Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minä vaihdoin pariston kaukoon, kun vanha paristo tyhjeni. Ei ollut mitään ongelmia, hyvin toimi uuden pariston kanssa heti.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Maanantaina/ tiistaina sitten autoni keula korjataan. Joutuu ostamaan ennakkoon bussilippuja, koska nyt bussikuskit eivät bussissa myy lippuja. Selvisi eilen, kun olisi pitänyt mennä bussilla Itikseen, eipä päässyt bussilla, niin menin omalla autolla sitten...

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ offtopikkia, mutta kannattaa hommata HLS kännykkäappi. Se alkaa nykyään olla jo ihan toimiva - hoituu sekä maksu että reitin arpominen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Vaimo osti lipun itselleen ja minulle 2 kertalippua. Julkisella liikkuminen sujui muuten ihan hyvin, mutta poistuessani takaovesta otin kiinni vasemmasta tukitangosta. Tanko oli ihan tahmea!HYI! Sitten otin kiinni oikeasta tukitangosta, tahmea myöskin!HYI!
Lapsi ei ota kiinni niin ylhäältä ja aikuisella tuskin on niin tahmeat kädet näin corona-aikana.
Joillain on todella yököttävää käytöstä.
Ei mielellään käytä julkisia tuon kokemuksen jälkeen. Onneksi saan taas oman auton käyttööni huomenna...
Toivottavasti ei corona iskenyt.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Tavaratilan tai takaluukun suunnilta on alkanut kuulumaan muovista pärinää ajaessa, kun tiessä on epätasaisuuksia. Kaikki irtain omaisuus on poistettu, mutta ei vaikutusta. Kaikki sisätilan paneelit yms. tuntuu olevan hyvin kiinni eikä löysällä. Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa tai osaisiko arvata mikä voisi aiheuttaa äänen?

EDIT: Epäilyni on takaluukku. Se rämisee kiinni lyödessä. Samoin, jos lyö auton ovet kiinni, niin se silmin nähden heilahtaa ja rämähtää. Mitenköhän luukun saisi jäykemmäksi/istuvammaksi?

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Onko muilla ollut ongelmia bensatankin luukun kanssa? Ei meinaa aina aueta vaikka ovet on auki, mutta kun käyttää tarpeeksi monesti ovia lukossa, auki, lukossa, auki niin avautuu. Hirvittää vaan että milloin käy niin ettei avaudu ollenkaan, meinaan kun takatilassa oleva hätäaukaisin ei toimi.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kertsu kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia bensatankin luukun kanssa? Ei meinaa aina aueta vaikka ovet on auki, mutta kun käyttää tarpeeksi monesti ovia lukossa, auki, lukossa, auki niin avautuu. Hirvittää vaan että milloin käy niin ettei avaudu ollenkaan, meinaan kun takatilassa oleva hätäaukaisin ei toimi.
Mulla oli tismalleen sama ongelma. Luotin siihen, että kyseessä on vaan luigimainen ominaisuus. Mulla on aina ollut tapana tankata tankki täyteen kun tankki on puolillaan, ei iske paniikkia jos luukku ei aukeisikaan.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Sama juttu. Varmaan 1,5 vuotta sitten yht'äkkiä ei luukku auennut mittarilla. No onneksi ei ollut aivan tankki tyhjänä ja vein Automilanoon, he voitelivat mekanismia. Seuraavalla kerralla mittarilla muistaakseni avaus toimi, mutta sitä seuraavalla ei toiminut. Jouduin takaluukusta availemaan varmaan vuoden. Sitten taas odottamatta on avaus toiminut!!
Varmaankin on mentävä lottoamaan...

