Puleerausketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Milkman kirjoitti:Vahasin tuossa keskiviikkona autoni Carlaken Sunshine - vahalla, olin jo valitsemassa Autobildin testin voitanutta Korrekin vahaa, mutta myyjä vakuutteli Sunshinen olevan parempaa ja helpompaa käyttää. Vaha olikin erittäin helppotöinen ja vaha toimii sitä paremmin mitä kuumempaa on. Käyttölämpötilahan on +10c ja ylöspäin. Vahan voisi ilmeisesti jättää pintaan vaikka kuinka kauaksi aikaa tahansa, sitä helpommin se irtoaisi, mitä kauemmin se on kuivunut.

Carlaken kiillosta vs. muut en osaa sanoa paljoakaan, koska oli ensimmäinen kerta kun vahasin nykyisen autoni eli vertailupohjaa ei ole. Hyvin tuo kuitenkin minun silmääni kiiltää.. :)
Käytän paljon tuota ns. viikkovahaukseen, nopea ja helppo, kiiltää hyvin.

alexxx
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 08:59
Paikkakunta: Turku

Ultra Deep Shine

Viesti Kirjoittaja alexxx »

Minulta saa Ultra Deep Shine vahaa. 25 Egee purkki 500ml.
Ja kaikkea muuta Glymiä. Voin kyllä postittaa jos joku välttämättä haluaa.

T: Aleksi

potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Hih hii AG on siirtymässä hartseista polymeereihin joita Zaino on käyttänyt jo vuosia. AG saattaa olla muutaman vuoden päästä varsin hyvä tuote :wink:
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nythän on ollut juttua näistä nanopinnotteista, joita mm. Mersu on testaillut. Ja näytti tuo sana olevan jossakin vahamainoksessakin. Myös tuo geelivaha, jota vain levitetään maalipinnalle, vaikuttaa kiinnostavalta tuotteelta.

Sain sitten synttärilahjaksi Nilfisk-Alto C 100.2-painepesurin. Täytynee heti huomenna testailla Oman pesuaineensa tuollainen vehje varmaankin vaatii. Onko aineista käyttökokemuksia?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Glymin Ultra Deep Shine (vai Deep Ultra Shine?) tummille metalliväreille. Onko hyvää? 25 egeä näytti pullo maksavan Laukontorilla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Hain just Alfan Raimarcolta jossa siihen tehtiin TÄMÄ käsittely. Kiiltää niin maan perkeleesti ja ei naarmun naarmua 8)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vittorio Jano kirjoitti:Glymin Ultra Deep Shine (vai Deep Ultra Shine?) tummille metalliväreille. Onko hyvää?
Ihan ok, mutta ei vedä gloselle vertoja. Antaa hyvän kiillon, mutta ei kestä kovin montaa pesua maalipinnassa..

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Sixgear kirjoitti:Hain just Alfan Raimarcolta jossa siihen tehtiin TÄMÄ käsittely. Kiiltää niin maan perkeleesti ja ei naarmun naarmua 8)
Mitä käsittely maksoi ja kauanko kesti?
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Taitaa oikeat autofiksarit nauraa noille kaiken maailman Sperma-Shine -käsittelyille. Jos auton maalipinnassa on virheitä, niin ne kannattaa poistaa, eikä peittää millään "maalinsuojamömmöillä".

Juuri ihastelin erästä porilaista tummansinistä 155:sta, joka kiillotettiin ammattitaidolla. Vanhasta virttyneestä ja naarmuisesta maalipinnasta tuli valehtematta yhtä hyvä kuin uusi.. Ja ne naarmut on oikeasti poissa, ei peitettynä.

Jokainen saa tietysti tehdä autolleen mitä haluaa.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1019
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Koskas Scuore ottaa haasteen vastaan ja "uudistaa" mun maalipinnan? :wink:
Sitten itse asiaan...
Jos paikkamaalaan autoni esim. kiven iskemät + hiukan isommatkin alueet, niin saako tolla puleerauksella, uuden ja vanhan värin eron tasoitettua?

