Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^Mulla edellinen Exide akku petti noin kahden vuoden ikäisenä (Älylaturi väitti edelleen akun kunnon olevan hyvä). Laitoin tilalle Biltemaa. Toistaiseksi menty puolitoista vuotta ongelmitta.
Kannattaa tarkastuttaa akun & latausjärjestelmän tila.
Kuva

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

jamper kirjoitti:
fahlsjy kirjoitti:Onkos kukaan törmännyt TBI koneisessa siihen että öljyvalo vilkkuu minutin verran? Ohjekirjassahan löytyy Diesel versiolle kyllä selkeä toiminto tuolle mutta bensavehkeissä ei pitäisi olla huoltomuistutusta?
Mitä auto yrittää viestittää?
Öljynvaihdot ja sähköisen huoltokirjan olen MES:llä mielestäni oikein kuitannut huoltojen yhteydessä.
QV:ssä on sama juttu kuin Dieselissä. Eli pitää kuitata kahdesta paikkaa öljynvaihto MES:sillä.
Jep, tää varmistu koska nyt tulee joka käynnistyksen yhteydessä muistutus mittaristoon öljyjen vaihdosta. Ekan kerran toi tuli ajon aikana enkä ainakaan huomannut että tota tekstiä olis mittarin näytöllä näkynyt niin vähän ihmetytti... Olen varmaan onnistunut jotenkin kämmäämään ton kuittaamisen MES:illä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jora kirjoitti:Kokemuksia kaivattaisiin vaihteistoöljyistä? Millaisia olette manuaali multiairiin laittaneet? 200000km pyörähti mittariin ja ei tietoa edellisestä vaihdosta joten ajattelin vaihtaa uudet sisään.

Takakontin aukaisu logosta ei tahdo enää toimia. Tuntuu että "painike" jumissa eikä liiku yhtään. Onko tähän joku hyvä putsailu menetelmä?
Merkkikorjaamolla Hyvinkäällä laitettiin omaan tehtaan käyttämää öljyä.
Kuva

eicas
Viestit: 174
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
Car(s): 159 TBi SW

Ex: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja eicas »

Jora kirjoitti:Takakontin aukaisu logosta ei tahdo enää toimia. Tuntuu että "painike" jumissa eikä liiku yhtään. Onko tähän joku hyvä putsailu menetelmä?
Just pari kuukautta sitten painin saman asian 159:n vastaavan kanssa. En tiiä kuinka paljon Giulietassa eroaa, mutta 159:ssä lähti aika kivuttomasti, kun poisti takaluukun verhoilun. Kahdellta mutterilla ja johdolla kiinni luukussa. Merkin sai avattua puristamalla ja työntämällä takapuolelta pienistä muovinastoista. Paljon kerää töhnää tuonne väliin.
Liitteet
rsz_img-20200111-wa0005.jpg
rsz_img-20200111-wa0005.jpg (70.77 KiB) Katsottu 11626 kertaa

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Jora kirjoitti:Kokemuksia kaivattaisiin vaihteistoöljyistä? Millaisia olette manuaali multiairiin laittaneet? 200000km pyörähti mittariin ja ei tietoa edellisestä vaihdosta joten ajattelin vaihtaa uudet sisään.
Olen käyttänyt MiTo:n C635 -vaihteistossa Gastrolin Syntrans Transaxle 75W - öljyä, kun eräs vaihteistopaja sitä leikkauskestävyytensä osalta suositteli. Laatikossa on ollut myös Redlinen vaihteistoöljyt. En ole näiden liemien osalta huomannut oikeastaan mitään huomattavaa eroa laatikon toimivuudessa. Uudet öljyt ovat aina uudet.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Pujazuba kirjoitti:^^Mulla edellinen Exide akku petti noin kahden vuoden ikäisenä (Älylaturi väitti edelleen akun kunnon olevan hyvä). Laitoin tilalle Biltemaa. Toistaiseksi menty puolitoista vuotta ongelmitta.
Kannattaa tarkastuttaa akun & latausjärjestelmän tila.
Pitikö ottaa huomioon jotain erikoista, kun vaihdoit akun? Tarkoitan tietokonetta tai jotain siihen liittyvää, vai vaihdoitko ilman mitään ongelmia? Huoltoasemathan ovat velvollisia ottamaan vanhat akut kierrätettäväksi.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Pujazuba kirjoitti:
Jora kirjoitti:Kokemuksia kaivattaisiin vaihteistoöljyistä? Millaisia olette manuaali multiairiin laittaneet? 200000km pyörähti mittariin ja ei tietoa edellisestä vaihdosta joten ajattelin vaihtaa uudet sisään.

