Kadetissa kulkua!
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5760
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kadetissa kulkua!
Voi helevetti, kaikkea sitä näkee ja kokee.
Tulin tuossa hetki sitten kaverin luota ja kotimatkalla tuli liikennevaloihin '80 -luvun loppupuolen Kadetti. Alkoi sitten vähän lapsettaa, kun kaveri kaasutteli "autoaan" viereisellä kaistalla.. Enpä saanut jätettyä 156 V6:lla kadettia kuin puoli auton mittaa (seuraaviin valoihin 200 metriä). Seuraavassa lähetyksessä kaveri otti sitten varaslähdön, eli lähti punaisia päin. Oli kadetin vetely sitä luokkaa, että hyvä kun hanskassa pysyi...
Kinnostaisi tietää, miten kyseistä paskaa on kutiteltu.. Täysin vakion näköinen, lukuunottamatta madallussatsia ja 15" vanteita.
Pitää alkaa hankkimaan lisää löylyä Alfan pellin alle... Nyt hävettää...
Tulin tuossa hetki sitten kaverin luota ja kotimatkalla tuli liikennevaloihin '80 -luvun loppupuolen Kadetti. Alkoi sitten vähän lapsettaa, kun kaveri kaasutteli "autoaan" viereisellä kaistalla.. Enpä saanut jätettyä 156 V6:lla kadettia kuin puoli auton mittaa (seuraaviin valoihin 200 metriä). Seuraavassa lähetyksessä kaveri otti sitten varaslähdön, eli lähti punaisia päin. Oli kadetin vetely sitä luokkaa, että hyvä kun hanskassa pysyi...
Kinnostaisi tietää, miten kyseistä paskaa on kutiteltu.. Täysin vakion näköinen, lukuunottamatta madallussatsia ja 15" vanteita.
Pitää alkaa hankkimaan lisää löylyä Alfan pellin alle... Nyt hävettää...
Re: Kadetissa kulkua!
Varmaankin melko vakio 2,0 gsi 16v tekniikka. Testeissä mittailtu n.7,5s aikoja (valmistaja ilmoittanut muistaakseni katittomalle 7,7) ja itsekin sellaisia ajaneena voin todeta että kohtalaisen ripeä laiteScuore sportivo kirjoitti:Voi helevetti, kaikkea sitä näkee ja kokee.
Tulin tuossa hetki sitten kaverin luota ja kotimatkalla tuli liikennevaloihin '80 -luvun loppupuolen Kadetti. Alkoi sitten vähän lapsettaa, kun kaveri kaasutteli "autoaan" viereisellä kaistalla.. Enpä saanut jätettyä 156 V6:lla kadettia kuin puoli auton mittaa (seuraaviin valoihin 200 metriä). Seuraavassa lähetyksessä kaveri otti sitten varaslähdön, eli lähti punaisia päin. Oli kadetin vetely sitä luokkaa, että hyvä kun hanskassa pysyi...
Kinnostaisi tietää, miten kyseistä paskaa on kutiteltu.. Täysin vakion näköinen, lukuunottamatta madallussatsia ja 15" vanteita.
Pitää alkaa hankkimaan lisää löylyä Alfan pellin alle... Nyt hävettää...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5760
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kadetissa kulkua!
Niin, unohtui mainita, että Kadetti oli sedan -malli. GSI:tä on tietääkseni tehty ainoastaan 'munamallina'? Äkkiäkös silti tekniikan vaihtaa...GAMMA500 kirjoitti:Varmaankin melko vakio 2,0 gsi 16v tekniikka. Testeissä mittailtu n.7,5s aikoja (valmistaja ilmoittanut muistaakseni katittomalle 7,7) ja itsekin sellaisia ajaneena voin todeta että kohtalaisen ripeä laite
Juttelin juuri kaverin kanssa, joka on tuollaista 16 tappista ajanut, sanoi että kiihtyy ihan ripeästi sataseen asti...
Rinnakkain mentiin siihen seittämäänkymppiin asti, sen jälkeen alkoi tuo paska jäämään...
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Kadetissa kulkua!
