Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Giri kirjoitti: Nyt kun takuu on loppunut niin huolto halpenee olennaisesti varsinkin kun itse tekee.
Mielestäni Alfan määräaikaishuollot tähän saakka, ennen hihnan vaihtoa ovat olleet kohtuuhintaisia. Autokeskuksessa BMW:n huollattaminen oli kalliimpaa. Samaten Jaguarin ja Porschen merkkihuollot ovat olleet selkeästi kalliimpia.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Teemuv kirjoitti:Nyt viime keväänä huollon yhteydessä autoon päivittettiin ohjelmisto, jonka pitäisi auttaa tähän starttiongelmaan ja ainakin näin pikaisen kokeen jälkeen näin vaikuttaisi tapahtuneenkin, joten toivotaan parasta... :D
Tämä on hyvä kuulla. Stelviossakin softalla korjailtiin ongelmia joiden itse uskoin liittyvän enemmän heikosti suojattuihin liittimiin mutta ainakin tähän saakka tätä "talvea" aiheeseen liittyviä ongelmia ei ole ollut lainkaan. <Knock the wood>

Avatar
Giri
Viestit: 524
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Giri »

FinPat kirjoitti:Mielestäni Alfan määräaikaishuollot tähän saakka, ennen hihnan vaihtoa ovat olleet kohtuuhintaisia. Autokeskuksessa BMW:n huollattaminen oli kalliimpaa. Samaten Jaguarin ja Porschen merkkihuollot ovat olleet selkeästi kalliimpia.
Totta. Ei ne Giuliaa edeltävien autojeni, eli Korean ja Japanin SUV:ienkaan huollot mitään ilmaisia olleet. 156 JTS:n kohdalla on kyllä jäänyt mieleen Deltan ryöstöhinnoittelu 60tkm huollossa, jotain 1500€:n luokkaa, noin 15 vuotta sitten. Olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt kun kaikki Giulian suodattimet löytyi tarvikeliikkeen valikoimasta ja hauskaa ajanvietettähän se on niitä "ruuvailla" paikoilleen. Eivätkä maksaneetkaan juuri mitään.

Laiskuus takuuhommissa valitettavasti kostautui kun vikojen kanssa on pystynyt elämään. Unohtui vaatia bensaläpän korjaus/oikaisu, ovenkahvanapin korjaus ja softapäivitys infotainmenttiin typerän comfort accessin takia, jonka ilmeisesti saa valikosta pois päältä uudemmassa softassa. Takaluukun kannen fiksauksen sentään ehdin vaatia ennen takuun loppumista ja se hoidettiinkin Aritalla hienosti. Muita vikoja tuossa ei ole ilmaantunut. Pitää tiedustella mitä niiden laitto nyt maksaa takuuajan jälkeen ja onko niihin sovellettavissa jotain hyvän tahdon alennusta.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja zzs »

Giulian 25 W xenonit: mikä on umpioiden referenssiluku?

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Rämisevä kuskin oven peili on nyt vaihdettu takuuseen. Samalla hankin rattiin uuden adaptiivisen cruisen napit sisältävän paneelin.
Ratin purku oli jonkin verran perseestä, mutta tehtävissä. Sen jälkeen vähän MESillä leikkimistä aiempien ohjeistusten mukaisesti ja nyt pelaa ACC+
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Onhan Giulian hinnasto mennyt yksinkertaiseksi; Hinnaston mukaan ainoa saatavilla oleva malli 200 heppainen, valkoisena/peruspunaisena ja ilman mitään lisävarusteita:

https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... 1.2019.pdf

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JT Newman kirjoitti:Rämisevä kuskin oven peili on nyt vaihdettu takuuseen. Samalla hankin rattiin uuden adaptiivisen cruisen napit sisältävän paneelin.
Ratin purku oli jonkin verran perseestä, mutta tehtävissä. Sen jälkeen vähän MESillä leikkimistä aiempien ohjeistusten mukaisesti ja nyt pelaa ACC+
Millä varaosakoodillla tilasit nuo napit ja mistä? Hinta?

Löytyykö jostain ratin purkuohjeita?

Avatar
Josef Matula
Viestit: 142
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Unique kirjoitti:Onhan Giulian hinnasto mennyt yksinkertaiseksi; Hinnaston mukaan ainoa saatavilla oleva malli 200 heppainen, valkoisena/peruspunaisena ja ilman mitään lisävarusteita:

https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... 1.2019.pdf
Niitä on varmaan noi 3 varastossa, punainen, valkoinen ja musta :lol:

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 90 »

Unique kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:Rämisevä kuskin oven peili on nyt vaihdettu takuuseen. Samalla hankin rattiin uuden adaptiivisen cruisen napit sisältävän paneelin.
Ratin purku oli jonkin verran perseestä, mutta tehtävissä. Sen jälkeen vähän MESillä leikkimistä aiempien ohjeistusten mukaisesti ja nyt pelaa ACC+
Millä varaosakoodillla tilasit nuo napit ja mistä? Hinta?

Löytyykö jostain ratin purkuohjeita?
Täällä myös yksi kiinnostunut :wink:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Josef Matula kirjoitti:
Unique kirjoitti:Onhan Giulian hinnasto mennyt yksinkertaiseksi; Hinnaston mukaan ainoa saatavilla oleva malli 200 heppainen, valkoisena/peruspunaisena ja ilman mitään lisävarusteita:

https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... 1.2019.pdf
Niitä on varmaan noi 3 varastossa, punainen, valkoinen ja musta :lol:
noi on jotain mallivuoden 2019 jämiä, linkkiä hinnastoon ei taida olla sivuilta? vai mistä kaivoit ton linkin tohon hinnastoon.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

90 kirjoitti:
Unique kirjoitti: Millä varaosakoodillla tilasit nuo napit ja mistä? Hinta?

Löytyykö jostain ratin purkuohjeita?
Täällä myös yksi kiinnostunut :wink:
Lataan kuvia ja vähän tekstiä huomenna :)
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

mikssaar
Viestit: 12
Liittynyt: 02 Kesä 2014, 18:22
Car(s): Stelvio, Giulietta, MiTo, 147, Giulia,

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mikssaar »

Unique kirjoitti:Tuli asennettua Giuliaan Eurocompulsionin optimointi:
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l

Auto 200hp Giulia Super + Remuksen cat-back rosteriputki.
......

Nyt Giulia on sellainen kuin sen aina piti olla.

Onko kenelläkään kokemusta mitä Alfan takuu suhtautuu eri laitevalmistajien "optimointeihin"

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Case: Adaptiivinen cruise
Seurasin tätä JanV:n projektitopicia ja siitä ajatus lähti: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 4&start=50
JanV antoi myös lisätietoja ja loput kaivoin Giuliaforums.com -ja alfaowner.com -sivuilta.

Tarvitset:
MES 4.5 ja kaapelit
Pieni ristipäämeisseli, pieni torx (kokoja en muista)
Hylsy ratin irrottamiseen (22mm, en muista)
Mielellään verhoilun irroitussarja tms muovinen paistilasta tai mikä tahansa jämäkkä mutta kapea pintaa rikkomaton soiro

MESin uusimmalla versiolla (4.5 tällä hetkellä), ELM-piuhalla ja harmaalla + sinisellä adapterilla pääsee kiinni kaikkiin auton mulikoihin. Electric Steering- ja ABS -valikoista pääsee tarkistamaan ratin asennon. Väännä ratti ihan suoraksi (0.00°).

Irrota akkukaapeli. Jos et voi jättää peräkonttia auki, kannen sisäpuolella keskilinjan vasemmalla puolella on verhoilun kiinnitysnuppi jossa saattaa näkyä pätkä punaista narua. Siinä on manuaalinen vapautus. Kierrä nuppi auki ja vedä ulos narun kanssa. Naru yltää kontin ulkopuolelle, eli naru ulos tiivisteen välistä ja nykimällä aukeaa.
Anna auton olla virrattomana joitain minuutteja, jotta turvatyyny ei tule silmille. Maltoin odottaa 5 min, näytti riittävän.

Kuva

Kuva

Osanumero näkyy kuvassa. Tämän hain espoolaisen merkkihuollon tiskiltä 83€ hintaan.

Kuva

Ratin pohjassa on tuo reikä. Sinne kun tökkää sopivalla tylpällä esineellä, tuo vähän näkyvä rautapanta vapauttaa turvatyynyn. Huomaat kyllä tyynyn liikkeet, jonkin verran voi joutua ronkkimaan ja nykimään.

Kuva

Tyyny irti. Keltainen johto on tyynystä, se irtoaa nostamalla oranssi lukitus ylös. Toinen johto on äänimerkin johto. Katso miten johdot kulkevat, jotteivät jää puristuksiin. Ratti irtoaa keskimutterin avaamalla. Tarkista, että ratissa ja ohjausakselissa on selkeä merkki, jotta ratti menee suoraan takaisin laitettaessa.

Kuva

Sitten alkaa se paskin osuus. Ratin takana on 3 ruuvia: 1 ristipää alimman puolan takana ja molempien nappulapaneelien takana 1 torx. Starttinapin takana on 2 ristipäätä, jotka avasin, mutta en ole nyt varma, tarvitseeko. Ei siitä haittaakaan ole.
Sitten alkaa nitkuttelu. Laita muovinen irrotuslasta tms rattipaneelien väliin ja aloita tuskallisen hidas ja varovainen kampeaminen. Vaihtele puolelta toiselle ja kampea välillä ratin alapuolaa, joka siis halkeaa puolestavälistä. Eli ikäänkuin etupinta ja takapinta.
HUOM! Älä välitä tuosta koristekromista, sitä ei tarvitse irrottaa. Tein tyhmyyksiä ja luulin, että sen takana on autuus. ÄLÄ KOSKE!
Eli pura hitaasti ja tarkista, mistä kohtaa tuo alkaa purkautumaan.

Kun saat ratin purettua, irrota itse nappulapaneeli kehyksestä. Paneelin takana on 3 ristipääruuvia. Voit tarkistaa sijainnit vaikka uuden nappulapaneelin korvakkeiden sijainnin perusteella. Vaihda paneeli ja ruuvaa kiinni. Muista sähköjohton kytkentä!

Rattia kasatessa kannattaa pujottaa alapuola ensiksi. Sen jälkeen varovasti painellen kasaan, ruuvit kiinni ja se on siinä. Asenna ratti takaisin oikeassa asennossa, laita sähköjohdot tyynyyn ja tööttiin kiinni ja paina tyyny kiinni.

Kuva

Sitten sähköt kiinni ja autoon virta päälle, älä starttaa. Katso, että molemmissa nappulapaneeleissa on valo (saavat virtaa, johto ei irronnut rattia käsiteltäessä). Saat taulun täydeltä vikailmoituksia. Ratin asento tarkistetaan nyt ABS- ja Electric Steering -valikoista. Se voi näyttää ihan puuta heinää, joten kokeile kalibrointia jommasta kummasta. Nollaa vikakoodit samalla.
Sen jälkeen hae Proxy Alignment -valikko. Kytke Cruise control pois ja aktivoi Adaptive Cruise Control valinnalla ACC+. Jos automaattinen valonvaihtaja ei ole kytkettynä, voinee sitäkin kokeilla ;)
PROXI ALIGNMENT PROCEDURE -kohdasta sitten shitshow pyörimään. Se käy kaikki moduulit läpi, joten adapteria joutuu vaihtamaan. Oli puhetta, että yhteys katkeaa helposti ja välttämättä kaapelia vaihtaessa poltto ei mene läpi niiltä osin ja että koko show pitäisi käydä uudestaan läpi. ABS:n osalta näin tapahtuikin itselleni, mutta joka tapauksessa ABS-valikosta on tehtävä sieltä löytyvät kalibroinnit, 3kpl (liikeanturit, jarrupaine ja ohjauskulma).
Tämän jälkeen kävin vielä nollaamassa vikakoodit ja jyrskäytin auton tulille. Vikakoodeja ilmaantuu vieläkin (ohjaustehostin, ESP, ABS, mitähän vielä...), mutta rohkeasti liikkeelle. Auto saattaa käydä aluksi miten sattuu, mutta tasoittuu. Oma kävi nätisti alusta lähtien. Kun liikenopeus kasvaa, vikailmoitukset alkavat kadota. Jos FCW (Forward Collision Warning) -virhettä ei näy, pitäisi cruisen olla käyttövalmis.

