilman takapönttöjä?
Äänet ovat aika makeat, mutta jo siinä rajoilla että saako tällä liikaakin huomiota osakseen. Mikäköhän olisi kustannustehokas tapa saada äänimaailmaa vähän paremmin kuriin ilman että soundeista tulee tunkkaiset? Vakio middle silencer osuus olisi aika edullinen, miltä mahtaa kuulostaa ilman takapönttöjä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Omassa Bussossa on Ragazzon keski- ja takavaimentimet ja pidän äänitasoa juuri sopivana myös hieman vanhemalle herrasmiehelle niin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Olen kuullut vierestä V6 GTV:n (en vain muista kenen!) tyhjäkäynnillä ilman takavaimentimia ja Ragazzon keskipöntöllä. Ainakin siinä ympäristössä en huomannut eroa omaani. Voi olla että kierroksilla eroa tulee, ehkä.
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Edit (20.08) Empä tajunnut että näitä 24 venasia myös cf1... Eli noi myytävät imuputket vaan cf2/3 ja surkuhupaisaa kun elearnin jne kuvassa on cf1 imuputki... Tartteeko ketään cf2 tai cf3 v6sen imuputkea?
Mikähän juttu tää on että moni liike myy väärää osaa 3.0 v6 imuputkeksi (se mutkaputki) vähän eri mallinen ja puuttuu liitännät.
Edit: Onkohan nyt eperin kuva euro 2 (cf2) koneisen ja toi osa euro 3 (cf3) koneisen ja niitä myydään muka molempiin sopivina?
Esim.
Tässä varaosakuvassa oikea osa
https://www.myalfagroup.com/en/ersatzte ... esser.html
Sitten ite varaosan sivulla osa on väärä..
https://www.myalfagroup.com/en/ersatzte ... 6-24v.html
Sama juttu esim. Muukkoselta tuli toi missä ei ole liitäntöjä lämpötila-anturille ja tolle mikä värkki onkaan mikä on imusarjan takana kii (edit: tyhjäkäynnin säädin/lisäilmaventtiili tms?) .
Mikähän juttu tää on että moni liike myy väärää osaa 3.0 v6 imuputkeksi (se mutkaputki) vähän eri mallinen ja puuttuu liitännät.
Edit: Onkohan nyt eperin kuva euro 2 (cf2) koneisen ja toi osa euro 3 (cf3) koneisen ja niitä myydään muka molempiin sopivina?
Esim.
Tässä varaosakuvassa oikea osa
https://www.myalfagroup.com/en/ersatzte ... esser.html
Sitten ite varaosan sivulla osa on väärä..
https://www.myalfagroup.com/en/ersatzte ... 6-24v.html
Sama juttu esim. Muukkoselta tuli toi missä ei ole liitäntöjä lämpötila-anturille ja tolle mikä värkki onkaan mikä on imusarjan takana kii (edit: tyhjäkäynnin säädin/lisäilmaventtiili tms?) .
Suoraan vaan suoraa
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ajoittainen nykiminen kiihdytyksissä korjaantui uudella ilmamassamittarilla.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Talven aikana tuli ebayn avustuksella kunnostettua edellisen omistajan paskomat avaimet ja tästä päästiinkiin seuraavaan ongelmaan, eli varashälyttimeen.
Hälytin vaikuttaisi päällä ollessaan imevän virtaa sen verran, että 100Ah tuore akku antautui kahden viikon seisonnan aikana. Yleismittarilla testatessa virrankulutus on akun kytkemisen jälkeen n. 5 sekunnin ajan 0,5A, josta tipahtaa 10A asteikolla nollaan. 200mA asteikolla en viitsinyt kokeilla tuon piikin takia. Eli hälytin pois päältä virtaa ei vaikuta menevän normaalia enempää.
Onko näissä hälyttimissä jotain tunnettuja vikoja, joista ylenpalttinen virrankulutus voisi johtua? Voiko hälytintä kytkeä kokonaan pois päältä ja silti säilyttää keskuslukon kauko-ohjauksen?
Hälytin vaikuttaisi päällä ollessaan imevän virtaa sen verran, että 100Ah tuore akku antautui kahden viikon seisonnan aikana. Yleismittarilla testatessa virrankulutus on akun kytkemisen jälkeen n. 5 sekunnin ajan 0,5A, josta tipahtaa 10A asteikolla nollaan. 200mA asteikolla en viitsinyt kokeilla tuon piikin takia. Eli hälytin pois päältä virtaa ei vaikuta menevän normaalia enempää.
