Kadetissa kulkua!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Kadetissa kulkua!

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Voi helevetti, kaikkea sitä näkee ja kokee.
Tulin tuossa hetki sitten kaverin luota ja kotimatkalla tuli liikennevaloihin '80 -luvun loppupuolen Kadetti. Alkoi sitten vähän lapsettaa, kun kaveri kaasutteli "autoaan" viereisellä kaistalla.. Enpä saanut jätettyä 156 V6:lla kadettia kuin puoli auton mittaa (seuraaviin valoihin 200 metriä). Seuraavassa lähetyksessä kaveri otti sitten varaslähdön, eli lähti punaisia päin. Oli kadetin vetely sitä luokkaa, että hyvä kun hanskassa pysyi... :wink:

Kinnostaisi tietää, miten kyseistä paskaa on kutiteltu.. Täysin vakion näköinen, lukuunottamatta madallussatsia ja 15" vanteita.

Pitää alkaa hankkimaan lisää löylyä Alfan pellin alle... Nyt hävettää... :oops:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Re: Kadetissa kulkua!

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Scuore sportivo kirjoitti:Voi helevetti, kaikkea sitä näkee ja kokee.
Tulin tuossa hetki sitten kaverin luota ja kotimatkalla tuli liikennevaloihin '80 -luvun loppupuolen Kadetti. Alkoi sitten vähän lapsettaa, kun kaveri kaasutteli "autoaan" viereisellä kaistalla.. Enpä saanut jätettyä 156 V6:lla kadettia kuin puoli auton mittaa (seuraaviin valoihin 200 metriä). Seuraavassa lähetyksessä kaveri otti sitten varaslähdön, eli lähti punaisia päin. Oli kadetin vetely sitä luokkaa, että hyvä kun hanskassa pysyi... :wink:

Kinnostaisi tietää, miten kyseistä paskaa on kutiteltu.. Täysin vakion näköinen, lukuunottamatta madallussatsia ja 15" vanteita.

Pitää alkaa hankkimaan lisää löylyä Alfan pellin alle... Nyt hävettää... :oops:
Varmaankin melko vakio 2,0 gsi 16v tekniikka. Testeissä mittailtu n.7,5s aikoja (valmistaja ilmoittanut muistaakseni katittomalle 7,7) ja itsekin sellaisia ajaneena voin todeta että kohtalaisen ripeä laite :)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tuollasen GSI:n sai aikanaan melko kevyesti jäämään pikkasen tuunatulla Fiat Croma Turbodiisselillä.... :crazyeyes: Voisko muka V6:n jäähä semmoselle??

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

156hv? ja pienellä laitolla lisää ja auto ei paina mitään alle 1000kg , pidemmällä matkalla olisi varmasti jäänyt enemmän.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

no perkele.... niin kai sitten... :oops:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Kadetissa kulkua!

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

GAMMA500 kirjoitti:Varmaankin melko vakio 2,0 gsi 16v tekniikka. Testeissä mittailtu n.7,5s aikoja (valmistaja ilmoittanut muistaakseni katittomalle 7,7) ja itsekin sellaisia ajaneena voin todeta että kohtalaisen ripeä laite :)
Niin, unohtui mainita, että Kadetti oli sedan -malli. GSI:tä on tietääkseni tehty ainoastaan 'munamallina'? Äkkiäkös silti tekniikan vaihtaa...
Juttelin juuri kaverin kanssa, joka on tuollaista 16 tappista ajanut, sanoi että kiihtyy ihan ripeästi sataseen asti...
Rinnakkain mentiin siihen seittämäänkymppiin asti, sen jälkeen alkoi tuo paska jäämään...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kadetissa kulkua!

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuore sportivo kirjoitti:Rinnakkain mentiin siihen seittämäänkymppiin asti, sen jälkeen alkoi tuo paska jäämään...
Jos se jostain syystä sai paremman lähdön..?

