Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
hjpp
Viestit: 1917
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^ Nuo ukot ovat kyllä ihan mallia pieruverkkari ja pussihousu, jotka ainakin Espoossa päätään aukoo.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Nyt kun lomaliikenne kohti pohjoista alkoi niin kiinnitin huomiota, ainakin omasta mielestäni, uuteen suksienkuljetustrendiin. Suotta mitään boksia viritellä kun suksipussit voi näppärästi vetää vaan pitkittäin kattokaiteisiin kiinni :shock: Kyllähän ne tietty noinkin pysyy :roll: Eikä ollut edes yksittäistapaus.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

FinPat
Viestit: 7265
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Nyt on kyllä Porkkalankadun private MustaMaija(tm) saanut ohjeet sakottaa. 3-5 kertaa päivässä on näkynyt siniset valot vilkkumassa 500m pätkällä viimeisen parin viikon aikana.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

FinPat
Viestit: 7265
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Gasket kirjoitti:Sieltä se ruuhkamaksu tulee: https://www.is.fi/autot/art-2000006411422.html
"Ruuhkamaksu" Suomessa on citykanipopulistinen termi kilometripohjaiselle verotukselle. "Ruuhkamaksu" Phase I alkaa viattomasti citykanien pesimintäalueilta kunnes Phase n kohdalla kattaa valtakunnan.

Anyway, tuohon suuntaan maailma on menossa, turha tapella trendiä vastaan vaan suunnitella kuinka optimoida tilanne omalta osaltaan.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Ratkaisu: https://www.talouselama.fi/uutiset/vaik ... b76675074a
tutkimuksen mukaan pyöräilijöiden kaatumisista 20 prosenttia johtuu sepelistä tai hiekasta, joka on ollut asfaltilla. Kaatumisista 44 prosenttia johtuu liukkaudesta ja 15 prosenttia tienpinnan huonosta laadusta ja reunakivistä.

Pyöräliiton näkemyksen mukaan pääreiteillä lumenpoiston menetelmäksi tulisikin ottaa harjaus. Näin saadaan asfaltti näkyviin ja sepeliä ei tarvitse levittää vaan liukkaudentorjunta voidaan hoitaa tarvittaessa suolaliuoksella.
Aika tyhjentävää kannanottoa. Olisi kyllä ihan jännä tietää mihin nuo loput 20% pyörälijöistä kaatuu. Villi arvaus että syy ei ole tilannenopeus tai vastaava ajovirhe :roll:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mielenkiintoista, että Hollannissa pyöräilykypärän käyttö on lähes olematonta. Syitä kypärättömyyteen väitetään olevan se, että vauhdit ovat hiljaisempia, pyöräillään ns. mammapyörillä (pysty ajo-asento), autoilijat usein myös pyöräilevät eli ymmärtävät varoa eri "lajin" tienkäyttäjiä paremmin ja auton ovi avataan kadunvarressa oikealla kädellä jolloin tulee käännyttyä automaattisesti katsomaan tuleeko pyöräilijöitä auton vierestä. Yksilötasolla hyöty oli isompi mutta koko kansana kypärättömyys lisää varovaisuutta ja muiden huomioimista. En tiedä toimisiko Suomessa, kun on talvikelit yms. Mielenkiintoinen kulttuuriero kuitenkin!