Onko näissä hälyttimissä jotain tunnettuja vikoja, joista ylenpalttinen virrankulutus voisi johtua? Voiko hälytintä kytkeä kokonaan pois päältä ja silti säilyttää keskuslukon kauko-ohjauksen?
-
- Viestit: 249
- Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
- Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mulla 145 boxerissa (ei hälytintä/kauko-ohjattua keskuslukkoa) lepovirrankulutus 0,009A eli 9mA ja tossa 145 Tessussa varashälyn kanssa 0,018-0,026A eli 18-26mA. Päivässä varashälyn kanssa siis kuluisi n. 24h*0,026A eli 0,624 Ah päivässä. Talviolosuhteissa 60% varaus alkaa olemaan jo käynnistysongelmallinen ja se tulis 100 Ah akulla n. 64 päivän jälkeen.Dali kirjoitti: ↑05 Touko 2022, 19:48Talven aikana tuli ebayn avustuksella kunnostettua edellisen omistajan paskomat avaimet ja tästä päästiinkiin seuraavaan ongelmaan, eli varashälyttimeen.
Hälytin vaikuttaisi päällä ollessaan imevän virtaa sen verran, että 100Ah tuore akku antautui kahden viikon seisonnan aikana. Yleismittarilla testatessa virrankulutus on akun kytkemisen jälkeen n. 5 sekunnin ajan 0,5A, josta tipahtaa 10A asteikolla nollaan. 200mA asteikolla en viitsinyt kokeilla tuon piikin takia. Eli hälytin pois päältä virtaa ei vaikuta menevän normaalia enempää.
Onko näissä hälyttimissä jotain tunnettuja vikoja, joista ylenpalttinen virrankulutus voisi johtua? Voiko hälytintä kytkeä kokonaan pois päältä ja silti säilyttää keskuslukon kauko-ohjauksen?
145:n manuaalissa oli ohjeena että mikäli autoa aikoo seisottaa yli 2-viikkoa niin kannattaa kytkeä häly pois. Siihen oli oma rutiininsa polkimien ja virtojenkytkemisten kanssa. Ainoa vaan että ensikerralla virrat kytkiessä ja kaukosäädintä käyttäessä hälyt aktivoituu uudelleen. Eli on tarkoitettu vain kertaluonteiseksi toimenpiteeksi.
Mulla toi tessu selviää hälyt kytkettynä n. 2½ kk ennenkuin se imee 60Ah akun käynnistyskyvyttömäksi. Eli hakisin vikaa ennemmin jostain muusta paikasta ensin.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
GTV:ssä hälytin ei kytkeydy, jos keskuslukitusta käyttää manuaalisesti. Sillä ongelman voi siis kiertää, jos vain pärjää ilman kauko-ohjausta.
Briteissä käytetyssä Meta-merkkisessä hälyttimessä ainakin on netin perusteella ollut ongelmaa sireenin oman akun kanssa vanhemmiten. Loppuun kulunut pikkuakku pyrkii latautumaan koko ajan auton akusta ja imee senkin tyhjiin. Eipä tässäkään hälytin jaksanut soida akun tyhjennyttyä, jotain ininää vaan kuului.
Briteissä käytetyssä Meta-merkkisessä hälyttimessä ainakin on netin perusteella ollut ongelmaa sireenin oman akun kanssa vanhemmiten. Loppuun kulunut pikkuakku pyrkii latautumaan koko ajan auton akusta ja imee senkin tyhjiin. Eipä tässäkään hälytin jaksanut soida akun tyhjennyttyä, jotain ininää vaan kuului.
-
- Viestit: 249
- Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
- Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Juu samalla tavalla toimii 145:ssäkin. Jos kääntää ovesta lukkoon ei varsinainen hälytin aktivoidu, mutta hälytin on silti "linjoilla". Jos se on tehdasasenteinen varuste niin siinä ei tietääkseni ole akkua. Muualla mailmalla noi jälkiasenteiset on yleisempiä varasteluongelman laajuuden vuoksi. Nehän on ihan hanurista ihan yleisestikin ottaen.Dali kirjoitti: ↑05 Touko 2022, 21:54GTV:ssä hälytin ei kytkeydy, jos keskuslukitusta käyttää manuaalisesti. Sillä ongelman voi siis kiertää, jos vain pärjää ilman kauko-ohjausta.
Briteissä käytetyssä Meta-merkkisessä hälyttimessä ainakin on netin perusteella ollut ongelmaa sireenin oman akun kanssa vanhemmiten. Loppuun kulunut pikkuakku pyrkii latautumaan koko ajan auton akusta ja imee senkin tyhjiin. Eipä tässäkään hälytin jaksanut soida akun tyhjennyttyä, jotain ininää vaan kuului.