Takakontin aukaisu logosta ei tahdo enää toimia. Tuntuu että "painike" jumissa eikä liiku yhtään. Onko tähän joku hyvä putsailu menetelmä?
Merkkikorjaamolla Hyvinkäällä laitettiin omaan tehtaan käyttämää öljyä.
Automilanossa sekoitettiin jotain muuta oljyä sekaan, kun noita lootaongelmia on ollut. Ensi alkuun en huomannut mitään parannusta entiseen, mutta nykyään lämpimällä koneella toimii aika hyvin, ykkönen ei takertele koneen lämmittyä tuskin koskaan.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

aaiitee kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:^^Mulla edellinen Exide akku petti noin kahden vuoden ikäisenä (Älylaturi väitti edelleen akun kunnon olevan hyvä). Laitoin tilalle Biltemaa. Toistaiseksi menty puolitoista vuotta ongelmitta.
Kannattaa tarkastuttaa akun & latausjärjestelmän tila.
Pitikö ottaa huomioon jotain erikoista, kun vaihdoit akun? Tarkoitan tietokonetta tai jotain siihen liittyvää, vai vaihdoitko ilman mitään ongelmia? Huoltoasemathan ovat velvollisia ottamaan vanhat akut kierrätettäväksi.
Ei tarvitse diagnostiikka vehkeitä eli vaihtuu suht ongelmitta. Muistaakseni irrottaessa aluksi irrotettava tuota akun kunnon valvontavehkettä ja sitten vasta -napa, +napa jne.
Uuden asennuksessa asiaan liittyy muutama huomioon odettavaa toimenpidettä ja kehotan kauheasti käyttöohjeen noudattamista. Löytyykö sellaista?
Kuva

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kävin Automilanossa. Akku mitattiin, ei kelvollinen. Latausjännite 14.4V, siis OK.
He asentavat Exide akkuja. Kuulemma Exidessä on huonompia akkuja, jotka eivät käy Alfaan. Minulle laittavat ensi maanantaina sen paremman mallisen, hinta 180e. En tiedä onko nykyinen se huono Exide, kun huoltsikan mies asensi, enkä ollut edes paikalla, vaan sairaalassa. En löytänyt laskua enää, olen heittänyt sen pois, kun välillä siivoan vanhoja laskuja pois. Akun valmistaja siis selviää ensi maanantaina, kotelo peittää sopivasti valmistajan nimen.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Stop&Start ja akut elävät omaa ekosysteemiä. Omassani tämän talven aikana S&S on harvoin toiminut ja kun toiminut kone on pysynyt sammuneena vain muutaman sekunnin. Säännöllisillä 46km työmatkoilla luulisi että kyse ei olisi lataustasosta.
Toissatalvena tosiaan S&S toimi hyvin normaalisti jopa -16C:ssa. Silloin oli vielä tuo Exide akku käytössä joka petti 2018 kesähelteiden aikana.
Kuva

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minullakaan ei ole nykyisen akun aikana toiminut S&S, kun nyt ajattelen asiaa. Ennen toimi. Automilanossa sanottiin, että akun vaihto ei vaadi mitään erikoista.
No nyt ainakin on uusi akku tulossa, vaikkakin maksaa taas tuon180e. Tuleepahan asia kuntoon kerralla.
Koska auto on koko 7-vuotisen omistusaikani toiminut hyvin-ilman mitään isompia ongelmia, niin on oltava tyytyväinen. Tosin taas valoissa pitkästä aikaa ykköstä ei saanut päälle heti, piti mennä kakkosen kautta. Kiva sählätä valoissa takanatulijat ihmettelemässä, että mikä sössijä on edessä. Tuon lotskin kanssa on vain elettävä.

Kertsu
Viestit: 892
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Ei siis tarvitse pelätä kun vaihdelootikon toiminta vaikuttaa omituiselta eikä StartStop toimi. Ja tietenkin myös takalasinpyyhin temppuilee.

