Puleerausketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Mitäs raati tästä sanoo http://www.korfix.fi/ ? Saan todennäköisesti hoidon "ilmaiseksi" oravannahkakaupassa.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

niki kirjoitti:Kiveniskemiä olen itse peitellyt ihan deltasta saatavalla korjauspensselillä. Hinta parisen vuotta sitten oli jotakuinkin 8 euroa.
Pitääpä käydä hakemassa kun käyn Deltalla :-D
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Talvenaikana taas haalittu täysi setti autoglymiä, jonka pitäisi kestää taas kesän yli....... ja 1x ClayBareja jäljellä :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sitä Deltassakin myytävää paikkamaalia ei sitten kannata levitellä sillä pensselillä, ellei halua leppäkertun kokoista kuplaa konepellin syrjään. Kovalla muovinpalasella tai hammastikulla saa siistimpää jälkeä, kun maalia ei tule liikaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kesäksi pitäisi hommata nahanhoito litkuja, tietääkö kukaan saako Suomesta mistään Gliptone tai Leatherique merkkejä? tai mikä muu olisi hyvää?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ainakaan Leatheriquella ei taida olla jälleenmyyntiä Suomessa. Ulkomailta saa tilattua.
Glymin Leather Care Cream on ihan hyvää ainetta.
JK kirjoitti:Mitäs raati tästä sanoo http://www.korfix.fi/?
Autovaha on menneen talven lumia! Suojaa nyt autosi kestopinnoitteella ja seuraavat kolme vuotta on huoletonta!

Paskaa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Vittorio Jano kirjoitti:Sitä Deltassakin myytävää paikkamaalia ei sitten kannata levitellä sillä pensselillä, ellei halua leppäkertun kokoista kuplaa konepellin syrjään. Kovalla muovinpalasella tai hammastikulla saa siistimpää jälkeä, kun maalia ei tule liikaa.
Hammastikku on todella hyvä, sillä saa maalin levitettyä tarkasti. Niin ja kittaus tietysti ensin, ettei jää kuoppaa korjattuun kohtaan. Lakkaa olen itse laittanut tops-puikolla pyyhkäisemällä niin vähän kerralla kuin mahdollista, lopuksi hionta ja kiillotus parin viikon päästä.

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Gasolina kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Sitä Deltassakin myytävää paikkamaalia ei sitten kannata levitellä sillä pensselillä, ellei halua leppäkertun kokoista kuplaa konepellin syrjään. Kovalla muovinpalasella tai hammastikulla saa siistimpää jälkeä, kun maalia ei tule liikaa.
Hammastikku on todella hyvä, sillä saa maalin levitettyä tarkasti. Niin ja kittaus tietysti ensin, ettei jää kuoppaa korjattuun kohtaan. Lakkaa olen itse laittanut tops-puikolla pyyhkäisemällä niin vähän kerralla kuin mahdollista, lopuksi hionta ja kiillotus parin viikon päästä.
Minkälainen pohjustus siihen pitää tehdä, kai sitä pitää vähän rapsuttaa tai jotain ettei sinne jää "kukan siementä". Ja minkälaista kittiä?
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Kevättä odotelessa, tuli tämäkin topicci tosiaan mieleen.. Talvi on tehnyt tehtävänsä ja rosteriset putken ulostulot ovat aika, sanotaanko pjornon näköiset :? .. Millähän noista saisi tuon pachan pois ja jälleen kiiltämään ?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Gasolina kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Sitä Deltassakin myytävää paikkamaalia ei sitten kannata levitellä sillä pensselillä, ellei halua leppäkertun kokoista kuplaa konepellin syrjään. Kovalla muovinpalasella tai hammastikulla saa siistimpää jälkeä, kun maalia ei tule liikaa.
Hammastikku on todella hyvä, sillä saa maalin levitettyä tarkasti. Niin ja kittaus tietysti ensin, ettei jää kuoppaa korjattuun kohtaan. Lakkaa olen itse laittanut tops-puikolla pyyhkäisemällä niin vähän kerralla kuin mahdollista, lopuksi hionta ja kiillotus parin viikon päästä.
*köh* *köh* ... kosmetiikanparissa työskentelevänä voin todeta että hyvä (lue kallis) hienokärkinen huulipunasivellin on aika jees ko. hommaan ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

