159 Q4 kommentteja

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PePe
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

159 Q4 kommentteja

Viesti Kirjoittaja PePe »

Uusi kulkupeli on kolmen kuukauden odotuksen jälkeen saatu käyttöön, ja vähän on päässyt jo kokeilemaankin... Oikein makoisalta tuntuu !
Vaikka tässä vaiheessa talvirenkailla mennäänkin, tuntuu nelivedon ajettavuus tosi mainiolta. Reippaammassakaan mutkamenossa ei aliohjautuvuudesta ole tietoakaan! Todella tasapainoinen ajokäytös tuo jollakin tavalla mieleen seiskaviitosen ja muut takavetoalffat, vaikka 159 paljon isompi auto onkin. Ja vähän takapainotteinenhan tuo voimanjako tässäkin on. Voimaa menee taakse juuri sen verran enemmän että liukkaalla alustalla tuolla voi jopa vähän leikkiä...
Kaikinpuoleinen tasapainoisuus on jo vähän hämäävääkin. Ennen kuin huomaatkaan on kulku todella kaukana laittomuuden puolella.
Bensa tuolle tuntuu maistuvan siihen malliin kuin 3,2-litraiselle yli 1700 kiloa painavalle voi olettaakin. Alfisti.net- palstan juttujen mukaan moottorin ja voimansiirron herkistyminen vaatii 5000-6000 kilometrin matkan.
Blue&Me- systeemi saa leveän hymyn leviämään nippelihullun naamalle. Hands-free-laitteistona tuo toimii kerrassaan mainiosti,puhelutiedot tulevat mittariston näytölle ja puhelinta voi ohjata ratin näppäimistä. Systeemi juttelee kanssasi ja tottelee äänikomentoja, mutta vain englannin kielellä, mikä vähän hankaloittaa suomalaisten nimien käyttöä valikoissa. USB-liitännän kautta ainakin MP3- ja waw-tiedostojen soitto onnistuu hyvin. Näiden soittoa voi myös ohjata äänikomennoilla.
Xenon-valoja voi huoletta suositella. Valokiilan kantama voi olla aavistuksen vakiovaloja pidempi, mutta ennnen kaikkea valaistu alue on leveä ja tasaisen voimakkaasti valaistu. Valojen korkeuden automaattisäätö sisältyy näköjään tähän pakettiin.
Oikein hyvältä tuntuu ! Nyt kun vielä Deltassa keksivät kuin moottorinlämmitin ympätään tähän. Ehkä sitäkin vielä joskus tarvitaan :-D

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

voimansiirron herkistyminen vaatii 5000-6000 kilometrin matkan.
Onkohan siinä valmiiksi pakkasiin sopivat täyssynteettiset öljyt laatikossa ja perissä..? on melkonen jarru muutoin kylmällä kelillä ennenkun lämpee... :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 159 Q4 kommentteja

Viesti Kirjoittaja Savo »

PePe kirjoitti:Todella tasapainoinen ajokäytös tuo jollakin tavalla mieleen seiskaviitosen ja muut takavetoalffat, vaikka 159 paljon isompi auto onkin. Ja vähän takapainotteinenhan tuo voimanjako tässäkin on. Voimaa menee taakse juuri sen verran enemmän että liukkaalla alustalla tuolla voi jopa vähän leikkiä...
Mielenkiintoista, tuohan alkaa kiinnostaa...sitten joskus.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Kattelin juuri lauantaina delta-autossa tuollaista q4:ää ja hieman mauton auto se vaan on. Eikö sisusta ole samanlainen kuin perusmalleissakin vai olenko väärässä? Ja konehuoneessa ei enää entistä tyylikkyyttä. Ja ainakin 1.9 oli huomattavasti vaisumpi ajettava kuin esim. 156 2.0 ts. Tietysti auto on raskas jne. eli olisiko 159 tarkoitettu enemmänkin sellaiseen leppoiseen ajoon ei niinkään urheilulliseen?

Ei kokemusta 166, mutta voisiko niitä verrata keskenään?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11215
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kyllä 159 on tuntumaltaan lähempänä 166:sta kuin 156:sta - hyvässä ja pahassa.

Tästäkin huolimatta voisin parin vuoden kuluttua jättää PePelle tiukkaa tarjousta Q4:sta.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Vittorio Jano kirjoitti:Kyllä 159 on tuntumaltaan lähempänä 166:sta kuin 156:sta - hyvässä ja pahassa.

Tästäkin huolimatta voisin parin vuoden kuluttua jättää PePelle tiukkaa tarjousta Q4:sta.
Niin kolme vuotta ja arvohan on alle puolet uudesta :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Mun mielestäni 166 on paljon terävämpi ja "Alfampi" kuin mikä tahansa 159. Joka tapauksessa onnitellut uudesta Alfasta. Nopeita ja turvallisia kilometreja :-D
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sulle tuli vielä sopivat kelitkin kaupan päälle näköjään 8) Oliko tämä muuten sedan vai SW? Vaikka tuo nelivetoratkaisu tuntuu syövän aika paljon tehoa ja bensaa niin palkitsee vastaavasti kun ei ole mikään etuvetoneliveto niinkuin monet nykyautot.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

TestarosaFinland kirjoitti:Mun mielestäni 166 on paljon terävämpi ja "Alfampi" kuin mikä tahansa 159. Joka tapauksessa onnitellut uudesta Alfasta. Nopeita ja turvallisia kilometreja :-D
Sama kommentti ainakin 166 TS vs. 159 2.2. JTS, jonka tyypitin taannoin. Samoten 166sen moottoriääniä kuuntelee mieluummin. Taitaa se JTS-ruiskutus tehdä vähä terävät/karheat äänet.
MP

Avatar
PePe
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

Rolle kirjoitti:Sulle tuli vielä sopivat kelitkin kaupan päälle näköjään 8) Oliko tämä muuten sedan vai SW?
Juu, antaa tuon luistoneston nyt olla ihan rauhassa vähän aikaa... Saa kai sitä nyt isoakin miestä vähän lapsettaa...
Systeemi tuntuu tosiaan tuovan tepsivän ratkaisun tuohon tehokkaiden etuvetoisten perisyntiin. Pidon rajoilla auto asteittain eleettömän rauhallisesti siirtyy tasaiseen luistoon ilman että kumpikaan pää yrittää karata omille teilleen. Muistuttaa tässä suhteessa DeDion-rakenteisia aiempia Alfoja.
Sedaniin päädyin, linjat miellyttivät enemmän omaa silmää.
Tuo jiiässän kommentti öljyistä on muuten ihan hyvä pointti. Täytyypä ottaa puheeksi kun pääsevät moottorinlämmitintä virittelemään.
Outoa muuten ettei maahantuojalla ollut tätä asiaa valmiiksi mietittynä!

Vastaa Viestiin