Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Aquatica
Viestit: 15025
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jevgen kirjoitti:
insinörtti kirjoitti:^ ei ole renkaan merkistä kiinni. Volvofoorumin perusteella ei lainkaan tuntematon feature ja mallikuvia löytyi S60 + Pirelli -yhdistelmästä. Eturenkaita tämän enempi pitäsi koskea, joten voi siis olla vanha vaiva tai jostain toisesta autosta napatut renkaat.
Minulla kävi edellisen 2012 V70:n kanssa vajaa pari vuotta sitten loppukesästä niin, että renkaan sisäsyrjä tuli ajettua loppuun ja ilmat karkasivat kesken ajon. Renkaina GY Efficient Grip, mikä ei ollut erityisen teräväolkainen, mutta löysärunkoinen kylläkin. Uudet renkaat olivat jo tallissa odottamassa, mutta kun vanhoissakin oli pintaa yli 4 mm, niin ei tullut katsottua tarkemmin, että olivat sisäsyrjästä täysin finaalissa. Molemmilla puolilla sama ilmiö. Vaihdatin uudet renkaat vanteille ja matka jatkui. Kulmatkin tarkistettiin, mutta sanottavaa ei ollut. Seuraavat renkaat kuluivat tasaisemmin ja pintaa 5 mm, kun auto meni vaihtoon. Sisäsyrjät eivät olleet kuluneet normaalia enempää.
Itse muutamaan Volvoon (S70 ja mitä näitä nyt on) tullut tehtyä kulmiensäätö.
Mielikuva on, että ihan tietoisesti eteen olisi laitettu ohjearvoa vähemmän haritusta rengaskuluman vuoksi. Näissä isoissa volleissa sama juttu, kuin 159:ssä - suht raskas keula tekee tehtävänsä.

insinörtti
Viestit: 2634
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ei nyt ihan auennut tämä keissi. Tulikin sekoiltua, pilalle menneet kesärenkaat olivat Pirellit (ja vähän sellaista viestiä tuli rengasliikkeestäkin, ettei ole ainutkertainen tapaus), talvikumit Contin nastat eikä niissä ollut vähimmässäkään määrin epänormaalia kulumaa.

Pyöränkulmatkin aika OK. Oikea etunen haritti 0°03' ulospäin, vasen saman verran sisään. Nyt molemmat symmetrisesti ja aurausta 0°15'. Caster 4,5-5° punaisella "ei voi säätää". Eikä niin oleellinen tässä?

Takana aurausta 0°24' ja Camberia n. 2° molemmilla puolilla. Tätä lajia taitaa olla vähän liikaa 235 mm läskeille? Mutta talvikumeissakin on ihan sama leveys...

Vähän jäi semmoinen maku, että olisiko kulmat laitettu jo ex omistajan toimesta kuntoon? En huomannut missään vaiheessa syynätä kesärenkaiden kyljen kuntoa viime keväänä/kesänä, lähinnä tuli vain vilkaistua, että pintaa riittää.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jos haluaa ehkäistä renkaiden kulumista sisäreunoilta kannattaa ajella mahdollisimman paljon ajourien ulkopuolella. Raskas kalusto tekee ison osan ajouria jolloin ison henkilöauton renkaiden sisäpinnat osuu urien reunoihin.
Toinen asia on ajaa mutkat reilumpaa vauhtia, jolloin paine kohdistuu enemmän renkaiden ulkoreunoihin.
Sisämutkan renkaassa paine kohdistuu enemmän sisäreunaan, mutta se on kevyempi kuin ulkomutkan rengas.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

FinPat
Viestit: 7275
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

gYdEbUh kirjoitti: Toinen asia on ajaa mutkat reilumpaa vauhtia, jolloin paine kohdistuu enemmän renkaiden ulkoreunoihin.
Sisämutkan renkaassa paine kohdistuu enemmän sisäreunaan, mutta se on kevyempi kuin ulkomutkan rengas.
Miksi jättää hyvää ideaa vajaaksi?

Kuva

Sisäkaarteen puolen renkaat reilusti ylös vain! Eivät kulu turhaan. :)

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

insinörtti kirjoitti:Vähän jäi semmoinen maku, että olisiko kulmat laitettu jo ex omistajan toimesta kuntoon? En huomannut missään vaiheessa syynätä kesärenkaiden kyljen kuntoa viime keväänä/kesänä, lähinnä tuli vain vilkaistua, että pintaa riittää.
Tällainen ajatus jäi minullekin omasta keissistä, että olisi edellisen omistajan toimesta kulmat jo laitettu kuntoon.

Avatar
lerppu
Viestit: 5880
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

insinörtti kirjoitti:Ei nyt ihan auennut tämä keissi. Tulikin sekoiltua, pilalle menneet kesärenkaat olivat Pirellit (ja vähän sellaista viestiä tuli rengasliikkeestäkin, ettei ole ainutkertainen tapaus)
Hämmentävää. Itsellä kaikki vastaan tulleet Pirellit ovat olleet - jos ei parhaita, niin ainakin melkein - parhaita renkaita. Useammat Continentalit taas ovat olleet alle arvostelun. Melkoista laatuvaihtelua taitaa olla valmistajalla kuin valmistajalla...

insinörtti
Viestit: 2634
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^^^ Pakko myöntää, että linja on päässyt lipsumaan - ruotsinlaiva ei samalla lailla houkuta käyttämään rengasystävällisiä kaarrenopeuksia kuin saapasmaan tuotteet.

^ On Pirellilläkin siis heikot kohtansa; rengasmelu ja ilmeisesti keskimääräistä suurempi herkkyys väärille kulmille tms. Pirellistä parin vuoden kokemukset sekä 500X että Giuliettan alla; erinomaiset sadekelillä (mikä taas Contien heikkous, etenkin kuluneena), erinomainen kulutuskestävyys... mutta miinuksena aivan sietämätön melu Giuliettaan asennettua. Pakko oli myydä kumit käytettyinä, kun totesin, ettei niitä ajamalla saa loppuun.

Yhtänä mahdollisena aiheuttajana myös liian pieni rengaspaine. Hävisin huutoäänestyksen rengasliikkeessä tästä jotenkin näin:

R-liikkeen miäs: voi olla liian pieni paine syynä
Minä: tuskin, olen pitänyt 2,5 bar, kun suositus 2,3 eteen & taakse
3 r-liikkeen miestä kuorossa: LIIAN PIENI PAINE, pitää olla 2,7-3 bar! :lol:

Jälkiviisaasti ajateltuna hieman samansuuntainen havainto tuli taannoin tehtyä Bravon ja Conti3:sten kanssa. 1. kesänä käytin suosituspaineita (olikoseny 2,3 bar) ja eturenkaista kuluivat sekä sisä- että ulkoreunan "olkapäät" hälyttävää vauhtia. Arvioin syksyllä, ettei kumit välttämättä kestä enää toiseen syksyyn asti, vaikka kilometrejä kertyi kesänakeille vain n. 10 tkm/vuosi. Seuraavana kesänä nostin paineet 2,6 bar ja niin vaan auto lähti 4. vuotiaana ja vajaat 70 tkm ajettuna vaihtoon alkup. kumien kanssa. Toki aika lopussa olivat jo.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »

Tuli vastaan tämä Seat Aronan mainos joka tosin tullut jo pari vuotta sitten mutta siinä on Fiatin tapaan rohkea mainos josta sitten taisi kohuakin tulla, ihmiset on niin huumorintajuttomia :lol:

https://m.youtube.com/watch?v=E5Pisa5j0MQ

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Xsara kävi ilmastointihuollossa tutkittavana. Järjestelmästä ei löytynyt paineistuksella vuotoa, mutta kompressori ei lähde käyntiin. Tuuletuksen ohjauskaan ei toiminut vieläkään, ja korjaamo epäili, että tuulettimen vika saa ecun olettamaan ettei tuuletin toimi eikä siksi anna kompressorille ohjausta.

No, tilasin uuden alkuperäisen ohjaimen puhaltimelle, vaan eipä toimi tuuletuksen ohjaus vieläkään. Sitten kojetaulua auki ja johtoja seuraamalla etsimään ilmastoinnin ecua.

Purkki auki:

Kuva

Kuva

Diagnoosi alkaa tarkentua.

Naapurin purkamolla on Xsara, täytyy käydä huomenna tutkimassa olisiko siinä sama ilmastointi.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Romuroopelta löytyi toimiva ilmastoinnin ohjainlaite:

Kuva

Tästäkin löytyi saman näköistä hapettumaa, kuin hajonneesta alkuperäisestä. Putsasin piirikortin suojaavalla elektroniikanpuhdistusaineella, joka jättää öljykalvon. Jos tuolla pari päivää ostaisi lisäaikaa vaihto-osalle.

Teippasin myös purkin yläreunan umpeen, jos se vesi on jostain ylhäältä sinne valunut.

Äksjiiärrä
Viestit: 84
Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
Paikkakunta: Joensuu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Äksjiiärrä »

Ja sitten tarinaa Fordin Powershift vaihteistosta. 2013 diesel koneisella Kugalla ajettu 79000km ja alkoi laatikko oikuttelemaan. Diagnoosin tulos vaihteisto vaihtoon ja kustannusarvio n. 6500- 10000€, riippuen siitä tehdäänkö kunnostetulla vai uudella askilla. Tämä tarjous Fordin virallisesta huollosta, selvittävät korvaavatko mitään tuosta mutta ei kuulemma kannata odottaa hirveästi. Autolla on täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria ja ei kuulemma merkkaa mitään. Tosin olen toinen omistaja.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Aika tyly lasku. Luulisi kyllä, että joku tulisi hieman vastaan...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ useampien samanlaisten tarinoiden takia en uskaltanut ostaa uudempaa mondeota Powershiftillä.. Siksi ostin DSG:n :-D Oletetaan että tulee vain tonnin pikku vikoja..

Noihinkin on hyvä vaihtaa enemmän kun usein öljyt vaikka ei taida olla edes huolto-ohjelmassa? Saatan muistaa väärin.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja karila »

^ juu, noita kans vältelly molempia, eli ZF8 ainoo mihin
luotan automaageissa.
- Kari

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Automaatti onkin automaatti ja robottiloota eri nimineen on vain itsestään vaihtava kova loota.

Toistaiseksi luotan kolmeen polkimeen, mutta eipä tätäkään kannata kiveen hakata.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

legza
Viestit: 895
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja legza »

Äksjiiärrä kirjoitti:Ja sitten tarinaa Fordin Powershift vaihteistosta. 2013 diesel koneisella Kugalla ajettu 79000km ja alkoi laatikko oikuttelemaan. Diagnoosin tulos vaihteisto vaihtoon ja kustannusarvio n. 6500- 10000€, riippuen siitä tehdäänkö kunnostetulla vai uudella askilla. Tämä tarjous Fordin virallisesta huollosta, selvittävät korvaavatko mitään tuosta mutta ei kuulemma kannata odottaa hirveästi. Autolla on täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria ja ei kuulemma merkkaa mitään. Tosin olen toinen omistaja.
Kannattaa kysellä muistakin lähimailla (tai kauempaakin) olevista merkkiliikkeistä. Noi Fordin uudelleen kunnostetut on ollu vähän vaihtelevaa laatua, mutta jos ei oo toimiakseen niin tulee takuuajalla ilmi. Vuosi lienee takuuta uudellen kunnostetulla. Ne on jokatapauksessa Huomattavasti halvempia kun täysin uusi. Liike mistä se on ostettu/uutena ostettu vois olla hyvä paikka kysyä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tätäkös se premium tarkoittaa?

The 15 most unreliable cars named & shamed!/CarWow
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Kävikös tuossa niin, että VAG-konerni voitti 4/15 (2 Audia, Porke ja Bentley) ja BMW ja JLR jakoivat kajkossijan tuloksella 3/15?

Bemarin koneistolle täytyy kyllä nostaa hattua, imagokonsultit ovat edelleen pystyneet pitämään laatumielikuvan Rangen ja Jagwah'n edellä vaikka esim. X6 pärjäsi huonommin kuin Range ja Range sport

-Tazio

Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Puolmiljoonaa ajtusta -01 C5 sitikasta hajos hydealusta.
Kuskinpuolen etutolpan ohivuotoletku oli katkennu putken tyvestä. Nysä pois ja putsaus ja letkun tökkääminen putkeen.
Taas mennään. Oha nää hydeshitikat ongelmasia.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^^ ja ^^^ Näyttäisi olleen pääosin sähkövikaisia, sitten moottoriviat ja ilmajousitus ...

BMW:n imagokonsulttien kanssa vähintään yhtähyvin ovat pärjänneet VAG-konsernin kollegat. Pästöskandaaleista, DSG:n ja turbon hajoamisista, ketjun venymisestä ja yhdestä öljyä suorastaan juovasta konemallista huolimatta käyttäjät ovat kaiketi ihmeen tyytyväisiä Volkkariin :roll: .

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Lankomiehen Superbin sähköinen takaluukku rempattiin. Lasku coolit 1800€.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Juuri hankkimani sotka lähti takaisin liikkeeseen ihmeteltäväksi DMF:n takia. Onpahan yhtä tyyppivikaa taas pitkitetty tulevaisuudeen, kunnes taas seuraavan kerran ilmestyy rohisemaan.

Sijaisautoksi sai saman konsernin GTD:n, joten suhteellisen tuttu meno jatkuu :)

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Gasket 24.3 kirjoitti:Kai fiiukin on muuta merkkiä :roll: Tänään iltapäivästä päätti Freemontti alkaa työntämään repsikan puolelle ainoastaan täysin kuumaa ilmaa. Kuskin puoli toimii ok ja tottelee säätöä. Ensiapuna käänsin kojelaudan suulakkeet manuaalisesti kiinni. Tuntuisi ettei se työnnä tuulilasille eikä ehkä jakatilaankaan tuota kuumaa. Pitänee tutkia. Ei ehkä ole oikein kiva ominaisuus kun kelit tästä vielä lämpenee.
Eipä ole tullut tuolle vielä mitään tehtyä kun kelitkin olleet viileät ja auto on lähinnä seisonut pihassa. Kuitenkin viime viikolla kävin vähän kauempana ja totesin, että eipä apparin puoli hohkakaan ihan hulluna. Lämppärin naputtelua ja toteamus, että sehän seuraa taas ohjausta :lol:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Miten voi Fiatissa pakki jumittaa päälle?

Tänään latasin akun ja starttasin. Kaik ok. Käytin lämpimäks. Kaik ok.
Sit meinasin vähä vekslata eestaas. No taas men - jäi pakki päälle. Vihtu.

:fist:

Lisäks sitikka rupes tahtoon polton additivea. Fakju sillekki.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kuva

Hetken huilia viettänyt Rellu taas työn alle. Syksyllä rempattiin jarrut ja vaihtui tukivarsi, nyt pitäisi viimein saada öljyt pysymään mieluusti moottorin sisäpuolella ja vaihtaa jakopää. Vaihdelaatikkokin tosin vuotaa öljyä. Päätykannen tiivistäminen lienee vielä toteutettavissa, mutta vähän epäilen että sitä öljyä vuotaa muualtakin :roll: Miten se onkin niin vaikeeta tiivistää noi kunnolla :silly:

Öljypohjan otin irti ja käytin pesukoneessa. Kunhan sen saa paikoilleen niin sitten jakohihna pois ja venakoppa irti ja pesuun. Sitten vielä kasaus toivon mukaan öljytiiviiksi.

Sitten kun saadaan keksintö taas ajokuntoon pitäisi vaihtaa vielä kylmästöinnin lauhdutin ja kuivain. Lauhdutin on hapettunut aivan tohjoksi, alaosasta puuttuu putkien välistä lamellit kokonaan.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Nyt tietäjille kysymys. Miksi ihmeessä rellun K4M-moottorin venttiilikannessa on öljypumppu, joka roiskuttaa öljyä kolmos- ja nelospytyn väliin kannessa?

Pakonokka-akselissa on ylimääräinen neliskanttinen nokka käyttämässä tällaista pumppua:
Kuva

Pumppu ruiskii öljyn näistä kahdesta reiästä:
Kuva

En keksinyt mitä sen on tarkoitus voidella.

Vanhemmissa versioissa tuota ei ole.

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Saarireiän ympärillä näkyy tiivisteliimajämä, sille siis lie vastine venakopassa. Meneekö siihen joku huohotinkeruu tms jota voisi tuosta paiskoa etiäppäin?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

On sille vaste kannessa, öljykanavaksi arvailin.

Ei meinannut ensin löytyä netistä osumia aiheesta, kun ei tiennyt keksinnön nimeä, mutta löysin keskusteluja, joissa tuon nimeksi sanotaan backlash compensator. Joku sanoi, että sen tarkoitus olisi vakauttaa pakonokan pyörimistä. Erikoiselta kuulostaa.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »

Reputtivat testissä, tuolla tavalla kun perä lähtee vähän niin sehän olisi jo ojan puolella....Mutta autot vaan myyvät! :lol:

https://tyyliniekka.fi/skoda-ja-volkswa ... otestissa/

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tekstin mukaan Skoda taittuu vielä jotenkin 65km/t -lukemassa. Iso-ocu lienee n. 2t auto, joten sillä uskaltaa väistää hirveä vielä 130km kohdalla, mutta 140km tienoossa tarvii jo ajaa päin.

Mistä €-#&#&&€-_-+##+#+:stä nää toimittelijat keksii tuon kilometriä tonnissa -määreen? Takas alakouluun moiset.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Kielitoimiston mukaan tunnin lyhenne on Suomessa t ja kilometriä tunnissa km/t.

FinPat
Viestit: 7275
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tuomas K kirjoitti:^Kielitoimiston mukaan tunnin lyhenne on Suomessa t ja kilometriä tunnissa km/t.
Joo, linjakuritietoalkioporukka ei pidä SI-järjestelmästä vaan keskittyy viipekiersiöihin.

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Koska - ja ennen kaikkea miksi - keilitoimistoon on moisia haihattelijoita päästetty? Ja miten ne haluaa lyhentää tonnin?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7275
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:Koska - ja ennen kaikkea miksi - keilitoimistoon on moisia haihattelijoita päästetty? Ja miten ne haluaa lyhentää tonnin?
http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/367

"t 1) tunti(a); 2) tonni(a) (SI-järjestelmässä, suom. lyh. tn); 3) tavu(a) (engl. byte, lyh. B)"

Kuten sanottu kielitoimisto ei pidä SI-järjestelmästä. Mutta toisaalta kun kerran aletaan keskustelemaan tavuista niin pitää muistaa erotella kB ja KiB. Ja se ei koskaan ole KelvinByte vaikka monet niin kirjoittavatkin.

FinPat
Viestit: 7275
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

BMW ja akun vaihto. Vaarallinen yhdistelmä.

Kuva
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4 ... erjantaina

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

FinPat kirjoitti:BMW ja akun vaihto. Vaarallinen yhdistelmä.

Kuva
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4 ... erjantaina
Avaatko hiukan?
Ei tule bemmifoorumia(kaan) seurattua.

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

A Bart kirjoitti: Avaatko hiukan?
Ei tule bemmifoorumia(kaan) seurattua.
Tuossa lainauksessasi(kin) oli linkki:
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4 ... erjantaina


"– Omistaja oli ollut bemariinsa vaihtamassa akkua ja sitten oli räpsähtänyt. Näin ainakin tulkin välityksellä ymmärsimme, Suominen kertoo."
VMP

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

^ Katsos vaan. pitänee mennä näöntarkastukseen.
Jotenkin vain tuo jäi huomaamatta.

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Naapurin passatista porsi laturi. No ei siinä, kyllähän pitkällepoljettu 3BG saattaa jo moista kaivata, joten ei muuta kun keula ilmaan ja uusi laturi paikoilleen.

Noo, sai remminkin sijoilleen ja soitteli että nyt lataa, mutta ei ota kierroksia ja vilkkuu A-valo kojetaulussa, A ja nuoli.

Minä että mikä helevetin A-valo, semmosesta kuullukkaan. Koodilukija taskuun, saappaat jalkaan ja matkaan. Passatti on pihassa vielä pukeilla ilman eturenkaita. Höpistään siinä hetki, lyön passatin tulille ja käy ihan nätisti. Painan kaasua ja toden totta, varvikello stoppaa about 2,5krpm kohdalle ja taulussa alkaa vilkkua... luistoneston merkkivalo. Painan kytkimen pohjaan ja polkaisen kaasua,ei mitään ongelmaa. Sen verran vissiin vaihteistoöljy(?) tms kuskaa liikettä, että etunavat pyörii mukana (jarrulevyt ei) tuossa kohtaa vaikka pykälä on vapaalla ja kun takapyörät ei pyöri, niin siihenhän se luistonesto menon stoppaa.

Notta sellanen murhe. Lie passatti jo pyörillään ja ajossa taas. Luottopeli.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7275
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:Naapurin passatista porsi laturi. No ei siinä, kyllähän pitkällepoljettu 3BG saattaa jo moista kaivata, joten ei muuta kun keula ilmaan ja uusi laturi paikoilleen.

Noo, sai remminkin sijoilleen ja soitteli että nyt lataa, mutta ei ota kierroksia ja vilkkuu A-valo kojetaulussa, A ja nuoli.

Minä että mikä helevetin A-valo, semmosesta kuullukkaan. Koodilukija taskuun, saappaat jalkaan ja matkaan. Passatti on pihassa vielä pukeilla ilman eturenkaita. Höpistään siinä hetki, lyön passatin tulille ja käy ihan nätisti. Painan kaasua ja toden totta, varvikello stoppaa about 2,5krpm kohdalle ja taulussa alkaa vilkkua... luistoneston merkkivalo. Painan kytkimen pohjaan ja polkaisen kaasua,ei mitään ongelmaa. Sen verran vissiin vaihteistoöljy(?) tms kuskaa liikettä, että etunavat pyörii mukana (jarrulevyt ei) tuossa kohtaa vaikka pykälä on vapaalla ja kun takapyörät ei pyöri, niin siihenhän se luistonesto menon stoppaa.

Notta sellanen murhe. Lie passatti jo pyörillään ja ajossa taas. Luottopeli.
Eikö VAGinan softan nimenomaan pitäisi olla kuin kotonaan tilanteessa jossa ajetaan 80km/h konepelti auki?

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyllä, mutta ei se vapaalla kulje ihan niin kovaa :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Luonnollisesti akun miinus on ollut irti laturin vaihdon ajan ? Tämä temppu sytyttää kaikki mahdolliset vikavalot mittaristoon, ajamalla 50 metriä kaikki valot sammuvat.

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei mitään hajua, en ollut paikalla laturia ruuvatessa. Ei kuitenkaan ole palanut, joten todennäköisesti akku on ollut irti.

Mutta siis ei siellä palanut muita vikavaloja kuin helikopterivalo (kattivalvonta, se on volkkari...) ja tosiaan tuo luistonesto nappasi kiinni ihan aiheesta, kun vetarit pyöri ja takapyörät ei.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Pitäisi saada E150 Corolla katsastuskuntoon. Oikea etu-umpio on lähes pimeänä, eli vilkku toimii, parkkipolttimo ullottaa huonosti, lähivalo ja kaukovalo molemmat pimeänä. Tokihan yhdestä umpiosta voi palaa kaikki lamput kerralla tässä merkissä, mutta ennen kuin menen tuonne paarman syötäväksi, niin tietääkö joku onko tuossa umpiossa joku yhteinen maadoituspiste minkä hapettuma voisi tuon ongelman aiheuttaa?

Werneri
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Werneri »

^ Vanhemmissa japanialaisissahan oli miinusohjatut valot. En tiedä miten E150? Miinusohjattuhan käyttäytyi aika erikoisesti vaikka vain yksi lanka oli poikki.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja _rico »

Vähän kalliimpi volkkari hajosi 20 min liikkeestä ulos ajon jälkeen:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2bb ... 167b6ce69d

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Werneri kirjoitti:^ Vanhemmissa japanialaisissahan oli miinusohjatut valot. En tiedä miten E150? Miinusohjattuhan käyttäytyi aika erikoisesti vaikka vain yksi lanka oli poikki.
Tässä oli lopulta vaan kaikki polttimot palaneet. Parkkipolttimo oli silleen semi palanut ja tummentanut lasin, että se näytti toimivan puolella teholla. Vaihdon jälkeen kuskin puolen parkki ei enää syttynyt, mutta pieni kopautus umpioon korjasi tilanteen. Toivottavasti toimii myös konttorilla. Pieni avautuminen noista ympärillä pyörivistä demareista, jotka eivät ainakaan olleet avuksi vaihtotyössä. Lämmin auton moottori tuntuu kinnostavan kovasti.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mutsin -2010 Yariksessa ei toiminut toisen takaoven lukkomoottori. Merkkiliike kertoi ettei moista vikaa ole juuri aiemmin ollut.
Avasin tänään ovipahvin ja... tehtaalla eivät olleet painaneet moottorin liitintä pohjaan, oli irronnut. :mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

legza
Viestit: 895
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja legza »

gYdEbUh kirjoitti:Mutsin -2010 Yariksessa ei toiminut toisen takaoven lukkomoottori. Merkkiliike kertoi ettei moista vikaa ole juuri aiemmin ollut.
Avasin tänään ovipahvin ja... tehtaalla eivät olleet painaneet moottorin liitintä pohjaan, oli irronnut. :mrgreen:
joku käyny tahalleen sen laittamassa vaan hollilleen joskus valmistuksen jälkeen. :-D

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »

https://autotoday.fi/rekisterointi-skod ... -toyotaan/

Myyntimääriä eri merkeillä Kesäkuussa/ tähän vuoteen mennessä. Eipä siellä muuta ihmeellistä ole kuin se että ompas Jaguarin myynti tippunut!! Totutusti Fiat on häntäpäässä ja Alfaa ei ole listallakaan...
Jännä että Suzukia myydään noinkin paljon vaikka mielestä aika vanhahtava tuote vaikka onhan niissä neliveto ja luotettavia varmasti.

Vastaa Viestiin