Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Mahtaakohan nuo fanaticin teipillä kiinnitettävät läpät pysyä meidän olosuhteissa...

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^Näyttäisi tulevan primeri mukana. Noi on kyllä tehokkaita, muutaman kerran oon käyttänyt yliteippauskalvojen kanssa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Ei taija toimittaa Suomeen..

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JMC »

^Joo Suomeen toimitus voi olla haastavaa kyllä. Asiaahan voi toki kysyä.

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Mites teillä kiinni kuskin kangasmatto? Minun autossa oikealla puolella tarra ja vasemmalla sormen paksuinen tappi joka menee lattiassa olevaan reikään. Tuo reikä on vaan väljä, puuttuukohan lattiasta joku vastakappale? Tilasin just punaisilla Giulia teksteillä olevat orkkismatot Italiasta (Lineaoriginale.it)..

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Jahas, meni mittareiden välinen näyttö pimeäksi. Onko muilla tullut vastaan samaa? Tuontiauto ja takuuta ei ole, mutta oliko näihin joku takaisinkutsu joka on suomessa vaan jätetty väliin vai muistelenko omiani?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

harde kirjoitti:Mites teillä kiinni kuskin kangasmatto? Minun autossa oikealla puolella tarra ja vasemmalla sormen paksuinen tappi joka menee lattiassa olevaan reikään. Tuo reikä on vaan väljä, puuttuukohan lattiasta joku vastakappale? Tilasin just punaisilla Giulia teksteillä olevat orkkismatot Italiasta (Lineaoriginale.it)..
Veloce-sisustassa vain velcro-tyyppisillä tarroilla kiinni matto niin kuskin
kuin kartturinkin puoli. Alfan tehdasmatot vielä hyvässä iskussa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

jonilaht kirjoitti:Jahas, meni mittareiden välinen näyttö pimeäksi. Onko muilla tullut vastaan samaa? Tuontiauto ja takuuta ei ole, mutta oliko näihin joku takaisinkutsu joka on suomessa vaan jätetty väliin vai muistelenko omiani?
Itse sain sen sammumaan koettaessain nollata trippimittaria heti käynnistyksen jälkeen (taisi tulla rengaspaineantureiden typerä info heti sen jälkeen, kun olin painanut napin pohjaan).

Seuraavalla käynnistyksellä oli taas normaalia.

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

h_lauri kirjoitti:
jonilaht kirjoitti:Jahas, meni mittareiden välinen näyttö pimeäksi. Onko muilla tullut vastaan samaa? Tuontiauto ja takuuta ei ole, mutta oliko näihin joku takaisinkutsu joka on suomessa vaan jätetty väliin vai muistelenko omiani?
Itse sain sen sammumaan koettaessain nollata trippimittaria heti käynnistyksen jälkeen (taisi tulla rengaspaineantureiden typerä info heti sen jälkeen, kun olin painanut napin pohjaan).

Seuraavalla käynnistyksellä oli taas normaalia.
Joo, ajattelin koittaa ottaa akun kengän irti, mutta näyttö lähti päälle itsestään. Päivän oli mykkänä.

TurboArtturi
Viestit: 71
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): Alfa Romeo 75 1.8 Turbo 1986.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Näin kauniina kesäpäivänä on ehkä liian aikaista tai myöhäistä puhua lumesta ja jäästä. Fakta kuitenkin on, että pyöränkoteloon edessä tarrautunut jääpaakku vei talvella palan pois huopamattoa. Mahtaako tällaista löytyä varaosana tai voiko tätä korvata jollain muulla? Tiedäsitten olisiko roiskeläpät auttaneet tähän. Aika ahtaassa aukossa kuljettiin välillä suojalumen jäätyessä pyöränaukkoihin. Olkoon tämä samalla kesäpäivää viilentävä postaus.

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Tänään sitten päätti jättää peilit suppuun kun kävin marketista olutta..uus akku laitettiin pari päivää sitten :drinking:

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Tänään tuli viikko täyteen ilman, Alfaa ja samalla henkilöautoa ylipäätään. Kiristää pantaa kun ei ole suomessa myynnissä Veloce-sisustaista Superia. Ehkä sellainen ajan saatossa sitten, eri asia kauanko pystyy olemaan ilman.

