Tuli hommattua tuollainen Giulietta ja kiva autohan se on. Mutta tyhjäkäynnillä on hieman ongelmia; ei käy tasaisesti ja epäilen ilmavuotoa. Jos nostaa tyhjäkäyntiä niin silloin kierrokset jäävät ylös noin 3000 rpm:iin. Olisikos ne kaasarin ja kannen väliset kumikurkut jo ohi parasta ennen-päiväyksen? vai vuotaako noi Solexit jostakin muualtakin?
Myyjä sanoi että ilmavuotoa ilmeisesti on, mutta ei tarkentanut että missä.
Eli jos kumikurkut menee uusiksi, mistä kannattaa hommata ja hinta-arvio jos mahdollista, kiitos
Se vuototesti on kai helppo tehdä suihkuttamalla jotakin esim CRC:tä kaasarin lähelle, jos kierrokset muuttuu niin vuotoa on, näinkö?
Kaasarien synkronointi lienee myös ratkaisevaa, miten kannattaa tehdä jos ei ole mittareita, eli siinä tapauksessa ei kannata ryhtyä ruuvaamaan ettei mene vielä huonommaksi, vai?
Kiitollisena vastauksia odotellen,
AlfaTom
Giulietta (116) 2.0 kaasarit
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11231
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sitä vuototestausta kannattaa CRC:n sijasta yrittää vaikka starttisuihkeella, siis sellaisella herkästi syttyvällä tavaralla. CRC nyt ei taida mielikseen syttyä, joten ei taida juuri vaikuttaa tyhjäkäyntiinkään, mutta paremmin palavaa kamaa saadessaan kone höräyttää hiukan lisää kierroksia.
Äläkä sitten polta koko Giuliettaa, niitä kun ei ole vaivaksi asti liikenteessä
Äläkä sitten polta koko Giuliettaa, niitä kun ei ole vaivaksi asti liikenteessä
- Epäkelpokeräilijä -
- AlfaTom
- Viestit: 2856
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Ja parempi onkin ettei mene koko kerrostalo samallaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Sitä vuototestausta kannattaa CRC:n sijasta yrittää vaikka starttisuihkeella, siis sellaisella herkästi syttyvällä tavaralla. CRC nyt ei taida mielikseen syttyä, joten ei taida juuri vaikuttaa tyhjäkäyntiinkään, mutta paremmin palavaa kamaa saadessaan kone höräyttää hiukan lisää kierroksia.
Ok, mutta jos vuoto onkin esim. kaasuläppien akseleissa, miten sen voi todeta muuten kuin purkamalla kaasarit?
Kumikurkkuja näyttäisi paikatun jollakin sikaflexin näköisellä tökötillä aiemmin. Eli vuoto saattaisi olla läppäakseleissa.
Kuluneiden Solexin läppäakseleiden korjaus lienee hankalaa?
Uutta mehumaijaa etsimään se on kai lähdettävä. Olisi tiedossa uudet 45mm Dell'Ortot, mutta hinta/hyöty arveluttaa, vai onko 500 Eeroa liikaa noista?
Äläkä sitten polta koko Giuliettaa, niitä kun ei ole vaivaksi asti liikenteessä
AlfaTom
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11231
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Samalla menetelmällä tuon pitäisi onnistua, eli auton käydessä starttisprayta akselin juureen. Käsittääkseni ammattilaisetkin käyttävät samantyyppistä metodia, tosin silloin auto on kiinni pakokaasuanalysaattorissa. Vähän reilumpi vuoto pitäisi kyllä huomata tyhjäkäynnin muutoksestakin.AlfaTom kirjoitti:Ok, mutta jos vuoto onkin esim. kaasuläppien akseleissa, miten sen voi todeta muuten kuin purkamalla kaasarit?
Asiaa kannattaisi varmaan kysyä ammattilaiselta, esmes Kaasutinexpertin luulisi jotain asiasta ymmärtävän. Ei kai 500€ uusista Lortoista kovin pahalta kuulosta, mutta aina kannattaa kysyä vanhojen korjausta. Kysyminenhän ei mitään maksa.Kuluneiden Solexin läppäakseleiden korjaus lienee hankalaa?
Uutta mehumaijaa etsimään se on kai lähdettävä. Olisi tiedossa uudet 45mm Dell'Ortot, mutta hinta/hyöty arveluttaa, vai onko 500 Eeroa liikaa noista?
- Epäkelpokeräilijä -