Onko kellään tietoa miten mittariston polttimoita vaihdetaan? Pimeänä on nopeusmittarista lukemien 180-260 kohdalta.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Nyt on uusi akku autossa. Nykyiset KUNNON AKUT ovat selvästi painavampia, kuin huonot.
Entinen akku oli joku ABBat-merkkinen.
Älkää antako huoltsikoden laittaa tuollaisia huonoja parin vuoden akkuja!
Itsekin hairahduin tuohon, koska olin sairaalassa ja vaimo hoiti asian-tietämättömänä huonosti.
Nyt on kunnon hifiakku Exide...
e: sitten vielä oli palanut kuskin puolelta sisemmät jarruvalot. Taas tuli piuhakorjausta, edellinen kerta oli n.3v. sitten kuskin puolelta tuo pyöreä valo.
e2: samalla tehdään pieni huolto: ölpät+suod, sisäilmasuod.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Takarekisterikilven toinen valo oli kärähtänyt, niin vaihdoin uuteen. Olen nyt bongannut kaksi asiaa, mistä 159 antoi varoituksen mutta Giulietta ei:
- takarekisterikilven valon toimimattomuus
- lasinpesuneste vähissä

Onko muita?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Kyllä mulla ainakin tulee controllare luci targa -ilmoitus jos rekisterikilven polttimo kärähtää. Ilmoitus taisi tulla vain aina käynnistyksen yhteydessä. Pesunesteen määrälle ei ilmeisesti ole mitään anturia.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Mulla on ollut valo useamman viikon pimeänä eikä kertaakaan mitään ilmoitusta tullut. Kyseessä kuskin puoleinen lamppu.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minun Giuliettassa korjattiin kuskin puoleinen sisempi jarruvalon piuha tänään, kuulemma lampussakin oli ilmeisesti hapettumaa, jota pyrittiin poistamaan.
Samalla tehtiin pienempi vuosihuolto(ölpät+filtteri+raisiilmasuod.), samalla tuulilasinpyyhk. vaihto.
Tulppia ei vaihdettu pyynnöstäni vielä, kun ajan niin vähän-5000km vajaassa 1.5 vuodessa.
Hinta oli kohtuulliset 220e.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Auto on jo pitkään tuntunut laiskalta ekoilla kilometreillä. Nyt parin viikon sisään auto on pari kertaa sammunut käynnistyksen jälkeen ilman sen kummempia ilmoituksia tai varoituksia. Tänään muutaman sadan metrin jälkeen meno alkoi hyytyä ja kone tuntui käyvän tosi oudosti. Vähän polkaisi kaasua, niin alkoi käymään taas paremmin. Eikä taaskaan mitään varoitusvaloja yms.

Autolla ajettu 118 tkm, öljyt vaihdettu 5 tkm sitten. Ekat 60 tkm auton öljyt vaihdettu vähän miten sattuu, sen jälkeen ollut 15 tkm / puolen vuoden vaihtovälit.

Olisiko tässä MultiAir-yksikkö hajoamassa? Saako tuota diagnoosia varmistettua, jos ei tule varoitusvaloja yms.?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Tökkääs Alfa OBD (android) kiinni. Sillä pääsee vähän normia syvemmälle. Toi vanha kunnon MES käy myös.
Makaroonia jo vuodesta -98

peksu
Viestit: 618
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Kuulostaa pahasti MultiAir-ongelmalta...

Kertsu
Viestit: 892
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Miten herkkiä nämä ovat mätänemään? Pyöränkaarista on maalia lähtenyt muttei ole vielä ruosteenpoikasta muualla kuin takahutlarin luukun alareunassa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Giulietta 2.0 jtdm 175cv tct super, stage II facelift - tällaisesta tupaöljystä kokemuksia? Kaverille kyselen... :oops:

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kertsu kirjoitti:Miten herkkiä nämä ovat mätänemään? Pyöränkaarista on maalia lähtenyt muttei ole vielä ruosteenpoikasta muualla kuin takahutlarin luukun alareunassa.
ˆˆ Ainakaan minulla ei ole ollut kummempaa, kuin etupyörien hiekkasuihkusta maalit olivat kuluneet, niin , että kun oli kolhusta maalauskorjausta, niin näihin hiekkakulumiin samalla suihkautettiin maalia.
Alustaa en ole tutkinut aikoihin, mutta uskon, että Automilanon kaveri olisi ilmoittanut, jos olisi syytä. Hän mielellään ennakoi asiakkaan puolesta asioita, olen huomannut-hyvä niin.