https://youtu.be/NpVncWxyMJw

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Gasket kirjoitti:Olisi kyllä ihan jännä tietää mihin nuo loput 20% pyörälijöistä kaatuu. Villi arvaus että syy ei ole tilannenopeus tai vastaava ajovirhe :roll:
Jos liikenteestä löytyy yksikään liikehtijäryhmä (autoilijat, pyöräilijät, rekkakuskit, taksikuskit - you name it) jolla edes 20% vaaratilanteista, osumista, kolareista, suistumisista, kaatumisista tms myönnetään oman ajovirheen seuraukseksi, nostan hattua ja kunnioitukseni kyseistä ryhmää kohtaan kasvaa varmasti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Raimo Miettinen kirjoitti:Mielenkiintoista, että Hollannissa pyöräilykypärän käyttö on lähes olematonta. Syitä kypärättömyyteen väitetään olevan se, että vauhdit ovat hiljaisempia, pyöräillään ns. mammapyörillä (pysty ajo-asento), autoilijat usein myös pyöräilevät eli ymmärtävät varoa eri "lajin" tienkäyttäjiä paremmin ja auton ovi avataan kadunvarressa oikealla kädellä jolloin tulee käännyttyä automaattisesti katsomaan tuleeko pyöräilijöitä auton vierestä. Yksilötasolla hyöty oli isompi mutta koko kansana kypärättömyys lisää varovaisuutta ja muiden huomioimista. En tiedä toimisiko Suomessa, kun on talvikelit yms. Mielenkiintoinen kulttuuriero kuitenkin!

https://youtu.be/NpVncWxyMJw
Noiden mainitsemiesi kohtien ohella oma kokemukseni Utrechtissa ja A'damissa vuoden asumisen jälkeen tärkein liikenteen sujumiseen ja turvallisuuteen vaikuttava tekijä näytti itsestäni olevan olevan erilliset pyörätiet. Lisäksi pyörätiet on kaupungeissa erotettu jalankulkuväylistä, joka ratkaisuna onkin ainoa järkevä, jos sujuvuutta ja turvallisuutta haetaan.

Ja onhan Alankomaassa pyöräilykulttuuri sellainen, jossa pyörällä liikkuminen on tapa liikkua arjessa, ei pelkästään urheilua.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

sanctus kirjoitti:Ja onhan Alankomaassa pyöräilykulttuuri sellainen, jossa pyörällä liikkuminen on tapa liikkua arjessa, ei pelkästään urheilua.
Tämä on kyllä hyvä pointti. Nykyään vaan on trendi että kaiken liikkumisen pitää olla tavoitteellista ja sitä pitää tietty myös mitata. Itse viime kesänä päivitin oman fillarin joustokeulan vähän paremmaksi kun vanha alkoi olla väljä, niin kaveri ihmetteli miten mulla ei ole edes lukkopolkimia kun niillä saa kuulemma niin paljon lisää tehoa polkemiseen :roll:

Joskus eräs vanhempi tuttu muisteli miten silloisesta Tekusta oli aina hirmu kilpa-ajo viikonlopun viettoon. Kuulemma 8-pätkä fiiu tahtoi polttaa pakoventtiilejä kun tietty se ajettiin mitä kamppeet vaan kulki ja matkaakin oli joitain satoja kilometrejä. Kumma juttu että noihin vapaan nopeuden aikoihin sitten väkeä lakosikin vähän eri tavalla.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1512
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Gasket kirjoitti: Aika tyhjentävää kannanottoa. Olisi kyllä ihan jännä tietää mihin nuo loput 20% pyörälijöistä kaatuu. Villi arvaus että syy ei ole tilannenopeus tai vastaava ajovirhe :roll:
Itse kaaduin fillarilla sen vuoksi, että eturengas meni ratikkakiskon uraan enkä ehtinyt hyppäyttää sitä pois sieltä ennen kun tasapaino meni.

Julkisen liikenteen syy siis.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kaaduin viimeksi fillarilla elokuun tokalla viikolla 1986, kun paskattikuski tuli kolmion takaa kylkeen. Oli muuten ainoa kerta, jolloin ei ole ollut seksi mielessä, olin ehkä kuusi minuuttia taju kankaalla.