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Todennäköisesti teillä on saranatappi poikki. Näin minulla oli. Helposti sen voi diagnosoida näiden ohjeiden mukaan (tai samalla vaihtaa uusi osa):

Kuva

https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_Giu ... ment.shtml

Meccca
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Loka 2019, 07:34
Car(s): AlfaRomeo Giulietta 1.4 125kw -11
Ex. Abarth PuntoEvo -13
Ex. Fiat 500 twinair 105 -15
Ex. Fiat Brava 1.6 -99
Plus muut merkit.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Meccca »

MA huohottimen tuossa kannen alla olevassa kumikalvossa on taitos/ jousto kohdassa parin sentin repeämä pitkin taitosta. Aiheuttaako harmia? Pari aamua sitten herjasi moottorivaloa ja meni limb-moodiin jonka muutama käynnistys kerta nollasi. Ei ole mitään lukulaitetta joten en osaa sanoa mikä vikakoodi oli kyseessä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Siinä oranssissa kurtussa? En ole nähnyt yhtään, jossa tuota repeämää ei ole.
Itselläni oli kaksikin moista pönttöä, eikä kumpikaan eronnut toiminnaltaan mitenkään. Auto toimi varsin hyvin.

Meccca
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Loka 2019, 07:34
Car(s): AlfaRomeo Giulietta 1.4 125kw -11
Ex. Abarth PuntoEvo -13
Ex. Fiat 500 twinair 105 -15
Ex. Fiat Brava 1.6 -99
Plus muut merkit.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Meccca »

Juu juuri siinä oranssissa kurtussa. Yllättävän puhdas on ollut nyt kaksi avaus kertaa jos vertaa kuviin mitä tältä palstalta on löytynyt. Nyt oli vain päässyt tuo kumi hapertumaan. Kiitos vastauksesta!
Millä yleensä peset tuon huohotin pömpelin kauttaaltaan? oli vaikeaa hölskytellä öljyn jäämiä ulos kun ei tiennyt miten päin pitäisi.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

Meccca kirjoitti:MA huohottimen tuossa kannen alla olevassa kumikalvossa on taitos/ jousto kohdassa parin sentin repeämä pitkin taitosta. Aiheuttaako harmia? Pari aamua sitten herjasi moottorivaloa ja meni limb-moodiin jonka muutama käynnistys kerta nollasi. Ei ole mitään lukulaitetta joten en osaa sanoa mikä vikakoodi oli kyseessä.
Kannattaisi viedä koodinlukuun.
- Kari

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Meccca kirjoitti:Juu juuri siinä oranssissa kurtussa. Yllättävän puhdas on ollut nyt kaksi avaus kertaa jos vertaa kuviin mitä tältä palstalta on löytynyt. Nyt oli vain päässyt tuo kumi hapertumaan. Kiitos vastauksesta!
Millä yleensä peset tuon huohotin pömpelin kauttaaltaan? oli vaikeaa hölskytellä öljyn jäämiä ulos kun ei tiennyt miten päin pitäisi.
Saattaahan rikkinäinen pcv-venttiili aiheuttaa käyntihäiriötä ja muutosta öljynkulutuksessa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Meccca kirjoitti:Juu juuri siinä oranssissa kurtussa. Yllättävän puhdas on ollut nyt kaksi avaus kertaa jos vertaa kuviin mitä tältä palstalta on löytynyt. Nyt oli vain päässyt tuo kumi hapertumaan. Kiitos vastauksesta!
Millä yleensä peset tuon huohotin pömpelin kauttaaltaan? oli vaikeaa hölskytellä öljyn jäämiä ulos kun ei tiennyt miten päin pitäisi.
Tuon kumin voi liimata muutaman kerran pikaliimalla kunnes se on liian repaleinen korjattavaksi. Näyttäisi kestävän ihan hyvin liimatusta kohdasta ja seuraava repeämä on jossain toisessa kohdassa. Kasattaessa se kumi pitäisi asetella ensin siihen korkkiin ja siinä olevaan uraan tukevasti ja sitten painaa koko keksintö tasaisesti paikoilleen pitäen korkin selällään. Luultavasti kumi hajoaa tuossa jos se väkisin painetaan paikoilleen ja sen reuna ei ihan satu siihen korkin uraan tai se pääsee tippumaan pois urastaan. Ehkä joku moottorinpesuaine on paras öljyn poistoon, mutta viimeaikoina on tullu käytettyä ensimmäistä pulloa mitä kylppärin siivouskaapista sattuu käteen. Kylpyhuone Ciffiä taisi olla viimeksi. Kuumaa vettä on kans hyvä olla.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Cloverleaf kirjoitti:Epäilyni on takaluukku. Se rämisee kiinni lyödessä. Samoin, jos lyö auton ovet kiinni, niin se silmin nähden heilahtaa ja rämähtää. Mitenköhän luukun saisi jäykemmäksi/istuvammaksi?
Itse itselleni vastaten, niin räminän aiheutti takaluukku. Liimasin kumitassut auton takaosassa niihin kohtiin, mihin takaluukun "kumisormet" ottavat kiinni, niin räminä loppui. En tiedä voiko tuota luukun lukon vastakappaleen korkeutta jotenkin säätää, jotta luukku istuisi paremmin eikä pääsisi liikkumaan.

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Jakohihna ja punppu pitäisi uusia. Onko tässä autossa hankala, useamman tunnin homma? Pajalle kyllä viemässä, kiinnostaisi vaan vähän tietää mihin rahaan varautua.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

gaylord kirjoitti:Jakohihna ja punppu pitäisi uusia. Onko tässä autossa hankala, useamman tunnin homma? Pajalle kyllä viemässä, kiinnostaisi vaan vähän tietää mihin rahaan varautua.
400 muistaakseni ite maksoin marmorille pari vuotta sitten

E: sähköpostilunttauksen jälkeen korjaan vähän, 614€.
E2: oma kiesi oli 1.4 multiairi tct:llä
Viimeksi muokannut jkk, 26 Elo 2020, 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

gaylord kirjoitti:Jakohihna ja punppu pitäisi uusia. Onko tässä autossa hankala, useamman tunnin homma? Pajalle kyllä viemässä, kiinnostaisi vaan vähän tietää mihin rahaan varautua.
Varmaan hintoihin vaikuttaa jonkun verran se millä tekniikalla sun auto on, TBI koneeseen pyytävät hommasta lähes 900€ (sain kyselyyn vain yhden tarjouksen, muita ei kiinnostanut)

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

T-jet jakohihnanvaihto vesipumpun kera on 400 e
- Kari

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

fahlsjy kirjoitti:
gaylord kirjoitti:Jakohihna ja punppu pitäisi uusia. Onko tässä autossa hankala, useamman tunnin homma? Pajalle kyllä viemässä, kiinnostaisi vaan vähän tietää mihin rahaan varautua.
Varmaan hintoihin vaikuttaa jonkun verran se millä tekniikalla sun auto on, TBI koneeseen pyytävät hommasta lähes 900€ (sain kyselyyn vain yhden tarjouksen, muita ei kiinnostanut)
Okei. Diisselihän tuo.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Touho kirjoitti:
AVe kirjoitti:
Touho kirjoitti:Syksyn sateet tulivat ja samalla vettä takakonttiin. Kuuluisa takapyyhkijän tiiviste on näemmä vanhaa mallia. Piti vähän aikaa harkita tilaanko lasisen tulpan ja poistan koko pyyhkijän moottoreineen, päädyin kuitenkin tilaamaan uudemman mallin tiivisteen. Toivottavasti saa ulkokautta vaihdettua.

Edit: Ensiapuna poistin ne luukun alalaidan kumitulpat.
Ei se taida mahtua tulemaan sieltä akselin ja lasin välistä ulospäin.
Tosin eipä ole iso homma irrottaa tuota moottoria.
Luukun verhous pois. Kolmen niitin poraus ja moottorin saa pois. Pulteilla takas kiinni ja verhous paikoilleen.
Ehkä tunnin jobi.
Jep, nyt kun tuon uuden tiivisteen sai käteen, niin ei sitä ainakaan saa ilman moottorin irrotusta paikalleen. Tuskin siis vanhaakaan pois. Saa nähdä ulkoistanko pian tulevan huollon yhteyteen.
Jospa olisi mahdollista selvittää minkäkokoisilla pulteilla moottorin saa takaisin paikoilleen ennen kuin lähtee purkamaan tavaraa.
Kuva

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Onko joku onnistunut irrottamaan takalasin pyyhkijän moottorin akselilta rikkomatta sitä?
Jos olisin tiennyt että koko pyyhkijä on hinnaltaan kympin luokkaa niin olisin suorittanut tätä akselin tiivisteen vaihtoa eri tavalla, mutta nyt kun tuli hankittua ties mitä ulosvetäjää sun muuta niin olisi kiva saada homma loppuun.
Kiitos etukäteen.
Kuva

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

--

Taika-Jim
Viestit: 42
Liittynyt: 22 Touko 2012, 19:00
Car(s): Giulietta MA
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Cloverleaf kirjoitti:Itse itselleni vastaten, niin räminän aiheutti takaluukku. Liimasin kumitassut auton takaosassa niihin kohtiin, mihin takaluukun "kumisormet" ottavat kiinni, niin räminä loppui. En tiedä voiko tuota luukun lukon vastakappaleen korkeutta jotenkin säätää, jotta luukku istuisi paremmin eikä pääsisi liikkumaan.
Eikö se lukon vieressä luukussa oleva jousitettu tappi ota lukosta välykset pois?

Taika-Jim
Viestit: 42
Liittynyt: 22 Touko 2012, 19:00
Car(s): Giulietta MA
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

JaRoDD kirjoitti:Olen viemässä avainta huoltoon. Vaihdetaan uudet kuoret ja paristo, samalla tsekataan mikrokytkimet.
Kuka noita kuoria vaihtaa? Omassa napit toimii mutta kuoret alkaa olla loppuun kuluneet.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Noitahan nyt saa Aliexpressistä ja Ebaystä parilla eurolla lähes joka autoon.

Ite uusin 147kaan, siirsin vaan sisuskalut vanhasta uuteen...
Pögöttiin tein aikoinaan saman operaation.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Taika-Jim kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:Itse itselleni vastaten, niin räminän aiheutti takaluukku. Liimasin kumitassut auton takaosassa niihin kohtiin, mihin takaluukun "kumisormet" ottavat kiinni, niin räminä loppui. En tiedä voiko tuota luukun lukon vastakappaleen korkeutta jotenkin säätää, jotta luukku istuisi paremmin eikä pääsisi liikkumaan.
Eikö se lukon vieressä luukussa oleva jousitettu tappi ota lukosta välykset pois?
Kyllä se jousitettu tappi on paikoillaan, mutta ei ilmeisesti aja asiaansa hyvin. Kun takaovet paukauttaa kiinni, niin näkee kuinka takaluukku heilahtaa ja päästää rämisevän äänen. Sama tosiaan epätasaisella pinnalla ajaessa. En kyllä ymmärrä miksi se luukku edes rämisee, olisiko sisällä jotain irti? Mutta kun luukun suuaukon alalaitaan laitoin kumitassut niihin kohtiin, joihin luukun reunan kumitapit ottavat kiinni, niin melu hiljeni.

Kuva

Sntn
Viestit: 42
Liittynyt: 23 Syys 2013, 23:40

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sntn »

Giuliettaa ei vielä ole, mutta tilanne vaikuttaa siltä että sellainen tulee tässä ennemmin tai myöhemmin koska kaiken kuulemani perusteella nämä T-jet/MA versiot vaikuttaa vähän liiankin hyviltä ollakseen totta kun vertaa siihen millaisia yllätyksiä tässä on tullut jo kolmen Alfan kanssa koettua. MA ja huohotinongelmat on ainakin sellaisia mihin osaa varautua kun yli 100t km ajetun ostamista suunnittelee, muut hommat on taitaa olla sellaisia mitä voi mistä tahansa yhtä paljon ajetusta löytyä merkistä riippumatta.
Muutamaan otteeseen pistänyt silmään maininta siitä että hammashihnapyörät kestää sen noin 200t km, mutta ei ole selvinnyt että mitä tuo käytännössä tarkoittaa vaikka ketjua on tullut luettua. Onko tuossa lähinnä kyse siitä että joskus 200t km kohdilla jakopäärempan yhteydessä köyhtyy pari sataa lisää kun nekin vaihdetaan ja homma on hyvin ennakoitavissa, vai antaako ne periksi yllättäen ja lompakosta pitäisi löytyä pari tonnia lisää korjausrahaa?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Hammashihnapyörän hammastus kuluu pyöreäksi, jolloin riski hihnavaurioon kasvaa. Tässä asiassa pallo on siellä hihnan vaihtajalla, että ymmärtää katsoa missä kunnossa ne hampaat on. Omassa autossa ne vaihdettiin 210tkm huollossa kun ongelma oli diagnosoitu 180tkm huollossa hihnan tarkistuksessa.

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja RIPA »

gaylord kirjoitti:
fahlsjy kirjoitti:
gaylord kirjoitti:Jakohihna ja punppu pitäisi uusia. Onko tässä autossa hankala, useamman tunnin homma? Pajalle kyllä viemässä, kiinnostaisi vaan vähän tietää mihin rahaan varautua.
Varmaan hintoihin vaikuttaa jonkun verran se millä tekniikalla sun auto on, TBI koneeseen pyytävät hommasta lähes 900€ (sain kyselyyn vain yhden tarjouksen, muita ei kiinnostanut)
Okei. Diisselihän tuo.
Eilen kuitattu vastaava toimenpide omaan diisseliin kera 120 t huollon loppusummalla 745€.

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Okei. Itse päädyin hommaamaan itse osat 120€ ja työ oli 320€.

Suhailija
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 06:56
Car(s): Gtv 2.0 TS Ph 1
Giulietta 1.4 T-jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Suhailija »

matti_vuorio kirjoitti:Hammashihnapyörän hammastus kuluu pyöreäksi, jolloin riski hihnavaurioon kasvaa. Tässä asiassa pallo on siellä hihnan vaihtajalla, että ymmärtää katsoa missä kunnossa ne hampaat on. Omassa autossa ne vaihdettiin 210tkm huollossa kun ongelma oli diagnosoitu 180tkm huollossa hihnan tarkistuksessa.
Kuinka paljon hammashihnapyörän vaihto toi lisähintaa jakopääremonttiin?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Näytti olevan osien puolesta 144€.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kertsu kirjoitti:Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?
Osat mukana tarjouksessa ? Vaihteistoöljy voi olla aika hintavaakin.
Kysy suoraan joltakin AD- tai vast. yleishuoltamolta.
Jakopäähuolto kyllä kustantaa osineen 500- 800 eur...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kertsu kirjoitti:Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?
Ei ole mitenkään ihmeellinen hinta, tunti puolitoista duunia ja loput osia ja nesteitä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllä tuo on kova hinta.

170MA:han sain joskus tarjouksen jarrunesteiden, jäähynesteiden, moottoriöljyn +sudin sekä vaihteistoöljyjen vaihdosta ja hinta oli jossain 260e nurkilla, ihan perus Fixukselta.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Giulietta jäi vaihdossa autoliikkeelle, joten voi tehdä tilinpäätöksen. Ajoin 2.5 vuodessa 61 tkm. Kokonaiskustannukset 37 senttiä per kilometri. Kulut jakautuivat seuraavasti:
- Arvonalenema 38.9 %
- Bensa 28.4 %
- Ylläpito ja huollot 24.6 %
- Vakuutus 6.8 %
- Verot 2.3 %

Auto huollettiin tunnollisesti, ostin uudet talvirenkaat ja vanteet, jakohihna vaihdettiin, akku ja laturi vaihdettiin.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Kertsu kirjoitti:Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?
Jos nää on paljon, niin mihin hintaan sun pitäis tuo homma saada tarvikkeineen?

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

JiiPee kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?
Jos nää on paljon, niin mihin hintaan sun pitäis tuo homma saada tarvikkeineen?
Toisella korjaamolla 185e. Liekkö huonommat tökötit sitten.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kertsu kirjoitti:
JiiPee kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?
Jos nää on paljon, niin mihin hintaan sun pitäis tuo homma saada tarvikkeineen?
Toisella korjaamolla 185e. Liekkö huonommat tökötit sitten.
Osien toimittajia on paljon ja niillä eri hinnat. Siihen vielä eri pajojen kate ja työn keston arviointi päälle niin ei se kovin kummallinen asia ole.

EDIT: Öljyjen kanssa kannattaa olla tarkka ja itse kysyisin mitä ne meinaa laittaa siihen. En antaisi työn alkaa ellei kyseinen öljy täytä huolto-ohjeen mainitsemia ominaisuuksia.
Kuva

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Pujazuba kirjoitti:...Osien toimittajia on paljon ja niillä eri hinnat. Siihen vielä eri pajojen kate ja työn keston arviointi päälle niin ei se kovin kummallinen asia ole...
Tätä vähän ajoin kysymykselläni takaa, en provosointia. Mulla on muutama yrittäjätuttava, toki eri aloilla. Toinen vääntää hommia vuokrakiinteistössä ja toinen omassaan. Mittakaavatkin on hieman erilaiset, mutta väittäisin tämänkin heijastuvan laskutukseen. Eli olosuhteita on niin monenlaisia. :-D.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

TJetti ei kaiketi ole yhtään nirso öljyistä. MA on.
MA-hyväksytyt Totalin öljjyt oli siinä mun saamassa tarjouksessa aikanaan....

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Niin siis vaihteistokin on tarkka öljyistä? Koneeseen on laitettu keväällä Castrol Magnateciä joka viissin täyttää vaatimukset.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Paha sanoa, mulla *saattaa olla C635:een sopivat öljyt ylimääräisenä :D Löytyy Championin öljyä, joka muistaakseni jopa täyttää luokituksen. Ja toimii todistettavasti hyvin.
Ainahan nämä askit olleet enempi tai vähempi herkkiä; 156 2.4JTD:ssä sekä 1.8TS:ssä Castrolit oli aivan kammottavia tahmapalloja, mutta nimenomaiset Championit tai Redlinet toimi hyvin.

T-Jet ei tosiaan ole käsitykseni mukaan lainkaan herkkä öljyistä, sama kuin vapari-Fire. MultiAir on sitten aivan käsittämättömän nihkeä; Totalilla on öhm Quartz 9000 Ineo MC3 tai joku sellainen, joka täyttää vaaditun FIAT 95535.-luokituksen (en muista, mikä omassa Giulietassa oli se tarkka luokitus).

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kertsu kirjoitti:Niin siis vaihteistokin on tarkka öljyistä? Koneeseen on laitettu keväällä Castrol Magnateciä joka viissin täyttää vaatimukset.
En tiedä kuinka tarkka muttei sen saisi antaa olla syy laittaa väärät öljyt mihinkään. :wink:
Manuaalivaihteisto vaatii:

SAE 75W grade synthetic lubricant.
FIAT Classification 9.55550-MZ6.

En tiedä vaihteleeko se ollenkaan vuosimallien välillä. Alkuperäinen öljy on:

TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Ihan sama kuinka tarkka jokin laite on öljyistä tai ei, mutta oikea ja vaatimukset täyttävä öljy tulee pitkässä juoksussa joka tapauksessa halvemmaks.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Lähinnä mietin, että jos sinne vaihteistoon halvinta paskaa työntävät mutta speksit täyttävät muuten.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kertsu kirjoitti:Lähinnä mietin, että jos sinne vaihteistoon halvinta paskaa työntävät mutta speksit täyttävät muuten.
Jos siinä on sopiva valmistajan luokitus niin on kyllä ihan hyvää käytettäväks.

Vastaa Viestiin