zamuel
Viestit: 88
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 02:33
Car(s): 156 V6, Giulietta, Giulia

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja zamuel »

lerppu kirjoitti:Giulietta 2.0 jtdm 175cv tct super, stage II facelift - tällaisesta tupaöljystä kokemuksia? Kaverille kyselen... :oops:
Itsellä 2013 tct 170 heppaisena versiona eikä oo lainkaan paskempi luukkuperä muiden merkkien vastaaviin tekeleihin verrattuna (Golf, Focus, Leon, Pösö, Opel ollut vuokralla). Jos nyt vertaa 2014- volkkareihin, niin golfit vähän jämäkämpiä ja hiljaisempia, mutta tylsempiä. Hyvä käyttöauto ollut ja olen ollut tyytyväinen. Mutkateilläkin saa riittävästi iloa, ei oo tarvinnut kaivaa 156:sta aina esille, jos on halunnut nauttia ajamisesta.

+hyvän näköinen
+riittävän alfamainen ajaa
+järkevän hintainen, järkevä kulutus kaupunkiajossakin
+luotettava :shock: EGR ja peräkontin johtosarja taitaa olla diesel-version tyyppiviat
+diesel ja TCT hyvä yhdistelmä- ei jää jalkoihin, vääntää kivasti, ei tarvi hosua koko ajan kepin kanssa, sama paketti manuaaliversiona huomattavasti huonompi yhdistelmä (oon testannut)
+/-perusnahkapenkit muuten kivat mutta mutkarässimiseen sivutukea voisi olla lisää ja säädöt melko niukat, kankaiset karvalakkipenkit vähän naheet
-bensakone kuulostais huomattavasti kivemmalta
-jos takapenkkiä tarttee, niin se on niukahko
-melko altis rengasmelulle, rengasvalinta tuntuu vaikuttavan paljon
-etuvalojen polttimoiden vaihto ei oo kivaa

Muita huomioita:
TCT vähän DSG:tä töksömpi varsinkin pakkasella ekat 5min, mutta toimiva ja hauska, kun vaihdot nopeat ja napakat. Ainakin omassa normaali-moodissa jurnuttaa välillä omaan makuun turhan matalilla kierroksilla ja dynamicilla tykkää huudattaa konetta, rattiläpyskät kiva lisä kun voi halutessaan napauttaa auton itseä parhaiten miellyttävimmälle vaihteelle. Tehopuolella lupaa alkuun vähän enemmän kun lopulta antaa, kun rupeaa tosissaan polkemaan, potku loppuu vähän liian nopeaan, siihen tarttee QV:n.

Itselle outo puoli-integroitu navigaattori + blue&me stereo-himmeli isoin puute, kokonaisuus ei tukenut bluetoothin kautta soittoa ja stereon kaiuttimet sellaiset perupaskat pahvit (itse stereo ihan asiallinen). Samanlaiset paperiset tuhnut toki joka merkillä ilman lisärahaa. Stereon ja omituisen puolivillaisesti integroidun navin kun heitti mäelle ja pisti tilalle 2DIN Android audio härpäkkeeseen ja päivitti kajarit, niin ongelma poistui. Stage II taitaa jo tarjota vakkarina vähän fiksumman paketin, vaikkei mitään jättiscreeniä tarjoakaan.

Lasikatto ihan mukava.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Pitäisi tilata lasikattoon "aerial base" elikkäs antennin jalka. Taitaa olla sama, on katto peltiä tai lasia? Mistähän tuon saisi? Autolusso pisti ovet lukkoon koska Boris Johnson, Alfa workshop saldo näyttää nollaa ja toimitusaikaan + viikko tahi viisi (varmasti enemmän koska Italia). Mahtaako tuo pistoke olla jotain universaalia tyyppiä jotta voisi tilailla jonkun vastaavan tarvikkeen?

Myös B&M jysähti jumiin. Rattinapit ei tee mitään. Jos aux-lisäosan laittaa kiinni, B&M yhdistää siihen loppumattomalla loopilla. Onko jonkinlainen resetti mahdollista, vai tilataanko uusi "ecu" suorilta?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Tuohon jumittamiseen, oletko kokeillut akun irrottamista tai softwan päivittämistä?
Kuva

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Pujazuba kirjoitti:^ Tuohon jumittamiseen, oletko kokeillut akun irrottamista tai softwan päivittämistä?
En ja en. Softan päivittäminen tapahtunee usb:n kautta? Sielläkään ei tapahdu mitään.

Tekeekö akun irrottaminen näissä mitään eksoottista?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

JaRoDD kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:^ Tuohon jumittamiseen, oletko kokeillut akun irrottamista tai softwan päivittämistä?
En ja en. Softan päivittäminen tapahtunee usb:n kautta? Sielläkään ei tapahdu mitään.

Tekeekö akun irrottaminen näissä mitään eksoottista?
Softan päivitys olisi ensimmäinen tehtävälistallani mutta se ei varmaan onnistu tai kannata edes yrittää jos järjestelmä on jumissa!
Kyllä se akun irrotus on kannattava resetointitoimenpide tässä tilanteessa. Onko siinä mitään toimintaa?
Akun irrotuksessa ohjeistan seuraamaan käyttöohjetta. Ja tosiaan odota muutama minuuttia ennen uudelleenkytkemistä jotta se B&M tosiaan resetoi jollain tasolla.
Päivitys sisältää jonkin verran askelia mutta ei liian hankala. Ohjeet täällä: http://www.blueandme.net/blueandme/index.aspx
Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

zamuel kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Giulietta 2.0 jtdm 175cv tct super, stage II facelift - tällaisesta tupaöljystä kokemuksia? Kaverille kyselen... :oops:
Itsellä 2013 tct 170 heppaisena versiona eikä oo lainkaan paskempi luukkuperä muiden merkkien vastaaviin tekeleihin verrattuna (Golf, Focus, Leon, Pösö, Opel ollut vuokralla). Jos nyt vertaa 2014- volkkareihin, niin golfit vähän jämäkämpiä ja hiljaisempia, mutta tylsempiä. Hyvä käyttöauto ollut ja olen ollut tyytyväinen. Mutkateilläkin saa riittävästi iloa, ei oo tarvinnut kaivaa 156:sta aina esille, jos on halunnut nauttia ajamisesta.

+hyvän näköinen
+riittävän alfamainen ajaa
+järkevän hintainen, järkevä kulutus kaupunkiajossakin
+luotettava :shock: EGR ja peräkontin johtosarja taitaa olla diesel-version tyyppiviat
+diesel ja TCT hyvä yhdistelmä- ei jää jalkoihin, vääntää kivasti, ei tarvi hosua koko ajan kepin kanssa, sama paketti manuaaliversiona huomattavasti huonompi yhdistelmä (oon testannut)
+/-perusnahkapenkit muuten kivat mutta mutkarässimiseen sivutukea voisi olla lisää ja säädöt melko niukat, kankaiset karvalakkipenkit vähän naheet
-bensakone kuulostais huomattavasti kivemmalta
-jos takapenkkiä tarttee, niin se on niukahko
-melko altis rengasmelulle, rengasvalinta tuntuu vaikuttavan paljon
-etuvalojen polttimoiden vaihto ei oo kivaa

Muita huomioita:
TCT vähän DSG:tä töksömpi varsinkin pakkasella ekat 5min, mutta toimiva ja hauska, kun vaihdot nopeat ja napakat. Ainakin omassa normaali-moodissa jurnuttaa välillä omaan makuun turhan matalilla kierroksilla ja dynamicilla tykkää huudattaa konetta, rattiläpyskät kiva lisä kun voi halutessaan napauttaa auton itseä parhaiten miellyttävimmälle vaihteelle. Tehopuolella lupaa alkuun vähän enemmän kun lopulta antaa, kun rupeaa tosissaan polkemaan, potku loppuu vähän liian nopeaan, siihen tarttee QV:n.

Itselle outo puoli-integroitu navigaattori + blue&me stereo-himmeli isoin puute, kokonaisuus ei tukenut bluetoothin kautta soittoa ja stereon kaiuttimet sellaiset perupaskat pahvit (itse stereo ihan asiallinen). Samanlaiset paperiset tuhnut toki joka merkillä ilman lisärahaa. Stereon ja omituisen puolivillaisesti integroidun navin kun heitti mäelle ja pisti tilalle 2DIN Android audio härpäkkeeseen ja päivitti kajarit, niin ongelma poistui. Stage II taitaa jo tarjota vakkarina vähän fiksumman paketin, vaikkei mitään jättiscreeniä tarjoakaan.