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Toinen uskoo saatanaan, toinen jumalaan.. 17vuotta on nuo äijät pyörittäneet tuota pajaa, luulis siinä ajassa jotain jo oppineen. Stadista käy kuulemma 6 Alfaa vakituisesti tuolla käsinpesussa muttei taia olla kukaan palstalaisia?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

dodii tuli nyt vasta vedettyä kesävahat (glymin punaset) auton niskaa, pikkasen meinas tulla hiki :mrgreen: samalla keikalla mustat osat bumber carella ja peileihin korrekin mustaa vahaa. Imurointi ja sisäputsaus ois vielä niin se olis pikkuhiljaa valmis :wink: alkaa olee aika koin syömät helmat ja konepelti :crazyeyes:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Millähän saisi kaikista tehokkaimmin irtoamaan nuo kaikenlaiset hyönteisten raadot (ja räkättirastaan jäänteet jäähdyttimestä) auton keulasta? Vaikka raadot lähteekin niin jää silti ikäviä länttejä näkyviin. :?

Teki muuten toi rastas aika kivan tempun keskiviikkona. Ajelin kaikessa rauhassa moottoritiellä kun se lensi tien sivusta suoraan eteen. Katselin taustapeilistä kun jotain siellä kieppui. Pysähdyin tankkaamaan ja samalla tarkastin mahdolliset vauriot. Yllätys oli suuri kun jäähdyttimessä oli 1 kpl raato ilman siipiä. Oli osunut juuri siihen keulakolmion vieressä olevaan aukkoon ja ilmeisesti konepelti leikannut siivet irti. Eilen ongin se sieltä pois. Mukavan näköistä jälkeä. :o

miju_83
Viestit: 70
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 21:33
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miju_83 »

omasta autosta olen ainakin saanut mukavasti ötökät pois aineella jonka nimi on jotain: ötököistä viis tms... samassa sarjassa on myös tuote: sateesta viis, mutta en missään nimessä kyllä suosittele käyttään sitä!! On muuten tuulilasi tosi raivostuttava siippareilla pyyhkiessä kun aine on jo vähän kulunut pois... vaikutus vaan tuntuu kestävän ja kestävän.... ekalla sateella mukava.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

mistä tuota tököttiä sitten saa? Olisiko sarjassa sellaista raadot veks- ainetta? :mrgreen:

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Pesin tossa juuri auton ja kuivasin säämiskällä, niin huomasin kuivauksen jälkeen vanhoja vahan rippeitä siellä täällä. Suoritin vahauksen tossa 3viikkoa sitten turtle waxin vahalla.
Mitäs kikkoja olis miten noi rippeet sais häivytettyä? Lähteekö seuraavassa pesussa? Pitääkö vaan vahata uudelleen.

Auto näyttää, muuten niin *bling, bling* aurinkoisella ilmalla, mutta noi vahan jämät häirittee..auttakee :roll:

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Taisi muuten itsellä olla sama homma. Muistaakseni (ihan varma en ole) Turtle Waxin värivahalla vahasin ja oli hirveä työ saada kaikki rippeet irti pinnasta. Ja parin seuraavan pesun jälkeenkin niitä siinä vielä näkyi..enää en ole huomannut niitä. Johtuisikohan tuosta vahamerkistä..?

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

liekki kirjoitti:Johtuisikohan tuosta vahamerkistä..?
Suurin osa tuntuis olevan glymin käyttäjiä, että tiedä sitten erooko se siinä...Ei tota turtlen purnukkaa nyt pois viittis heittää, kun sen ilmatteeks sain joulun alla. Tuntui että läträilin liikaa sen kanssa, mutta eihän se ole vielä ees puolillaan :lol:

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Mulla jäi sellaista ihan pientä pistettä siihen pintaan joihinkin kohtiin, mikä ei sitten lähtenyt muuten kuin hulluna hinkkaamalla. Motonetin kiillotuskone ei auttanut mitään niiden kohdalla. Mutta saattaa tosiaan olla että käytin minäkin liikaa sitä vahaa. Eikös se menekään niin että mitä enemmän sitä laitetaan niin sitä enemmän kiiltää? :mrgreen:

EDIT: niin glymiä olisin itsekin käyttänyt kun tuntuu niin suosittua olevan, mutta enpä silloin löytänyt sellaista puljua mistä sitä olisi saanut.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Mulla on aikasta isoja läikkiä. Ovissa ei ollenkaan, takapaksissa ja katolla sellasia pieniä, mutta suurimmat löytyy konepelliltä jonka kiillotin (lue: käytetty vahaa) eniten :mrgreen:

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Noniin.. Turtlen vaha-läikät sai väistyä kun pistin glymiä pintaan. Maksaahan se hitosti enemmän kuin muut merkit, mutta täytyy myöntää, että on kyllä ihme tököttiä kun kaikki vähänkin silmään pistävät liat, iskemät, ötökät sai väistyä :P

Pitää alkaa kyllä useammin jynssäämään, kun vaan kerran kolmessa viikossa. Sillä onhan se sentään Alffa :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Itse olen vetänyt ensin punaisella ja sitten kultaista päälle. Sen jälkeen normi pesu ja kultaista joka pesun jälkeen. Miten on, kannattaisiko pestä jollain liuotinta sisältävällä aineella ennenkuin pistää punaista uudestaan..?

miju_83
Viestit: 70
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 21:33
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miju_83 »

Tarkistin ötökkäaineen nimen: 5 Itikoista Ei nyt tuu heti mieleen, mistä ois ostettu, mutta kyllä sitä varmaan on aika hyvin saatavilla..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Käytättekö pesemisessä mieluummin harjaa vai sientä? Itsellä harja ja välillä käteen jää kertokäyttö sieniäkin. Esipesu painepesurilla ja samoin huuhtelu.

Itse ostin nyt pitkän Glymin jakson jälkeen Korrekin Kestovahan. Ihan tyytyväinen tulokseen ja työmäärään. Tuohan toimi lehti testaajillakin, joskaan tuskin ovat Alfaa vahanneet.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Autofiksarit hep! :mrgreen: Sanokaas onko teidän mielestä glymin kultasella ja sinisellä (liquid harwax no 1) mitään eroa, olen saanut ymmärtää että ero on huomattava (kestävyys, kiilto). Mutta nyt maahantuojan sanoma oli että samaa ainetta kahdessa eri purkissa :shock:

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Soittelin yhdelle autofixarille tossa joka sanoi että vähän aika sitten ammattikunnalle vielä toimitettiin hieman parempaa ainetta, mutta nyt sitten tulee tavaraa samasta tuutista kuin kuluttajille, elikkä tätä "parempaa vahaa" ei enään ole olemassa. :cry:

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Itse vedin eilen läpi seuraavanlaisen operaation:

Huolellinen huuhtelu painepesurilla
Pesurilla Fairyä pintaan ja annoin hetken muhia
Huuhtelu painepesurilla (ehkä turhat vaiheet)
Pesu Fairyllä käyttäen sientä ja välillä harjaa, pesuveden vaihto puolessa välissä
Huuhtelu painepesurilla
Kuivaus säämiskällä
Pahimpien pikiklönttien poisto käyttäen Autoglymin punaista, tuntui tehoavan niihin hyvin
Vahaus AG:n mustalla Ultra Deep Shinella
Vahan pyyhintä pois melkein saman tien kun pääsin auton ympäri
Vahaus AG:n kultaisella
Vahan pyyhintä pois tunnin kuivumisen jälkeen
Ikkunoiden putsaus AG:n Car Glass Polishilla

Sienenä perinteinen jumbosieni, harjana muoviharjaksinen pesurin mukana tullut vehje jossa halkaistut harjaksen päät. Vahaukseen/vahan poistoon 100% puuvillakangasta

5h meni ja hyvä tuli, olisi pitänyt vaan muistaa ottaa pölyhuiska mukaan. AG:n kultainen kun tuntuu jättävän pintaan staattisuutta joten kaikki vahapöly jää pintaan ikävästi.

AG:n musta tuntui häivyttäneen jonkin verran konepesussa tulleista naarmuista/hankaumista. Olisi pitänyt vetää vielä toinenkin kerros päälle niin tulos olisi ollut ehkä parempi. AG:n Car Glass Polish tuntui olevan ihan hyvää tavaraa, pullossa vaan sanottiin että pitää levittää reilusti ja pois pyyhkimisessä menikin sitten aikaa eikä silti lähtenyt ihan kaikki.