Jos se jostain syystä sai paremman lähdön..?Scuore sportivo kirjoitti:Rinnakkain mentiin siihen seittämäänkymppiin asti, sen jälkeen alkoi tuo paska jäämään...
Nim. Range Roverille jäänyt 33:lla
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11217
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Varovainen saa näköjään olla isomoottorisellakin...Omalla Superilla ei paljon uskalla skabailla, 144 hepoa kun eivät ihan rakettimaista potkua tarjoa. Kesän aikana on jo tullut todettua Passatin ja 307:n kulkevuutta.
Volkkarin kanssa lähdettiin valoista. VW lähti kovaa ja minä Alfalla perään. Välimatkaa sain kurottua umpeen, mutta ohi en päässyt, vaikka nilkkaa venytinkin. Toivottavasti oli edes 1.8T.
Pösön kanssa urheilin moottoritiellä. Leijonakeula tunki ohituskaistalla kiinni takapuskuriin. Pudotin pari pykälää alaspäin ja löin tallan pohjaan, 307 alkoi kunnolla jäämään vasta 150:n tuolla puolen. Mieli teki Muukkoselle lastua hakemaan...
Volkkarin kanssa lähdettiin valoista. VW lähti kovaa ja minä Alfalla perään. Välimatkaa sain kurottua umpeen, mutta ohi en päässyt, vaikka nilkkaa venytinkin. Toivottavasti oli edes 1.8T.
Pösön kanssa urheilin moottoritiellä. Leijonakeula tunki ohituskaistalla kiinni takapuskuriin. Pudotin pari pykälää alaspäin ja löin tallan pohjaan, 307 alkoi kunnolla jäämään vasta 150:n tuolla puolen. Mieli teki Muukkoselle lastua hakemaan...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Tulipa tässä mieleen, kun lueskelin noita että että:
jos alkaa vähillä rahoilla tuunaileen, niin onks siinä järkeä, että esmes ensin laitttais lastun, ja sitten kun pakoputki menee puhki, niin laittais sinne kunnon röörin, ja sitt myöhemmin vaiks lisäilis ilmansaantia...
vai meniskös se sitt jo niin marjanpominnaks, ettei sitä oikeastaan ees huomaiskaan, kun tehoja tulis vaan pikkuhiljaa lisää.
Oishan se tietty tunnnnnnnnnnnntuvampaa, kun laittais kaikki pelit kerrallaan, mutt taitaa olla aikka tyyristä?
Mites päin te, jotka ootte "ammattilaisalfaajia" ton homman hoitaisitte?
Ei sen puoleen, pääseehän tavallisellakin perille...... mut mut, voishan sitä jotain *miettis*
jos alkaa vähillä rahoilla tuunaileen, niin onks siinä järkeä, että esmes ensin laitttais lastun, ja sitten kun pakoputki menee puhki, niin laittais sinne kunnon röörin, ja sitt myöhemmin vaiks lisäilis ilmansaantia...
vai meniskös se sitt jo niin marjanpominnaks, ettei sitä oikeastaan ees huomaiskaan, kun tehoja tulis vaan pikkuhiljaa lisää.
Oishan se tietty tunnnnnnnnnnnntuvampaa, kun laittais kaikki pelit kerrallaan, mutt taitaa olla aikka tyyristä?
Mites päin te, jotka ootte "ammattilaisalfaajia" ton homman hoitaisitte?
Ei sen puoleen, pääseehän tavallisellakin perille...... mut mut, voishan sitä jotain *miettis*
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...
La mia cara Alfa...
Minä tekisin toisin päin. Kun putki lahoo niin uutta tilalle ja sen jälkeen lastua kehiin...salmiakki kirjoitti:Tulipa tässä mieleen, kun lueskelin noita että että:
jos alkaa vähillä rahoilla tuunaileen, niin onks siinä järkeä, että esmes ensin laitttais lastun, ja sitten kun pakoputki menee puhki, niin laittais sinne kunnon röörin, ja sitt myöhemmin vaiks lisäilis ilmansaantia...
vai meniskös se sitt jo niin marjanpominnaks, ettei sitä oikeastaan ees huomaiskaan, kun tehoja tulis vaan pikkuhiljaa lisää.