Lasikatto ihan mukava.
Vielen Danke! - Itsellä on T-Jet manuaalina ja MA TCT:nä ollutkin (tuossa olikin se uConnect, toimi suht ok omppuluurin kanssa - tosin soittolistat ei pelittäneet BT audiossa), joten dieseliin liittymättömät asiat Giuliettan suhteen olikin tiedossa. Vantaan Kamuxilla oli sopuhintainen viimeisimmät nassukohotukset sisältänyt auto myynnissä - vaimo nalkuttaa E92 surkeudesta, joten koitin kauppoja tehdä. Jäimme paritonnia erimielisyyteen... (Tilanne siis vaihteeksi eskaloitunut ja olin jo valmis hyppäämään tupaöljyn puikkoihin - nyt karkasin kotoa välillä työmaalle, niin johan taas helpottaa!)

Paikalla
FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Toveri, lerppu!

Teillä on jo ollut Giuliettaa eri muodoissaan ihan riittävästi. On aika siirtyä Giuliaan. Rouvakin tulee tyytyväiseksi.
Takavetoinen ja nykyaikainen kun vertaa E92 tai Giuliettaan. Edes VM motorsin tupaöljykikkula ei ole mikään maailmanlopun laite.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

JaRoDD kirjoitti:Pitäisi tilata lasikattoon "aerial base" elikkäs antennin jalka. Taitaa olla sama, on katto peltiä tai lasia? Mistähän tuon saisi? Autolusso pisti ovet lukkoon koska Boris Johnson, Alfa workshop saldo näyttää nollaa ja toimitusaikaan + viikko tahi viisi (varmasti enemmän koska Italia). Mahtaako tuo pistoke olla jotain universaalia tyyppiä jotta voisi tilailla jonkun vastaavan tarvikkeen?

Myös B&M jysähti jumiin. Rattinapit ei tee mitään. Jos aux-lisäosan laittaa kiinni, B&M yhdistää siihen loppumattomalla loopilla. Onko jonkinlainen resetti mahdollista, vai tilataanko uusi "ecu" suorilta?

https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... odID=24103

Tuo on navi versiolle. Ihan luotettava putiikki, itse tilaillu kaikkee. Toimitus noin viikossa.
Makaroonia jo vuodesta -98

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

puuha kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Pitäisi tilata lasikattoon "aerial base" elikkäs antennin jalka. Taitaa olla sama, on katto peltiä tai lasia? Mistähän tuon saisi? Autolusso pisti ovet lukkoon koska Boris Johnson, Alfa workshop saldo näyttää nollaa ja toimitusaikaan + viikko tahi viisi (varmasti enemmän koska Italia). Mahtaako tuo pistoke olla jotain universaalia tyyppiä jotta voisi tilailla jonkun vastaavan tarvikkeen?

Myös B&M jysähti jumiin. Rattinapit ei tee mitään. Jos aux-lisäosan laittaa kiinni, B&M yhdistää siihen loppumattomalla loopilla. Onko jonkinlainen resetti mahdollista, vai tilataanko uusi "ecu" suorilta?

https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... odID=24103

Tuo on navi versiolle. Ihan luotettava putiikki, itse tilaillu kaikkee. Toimitus noin viikossa.
Jäätävät postikulut. Ja väärä malli, mulla telakkanaviversio. Enivei, halvemmaksi tuli tilata Mega-Autosta.

B&M ei herännyt akun irroituksella. Mutta 7,4 miljoonaa tilt & erroria tuli kyllä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Testaa vielä että purat sen BM tietokoneen kokonaan irti. Joskus harvoin voi olla ihan vaan johto irti.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=530412#p530412

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:Toveri, lerppu!

Teillä on jo ollut Giuliettaa eri muodoissaan ihan riittävästi. On aika siirtyä Giuliaan. Rouvakin tulee tyytyväiseksi.
Takavetoinen ja nykyaikainen kun vertaa E92 tai Giuliettaan. Edes VM motorsin tupaöljykikkula ei ole mikään maailmanlopun laite.
Ex-expatriaatti vastaa Suomipatriaatille - taidatte olla oikeassa. Giulietta on nähty. Giulia pitää saada. Hiukan kallis, katsotaan nyt...