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Nyt peilit aukes kun vanha akku laitettiin takaisin. Laturi antaa 14,3 V, mutta akussa vain 12,2 V (myös uudessa sama). Mikähän tässä mättää?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raikkoo kirjoitti:Tänään tuli viikko täyteen ilman, Alfaa ja samalla henkilöautoa ylipäätään. Kiristää pantaa kun ei ole suomessa myynnissä Veloce-sisustaista Superia. Ehkä sellainen ajan saatossa sitten, eri asia kauanko pystyy olemaan ilman.
Se taisi jäsenen Alfa 156 v6 ex-Giulia mennä nopeasti? Siinähän olisi ollut kaikki kohdallaan.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

FinPat kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:Tänään tuli viikko täyteen ilman, Alfaa ja samalla henkilöautoa ylipäätään. Kiristää pantaa kun ei ole suomessa myynnissä Veloce-sisustaista Superia. Ehkä sellainen ajan saatossa sitten, eri asia kauanko pystyy olemaan ilman.
Se taisi jäsenen Alfa 156 v6 ex-Giulia mennä nopeasti? Siinähän olisi ollut kaikki kohdallaan.
Siihen olisi ehtinyt kyllä, mutta kilometrejä tähän kohtaan vähän turhan paljon.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Raikkoo kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:Tänään tuli viikko täyteen ilman, Alfaa ja samalla henkilöautoa ylipäätään. Kiristää pantaa kun ei ole suomessa myynnissä Veloce-sisustaista Superia. Ehkä sellainen ajan saatossa sitten, eri asia kauanko pystyy olemaan ilman.
Se taisi jäsenen Alfa 156 v6 ex-Giulia mennä nopeasti? Siinähän olisi ollut kaikki kohdallaan.
Siihen olisi ehtinyt kyllä, mutta kilometrejä tähän kohtaan vähän turhan paljon.
Makuasioita, mutta itse ostan aina mielummin
enemmän ja säännöllisesti ajetun ja huolletun tuoreemman yksilön
kuin vähän ajetun, vanhemman yksilön epämääräisellä huoltohistorialla.

Toyotalla em. periaate opittu ja myös Alfalla sovellettuna.... :wink:
Autot tykkäävät kun niillä ajetaan.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Stickl
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stickl »

FinPat kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:Tänään tuli viikko täyteen ilman, Alfaa ja samalla henkilöautoa ylipäätään. Kiristää pantaa kun ei ole suomessa myynnissä Veloce-sisustaista Superia. Ehkä sellainen ajan saatossa sitten, eri asia kauanko pystyy olemaan ilman.
Se taisi jäsenen Alfa 156 v6 ex-Giulia mennä nopeasti? Siinähän olisi ollut kaikki kohdallaan.
Meni nopeesti ja tuli allekirjottaneelle :-D tässä on kyllä kaikki kohillaan, kolme päivää ollu alla ja yli 500km tullu jo rullattua!

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

rrgiulia kirjoitti:Moro, täällä myös uusi Giulian omistaja! Selailin tuossa lisävarustekatalogia ja iskin silmäni tuollaisiin carbon look takaspoileriin ja sivupeilikoteloihin.
Onkohan joku tilaillut noita esim. Aliexpressistä. Näyttäisi olevan paljon tarjontaa, joten jos joku tietää, että mistä saa oikeaa kamaa niin saa heittää vinkkiä! :wink:
Tossa kuvia, projekti vielä vaiheessa. Maskin osa tosiaan 100% hiilikuitua, diffuusori lasikuitupohjalla (mutta super jämäkkä kyllä) ja takalippa todnäk myös lasikuitua sisältä.

Niinkuin ensimmäisestä kuvasta näkyy niin diffuusori ottanut jossain osumaa molemmille puolille. Dispute vetämässä ja kohta kun loma alkaa niin hinkkailen sen itse epoksihartsi-seteillä kuosiin.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Jiitee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Se taisi jäsenen Alfa 156 v6 ex-Giulia mennä nopeasti? Siinähän olisi ollut kaikki kohdallaan.
Siihen olisi ehtinyt kyllä, mutta kilometrejä tähän kohtaan vähän turhan paljon.
Makuasioita, mutta itse ostan aina mielummin
enemmän ja säännöllisesti ajetun ja huolletun tuoreemman yksilön
kuin vähän ajetun, vanhemman yksilön epämääräisellä huoltohistorialla.

Toyotalla em. periaate opittu ja myös Alfalla sovellettuna.... :wink:
Autot tykkäävät kun niillä ajetaan.
Osatotuus tuossakin kyllä. Mutta tuleva Giulia on tarkoitus omistaa pidemmän aikaa, enkä halua taas heti omistaa 300tkm ajettua kahden tonnin alfaa :lol:

Toki, kukkaro otsalle yön ajaksi ja saattaa mieli muuttua budjetin suhteen :mrgreen:

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Kannattaa satsata myös ruostesuojaukseen jos meinaa pitempään pitää. Varsinkin musta poikkipalkki takana ottaa näköjään ruostetta helposti..

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Onko foorumilaisista kukaan ohjelmoinut dieselkäyttöisiä Giulioita? Näyttää pahasti siltä että matalaviritteinen 180 hp on tulossa ensiviikon aikana.

Kertokaahan oletteko olleet tyytyväisiä?

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Raikkoo kirjoitti:Onko foorumilaisista kukaan ohjelmoinut dieselkäyttöisiä Giulioita? Näyttää pahasti siltä että matalaviritteinen 180 hp on tulossa ensiviikon aikana.

Kertokaahan oletteko olleet tyytyväisiä?
Tämä kiinnostaa itseänikin. Pariin paikkaan laitoin kyselyä, mutta ilmeisesti raha ei kelvannut kun ei vastausta tullut.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

www.Ecuhelsinki.fi on useammankin dieselin hyvällä menestyksellä softannut. Sinne vaan kyselyä niin vastaus kyllä tulee

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

JanV kirjoitti:http://www.Ecuhelsinki.fi on useammankin dieselin hyvällä menestyksellä softannut. Sinne vaan kyselyä niin vastaus kyllä tulee
Joo, mutta eikö se ole ihan sama mihin puljuun vie jos edustavat Celtic tuningia? Nehän lähettää softan britteihin (?) ja siellä ajetaan muutokset ja lähettävät takaisin.

Sekin vähän tökkii omaan silmään, että Celtic lupaa aina enemmän tehoa ja vääntöä kuin muut (ja esim Giuliaan 22nm enemmän vääntöä mihin laatikko on speksattu).

Onko tietoa koskeeko ne noissa laatikon softaan ollenkaan?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

jonilaht kirjoitti:
JanV kirjoitti:http://www.Ecuhelsinki.fi on useammankin dieselin hyvällä menestyksellä softannut. Sinne vaan kyselyä niin vastaus kyllä tulee
Joo, mutta eikö se ole ihan sama mihin puljuun vie jos edustavat Celtic tuningia? Nehän lähettää softan britteihin (?) ja siellä ajetaan muutokset ja lähettävät takaisin.

Sekin vähän tökkii omaan silmään, että Celtic lupaa aina enemmän tehoa ja vääntöä kuin muut (ja esim Giuliaan 22nm enemmän vääntöä mihin laatikko on speksattu).

Onko tietoa koskeeko ne noissa laatikon softaan ollenkaan?
No on se softan osalta sama. Mutta palvelun ja alfan tuntemuksen osalta ei.
Sitä laatikkoa on turha pelätä. Se kestää kyllä yli ton mihin se on luokiteltu.
Laatikkoon ei ole varsinaisesti softaa giuliaan, ei niin xhp:llä kuin muillakaan vaikka vastaavaan bemariin on. Tosin en nyt tiedä kaipaisiko tämä edes.

tennis
Viestit: 32
Liittynyt: 10 Huhti 2014, 10:51

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tennis »

Saako giulian kuskin penkin toimintoa muutettua,ettei vetäytyisi virran katkaisun ja oven avaamisen jälkeen taaksepäin.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

tennis kirjoitti:Saako giulian kuskin penkin toimintoa muutettua,ettei vetäytyisi virran katkaisun ja oven avaamisen jälkeen taaksepäin.
saa mut en tiiä miten. Liittyy jotenkin siihen että jos sulla on se muistipaikassa ni sit ei vetäydy. Mulla ei enää vetäydy ja hyvä niin mut jos käytin jotain toista muistipaikkaa tai siirsin sitä ni sit se alko taas veivaa. Ohjeis ois varmaan tarkemmin selitetty miten toi oikeen toimii, mut en oo jaksanu kattoo ku se on nyt hyvä.

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Minkätyyppisiä akkuja olette vaihtaneet Giuliaan, AGM?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

eiks kaikis start-stop autois pidä olla agm

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Tässä alkuperäisenä Vartan 95 Ah HD (sama kuulema ESS:n uudessakin Giuliassa), liekö EFB vai mikä?

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

P:le kun sais jostain tietoo tähän akkuasiaan :crazyeyes: Dieseleihin Varta tarjoo AGM:ää, mutta bensoihin EFB:tä, onko tähän joku järkevä selitys??

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

harde kirjoitti:P:le kun sais jostain tietoo tähän akkuasiaan :crazyeyes: Dieseleihin Varta tarjoo AGM:ää, mutta bensoihin EFB:tä, onko tähän joku järkevä selitys??
Ehdottomasti AGM-akku. Mutta se Start/Stop kannattaa myös laittaa pysyvästi pois päältä, niin säästyy monilta akkuvaivoilta. Yksi keino on tämä:

https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

ECUn ohjelmoinnilla saa muuten nykyään myös start&stopin niin että se muistaa käynnistyksen jälkeen kumman on valinnut, eli pysyy halutessaan vaikka aina poissa päältä. Jos ei nyt haluu virittää niin toi uniquen mainitsema palikka on silloin parempi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

EFB on yleinen S&S-autoissa. Hieman halvemmaksi haukuttu, kuin AGM, mutta kestää S&S:n käyttöä paremmin kuin perinteinen lyijyakku.
Hyvä EFB on parempi kuin huono AGM.

Tietysti on paikkoja, joissa vaaditaan AGM:ää. Itse suosin sitä myös. EFB:ssä taisi olla erikoisuus, että kykenee ottamaan jarruenergiaa vastaan vs. normilyijyakku? Enää muista, pienellä googlettelulla (AGM vs EFB esim.) kertonee käytännön eroista.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:ECUn ohjelmoinnilla saa muuten nykyään myös start&stopin niin että se muistaa käynnistyksen jälkeen kumman on valinnut, eli pysyy halutessaan vaikka aina poissa päältä. Jos ei nyt haluu virittää niin toi uniquen mainitsema palikka on silloin parempi.
Juu niin saa. Itselläni on tehty ko. ohjelmointi Eurocompulsionin optimointipaketin osana.

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

JontteB kirjoitti:
jonilaht kirjoitti:
JanV kirjoitti:Joudut ottaa 8,5" vanteella et:ksi 25. Vaikka se kuullostaa rajulta niin muuten ottaa kii satulaan. Toki jokaisessa mallissa puolat kääntyy keskiöstä vähän eri tavalla.
edit: Tosin jos sulla on veloce niin sen isommat levyt pelastaa vähän clearancea
Superi. Se ois sitten 22 ET mikä seuraava osuu kun äkkiä noita vaihtoehtoja katsoin. Alkaakohan tossa oleen lähellä, että tulee kaaresta ulos?

Toinen olisi joku tämmönen perustylsä suora vähän Alfan omia vanteita muistuttava malli:


Ja toki ei ne alkuperäisetkään poissuljettuja ole, mutta en periaattesta maksa semmoisia riistohintoja vanteista.
OEM vanteita kannattaa katella italiasta. Tilasin Veloceen orkkisvanteet joissa oli "minor cosmetic damage". Tämä osoittautui yhdeksi nuppineulan nupin kokoiseksi kolhuksi. Rahteineen vajaa tonni Helsinkiin tuotuna.
Mistä tilasit?

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Mulla veivaa penkkiä edelleen vaikka oon ohjelmoinu muistipaikkaan 1 sopivat asetukset.
Varta silver dynamic G14 AMG -akku tilattu..

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja willez »

Uusiin autoihin akkuja vaihtamassa ? Miksi ?

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Uuden radiomoduulin vaihto meni hiukan pieleen, kun huolto sai väärän osan. Eli tilanne siltä osin stabiili.

Pyysin tarkistamaan akun kunnon edellisten vikakoodien ja paein uuden turhan hälyn takia (airbag ja käsijarru). Varaustaso oli 75%, kunto hyvä. Latasivat täyteen, nyt pitää vaan testailla S&S:n toimintaa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

S&S autoissa akun kesto tyypillisesti 3-4 vuotta, jonka jälkeen juuri S&S menee ensimmäiseksi pois pelistä. Minun autossa toimi muutaman päivän auton luovutuksen jälkeen, ilmeisesti akku oli ollut laturissa. Myyjä lupasi kustantaa uuden..

