Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mihis kaikkiin malleihin on muuten saanut takapenkkien lämmityksen ja onks jollain sellanen varuste. Ainakin QV:hen saa koska hommasin just taakse venttiilikanavien ja usb paikkojen lisäksi myös napit noille?
Takapenkin lämmitys.JPG
Takapenkin lämmitys.JPG (35.53 KiB) Katsottu 6371 kertaa

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Laitappas sitten projektiketjuusi juttua asennuksesta. Osanumerot ja tilauspaikatkin olisi mukava kuulla. Itsellä ei nimittäin ole niitä puhaltimia taakse, ja ne olisi ihan kiva saada. Myös USB-liittimet olisi kova juttu.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Viikonloppu on mennyt aika pitkälle tutkiessa eri lähteitä ja käyttökokemuksia Giuliasta sitten kun joku alkaa tökkimään. Samalla pyrkinyt muodostamaan käsitystä millaista tekniikkaa tuossa on käytetty ja mitä nappuloita sieltä konehuoneesta löytyy. Tämä on ihan loputon suo ja lopulta päädyin tällaiseen kaninkoloon, mihin on koostettu kaikki jenkkimallien huoltotiedotteet ja takaisinkutsut.
https://www.dropbox.com/sh/4s89oxoj7ng0 ... 9dwNa?dl=0

Luultavasti EMEA autot ovat samanlaisia, joten suurin osa noista pätee näihinkin. Noita lukiessa tuli mieleen miten tälläkin foorumilla on kyselyjä miksi öljymäärä näkyy väärin, miksi auton akku tyhjenee vaikka akku on uusittu, miksi konepeltiä ei saa kiinni jne. Kyllä ne näyttää olevan tuolla rapakon takana jo dokumentoituja asioita jotka voidaan korjata. No, käytetyn auton ostossa on aina omat riskinsä saako helmen vai paskan käteen. Aika näyttää, mutta nyt on ainakin pitkä lista tarkistettavia kohteita autosta. Ei paljon poikkea Kummeli sketsistä (https://www.youtube.com/watch?v=AckYsQvBbEw)
Liitteet
charlie-day-conspiracy-you-see-its-all-connected-122pa.png
charlie-day-conspiracy-you-see-its-all-connected-122pa.png (230.7 KiB) Katsottu 6317 kertaa

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Tuolla on paljon hyvää settiä. mm mistä se coolant vuotaa ahtimen luota. Yks huono tiiviste.

Ja vastaus tähän penkkien siirtymiseenkin löytyi

Vehicles produced after April 12 th 2018 will be able to switch the easy entry/exit feature on and off in the ETM /Radio Menu.
When the seat is positioned close to the B-Pillar, the easy entry/exit function will not operate. The seat back position does not affect the functionality of the system

Jälkimmäinen on syy miksi mulla se ei tee sitä.

Mut yleisesti kuten on jo tiedetty, suurin osa softabugeja varsinkin alkupään malleissa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:Mut yleisesti kuten on jo tiedetty, suurin osa softabugeja varsinkin alkupään malleissa.
Team Stelvion puolelta samat havainnout. Luonnollisesti sample size n=1 eli ainoastaan anekdootti. 2017 rakennettu diesel Stelvio kiukutteli alkuun urakalla mutta useamman softapäivityskierroksen jälkeen auto on toiminut kuten pitääkin.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

JanV kirjoitti:Mihis kaikkiin malleihin on muuten saanut takapenkkien lämmityksen ja onks jollain sellanen varuste. Ainakin QV:hen saa koska hommasin just taakse venttiilikanavien ja usb paikkojen lisäksi myös napit noille?
Takapenkin lämmitys.JPG

Bildelsbasen -sivulta hommattu? Huomasin siellä just saman rekkulan viime viikolla :mrgreen:
Ajattelin alkaa asentamaan ilmakanavia taakse, ja USB-porttia selatessa tuo tuli vastaan.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JanV kirjoitti:Mihis kaikkiin malleihin on muuten saanut takapenkkien lämmityksen ja onks jollain sellanen varuste. Ainakin QV:hen saa koska hommasin just taakse venttiilikanavien ja usb paikkojen lisäksi myös napit noille?
Takapenkin lämmitys.JPG
Veloce-sisustassa muistaakseni on takana vain yksi usb-stökkelipaikka takasuulakkeiden kera.
Mistäs mallista tuo on ?
Myönnetään olen jopa kerran istunut autoni takaistuimella , ennen ostoa... :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Jiitee kirjoitti:
JanV kirjoitti:Mihis kaikkiin malleihin on muuten saanut takapenkkien lämmityksen ja onks jollain sellanen varuste. Ainakin QV:hen saa koska hommasin just taakse venttiilikanavien ja usb paikkojen lisäksi myös napit noille?
Takapenkin lämmitys.JPG
Veloce-sisustassa muistaakseni on takana vain yksi usb-stökkelipaikka takasuulakkeiden kera.
Mistäs mallista tuo on ?
Myönnetään olen jopa kerran istunut autoni takaistuimella , ennen ostoa... :mrgreen:
Eikös tuossa JanV:n postauksessa sanota, että QV mallista :)