Nim. Range Roverille jäänyt 33:lla :oops:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11217
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Varovainen saa näköjään olla isomoottorisellakin...Omalla Superilla ei paljon uskalla skabailla, 144 hepoa kun eivät ihan rakettimaista potkua tarjoa. Kesän aikana on jo tullut todettua Passatin ja 307:n kulkevuutta.

Volkkarin kanssa lähdettiin valoista. VW lähti kovaa ja minä Alfalla perään. Välimatkaa sain kurottua umpeen, mutta ohi en päässyt, vaikka nilkkaa venytinkin. Toivottavasti oli edes 1.8T.

Pösön kanssa urheilin moottoritiellä. Leijonakeula tunki ohituskaistalla kiinni takapuskuriin. Pudotin pari pykälää alaspäin ja löin tallan pohjaan, 307 alkoi kunnolla jäämään vasta 150:n tuolla puolen. Mieli teki Muukkoselle lastua hakemaan...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Harpo kirjoitti:Häpeää se oli jäädä Fiiullekkin. Uno lähti aikoinaan viereltä, ku kuppa Töölööseen 8)
Siirretäänpä näin kömpelösti kun ei muuta voi :roll:

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Tulipa tässä mieleen, kun lueskelin noita että että:
jos alkaa vähillä rahoilla tuunaileen, niin onks siinä järkeä, että esmes ensin laitttais lastun, ja sitten kun pakoputki menee puhki, niin laittais sinne kunnon röörin, ja sitt myöhemmin vaiks lisäilis ilmansaantia...
vai meniskös se sitt jo niin marjanpominnaks, ettei sitä oikeastaan ees huomaiskaan, kun tehoja tulis vaan pikkuhiljaa lisää.
Oishan se tietty tunnnnnnnnnnnntuvampaa, kun laittais kaikki pelit kerrallaan, mutt taitaa olla aikka tyyristä?
Mites päin te, jotka ootte "ammattilaisalfaajia" ton homman hoitaisitte?
Ei sen puoleen, pääseehän tavallisellakin perille...... mut mut, voishan sitä jotain *miettis* :wink:
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

salmiakki kirjoitti:Tulipa tässä mieleen, kun lueskelin noita että että:
jos alkaa vähillä rahoilla tuunaileen, niin onks siinä järkeä, että esmes ensin laitttais lastun, ja sitten kun pakoputki menee puhki, niin laittais sinne kunnon röörin, ja sitt myöhemmin vaiks lisäilis ilmansaantia...
vai meniskös se sitt jo niin marjanpominnaks, ettei sitä oikeastaan ees huomaiskaan, kun tehoja tulis vaan pikkuhiljaa lisää.
Oishan se tietty tunnnnnnnnnnnntuvampaa, kun laittais kaikki pelit kerrallaan, mutt taitaa olla aikka tyyristä?
Mites päin te, jotka ootte "ammattilaisalfaajia" ton homman hoitaisitte?
Ei sen puoleen, pääseehän tavallisellakin perille...... mut mut, voishan sitä jotain *miettis* :wink:
Minä tekisin toisin päin. Kun putki lahoo niin uutta tilalle ja sen jälkeen lastua kehiin...

