^Itsellä on Stelvio nyt vähän kuin etuvetomoodissa, kun syyskuussa alle laitetut vanhat kitkat on nyt oikeasti lopussa (n. 4,5 mm) ja aivan kamalat kaikissa olosuhteissa
. Ja lopussa olevat takajarrut antavat "Check brake pads" -varoitusvaloa aamuisin
. Takapää on nyt villin liukas parin sentin pakkaantuneella lumella, kunnes jarrut nappaa kiinni ja veto siirtyy eturenkaille. Joten A-moodi hyvin maltillisilla nopeuksilla on ihan hyvä nyt talven tultua.
No, onneksi noita kamalia vanhoja kitkoja ei tartte montaa päivää kärsiä, kunhan rengasliikkeessä nosturi vapaana uusien kitkojen pyöräyttämiseen vanteille ja alle. Ja takajarrut ja etujarrupalat menee vaihtoon ensi viikon vuosihuollossa.
Noi vakiotakajarrut tuntuvat kuluvan vähän nopsaan. Nyt mittarissa 54 tkm ja lopussa ovat sekä palat että levyt.
Stelvion hauskuus kesällä ja talvella tosin vaatii veronsa
.
Jos Alfa Romeo laittais Stelvioon Race-moodin ja QF:n takajarrut vakiona, uskaltaisin väittää, että erinomaisen talviauton, Stelvion, myynti kasvaisi +100 % vuodessa Suomessa, koska kyyti olisi talvella erinomaisuuden parhautta.
Ilmainen vinkki Imperatolle ja kumppaneille, miten myydä jokusen kymmenen Stelviota lisää Suomeen
. Saa käyttää.
Cotzy