Tarkalleen vuosi ja 2 kuukautta sitten alkoi konehuoneesta kuulumaan 1400 rpm:n kohdalla kova metallinen särinä.
Takuuta oli jäljellä ja Delta epäili katan menneen, kerkesivät sen tilatakkin (no, tämä on ihan eri juttu).
Syynä oli kuitenkin murtunut katalysaattorin kiinnitysrauta joka on siis lohkossa kiinni. Osa vaihdettiin tuolloin uuteen.
No, nyt hiljan alkoi sama sirinä. Minä Deltaan menemään hyväuskoisena jotta jos se vuoden varaosatakuu ois "häilyvällä rajalla". No eipä tietenkään!
Uusi n. 12 cm rautapätkä 95€ + työt + 2-3 viikon odotus, noutänkjuu. Paikanpäällä arkiaamuna ilma ajanvarausta odoteltuani kohta 2 tuntia päätin että saavat hitsata sen raudan ehjäksi.
Hyvähän siitä raudasta tuli, ei siinä mitään, mutta niin tuli hyvä summakin. Työtunti veloitus kun on siinä 90€, ja sehän on aina minimiveloitus vaikka vain 30 minsaa työhön menikin.
Muttajotta, onkos ollu samaa muilla?
Ei ole kovin kummoista rautaa kun nuo nyt melkein vuoden välein meni. Molemmilla kerroilla halkeamisesta päätellen selkeä laatuvika,
tai sitten rauta on oikeasti epäsopiva kun se sinne kristetään niin siinä on jo valmiiksi jännitettä päällä.
Sitten kun kata lämpenee ensin voimakkaasti ja lohko vasta perästä niin alkaa sopivissa olosuhetissa paukkua (tämä nyt maalaisjärjellä, ei juurikaan automekaniikan tuntemusta).
Mistä lie kyse?
147:n katalysaattorin kiinnitysrauta halki, toistamiseen.
Valvoja: Moderators
147:n katalysaattorin kiinnitysrauta halki, toistamiseen.
-onko pakko jos ei taho-
- Epezi
- Viestit: 7511
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 147:n katalysaattorin kiinnitysrauta halki, toistamiseen
en osaa itse asiaan juuri mitään sanoa, mutta tämä osa tekstistä toi mukavan piristyksen päivään, kiitos siitä.Pasodoble kirjoitti:Hyvähän siitä raudasta tuli, ei siinä mitään, mutta niin tuli hyvä summakin. Työtunti veloitus kun on siinä 90€, ja sehän on aina minimiveloitus vaikka vain 30 minsaa työhön menikin.
Jos tuo on se 2-korvainen ällän mallinen rauta, niin itselläni tuo meni n. 5 vuoden kohdalla rikki. Efektinä nimenomaan tuo sirinä matalilla kierroksilla (kaikuu hienosti parkkihallissa).
Tampereella kehottivat Deltassa suoraan korjaamaan jossain muualla, koska oli jopa heidän mielestään älytöntä maksaa maltaita tuosta rautaosasta, jossa oli vielä viikkojen toimitusaika.
Niinpä tuo tuli korjattua omatekoisella osalla. Itselläni tuo murtui molemmissa korvissa siitä vahvikehitsauksen kohdalta, joten todennäköisesti valmistus/suunnitteluvika osassa.
Tampereella kehottivat Deltassa suoraan korjaamaan jossain muualla, koska oli jopa heidän mielestään älytöntä maksaa maltaita tuosta rautaosasta, jossa oli vielä viikkojen toimitusaika.
Niinpä tuo tuli korjattua omatekoisella osalla. Itselläni tuo murtui molemmissa korvissa siitä vahvikehitsauksen kohdalta, joten todennäköisesti valmistus/suunnitteluvika osassa.
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21 - Paikkakunta: Tuusula
Kuulostaa samalta kuin mitä itselläni kävi 156:n kanssa. Siinä tosin oli ilmeisesti käynyt maakontaktia avittamassa vaurion syntymistä (nyt siinä on alumiininen pohjapanssari). Kyseessä siis pakosarjan kiinnityskorvake. Hitsautin sen luottomekaanikollani järkihintaan ja hyvin on kestänyt jo kaksi vuotta.
Tästä oli puhe jossain aiemmassa ketjussa mutta en nyt löydä sitä.
Tästä oli puhe jossain aiemmassa ketjussa mutta en nyt löydä sitä.