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

2019 QV:sta tollanen löytyi. Ja joo, ruotsistahan se tuli. Pari muutakin osaa otin samalla samaisesta purkuautosta.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:2019 QV:sta tollanen löytyi. Ja joo, ruotsistahan se tuli. Pari muutakin osaa otin samalla samaisesta purkuautosta.
Pari muuta osaa = kone ja vaihdelaatikko?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

FinPat kirjoitti:
JanV kirjoitti:2019 QV:sta tollanen löytyi. Ja joo, ruotsistahan se tuli. Pari muutakin osaa otin samalla samaisesta purkuautosta.
Pari muuta osaa = kone ja vaihdelaatikko?
12 t€ ois ollu kone mut se oli aika riisuttu. Laatikkoo en ees kattonu

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Tänään Vianor, Kamuxin käskyttämänä, vaihtoi Giuliaan talvirenkaat. Aamulla Kamuxin kaverille sanoin, että kun viet Vianorille, niin varmista, että varmasti tarkastavat, että rengaspaineanturit toimivat kuten pitää. Sitten kun hain auton, niin kysyin vielä, että tulihan sinne nyt toimivat paineanturit eikä mitään virheherjoja näy kojetaulussa. Vastaus oli, joo kyllä ne Vianorilla teki hyvää työtä.
Noh, 10 km ajon jälkeen tuli sitten ilmoitus Low Tyre Not available (tjsp.) ja keltainen renkaan kuva tauluun. Infotainment näyttää ettei mikään rengas anna lukemia. Soitin Kamuxille, jonka kaveri sanoi, että pitää parittaa uudestaan.....
Kerroin, ettei paritusta löytynyt menusta. Lupasi selvitellä asiaa. Katotaan huomenna mitä selviää. Ihan tavalliset venttiilit näyttää olevan paikoillaan. Vianor siis laittoi 159:n vanteille uudet misukat, jotka tuli auton mukana jälkitoimituksena.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

alamajy kirjoitti:Tänään Vianor, Kamuxin käskyttämänä, vaihtoi Giuliaan talvirenkaat. Aamulla Kamuxin kaverille sanoin, että kun viet Vianorille, niin varmista, että varmasti tarkastavat, että rengaspaineanturit toimivat kuten pitää. Sitten kun hain auton, niin kysyin vielä, että tulihan sinne nyt toimivat paineanturit eikä mitään virheherjoja näy kojetaulussa. Vastaus oli, joo kyllä ne Vianorilla teki hyvää työtä.
Noh, 10 km ajon jälkeen tuli sitten ilmoitus Low Tyre Not available (tjsp.) ja keltainen renkaan kuva tauluun. Infotainment näyttää ettei mikään rengas anna lukemia. Soitin Kamuxille, jonka kaveri sanoi, että pitää parittaa uudestaan.....
Kerroin, ettei paritusta löytynyt menusta. Lupasi selvitellä asiaa. Katotaan huomenna mitä selviää. Ihan tavalliset venttiilit näyttää olevan paikoillaan. Vianor siis laittoi 159:n vanteille uudet misukat, jotka tuli auton mukana jälkitoimituksena.
Rengaspaineanturit synkkaavat itse itsensä auton elektroniikkaan ja siinä voi mennä ~50 km. Rengaspaineantureita ei voi eikä tarvitse parittaa mitenkään käsin. Ne alkavat toimia kyllä ajan kanssa itsestään. Huollossa eivät voi tehdä asialle yhtikäs mitään muuta kuin sen, että muistavat ylipäätään asentaa ne rengaspaineanturit paikalleen.

Toimititko siis itse Vianorille ne rengaspaineanturit, jos kerran oli kyse vanhoista vanteista?

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:Mihis kaikkiin malleihin on muuten saanut takapenkkien lämmityksen ja onks jollain sellanen varuste. Ainakin QV:hen saa koska hommasin just taakse venttiilikanavien ja usb paikkojen lisäksi myös napit noille?
Takapenkkien lämmitys tuli lisävarustelistalle vuosimallissa 2019.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Unique kirjoitti:
alamajy kirjoitti:Tänään Vianor, Kamuxin käskyttämänä, vaihtoi Giuliaan talvirenkaat. Aamulla Kamuxin kaverille sanoin, että kun viet Vianorille, niin varmista, että varmasti tarkastavat, että rengaspaineanturit toimivat kuten pitää. Sitten kun hain auton, niin kysyin vielä, että tulihan sinne nyt toimivat paineanturit eikä mitään virheherjoja näy kojetaulussa. Vastaus oli, joo kyllä ne Vianorilla teki hyvää työtä.
Noh, 10 km ajon jälkeen tuli sitten ilmoitus Low Tyre Not available (tjsp.) ja keltainen renkaan kuva tauluun. Infotainment näyttää ettei mikään rengas anna lukemia. Soitin Kamuxille, jonka kaveri sanoi, että pitää parittaa uudestaan.....
Kerroin, ettei paritusta löytynyt menusta. Lupasi selvitellä asiaa. Katotaan huomenna mitä selviää. Ihan tavalliset venttiilit näyttää olevan paikoillaan. Vianor siis laittoi 159:n vanteille uudet misukat, jotka tuli auton mukana jälkitoimituksena.
Rengaspaineanturit synkkaavat itse itsensä auton elektroniikkaan ja siinä voi mennä ~50 km. Rengaspaineantureita ei voi eikä tarvitse parittaa mitenkään käsin. Ne alkavat toimia kyllä ajan kanssa itsestään. Huollossa eivät voi tehdä asialle yhtikäs mitään muuta kuin sen, että muistavat ylipäätään asentaa ne rengaspaineanturit paikalleen.