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Liitteet
Taitavaa.jpg
Taitavaa.jpg (70.86 KiB) Katsottu 8582 kertaa

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^Makee musta Suappi :-D

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tuosta innoittuneena eksyin nettiautoon ja löysin tämän:
https://www.nettiauto.com/saab/900/10790243

Todella hieno. Mutta miksi etuvetoisessa autossa on moottori pitkittäin? (n00b :oops: )

Anteeksi OT, mutta asia on sekä tärkeä että kiireellinen! :lol:

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Koska se on koettu hyväksi rakenteeksi 60-luvulla. Lopputuloksena on mm. saatu tilaa päällekkäiselle kolmiotuennalle ja yhtämittaisille vetoakseleille, jotka tuovat plussansa ajettavuuteen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

lerppu kirjoitti:^Tuosta innoittuneena eksyin nettiautoon ja löysin tämän:
https://www.nettiauto.com/saab/900/10790243
Todella hieno. Mutta miksi etuvetoisessa autossa on moottori pitkittäin? (n00b :oops: )
Oooohlalaa, onpas hienossa kunnossa :-D Kaipa ne 900 turbot alkavat noissa hinnoissa olla, jos ja kun on todella hyväkuntoinen. Muistelen joskus nähneeni hintapyynnön palttiarallaa 15t€ tienoilla jostakin myynnissä olleesta yksilöstä.

@Polforea, en koskaan ole ajatellut tätä asiaa teknisestä näkökulmasta, mutta kiitokset selvityksestä :-D

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jaa niin, myös historia on peruna. Kaikissa 4-tahtisaabeissa oli moottori pitkittäin, kunnes päätyivät yhteistyöhommiin italialaisten kanssa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

lerppu kirjoitti:^Tuosta innoittuneena eksyin nettiautoon ja löysin tämän:
https://www.nettiauto.com/saab/900/10790243

Todella hieno. Mutta miksi etuvetoisessa autossa on moottori pitkittäin? (n00b :oops: )

Anteeksi OT, mutta asia on sekä tärkeä että kiireellinen! :lol:
Eikös rinkelipusseissa ole edelleenkin? Ja toki bokseri-Subaruissa, kun bokseri olisi vähän haastava sovittaa poikittain.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^On joo, paitsi tietty golf-pohjaisissa muka-audeissa on poikittain. Eli A4 ja siitä ylöspäin on pitkittäin, Q-puolella kolmonen on muistaakseni poikittainen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Audi. Ajanut sitä paljon. Vanhemmilla on ollut useita, nytkin yksi. Ei kiinnosta hittojenvertaa. Seulaset on kyllä kiinnostava merkki! Jännittävästi appiukolla on Forester STi ja Faijakin laittoi X5:sen kiertoon ja osti Outbackin. Niitä mieluummin liikenteeseen satunnaisesti kuskailen. Vastaiskuiset ovat nelikkoja, en ole ajatellut moottorin asentoa niissä sen kummemmin. Audi tosiaan aivan sama vaikka olisi kone ylösalaisin.

insinörtti
Viestit: 2632
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

lerppu kirjoitti:Miten tää on tehty? :crazyeyes:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/out ... #gs.xfqf6y
Yritti jäljitellä tätä pelimiesliikettä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7f33 ... 91860ac196
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

lerppu kirjoitti: Audi tosiaan aivan sama vaikka olisi kone ylösalaisin.
Äläs nyt, ylösalaisin oleva kone tekee mersustakin aika mielenkiintoisen.
https://youtu.be/YmSfTAbJe8o?t=66
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

lerppu kirjoitti:^Tuosta innoittuneena eksyin nettiautoon ja löysin tämän:
https://www.nettiauto.com/saab/900/10790243

Todella hieno. Mutta miksi etuvetoisessa autossa on moottori pitkittäin? (n00b :oops: )

Anteeksi OT, mutta asia on sekä tärkeä että kiireellinen! :lol:
Ei pelkästään pitkittäin, vaan takaperin. Kytkin on eteenpäin ja jakopää rintapeltiä vasten.

