156:n nostaminen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Eli mistä kyseistä merkkiä pystyy nostamaan/tunkkaamaan muualta kuin ohjekirjan ilmoittamista oikeista kohdista? Etenkin etupään nostamisesta olisi mukava kuulla kommentteja.
Niin, ja tiedän ettei muualta saisi nostaa kuin oikeilta paikoilta..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Muuten en osaa sanoa, mutta älä ainakaan tukivarsista nosta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Takaa keskeltä. Siitä alumiinisesta pukista mihin poikittaiset tukivarret tulee kiinni. Joku 2x4 väliin, niin et nostovoima jaantuu tasaisesti siihen kelkkaan.

Edessä (muut kuin oikeat) paikat onkin harvemmassa, jos pohjalevy on paikoillaan. Jos se on pois niin alakelkasta vaan ylös...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Edessähän on korvakkeet nostoa varten. Takaa nosto onkin vaikeampi juttu, varsinkin jos 156:ssa on helmamuovit eli "lärpäkkeet". 156:n ohjekirja kieltää alumiinisesta palkista nostamisen; samaa sanoi Haapio. Nostopaikat takana on kynnyskoteloiden saumojen vieressä auton keskilinjan puolella (saako tuosta lauseesta tolkkua?). Muovihelmoissa on luukut näillä paikoilla. Hankala nostaa hallinostureilla.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

155156 kirjoitti:Edessähän on korvakkeet nostoa varten.
Tarkoitetaankohan tässä nyt niitä oikeita nostokohtia helmassa, vai löytyykö vielä jotain muitakin kohtia? :roll:

Jep, "lärpäkkeet" löytyy joten se tekee nostamisesta hieman mutkikkaampaa. Normaalisti nostaminen toki onnistuu pienellä hallitunkilla, mutta hallinostimien lapion kokoiset tassut ei niihin kohti mahdu.
Käytin autoa ruostesuojauksessa kesällä ja pyysin miehiä varomaan helmoja ja etsimään paremmat nostokohdat. "-Älä huoli, kyllä me jotain keksitään" kommentit saatuani luovutin auton "ammattimiesten" hoiviin..
Myöhemmin huomasin että auto oli edestä nostettu jalkatilan kohdasta lattiasta! :shock:
Toistaiseksi paras ehdotus lienee m.sa:n, eli pohjalevy pois ennen huoltoon viemistä ja kirjalliset ohjeet nostokohdista..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

hagger16 kirjoitti:Tarkoitetaankohan tässä nyt niitä oikeita nostokohtia helmassa, vai löytyykö vielä jotain muitakin kohtia? :roll:
Kyllä minun kinnerissä on edessä selkeät korvakkeet hallitunkilla nostoa varten. Pienellä 20 euron tunkilla ylettää juuri ja juuri korvakkeisiin, eli ne eivät ole ihan kynnyskotelon vieressä. Katse auton pohjaan, hieman vetoakseleista taaksepäin. Sieltä ne löytyy, jos on löytyäkseen.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

No perkules, sieltähän ne löytyi!
Pienethän nuo on, mutta kaipa se hallinostimen tassukin siihen menee..
Kumma kun eivät ruosteen eston poijat niitä älynneet, vaan piti siitä vierestä mennä nostamaan.
Kiitän ja kumarran!
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

hagger16 kirjoitti:Kumma kun eivät ruosteen eston poijat niitä älynneet, vaan piti siitä vierestä mennä nostamaan.
Ammattilaiset on asia erikseen. Hehän ovat loppujen lopuksi vain töissä siellä :wink:.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

hagger16 kirjoitti:No perkules, sieltähän ne löytyi!
Pienethän nuo on, mutta kaipa se hallinostimen tassukin siihen menee..
Kumma kun eivät ruosteen eston poijat niitä älynneet, vaan piti siitä vierestä mennä nostamaan.
Kiitän ja kumarran!
Siitä on takuulla painunut lattia sisään joka on sitten potkittu takaisin. Korvausta vaatimaan

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Toi on muuten kumma juttu, että joka kerta kun viet korjaamolla, vaihdettiin sitten öljyjä tai renkaita, niin kukaan ei osaa nostaa oikeesta kohtaa. Aina saa olla huutamassa että älä siitä nosta ja sitten kun ei usko niin saa mennä ite siirtämään "tassut" oikeisiin kohtiin. Ei sen nyt luulis olevan niin vaikeeta, ainakaan 164:ssä kun on niin selkeet paikat.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Niin etupäästä ei taida löytyä mitään kohtaa, mistä koko keulan saisi kerralla ylös, vaan pitää nostaa puoli kerrallaan?

Latvis
Viestit: 12
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 19:00

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja Latvis »

Kokeilin nostaa tuosta etujalkatilassa olevasta nystyrästä, mutta en uskaltanut kun alkoi pitämään rutinaa ilmassa. Uskaltaako tuosta varmasti nostaa ja laittaa helman alle tunkin? Näyttää aika heppoiselta tuo nostokohta.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja buctu »

Nostopisteet:
Kuva

Kuva
"Too much ain't enough"

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re:

Viesti Kirjoittaja stinger »

Alfissimo kirjoitti:Muuten en osaa sanoa, mutta älä ainakaan tukivarsista nosta.
Hieman vanha viesti, mutta miksi etupäätä ei voisi nostaa tukivarsista?

Ei nyt tietenkään keskeltä vartta kannata tunkata, mutta siitä haarukan kohdalta kestää kyllä nostaa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja willez »

stinger kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Muuten en osaa sanoa, mutta älä ainakaan tukivarsista nosta.
Hieman vanha viesti, mutta miksi etupäätä ei voisi nostaa tukivarsista?

Ei nyt tietenkään keskeltä vartta kannata tunkata, mutta siitä haarukan kohdalta kestää kyllä nostaa.
Tarkoitetaankohan takatukivarsia ? Ne on tehty jostain millisestä pellistä , jotenka vääntyy p*skaksi.. Edestä kuuluukin nostaa alatukivarsista jos haluaa selvittää välykset.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja palkus »

Nuot etupäässä olevat jutskat on sellaiset, että saattaa pohjapelti vähän nousta. Niitä käytetään jossain vaiheessa koontilinjalla. Siitä takapään alumiinista nostaminen on sama kuin kaivelis verta nekusta, joskus katsuri sovitteli palikkaa siihen keskelle mutta muutti sitten suunnitemia, kun "hienovaraisesti" ehdotin muuta nostokohtaa tai uuden alupalkin tilaamista :mrgreen:

sdkillah
Viestit: 25
Liittynyt: 12 Kesä 2012, 19:55
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 ts 1999, Alfa romeo 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja sdkillah »

"Tiivistettynä" Eri periaatteessa kaikista paikoista jotka tuntuu tukevilta voi nostaa :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

stinger kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Muuten en osaa sanoa, mutta älä ainakaan tukivarsista nosta.
Hieman vanha viesti, mutta miksi etupäätä ei voisi nostaa tukivarsista?

Ei nyt tietenkään keskeltä vartta kannata tunkata, mutta siitä haarukan kohdalta kestää kyllä nostaa.
Vanha on juu kommentti ja takatukivarsia tuossa tosiaan on tarkoitettu. Tiedän tapauksen, että oli joku ammattiasentaja nostanut takapään pitkittäistukivarret keskeltä mutkalle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Löysinpäs tämmöisen.. KVG.. takapään nostamiseen ei tästä niin kauheasti apua ollut.

Olen tosin varma, että katsastuksessa nostavat kaikki autot takapalkista kun ei sillä nosturilla juuri muuten voi nostaa. Olen nähnytkin näin tapahtuvan, vaikka (yhdystuki) akselissa olisi iso tarra joka nimenomaan kieltää siitä nostamisen. Pitäisi varmaan laittaa kuvallinen ohje, että näistä ei saa nostaa. Jolloin ei jäisi mitään nostopaikkaa jäljelle johon heidän laitteillaan pääsee. Niiden sarvet kun ei yllä helmoihin asti.

Vai onko teillä jotain erityiskeinoja konttorin pistämiseksi ruotuun?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja jkk »

^noo, jos ne vastoin valmistajan ohjeita toimii ja sen takia rikkoo sun autos niin eiköhän korvaaja ole aika selvä. tarpeeks monen korjauslaskun jälkeen asettuvat ruotuun :)

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Sehän siinä on, ettei konttorilla välttämättä tule oltua katsomassa. Liekö kenelläkään tullut vaurioita koskaan, eihän sitä heti huomaa jos murtuu tai taipuu.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täälläpäin konttorit ei nosta autoa takapäästä... Tuusulassa Tuusulan Autokatsastuksessa sanoivat suoraan, etteivät edes yritä (ilmeisesti oli jostain 156:sta takapalkki ottanut siipeensä, kun siitä oli nostettu). Volvoja, Kioja, Mitsuja nostetaan edestä ja takaa aivan surutta, mutta Alfoja, Fiateja tai Subaruja en ole nähnyt kertaakaan takapäästä nostettavan. Onkohan ihan yleisohje?

Toisaalta, aina menen mukaan jos mitenkään mahdollista.

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eihän se takapalkki varsinaisesti rikkoudu. Pyöränkulmat vaan menee pieleen palkin vääntyessä, ja sitä ei heti siinä huomaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:Täälläpäin konttorit ei nosta autoa takapäästä... Tuusulassa Tuusulan Autokatsastuksessa sanoivat suoraan, etteivät edes yritä (ilmeisesti oli jostain 156:sta takapalkki ottanut siipeensä, kun siitä oli nostettu). Volvoja, Kioja, Mitsuja nostetaan edestä ja takaa aivan surutta, mutta Alfoja, Fiateja tai Subaruja en ole nähnyt kertaakaan takapäästä nostettavan. Onkohan ihan yleisohje?

Toisaalta, aina menen mukaan jos mitenkään mahdollista.
Itse kun kielsin nostamasta takapäätä palkista niin kyllä se katsastaja sai sen perän nostettua muualtakin.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja palkus »

kyllä katsurin keskinostin riittää 156:n pitkittäis tukien runkokiinnityksee ja jopa helmaan. Pidän kyllä takapalkin vääntymisen (pysyvästi) sen rikkoutumisena vaihtokuntoon.

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Täytyy kai käydä kulmienmittauksessa jossainvaiheessa. Itse nostellut takapalkista ihan surutta, vaikuttaa kuitenkin aikas tukevalta. Vaan eihänsitä tiedä, jos kerran valmistajakin epäilee ettei kestä.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja palkus »

^katso seuraavalla kerralla, kun auto ylhäällä, että missä runkokiinnitykset ja mitenkä tymäkkää ainevahvuutta. Voipi mieli muuttua sen tukevuuden osalta, suoraan altapäin kohdistuvalle voimalle. :)

rexa
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Loka 2014, 20:53
Car(s): Nyt:
Alfa Romeo 159 Berlina 2,4 JTDm -07 Qtronic

Aiemmat Alfat:
156 2.0 TS -99
1750 Berlina -68

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja rexa »

Renkaanvaihdossa pistin hallitunkin ja helman väliin 70 cm pitkän lankunpätkän etuoven keskikohdan vaiheille, ja nostin kyljen kerrallaan ylös, no problems.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja jmi »

Katsastuksessa tullut uudet ohjeet neuvovat, että kaikki autot tulee nostaa myös takapäästä ylös. Sanoin katsastusmiehelle että mielestäni siinä takapalkista ei saa nostaa, mutta hän sanoi että kestää noston ja takapää on nostettava ylös.

En ehtinyt vielä ohjekirjaa lukea, että onko siellä tosiaan kielto nostosta?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

On.

Muistaakseni takapäästä saa nostettua ylös myös pyörännavan alta, jos on hyvät tallat. Jos ei, niin sitten ihan nostokohdista helmoista....

En ole montaa tarinaa kuullut, että tuo palkki murtuu, mutta itselläni sellainen käsissä oli ja ei varmasti kestä nostoa. Ainakaan montaa kertaa.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ohjekirjassa tosiaan lukee että vain niistä helmapaikoista saa hallinosturilla nostaa. Erityistä mainintaa takapalkista en löytänyt. Mielenkiintoista, voiko katsastusasemalla olla erilaiset ohjeet?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jos ohjekirjassa sanotaan, että vain nostopaikoista, niin sitten se on katsastusmiehen ongelma saada auto nostettua oikeista nostopaikoista.

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: 156:n nostaminen

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

No ei se kyllä ihan niin ole, joku vastuu omistajallakin on kuinka mätää autoa katsastukseen kehtaa ajaa, siis kun lähemmäs kaksikymmentä vùotta vanhassa Alfassa helmoihin tukeutuvat, tehtaan valmistuslinjasta periytyvät pohjan nostopaikat voivat olla aika paperia. Jos auto ei kestä nostaa enää yllä olevan kuvan vihreiden paikkojen mukaisestii tukivarsien sisemmistä päistä niin se on aika toivottoman laho. Sinkittyjen korien ihanuus on siinä, kuinka moni kakku on päältä kaunis.

Esimerkkejä: Tein 165.000 ajettuun 156:een helmat ja pohjan nosturilla uusiksi, eikä tullut mieleenkään käyttää enää auton omia peltisiä nostopisteitä, olisi vain mennyt ruttuun. Purkamani kolme 155:ta olivat päällisin puolin siistejä ja leimassa, mutta keulasta kotelorakenteet pystyi repimään auki käsin kun olivat jo niin pehmenneet. Vastaavasti lähes lattiattoman, 80-luvun alusta maahan uponneena ruostuneen Fiat 1500:n uskalsi vielä nostaa apurungosta ja tukivarsista, että pääsin purkamaan, nehän ne vahvimmat paikat ovat.
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Vastaa Viestiin