Toimititko siis itse Vianorille ne rengaspaineanturit, jos kerran oli kyse vanhoista vanteista?
En toimittanut rengaspaineantureita. vaan pyysin sellaiset asentamaan. Ja jos tulle ongelmia, niin sitten vaan uudet kumit kesävanteille joissa on anturit. Ja soittakaa jos on jotain ongelmia. Eivät soittaneet.
Luulen, että vaan jättivät anturit asentamatta...

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

alamajy kirjoitti: En toimittanut rengaspaineantureita. vaan pyysin sellaiset asentamaan. Ja jos tulle ongelmia, niin sitten vaan uudet kumit kesävanteille joissa on anturit. Ja soittakaa jos on jotain ongelmia. Eivät soittaneet.
Luulen, että vaan jättivät anturit asentamatta...
Ja jos asensivat ne anturit, niin asensivatko oikeanlaiset...

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Käsittääkseni Stelvio/Giulia on saanut vain yhdenlaisia antureita ja ne on siinä venttiilissä kiinni. Shop.alfisti.net myy näitä noin 60 € / kpl.

Renkaanvaihdon jälkeen minulla meni noin 2 km että talvirenkaiden anturit antoivat lukeman.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Stadin rengashotelli myy Giulian antureita 180 euroa/4 kpl. En Vianorilla tajunnut pyytää eivätkä he tarjota.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mul ei oo talvivanteissa antureita ollenkaan koska vanteen malli oli sellainen ettei ne olis mahtunu. Mut ainoo haitta on vaan toi vilkkuva valo. Messillä saa disabloitua mutta sitäkään en jaksa keväällä ja syksyllä erikseen tehdä niin mennään vilkkuvalla. Muutama kilometri sillä aina menee ennekuin havaitsee että anturit on tai että niitä ei ole.

tennis
Viestit: 32
Liittynyt: 10 Huhti 2014, 10:51

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tennis »

Pari pikku juttua huomasi giuliassa .Valokytkin nolla asennossa palaa takavalot etupäivänvalojen kanssa.
Penkin asetus muistiin kahteen muistipaikkaan säädä peilit esim,1 muistipaikassa normi asentoon ja 2muistipaikassa alas
päin helpottaa taskuparkiin peruuttamista kun näkee katukivetyksen.(tää peili juttu toimi vanhassa spiderissä automaattisesti
kun pisti pakin päälle)

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Unique kirjoitti:
alamajy kirjoitti: En toimittanut rengaspaineantureita. vaan pyysin sellaiset asentamaan. Ja jos tulle ongelmia, niin sitten vaan uudet kumit kesävanteille joissa on anturit. Ja soittakaa jos on jotain ongelmia. Eivät soittaneet.
Luulen, että vaan jättivät anturit asentamatta...
Ja jos asensivat ne anturit, niin asensivatko oikeanlaiset...
Selvisi, että eivät asentaneet ollenkaan antureita. Sain sovittua, että vien Imatran Vianorille, joka asentaa anturit ja lasku Kamuxille. Olisi Vianorin ehkä heidän kannattanut tehdä heti kunnolla.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

alamajy kirjoitti:
JanV kirjoitti:Kyl niihin +2018 vehkeisiin pääsee amatöörilaitteilla mutta vaatii vaan sen sgw palikan joka kytketään siinä ratin alla olevan SGW boksin tilalle = suora ohitus. Maksaa muutaman kympin mutta on huomioitava se että näitä on kahdella eri pinnityksellä. Jenkkiversiot esim. eurocompulsion ei toimi meidän laitteisiin muuten kuin juottamalla kytkennän uusiksi.

Tosta liiallisesta öljymäärästä muuten että onko auto ollut vaaterissa kun ilmoitus on tullut. Meidän 2019 volvo teki saman ilmoituksen kun se oli ylämäkeen pysäköity muutaman päivän. Ilmoitus tuli vähän matkan päästä siitä lähtiessä ja hävisi sitten itsekseen maantiellä. Eikä ole tullut takaisin. Ja öljyt oli vaihdettu maaliskuussa joten liikaa öljyä siellä ei ollut, vaikka näyttö niin hetkellisesti näyttikin.
Ylämäkeen oli Alamäki pysäköinyt. Öljyt vaihdettu 100 km sitten. Ihmettelivät vaihdossa tarvittavan öljyn vähäistä määrää, mutta tarkastin ohjekirjasta. Ja täytön jälkeen auton tietokone näytti juuri oikeaa määrää. Mittatikkuahan tässä ei olekaan.
Tänään kävin poistattamassa vähän öljyä. Tikkukin löytyi, diesel kun on, ja ihan simppelissä paikassa moottorin vasemmalla puolella. Jätimme tikun mukaan vähän yli puolen välin ja 5km ajon jälkeen punainen valo sammuikin ja kompuutteri näyttää täyttä. Ei siis ylitäyttä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Persana, takaselkänojan leveämpi puoli ei kaadu. Kukahan neropatti ja järenjättiläinen on keksiny sen vaijerisheissen.