Harjaa siis käytin lähinnä hyönteisten sisälmyksien pois hankaamiseen Fairyllä, sienellä ei tuntunut lähtevän mihinkään. Muutenkin oli paljon mukavampaa pestä harjalla, hankaaminen ja huuhteleminen onnistuu helpommin ja harjakset tunkeutuvat pieniin rakoihin toisin kun sienellä. Vähän silti kyllä pelotti kun yleinen mielipide tuntuu olevan että harja naarmuttaa enemmän.

potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ötökät lähtee pois näppärästi mm ClayBarilla joka on vahamainen puikko. Sitä hagataan pesuaineen kanssa kevyesti verijälkiin, pikeen, hyönteis jäämiin ja puhdasta tulee. Itsellä on 2 viikkoa kuivuneet jämät keulassa ja helposti puhdistui.

Jaa sitten teillekkin tiedon Fairysta. Soitin valmistajalle koska tuli niin paljon ihmettelyjä sisältääkö ko aine silikonia. Vastaus oli ettei fairy sisällä silikonia eikä silikonipohjaisia aineita missään muodossa eli tuote on turvallinen käyttää kunhan muistaa sen huuhdella kunnolla pois maalipinnasta.
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jostain autolehdestä olen lukenut että astianpesuaineita ei saisi käyttää. Oli syykin selitetty ja muistaakseni ei ollut kyse silikoonista. Muistaako joku muu lukeneensa?

Tosin maalaisjärjellä ajateltuna, voisiko ruokavälineiden pesuun tarkoitettu aine jättää "mitään" pestävän pintaan? Riittoisaa ja halpaahan se kyllä olisi....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Minulle on pienestä asti uskoteltu, että Fairy vie vahan auton pinnasta koska on suunniteltu rasvan poistoon. Jos auton vahaa, niin tästähän ei ole mitään haittaa siinä tapauksessa.

Toinen juttu liittyi jotenkin veden pintajännitteen häviämiseen ja siten vesi pääsisi paikkoihin, jonne se ei kuulu :roll: .

Viisaammat kehiin jos Fairy:ssa on syitä miksi ei saisi käyttää. Itse en ole käyttänyt.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Epezi: Saattaa olla, että koostumus on nykyään täysin sama.. Ei tarkkaa tietoa. Ennen niissä kyllä oli eroja.

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Marginaalisesti asiaan liittyen, onko jollain antaa hyviä vinkkejä millä pihka kannattaisi poistaa auton maalipinnalta? Viekö tärpätti maalit mukanaan? :P Ainakin sen käytön jälkeen kannattanee vahata auto..?

Yritin searchilla löytää vastausta, mutta ainakaan sanalla "pihka" ei löytynyt mitään...

potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Totta on että vahat katoaa maalipinnasta Fairyllä joten sitä kannattaa käyttää vain kun haluaa pinnan puhtaaksi rasvasta ja vahasta.

Pihkaan älä käytä liuottimia vaan jotkut neuvovat käyttämään rasvaa vaikkapa voita tai ruokaöljyä. Noitten kanssa ei sitten kannata läträtä vaan kangaspalalle ja sillä hieroo varovasti.
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

potkuhousu kirjoitti:Pihkaan älä käytä liuottimia vaan jotkut neuvovat käyttämään rasvaa vaikkapa voita tai ruokaöljyä. Noitten kanssa ei sitten kannata läträtä vaan kangaspalalle ja sillä hieroo varovasti.
Kiitoksia (aika yllättävästä) vinkistä! Ei sitte muuta ku voitelemaan autoa. :)

alexxx
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 08:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja alexxx »

Hyönteisten poistoon AG MotorcycleCleaner, ruiski pintaan anna olla 2-5 min ja huuhtele painepesurilla. Kiva seurata kun hyönteisten kuivunut veri alkaa valumaan pitkin autoa. Ei jää hyönteisistä mitään jäämiä kun tolla pesee. Eikä syö kaikkia vahoja pois.

AG CarGlassPolish: Uhmatkaa purkin ohjeita älkääkä pistäkö hirveän paljon sen verran että sitä on näkyvästi mutta ei mitään kerrosta.

