Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 26 Loka 2014, 08:55



Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Dellortot säätöihin 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 1128
Paikkakunta: Kouvola
Auto: GT 3.2 Q2
164 3.0 Q4
Viesti Dellortot säätöihin
Taustaa:
Koneena on ~220tkm ajettu 75:n 1.6TC johon tehty tehty kansiremontti hiljattain. Kaasareina 2xdellortto dhla 40. Tämän jälkeen tammikuussa käytetty päästömittauksessa josta irtosi varsin mallikelpoiset paperit. Tällöin tyhjäynti oli juuri karvan alle 1000rpm.

Ongelma:
Nykyään tyhjäkäynti on lämpimänä 1500-1700rpm(vaikka ryyppy ei jää varmasti päälle). Tyhjäkäynnin seosruuvit on kaikki tasaisesti 3,5 kierrosta auki. Näillä säädöillä tammikussa oli päästöt: CO n.3 ja HC n.100. Mitään muutosta koneeseen ei ole tämän jälkeen tehty.

Toinen ongelma on käyntiin lähteminen lämpimällä koneella. Kylmänä lähtee varsin hyvin, mutta lämpimä joutuu sahaamaan kauan kaasupohjassa. Silloin tuntuu että ensin lähtee 2-3 pytyllä ja kun kaasun pitää pohjassa niin herää viimeinenkin mukaan. Samalla saattaa pölläyttää harmaan pilven putkesta. Silloin myös bensa tuoksuu. Vaikuttaisi siis että kastelisi tulpat, miksi?

Kokeltu on kiertää kaikkia tyhjäkäynnin seosruuveja kierros kiini. Ei vaikuttanut kumpaakaan ongelmaan, joten palautin takaisin alkuperäisiin säätöihin. Mitä muita säätöjä noista löytyy? Kaasareiden synkkassa olemisesta ei ole oikein mitään tietoa kun ei ole mittareita, mutta käynti on melko tasaista ja vetää ihan ok.

_________________
ex. 156 V6 -98, 75 TS -88, 75 1.6TC -88, 164 TS -89 ja Alfetta 2000L -83


03 Touko 2008, 13:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7597
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: 3x90V6,GTV6,156 SW JTD,164V6 + QP IV V6 evoluzione
Viesti 
vaikuttaisi vähän siltä että saisi liikaa kakkua..olisiko neulaventtiilit jumiutunut auki jolloin voisi aiheuttaa pientä tulvimista kaasareihin? itsellä oli aikanaan samantapaisia ongelmia ja bensanpinnat olivat kaasareissa liian korkealla..


Viimeksi muokannut 90 päivämäärä 03 Touko 2008, 13:37, muokattu yhteensä 1 kerran



03 Touko 2008, 13:27
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 1128
Paikkakunta: Kouvola
Auto: GT 3.2 Q2
164 3.0 Q4
Viesti 
Tämä voisi tosiaan olla mahdollista. Aivan liikaa soppaa se tuntuu lämpimänä käynnistäessä saavan. Onko noissa muuten mitään muuta ruuvillä säädettävää säätöä kuin tyhjäkäynti seos, läppien synkka ja sitten se rajoitin ruuvi jolla säädetään kaasuläppien lepo asento. Mitä merkitystä tällä viimeiseksi mainutulla edes muuten on? Eikös tyhjäkäynnillä läppien kuuluisi jokatapauksessa olla täysin kiini?

_________________
ex. 156 V6 -98, 75 TS -88, 75 1.6TC -88, 164 TS -89 ja Alfetta 2000L -83


03 Touko 2008, 13:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7597
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: 3x90V6,GTV6,156 SW JTD,164V6 + QP IV V6 evoluzione
Viesti 
mitään muuta ruuvilla säädettävää ei pitäisi olla ja eipä ole tuota tullut mietittyä tuota lepoasentoa sillä itsekkin olen siinä luulossa että kuuluisi olla koko ajan kiinni..


03 Touko 2008, 14:42
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 12 Kesä 2005, 16:21
Viestit: 811
Paikkakunta: Tammela
Viesti 
Itellä kolmekolmosessa samanlaatuiset oireet. Ilmeisesti pitää sitten tilata huoltosarjat noihin kaasareihin ja laittaa kuntoon.

_________________
Joona Karimaa
____________
75 TSpark ja 33 Giardinetta


03 Touko 2008, 18:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 1128
Paikkakunta: Kouvola
Auto: GT 3.2 Q2
164 3.0 Q4
Viesti 
Nyt on kurkittu kaasarien kansien alle ja ihmetys senkus lisääntyy. Mielestäni neulaventtilit ei vuoda! Kokeilin puhaltaa bensaliittimeen samalla kun varovasti nostaa kohoja ja ainakaan minun keuhkoilla en saanut ilmaa menemään neulaventtiilin läpi kun se oli kiini. Molempien kaasareiden kohot tuntuivat kelluvan varsin nätisti. Lisäksi katsoin seosputket ja suuttimet läpi. Ei näkynyt roskia ja kaikki seosputkien reiät olivat auki. Ideoita? :?

Laitan tähän nyt vielä suuttimien koot jos joku osaisi sanoa ovatko ne vakiot vai onko joku joskus niitä vaihdellut?

- Neulaventtiili 150
- Pääsuuttimet 130
- Pääilmasuuttimet 180
- Seosputket 7772.10
- Tyhjäkäyntisuutin 57

_________________
ex. 156 V6 -98, 75 TS -88, 75 1.6TC -88, 164 TS -89 ja Alfetta 2000L -83


05 Touko 2008, 14:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Loka 2003, 15:49
Viestit: 512
Paikkakunta: Orivesi
Auto: 166 ts , 75 ts , 90 2.0
Viesti 
Haynesin Alfettakirja antaa samat, paitsi seosputket 7772.11


05 Touko 2008, 16:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 1128
Paikkakunta: Kouvola
Auto: GT 3.2 Q2
164 3.0 Q4
Viesti 
Niko Tuomola kirjoitti:
Haynesin Alfettakirja antaa samat, paitsi seosputket 7772.11

Kiitokset. Ovat siis vakio kokoiset suuttimet. Tuli katsottua tulpat ja ne näyttivät tältä. Lienevät ihan ok? Tulpat on n. 7tkm ajetut ngk BP6ES. Vanhoja viestejä lueskellessa tuli vastaan suosituksia monikärkitulpista. Hyviä suosituksia? Lodgehan ei taida enään mistään saada.

_________________
ex. 156 V6 -98, 75 TS -88, 75 1.6TC -88, 164 TS -89 ja Alfetta 2000L -83


05 Touko 2008, 20:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7597
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: 3x90V6,GTV6,156 SW JTD,164V6 + QP IV V6 evoluzione
Viesti 
ulkomaisilta osakauppiailta lodgeja löytää helpoiten..

helpoiten saatavilla oleva nelikärkitulppa Bosch... jos haluaa satsata kunnolla niin ehkäpä Briskin tulpat olisivat kova sana.. :wink:

jälkimmäisiä ajattelin itse kokeilla jossain välissä...


05 Touko 2008, 20:46
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 9 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Kirkinen ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com