:eggface:

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Tiistai iltana kolahti rusakko ja kuskinpuoleinen alaritiliä sisään. Ritilän takaa näyttää olevan jokin ilmanohjain myös rikki, puskurista mahdollisesti jotain kiinnikeitä, ulkoisesti kuitenkin ok.

Mutta kyllähän on vaikeata päättää pohjanmaa / etelä-pohjanmaa alueella mihin auton nyt kiikuttaisi. Täytyy pohtia tarkasti.

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Toimiiko muilla tuo "avaimeton" keskuslukitus kuin vanhan ajan junan vessa? Kuivalla kelillä saa ulkokahvaa hipaisemalla lukituksen auki, mutta sadekelillä ei ovet aukea kahvasta eikä kahvan napista, vaikka avain on 5 cm päässä kahvasta. Auto ei siis osoita mitään merkkejä. Kaukosäätimestä toimii avaus aina. Paristot uudet.

Autosta lähtiessä kun painaa ulkokahvan nappia, niin auton valot vilkahtaa mutta ovet ei mene lukkoon. Toisen kerran kun painaa, niin ovet lukittuvat. Vika vai ominaisuus?

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Cloverleaf kirjoitti:Toimiiko muilla tuo "avaimeton" keskuslukitus kuin vanhan ajan junan vessa? Kuivalla kelillä saa ulkokahvaa hipaisemalla lukituksen auki, mutta sadekelillä ei ovet aukea kahvasta eikä kahvan napista, vaikka avain on 5 cm päässä kahvasta. Auto ei siis osoita mitään merkkejä. Kaukosäätimestä toimii avaus aina. Paristot uudet.

Autosta lähtiessä kun painaa ulkokahvan nappia, niin auton valot vilkahtaa mutta ovet ei mene lukkoon. Toisen kerran kun painaa, niin ovet lukittuvat. Vika vai ominaisuus?
Vika tietysti, saksalaisissa voisi olla ominaisuus.
Hienosti toimii kelillä kuin kelillä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Cloverleaf kirjoitti:Toimiiko muilla tuo "avaimeton" keskuslukitus kuin vanhan ajan junan vessa? Kuivalla kelillä saa ulkokahvaa hipaisemalla lukituksen auki, mutta sadekelillä ei ovet aukea kahvasta eikä kahvan napista, vaikka avain on 5 cm päässä kahvasta. Auto ei siis osoita mitään merkkejä. Kaukosäätimestä toimii avaus aina. Paristot uudet.

Autosta lähtiessä kun painaa ulkokahvan nappia, niin auton valot vilkahtaa mutta ovet ei mene lukkoon. Toisen kerran kun painaa, niin ovet lukittuvat. Vika vai ominaisuus?
Repsikan hipaisuhässäkkä toimii silloin kun sitä huvittaa. Murjottaessaan ei avaa edes napista.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

h_lauri kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:Toimiiko muilla tuo "avaimeton" keskuslukitus kuin vanhan ajan junan vessa? Kuivalla kelillä saa ulkokahvaa hipaisemalla lukituksen auki, mutta sadekelillä ei ovet aukea kahvasta eikä kahvan napista, vaikka avain on 5 cm päässä kahvasta. Auto ei siis osoita mitään merkkejä. Kaukosäätimestä toimii avaus aina. Paristot uudet.

Autosta lähtiessä kun painaa ulkokahvan nappia, niin auton valot vilkahtaa mutta ovet ei mene lukkoon. Toisen kerran kun painaa, niin ovet lukittuvat. Vika vai ominaisuus?
Repsikan hipaisuhässäkkä toimii silloin kun sitä huvittaa. Murjottaessaan ei avaa edes napista.
Auton neljän kuukauden omistushistorian aikana en muista että olisi kertaakaan temppuillut.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Vuoden ollu, ehkä nelisen viikkoa sitten alkoi kettuilla. Lieneekö syynä selkänojan aukaisuvaijerin sippaaminen. :drinking:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Raikkoo kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:Toimiiko muilla tuo "avaimeton" keskuslukitus kuin vanhan ajan junan vessa? Kuivalla kelillä saa ulkokahvaa hipaisemalla lukituksen auki, mutta sadekelillä ei ovet aukea kahvasta eikä kahvan napista, vaikka avain on 5 cm päässä kahvasta. Auto ei siis osoita mitään merkkejä. Kaukosäätimestä toimii avaus aina. Paristot uudet.