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Puskuri-ohjelma just testasi nanovaha vastaan korrekin kestovaha. Nanovaha oli nopea ja helppo, mutta työläämpi kestovaha oli kiilloltaan ja kestävyydeltään parempi. korrekille 10, nanovahalle 8 pistettä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kotikonstein jos haluaa pihkan ym. "vaikean" paskan pois voi käyttää tinneriä. Ihan tosi, ei se tee maalipinnalle mitään pahaa, kunhan ei jätä sitä auringonpaisteeseen muhimaan.

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Nyt kaivataan apuja naarmujen peittoon.
Alfa on tuollanen blue vela eli metallivärinä tummansininen.
Edellinen omistaja on selvästi käyttänyt autoa harjapesussa ja on siihen tainnut muutenkin tulla naarmuja. Naarmut näkyvät tummassa maalipinnassa kuin blondin hiukset :wink:

Ensimmäisenä tuli mieleen tuollaset värivahat, mutta niistä ei taida olla mihinkään ja en taida sellasiin rahojani tuhlata.

Olen pessyt auton muutaman kerran AG:n shampoolla ja vahannut vasta kerran punaisella AG:llä.
Mitä pinnalle voisi vielä tehdä kun naarmut ylettyy tuolleen maalin läpi? Myllytys? Joku muu vaha tai lisäkäsittely?
Alfa Romeo 155 V6 1992

potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Naarmut saa pois:
- myllyttämällä
- paint cleaner/hiova vaha
- peittävällä vahalla (naarmut täytetään vahalla)
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vie autosi asiantuntevaan mestaan myllytettäväksi, se on ainoa oikea tapa poistaa naarmut.

Avatar
EdotL
Viestit: 908
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Cuore Sportivo kirjoitti:Vie autosi asiantuntevaan mestaan myllytettäväksi, se on ainoa oikea tapa poistaa naarmut.
Näin tein jo keväällä. Laitoin vihdoinkin albumiini kuvia joissa tuloksen voi nähdä. Harmi että ennen-kuvia ei ole kuin yksi. Mutta eiköhän kupletin juoni noillakin selviä :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Poistin peräpellistä mallimerkintöjä. Naarmuja tai sen sellaista ei jälkeen jäänyt, mutta sopivasta kulmasta katsottuna numerohaamut näkyvät. Onko hyvää keinoa niiden hävittämiseen, vai pitääkö maalauttaa koko auto?

Lauantaina sitten DITEC-esittelyyn AREFin kanssa.

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Vittorio Jano kirjoitti:Poistin peräpellistä mallimerkintöjä.
[OT] yritin haulla etsiä mutta en löytänyt sitä ohjetta tuosta poistamisesta, jos joku joka muistaa tai osaa ni viittis... [OT]

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Kyllä ne pitäisi ihan hiomavahalla lähteä, autotarvikeliikkeistä löytyy semmoista vähän jytympää ainetta, kaverin autosta saatin ihan hyvä sillä aineella, en muista merkkiä, mutta maksoi 2 x sen mitä tavalliset hiomavahat...

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Vittorio Jano kirjoitti:Poistin peräpellistä mallimerkintöjä. Naarmuja tai sen sellaista ei jälkeen jäänyt, mutta sopivasta kulmasta katsottuna numerohaamut näkyvät. Onko hyvää keinoa niiden hävittämiseen, vai pitääkö maalauttaa koko auto?
Noinko lyhyt oli se Deltan sponssisopimus :wink:

Noissa omissa kulkineissa olen "hävittänyt" haamut hiomatahnalla ja kiinteällä vahalla.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Helpoin ja nopein tapa on pyyhkäistä tinnerillä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ei ainakaan vielä lähtenyt. Auto on myllytetty ja maalipinnan sävy on tainnut muuttua. Mutta jatketaan hinkkaamista. Eikä noita tietenkään oikeasti huomaa, mutta kun haamujen tietää olevan siellä, niin...

Eilen tuli käytyä muutaman muun Entusiastin kanssa tutustumiskäynnillä maalipinnan Ditec-käsittelyitä tekevään puljuun. Äkkiseltään ihan pätevänoloinen systeemi, mutta kyllä vajaan tonnin hinta on pikkuisen liikaa. Väittävät ettei biiliä tarvitse tuon jälkeen enää koskaan vahata, kunhan käyttää autonsa jälkikäsittelyssä parin vuoden välein. Voisin kyllä harkita, jos autoni olisi uusi ja aikoisin pitää sitä yli viisi vuotta.