Hieno auto, mutta tuon hintaluokan autossa sattuu pahasti silmään nuo takaluukun hajasijoitetut merkit. Olisi jättänyt ne maalaamisen jälkeen vaikka hanskalokeroon jos ei jaksanut selvittää oikeita paikkoja. Myynti-ilmoituksen teholukema on myös outo, tuon tehoista mallia ei ole olemassakaan. Taisi vakiomela olla 165 heppaa tuohon aikaan ja rahalla sai 185 hummaa.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Polforea kirjoitti:Lopputuloksena on mm. saatu tilaa päällekkäiselle kolmiotuennalle ja yhtämittaisille vetoakseleille, jotka tuovat plussansa ajettavuuteen.
Oli ihan pakko tarttua tähän.. Missä välissä ne ajo-ominaisuudet sitten unohtui suunnittelukriteereistä? Sitä en kyllä muista oliko noissa torque-steeriä, mutta se on kyllä jäänyt mieleen ettei ne ainakaan käänny mihinkään sen enempää lumella kun asfaltillakaan.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei ne unohtuneetkaan, mutta eivät ole tosiaan radalle aateltukaan. Vetely on saatu erinomaisen vähiin jopa turbomalleissa (näitä tuskin aateltiin 60-luvulla kun konsepti suunniteltiin, mutta plussana silti), mutta enempi on niihin on haettu ratkaisua, joka on mm. hyvin "tunteeton" loskalle, liukkaille ja hiekkateiden (joita oli 60-luvulla paljon) tyypillisille ongelmille (vesimontut, nimmarikiharat jne), eli auto käyttäytyy ns. ikävissä olosuhteissa neutraalisti ja on kuskille helppo, mikä on ollut yksi iso tekijä aikansa talviautomainetta rakentaessa.

Ja kyllä OG900 lumella kääntyynkin, kun hetken harjoittelee. Sitä vaan pitää vähän härnätä ja härkkiä että kääntyilee - ja muistaa, että käsijarru vain hidastaa, vaikka olisikin jo taakse vaikuttavaa mallia.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Kävin poikkeamassa rautakaupassa ja tulomatkalla väistin kääntyessäni suojatietä ylittävää vanhempaa polkupyöräilijää. Hetken mietin, notta mikä on näkymässä on hieman kummallista ja katsoin tarkemmin. Papparainen paineli menemään valkoinen hengityssuojain päässään niin, että se peitti suun ja leuan. Ei varmaan olisi saanut riittävästi happea, jos nenäkin olisi ollut peitettynä :mrgreen: .

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ajelin tänä aamuna Huopalahdentiellä Helsingissä ylikorkealla kuljetuksella liikennevalon alas :oops:
Hassu juttu että syyllisiä tähän tapahtumaan on aikalailla yhtälailla: Ely-keskuksen ylikorkea reitti, Helsingin kaupunki, tai mikä instanssi ikinä tuolla tiellä onkaan liikennejärjestelyistä vastuussa, ylikorkean elementin valmistaja, kuljetusliike, sekä minä itse.
Jos yksikin osapuoli olisi toiminut hyvin asian kanssa niin tätä ei olisi tapahtunut, mutta eipä siinä.
Sinänsä outoa ettei liikennevalo ollut tippunut kuormatilaan. Olisi ollut aika mielenkiintoista löytää se sieltä kun en siinä vaiheessa vielä tiennyt sen tippumisesta :lol:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
hjpp
Viestit: 1917
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Mitähän tämä äijä lie tehnyt edelliset vuosikymmenet?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006456530.html

Olisi toki joutanut pysäköidä vaikka isoon kiveen tai puuhun.

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

^ Taidat joutua käyttämään samaa taktiikkaa saadaksesi vaunusi täältä esiripun takaa....