jkoivula kirjoitti: Minkälainen pohjustus siihen pitää tehdä, kai sitä pitää vähän rapsuttaa tai jotain ettei sinne jää "kukan siementä". Ja minkälaista kittiä?
Jo ruostuneet kohdat voi olla hankalia, itse olen raapinut ruuvimeisselin kärjellä. Kannattaa olla tarkkana, ettei korjattuun kohtaan jää ilmatilaa vanhan maalin reunaan josta ruostuminen sitten jatkuu. Nitrokitti on kätevää, saa pienissä tuubeissa maalikaupasta ja on 1komponenttista.

En ole sitten mikään oikea maalari vaan kysellyt asiantuntijoilta ja koettanut itse räpeltää ohjeiden mukaan.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Pasi kirjoitti: *köh* *köh* ... kosmetiikanparissa työskentelevänä voin todeta että hyvä (lue kallis) hienokärkinen huulipunasivellin on aika jees ko. hommaan ;)
Tuota pitää kokeilla, on varmasti parempi kuin hammastikku :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

-Tomi- kirjoitti:Kevättä odotelessa, tuli tämäkin topicci tosiaan mieleen.. Talvi on tehnyt tehtävänsä ja rosteriset putken ulostulot ovat aika, sanotaanko pjornon näköiset.. Millähän noista saisi tuon pachan pois ja jälleen kiiltämään?
Niihin jämähtää paska aika ikävästi. Esim. Autoglymin vannehappoa. Se on aika jöötiä kamaa. Pitäisi pudistua.

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Kevättä odotelessa, tuli tämäkin topicci tosiaan mieleen.. Talvi on tehnyt tehtävänsä ja rosteriset putken ulostulot ovat aika, sanotaanko pjornon näköiset .. Millähän noista saisi tuon pachan pois ja jälleen kiiltämään ?
Rosterista ei ole kokemusta, mutta tuosta normaalista pakoputken päästä lähtee hyvin vahalla (kokemusta AutoGlymin punaisesta) sekä toisena vaihtoehtona lasinpesunesteellä esim. Lasolilla!!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Rosteri taitaa kestää miltei mitä liuotinta tahansa, eli vahvat aineet vaan kehiin. Kiinni palanut kura on kyllä tosi ikävää irroittaa.

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Neljän nollan teräsvillaa vois kans tarjota rosterille, saattais tuo kolmen nollankin käydä. Pasha lähtee ja kiiltoa tulee, käy myös aluvanteiden kiillotukseen...

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Mites jos vie jonnekin liikkeeseen puleraukseen niin oheneeko maalipinta paljon vai miten ne nuo naarmut/kahnaumat poistaa??
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos siis myllytetään niin sillon poistetaan kerros lakkaa pinnasta.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Laitetaan nyt tänne, kun on kyse pesemisestä, vaikka tällä hetkellä tuntuu siltä, että olisi olemassa toinen topic, mikä auttaisi enemmän tunteiden purkamisessa.
Olin tossa pesemässä kesäkiekkoja ennen alle laittoa. Sain sitten sellaisen älynväläyksen, että jos sitä vaikka vahais vanteet, niin sais nekin kiiltämään.
Ajattelin, että kai tuo glymin punainen asiansa ajaa ja koitin (onnessa) aluksi pienelle, mutta sen enempää ajattelematta näkyvälle alueelle, kohtalokkain seurauksin.

Käviköhän sitten niin, että:

A) Glymi oli liiankin tehokasta, kun otti tosta vanteen pinnasta lakkaa tjs pois. Aiemmin yritin hinkata pesusienellä samaista kohtaa.
B) Lika on lähtenyt leviämään vahan mukana siinä vaiheessa, kun olen alkanut kiillottamaan.
C) Joku muu mikä?