Pari viikkoa takaperin ajettiin 328 bemarin kanssa kilpaa vieretysten 160km/h asti. Sen jälkeen rupes muu liikenne häiritsemään ja oli pakko nostaa. Noin 80km/h asti bemari tuli auton mitan perässä. 120km/h jälkeen ajettiin vierekkäin tuonne 160km/h asti.
Tuntu olevan baijerilaisessa kulkupuoli ihan kohallaan.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos ei pakoputki ole lahoomassa lähiaikoina ja lastun aikoo hankkia enivei niin samalla lastu kehiin ja pakoputki sitten kun menee. On enemmän/kauemmin iloa siitäkin sijoituksesta.
Maho kirjoitti:Tuntu olevan baijerilaisessa kulkupuoli ihan kohallaan.
Painaako se enemmän kuin Alfa? Heposiahan on aika tarkkaan saman verran.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Painaako se enemmän kuin Alfa? Heposiahan on aika tarkkaan saman verran.
Enpä osaa tuosta sanoa mitään. Muhkeat oli kuitenkin Bemarin äänet. Sanotaanko vielä, että 100km/h jälkeen oli suht jyrkkää ylämäkeä aina tuohon asti mihin uskalsi vedättää. Bemarissa taitaa olla parempi vääntö, joten tasamaalla se olis kyllä jäänyt :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maho kirjoitti:Enpä osaa tuosta sanoa mitään. Muhkeat oli kuitenkin Bemarin äänet. Sanotaanko vielä, että 100km/h jälkeen oli suht jyrkkää ylämäkeä aina tuohon asti mihin uskalsi vedättää. Bemarissa taitaa olla parempi vääntö, joten tasamaalla se olis kyllä jäänyt :mrgreen:
Kyllä se taitaa muutaman kilon enemmän painaa, hevosia muistaakseni on 193. Suorituskykyä luvataan hieman Alfaa enemmän, 7.1s sataseen ja 235km/h huippuja. Eipä tuo silti 2 viikon ajokokemuksella Alfaa ripeämmältä tuntunut, ehkä jopa päinvastoin.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Kadetissa kulkua!

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Jos se jostain syystä sai paremman lähdön..?

Nim. Range Roverille jäänyt 33:lla :oops:
Kyllä se hieman paremman lähdön sai, kun en viitsinyt samantien läimäistä poljinta lattiaan, jos kadetti ei jostain syystä olisikaan lähtenyt kisailemaan... Eipä tuota silti voi huonon lähdön piikkiin laittaa, kyllä se on myönnettävä että ooppeli kohtalaisen ripeä oli.

Avatar
Profil
Viestit: 109
Liittynyt: 25 Maalis 2003, 13:07
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Profil »

:oops: toissapäivänä lapsetti renault 19 16V:n kanssa, jäi kyllä vaikka tajusin vasta kakkosella painaa kaasua. Kerrankin oli hyötyä että on aina tankki tyhjänä, sai sen 50 kg painohyötyä.

Tuli kyllä melkein toista sataa ylinopeutta siihen paikkaan...

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Harpo kirjoitti:Häpeää se oli jäädä Fiiullekkin. Uno lähti aikoinaan viereltä, ku kuppa Töölööseen 8)
Tais hävettää aikoinaan sen Porsche 924:n kuskia, jonka kepitin vakiolla Uno Turbollani. No, nolo autohan se 924 on muutenkin, mutta Porsche kuitenkin :roll:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Jakke kirjoitti:
Harpo kirjoitti:Häpeää se oli jäädä Fiiullekkin. Uno lähti aikoinaan viereltä, ku kuppa Töölööseen 8)
Tais hävettää aikoinaan sen Porsche 924:n kuskia, jonka kepitin vakiolla Uno Turbollani. No, nolo autohan se 924 on muutenkin, mutta Porsche kuitenkin :roll:
Eipä mielestäni voi paljon porschesta puhua kun kyseessä tuo malli... Miksköhän tuommonenkin aikoinaan piti tehtaalta polkasta :cry:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuore sportivo kirjoitti:Kyllä se taitaa muutaman kilon enemmän painaa, hevosia muistaakseni on 193. Suorituskykyä luvataan hieman Alfaa enemmän, 7.1s sataseen ja 235km/h huippuja. Eipä tuo silti 2 viikon ajokokemuksella Alfaa ripeämmältä tuntunut, ehkä jopa päinvastoin.


onhan siinä vääntöä enemmän kun konekin on suurempi ja taitaa painaakin hieman enemmän n100kg.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Vastaa Viestiin