Mutta jos kyseessä olisi tommonen tilanne, niin kyllä sen yleismittarin isovirtapuolikin näyttäisi latautuvia amppeereita. 100Ah +10C lämpötiloissa vaatii kuitenkin ~0,2A jatkuvaa kulutusta että käynnistyminen olisi hilkulla 2-viikon ajalla.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Toinen mahdollisuus on Beckerin vanha soitin, jossa on aina himmeällä virtapainikkeen valo päällä, vaikka soitin ja auto ovat sammutettuna. Silläkin voisi heittää valkoposkihanhea, kunhan löytyy jostain sopivan näköinen bluetooth-soitin.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Luonnonsuojelun nimissä ei ysäribeckerillä, etenkään ehjän oloisella, sovi heittää yhtäkään valkoposkihanhea, sen sijaan ylimääräiset moiset saa laivata tännepäin
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tänään oli taas akku tyhjä aamulla, viiden päivän seisonnan jälkeen. Näin kova virrankulutus viittaisi kyllä pikemminkin siihen, että joku valo jää ajoittain palamaan. Hälytin ei tällä kertaa ollut päällä.
Ja muistuipa vielä mieleen, että takaluukun johtosarja oli aika heikossa hapessa kun viimeksi katsoin. Jos vika olisi tässä, se selittäisi sen miksei vuotoa näy silloin kun mittaa virrankulutusta. Akku kun sijaitsee takaluukussa, niin luukku ja johdot on silloin eri asennossa.
Ja muistuipa vielä mieleen, että takaluukun johtosarja oli aika heikossa hapessa kun viimeksi katsoin. Jos vika olisi tässä, se selittäisi sen miksei vuotoa näy silloin kun mittaa virrankulutusta. Akku kun sijaitsee takaluukussa, niin luukku ja johdot on silloin eri asennossa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Meillä teki tuota 127:ssa aito halpisgrammari jossa oli paikka USB tikulta soitettavaa mp3 musaa varten.
Kun otti tikun irti virrankulutus putosi nollaan, tikku radiossa kiinni taisi olla 400mA vaikka radio oli sammuksissa.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tänään illalla oli vähän aikaa selvitellä asiaa akku täyteen ladattuna. Tosiaan 500mA hävisi virtaa jatkuvasti johonkin tarkemman mittauksen perusteella. Takakontin repaleista johtosarjaa rykimällä ei mitään muutosta.
Ovien alapuolisten "puddle lightsien" polttimot irti -> virrankulutus tipahti 380 mA:han.
Turvakoodin naputtelu soittimeen -> virrankulutus tipahti 240 mA:han.
Sulakkeita en alkanut vielä repimään, mutta veikkaisin että Beckerin irroitusavaimet pitäisi seuraavaksi jostain hankkia. Jos soittimessa on vuonna 98 ollut "navigaattori" ja 6 CD:n vaihtaja, sen on varmaan pakko olla jonkin asteen virtasyöppö.
Onneksi takaluukussa on päävirtakytkin, niin ei tarvitse niin paljoa stressata heti.
Ovien alapuolisten "puddle lightsien" polttimot irti -> virrankulutus tipahti 380 mA:han.
Turvakoodin naputtelu soittimeen -> virrankulutus tipahti 240 mA:han.
Sulakkeita en alkanut vielä repimään, mutta veikkaisin että Beckerin irroitusavaimet pitäisi seuraavaksi jostain hankkia. Jos soittimessa on vuonna 98 ollut "navigaattori" ja 6 CD:n vaihtaja, sen on varmaan pakko olla jonkin asteen virtasyöppö.
Onneksi takaluukussa on päävirtakytkin, niin ei tarvitse niin paljoa stressata heti.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Beckeri kaivettu irti, virrankulutus nyt suht normaali 50mA. Soittimen johtosarjaa on aikanaan muokannut ilmeisesti joku kädellinen, osa liittimistä oli osittain sulaneita, paljaita johtimia oli paljon jne.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Eikös jollain pihtiampeerimittarilla pysty jäljittään niitä kuluttavia sähkölaitteita tai polttimoita, ainakin GT:n kanssa tämä jäljityshomma onnistui.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Seuraava ongelma:
Rampilta kaasu pohjassa kiihdyttäessä moottori nykäisi äkillisesti jossain noin 5-6000 rpm kohdalla aivan kuin bensansyöttö olisi hetkellisesti katkennut kokonaan. Samalla ruiskuvalo syttyi kojelautaan. Moottori käy kuitenkin normiajossa ihan normaalisti ja kaasuvastekin tuntuu olevan normaali.