Paikalla
FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:Giulietta on nähty. Giulia pitää saada. Hiukan kallis, katsotaan nyt...
Jos ymmärsin oikein niin haikailit Giulietta QV:n perään hetki sitten?
De facto 2017 Giulia bensakoneella on saman hintainen kuin saman ikäinen ja saman verran ajettu Giulietta QV ja diesel Giulia on halvempi.

Kun korona alkaa iskemään autokauppaankin jossakin niin mene tekemään kunnon low ball tarjous siitä Velocen sisustalla olevasta Kamuxin Giuliasta. Siinä olisi takalasitkin jo tarpeeksi tummat...
Kiinassa autokauppa hyytyi helmikuussa 2020 79% verrattuna 2019 helmikuuhun. https://www.wsj.com/articles/coronaviru ... 1583996034

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

puuha kirjoitti:Tökkääs Alfa OBD (android) kiinni. Sillä pääsee vähän normia syvemmälle. Toi vanha kunnon MES käy myös.
Ei löytynyt vikakoodeja moottorista Alfa OBD:llä. Ilmeisesti tuo Multiair-vikaantuminen ei aina anna vikakoodeja... No ajellaan ja ihmetellään, jos tulee enemmän oireita.

Varmentui ainakin nyt syy, miksi tankin luukku ei aukea. Pitää laittaa tuo muovi/jousi -härpäke tilaukseen jostain. Suolaisia postikuluja tarjolla nettikaupoissa muutaman euron osalle. Laitoin Aritalle kyselyä, jos heiltä saisi kohtuu hintaisen varaosan. Vaihto-ohje löytyy täältä.

Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Giulietta on nähty. Giulia pitää saada. Hiukan kallis, katsotaan nyt...
Jos ymmärsin oikein niin haikailit Giulietta QV:n perään hetki sitten?
De facto 2017 Giulia bensakoneella on saman hintainen kuin saman ikäinen ja saman verran ajettu Giulietta QV ja diesel Giulia on halvempi.

Kun korona alkaa iskemään autokauppaankin jossakin niin mene tekemään kunnon low ball tarjous siitä Velocen sisustalla olevasta Kamuxin Giuliasta. Siinä olisi takalasitkin jo tarpeeksi tummat...
Kiinassa autokauppa hyytyi helmikuussa 2020 79% verrattuna 2019 helmikuuhun. https://www.wsj.com/articles/coronaviru ... 1583996034
Vain se Lahden QV on 32keur... Siksi innostuin kun oli 25 pyynnillä tct QV. Tuohon rahaan saisi toki diesel Giulian, mutta ongelmana on että Aritan myyjä pilasi Giulian iäksi rahoitusyhtiölleni kun meni puhumaan hänelle aikoinaan kovasti alentuvaan sävyyn... Siitä joutuu ikuisesti kärsimään tämä auto, asia on nyt käynyt selväksi.
Joudun nyt kohtaamaan todellisuuden joka syntyi kun jäsen Polforea rohkaisi minua kauniilla sanoilla siitä että pitääkö molempien autojen olla perhekäyttöön tarkoitettuja. Se resonoi syvään ja rohkeasti ostin E92 kysymättä vaimolta mitään.

Se oli virhe.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

lerppu kirjoitti:ostin E92 kysymättä vaimolta mitään. ...Se oli virhe.
:lol: :lol: . Nöyrä mies oppii ja muuttaa käyttäytymistään ylläpitääkseen turvallisuuden tunteen :mrgreen:. Ostin 1989 ensimmäisen moottoripyörän. En kertonut avokille - jäin kiinni, tottakai. Minulle saneltiin vaihtoehdot: joko hän tai pyörä. Seuraavalla viikolla ostin uuden kypärän. Lerppu, nauti E92:sta :-D

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Inspiroivia sanoja! :mrgreen:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:^Inspiroivia sanoja! :mrgreen:
Jep, Lerppu , komppaan edellisiä. Kyllä Giulia saa kestohymyn huulille.
Ja rahoitustahan saa monista muistakin paikoista :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Meccca
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Loka 2019, 07:34
Car(s): AlfaRomeo Giulietta 1.4 125kw -11
Ex. Abarth PuntoEvo -13
Ex. Fiat 500 twinair 105 -15
Ex. Fiat Brava 1.6 -99
Plus muut merkit.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Meccca »

Osaisiko joku kertoa kummalla puolella takaluukun johtosarjoista (suojakumien sisällä) kulkee takalasin lämmittimen sekä pyyhkijän virtapiuhat?
Sitten jos joutuisi tuommoisen valmiin korjaussarja johtonipun tilaamaan esim. varaosat24 sivulta niin pitääkö sisältä purkaa katto että pääsee tarpeeksi johtoihin käsiksi vai tulevatko vetämällä ulos riittävästi?