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Kiinnostavaa että Giuliassa tämä menee näin. Mitenköhän pitkä on kyseinen sweet spot, jossa start-stopista pääsee eroon, mutta auto toimii muutoin? Jos vaikka päätyy ostamaan 3 vuotiaan Giulian ja pitää sitä esim nelisen vuotta, niin voiko tuon ajan nauttia autosta ilman akkuhuolia ja S&S deaktivoituna?

Hieman hämmentävältä silti tuntuu tuo akun pikainen tilttaaminen, mutta Alfat toki kovin herkkiä tälle asialle (muistuu mieleen tct-loota, joka jäi jumiin parkille liian matalan varauksen tähden).
Muista merkeistä esim itsellä nyt kohta 3 vuotta täyttävä BMW ja nelivuotias Suzuki, ja molempien K&P järjestelmä toimii harmillisen säntillisesti, Suitsa pitää autoa sammuksissa ns. maailman tappiin...
Biimerin tilanne tuon suhteen ei ole uudesta muuttunut, suht terhakkaasti käynnistää kulkineen, jos kylmästöinti esim sitä kesällä vaatii. Suitsa on sammuksissa jarrulta poistumiseen saakka vaikka olisi mikä. Siinä joskus käsi etsiytyy systeemin off-napille. Jälkimmäinen omista Giuliettoista oli kaunis, kun siinä jäi muistiin valinta. Ainut kulkine minulla jossa noin sai tehtyä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Uuden auton akku on käytännössä käyttämättä ja todennäköisesti myös vajaana n. 1-x kuukautta valmistuslinjalta luovutushuoltoon. Etenkin jos kiintiöauto makaa jämyn varastossa, ehtii akun kapasiteetti helposti heikentyä heti kättelyssä, eikä siinä kohtaa ole mikään ihme jo akku kuolee ennenaikaisesti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Tilasin etuläpät autofanaticilta, 150 € rahteineen..

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JMC »

^Laitahan kuvaa tänne sitten kun ovat paikallaan, vähän huonoja nuo autofanaticin omat kuvat :)

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

159 läpät ois joutilaana

Avatar
Giri
Viestit: 524
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Giri »

Raikkoo kirjoitti:Onko foorumilaisista kukaan ohjelmoinut dieselkäyttöisiä Giulioita? Näyttää pahasti siltä että matalaviritteinen 180 hp on tulossa ensiviikon aikana.

Kertokaahan oletteko olleet tyytyväisiä?
Kyselin puolisen vuotta sitten http://www.squadra-tuning.nl/ :stä OBD itseohjelmointimahdollisuutta, mutta onnistui ainakin vielä sillä hetkellä vain bensakoneisille. Tarjosivat vaihtoehdoikisi käyntiä pajallaan Hollannissa tai ECU:n lähettämistä heille. Toistaiseksi olen kuitenkin tyytynyt vakiotehoihin. Alfisti.net -foorumin kertomuksista päätellen ECUja on heille lähetetty hyvin tuloksin.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Kerran olen GT:n ecun lähettänyt squadralle hollantiin ja sen kokemuksen perusteella uskaltaisin lähettää uudestaankin. Onhan siinä oma vaivansa. Sen aikaa auto pois käytöstä ja aina mahdollisuus että posti tai joku muu kuriiri hukkaa sen.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Uusi Giulisti syntyi eilen maailmaan, germaaniasta uuitettu Superi performance paketilla ja Veloce sisustalla. Varustettu kamala äänisellä Diesel käyttöisellä voimanlähteellä.

Perjantaina ohjelmointi, siitä sitten lisää kun osaa kertoa.
Liitteet
20200809_195201.jpg
20200809_195201.jpg (178.52 KiB) Katsottu 6866 kertaa
20200809_195138.jpg
20200809_195138.jpg (183.53 KiB) Katsottu 6866 kertaa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla 8)
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raikkoo kirjoitti:Varustettu kamala äänisellä Diesel käyttöisellä voimanlähteellä.
Ääni on mitä on mutta ainakin Stelviossa olen ollut muuten tyytyväinen VM Motorsin tuotteeseen.

Vastaa Viestiin