Onko jotain mitä voisi itse kokeilla ilman skanneria ennen kuin vie suosiolla Filaroon?
Rampilta kaasu pohjassa kiihdyttäessä moottori nykäisi äkillisesti jossain noin 5-6000 rpm kohdalla aivan kuin bensansyöttö olisi hetkellisesti katkennut kokonaan. Samalla ruiskuvalo syttyi kojelautaan. Moottori käy kuitenkin normiajossa ihan normaalisti ja kaasuvastekin tuntuu olevan normaali.
Onko jotain mitä voisi itse kokeilla ilman skanneria ennen kuin vie suosiolla Filaroon?
-
- Viestit: 1507
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Eikö Ilmi monesti oireile noin vikaantuessaan?
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tähän on 3000 km sitten vaihdettu uusi Boschin ilmamassamittari. Ainoa käyntiin liittyvä häiriö on tämän jälkeen ja ennen tämänpäiväistä ollut tyhjäkäynnin vaeltaminen.
edit: Tänään aamulla muistin, että tuohan pätkäisi lievemmin jo aiemmin rautatiekiskojen ylityksen jälkeen ja että ilmamassamittarin liitoksessa on huollon merkinnän mukaan joku edellisen omistajan "patentti". Lisäksi joku moottorin tukikumeista taitaa edelleen olla vähän löysä, kun vaihdekeppi liikkuu moottorijarrutuksessa.
Näillä tiedoilla veikkaisin, että ilmamassamittarin liitos on elänyt kiihdytyksessä sen verran, että moottorinohjaus otti nokkiinsa. Ilman skanneria tietenkin paha sanoa enempää, eiköhän tuo huollossa selviä ja samalla saavat katsoa tyhjäkäyntiä ja moottorin tuentaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kun Spiderin kohtuullisen kuluneet puslat vaihtuivat isolta osin uusiin ja aivan lopussa olleet iskarit Koneihin ja kulmat säädettiin kohdalleen niin yleisesti ottaen odotusten mukaisesti ajo-ominaisuudet ovat parantuneet ja hieman yllätyksellisesti jopa ajomukavuus on parempi.
Sen sijaan en odottanut että uraherkkyys ja kiihdytyksessä vetelyn lisääntyvän huomattavasti. Ilmeisesti löysyys ja väljyys alustassa kätki hyvin nämä ominaisuudet jotka nousivat pintaan tiukemman alustan myötä.
Onko muilla 916 kerhon jäsenillä näkemystä ja kokemusta aiheesta? Ja myös ehdotuksia kuinka ehkä parantaa tilannetta?
Sen sijaan en odottanut että uraherkkyys ja kiihdytyksessä vetelyn lisääntyvän huomattavasti. Ilmeisesti löysyys ja väljyys alustassa kätki hyvin nämä ominaisuudet jotka nousivat pintaan tiukemman alustan myötä.
Onko muilla 916 kerhon jäsenillä näkemystä ja kokemusta aiheesta? Ja myös ehdotuksia kuinka ehkä parantaa tilannetta?
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mulla väheni uraherkkyys alustaremontin jälkeen, tosin pyysin samalla Filarosta nelipyöräsuuntausta nimenomaan sellaisilla säädöillä joilla olisi kyseistä vaikutusta. Alustaan tuli tuolla reissulla uudet vakiojouset, Koni Sportit ja eteen raidetangonpäät ja koiranluut. Renkaat ovat 225-45-17 ja ilmanpaineet edessä 2,7 bar ja takana 2,5 bar.FinPat kirjoitti: ↑13 Elo 2022, 17:18Kun Spiderin kohtuullisen kuluneet puslat vaihtuivat isolta osin uusiin ja aivan lopussa olleet iskarit Koneihin ja kulmat säädettiin kohdalleen niin yleisesti ottaen odotusten mukaisesti ajo-ominaisuudet ovat parantuneet ja hieman yllätyksellisesti jopa ajomukavuus on parempi.
Sen sijaan en odottanut että uraherkkyys ja kiihdytyksessä vetelyn lisääntyvän huomattavasti. Ilmeisesti löysyys ja väljyys alustassa kätki hyvin nämä ominaisuudet jotka nousivat pintaan tiukemman alustan myötä.