Oishan se tietty tunnnnnnnnnnnntuvampaa, kun laittais kaikki pelit kerrallaan, mutt taitaa olla aikka tyyristä?
Mites päin te, jotka ootte "ammattilaisalfaajia" ton homman hoitaisitte?
Ei sen puoleen, pääseehän tavallisellakin perille...... mut mut, voishan sitä jotain *miettis*
Pari viikkoa takaperin ajettiin 328 bemarin kanssa kilpaa vieretysten 160km/h asti. Sen jälkeen rupes muu liikenne häiritsemään ja oli pakko nostaa. Noin 80km/h asti bemari tuli auton mitan perässä. 120km/h jälkeen ajettiin vierekkäin tuonne 160km/h asti.
Tuntu olevan baijerilaisessa kulkupuoli ihan kohallaan.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos ei pakoputki ole lahoomassa lähiaikoina ja lastun aikoo hankkia enivei niin samalla lastu kehiin ja pakoputki sitten kun menee. On enemmän/kauemmin iloa siitäkin sijoituksesta.
Painaako se enemmän kuin Alfa? Heposiahan on aika tarkkaan saman verran.Maho kirjoitti:Tuntu olevan baijerilaisessa kulkupuoli ihan kohallaan.
Enpä osaa tuosta sanoa mitään. Muhkeat oli kuitenkin Bemarin äänet. Sanotaanko vielä, että 100km/h jälkeen oli suht jyrkkää ylämäkeä aina tuohon asti mihin uskalsi vedättää. Bemarissa taitaa olla parempi vääntö, joten tasamaalla se olis kyllä jäänytPainaako se enemmän kuin Alfa? Heposiahan on aika tarkkaan saman verran.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5760
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kyllä se taitaa muutaman kilon enemmän painaa, hevosia muistaakseni on 193. Suorituskykyä luvataan hieman Alfaa enemmän, 7.1s sataseen ja 235km/h huippuja. Eipä tuo silti 2 viikon ajokokemuksella Alfaa ripeämmältä tuntunut, ehkä jopa päinvastoin.Maho kirjoitti:Enpä osaa tuosta sanoa mitään. Muhkeat oli kuitenkin Bemarin äänet. Sanotaanko vielä, että 100km/h jälkeen oli suht jyrkkää ylämäkeä aina tuohon asti mihin uskalsi vedättää. Bemarissa taitaa olla parempi vääntö, joten tasamaalla se olis kyllä jäänyt
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5760
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kadetissa kulkua!
Kyllä se hieman paremman lähdön sai, kun en viitsinyt samantien läimäistä poljinta lattiaan, jos kadetti ei jostain syystä olisikaan lähtenyt kisailemaan... Eipä tuota silti voi huonon lähdön piikkiin laittaa, kyllä se on myönnettävä että ooppeli kohtalaisen ripeä oli.Rolle kirjoitti:Jos se jostain syystä sai paremman lähdön..?
Nim. Range Roverille jäänyt 33:lla
Eipä mielestäni voi paljon porschesta puhua kun kyseessä tuo malli... Miksköhän tuommonenkin aikoinaan piti tehtaalta polkastaJakke kirjoitti:Tais hävettää aikoinaan sen Porsche 924:n kuskia, jonka kepitin vakiolla Uno Turbollani. No, nolo autohan se 924 on muutenkin, mutta Porsche kuitenkinHarpo kirjoitti:Häpeää se oli jäädä Fiiullekkin. Uno lähti aikoinaan viereltä, ku kuppa Töölööseen
Scuore sportivo kirjoitti:Kyllä se taitaa muutaman kilon enemmän painaa, hevosia muistaakseni on 193. Suorituskykyä luvataan hieman Alfaa enemmän, 7.1s sataseen ja 235km/h huippuja. Eipä tuo silti 2 viikon ajokokemuksella Alfaa ripeämmältä tuntunut, ehkä jopa päinvastoin.
onhan siinä vääntöä enemmän kun konekin on suurempi ja taitaa painaakin hieman enemmän n100kg.