Kuva

Ja symbolit nätisti taulussa!

Lopuksi kannattaa vielä käydä kaikki moduulit läpi ja nollata jäljelle jääneitä vikakoodeja.
Polttoaineen kulutus tuntuu hiukan kasvaneen, että onko tuossa jotain oppimismoodia nyt päällä, en osaa sanoa. Tuntuu kierrättävän vähän korkeammalle ennen vaihtamista. Pitänee vielä katsoa MESillä, jäikö jotain mörköjä.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Hattua nostan , taidat olla vähintään autoinssi :wink: Hyvä seloste muutostyöstä.

Sen verran tuossa on duunia, että käytän adaptiivista kaasujalkaa toistaiseksi tai
jos haluan tuon niin ulkoistan koko muutostyön vaikka ESS:lle.

Sen verran old-school olen, että vierastan auton "sieluun" koskemista muuten kuin
pakottavista syistä. Töissäkin kaikki atk-ongelmat hoituu Help-deskiltä :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Jiitee kirjoitti:^ Hattua nostan , taidat olla vähintään autoinssi :wink:
Lentokone :mrgreen: mutta en niissä hommissa enää.

Thesis oli ensimmäinen auto, jonka kanssa koskin MESiin ja jota näpelöin enemmän. Sitä ennen uskalsin laittaa Fiat Stiloon cruisen viiksen.
Ei tuossa onneksi mitään fataalia ehdi tapahtumaan. Oikeastaan kaikki on palautettavissa ilman ongelmia ennen itse Proxy alignmentin suorittamista. Eniten ehkä vierastin sitä, kun auto on kuitenkin melko tuore (takuu päättyi joulukuussa). Osat purkautuvat ja kasautuvat nätisti ja ohjelman kanssa voi edetä loogisesti.

EDIT: kaikki kunnia tosiaan nimimerkille JanV, kun ensimmäisen kerran asian otti puheeksi/foorumille asiasta kirjoitti. Sen jälkeen hoksasin tutkia muitakin foorumeita ja homma oli "läpihuutojuttu."
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja _rico »

"Muista sähköjohton kytkentä!"

Tämä kuulosti kantapään kautta opitulta :-D

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

_rico kirjoitti:"Muista sähköjohton kytkentä!"

Tämä kuulosti kantapään kautta opitulta :-D
Tässä tapauksessa mitään fataalia ei ehtinyt tapahtua, onneksi. Huomasin vain, että nappuloille menevät johdot ovat turkasen lyhyitä, joten jos osia oikein taiteilee käsissään, liitos irtoaa todella helposti 8)
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Mitäs pyyhkimiä olette Giuliaan vaihtaneet?
Ostin Motonetista tuollaiset: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=3325
Muidenkin nettilähteiden mukaan pitäisi sopia, mutten vaan osaa.
Mukana tulee neljä adapteria, joista kaksi on vähän sinne päin, muttei kuitenkaan ihan.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Tommi kirjoitti:Mitäs pyyhkimiä olette Giuliaan vaihtaneet?
Ostin Motonetista tuollaiset: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=3325
Muidenkin nettilähteiden mukaan pitäisi sopia, mutten vaan osaa.
Mukana tulee neljä adapteria, joista kaksi on vähän sinne päin, muttei kuitenkaan ihan.
Mene sinne motonetin pihalle ja pyydä vaihtamaan. Ei maksa mitään, jos on kuitti ostosta.
- Kari

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tommi kirjoitti:Mitäs pyyhkimiä olette Giuliaan vaihtaneet?
Ostin Motonetista tuollaiset: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=3325
Muidenkin nettilähteiden mukaan pitäisi sopia, mutten vaan osaa.
Mukana tulee neljä adapteria, joista kaksi on vähän sinne päin, muttei kuitenkaan ihan.
Bilteman.
Kuva

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

karila kirjoitti: Mene sinne motonetin pihalle ja pyydä vaihtamaan. Ei maksa mitään, jos on kuitti ostosta.
Vähän skeptinen olen, että Motonetin kaverikaan noilla osilla saisi sopimaan.
Ja toki ostin nuo jo aikoja sitten ja nyt vasta rupesin vaihtamaan. Kuitti on jo varmaan kiertänyt takaisin uuteen paperirullaan.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Motörnetistä ostin juurikin Boschin tekeleet ja muistaakseni firman vastaavuustaulukoiden mukaan. Joku niistä neljästä toimii kyllä. Olikohan se versio, jossa varressa olevaan neliöreikään napsahtaa oikeankokoinen muovinappula, ja niitäkin oli kahta kokoa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Uskonvahvistusta tässä tarvitaankin. Kaksi on tosiaan vähän sinne päin, mutta pitänee katsoa paremmassa valossa vielä uudestaan.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Siinä pakkauksen takanahan on se taulukko mistä voi katsoa, että mitä adaptereista kuuluu mihinkin autoon käyttää? A, B, C tai D. Joissain sulkamalleissa voi joutua yhdistämään kaksikin adapteria.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jokos nämä AlfaworkShopin ohjeet on linkattu tänne, aika hyvin on
kertynyt vinkkejä jo 952:n huoltoihin :wink:

https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_giu ... ance.shtml
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Jarsan kirjoitti:Siinä pakkauksen takanahan on se taulukko mistä voi katsoa, että mitä adaptereista kuuluu mihinkin autoon käyttää? A, B, C tai D. Joissain sulkamalleissa voi joutua yhdistämään kaksikin adapteria.
No siinä pakkauksessa ei ollut Giuliaa ollenkaan. Se vähän myös hankaloitti asiaa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Kuskin puolen etunurkan kohdalla on hallin lattia märkänä. Tuntuu tuo pesunestekin vajentuvan vähän turhan nopeasti, eli tässä joutunee vähän aukomaan suojamuoveja...
Tätä taisi olla muillakin?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Stelviooni vaihdettiin takuuna pesurit letkuineen,kuskin puolen pesuri vuosi. Ei saa vaihdettua ilman puskurin irroittamista. Onko autossasi takuu ohi, kai sentään virhevastuun piikkiin menee?

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Takuu päättyi kuukausi sitten :mrgreen:
Pitää soittaa huoltoon. Takuulla tietävät näistä, mutta "emme kutsu näitä tyyppivioiksi" tms kuitenkin kuullaan. Tähän uusittiin ne poislentäneet luukut, mutta vuotoa ei silloin vielä ollut. Pitääpä tuosta virhevastuusta tiukata.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

JT Newman kirjoitti:Takuu päättyi kuukausi sitten :mrgreen:
Pitää soittaa huoltoon. Takuulla tietävät näistä, mutta "emme kutsu näitä tyyppivioiksi" tms kuitenkin kuullaan. Tähän uusittiin ne poislentäneet luukut, mutta vuotoa ei silloin vielä ollut. Pitääpä tuosta virhevastuusta tiukata.
Salon Moottorihuollossa näihin takuuasioihin on suhtauduttu asiallisesti eli jos et ole kaukana niin sieltäkin voi kysyä.

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Vetääkös porukka täällä ihan orkkisvanteilla vai onko löytynyt jotain muuta sopivaa alle?

Ajattelin jättää alkuperäiset vanteet talvivanteiksi ja myydä auton mukana tulleet toiset (rumat, ei alkup) pois.


Kuva

Tuossa värissä voisi toimia valkoisen Giulian kanssa. Vielä kun osaisi katsoa tuon ET:n järkeväksi, ei ole hetkeen tullut vanteiden kanssa amisteltua. Ja omaan silmään iso offset (suora vanne) on yleensä ruma.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Joudut ottaa 8,5" vanteella et:ksi 25. Vaikka se kuullostaa rajulta niin muuten ottaa kii satulaan. Toki jokaisessa mallissa puolat kääntyy keskiöstä vähän eri tavalla.
edit: Tosin jos sulla on veloce niin sen isommat levyt pelastaa vähän clearancea

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

JanV kirjoitti:Joudut ottaa 8,5" vanteella et:ksi 25. Vaikka se kuullostaa rajulta niin muuten ottaa kii satulaan. Toki jokaisessa mallissa puolat kääntyy keskiöstä vähän eri tavalla.
edit: Tosin jos sulla on veloce niin sen isommat levyt pelastaa vähän clearancea
Superi. Se ois sitten 22 ET mikä seuraava osuu kun äkkiä noita vaihtoehtoja katsoin. Alkaakohan tossa oleen lähellä, että tulee kaaresta ulos?

Toinen olisi joku tämmönen perustylsä suora vähän Alfan omia vanteita muistuttava malli:

Kuva

Ja toki ei ne alkuperäisetkään poissuljettuja ole, mutta en periaattesta maksa semmoisia riistohintoja vanteista.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jonilaht kirjoitti: Ja toki ei ne alkuperäisetkään poissuljettuja ole, mutta en periaattesta maksa semmoisia riistohintoja vanteista.
China Inc. tuottaa edullisesti OEM näköisiä ja kokoisia vanteita.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

oem tai oem kopioissa on se etu et ne on suunniteltu noille jarruille. Vähän hankalan malliset. Siis edessä.
Ja kyllähän 22 aika ulos tulee jo, mut ehkä se viel mahtuu. Monesti on paras antaa liikkeen tilaa vanteet heidän ehdottamilla spekseillä jolloin vastuu on heillä.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Vaan jos tarkoituksena on saada vähän agressiivisempaa ilmettä (vanteet ulommas ja/tai poikkeavalla leveydellä), niin ei onnistu liikkeen tilaamana. Ottavat aina varman päälle.
932 937 955 955

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Tommi kirjoitti:Onko kukaan päivittänyt navigaattorin karttoja Giuliaan?
Näyttäisi olevan ilmaiset päivitykset kolmen vuoden ajan: https://maps.mopar.eu/en/home
Hyvin toimi. Ei tunnista mun vin koodia ja ei mitään apua missään. Ei sähköpostia eikä mitään johon voisi ottaa yhteyttäkään. Puhelinnumero italiaan ja yksi appsi joka puhuu vaan italiaa. No näin ei ainakaan tuu heille kysymyksiä.

Avatar
Giri
Viestit: 524
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Giri »

JanV kirjoitti:
Tommi kirjoitti:Onko kukaan päivittänyt navigaattorin karttoja Giuliaan?
Näyttäisi olevan ilmaiset päivitykset kolmen vuoden ajan: https://maps.mopar.eu/en/home
Hyvin toimi. Ei tunnista mun vin koodia ja ei mitään apua missään. Ei sähköpostia eikä mitään johon voisi ottaa yhteyttäkään. Puhelinnumero italiaan ja yksi appsi joka puhuu vaan italiaa. No näin ei ainakaan tuu heille kysymyksiä.
Ei mitään ongelmaa kunhan ensin rekisteröityy Mopariin ja muistaa alustaa tikun NTFS-formaattiin. Se on kyllä totta että paras Alfa Romeo-käyttäjätuki löytyy epävirallisista lähteistä. Tämän foorumin lisäksi esim. https://www.alfaowner.com/threads/how-t ... s.1185573/

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Giri kirjoitti:
JanV kirjoitti:
Tommi kirjoitti:Onko kukaan päivittänyt navigaattorin karttoja Giuliaan?
Näyttäisi olevan ilmaiset päivitykset kolmen vuoden ajan: https://maps.mopar.eu/en/home
Hyvin toimi. Ei tunnista mun vin koodia ja ei mitään apua missään. Ei sähköpostia eikä mitään johon voisi ottaa yhteyttäkään. Puhelinnumero italiaan ja yksi appsi joka puhuu vaan italiaa. No näin ei ainakaan tuu heille kysymyksiä.
Ei mitään ongelmaa kunhan ensin rekisteröityy Mopariin ja muistaa alustaa tikun NTFS-formaattiin. Se on kyllä totta että paras Alfa Romeo-käyttäjätuki löytyy epävirallisista lähteistä. Tämän foorumin lisäksi esim. https://www.alfaowner.com/threads/how-t ... s.1185573/
Tänään se näköjään hyväksyi mun vin koodin. Joten olikohan katkos vaan järjestelmien välillä eilen. Kiitos.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JT Newman kirjoitti:Case: Adaptiivinen cruise
Seurasin tätä JanV:n projektitopicia ja siitä ajatus lähti: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 4&start=50
JanV antoi myös lisätietoja ja loput kaivoin Giuliaforums.com -ja alfaowner.com -sivuilta.
.
Kiitos seikkaperäisistä ohjeista!

Itse päätin seurata JanV:n jalanjäljillä ja tilasin ebaystä Stelvio QV:n ratin hintaan 369 eur + postikulut.

Melo
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Tammi 2020, 18:25
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super 2.2
BMW E46 M3
BMW Z4M
Ducati 749

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Melo »

Kekkereihin ilmoittautuu petrolhead jolla pari kuukautta ollut alla Giulia 2.2 Super Lusso 180hp AT8. Auto hyvillä varusteilla ja grigio vesuvio värillä sekä ruskealla nahalla. Edellinen kärry oli Jaggen XE about samoilla spekseillä joten Alfa joutui tiukkaan vertailuun. Jagge oli ajettavuudeltaan todella poikkeuksellisen onnistunut auto, käsittämättömän mukava jousitus mutta toisaalta erittäin urheilullinen ajettava jossa itseäni miellyttävä tail häppy-balanssi. Giulia tuntui siirryttäessä siihen vähän pompottavalta ja luistonesto ei anna liukkaalla samalla lailla siimaa kuin Jaggessa. Samoin kaasupolkimen vaste N-moodissa oli tuskastuttavan laimea. Hyvää tietenkin oli ohjaus sekä ketteryys, yllätyksenä oli vielä poikkeuksellisen hyvä mekaaninen pito liukkaalla. Autolla saa työstää hämmästyttävän isolla kädellä ennen kuin renkaat alkaa menettää pitoaan.

Peruspenkit ovat saaneet tyypillisesti vähemmän kehuja. Näistä saa ihan hyvät kun käy ostamassa pidemmät pultit (10,9) ja korottaa prikoilla penkin etureunaa sentin verran jolloin reidet saa riittävän tuen penkin etureunasta. Halpa ja hyvä kikka. Toinen elämää helpottava kikka on poistaa lampun pesurien sulake, ei tarvitse pelätä että suuttimien muovit lentelevät pitkin tien varsia eikä joka maantiekeikan jälkeen tarvitse ostaa uutta kannua pesunestettä. Ja apropoo, valot oli suunnattu aika alas tehtaan jäljiltä etenkin hanttarin puolelta. Varmaan yksilö-juttuja.

