Giulietta 1.4 multiair alusta
Valvoja: Moderators
Giulietta 1.4 multiair alusta
Tervehdys,
Koitin pikaisesti selailla Giulietta ketjua, mutten oikein löytänyt vastausta.
Mahtaako QV:n jouset käydä otsikon autoon? Oma on sport-varusteilla, mutta alusta ulkonäöllisesti on turhankin korkea. QV:n 1,5-2cm riittäisi madallukseen mainiosti. Jos ei käy, niin sitten varmaan Eibachit.
Vielä jos jollain olis kokemusta katsastuksen suhteen madalluksen kanssa, mitä tulee ottaa huomioon, vai onko toivotonta?
Koitin pikaisesti selailla Giulietta ketjua, mutten oikein löytänyt vastausta.
Mahtaako QV:n jouset käydä otsikon autoon? Oma on sport-varusteilla, mutta alusta ulkonäöllisesti on turhankin korkea. QV:n 1,5-2cm riittäisi madallukseen mainiosti. Jos ei käy, niin sitten varmaan Eibachit.
Vielä jos jollain olis kokemusta katsastuksen suhteen madalluksen kanssa, mitä tulee ottaa huomioon, vai onko toivotonta?
- Aquatica
- Viestit: 15036
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 1.4 multiair alusta
Ymmärrykseni mukaan QV:n alusta on muuten sama, mutta iskarit ja jouset on sille maltilliselle 15mm madallukselle.
Giulietta muuten on sitten niin matala jo vakionakin, että alkaa suomen uratiet olemaan hankala
Giulietta muuten on sitten niin matala jo vakionakin, että alkaa suomen uratiet olemaan hankala
- Cloverleaf
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 1.4 multiair alusta
En mä pitänyt SportPack Giuliettaa 18" pyörillä mitenkään erityisen matalana. Tuntui korkealta madalletun 159 jälkeen, jolla sai lanata mökkitien ja raapia hidastetöyssyjä.
Jos muutoskatsastat alustan, niin valmistaudu esittämään jousien hyväksyntäpaperit (saa valmistajan kotisivuilta) sekä pyöränkulmamittausraportti, jossa kaikki arvot on tehtaan arvojen sisällä. Ei mennyt mulla 159 läpi ennen kuin pajalla "väärennettiin" semmoinen lappu.
Jos muutoskatsastat alustan, niin valmistaudu esittämään jousien hyväksyntäpaperit (saa valmistajan kotisivuilta) sekä pyöränkulmamittausraportti, jossa kaikki arvot on tehtaan arvojen sisällä. Ei mennyt mulla 159 läpi ennen kuin pajalla "väärennettiin" semmoinen lappu.
- Aquatica
- Viestit: 15036
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 1.4 multiair alusta
^
Täällä raapii ihan asfalttitiellä huuli, jos ei ole varovainen
Toki uratkin talven jäljiltä aikamoiset.
159n keula toki pitkällä ylityksellään on hitokseen vaikea saada pysymään irti hidastetöyssyistä, mutta kyllä vakio-159 oli selkeästi korkeampi muutoin.
Täällä raapii ihan asfalttitiellä huuli, jos ei ole varovainen
Toki uratkin talven jäljiltä aikamoiset.
159n keula toki pitkällä ylityksellään on hitokseen vaikea saada pysymään irti hidastetöyssyistä, mutta kyllä vakio-159 oli selkeästi korkeampi muutoin.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1820
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Giulietta 1.4 multiair alusta
Laitoin Eibach jouset sportpack jousien tilalle, auto madaltui 2 cm.
QV jousi näyttäisi olevan 12,50mm langalla, Multiair taas 12,25mm. (En mitannut, googlasin etujousen varaosanumerolla: 50516637 (QV) ja 50516633 (MA sportpack)
QV jousi näyttäisi olevan 12,50mm langalla, Multiair taas 12,25mm. (En mitannut, googlasin etujousen varaosanumerolla: 50516637 (QV) ja 50516633 (MA sportpack)
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Giulietta 1.4 multiair alusta
Kiitos vastauksista! Laitan varmaan eibachit, jos nyt mitään laitan. Autossa riittää kaikenlaista laitettavaa, ulkonäköön panostetaan
kun tekniikka on kutakuinkin kunnossa.