Onko muilla 916 kerhon jäsenillä näkemystä ja kokemusta aiheesta? Ja myös ehdotuksia kuinka ehkä parantaa tilannetta?
Kyllä se edelleenkin tykkää vähän kammeta pahoissa urissa ja kiihdytyksissä saa joskus rattia pidellä, mutta varmaan osittain kuuluu asiaan.
Tuosta edellisestä ongelmasta tuli diagnoosiksi Filarossa ilmamassamittari, joten tuo edellä mainittu aiemman omistajan sokeripalaräpellys menee uusiksi ja varuiksi on tilattu uusi Boschin mittari jos nykyisessä on kuitenkin jotain häikkää myös. Tukikumeista katsottiin myös Filarossa välykset, ei kuulemma maksa vielä vaivaa vaihtaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Sattuisiko sinulla olemaan lappua suuntauksesta?Dali kirjoitti: ↑13 Elo 2022, 17:37Mulla väheni uraherkkyys alustaremontin jälkeen, tosin pyysin samalla Filarosta nelipyöräsuuntausta nimenomaan sellaisilla säädöillä joilla olisi kyseistä vaikutusta. Alustaan tuli tuolla reissulla uudet vakiojouset, Koni Sportit ja eteen raidetangonpäät ja koiranluut. Renkaat ovat 225-45-17 ja ilmanpaineet edessä 2,7 bar ja takana 2,5 bar.
Kyllä se edelleenkin tykkää vähän kammeta pahoissa urissa ja kiihdytyksissä saa joskus rattia pidellä, mutta varmaan osittain kuuluu asiaan.
Ehkä pitäisi itsekin harkita vakiojousia, voisi parantaa muutenkin ajo-ominaisuuksia.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Voin koittaa penkoa, jos vielä jostain löytäisin. 24-venttiilisessä on tosin aivan eri jouset ainakin takana verrattuna muihin malleihin. En tiedä, onko alustageometriaan vaikutusta.FinPat kirjoitti: ↑14 Elo 2022, 08:45Sattuisiko sinulla olemaan lappua suuntauksesta?Dali kirjoitti: ↑13 Elo 2022, 17:37Mulla väheni uraherkkyys alustaremontin jälkeen, tosin pyysin samalla Filarosta nelipyöräsuuntausta nimenomaan sellaisilla säädöillä joilla olisi kyseistä vaikutusta. Alustaan tuli tuolla reissulla uudet vakiojouset, Koni Sportit ja eteen raidetangonpäät ja koiranluut. Renkaat ovat 225-45-17 ja ilmanpaineet edessä 2,7 bar ja takana 2,5 bar.
Kyllä se edelleenkin tykkää vähän kammeta pahoissa urissa ja kiihdytyksissä saa joskus rattia pidellä, mutta varmaan osittain kuuluu asiaan.
Ehkä pitäisi itsekin harkita vakiojousia, voisi parantaa muutenkin ajo-ominaisuuksia.
- Monza
- Viestit: 958
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mistä pyyhkijän sulat 916 Spideriin? Käyvätkö nämä (Motonetin koodit):
Bosch Twin 550US tuulilasinpyyhin 55 cm "Spoiler"
12-0110
Bosch Twin 500U tuulilasinpyyhin 50 cm
12-0106
Valeo Silencio Spoiler VM107/606 tuulilasinpyyhin 55 cm
12-9016
Valeo Silencio V51 tuulilasinpyyhin 50 cm
12-9088
Käykö kiinnitys ja onko sulan runko oikean levyinen sille pissapojan putkisysteemille?
Bosch Twin 550US tuulilasinpyyhin 55 cm "Spoiler"
12-0110
Bosch Twin 500U tuulilasinpyyhin 50 cm
12-0106
Valeo Silencio Spoiler VM107/606 tuulilasinpyyhin 55 cm
12-9016
Valeo Silencio V51 tuulilasinpyyhin 50 cm
12-9088
Käykö kiinnitys ja onko sulan runko oikean levyinen sille pissapojan putkisysteemille?
- hjpp
- Viestit: 1931
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Omaani vaihdoin joskus pelkät kumit, niin ei tarvinnut runkoja arpoa uusiksi. Katsoin vain millä merkillä oli sopiva kumiprofiili ja ostin ne.
Katsastajan kehveli käski ne joskus vaihtaa, kun kumit jäi lasiin kiinni vuosittaisessa pyyhintestissä. Eihän niitä itse koskaan tarvitse käyttää.
