Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 28 Heinä 2014, 10:16



Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Farmari rekisteröiminen pakettiautoksi. 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Viestit: 360
Auto: Ex Alfa Romeo GT -05
Nyt Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti Farmari rekisteröiminen pakettiautoksi.
Minkä takia joku rekisteröi bensafarmarin pakettiautoksi.
Dieselissähän säästää veroissa mutta mikä hyöty on bensa-auton rekisteröimisellä?
Entä kuinka helppoa / mielekästä on rekisteröidä auto takaisin henkilöautoksi?


01 Heinä 2010, 07:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Kesä 2004, 20:33
Viestit: 943
Paikkakunta: Hämeenlinna
Auto: 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 164 TB
Viesti 
Itse olen pari diesel-farmaria muuttanut henkilöautosta pakettiautoksi ja toinen niistä on tuo 156 SW.

Työmatka ajoja tulee min. 24000 km/vuosi ja päälle sitten vielä omat ajot n. 15000km/vuosi. Eli suunnilleen 40000km/vuosi kertyy ajoa ja tästä syystä käyttöautoni on diesel.

Omalla kohdallani päälimmäinen syy pakettiautoksi katsastamiseen oli juurikin tuo käyttövoimavero. Pikku miinushan tuossa on auton muuttuminen kaksipaikkaiseksi, mutta ei noille takapenkeille omassa taloudessa kovinkaan suurta tarvetta ole. Olisihan se vaalea nahkainen takapenkki kaunis katsella, mutta ainahan siitä voi tehdä vaikka sohvan tallille :wink:

Laskeskelin, että vuotuisilla säästöillä, käyttövoimaverossa sekä vakuutuksissa, pidän toista bensakäyttöistä henkilöautoa vuoden ajossa ja ostan siihen vielä pari tankillista bensaa. Eli vaihtoehtoina oli joko 156 SW henkilöautona tai sitten 156 SW 2-paikkaisena pakuna sekä esim. 164 turbo "harrasteautona" ympäri vuoden, ei ollut vaikea valinta :lol:

Muutos henkilöautosta pakettiautoksi meni ihan muutoskatsastuksella ja toisinpäin homma hoituu myös pelkällä muutoskatsastuksella, hinta suunnilleen 40 euroa/kerta.

_________________
"No smoke => no power => no hope"


01 Heinä 2010, 14:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Heinä 2009, 11:09
Viestit: 147
Paikkakunta: Hamina
Auto: 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Viesti 
Ei kyllä mun käsittääkseni tänä päivänä pakettiautolla säästä!? Tuon uuden autovero systeemin mukaan ainakaan...


01 Heinä 2010, 15:43
Profiili

Liittynyt: 09 Elo 2003, 06:20
Viestit: 403
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfat 164 3.0 V6 -89 & 164 Super V6 12V -98, Fiat Punto -05
Viesti 
Bensafarmarin rekisteröimisessä pakuksi on ainakin se järki, että se kelpaa verottajalle yrityksen vähennyskelpoisena pakettiautona. Taitaa vakuutusmaksutkin hiukan pudota, mutta ei mitenkään merkittävästi. Siivousalalla näkyy ainakin Ford Fiestoja 2-paikkasina bensapakuina samalla ajatuksella. Ja Fiestahan käy pakuksi, koska valmistaja on sen sellaiseksi tyyppihyväksyttänyt vaikka ei farmari olekaan.

Oma lukunsa on ne 80-luvun lähinnä amerikkalaiset bensafarkut, joissa säästettiin maahantuotaessa autovero pakettiautoksi rekisteröimällä. Noita ei taida saada henkilöautoksi kuin maksamalla tuontiajankohdan mukaisen henkilöauton veron eli paljon verrattuna auton nykyarvoon.


01 Heinä 2010, 15:48
Profiili

Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Viestit: 360
Auto: Ex Alfa Romeo GT -05
Nyt Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti 
Alfisti kirjoitti:
Bensafarmarin rekisteröimisessä pakuksi on ainakin se järki, että se kelpaa verottajalle yrityksen vähennyskelpoisena pakettiautona. Taitaa vakuutusmaksutkin hiukan pudota, mutta ei mitenkään merkittävästi. Siivousalalla näkyy ainakin Ford Fiestoja 2-paikkasina bensapakuina samalla ajatuksella. Ja Fiestahan käy pakuksi, koska valmistaja on sen sellaiseksi tyyppihyväksyttänyt vaikka ei farmari olekaan.

Oma lukunsa on ne 80-luvun lähinnä amerikkalaiset bensafarkut, joissa säästettiin maahantuotaessa autovero pakettiautoksi rekisteröimällä. Noita ei taida saada henkilöautoksi kuin maksamalla tuontiajankohdan mukaisen henkilöauton veron eli paljon verrattuna auton nykyarvoon.


Miten onnistuu bensapakun takaisin normaali farkuksi muuttaminen?
Mitä mahdollisia kustannuksia saattaa tulla?


01 Heinä 2010, 21:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Heinä 2003, 05:10
Viestit: 2746
Paikkakunta: Tampere
Auto: Giulia Super -69
Croma JTDm -06
Viesti 
^Tarviiko se muuta kuin takapenkit takaisin ja muutoskatsastuksen?

_________________
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----


02 Heinä 2010, 07:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Viestit: 169
Paikkakunta: Tampere
Auto: Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Viesti 
Hepa kirjoitti:
^Tarviiko se muuta kuin takapenkit takaisin ja muutoskatsastuksen?


Eipä kai, jos autosta on maksettu henkilöauton autovero Suomeen.


02 Heinä 2010, 10:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Heinä 2003, 05:10
Viestit: 2746
Paikkakunta: Tampere
Auto: Giulia Super -69
Croma JTDm -06
Viesti 
^Juu siis tarkoitin tapausta, jossa ensin muutettu henkilöauto pakuksi ja sitten muutetaan takaisin henkilöautoksi.

_________________
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----


02 Heinä 2010, 10:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Loka 2003, 15:44
Viestit: 361
Paikkakunta: Espoo
Auto: GTV TBO, 159 SW 3.2
Viesti 
Kaiken järjen mukaan ei tarvitse kyllä penkkejäkään laittaa takaisin noin päin muuttaessa. Tosin eipä näissä ennenkään järki ole ollut mitenkään ohjaavana tekijänä.


02 Heinä 2010, 13:08
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:23
Viestit: 1092
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Alfa Romeo 156 SW V6
Jaguar XKRR convertible
Viesti 
^ Täytynee olla ainakin jos haluaa rekisteriotteeseen muun kuin 1+1 merkinnän..?


02 Heinä 2010, 13:18
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 10 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Garmund, Portti ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com