Tämä on ensimmäinen Alfa itsellä, perheessä on tosin aikoinaan ollut 70-luvun alkupuolella 1600 Giulia ja 2000 Berlina.
kun tekniikka on kutakuinkin kunnossa.
Tämä on ensimmäinen Alfa itsellä, perheessä on tosin aikoinaan ollut 70-luvun alkupuolella 1600 Giulia ja 2000 Berlina.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 1.4 multiair alusta
Kyllähän tuo madallus ulkonäköön vaikuttaa. Minulta katkesi vas. etujousi ja laitatin säädettävän alustan ja tontitettiin 2cm.
Vaikutti alkuun hyvältä, mutta tulin siihen tulokseen, että nostetaan orkkiskorkeuteen. Sai olla hyvin varovainen noissa hidastustöyssyissä.
Muutenkin talvella hankalaa lumien ja jäiden vuoksi.
Möin auton kuitenkin ja tontituksen poisto jäi tekemättä. Autoliikkeelle kerroin kuitenkin tuosta kirjallisesti e-maililla.
Vaikutti alkuun hyvältä, mutta tulin siihen tulokseen, että nostetaan orkkiskorkeuteen. Sai olla hyvin varovainen noissa hidastustöyssyissä.
Muutenkin talvella hankalaa lumien ja jäiden vuoksi.
Möin auton kuitenkin ja tontituksen poisto jäi tekemättä. Autoliikkeelle kerroin kuitenkin tuosta kirjallisesti e-maililla.
Re: Giulietta 1.4 multiair alusta
Alustan vaihto on nyt itsellä edessä. Multiair Giulietta 2011, karvalakki alustalla. Onko tähän ketjuun uusia kokemuksia?turpo kirjoitti: ↑17 Huhti 2021, 13:48Tervehdys,
Koitin pikaisesti selailla Giulietta ketjua, mutten oikein löytänyt vastausta.
Mahtaako QV:n jouset käydä otsikon autoon? Oma on sport-varusteilla, mutta alusta ulkonäöllisesti on turhankin korkea. QV:n 1,5-2cm riittäisi madallukseen mainiosti. Jos ei käy, niin sitten varmaan Eibachit.
Vielä jos jollain olis kokemusta katsastuksen suhteen madalluksen kanssa, mitä tulee ottaa huomioon, vai onko toivotonta?
Käykö sportpack-alustan jouset suoraan karvalakki-alustan paikalle? (En halua madaltaa kuin tuon 15-20mm, Eibach on varmasti hyvä, mutta liikaa madaltuu..)
Onko sportpack jouset mustat ja onko niissä koodia? (Huomaako katsastuksessa ja saako tarvittaessa muutoskatsastettua…)
Mitä iskarit kannattaa laittaa sportpackin jousien pariksi? (Aikaisemmin kokemusta Konin FSD iskareista ja on ollut paras, Kokemuksia Giulietassa?)
Re: Giulietta 1.4 multiair alusta
Hetken pohdinnan jälkeen…
Olen päätymässä Bilsteinin B6 iskareihin ja Sachsin valmistamiin jousiin (sport pack). Iskarit Alfisti.netin kautta (556€+pk) ja jouset Autodocin (182€)
Tuolla setillä iskarit ovat sportpack- varustetason varaosat ja iskarit alkuperäiselle alustalle (ja maks-30mm madallukselle) tarkoitettu.
Kokonaisuuden pitäisi olla sportpack tason alusta alkuperäisiä paremmilla iskareilla.
Olen päätymässä Bilsteinin B6 iskareihin ja Sachsin valmistamiin jousiin (sport pack). Iskarit Alfisti.netin kautta (556€+pk) ja jouset Autodocin (182€)
Tuolla setillä iskarit ovat sportpack- varustetason varaosat ja iskarit alkuperäiselle alustalle (ja maks-30mm madallukselle) tarkoitettu.
Kokonaisuuden pitäisi olla sportpack tason alusta alkuperäisiä paremmilla iskareilla.