Katsastajan kehveli käski ne joskus vaihtaa, kun kumit jäi lasiin kiinni vuosittaisessa pyyhintestissä. Eihän niitä itse koskaan tarvitse käyttää.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Taisin itse asentaa viimeksi nuo Boschit, mutta olivat tosi vittumaiset saada paikalle, eivätkä pysy kiinni täysin niin kuin pitäisi. Lisäksi suutinrungot on nyt nippusiteillä kiinni sulkien rungossa.Monza kirjoitti: ↑18 Elo 2022, 13:40Mistä pyyhkijän sulat 916 Spideriin? Käyvätkö nämä (Motonetin koodit):
Bosch Twin 550US tuulilasinpyyhin 55 cm "Spoiler"
12-0110
Bosch Twin 500U tuulilasinpyyhin 50 cm
12-0106
Valeo Silencio Spoiler VM107/606 tuulilasinpyyhin 55 cm
12-9016
Valeo Silencio V51 tuulilasinpyyhin 50 cm
12-9088
Käykö kiinnitys ja onko sulan runko oikean levyinen sille pissapojan putkisysteemille?
Jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut tilata Italia Ricambista alkuperäiset Championit ja vielä tuoreet suutinrungot ja klipsut.
- Monza
- Viestit: 958
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
No, jotain tällaista epäilinkin, ehkä ne alkuperäiset tosiaan kannattais tilata jostain. Otin ensin asiaan perehtymättä motonetin varaosahaulla 2x40cm denso, no nehän ei oo sinne päinkään .. Vien takaisin, mutta ehkä en ota mitään tilalle.Dali kirjoitti: ↑18 Elo 2022, 17:12Taisin itse asentaa viimeksi nuo Boschit, mutta olivat tosi vittumaiset saada paikalle, eivätkä pysy kiinni täysin niin kuin pitäisi. Lisäksi suutinrungot on nyt nippusiteillä kiinni sulkien rungossa.Monza kirjoitti: ↑18 Elo 2022, 13:40Mistä pyyhkijän sulat 916 Spideriin? Käyvätkö nämä (Motonetin koodit):
Bosch Twin 550US tuulilasinpyyhin 55 cm "Spoiler"
12-0110
Bosch Twin 500U tuulilasinpyyhin 50 cm
12-0106
Valeo Silencio Spoiler VM107/606 tuulilasinpyyhin 55 cm
12-9016
Valeo Silencio V51 tuulilasinpyyhin 50 cm
12-9088
Käykö kiinnitys ja onko sulan runko oikean levyinen sille pissapojan putkisysteemille?
Jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut tilata Italia Ricambista alkuperäiset Championit ja vielä tuoreet suutinrungot ja klipsut.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tänään uusittiin epämääräiset liitokset ilmamassamittarille ja vaihdettiin uusi Boschin mittari. Tyhjäkäynti on nyt ensimmäistä kertaa tasainen ja moottori tuntuu muutenkin iloisemmalta. Persedynon perusteella taisi iskutilavuuttakin tulla lisää huollossaDali kirjoitti: ↑27 Heinä 2022, 13:05Seuraava ongelma:
Rampilta kaasu pohjassa kiihdyttäessä moottori nykäisi äkillisesti jossain noin 5-6000 rpm kohdalla aivan kuin bensansyöttö olisi hetkellisesti katkennut kokonaan. Samalla ruiskuvalo syttyi kojelautaan. Moottori käy kuitenkin normiajossa ihan normaalisti ja kaasuvastekin tuntuu olevan normaali.
Onko jotain mitä voisi itse kokeilla ilman skanneria ennen kuin vie suosiolla Filaroon?
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Vuotavat ilma- ja alipaineletkut ovat halpa korjaus mutta Boschin MAF sen sijaan ei. Mutta ennen kaikkea, laite tuli kuntoon!
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Moro.
916 spider 2.0-95 kyseessä.
Mitkä mahtaisivat olla kiristysmomentit sisempiin
kuuteen vetoakselin nivelen pultteihin ja pyörän napa-mutterille?
Kiitos taas!
916 spider 2.0-95 kyseessä.
Mitkä mahtaisivat olla kiristysmomentit sisempiin
kuuteen vetoakselin nivelen pultteihin ja pyörän napa-mutterille?
Kiitos taas!
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Ramsester
- Viestit: 254
- Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
- Car(s): 159 2,2 JTS -06
GTV 2.0 V6 TB -99
Fiat Grande Punto 1.4 Starjet -08
Fiat Bravo 1.4 TJET -08 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
edit: lisätty napamutterin momenttiin tuo puuttunut astemäärä. Kiitokset huomiosta
GTV:n korjaamokäsikirjasta löytyi seuraavat kuvat. Sisemmille pulteille (8mm teräspultit) 40-52 Nm ja napamutterille 67-74 Nm + 62 +-2 astetta päälle. Napamutteri taitaa olla kaikissa malleissa sama, mutta nuo laipan pultit ovat 10 mm pultteja ainakin TB:ssä eli niissä lienee suurempi momentti.
GTV:n korjaamokäsikirjasta löytyi seuraavat kuvat. Sisemmille pulteille (8mm teräspultit) 40-52 Nm ja napamutterille 67-74 Nm + 62 +-2 astetta päälle. Napamutteri taitaa olla kaikissa malleissa sama, mutta nuo laipan pultit ovat 10 mm pultteja ainakin TB:ssä eli niissä lienee suurempi momentti.
Viimeksi muokannut Ramsester, 12 Syys 2022, 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
+60-64° tuon momenttiinkiristyksen jälkeen. Mainitaan nyt tämäkin, jottei vahingossa jää napamutu jollakulla löysälle, jos lukee vaan tekstin eikä katso kuvaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kun itse tein tuon operaation niin 74Nm päälle kun kiristi 64°niin lopullinen momentti oli yli 300 Nm.
-
- Viestit: 1507
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ajattelin laittaa jatkossa 10W60-öljyt tessuun, mutta mistä tällaista öljyä nykyään saa? Motonetissakaan ei enää ole, meneekö nämäkin jo verkkokauppatilauksiksi?
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ömm, täh? Jos ei hyllystä löydy niin myyjälle ihmettelemään.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/592049/ ... ottorioljy
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590349/ ... ottorioljy
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1507
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
No joo Castrolia saa kun pyytää siirtämään Saloon. Comma on ihan vieras öljy. Joka tapauksessa aika suppeaksi mennyt valikoima. Tottunut vaan ennen hyllystä ottamaan...Polforea kirjoitti: ↑14 Syys 2022, 10:16Ömm, täh? Jos ei hyllystä löydy niin myyjälle ihmettelemään.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/592049/ ... ottorioljy
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590349/ ... ottorioljy
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Joo. Rupesin just itekin kattelemaan että saatavuudet noissakin on aika punaisella, onkohan öljyissäkin jotain toimitusvaikeuksia nyt? Ei mun silmään kuitenkaan mitään poistuvan tuotteen mainintoja osu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Onko jollakulla kokemusta GTV:n takapään alaetutukivarsien vaihtotyöstä? Siis nuo jousen alapäästään kiinnittävät "spring pan arm:it"?
Kuinka vittumainen työ saada pultit irti ja kohdistettua takaisin paikalleen?
Kuinka vittumainen työ saada pultit irti ja kohdistettua takaisin paikalleen?
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Hieman lyhyemmillä jousilla ja siistin ja ruosteettoman alustan kanssa ei ollut paha nakki. Kun auto oli pukeilla niin tunkilla keventäen meni nätisti. En osaa sanoa pistäisivätkö vakiopituiset jouset vastaan enemmän.
-
- Viestit: 1507
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Itse keväällä vaihdoin juuri "spring pan":n ja oli melko haastava. Muistaakseni piti ehdottomasti laittaa ensin napa kiinni ja sitten tunkilla hakea kohdistus sinne taakse. Jousen suojakumi pyrki myös pyörähtämään eli jouduin nippusiteellä kiinnittämään että pysyi paikallaan.
Eli ongelma on juuri se kohdistus takaisin, muuten ei mitään ongelmia.
- Monza
- Viestit: 958
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tätä oli MKAH löytänyt mun JTS koneeseen, en kyllä kysynyt mistä. Eivät varmaan KonalanPolforea kirjoitti: ↑14 Syys 2022, 10:16Ömm, täh? Jos ei hyllystä löydy niin myyjälle ihmettelemään.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/592049/ ... ottorioljy
Motonetista tien toiselta puolelta, kun näyttää punaista.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kohdistin alkuun työntämällä ruuvimeisselin läpi ja sillä väänsin reiät suunnilleen kohdilleen ja aloin ujuttamaan oikeaa pulttia läpi. Hyvin voideltuna luonnollisesti.
Aika toki kannattaa varata, aina ei kaikki mene kohdilleen laakista. Nimim. auton piti olla ajossa pääsiäisenä mutta juhannukseen saakka meni...
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Moro.
Nyt olisi taas kysymyksiä. Vaihdoin hieman kanittavan sisemmän vetarin kuskin puolelle ph1 spideriin.
Vika/ ongelma ei poistunut..
Oireet: Auton käydessä paikallaan ei ylimääräisiä ääniä.
Kun pistää vaihteen silmään ja lähtee ajamaan hitaasti, ei ylimääräisiä ääniä. Vauhdin kasvaessa alkaa kuulua ääni, jota kuvailisin omaperäisesti sanalla "klop". Eli tuossa 50-60n kilsan vauhdissa ääni on "klopklopklopklopklopklop".
Kun kytkimen painaa pohjaan ja rullaa samaa vauhtia, ääni loppuu. Ratin kääntelyllä ei muutosta ääneen/ äänettömyyteen.
Yksi paljonkin autoja laitellut ehdotti kaksoismassa vauhtipyörää. Onko -95 ph1sessä sellaista? Toinen vaihtoehto oli kytkin. Painelaakeri on tuossa jonkun aikaa "kihissyt" ja hiljentynyt poljinta painettaessa.
Jostain laatikon seutuvilta tai kuskin etukulmasta se ääni tulee.
Olisiko kellään tähänkin tärppiä tai kokemusta?
Nyt olisi taas kysymyksiä. Vaihdoin hieman kanittavan sisemmän vetarin kuskin puolelle ph1 spideriin.
Vika/ ongelma ei poistunut..
Oireet: Auton käydessä paikallaan ei ylimääräisiä ääniä.
Kun pistää vaihteen silmään ja lähtee ajamaan hitaasti, ei ylimääräisiä ääniä. Vauhdin kasvaessa alkaa kuulua ääni, jota kuvailisin omaperäisesti sanalla "klop". Eli tuossa 50-60n kilsan vauhdissa ääni on "klopklopklopklopklopklop".
Kun kytkimen painaa pohjaan ja rullaa samaa vauhtia, ääni loppuu. Ratin kääntelyllä ei muutosta ääneen/ äänettömyyteen.
Yksi paljonkin autoja laitellut ehdotti kaksoismassa vauhtipyörää. Onko -95 ph1sessä sellaista? Toinen vaihtoehto oli kytkin. Painelaakeri on tuossa jonkun aikaa "kihissyt" ja hiljentynyt poljinta painettaessa.
Jostain laatikon seutuvilta tai kuskin etukulmasta se ääni tulee.
Olisiko kellään tähänkin tärppiä tai kokemusta?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Moro. Jatkoa edelliseen.
Auto on nyt etupää ilmassa. Kun renkaista pyörittää, niin niin tuo napsahtelu/ kloksahtelu kuuluu suunnilleen keskeltä autoa vetojärjestelmästä. Samalla tavalla kun laittaa vaihteita päälle auton käydessä. 5s vaihde päällä tyhjäkäynnillä ääni toistuu jo melko tiheästi.
Tarkoittaako tämä että nyt olisi vetopyörästössä joku palikka antautunut?
Onko kukaan irroitellut kytkinkoppaa niin, että kone jäisi paikoilleen? Mitä täytyy purkaa, että osat mahtuu pois?
Apurunko? Miten kone täytyy tukea? Rakennella joku teline? Ja mahtuuko kytkin/vaihteisto/ vetopyörästö yleensäkään alakautta pois?
Auto on nyt etupää ilmassa. Kun renkaista pyörittää, niin niin tuo napsahtelu/ kloksahtelu kuuluu suunnilleen keskeltä autoa vetojärjestelmästä. Samalla tavalla kun laittaa vaihteita päälle auton käydessä. 5s vaihde päällä tyhjäkäynnillä ääni toistuu jo melko tiheästi.
Tarkoittaako tämä että nyt olisi vetopyörästössä joku palikka antautunut?
Onko kukaan irroitellut kytkinkoppaa niin, että kone jäisi paikoilleen? Mitä täytyy purkaa, että osat mahtuu pois?
Apurunko? Miten kone täytyy tukea? Rakennella joku teline? Ja mahtuuko kytkin/vaihteisto/ vetopyörästö yleensäkään alakautta pois?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- hjpp
- Viestit: 1931
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mikäs laatikko ts:ssä on? Hämärästi muistelen jostain ulkomaan foorumilta toistakymmetä vuotta sitten lukeneeni, että kutosissa on tasauspyörästöllä tapana jotenkin porsia.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ei mitään käryä. Mitään lätkää ei näy. Kopan päässä vaan fiat lancia teksti. Vanhalta näyttää kytkimen työsylinteri hässäkästä päätellen
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."