![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Eli taitaa mennä ohjausvaihde/hammastanko vaihtoon?
1200km ehdin ajamaan tällä.
Valvoja: Moderators
Jos hammastanko vuotaa niin vaihto lienee ainoa järkevä vaihtoehto. Pystyy kai sinne tiivisteetkin vaihtamaan mutta olen ymmärtänyt että se on aika vaikeaa.
Ekaan en tiedä vastausta.Bonezii kirjoitti: ↑05 Elo 2022, 19:24Öljynlämpötilamittari välillä tippuu nollaan. Täysin satunnaista. Jokin sensori paskana. Onko helposti vaihdettavissa?
Onko jollain käsitys miten nää alfat on maalattu? Omastani lähti ihan kivojakin paloja ja suikaleita irti kun painepesurilla ja mikrokuituliinoilla pesasin auton viime viikonloppuna. Pitää maalata koko auto kun alkaa olla niin hirveän näköinen maalipinta jo.
Samasta letkusta jonka tuossa korjasit, mutta sieltä moottorin takana, hammastangon päällä olevasta letkunpätkästä. Se on nyt vaihdettu hydrauliletkuun... Huomasin että vaihdetussa hydrauliletkussa oli toinen helmiliitos jätetty kiristämättäAlfistipohjoosesta kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 00:32Mistä se öljy tulee pihalle?
viewtopic.php?f=4&t=36353
Tuossa omaa taistelua
Osaisitko sanoa, onko siellä moottorin takana sijaitsevan, pidemmän letkunpätkän sisällä myös kuristin? Jos oli, ei ole enään..
Lonkalta väitän että mulla aikoinaan diisselissä oli, ainakin osittainen. Meinaan ku siinä bosen vahvarin kiinnitys vikisi, niin piti nykiä enste irti vehoilupala että sai vahvarin esille.palkus kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 10:51Otsikon mukainen kysymys: onkosta jollain berlinassa hattuhyllyn alapinnassa verhoilu? En kyllä eperistä löytänyt, mutta mutta... Verhoiluliikkeestä varmaan löytyisi sopivaa materiaalia? Siel pellissä on ihan selvät kiinnittimien reijät. Joo, suuret ovat murheet![]()
Sekaannun tähän; on siellä kaksikin.
Jaahans, täytyypä tutkiskella. Tuli jonkummoinen shokki, kun huomasin paljaat pinnat.Polforea kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 12:15Lonkalta väitän että mulla aikoinaan diisselissä oli, ainakin osittainen. Meinaan ku siinä bosen vahvarin kiinnitys vikisi, niin piti nykiä enste irti vehoilupala että sai vahvarin esille.palkus kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 10:51Otsikon mukainen kysymys: onkosta jollain berlinassa hattuhyllyn alapinnassa verhoilu? En kyllä eperistä löytänyt, mutta mutta... Verhoiluliikkeestä varmaan löytyisi sopivaa materiaalia? Siel pellissä on ihan selvät kiinnittimien reijät. Joo, suuret ovat murheet![]()
Alfan Punainen auto kyseessä. Luin jostain että 2000-luvun alussa, tuli jonkinlaisia ympäristölakeja maaleihin liitten ja se vaikutti eniten punaiseen väriin. Googlauksen perusteella minun auto voi hyvinkin olla tuo Rosso 130, ehkä hieman tummempi.
Rosso 130 väriä on sitten kolmella eri sävytteellä.
arv kirjoitti: ↑03 Elo 2022, 03:42Tuossa kuvia. Ylemmässä kuvassa imuputkelta lähtevä osa nro 6 on oikeasti pidempi metalliputki kumiletkuin, menee moottorin yli (alin kuva).Kiisselilinko kirjoitti: ↑02 Elo 2022, 16:15Osaisitjo neuvoa tyhmää että missä nämä huohottimen letkut menevät? En tiedä muutakun jäähdyttimen huohotinletkun paikanmatti_vuorio kirjoitti: ↑02 Elo 2022, 08:23Luultavasti huohottimen putket ovat menneet väärin ja kampikammion paine ei pääse pois, joten se karkaa sieltä mikä paikka ensiksi antaa periksi. Ota öljykorkki pois ja kaasuttele paikoillaan, että onko siellä alipaine vaiko ylipaine.![]()
Alemman kuvan osa 1 on huohotussäiliö, joka voi myös olla viallinen.
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=23 ... _NUM=3%7C0
emaps.jpeg
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=1& ... _NUM=4%7C0
emaps-2.jpeg
Näyttökuva 2022-8-3 kello 3.19.43.jpg
Jospa säiliö täyttyy öljystä ja huohotusilma ei pääse imuputkeen esteettä?Kiisselilinko kirjoitti: ↑07 Elo 2022, 19:26Tuli kaikki letkut ja säiliö irrotettua ja puhalleltua lävitte, ei tukosta tai mitään siihen viittaavaa. Säiliön vertailukohteeksi otin toisesta moottorista missä ongelmaa ei ole ollut säiliön irti ja samanlaisilta nuo vaikuttaa. Mikä hel**tti siellä oikeen on jos kerran paine pääsee pois mutta silti pullahtaa sefa ulos![]()
Kaikki letkut mitä säiliöstä lähti tuli irrotettia ja kokeiltua että ei mitään tukossa. Liikaa öljyä ei ole kun viimeksi kaadoin desin kerrallaan ollakseni 100% varma että öljyä ei ole liikaa. Säiliöntäyttymisestä ei ollut merkkejä,ainakaan kun valolla yritin ylä- ja alaletkun kohdilta katsoa. Noh nyt taas uusi stefa paikalla ja kone jakopää kasatti uudella hinalla. Huomenna lyön käyntiin ja yritän saada tälle jotain tolkkua. Tosiaan nyt toisenkerran vaihtanu kampiakselin stefan ja jakohihnan 1000km sisäänarv kirjoitti: ↑07 Elo 2022, 23:42Jospa säiliö täyttyy öljystä ja huohotusilma ei pääse imuputkeen esteettä?Kiisselilinko kirjoitti: ↑07 Elo 2022, 19:26Tuli kaikki letkut ja säiliö irrotettua ja puhalleltua lävitte, ei tukosta tai mitään siihen viittaavaa. Säiliön vertailukohteeksi otin toisesta moottorista missä ongelmaa ei ole ollut säiliön irti ja samanlaisilta nuo vaikuttaa. Mikä hel**tti siellä oikeen on jos kerran paine pääsee pois mutta silti pullahtaa sefa ulos![]()
Tarkistitko myös öljyputken (joka valuttaa säiliöstä ölyn pois)? Tai moottorissa on liikaa öljyä ettei huohotussäiliöön kerääntynyt öljy pääse valumaan tarpeeksi nopeasti kampikammioon?
Vuoto selvisi; oli uudesta letkunpätkästä jäänyt helmiliitos löysälle
Saattaa olla että muistikuva on liiankin hekumallinen. Vilkaisin tänään neidon bosellisen 159:n konttiin ja siinä on tuo verhoilukotelo Bosen vahvaria peittämässä, mutta muuten paljas hylly.
Ehkä 190 tkm ilman vaihtoa, auto vaihtui kiuluun. En ole voittanut lotossa vieläkään, ehkä tuuri meni tuon M32:n kanssa. Mutta tänään löysin yhden tölkin, pantti 0,15 €.Mikael J kirjoitti: ↑12 Elo 2022, 19:40Onko tietoa tai omakohtaista kokemusta miten paljon m32 laatikolla varustelulla 159:llä on voinut ajaa ilman minkäänlaista laatikko remonttia?
Onko paljon yli 200.000km kellään?
Tuli vaihdettua tässä laatikko öljyt (Fucs Titan 75W-80)
nyt toista kertaa historiassa ja laatikko pelittää vielä "kuin uusi" Kilometrejä 163500.
Joo pitää. Eikä ole ennalta kuvaa siitä että miten iloisesti se siellä heilus yhden kannakkeen varassa
Paisari vaihdettu, tässä oli tosiaan toi paluuletkun liitäntä murtunut. Asentaja äkkinäinen oli laittanut sinne pätkän ohutta kupariputkea sisään, mikä tietty ei auttanut ollenkaan.
Ohutta kupariputkea taitaa olla ihan alun perinkin orkkis paisareissa?
Alkuperäisissä on, ainakaan siinä tarvikkeessa jonka ostin, ei sitten ollut.Eero kirjoitti: ↑21 Elo 2022, 17:03Ohutta kupariputkea taitaa olla ihan alun perinkin orkkis paisareissa?
Niin, juurikin sen holkin vierestä oli Brerassakin poikki.....
Jaa että se on orggis? Ei kyllä auta lujuuteen siinä kitkuttaessa noin momenttien kannalta. Ehkä se tarvike muoviverme on jopa lujempi?
Radion ymmärsin ehjäksi, kun ajelin kesällä vähän pitempiä matkoja. Sen sijaan vikakohta löytyi antennivahvistimesta, joka on piilossa antenninjalassa.Xehpuk kirjoitti: ↑20 Kesä 2022, 09:52Rarion toiminta ei meinaa palautua enää, eiköhän tuo ole entinen laite. Onko jollain orkkis-rammaria nurkissa ylimääräisenä tai vinkkiä, mistä saa sopuhintaan DIN-adapterin (nopsa googletus antoi n. 45eur hintoja 1DIN muoville)?Xehpuk kirjoitti: ↑13 Touko 2022, 09:54Kuuluvuutta nimenomaan. Pikavalinnat pysyy OK. Ilmeisesti ihan ominaisuus sittenh_lauri kirjoitti: ↑13 Touko 2022, 09:14
Mulla oli TBissä, että Turkuun ajettaessa esim. Radio City saattoi jäädä matkalle eikä kohteessa ilmestynyt ihan heti takaisin, mutta yleensä yön yli nukuttua soi taas. Giuliahan hukkaa Helmi-radion silloin tällöin, erityisesti Kantvikiin ajettaessa tai sieltä palatessa. Uudemmassa on kanavien palautuminen nopeampaa eli saattaa tulla jo kymmenessä minuutissa takaisin.
Vai tarkoitatko, että katoaa pikavalinnoista?![]()
Kiitos tästä vinkistä. Oma radio on tehnyt auton ostosta lähtien samaa, mutta en ole saanut tehtyä asialle mitään. Nyt tietää mitä tehdä.Xehpuk kirjoitti: ↑03 Syys 2022, 21:38Radion ymmärsin ehjäksi, kun ajelin kesällä vähän pitempiä matkoja. Sen sijaan vikakohta löytyi antennivahvistimesta, joka on piilossa antenninjalassa.
Sain tänään aikaiseksi vaihtaa sen. Vaihtoon tarvitaan 22mm hylsy, mutteri on sellaisessa kuopassa, ettei siiihen pääse esim. kiintoavaimella oikein käsiksi.
Muuten meni ihan kivasti, mutta edessä olleen verhoilulevyn muoviklipsuista meni rikki vain 3/4![]()
Tältä se vanha osa näytti:
IMG_4125.JPEG
IMG_4126.JPEG
IMG_4128.JPEG
ihmekös tuo, ettei merisää enää kuulunut![]()