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Meccca kirjoitti:Osaisiko joku kertoa kummalla puolella takaluukun johtosarjoista (suojakumien sisällä) kulkee takalasin lämmittimen sekä pyyhkijän virtapiuhat?
Sitten jos joutuisi tuommoisen valmiin korjaussarja johtonipun tilaamaan esim. varaosat24 sivulta niin pitääkö sisältä purkaa katto että pääsee tarpeeksi johtoihin käsiksi vai tulevatko vetämällä ulos riittävästi?

Takaa päin katsottaessa vasemman puoleisessa. Korjaussarjasta en osaa sanoa, mutta valohoitoa pystyy ainakin antamaan suurempia purkamatta.

Meccca
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Loka 2019, 07:34
Car(s): AlfaRomeo Giulietta 1.4 125kw -11
Ex. Abarth PuntoEvo -13
Ex. Fiat 500 twinair 105 -15
Ex. Fiat Brava 1.6 -99
Plus muut merkit.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Meccca »

_rico kirjoitti:
Meccca kirjoitti:Osaisiko joku kertoa kummalla puolella takaluukun johtosarjoista (suojakumien sisällä) kulkee takalasin lämmittimen sekä pyyhkijän virtapiuhat?
Sitten jos joutuisi tuommoisen valmiin korjaussarja johtonipun tilaamaan esim. varaosat24 sivulta niin pitääkö sisältä purkaa katto että pääsee tarpeeksi johtoihin käsiksi vai tulevatko vetämällä ulos riittävästi?

Takaa päin katsottaessa vasemman puoleisessa. Korjaussarjasta en osaa sanoa, mutta valohoitoa pystyy ainakin antamaan suurempia purkamatta.
Kiitos paljon!

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja seppo »

Mielestäni ainakin pyyhkijän johdot kulkee oikealla puolella, tuli pari vuotta sitten ihmeteltyä sen toimintalogiikkaa. Kattoverhousta kannattaa myös raottaa takapäästä, jotta saa tehtyä liitokset liikkumattomalle alueelle, ohuilla silikoonijohdoilla mielummin. Verhoilumuovit ovat sitten oma lukunsa :(

atte iluig
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja atte iluig »

Giulietta QV:ssa moottorin vikavalo syttyy aina välillä muutamaksi päiväksi ja häipyy taas. Vikakoodi P0597 Thermostat heater. Pitääkö tässä ruveta vaihtamaan termostaattia vai mikä neuvoksi?

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Pitääkö pikku G:lle tehdä jonkinlainen resetti tjsp. akun vaihdon jälkeen?

Start & Stop toimi parin käynnistysvälin kuten pitääkin ja hävisi taas.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Tuli taas Trafilta jokavuotinen verolappu. Ihmettelen suuresti, kuinka Giulietta 1.4 MA TCT verot on pienenneet vuosi vuodelta. Onko uusien autojen uudella kulutus/päästö laskentatavalla jotain vaikutusta?

2018-2019: 185,42 €
2019-2020: 177,04 €
2020-2021: 153,30 €

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Perk**e! Taas check engine valo tauluun ja vikakoodi P1063.
Juodaan nyt tänään vähän kaljaa ja tutkitaan mikä piru siellä nyt on.
Todennäköisesti kannetaan Hernepellontielle taas reilu tonni.
Pitäisköhän ostaa KIA.. :drinking:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

No mutta tonnihan riittää Multiair remppaan :mrgreen:

Elä nyt sorru Kiaan. Mitä hauskaa siinä on jos auto aina toimii ja vie perille.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

matti_vuorio kirjoitti:No mutta tonnihan riittää Multiair remppaan :mrgreen:

Elä nyt sorru Kiaan. Mitä hauskaa siinä on jos auto aina toimii ja vie perille.

Alfalla on varmasti naisen sielu ja ruumis. Ja niitä hankalia päiviä on joka kuukausi ...
Tsemppiä. Kian kanssa helpompaa, mutta onko se sen arvoista ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin