Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Ajovalopesurijumpan hinnaksi tullee pauttiarallaa 440€, tunti varattu asennusta.
Niin ja se huono puoli näissä "ruotsintuonneissa" on, että maahantuoja ei luonnollisesti voi asiassa auttaa, ja myyjäliikehän kieltäytynee kaikesta yhteistyöstä takuun päättymisen jälkeen...

No, ärsyttävää tuota kusiruuttan säiliötä on täytellä joka viikko, joten menkööt nyt edustuskuluihin.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Minulla on myös Ruotsista tuotu auto ja takuuna meni pesurien vaihto. Kovin lyhyt vaihtoaika kun puskuri joudutaan irroittamaan...

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Juu, mutta kun se takuu päättyi viime kuussa. Edelliset takuukeikat (sivupeili ja pesurien suuttimien luukut) menivätkin ongelmitta takuuaikana.
Äkkiäkös siinä kauan menee kun puskurin suojakuorta irroitetaan. Rahalla saa ja perseellä tienaa :drinking:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Jestas. Huolto oli vitosen halvempi ja auto oli vieläpä pesty. Nyt tuuletinremmi vinkuen kohti auringonlaskua.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Unique kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:Case: Adaptiivinen cruise
Seurasin tätä JanV:n projektitopicia ja siitä ajatus lähti: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 4&start=50
JanV antoi myös lisätietoja ja loput kaivoin Giuliaforums.com -ja alfaowner.com -sivuilta.
.
Kiitos seikkaperäisistä ohjeista!

Itse päätin seurata JanV:n jalanjäljillä ja tilasin ebaystä Stelvio QV:n ratin hintaan 369 eur + postikulut.
Stelvion ratti saapui ja on juuri oikeanlainen - myös lämmityselementit löytyvät. Ja ratti oli pakattu suurimpaan määrään vaahtomuovia mitä olen tähän mennessä nähnyt missään postipaketissa.

Hinta on ihan kohtuullinen jo pelkästä adaptiivisesta vakionopeudensäätimestä, mutta tuo ratti on kyllä selvästi alkuperäistä mukavamman näköinen. Vaihtamalla siis tämän ratin Giuliaan tai Stelvioon saa samalla kertaa paremman ulkonäön (Alcantara + hiilikuitusomisteet), paksumman ratin, punaisen käynnistysnappulan ja sen adaptiivisen vakionopeussäätimen.

Romanialaisen myyjän löytää täältä:
https://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-Stel ... 2749.l2649

Erinomainen asennusohje löytyy täältä:
https://www.youtube.com/watch?v=cNsksIGDRSA

Tuo ohje käy sellaisenaan. Vain noiden kytkimien kohdalla pitää tehdä pientä lisäsäätöä, jotta saa peitettyä tuon Stelvion mäkinappulan vanhan ratin tyhjällä peitelevyllä. MES-asetukset tuosta pari sivua vanhasta JT Newmanin ohjeesta.

Kannattaa laittaa oma ratti tilaukseen, kun näitä vielä saa näin edullisesti. Nämä valmistetaan Romaniassa ja myyjä on romanialainen firma. Ilmeisesti näitä on tehty liikaa varastoon ja niistä yritetään nyt päästä johonkin hintaan eroon. Tämä ratti oli tehty kesällä 2018.
Liitteet
QV Ratti.jpg
QV Ratti.jpg (259.44 KiB) Katsottu 10857 kertaa

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Giulia MY2020 esite oikein maahantuojan sivuilla: https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... ssed-1.pdf

Avatar
FatTony
Viestit: 78
Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
Car(s): 01' GTV 3.0v6 CF3
EX: Giulia Q4 Veloce 17', 159 2.0 JTDm 11', 47 2.0 TS 08', 155 2.5v6 93'
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FatTony »

Onko täällä kellään muulla Giuliassa ylläpitolaturia? Minulla on mystinen ongelma mitä ei Aritakaan ole saanut selvitettyä. Autossa ei siis syystä tai kolmannesta toimi start/stop lähes koskaan. Ainoa tapa saada tuo toimimaan on ladata akkua manuaalisesti erillisellä laturilla. Silloin toimii muutaman päivän kunnes jää pois. Tähän mennessä käynyt pariin otteeseen tutkittavana ja toisella vaihdettiin uusi akku. Nyt oli taas vuosihuollossa ja akun varaus oli vain 60%, akun vaihdosta noin 2kk. Työmatkaa kertyy 35km/ suunta ja kotoa lähtiessä olen pitänyt johdossa kiinni noin 30 min ennen lähtöä, lämpötilasta riippuen. Pitäisi olla ihan riittävä matka että akku latautuu ajon myötä, mutta nyt näin ei tunnu tapahtuvan tai sitten joku sekoittaa akun älyä/ecua luulemaan että lataus on alhaisempi? Jos laturi ei toimisi niin olis jo jättänyt tielle, akkuvalo ei jää palamaan. Mietin voiko johtua tuosta ylläpitolaturista (Calix 5ah). Ei sinänsä että tuosta S/S toimimattomuudesta haittaa on, mutta lukeudun siihen joukkoon joka haluaa auton toimivan niin kuin pitääkin vaikka en tuota ominaisuutta käyttäisikään. Mitään vikakoodeja ei ole päällä tai muistissa.
Speed is a virtue

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FatTony kirjoitti:Onko täällä kellään muulla Giuliassa ylläpitolaturia? Minulla on mystinen ongelma mitä ei Aritakaan ole saanut selvitettyä. Autossa ei siis syystä tai kolmannesta toimi start/stop lähes koskaan. Ainoa tapa saada tuo toimimaan on ladata akkua manuaalisesti erillisellä laturilla. Silloin toimii muutaman päivän kunnes jää pois. Tähän mennessä käynyt pariin otteeseen tutkittavana ja toisella vaihdettiin uusi akku. Nyt oli taas vuosihuollossa ja akun varaus oli vain 60%, akun vaihdosta noin 2kk. Työmatkaa kertyy 35km/ suunta ja kotoa lähtiessä olen pitänyt johdossa kiinni noin 30 min ennen lähtöä, lämpötilasta riippuen. Pitäisi olla ihan riittävä matka että akku latautuu ajon myötä, mutta nyt näin ei tunnu tapahtuvan tai sitten joku sekoittaa akun älyä/ecua luulemaan että lataus on alhaisempi? Jos laturi ei toimisi niin olis jo jättänyt tielle, akkuvalo ei jää palamaan. Mietin voiko johtua tuosta ylläpitolaturista (Calix 5ah). Ei sinänsä että tuosta S/S toimimattomuudesta haittaa on, mutta lukeudun siihen joukkoon joka haluaa auton toimivan niin kuin pitääkin vaikka en tuota ominaisuutta käyttäisikään. Mitään vikakoodeja ei ole päällä tai muistissa.
Jep, CTeK on kiinni koko ajan. Mutta lähden ajamaan vasta varmaan huhtikuussa Juuliaa eli on seisonut syyskuusta lähtien. Ei ongelmia
ylläpitolatauksessa. 160 tkm ajettu ja laturi sekä akku kertaalleen vaihdettu. Uusin softa auttanee
latausongelmiin kuulemma.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

FatTony kirjoitti:Onko täällä kellään muulla Giuliassa ylläpitolaturia? Minulla on mystinen ongelma mitä ei Aritakaan ole saanut selvitettyä. Autossa ei siis syystä tai kolmannesta toimi start/stop lähes koskaan. Ainoa tapa saada tuo toimimaan on ladata akkua manuaalisesti erillisellä laturilla.
Onko autoon asennettu jotain ylimääräistä kuten Webastoa tai subbaria omalla vahvistimella tms?
Oletko kokeillut irrottaa sen ylläpitolaturin - esiintyykö ongelma silloinkin?

Miksi ylipäätään käytät ylläpitolaturia? Ei sellaista pitäisi normaalissa käytössä tarvita koskaan. Ja ei ainakaan noin pitkällä työmatkalla.

PS. Itsellä on työmatka vain 10km suuntaansa ja talvella aina puoleen väliin matkaa penkinlämmitin päällä - lisäksi ensimmäiset pari kilsaa ratinlämmitin ja välillä myös takalasinlämmitin. Autoa ei ole koskaan ladattu ulkopuolisella laturilla ja koskaan ei ole sähköt loppuneet kesken. Myös S/S toimii (tai siis toimisi, jos sitä ei olisi kytketty pysyvästi pois päältä).

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kai se ylläpitolaturi on kytkettynä apuvirtapisteisiin tai vastaavaan konehuoneessa eikä suoraan akkuun?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Ja mikä tärkeintä: miksi ihmeessä se stopstartti pitäisi saada toimimaan? Asiathan on ihan helvetin hyvin jos auto pysyy käynnissä. Kuten vanhempaa ikäpolvea edustava kollega totesi:
"Meillä oli jos seitkytluvulla autoja jotka sammuili valoihin."
932 937 955 955

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Tämä

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Koska se on ominaisuus, joka on autoon tehty ja kun auto itse kytkee sen pois päältä koska ei usko sen toimivan, on autossa jotain vikaa? Täysin eri tilanne kuin se, että S&S on poistettu esim. ohjelmistomuokkauksella tietoisesti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

^ Juurikin näin!

"Kyllä siellä jotain vikaa taitaa olla"
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

jonilaht kirjoitti:
JanV kirjoitti:Joudut ottaa 8,5" vanteella et:ksi 25. Vaikka se kuullostaa rajulta niin muuten ottaa kii satulaan. Toki jokaisessa mallissa puolat kääntyy keskiöstä vähän eri tavalla.
edit: Tosin jos sulla on veloce niin sen isommat levyt pelastaa vähän clearancea
Superi. Se ois sitten 22 ET mikä seuraava osuu kun äkkiä noita vaihtoehtoja katsoin. Alkaakohan tossa oleen lähellä, että tulee kaaresta ulos?

Toinen olisi joku tämmönen perustylsä suora vähän Alfan omia vanteita muistuttava malli:


Ja toki ei ne alkuperäisetkään poissuljettuja ole, mutta en periaattesta maksa semmoisia riistohintoja vanteista.
OEM vanteita kannattaa katella italiasta. Tilasin Veloceen orkkisvanteet joissa oli "minor cosmetic damage". Tämä osoittautui yhdeksi nuppineulan nupin kokoiseksi kolhuksi. Rahteineen vajaa tonni Helsinkiin tuotuna.

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

155156 kirjoitti:Giulia MY2020 esite oikein maahantuojan sivuilla: https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... ssed-1.pdf
Miksi ei koskaan ole budjetissa autolle tilaa kun tekisi mieli... :roll:

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Aktivoituani Giulian Proxi Aligmentillä adaptiivisen vakionopeussäätimen (aivan huiman hyvin toimiva ominaisuus, muuten) sekä Race-moodin, jäin miettimään mitä muuta Proxi Alignmentillä voisikaan tehdä.

Ja listalta löytyy pari optiota, jotka olivat "Not present"-asennossa:
- Auto High Beam
- Auto High Beam Indicator

Ei muuta kuin vaihtamaan nämä tilaan "Present" ja Proxi Alignment perään. Ja kyllä, nyt autossa on automaattiset pitkät.

Disclaimer: Autossani on 35W Xenonit. Luultavasti ei onnistu muiden valojen kanssa.

Päivitys:
Multiecuscanin ohjeet näille kahdelle optiolle ovat:

"This function can enable/disable the functioning of the automatic high beam function. The function will only work on vehicles equipped with FCW camera.
You have to enable or disable both settings: Auto high beam and Auto high beam indicator.
PLEASE NOTE: You have to execute the PROXI Alignment procedure after changing this value! Otherwise your vehicle will not accept the changes."

Eli tuon mukaan tämä ominaisuus saattaisi toimia kaikissa Suomi-autoissa.
Liitteet
Automaattiset_pitkät.jpg
Automaattiset_pitkät.jpg (48.86 KiB) Katsottu 9604 kertaa
Viimeksi muokannut Unique, 02 Maalis 2020, 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Se on huima ominaisuus. Mut hassua et sulla ei ollu automaattiset pitkät käytössä, ku kuitenkin noi jokasuuntaan kääntyilevät 35w xenonit kuitenkin.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:Se on huima ominaisuus. Mut hassua et sulla ei ollu automaattiset pitkät käytössä, ku kuitenkin noi jokasuuntaan kääntyilevät 35w xenonit kuitenkin.
Kyse on varmaan jonkinlaisesta ominaisuuspaketoinnista. En tiedä minkä paketin mukana tuon olisi Suomessa saanut ostaa - Giulian vuoden 2017 suomalaisessa optiokatalogissa sitä ei ole mainittu lainkaan - mutta yleisesti muiden maiden katalogeissa näkyy automaattiset pitkät olevan aina 35W Xenonin kanssa paketoituna yhteen.

Jos siis autossasi on nuo paremmat Xenonit, niin ei ole mitään syytä olla ottamatta tuota ominaisuutta käyttöön.
Viimeksi muokannut Unique, 02 Maalis 2020, 12:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Unique kirjoitti:
JanV kirjoitti:Se on huima ominaisuus. Mut hassua et sulla ei ollu automaattiset pitkät käytössä, ku kuitenkin noi jokasuuntaan kääntyilevät 35w xenonit kuitenkin.
Kyse on varmaan jonkinlaisesta ominaisuuspaketoinnista. En tiedä minkä paketin mukana tuon olisi Suomessa saanut ostaa - Giulian vuoden 2017 suomalaisessa ominaisuusluettelossa sitä ei ole mainittu lainkaan - mutta yleisesti muiden maiden katalogeissa näkyy automaattiset pitkät olevan aina 35W Xenonin kanssa paketoituna yhteen.

Jos siis autossasi on nuo paremmat Xenonit, niin ei ole mitään syytä olla ottamatta tuota ominaisuutta käyttöön.
Giuliahan on varsinainen runsaudensarvi softavirittäjälle :wink:
Velocen tehokartan, adaptiivisen vakkarin, stop-start - disabloinnin ja automaattipitkät voisi ottaa pappakin käyttöön.
Vakkari tarvitsee uuden napin ohjauspyörään otaksun ?
Halpahan tuo Stelvion Q-ratti on ebaysta, mutta kun ei sillä nyt niin paljon oli merkitystä, että sen viitsisi tilata.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Jiitee kirjoitti:
Unique kirjoitti:
JanV kirjoitti:Se on huima ominaisuus. Mut hassua et sulla ei ollu automaattiset pitkät käytössä, ku kuitenkin noi jokasuuntaan kääntyilevät 35w xenonit kuitenkin.
Kyse on varmaan jonkinlaisesta ominaisuuspaketoinnista. En tiedä minkä paketin mukana tuon olisi Suomessa saanut ostaa - Giulian vuoden 2017 suomalaisessa ominaisuusluettelossa sitä ei ole mainittu lainkaan - mutta yleisesti muiden maiden katalogeissa näkyy automaattiset pitkät olevan aina 35W Xenonin kanssa paketoituna yhteen.

Jos siis autossasi on nuo paremmat Xenonit, niin ei ole mitään syytä olla ottamatta tuota ominaisuutta käyttöön.
Giuliahan on varsinainen runsaudensarvi softavirittäjälle :wink:
Velocen tehokartan, adaptiivisen vakkarin, stop-start - disabloinnin ja automaattipitkät voisi ottaa pappakin käyttöön.
Vakkari tarvitsee uuden napin ohjauspyörään otaksun ?
Halpahan tuo Stelvion Q-ratti on ebaysta, mutta kun ei sillä nyt niin paljon oli merkitystä, että sen viitsisi tilata.
Adaptiivinen vakionopeussäädin vaatii sen uuden nappulapaneelin. Siinä on softan osalta jotain eroa, sillä kun asentaa uuden ratin, on vakionopeussäädin kokonaan poissa pelistä kunnes käy valitsemassa Proxi Alignmentista ACC+:n.

Mutta on se uusi ratti kyllä paljon paremman näköinen kuin alkuperäinen. Suosittelen. Pelkkä nappulasetti marmoritiskiltä 83 eur vs. Stelvio QV:n ratti 369 eur + postikulut. Kyllä mielestäni jälkimmäisellä saa paljon enemmän rahoilleen vastinetta.
Viimeksi muokannut Unique, 02 Maalis 2020, 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Joo. Jos haluaa non adaptiivisen toimimaan adaptiivisen nappuloilla ni sit edelleenkin disabloin tavallisen vakkarin ja valitsee adaptiivisen valikosta acc (acc+ on se adaptiivinen=

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Unique kirjoitti:Aktivoituani Giulian Proxi Aligmentillä adaptiivisen vakionopeussäätimen (aivan huiman hyvin toimiva ominaisuus, muuten) sekä Race-moodin, jäin miettimään mitä muuta Proxi Alignmentillä voisikaan tehdä.

Ja listalta löytyy pari optiota, jotka olivat "Not present"-asennossa:
- Auto High Beam
- Auto High Beam Indicator

Ei muuta kuin vaihtamaan nämä tilaan "Present" ja Proxi Alignment perään. Ja kyllä, nyt autossa on automaattiset pitkät.

Disclaimer: Autossani on 35W Xenonit. Luultavasti ei onnistu muiden valojen kanssa.
Mun kokemuksen mukaan noi oli umpisurkeat. Vaihtoi aivan liian aikaisin lyhyille ja viivytteli pitkään vaihtaa takaisin pitkille.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mulla on alkanu mittarivalot toimimaan vähän tuolla tavalla. Käsisäätö toimii tai ei, en ole havainnut loogisuutta kummassakaan.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Eilen tuli taas ihailtua maalaamon pihassa olevaa Giuliaa kun jätin GT:n käsiteltäväksi. Ihmeteltiin mitä Giulialle oli tehty, niin kuulemma katto oli lähes puhkiruostunut tuulilasin luonta. Aika ihmeelliseltä kuullostaa, onko kellekään muulle tullut eteen moista? Vuosimalli taisi olla 2017 ja ilmeisesti rintajoupin maahantuoma hiljattain.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Liekö lasi vaihdettu huolimattomasti.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Vai olisiko juttuun tullut vähän Italianlisää...
932 937 955 955

Avatar
Josef Matula
Viestit: 142
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Tästä vähän reilummin ajettu Münchenin ex taksi :shock:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 970dea5696

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Josef Matula kirjoitti:Tästä vähän reilummin ajettu Münchenin ex taksi :shock:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 970dea5696
Ei paha, juur sisäänajettu riisseli. Reilusti alle 20 000 eur veroineen varmaan Suomen kilpiin ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Josef Matula
Viestit: 142
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Vero olisi luultavasti todella vähän kun noista vähän ajetuista on maksettu alle 4 tonnin veroja

Rema
Viestit: 316
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rema »


Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Vähän hitaampi versio - 9.1 sek 0-100km/h...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Onkos tässä nyt jotain erityistä? Eikös tuon verran ajettuja diesel supereita saa suomestakin, halvemmalla?

Nimim. Giulia kyttäys pikkuhiljaa aloitettu.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
Onkos tässä nyt jotain erityistä? Eikös tuon verran ajettuja diesel supereita saa suomestakin, halvemmalla?

Nimim. Giulia kyttäys pikkuhiljaa aloitettu.
Diesel halpa, bensa kallis. Vero tyhmä.

Rema
Viestit: 316
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rema »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
Onkos tässä nyt jotain erityistä? Eikös tuon verran ajettuja diesel supereita saa suomestakin, halvemmalla?

Nimim. Giulia kyttäys pikkuhiljaa aloitettu.
Vähän ajettu, jos ymmärsin oikein, lisäksi bensiini moottori.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, ei 62tkm kauheasti ole. Bensakoneet on Suomessa aika harvassa, yli kolmenkympin menee helposti. Dieselit on täällä tuota halvempia samoilla kilsoilla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Jaa meni kokonaan ohi että oli bensa. No sittenhän se on halpa(hko).
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Macela »

Polforea kirjoitti:Joo, ei 62tkm kauheasti ole. Bensakoneet on Suomessa aika harvassa, yli kolmenkympin menee helposti. Dieselit on täällä tuota halvempia samoilla kilsoilla.
Jep. Tässä talven aikana halvin bensa Giulia (200) mitä itse bongannut;

2016, 76tkm ja pyynti 33te.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11050144

Vähemmän/saman verran ajettuja dieseleitä ollut nyt halvempina 27te - 30te

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, ei se tosin kaukana ole kun lätkii tuohon Ruotsin autoon verot ja hakukustannukset päälle ja vähän tinkaa suomiversiosta.

Toisaalta, tonni lisää tuohon suomiyksilöön ja Kamux myy vuotta nuoremnna ja vain 17tkm ajetun bensasuperin:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11192184

Halvin mitä voisi suoraan harkita (bensakone, velocen penkit ja läpinäkyvät ikkunat) onkin sitten jo Veloce ja hintalapussa 44ke: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11157758

En ryhdy vielä giulia-kuskiksi siis...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

peksu
Viestit: 618
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja peksu »

Tuontiverot; viime vuonna pienin vero tuodulle bensa-Giulialle oli n. 7000e...

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tingi ikkunoiden läpinäkyvyydestä niin säästät melkein 10k€.

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11186947

Eikä tule edes painavaa AWD rompetta mukaan.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

FinPat kirjoitti:Tingi ikkunoiden läpinäkyvyydestä niin säästät melkein 10k€.
Ei voi, en halua oksentaa katsoessani omaa Alfaani.


Edit: onneksi ei ole muutenkaan autonvaihtokausi menossa, niin ei oo sillai huolta aiheesta. Kattelin vaan samalla kun kummastelin tuon ruotsiauton.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Polforea kirjoitti:
Toisaalta, tonni lisää tuohon suomiyksilöön ja Kamux myy vuotta nuoremnna ja vain 17tkm ajetun bensasuperin:
Tuo on muuten pikaisesti katsoen todella siistin oloinen yksilö - kuten noilla kilsoilla tietty pitääkin. Jännä että ei ole vielä mennyt.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Josef Matula
Viestit: 142
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Vittorio Jano kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
Toisaalta, tonni lisää tuohon suomiyksilöön ja Kamux myy vuotta nuoremnna ja vain 17tkm ajetun bensasuperin:
Tuo on muuten pikaisesti katsoen todella siistin oloinen yksilö - kuten noilla kilsoilla tietty pitääkin. Jännä että ei ole vielä mennyt.
Tuossahan ei ole yhtään mitään varusteita navin lisäksi. Xenonit, penkinlämmittimet jopa kaatuvat takaselkänojat puuttuvat.

Minusta tuo punainen Kamuxin 2018 mallinen olisi täydellinen, ei vaan taida pystyä nyt ostamaan mitään.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Polforea kirjoitti:
FinPat kirjoitti:Tingi ikkunoiden läpinäkyvyydestä niin säästät melkein 10k€.
Ei voi, en halua oksentaa katsoessani omaa Alfaani.

Takaikkunoiden amis/teinix-tyyppiset tummennukset ovat hyvin valitettava ilmiö. Poikain lintta-bemariin ne omalla tavallaan käy, mutta miksi, oi miksi tehdas laittaa niita Giuliaan..

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Josef Matula kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Tuo on muuten pikaisesti katsoen todella siistin oloinen yksilö - kuten noilla kilsoilla tietty pitääkin. Jännä että ei ole vielä mennyt.
Tuossahan ei ole yhtään mitään varusteita navin lisäksi. Xenonit, penkinlämmittimet jopa kaatuvat takaselkänojat puuttuvat.
Voiko olla että ei ole penkinlämppäreitä vakiona kaikissa? Aika monasti tuntuu että ilmoituksissa on vain puutteita.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
Josef Matula kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Tuo on muuten pikaisesti katsoen todella siistin oloinen yksilö - kuten noilla kilsoilla tietty pitääkin. Jännä että ei ole vielä mennyt.
Tuossahan ei ole yhtään mitään varusteita navin lisäksi. Xenonit, penkinlämmittimet jopa kaatuvat takaselkänojat puuttuvat.
Voiko olla että ei ole penkinlämppäreitä vakiona kaikissa? Aika monasti tuntuu että ilmoituksissa on vain puutteita.
Suomiautoissa on koska ne on kaikki winterpackillä, mutta tuossa esim ei näytä olevan, kuten ei myöskään ratinlämmitystä.

Avatar
Josef Matula
Viestit: 142
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Käsittääkseni penkinlämppärit, ratinlämppäri ja penkin sähkösäädöt tulevat samassa paketissa. Ja puuttuvat hyvinkin monesta Keskieuroopan tuonnista. Ruotsalaisissa näyttää olevan "kaikissa"

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Mä olen tätä ylempänä keskustelussa olevaa yksilöä käynyt katsomassa kun on ihan naapurissa... ihan siisti peli eli kilsojen mukaisessa kunnossa ja kohtuullinen vaihtotarjous tuli omaan mutta kuten ylempänä todettu niin varusteet ei ole ihan minunkaan mieleen.. Osittaisena selityksenä talvivarusteiden puutteeseen löytyy siitä että on italian tuonti, hokasin kun tarkemmin autoa syynäsin. Lisäksi on kyllä kahdet renkaat mutta vain yhdet vanteet..

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JMC »

Jokainenhan arvostaa toki just sellasia varusteita autossaan kun haluaa mutta mieluummin katselisin noita takatummennuksia kuin istuisin noilla lättänäpenkeillä :roll:

Vastaa Viestiin