Tarkoitus oli jo ostaessa viedä autoa hieman kohti harrastekäyttistä. Asentelin ensimmäisen viikon jälkeen alle Eibachin jousisetin jolla ulkonäkö (subjektiivinen asia) muuttui mukavasti. Tilaisin myös kesäksi OEM-näköiset 19" vanteet odottamaan varastoon. Kaasun vaste alkoi nyppiä siinä määrin että vein auton remap-pajalle ja siihen tiputettiin 210hp-mallin virisofta sisään samalla kun kaasun parametrointia muutettiin. Vaste jäi silti vähän kaivelemaan ja kävin vielä toistamiseen pajalla jolloin vasteeksi muutettiin vain vähän D-moodista kevennetty versio, tämän jälkeen auto liikkuu siten kuin sen olisi pitänyt jo tehtaalta tulla. Vielä kun tuon luistoneston olisi saanut koodattua sallivammaksi&pois niin Giulia olisi oikeasti lähellä täydellistä (tämä on käsittämätön aivopieru FCA:lta, toivottavasti joku sai potkut).

Jarruista on pakko sanoa että alusta asti mietin että jotain erilaista näissä on, tuntuma on, no erilainen. Vasta kun luin että Giuliassa on hypermoderni fly-by-fire -jarrujärjestelmä niin tämä selitti fiiliksen eron. Ei ne missään nimessä huonot ole ja pidän erityisesti siitä, että ovat aidot monimäntä satulat eivätkä mitkään ATE:n liukupalaklunssit. Kevyesti jarruttaessa tuntuu kuitenkin kuin eri piirit/satulat ottaisi paineen vastaa vähän viiveellä tms verrattuna konventionaaliseen toteutukseen. Ehkä huollossa kun nesteet vaihdetaan tilanne muuttuu.

Finpat oli aiemmin kehunut huollon edullisuutta. Itselleni oli pieni shokki kun varasin tänään 40ktm huollon ja hinnaksi kerrottiin noin 500 euron tasoa. Öljy+suodatin, raikkari sekä jarrunesteen vaihto.

-mikko

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Werneri kirjoitti:Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
Kirjaamisvirhe?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Werneri kirjoitti:Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
Kirjaamisvirhe?
Painon mukaan verotettu USA:n tuonti?

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Kirjaamisvirhe?[/quote]

Aika moni kirjannut sitten saman virheellisen luvun, en oikein usko.

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

FinPat kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
Werneri kirjoitti:Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
Kirjaamisvirhe?
Painon mukaan verotettu USA:n tuonti?
Mitäs autoveroa Saksassa kerätään minkään mukaan...

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Werneri kirjoitti:Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
NEDC vs WLTP?

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

TeroPee kirjoitti:
Werneri kirjoitti:Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
NEDC vs WLTP?
WLTP 2016 mallin autoissa...ei ehkä...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Werneri kirjoitti:Kirjaamisvirhe?
Aika moni kirjannut sitten saman virheellisen luvun, en oikein usko.[/quote]

Niin ei se kirjaamisvirhe tarvitse olla kuin yhdessä järjestelmässä yhdellä rivillä (joka esitäyttää vaikka myyntiauton tiedot automaattisesti) ja huolimaton myyjä ottaa väärän rivin tarkastamatta co2:sta tai muita tietoja..

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Werneri »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Werneri kirjoitti:Kirjaamisvirhe?
Aika moni kirjannut sitten saman virheellisen luvun, en oikein usko.
Niin ei se kirjaamisvirhe tarvitse olla kuin yhdessä järjestelmässä yhdellä rivillä (joka esitäyttää vaikka myyntiauton tiedot automaattisesti) ja huolimaton myyjä ottaa väärän rivin tarkastamatta co2:sta tai muita tietoja..[/quote]

Totta, jos virhe on esitäytetyissä tiedoissa...

Vastaa Viestiin