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Alkaa tällaisen toiminnan ajat, siis puleeraamisen.
Talvi paljasti jälkensä kuuran alta. Pientä kieven iskemää olisi jotka pitäisi saada jotenkin peitettyä. On tietenkin viisasta heti näin kysellä, vaikka tuota ketjua lukemalla varmaan vastaukset löytyisivät :) Mutta saanpa tämän nostettua muidenkin nähtäväksi :wink:
Tässä on nyt tulossa ensimmäinen yhteinen kevät ja kesä 156:n kanssa ja talven jäljiltä pitäisi suolat pestä pois ja vahata auto.
Olisiko pesuvaha hyvää, vai kiinteä. Ja mitä merkkiä suosittelette?
Ja noista kiven iskemistä, miten kannattaa peittää? Maalitipalla vai jollakin peitetikulla?
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

jkoivula kirjoitti: Olisiko pesuvaha hyvää, vai kiinteä. Ja mitä merkkiä suosittelette?
Ja noista kiven iskemistä, miten kannattaa peittää? Maalitipalla vai jollakin peitetikulla?
Yleisesti ottaen tuntuu, että nestemäiset kestovahat ajavat hyvin asiansa. Laadukkaita merkkejä on mielestäni mm. Wurth, AutoGlym sekä Korrek. Ellen ihan väärin muista niin jokin aika takaperin tehdyssä vahatestissä nämä sijoittuivat varsin hyvin. Wurthissa on ehdottomasti parasta 164:n kuvat purnukan kyljissä :wink: Itse olen käyttänyt Wurthin kestovahaa ja sitä voin kyllä suositella. Auto Glymin kanssa pitäisi parhaan tuloksen saamikseksi käyttää sekä puna että kultaetikettistä vahaa, mutta mitäpä sitä ei oman vaununsa eteen tekisi... Kiveniskemiä olen itse peitellyt ihan deltasta saatavalla korjauspensselillä. Hinta parisen vuotta sitten oli jotakuinkin 8 euroa.
Ammattina autokauppa

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ja kivenhakkaamaan ihan kunnon pohjatyöt, eli ruoste/hapettuma pois, pohjamaali ja sitten väri pintaan. Tein viime kesänä tuohon 166:seen kivenhakkaamien peittämisen. Puhalsin, hiekan kierrättävällä, hiekka pistoolilla nuo kolot, käytin tietty siinä päällä kumia jossa on pieni reikä jotta puhallus tulee vain reiän kohdalle. Tulee puhdasta ja ei tule "viiruja" tai maalin lohkeamia joita saattaa esim.puukon kärjellä tulla. Pohjaksi vedin sinkkimaalin, viikon kuivuminen ja sitten pintamaali. Pintamaalin hommasin maaliliikkeestä joka ei sitten kuitenkaan ollut ihan oikea sävy (pitänee kokeilla nyt keväällä Deltaa). Tuossahan oli reilusti hakkaantunut keulamerkin ympäristö joka oli jo hieman ottanut ruskeaa hakkaamien pohjalle. Vaikka maalauksen jälkeen pinta oli "ruostetta" huomattavasti siistimpi niin kyllähän tuo sävyero harmitti. Ihan siellä Oulun suunnalla asustelevat, keskustassa on maaliliike joka saa mitattua vanhan maalin. Tuli hyvät kokemukset kun maalailtiin mm.164 ja isän 75:sta kummatkin punaisia ja varmasti jo hieman sävyään muuttanut (ainakin tuohon 164:seen kun ostin myöhemmin koodilla niin sävy oli kaukana oikeasta) niin mitattuna maali tuli täysin oikeana. Auto/peltiosa pitää vaan viedä puhtaana liikkeeseen niin mittaavat "tietokoneella" sen sävyn. Onnistuu siis ulkonakin. Kysyin useasta Turun liikkeestä tuota palvelua ja yhdelläkään ei ollut ja eivät tienneet yhtään paikkaa missä olisi. Pari paikkaa epäili tuota Oulun tarinaakin kun väittivät laitteen maksavan kymmeniätuhansia euroja. Itse mittauksesta eivät veloittaneet mitään ja maalin hintakin jäi ihan kohtuulliseksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin