alfa 90, infoa/kokemuksia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja neliapila »

Joo elin taida olla tulla alfistiksi, ja autovaihtona on nyt alfa 90 2.0 i.
Minkälaisia kokemuksia tästä autosta on ?

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

allekirjoittanut taitaa olla niko tuomolan lisäksi ainoa forumilainen jolla moinen harvinaisuus hallussa on, rekisterissä noita taitaa olla tällä hetkellä n 16-20kpl suomessa.

tekniikka pitkälti yhteneväinen muiden 116-sarjan alfojen kanssa ja näitä mallejahan on Alfetta,Alfetta GT/GTV/GTV6, Giulietta ja 75 eli tekniikan osien saatavuus ihan hyvä.
valojen ja sisustan detaljien saatavuus on melko vaikeaa samoin kuin myös peltiosien eli käytännössä kannattaa siis syynätä kori tarkasti ja varmistua korin kunnosta koska 90:n oli viimmeinen alfa joka ruostui kunnolla, 75:n kestää ruostetta jo ihan eri malliin, siispä tuota 90.stä en suosittele ympärivuotiseen käyttöön.
ehdottomasti taltiomisen arvoinen malli jos vain hyväkuntoisen löytää.

90:ssä on se kiva puoli että malli on suomen mittakaavassa ja myöskin euroopan mittakaavassa jo melko harvinainen, varustelu myös paljon kattavampi kuin 75:ssa sisältäen vakiona mm:

-sähkölasit edessä ja takana.
-sähkösaatöiset penkit(selkänojat).
-erilliset lukuvalot takana.
-keskuslukko.
-autom säätyvä etuspoileri(V6)
-digimittaristo(Quatrifoglio oro)

lisävarusteena saatavilla ollut mm:

-ilmastointi.
-sähkökattoluukku.
-nahkasisusta.
-asiakisrjasalkku kojelautaan.
-ajotietokone.
-ATE mark II ABS-jarrut.

joihinkin suomiautoihin ruksattu listalta myös ilmastointi ja sähkökattoluukku mutta nämä yksilöt olleet pääasiassa kuusisylinterisiä.

toivotaan että tästä oli apuja... :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Se on kultturiteko, jos osta ysikymppisen. Rohkeasti vaan.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Tässä valmistusmääriä:

Giulietta (77-85) :379 691 kpl
33 (83-94) :989 324 kpl
90 (84-87) :56 428 kpl
75 (85-92) :386 773 kpl

Kulttuuritekopa hyvinkin, tuskin on kovin montaa jäljellä koko tällä pallolla :-D

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

alfa 90 omistajat

Viesti Kirjoittaja neliapila »

Iltaa taas

Eli ollaan siis liitytty tuohon kulttuuriklubiin, vähän vielä jännittää mihin sitä itsensä laittoi...

Mutta teknisistä infoista, onko kellään mitään hyvää teknistä matskua tuosta automallista ? Itseasiassa minulla ei ole edes perinteistä käyttöohjekirjaakaan.

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Tälläinen namu oli myynnissä Ruotsissa ja taitaa liikahtaa vieläkin noin 1000€:lla. V6:ta valmistettiin vain noin 6000 kappaletta.
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=14116&page=1

Tässä jotai rääpäisyä autosta:
http://www.carsfromitaly.com/alfaromeo/90.html

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: alfa 90 omistajat

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

neliapila kirjoitti:
Eli ollaan siis liitytty tuohon kulttuuriklubiin, vähän vielä jännittää mihin sitä itsensä laittoi...

.
Ai ihme! Onnittelut!


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onnittelut. Onko ensimmäinen Alfa?
Sitten vaan pian albumia täyttämään ja visaisilla kysymyksillä ja hyvillä vastauksilla foorumia täyttämään. Ja kättä rohkeasti ylös Alfalle.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Hyvä,hyvä jalo teko :-D

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tuossapa pari linkkiä joiden takaa saattais löytä jotain:

tämän linkin takaa löytyy Alfa Romeo 90 rekisteri: http://www.alfa90register.nl/

täältä löytyy kaikkea mahdollista tietoa alfa romeo 90:stä, myös kaikkien mallien tekniset tiedot: http://www.geocities.com/t.lupton/intro.html

jyrisi
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Syys 2003, 03:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jyrisi »

Todella hienoa, että näitä vielä löytyy. Ei ole joka parkkipaikalla. Minulla oli harmaa 90inezione puolisen vuotta 2000/2001. Silloin ei ollut mahdollisuuksia harrastaa (jos nytkään), mutta ei auta kuin jossitella sekä harmitella...

116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Viesti Kirjoittaja 116 »


Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mahtaa olla aika liukas liikkeinen peli, läppärungot ja kaikki.. 8)

116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Viesti Kirjoittaja 116 »

vähän lisäätietoja: Moottori on 3.0 QV 164.sesta. Portattu kansia, viritysnokat. tasapainoitettu kampiakseli, DTA-ruiskujärjestelmä. Läppärunkoja prätkämaailmalta ja kuusi sytytyspuolaa.
Pakosarjat Alfa EZ ZAGATO-mallista.

Teho: noin 255hk 6500rpm.
0-100km/h: 6,5sek
huippu: 240km/tim

Twinsparkin laatikko ja Sachsin vahvistettu kytkin.

YM.

eli aika kiva peli
/Kaj

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Hyvä hyvä ! 90 Alfat alkaa todellakin olla melko harvinaisia. Mulla on ihan tuo perusversio 2.0 kaasarikoneella vm.-85. Ajatus on kyllä se vielä palauttaa loistoonsa. Nyt kieltämättä pikkuisen nolossa kunnossa. Toisaalta viimeisen katsastuksen jälkeen ei ole ajettu, kuin 2 viikkoa. Mielestäni on aika hieno auto ajella ja tykkään siitä vähintään yhtäpaljon, kuin tuosta 75 tessusta :-D . Kunhan saan Miniprojektin alta pois, niin alan tutkimaan 90:n nykytilaa ja se laitetaan vielä varmasti kuntoon . Nimimerkki 90:n varustelistalta muuten puuttui tuo nopeuden mukaan säätyvä etuspoileri, joka ainakin mulla on :lol: .

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Laitoin albumiin kuvan mun Alfoista .

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps spoikka pääsi unohtumaan...teikäläisellä näkyy olevan kusiainenkin tuolla pihan nurkassa.. :wink:

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Jep . Ollut Mini osaliiterinä siellä . Ei sillä enää mitään tee ja kun saan Minin kasaan lähtee kusianen paaliin . Tärvelty kori täysin edellisen omistajan toimesta :( .

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

voi voi.. no minkäs sille mahtaa... :(

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Johonkin on pakko raja vetää :lol: . Jotain osia siitä vois vielä saada, mutta kori on aivan runneltu . Ilmaiseksi saa käydä jämät hakemassa, jos nyt ketään kiinnostaa :? . Lasit esim. on ehjät.

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Mitä meinaat rusikoidulla? Onko laho, (tai on, mutta kuinka laho) vai muuten vaan lontoilla? Rupee meinaan omasta "raaserista" kori loppumaan..

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Niin se on vedellyt ihan kamalasti vähän joka suuntaan . Ei se kuitenkaan mikään laho ole . Jos tarviit, niin käy katsomassa . Lähtee kyllä ihan ilmaiseksi tarvitsijalle . Paperitkin varmaan vielä jostain löytyy. Hylsyssä on ollut melkoiset korimuutos systeemit ja originaalimuotojen löytäminen vaatisi kittiä tai jotain poppamiestä .

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Hmm. Tarttee tuumata, missäspäin maailmaa se sijaitsee? Pistä vaikka pm:ää.

Onneks ei oo yhtään offtopic :-D

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

kyl täälä jurvas pyörii yks ysikymppi :mrgreen: ...mut ei seiskafemmaa :oops: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

90:ssä on kyllä mun mielestä jotain, joka laittaaa sen omaan kategoriaansa, verrattuna noihin muihin aikalaisiinsa Alfoihin . Ruostuminen on tosiaankin aika kova ongelma, mutta toisaalta noin harvinaiselle värkille antaa pieniä etuoikeuksia. En ole kyllä koskaan vielä harkinnut siitä luopumista. On mun eka Alfa ja siksi ehkä myös rakkain . Tekniikkahan noissa on pomminvarma, mitä nyt kumiosat tuppaa hajoilemaan . Kardaanin kumimurkula pysäytti viimeksi ajoni . Siksi jäi seisomaan. Nyt on kaikenlaista pientä hommailtu ajankanssa, että laitetaan taas peli kuntoon . Ehkä ens kesänä, tai sitten seuraavana. Kansi siinä on halki ja vuotaa nesteitä ulospäin, mutta ehjäkin on jo hankittu tilalle. Tykkään kyllä tuosta ihan helvetisti.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

nimenomaan kyllä tuossa 90.ssä on sitä jotain..
itsekkin olen ajatellut tuon oman pitää vähintäänkin siihen asti kun toinen jalka on haudassa, sitten sen voisi lahjoittaa lapsenlapselle jos moisia joskus siunaantuu... :wink:

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Tuli aikoinaan maalattua tuo punaiseksi ja harmitaa toisaalta vieläkin . Onneksi se maalattiin hyvillä maaleilla ja kori ei ole "kukkinut" sen jälkeen. Originaali väri oli grigio chiaro tai jotain . Hopean harmaa kuitenkin ja sellaiseksi se palautetaankin . Onneksi auto vaan ylimaalattiin ja ovenpielet ja muut luukkujen sisäpuolet on orggis värissä . Helpottaa melkoisesti jatkossa. Minillä tuli nyt harjoiteltua tuota metallihohdon maalausta. Tietoinen valinta :wink: .

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

aika paljon helpottaa kun eitarvi luukkujen ja oviaukkojen sisäpintoja maalailla, ehdottomasti kanattaa palauttaa aluperäiselle värille..jospa sitten joskus vaikka museorekisteriin.. 8)

kepössä oli myytävänä pari 90:stä, tummanharmaa 90 2.0 iniezione ja 90 metallinhohtovihreä 90 2.5 iniezione, kutosella hintaa 2300€ ajattelin soitella tuosta kuusimukisesta ja tiedustella josko vaihto seitenvitoseen onnistuisi...

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Ensin alkuun vilpittömät onnittelut treadin alustajalle hienon autovalinnan johdosta!

Eilen kaupungilla ajelllessa vaimo rupesi luettelemaan Alfa bongauksiaan, lähinnä 156'ia ja totesi lopuksi että ei 156 näkemisessä taida nykyään olla enään mitään mainittavaa ja että meillä on liian tavallinen auto. Itselle tuli mieleen että pitääköhän vaihtaa takaisin 155'een tai hakkia 166'nen tai peräti vaihtaa merkkiä. Eräs vaihtoehto olisi tietenkin hommata joku vanhempi Alfan sedan noin harrastusmielessä vaan kun ei oikein ole aikaa / säilytystiloja moiselle. Toisaalta jollain Alfa 90'llä tai Alfetalla kehtaisi paremmin lähteä esimerkiksi vaikka Bella Italiaan.
"Timing cingulum off et valuulas node"

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

ALFA ROMEO 90

Viesti Kirjoittaja neliapila »

No nyt on sitten alla alfa 90, 2.0i vm 1988.
Mitäs kaikkea sitä sitten pitää tietää, öljyt ja muut normaalia ?

Onko kellään ohjekirjasta tästä mallista, mieluusti ottaisi kopioversion.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Ei sinällään liity tähän ketjuun, mutta nettiautossa on myynnissä aikas komean näköinen yksilö.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Näyttäisi ihan kivalta kuvissa... mitäs tuolla ei alkuperäinen kone tarkoitetaan?

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Olisko ollut 2-litrainen alkujaan, mene ja tiedä :roll: Ainakaan maalipinta ei voi olla alkuperäinen, ne kuuluisat juutalaisen munatkin kiiltää vähemmän.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

on ollut alkujaan 2.0 ja muutettu 2.5:ksi..tämä on faktaa tietoa koska on tullut oltua auton omistajan kanssa juttusilla pariin otteeseen..

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Käyttöharrastealfailu ja harrastekäyttöalfailu on ollut niin nautittavaa, että museoitava todellinen kesä-Alfa on alkanut kiinnostamaan.
Joten 60-80 lukujen Alfat transaxle-tekniikalla on laitettu seurantaan. Joko vanhempaa avokkia tai itselle omimmalta tuntuvaa sedania.

Oma kiinnostuksen kohde nuoruuden 80-luvulta on Alfa 90, 75:n kanssa viimeiset itsenäiset Alfa-mallit hyvässä ja pahassa. Alfa 90:stä oli muutama aikalaishavainto ja perän muodot ovat 80-lukua parhaimmillaan. Alfa90registerin sivuille tulee piipahdettua selvästi liian taajaan :roll: .
Bertonen kynästä lähti samoihin aikoihin myös Citroen BX, mikä oli kokonaisuutena ehkä tasapainoisempi, kunnes ED-Design keksi laittaa muoviruuhen farmarin katolle :crazyeyes: .

Joten kiinnostaisi tietää 90-entusiasteilta mitä kannattaisi etsiä ja mitä välttää sopivaa Alfa Romeo 90:aa etsiessä?
Suomen Alfa 90 -tarjonta on olematonta, mutta pitkittäis-Bussoiset Quadrifoglio d'Oro tai facelift Super 2.5 l Iniezione kiinnostavat eniten.

Cotzy

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja alum »

Omistajat tietävät paremmin, itse tullut vain ajeltua. Ei kai 90:ssä mitään varsinaisia mallikohtaisia ongelmia ollut? Jos vaihdelaatikossa vikaa, syy on ollut penkin ja ratin välissä. Surullista, ettei noita osattu käytettyinä arvostaa, kun alun perinkin vain 70 kpl. Ei ollut "urheilullinen", vaikka foorumilla aiemmin joskus todettiin, että 2.5 taisi olla toinen neliovinen Alfa, joka kulki yli kahtasataa. Jos museoitava hakusessa, kannattanee (kuten muissakin malleissa) välttää termejä "moottoriremppa tehty", "pientä laittoa" ja "helpolla museokilville".

Lanccu
Viestit: 197
Liittynyt: 29 Maalis 2018, 20:42
Car(s): Alfa Romeo 75 1,6
BMW E91 325d M-Sport '07
BMW E46 320d '04
Ford Thunderbird 3,8 '91
Saab 900 2,3 '95
Mitsubishi Colt 1,2 '86
Paikkakunta: Paimio

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Lanccu »

Hieno kiinnostuksen kohde sulla Cotzy. Itse pidin jo museoitavan 75:sen löytymistä pienenä ihmeenä, mutta kyllä tuo 90:nen on vielä huomattavasti haastavampi. Tosin tällä hetkellä näyttäisi nettiautossa "taas" olevan ainakin kuvien ja kertomuksen perusteella hienokuntoinen 75 1,6 koneella Nurmijärvellä, jos 75 sattuisi kiinnostamaan...

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^^ ja ^:
Kiitos kommenteista. Tämä museo-Alfan hankinta on varmaan useamman vuoden prokkis. Vaimo on sitä mieltä, että pihaan ei mitään pressukasoja tule. Joten ihan hyväkuntoista, ruosteetonta käyttöyksilöä etsin.

Noita hyväkuntoisilta vaikuttavia Noventoja on tarjolla lähinnä Sveitsissä, Italiassa ja Hollannissa, missä niitä arvostetaan näemmä enemmän lukumäärien ja laadukkuuden perusteella. Hinnat on yllättävän maltilliset vastaavakuntoisiin 75:iin ja 164:iin verrattuina. Joten hankintareissulle pitää lähteä joskus 2021-2022, jollei lähialueelta löydy jotain sopivaa. Mieli voi muuttua vielä mallin suhteen monasti. Mutta 60-80 -luku on haarukassa.

Cotzy

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti:Novento
Novanta? Siis italiaksi. Novento olisi espanjaa.

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Pahus, tyrkfeel. :)
No espanjalaiset kulkineet eivät enää System Porsche-kauden jälkeen kiinnosta.
Liikaa mutatoitunut Seatin perimä Klonksvaakkenin suuntaan.

Cotzy

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 213
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Nostetaan vanhaa topiccia... Onkohan näitä Novantoja monta vielä olemassa Suomessa?

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Macela »

Trafin mukaan rekisterissä ollut 9kpl vuonna 2019

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti:
23 Heinä 2020, 12:27
Vaimo on sitä mieltä, että pihaan ei mitään pressukasoja tule.
Vaimo on aina oikeassa, luonnollisesti. Ja nyt sait siis implisiittisen luvan hommata kunnon harrastetallin.

Olisikohan Turun läheisyydessä jotain konkurssiin menneitä autokorjaamoja tms. joissa nosturit ja öljynerotuskaivot valmiina?

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja 90 »

Allekirjoittaneelta löytyy kaksi, malliltaan 90 2.5 V6 iniezione super eli viimeisiä tehtaalta rullanneita ysikymppisiä ,molemmat suomiautoja, valmistuneet vuonna -87 mutta ensirek tapahtunut molempien kohdalla vuonna -88

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja 90 »

RaceAlfa kirjoitti:
05 Helmi 2024, 18:23
Nostetaan vanhaa topiccia... Onkohan näitä Novantoja monta vielä olemassa Suomessa?
Allekirjoittaneelta löytyy kaksi malliltaan 90 2.5 V6 iniezione super eli ns facelifteja ja viimeisiä tehtaalta rullanneita ysikymppisiä ,molemmat suomiautoja, valmistuneet vuonna -87 mutta ensirek tapahtunut molempien kohdalla vuonna -88.

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 213
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

90 kirjoitti:
06 Helmi 2024, 14:28
RaceAlfa kirjoitti:
05 Helmi 2024, 18:23
Nostetaan vanhaa topiccia... Onkohan näitä Novantoja monta vielä olemassa Suomessa?
Allekirjoittaneelta löytyy kaksi malliltaan 90 2.5 V6 iniezione super eli ns facelifteja ja viimeisiä tehtaalta rullanneita ysikymppisiä ,molemmat suomiautoja, valmistuneet vuonna -87 mutta ensirek tapahtunut molempien kohdalla vuonna -88.
Onko nämä liikenteessä vai projekteja? Hienoa, että joitain on vielä tallessa!

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja 90 »

Projektikuntoisia, huonompi yksilö käytetään varaosiksi paremman elvyttämiseksi, näissä molemmissa lähes kaikki optiot nahkasisusta ja ilmastointi poislukien eli löytyy kattoluukku , sähköpenkit, lasit ABS - jarrut ym..
Kolmannesta jo alfojen taivaaseen päässeestä yksilöstä sain talteen ilmastoinnin täydellisenä joka siirtyy myös tuohon kunnostettavaan yksilöön.. huonompi rullannut 236 tkm ja kunnostettava 178tkm kemppiliimaa joutuu näyttämään 162 - sarjan tyypillisiin paikkoihin eli tunkinkorvakot edessä ja bensatankin päällinen takapäässä, muutoin lujapeltinen jopa luukut ja ovet ruosteettomat👍

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 213
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Mulla löytyy tankin molemmin puolin olevat pitkittäispalkit, uusia orkkisosia, jos sattuu tulemaan tarvetta.
Ei sulla ylimäärästä Valextran salkkua olisi myytäväksi asti?

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: alfa 90, infoa/kokemuksia

Viesti Kirjoittaja 90 »

Ei ole salkkua , molemmista jäänyt jonnekin välille, 2.5:ssa tuo oli vakiovaruste..keskempää Eurooppaa katsellut mutta parin kohdalla nopeat syöneet hitaat joten toistaiseksi ei ole tärpännyt..

Pistän palkit korvan taakse, lujalta vaikutti ensitutkiskelun jäljiltä ja korroosiota vaikuttaisi olevan vain kontin pohjapellissä mutta todellinen kunto selviää vasta kun bensatankin tiputtaa pois paikaltaan.🤔

Vastaa Viestiin