Autosta lähtiessä kun painaa ulkokahvan nappia, niin auton valot vilkahtaa mutta ovet ei mene lukkoon. Toisen kerran kun painaa, niin ovet lukittuvat. Vika vai ominaisuus?
Repsikan hipaisuhässäkkä toimii silloin kun sitä huvittaa. Murjottaessaan ei avaa edes napista.
Auton neljän kuukauden omistushistorian aikana en muista että olisi kertaakaan temppuillut.
Toimii. Omastani on ESS hiomalla väljistänyt lukitusnappeja. Toki en ole juuri sadekelillä Giulialla
ajanut, ehkä pari kertaa parin viime kesän aikana.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mulla jouduttiin uutena vähän kanssa hiomaan noita lukitusnappeja koska ton ongelma on se että se on joissakin liian tiivis ja nappi saattaa jäädä vähän pohjaan jolloin avaimeton toimii miten sattuu. Sen jälkeen kun väljistivät noi niin on toiminut ihan 100%:sesti jo puolitoista vuotta. Ennen sitä ongelma oli juurikin että jos oli vähänkään likaa, sadetta tms niin napit saattoi jäädä pohjaan.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Exässä jäi yhden kerran vänkärin kahvan nappi pohjaan ja avaus ei toiminut sen takia. Muutama terävä painallus, ja nappi alkoi toimia -> kaikki toiminnot palasivat.
Eiköhän se vika ole juurikin noissa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:Mulla jouduttiin uutena vähän kanssa hiomaan noita lukitusnappeja koska ton ongelma on se että se on joissakin liian tiivis ja nappi saattaa jäädä vähän pohjaan jolloin avaimeton toimii miten sattuu. Sen jälkeen kun väljistivät noi niin on toiminut ihan 100%:sesti jo puolitoista vuotta. Ennen sitä ongelma oli juurikin että jos oli vähänkään likaa, sadetta tms niin napit saattoi jäädä pohjaan.
Team Stelvion puolelta samat havainnot. Nappien herkistelyn jälkeen ongelmatonta elämää 2 vuotta ja 100tkm.

Julli
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Julli »

Minulla ei auttanut pelkkä nappien herkistely, vaan vaihdettiin myös elektroniikkaa heti uutena. Oireina oli tuo sama, että räntäsateelta ei toiminut avaus.
Sen vaihdon jälkeen on kolme vuotta toiminut hyvin.

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Täältähän tuli laajalla kirjolla vastauksia keskuslukitukseen, kiitokset! Pitääpä vähän kokeilla rassailla ja puhdistaa noita nappeja. AutoMilanosta akkuni sai vaihtotuomion, joten osa ongelmista voi korjautua silläkin. Airbag ja hand brake merkkivalot selittyvät kuulemma tuolla heikolla akulla.

Carbonfiber
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
Car(s): Giulia 2.0T Super AT8 ’17
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Giulia 2.2D Super AT8 ’17

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Carbonfiber »

Maanantaina saan Giulian pitkästä aikaa alle. :) Foorumia ja nettiä selailtu ahkerasti, mutta kaikki ei selvinnyt.

Onko se Squadra tuningin obd-mokkula vieläkin se helpoin keino disabloida ajonvakautus? Kukaan ei ole vielä keksinyt miten abs jäisi toimintaan?

Auto on 200 heppainen Superi, onko joku onnistunut saamaan sellaiseen 280 hevosvoimaisen softan? 2017 auto eli rautaeroa ei pitäisi olla. Hieman skeptisesti suhtaudun noihin bulkki aftermarket softiin. Onko jotain varmaa valintaa niistä?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Vaikka deltasta en saanut airbagin merkkivaloon selitystä, niin akkua olen epäillyt kokoajan. Koska se on tullut mulla vain kylmällä ja silloin kun olen monta päivää ajanut vain noita 10 km matkoja ja sen jälkeen kylmästartti,500m ja pam. Nyt kesällä ei ole syttynyt kertaakaan.
En usko että mun akussa varsinaisesti on vikaa (koska jo kerran vaihdettu) mutta jännite vaan laskee talvella ja satunnaisessa miniajossa. Vikakoodihan oli ettei body computer saanut yhteyttä airbag yksikköön, eli ei varsinainen bagivika. Softa jos ois rakennettu fiksusti, se ei antaisi vikailmoitusta niin herkästi kun pohjoinen on mikä on. Veikkaan että volvossa sama vika on yhtä mahdollinen mutta se ei heti iske sitä käyttäjän naamaan.

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Ymmärsin AutoMilanon puheista, että airbag-vikakoodien seassa oli minulla myös jotain matalaan jännitteeseen liittyvää. Sen jälkeen ajettiin akkutesti, jonka mukaan akun kunto heikko. Tosiaan minullakin tullut kylmällä 2-3 päivän seisonnan jälkeen. Nyt on harvemmin tullut valoja tauluun kun on melkein joka päivä ajellut sen 60 km.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Carbonfiber kirjoitti:Maanantaina saan Giulian pitkästä aikaa alle. :) Foorumia ja nettiä selailtu ahkerasti, mutta kaikki ei selvinnyt.

Onko se Squadra tuningin obd-mokkula vieläkin se helpoin keino disabloida ajonvakautus? Kukaan ei ole vielä keksinyt miten abs jäisi toimintaan?

Auto on 200 heppainen Superi, onko joku onnistunut saamaan sellaiseen 280 hevosvoimaisen softan? 2017 auto eli rautaeroa ei pitäisi olla. Hieman skeptisesti suhtaudun noihin bulkki aftermarket softiin. Onko jotain varmaa valintaa niistä?
Bulkki kamaahan se valmistajan tekemä softakin on, tai teettämä. Niin sanotussa aftermarket softan kanssa on helpompi muutenkin tehdä se toimivaksi kun ei tarvi päästöjen kanssa kikkailla.

Isot eurooppalaiset softa valmistajat tekee ohjelma autoihin kyllä kunnolla, penkissä ja ajamalla. Minulle tärkeää softan valinnassa oli se, että tiedän kenen valmistama se oli. Monet suomessa softia asentavat pajat ei sitä edes tiedä.

Ja onhan niissä palautusoikeus jos ei ole tyytyväinen.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Raikkoo kirjoitti:
Carbonfiber kirjoitti:Maanantaina saan Giulian pitkästä aikaa alle. :) Foorumia ja nettiä selailtu ahkerasti, mutta kaikki ei selvinnyt.

Onko se Squadra tuningin obd-mokkula vieläkin se helpoin keino disabloida ajonvakautus? Kukaan ei ole vielä keksinyt miten abs jäisi toimintaan?

Auto on 200 heppainen Superi, onko joku onnistunut saamaan sellaiseen 280 hevosvoimaisen softan? 2017 auto eli rautaeroa ei pitäisi olla. Hieman skeptisesti suhtaudun noihin bulkki aftermarket softiin. Onko jotain varmaa valintaa niistä?
Bulkki kamaahan se valmistajan tekemä softakin on, tai teettämä. Niin sanotussa aftermarket softan kanssa on helpompi muutenkin tehdä se toimivaksi kun ei tarvi päästöjen kanssa kikkailla.

Isot eurooppalaiset softa valmistajat tekee ohjelma autoihin kyllä kunnolla, penkissä ja ajamalla. Minulle tärkeää softan valinnassa oli se, että tiedän kenen valmistama se oli. Monet suomessa softia asentavat pajat ei sitä edes tiedä.

Ja onhan niissä palautusoikeus jos ei ole tyytyväinen.
Virisoftan tekijöissä on myös monenlaista koulukuntaa. Osa tavoittelee mahdollisimman suuria tehoja ja tekee kaikkensa sen eteen, käytännössä venyttää turvarajoja niin pitkälle kuin mahdollista tai poistaa toiminnasta jotain sellaisia turvatoimintoja, jotka rajoittavat tehon nousemista esim. nakutustunnistuksen avulla. Tätä ilmenee varsinkin jos dynolappuja on näytettävissä. Ajettavuuteen tai käytökseen ei panosteta niin paljoa vaan kohderyhmänä "amislippikset", jotka tavoittelevat mahdollisimman suurta tehon nousua. Tyypillisesti näillä softavalmistajilla on isot lupaukset myös vaparin tehonnoususta.

Yksi koulukunta on turvallisesti tehoa nostavat isot toimijat, jotka pitävät huolta moottorin kestävyydestä pitämällä turvatoiminnot mukana sekä yleensä päivittävät myös vaihteiston softan samalla. Teholupaukset eivät ole niin suuria, mutta käytännön ajettavuus (esim. kaasun progressiivisuus, vaihtokohdat) ovat miellyttävät.

Kolmas koulukunta, tai ehkä oikeammin palveluntarjoajatyyppi, on täysin custom-softaa tekevät pienet yrityksen (yksi tai korkeintaan muutama ihminen töissä), jotka ovat itse opiskelleet homman ja joilla on teoriaa käytännön osaamisen takana. Näissä asiakaspalvelu on yleensä parasta ja softaamista ei edes lähdetä tekemään jos rauta on rikki tai ei ole sopivaa (esim. liian pienet suuttimet).

Iso ongelma on se, että mistä erottaa nuo kaksi ensimmäistä ryhmää toisistaan kun on tekemässä valintaa softan toimittajaksi. Nuo turvarajojen puuttumiset yms. eivät yleensä ehdi tulla katuliikenteessä esiin, mutta esim. ratapäivillä kun lämmöt nousevat ja rasitus on pidempiaikaista, tuloksena saattaa olla isokin tuho.

Carbonfiber
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
Car(s): Giulia 2.0T Super AT8 ’17
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Giulia 2.2D Super AT8 ’17

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Carbonfiber »

Juuri näin. Sen takia haluaisin ensisijaisesti Velocen softan mikäli mahdollista, mutta toki olen avoin vinkeille. En etsi viimekstä hevosta, mutta haluaisin päästä eroon Superin tehorajoituksesta.

olsberg
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Maalis 2019, 16:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja olsberg »

Carbonfiber kirjoitti:Juuri näin. Sen takia haluaisin ensisijaisesti Velocen softan mikäli mahdollista, mutta toki olen avoin vinkeille. En etsi viimekstä hevosta, mutta haluaisin päästä eroon Superin tehorajoituksesta.
Alotappa lukemalla tän foorumin Giuliaprojektit ->
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=36214
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=38104

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Ecuhelsinki.fi näyttää tarjoavan Stage 1 ohjelmalla samat specsit 200 hp versioon kuin mitä Velocessa on.

Eiköhän ne osaa vastata sieltä onko se Velocen ohjelma.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

JanV kirjoitti:Vaikka deltasta en saanut airbagin merkkivaloon selitystä, niin akkua olen epäillyt kokoajan. Koska se on tullut mulla vain kylmällä ja silloin kun olen monta päivää ajanut vain noita 10 km matkoja ja sen jälkeen kylmästartti,500m ja pam. Nyt kesällä ei ole syttynyt kertaakaan.
En usko että mun akussa varsinaisesti on vikaa (koska jo kerran vaihdettu) mutta jännite vaan laskee talvella ja satunnaisessa miniajossa. Vikakoodihan oli ettei body computer saanut yhteyttä airbag yksikköön, eli ei varsinainen bagivika. Softa jos ois rakennettu fiksusti, se ei antaisi vikailmoitusta niin herkästi kun pohjoinen on mikä on. Veikkaan että volvossa sama vika on yhtä mahdollinen mutta se ei heti iske sitä käyttäjän naamaan.
Eikös G:n akku ole perässä, pyöräkotelon takana? Kylmä akkuhan ottaa latausta heikosti vastaan ja taitaa antaakin virtaa vähän laiskemmin. Lyhyillä ajomatkoilla ei kabiini eikä varsinkaan tuo akun paikka lämpene tarpeeksi että akku pääsisi "normaaliin" olosuhteeseen, aikoinaan omassa Bemarissa oli tuota murhetta talvisin.

Muistaisin että joissain härveleissä on ihan erillisiä akun lämmittimiä tätä ongelmaa taklaamaan, veikkaan että italialaiset eit moista ole tarpeelliseksi katsoneet.
932 937 955 955

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

juri kirjoitti:Muistaisin että joissain härveleissä on ihan erillisiä akun lämmittimiä tätä ongelmaa taklaamaan, veikkaan että italialaiset eit moista ole tarpeelliseksi katsoneet.
Noitahan on jälkiasennettaviakin, jos akun kylmyys haastaa auton toimivuuden.

https://arcticheat.fi/products/arctic-b ... steakuille

Tuo toimii jännitevahtiperiaatteella ja lämmittää siksi vain silloin, kun laturi lataa eli akun napajännite on isompi kuin täyden akun napajännite levossa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

henkkar
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Maalis 2020, 21:49

Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja henkkar »

Olisiko jollain vinkkiä hyvistä led-polttimoista tai vaikka koko "valoyksiköistä" Giulian tavarasäiliöön? Kiinaledien kohdalta en ole sopivan pitkäikäisiä löytänyt ja Motonetin Osram-ledit ovat harmillisen himmeät tuohon käyttöön. Olisi ihan kiva saada paksiin kunnolla valoa alkuperäisten keltaisten tuikkujen tilalle.

Lisäksi melkein hauska tarina Giulian raitisilmansuodattimesta: loppukesästä huomasin ilmanvaihdon vähän viheltävän tietyillä tehoilla. Epäilin syyksi huollossa vaihdettua merkitöntä ilmansuodatinta. Nettitarinoiden perusteella tuon vaihto on tuskaa, joten päätin nyt vihdoin kokeilla. Ostin Motonetistä aktiivihiilisuodattimen, joka menikin paikalleen odptuksiin nähden yllättävän helposti (ilman hanskalokeron irroitusta). Pettymys oli kova, kun ei vihellys lakannut. Edelleen epäilin suodatinta, joten poistin suodattimen, eikä enää viheltänyt. Pujottelin sen takaisin 180 astetta myötäpäivään käännettynä (virtaussuunta oli oikein koko ajan), ja vihellys oli poissa! En tietenkään tiedä oliko tuolla jokin ryppy tms. joka vihellyksen aiheutti, mutta haluan ajatella, että auto vain oli tarkka ja halusi sen asennettuna juuri tietyllä tavalla.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja molsky »

henkkar kirjoitti:Olisiko jollain vinkkiä hyvistä led-polttimoista tai vaikka koko "valoyksiköistä" Giulian tavarasäiliöön? Kiinaledien kohdalta en ole sopivan pitkäikäisiä löytänyt ja Motonetin Osram-ledit ovat harmillisen himmeät tuohon käyttöön. Olisi ihan kiva saada paksiin kunnolla valoa alkuperäisten keltaisten tuikkujen tilalle.

Lisäksi melkein hauska tarina Giulian raitisilmansuodattimesta: loppukesästä huomasin ilmanvaihdon vähän viheltävän tietyillä tehoilla. Epäilin syyksi huollossa vaihdettua merkitöntä ilmansuodatinta. Nettitarinoiden perusteella tuon vaihto on tuskaa, joten päätin nyt vihdoin kokeilla. Ostin Motonetistä aktiivihiilisuodattimen, joka menikin paikalleen odptuksiin nähden yllättävän helposti (ilman hanskalokeron irroitusta). Pettymys oli kova, kun ei vihellys lakannut. Edelleen epäilin suodatinta, joten poistin suodattimen, eikä enää viheltänyt. Pujottelin sen takaisin 180 astetta myötäpäivään käännettynä (virtaussuunta oli oikein koko ajan), ja vihellys oli poissa! En tietenkään tiedä oliko tuolla jokin ryppy tms. joka vihellyksen aiheutti, mutta haluan ajatella, että auto vain oli tarkka ja halusi sen asennettuna juuri tietyllä tavalla.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Philips Ultinon sarjan valaisimet: https://www.valostore.fi/brand/philips/

Tai sitten täältä katsoo jotkut miellyttävät.
https://www.xenonled.com/

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

juri kirjoitti:
JanV kirjoitti:Vaikka deltasta en saanut airbagin merkkivaloon selitystä, niin akkua olen epäillyt kokoajan. Koska se on tullut mulla vain kylmällä ja silloin kun olen monta päivää ajanut vain noita 10 km matkoja ja sen jälkeen kylmästartti,500m ja pam. Nyt kesällä ei ole syttynyt kertaakaan.
En usko että mun akussa varsinaisesti on vikaa (koska jo kerran vaihdettu) mutta jännite vaan laskee talvella ja satunnaisessa miniajossa. Vikakoodihan oli ettei body computer saanut yhteyttä airbag yksikköön, eli ei varsinainen bagivika. Softa jos ois rakennettu fiksusti, se ei antaisi vikailmoitusta niin herkästi kun pohjoinen on mikä on. Veikkaan että volvossa sama vika on yhtä mahdollinen mutta se ei heti iske sitä käyttäjän naamaan.
Eikös G:n akku ole perässä, pyöräkotelon takana? Kylmä akkuhan ottaa latausta heikosti vastaan ja taitaa antaakin virtaa vähän laiskemmin. Lyhyillä ajomatkoilla ei kabiini eikä varsinkaan tuo akun paikka lämpene tarpeeksi että akku pääsisi "normaaliin" olosuhteeseen, aikoinaan omassa Bemarissa oli tuota murhetta talvisin.

Muistaisin että joissain härveleissä on ihan erillisiä akun lämmittimiä tätä ongelmaa taklaamaan, veikkaan että italialaiset eit moista ole tarpeelliseksi katsoneet.
Juu 5 sarjan bemussa tuttu juttu. Lapissa käyttävät akkulämmittimiä. Itsella 2 bemussa ollut ylläpitolaturi ja pakkaskeleillä jos lyhyttä ajoa paljon, niin sisälämppäri kun on päällä niin takapenkit alas niin lämpöä menee myös perälootaan jossa akku, niin akku ottaa paremmin latausta ylläpitolaturista.
- Kari

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

karila kirjoitti:
juri kirjoitti:
JanV kirjoitti:Vaikka deltasta en saanut airbagin merkkivaloon selitystä, niin akkua olen epäillyt kokoajan. Koska se on tullut mulla vain kylmällä ja silloin kun olen monta päivää ajanut vain noita 10 km matkoja ja sen jälkeen kylmästartti,500m ja pam. Nyt kesällä ei ole syttynyt kertaakaan.
En usko että mun akussa varsinaisesti on vikaa (koska jo kerran vaihdettu) mutta jännite vaan laskee talvella ja satunnaisessa miniajossa. Vikakoodihan oli ettei body computer saanut yhteyttä airbag yksikköön, eli ei varsinainen bagivika. Softa jos ois rakennettu fiksusti, se ei antaisi vikailmoitusta niin herkästi kun pohjoinen on mikä on. Veikkaan että volvossa sama vika on yhtä mahdollinen mutta se ei heti iske sitä käyttäjän naamaan.
Eikös G:n akku ole perässä, pyöräkotelon takana? Kylmä akkuhan ottaa latausta heikosti vastaan ja taitaa antaakin virtaa vähän laiskemmin. Lyhyillä ajomatkoilla ei kabiini eikä varsinkaan tuo akun paikka lämpene tarpeeksi että akku pääsisi "normaaliin" olosuhteeseen, aikoinaan omassa Bemarissa oli tuota murhetta talvisin.

Muistaisin että joissain härveleissä on ihan erillisiä akun lämmittimiä tätä ongelmaa taklaamaan, veikkaan että italialaiset eit moista ole tarpeelliseksi katsoneet.
Juu 5 sarjan bemussa tuttu juttu. Lapissa käyttävät akkulämmittimiä. Itsella 2 bemussa ollut ylläpitolaturi ja pakkaskeleillä jos lyhyttä ajoa paljon, niin sisälämppäri kun on päällä niin takapenkit alas niin lämpöä menee myös perälootaan jossa akku, niin akku ottaa paremmin latausta ylläpitolaturista.
Ja tätä asiaa ei helpota yhtään se että kun lähden sitten sille 10 km reissulle niin koska auto on kylmä niin päälle laitetaan niin penkinlämmittimet, takalasinlämmitin, tuulilasin puhallus ja ratin lämmitys, että virta varmasti loppuisi :D

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Siitä keskikonsolin etureunan liukukannesta kysymystä miten sen kuuluisi toimia ehjässä autossa. Avaaminen oli siis suhteellisen kevyt operaatio ja kansi liukuu työntämällä äänettömästi ja pehmeästi sinne eteen. Sieltä edestä sitten saa vetää rystyset valkoisena sitä kantta, että se joku lukitusmekanismi antaa periksi ja sen jälkeen kansi liukuu taas eleettömästi ja äänettömästi kiinni. Enkö hoksaa jotain jippoa tässä asiassa vai onko tuokin paikka rikki?

Vastaa Viestiin