Löytyykö jotain keinoa millä saan pinnan näyttämään siltä, mitä se oli ennen vahan laittoa?

Kuva
http://i16.photobucket.com/albums/b50/J ... vanne2.jpg
http://i16.photobucket.com/albums/b50/J ... vanne3.jpg

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

B) Lika on lähtenyt leviämään vahan mukana siinä vaiheessa, kun olen alkanut kiillottamaan.

tosta kuvasta ei saa mitään tolkkua, mutta ei se glymi lakkaa eikä maalia irroita :lol:
- Alfaholic -

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Jappe kirjoitti:tosta kuvasta ei saa mitään tolkkua
No siis kun se ongelma on mitä kuvat näyttää :)
Koitin poistaa noita kahta tummaa viirua vahalla, jotka kuvissa näkyy.

Kokeilin nyttemmin jynssätä tota "tummaa kohtaa" autoshamppoolla, vaan eipä lähtenyt pois. En tiedä mitä ihmeen bashaa toi on.
Se nyt on varmaa, että vaha vaan levittää tota yhä enemmän.

Millä tökötillä ton sais puhtaaks?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

hamppi kirjoitti:Millä tökötillä ton sais puhtaaks?
Lisää vahaa vaan ja puhdasta rättiä. Tai kokeile ja katso jos rätti muuttuu likaiseksi niin kyllä se sieltä irtoaa kun vaan hinkkaa tarpeeksi. Punaisella glymilla otin viimeksi pois auton kyljestä mustaa pihkaa ja kyllä sai hetken hieroa että sai puhtaaksi kun se mönjä irtoaa ja "leviää" vahan myötä.

Tuskin siitä kokeilusta haittaa on kunhan pysyt sillä pienellä alueella. Meinaan jos jostain syystä tekisi tuohoa niin sehän tapahtui jo muutenkin :-D

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Voin muuten suositella vanteiden puunaukseen Bilteman vanteenpesuainetta. Lähtee tosi tehokkaasti liat eikä tarvi pahemmin jynssätä. Mulla oli talvivanteissa sellaista kellertävää tosi pinttynyttä likaa johon vahakaan ei purrut ollenkaan mutta Bilteman aineella lähti ihan helposti. Samalla aineella pesin myös rosteriset pakoputkenpäät.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

hamppi kirjoitti:Millä tökötillä ton sais puhtaaks?
Juu, eiköhän se ole vain jotain ilkeää pikeä, joka vaatii kunnon hapot. Vanteiden puhdistukseen tarkoitetut aineet on kyllä ihan oikeasti toimivia, samoin varmaankin AutoGlymin Intensive Tar Remover, jota itse käytän helmojen ym. puhdistukseen ennen vahausta.

Mutta mitenkäs plyyshipenkit pestään/puhdistetaan?

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Kiitti vinkeistä - täytyy kokeilla niitä. En vaan kerennyt enää mihinkään liikkeeseen, kun päivä vähän venähti.
Mut kävin tossa taas kokeilemassa ja nyt testasin Glymin sisäpesu -suihketta, jonka kyljessä lukee, että soveltuu myös vanteisiin. v%¤#u - ei silläkään.
Noissa vanteissahan toi pinta ei ole perus alumiini vaan siinä on joku AEZ:n oma "lite-tec" pinnoite päällä. Vähän samantapanen kuin kiillotettu alumiini.
Auttokohan tämä yhtään mitään ongelman ratkasemiseksi.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Olen paininut saman ongelman kanssa, vanteet ei lähde puhtaaksi. Ihan turhaan olen levitellyt punaista Glymiä yms tahnoja.
Kunnes...

Ostin Williams vanteen puhdistus spraytä. Kyllä lähtee! Sillä siivoaa kotonakin lattiat ja lavuarit mihin Vimi ei pysty.
Kanikalla hintaa n.12€ Bauhausissa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

noniin... nyt tuli ostettua tollanen AutoGlym BM160 "tyyny" .... vielä kun tietätäisi mihin se on niiku oikeesti tarkoitettu :D

netistä ei löytyy hakusanoilla "autoglym bm160" mitään aiheesta, eikä tuotetta mainita AutoGlymin nettisivuilla sanallakaan (kuvissa kyllä esiintyy)


...alustavasti veikkaisin että olisi niiku tollaseen kiillottamis hommaan tarkoitettu (?)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Jepjep.

Kävin näyttämässä vanteita liikkeessä mistä ostin ne. Hinkkasivat sitten jollain aineella puhtaaseen alueeseen, niin maalia/lakkaa lähti haihtumaan ja esiin tuli samanmoista tummaa pintaa mitä edellä postaamisssani kuvissa. Sanoivat, että jotain oleellista puuttuu vanteiden pinnasta ja pohjavärihän sieltä alkaa paistamaan läpi.
Tämän hetkinen tilanne -> Klik!
Oikealla näkyvä pieni alue on se mitä liikkeessä testasivat.

Jiihaa. Pääsen taas juttelemaan mukavia vanteiden maahantuojan kanssa.

edit: kuva lisätty.
Viimeksi muokannut hamppi, 22 Huhti 2006, 16:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Kevätpuunauksen merkeissä, mikä mahtaa olla päivitetty pesuhallitilanne Helsingin alueella? Eli löytyykö paikkoja, missä saa käydä puunaamassa ja roiskimassa painepesurilla korvausta vastaan?

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Ainakin sörnäistenrantatien nesteellä on käytössä kaksi hallia missä voi huuhtasta painepesurilla.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

voi skikkuli..... pieniä naarmuja konepellissä... minä ottaa turtle wax rubbing compundia ja hieroa sitä pehmeällä liinalla minu koneplti niikuin ohje sanoa....



....ja kun kaikki valmista, minä vielä heittää pinta autoglymiä (sitä punaista) .... tämän jälkeen pinta on kuin sitä olis 100:n hiekkapaperilla hinkattu !!!


Ahdistaa.......



Pakko kait vaan viedä myllytettäväksi :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Maclane kirjoitti:Eli löytyykö paikkoja, missä saa käydä puunaamassa ja roiskimassa painepesurilla korvausta vastaan?
Etelä-Haagassa tuli joskus itse käytyä autopesulla. Tästä on kyllä jo jokunen vuosi aikaa, joten en tiedä onko ko. Nesteellä vielä painepesurihallia.

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Kevätpuunauksen merkeissä, mikä mahtaa olla päivitetty pesuhallitilanne Helsingin alueella?
Konalassa Autopesucenter, kolme hallia painepesureilla varustettuna. Hiljaiseen aikaan voi hieman pesun jälkeen jäädä puunailemaankin. Pesurit suht tehokkaat.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Sanokaas ammattilaiset onko Prestan vahat hyvää kamaa? Vaimon uuden duunipaikan tallissa on autopesu ja hahmot siellä sanoivat käyttävänsä sitä. Saa kyllä kuulemma tuoda omatkin vahat jos haluaa. 76e pyysivät pesusta ja vahauksesta, onks toi nyt kovin paha vai nou? Pelkkä pesu oli 17e, pistin testiin, jos siitä selviävät kiitettävästi niin saavat vahata kanssa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

hamppi kirjoitti:Ainakin sörnäistenrantatien nesteellä on käytössä kaksi hallia missä voi huuhtasta painepesurilla.
Ja sama homma Munkkiniemen Nesteellä, 5e/20min minimi jonka jälkeen 0,25e/min.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Herttoniemen Shellillä on kanssa 4 vaihtelevasti toimivaa painepesupaikkaa ulkona katoksen alla. Yleensä aina kun on kaunis ilma viikonloppuna ja paikka täynnä pesijöitä niin paikoista on ainakin 2 rikki.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tuota http://www.parkkipesu.com/ on tullut käytettyä itsepalveluna. Ainakin molemmat Espoon paikat on ollut ihan hyviä.

Pienellä vaivalla ja muutamalla eurolla saa paljon parempaa jälkeä, kuin automaattipesuissa. Jos viitsii vielä hieman pesuharjaa käyttää, niin tulee suorastaan puhdasta.

Yksi poletti maksaa euron ja omassa käytössä niitä on mennyt 6-10 kpl per kerta hieman viitseliäisyydestä ja vuodenajasta riippuen.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

http://www.automeikkaus.fi/ <--- noiden tuusulan pisteestä varattu tuollattis "Auton täydellinen ns. myyntikunnostus" ... joka sisältää sisä ja ulkopesut, myllytyksen ja vahauksen.... 120 €uroa ... raportointia laadusta seuraa työn jälkeen ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sassicaia kirjoitti:Sanokaas ammattilaiset onko Prestan vahat hyvää kamaa? Vaimon uuden duunipaikan tallissa on autopesu ja hahmot siellä sanoivat käyttävänsä sitä. Saa kyllä kuulemma tuoda omatkin vahat jos haluaa. 76e pyysivät pesusta ja vahauksesta, onks toi nyt kovin paha vai nou? Pelkkä pesu oli 17e, pistin testiin, jos siitä selviävät kiitettävästi niin saavat vahata kanssa.
Täällä landella vedetään Prestat pintaan neljällä tai kuudella kympillä. Halvempi on normaalivahaus ja kalliimpi jonkin sortin kestohomma. Jos ei olisi viimekesäisiä vahapurtiloita autotallissa, niin aika olisi jo varattuna - mielestäni ihan kohtuuhintaista hommaa.

---

Ja kysymys pesuun liittyen: sieni vai harja ja miksi?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vittorio Jano kirjoitti:Ja kysymys pesuun liittyen: sieni vai harja ja miksi?
Kait ne molemmat teoriassa naarmuttaa, käytännössä 5v ja vanhempien autojen maalipintaan en ole eroa huomannut kun yleensä huuhtelen auton ennen hieromista. Tosimies tykittänee pelkästään painepesurilla, mutta saahan ne kivet silloinkin kyytiä että oikea tapa olisi varmaan imuroida lika pois? :lol:

Niin sienellä olen kuitenkin viime aikoina naarmuttanut omaani, tuleepahan ainakin tasaisen naarmuiseksi ja puhtaaksi jos ei muuta.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Minä olen käyttänyt motonetista hankittua pitkävartista isoa ja pehmeää harjaa(harjaosaa saa erikseen), on muuten nopea ja kätevä :wink:
Meikämannea on sieni aina pelottanut, hiekkapaperia joskus käyttäneenä.
Mutta tuskinpa sillä välineellä on loppujenlopuksi suurta merkitystä..
- Alfaholic -

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Pasi kirjoitti:http://www.automeikkaus.fi/ <--- noiden tuusulan pisteestä varattu tuollattis "Auton täydellinen ns. myyntikunnostus" ... joka sisältää sisä ja ulkopesut, myllytyksen ja vahauksen.... 120 €uroa ... raportointia laadusta seuraa työn jälkeen ;)
Koska menet? Kiinnostaa tuohon hintaan ehdottomasti!
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

tmv kirjoitti:
Pasi kirjoitti:http://www.automeikkaus.fi/ <--- noiden tuusulan pisteestä varattu tuollattis "Auton täydellinen ns. myyntikunnostus" ... joka sisältää sisä ja ulkopesut, myllytyksen ja vahauksen.... 120 €uroa ... raportointia laadusta seuraa työn jälkeen ;)
Koska menet? Kiinnostaa tuohon hintaan ehdottomasti!
Varaus on tehty ens kuun puoliväliin...

koska nuo eivät tee ko. työtä viikonloppuisin, ja siellä oli ensimmäinen aika jolloin pääsen "livahtamaan" töistä aikaisemmin :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Epezi kirjoitti:Onnistuin kolaroimaan tuossa porukoitten autoo, perä-kärry meni linkkuun ja vinssi teki kolme "luodin reikää" takapuskuriin. Faija sitten kävi sopimassa korjauksen Nokian Autofix:iin ja seuraavat hommat tehdään
"luodinreikien korjaus puskurissa, takalokarissa olevan lommon oikaisu ja lokarin maalaus, molempien helmojen kivenhakkaama-maalaus mustalla, koko maalipinnan myllytys, käsinvahaus, aikaa varattu 3 pv."
Ja siiten hinta 350€ koko homma.

Innolla odotan lopputulosta, jos tuloskin on vielä hyvä niin huhhuh.
Siirränpä tän tänne, eli auto tuli jo aikapäiviä sitten takaisin ja jälki oli hyvää, ainakin sen mukaan mitä minä osaan katsoa. Peltikorjaukset oli suoria, puskurissa ei jälkiä, maalaukset oli onnistuneita, eli ei sävyeroja ja tasanen pinta. Myllytyksestä en osaa sanoa mitään, sillä en ole autoa vielä puhtaana nähnyt, mutta kuulemma hyvltä näytti.

Eli kyllä voin suositella putiikkia, kaveri on rehti ja mukava.
Talvella kun siellä pesetin niin välillä veti kyllä hieman hutiloiden, välillä taas hyvinkin tarkasti :roll:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »


Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

tmv kirjoitti: Koska menet? Kiinnostaa tuohon hintaan ehdottomasti!
joo siis kiilotuksen jälki oli erittäin hyvä... moottorinpuhdistuksessa alumiininen pohjalevy on jäänyt kokonaan ilman huomiota ja vahan jälkiä oli näkyvissä joissain paikoissa... mutta 120€ hinnasta (joka sisälsi kiilotuksen) olen tyytyväinen :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Pasi kirjoitti:joo siis kiilotuksen jälki oli erittäin hyvä... moottorinpuhdistuksessa alumiininen pohjalevy on jäänyt kokonaan ilman huomiota ja vahan jälkiä oli näkyvissä joissain paikoissa... mutta 120€ hinnasta (joka sisälsi kiilotuksen) olen tyytyväinen :)
Mukava kuulla ja kiitos että muistit palata aiheeseen, taidanpa itsekin varata tuonne ajan kunhan saa nuo korjaukset pois alta. Kuinka hyvin kiillotus poisti maalipinnan naarmut?
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Vittorio Jano kirjoitti:Täällä landella vedetään Prestat pintaan neljällä tai kuudella kympillä. Halvempi on normaalivahaus ja kalliimpi jonkin sortin kestohomma.
Öhömm...missäs ne tuohon hintaan laittaa vahat? Viime aikoina on mielessä liikkunut että veisi sellaiseen paikkaan, jossa homma oikeasti osataan (toivottavasti) tehdä sen sijaan että itse räpeltää jotain epämääräistä tietämättä mistään mitään.

Ehkä ensi tilistä sitten.... :roll:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

liekki kirjoitti: Öhömm...missäs ne tuohon hintaan laittaa vahat?
PHV-service Kaurialassa. Omaani tehtiin tuo perusvahaus ja hyvä tuli.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Epezi kirjoitti:Myllytyksestä en osaa sanoa mitään, sillä en ole autoa vielä puhtaana nähnyt, mutta kuulemma hyvltä näytti.
Nyt sitten näin auton puhtaana, ja ei se kyllä mielestäni mikään kauheen hyvä ollut. Laajoilla pinnoilla esim. konepellillä huomas pyörrejälkiä sellasina kolme senttiä leveinä ja jopa 30cm pituisina pötköinä. Lisäksi löysin ainakin yhden naarmun joka on tullut fiksarilla. En tiedä millaista jälkeä myllytyksestä pitäisi jäädä, mutta tuskinpa tuollaista.
Muuta moitittavaa ei sitten olekaan.

Vastaa Viestiin