Avatar
hjpp
Viestit: 1917
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Taidot ja tehot ei taida riittää. Jos Mitoon laittaa koukun ja tuo valmiiksi rajan tuntumaan? :wink:

Avatar
Mikael J
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Jotain yhteistä...
Liitteet
4564563546234234234234.jpg
4564563546234234234234.jpg (89.5 KiB) Katsottu 7384 kertaa
qweiuy123876123uh45.jpg
qweiuy123876123uh45.jpg (63.5 KiB) Katsottu 7384 kertaa

Avatar
nipaka
Viestit: 2088
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Nyt on nähty että kiertoliittymän voi ajaa väärään suuntaan.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

FinPat
Viestit: 7265
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

nipaka kirjoitti:Nyt on nähty että kiertoliittymän voi ajaa väärään suuntaan.
Itseasiassa väliaikainen Turun ohitustien työmaan kiertoliittymä on sellainen että siinä näkee noin kerran 15 min jonkun oikaisevan väärään suuntaan kiertoliittymän läpi.

FinPat
Viestit: 7265
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kevättä ilmassa, moottoripyörät humahtavat ohi moottoritiellä kuljettaja tankin päällä maaten. Enkä ainakaan alinopeudella liiku itsekään.

Avatar
nipaka
Viestit: 2088
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

FinPat kirjoitti:Kevättä ilmassa, moottoripyörät humahtavat ohi moottoritiellä kuljettaja tankin päällä maaten. Enkä ainakaan alinopeudella liiku itsekään.
Tässä kun pidemmän maantiesuoran lähistöllä asun, toivon muovisukkulan ja hirven kohtaavan. Toivottavasti hirvi selviää kohtaamisesta.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Tässä pari päivää sitten hain Järvenpäästä rouvalle polkupyörän. Piti siinä hetkeksi pysähtyä bussipysäkille tutkimaan reittiä, kun kuului vaan "VUM!". Avo-mersu ohitti perhevolkkarin siinä neljänkympin alueella todennäköisesti lähemmäs satasta. Ilmeisesti kevättä rinnassa.

Avatar
nipaka
Viestit: 2088
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Ei minua nopeus häiritse. Se prkeleen sukkulan vinkuna kun kierrokset kymppitonnissa.
Viiiiiii (TUMPS)...uuuuu...uu..töks, töks.. :roll:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Tuomas K kirjoitti:^Tässä pari päivää sitten hain Järvenpäästä rouvalle polkupyörän. Piti siinä hetkeksi pysähtyä bussipysäkille tutkimaan reittiä, kun kuului vaan "VUM!". Avo-mersu ohitti perhevolkkarin siinä neljänkympin alueella todennäköisesti lähemmäs satasta. Ilmeisesti kevättä rinnassa.
Joku teiden ritari ohjusti avopösöään eilen tosta talon ohi, 30 km/h -alueella, ehkä noin 70 km/h. Pösilöllä ja repsikalla yhtä hölmö virne naamareillaan.

Avatar
nipaka
Viestit: 2088
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Klonksvagenistin itsetunto romahti kun tuli ohitetuksi. Tai halusi esitella leditankoaan. :lol:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

”Huumerattijuopumusten osuus rattijuopumuksista on historiassa ensimmäistä kertaa kääntynyt suuremmaksi kuin alkoholirattijuopumusten”, poliisin tiedote summaa..
Tietty todennäköisesti alkoholipohjaisten rattijuopumusten määrä on laskenut, mutta eihän tuo hyvä kehityssuunta ole noinkaan.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Tullu huomattua että Alfalla kurvaillessa saa jonkin verran enemmän katseita kuin ex Fiudella.

Alfa ei kuitenkaan vedä edelleenkään vertoja A Kadettille. Hyvä jos voi missään pysäköidä ilman että joku tulee juttusille ja liikenteessä kaikki katsoo ja näyttelee peukkuja. Kavereita tuntuu kyydittäessä vaan hieman häritsevän.

Avatar
nipaka
Viestit: 2088
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

JarHei kirjoitti:Hyvä jos voi missään pysäköidä ilman että joku tulee juttusille ja liikenteessä kaikki katsoo ja näyttelee peukkuja. Kavereita tuntuu kyydittäessä vaan hieman häritsevän.
Kokeile joskus postiautonoranssia Fiat 600:aa. :mrgreen:
Kyllä pappaa riittää jututtamaan. Ja aina se oli kaappariovilla.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Macela
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Macela »

nipaka kirjoitti:Nyt on nähty että kiertoliittymän voi ajaa väärään suuntaan.
Olen ollut kyydissä todistamassa samaa. Joskus ~2005 tuttavan kyydissä ja lähdettiin vastapalloon, ihmettelin että mitäs nyt tapahtuu. Ei ollu kuulemma ennen nähnyt liikenneympyrää. Ei sentää ketää tullu vastaan ja poistuttiin "ensimmäisestä" liittymästä ulos.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Käy se pysäköiminen näinkin:

Kuva

Pääseepähän kaupan oven viereen vaikka olisi lähimmät paikat kaikki varattuja.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja _rico »

Tuomas K kirjoitti:Käy se pysäköiminen näinkin:

Kuva

Pääseepähän kaupan oven viereen vaikka olisi lähimmät paikat kaikki varattuja.
Näyttää kovasti Viikin Prismalta vaikka kaikkihan ne samasta muotista on tehty..
Kieltämättä kyllä laadukkaasti pysäköity

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Kauppakeskus Kaari. Joskus yhdentoista nurkilla taisi olla illalla. Tyhjää tilaa oli sen verran, että kovin kaukaa ei olisi tarvinnut kävellä vaikka olisi pysäköinyt oikein ruutuun, mutta oven eteen ei mahtunut. Puoli hallia oli suljettu kuvassa näkyvillä mustilla liinoilla.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mikähän siinä on, että suoralla tiellä olevaan uuteen liikenneympyrään mennessä pitää pysähtyä, jopa ihan seis tai vähintään kävelyvauhtiin, vaikka ympyrässä ei ole ketään väistettävää missään näkyvissä. Kyse kuitenkin väljästä ympyrästä kohdassa, josta 95% ajaa suoraan ja toisesta suunnasta tullessa joutuisi väistämään vain takaisin tulosuuntaan ympyrän kiertävää.

Ei se matka-aikaan vaikuta, eikä kiirekään ole, mutta hämmästyttää vaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

GTJu
Viestit: 261
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Volvo C70 2.0 D
Ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320, fiiuja ja mitsuja ja pösöjä monia

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Tuntuu Gt Alfa herättävän jonkin verran aggressiota liikenteessä.
Eiliseltä: kahdensuuntaista katua ajaessa ajoin vasenta kaistaa ohi lyllertävän E-mersun. Valoissa käännyttiin kahta kääntyvää kaistaa, joista toinen on myöhemmin bussikaistaksi vaihtuva. Mersu pukkasi kauheasti kiihdyttäen perään käännöksen jälkeen. Seuraavissa valoissa suoraan jatkaville henkilöautoille (toinen muuttuu siis bussikaistaksi) on yksi kaista ja mun edessä oli hitaampi auto. Tai "hitaampi" eli ajoi rajoituksen mukaan. No, valojen jälkeen mersu vaihtoi kaistaa ja kiihdytti bussikaistan ramppia kauheeta kyytiä oikealta ohi vaikka ei sillä muutama 100 metriä aiemmin ollut mihinkään kiire. :-D
Noita sattuu kyllä välillä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tuon muistaa kyllä, samat havainnot aikanaan. Ja kaikkien edes vähän erikoisempien ratista kutakuinkin tuota. Suosittelen harmaata Suzukia jos on kiire - tilaa on eikä kukaan estele! Olen ollut viimeisen kuukauden paljon vikkelämmin perillä paikoissa kuin pitkään aikaan! Ehkä Korona tuo osansa väljyyteen, mutta ero on silti havaittava. Ja tilanne normalisoituu kun palaa PNV:n jakkaralle... F34 ei tosin saa coupemaista vihaa niskaansa, ei tule oikeasti vaarallisia paikkoja - kuten tuli välillä vielä jopa ikivanhalla E92:lla! Kieltämättä stealthina liikkumisessa on puolensa... :mrgreen:

Vastaa Viestiin