The Old Skool Stuff

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Vittorio Jano kirjoitti:^

No todellakin kelpaa!

Äijän kuvaustaidot ovat kyllä kehittyneet vuosien varrella aivan huikeasti. Komeita, skarppeja pannauksia. Toki ei näytä kalustokaan ihan huonoa olevan.

Harry Metcalfen bongauksesta lisäpisteet!
No kiitos! :D Joo myönnän, että nyt kun katsoo taaksepäin..... :lol:
Mutta sitä tämä valokuuvaaminen on. Practice Practice Practice.

Joskin pojan syntymä vuonna 2013 sai aikaan parin vuoden off linen, mutta nyt tässä on löydetty takaisin kameran taakse ja no kalusto on kohtalaista, ei nyt ihan tuoreinta. Aina voisi olla enemmän mutta toisaalta ei se 10K:n kalusto tarkoita, että niistä kuvista saa irti jotain. Siltikään. Pitää tietää mitä tekee. Mutta opettelua tämä on aina, aina kotona yllätyt tai huomaa, että voi helvt....... Mutta joo kiitos kommentista. :)

Joo Harry:n kanssa juteltiin McLareneitten seassa muutama minuutti. Jännä miten tälläsissä tapahtumissa vaan saat nää Youtube blogarit todellisiksi ihmisiksi. Kuten Chris Harris, joka ajoi Leo Kinnusen Porschella tai juuri mainittu herra, oli sielä muitakin... :D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

S_A tykännee tästä. Exige 410 Sport.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Vittorio Jano kirjoitti:S_A tykännee tästä. Exige 410 Sport.
Kyllä. Lotus on periaatteessa melkeen ainoa urheiluauto tänään, reality DREAM niin sanotusti, jonka hankkiminen ei vaadi miljoonia tai niin ees päin.
Itseasiassa niin raaka ja ihana kun Exgie onkin, itselleni riittäisi tälläkin hetkellä uskomattomasti kyllä ihan perus Elise 1,6 litrasella koneella.
Tässä on viime viikkoina palattu asian ytimeen, miksi haluan urheiluauton?

Haluanko, että saan ihailua ja katseita?
Haluanko, että saan tapahtumissa mainetta ja kunniaa?
Haluanko, että autoni kuullaan 2km päästä ja kaikki katsovat?
Haluanko, että siinä on oltava V12 ja sen merkkin oltava tietty? (V12 on aina kuningas)

VAI
Haluanko auton, jonka ajaminen vie minut pois tästä arjesta sen hetkisen verran?
Haluanko auton, jonka ajaminen saa aina tuntemaan ajavansa jotain ihan muuta kuin Toiotaa?
Haluanko auton, jonka ajaminen on hauskaa vaikkei se kulje 0-200 8 sekunnissa?
Haluanko auton, jonka käyttökulut ovat asialliset, joka tarjoaa keveydellään ja racespec ajattelullaan ajamisen iloa ilman 200kmh ylityksiä?

Loputulos:

MInulel riittäisi vallan mainiosti SPort Elise S3 esimerkiksi, tai S2:nen 1,6 tai 1,8 litrasella koneella. Se on keskimoottorinen, siinä ei ole mitään liikaa, sen käyttö-ylläpitokulut ovat pienet, sen polttoainetaloudellisuus on melkeempä vähemmän kuin ison perheauton kulutuslukemat. Se kulkee silti niin paljon, että sillä ei tarvitse rutistaa. Sillä saa mutkatiellä sellaset kiksit, että ilman äärirajojakin ajaminen on palkitsevaa ja mikä parasta, 2/3 ihmisistä ei ees tiedä mikä auto se on.

Joten kyllä....McLaren F1 on kaiken yläpuolella, Lamborghin Diablo on 90 luvun sympoli brutaalisuudesta. Mutta nämä eivät ole realistisia haaveita millään tavalla. Lotus Elise on.
Ja kyllä, Lotuksen minä tässä varmasti hankkisin jos tässä olisi taloudellinen tilanne sellanen. Elise olis auto, joka antais sen mitä urheiluautolta haen. En sitä, että muut näkee ja kuuluu puolitoista kilsaa....... Vaan ihan ajamista varten. Itseäni varten. :)

Ja toiseksi autoksi ottaisin 1990-luvun NSX:n.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hienoja autoja. Lotus on vain harvoin tarjolla edes euroopassa ja silti kallis. Saman tapainen kuin 4c, mutta edullisempi rakentaa. McLaren jep. Ei ainakaan mun rahat riitä.

Minä hommasin kesäautoksi vanhan Boxsterin. Ei superauto, ehkä ei urheiluautokaan, mutta pirun hyvä sport roadster. Ei maksa maltaita ja voi ajaa yli 10000 vuodessa.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

alfista kirjoitti:Hienoja autoja. Lotus on vain harvoin tarjolla edes euroopassa ja silti kallis. Saman tapainen kuin 4c, mutta edullisempi rakentaa. McLaren jep. Ei ainakaan mun rahat riitä.

Minä hommasin kesäautoksi vanhan Boxsterin. Ei superauto, ehkä ei urheiluautokaan, mutta pirun hyvä sport roadster. Ei maksa maltaita ja voi ajaa yli 10000 vuodessa.
No ei ne nyt niin kalliita ole. S2 Eliseä saa 30 tonnilla riippuu sitten kaikesta. RHD autot on halvempia tottakai. Toinen Elisen runkoa noudattava on Opel Speedster, niitä on nytkin yksi SUomessa myynnissä. Reilu 20 tonnia pyynti.
Joten kyllähän tossa on valinnan varaa.

Juu Porssessa on omat etunsa Suomessa, itse käännyn silti Lotuksen puoleen juuri tämän askeettisuuden takia, Speedster on samanlainen, karu ja vain olennainen pultattu kiinni. :)
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alfista kirjoitti: Minä hommasin kesäautoksi vanhan Boxsterin. Ei superauto, ehkä ei urheiluautokaan, mutta pirun hyvä sport roadster. Ei maksa maltaita ja voi ajaa yli 10000 vuodessa.
Jos Boxster ei ole urheiluauto niin mikä sitten?

Boxsterin suurin ongelmahan ei ole itse auto vaan sen veli.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

FinPat kirjoitti:
alfista kirjoitti: Minä hommasin kesäautoksi vanhan Boxsterin. Ei superauto, ehkä ei urheiluautokaan, mutta pirun hyvä sport roadster. Ei maksa maltaita ja voi ajaa yli 10000 vuodessa.
Jos Boxster ei ole urheiluauto niin mikä sitten?

Boxsterin suurin ongelmahan ei ole itse auto vaan sen veli.
Boxter on keskimoottorinen suht vielä kevyt. VÄhän enemmän mukavuuksia ja kutoskone ainakin vanhemmissa piti auton kiinnostavana ääniensä puolesta, nää uudet on vähän nihkeitä, rivinelkku ei oo oikeen sitä mitä pitäs olla Porschessa mun puolesta. Kyydissä oon Boxterissa ollut kerran, onhan siinä tunnelmaa jos se kutoskoneella on. Ainoa oikea laatikko tähän on kuitenkin manuaali. :) Sanokaa mitä sanotte :D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja FinPat »

S_A kirjoitti: rivinelkku ei oo oikeen sitä mitä pitäs olla Porschessa mun puolesta.
Mielestäni rivi-4 sopii hyvin 924/944 ja 968 genreen mutta 718 Boxstereissa on lituskainen boxer 4 kone kuten 356, 914 ja 912 Possuissa ennen sitä.
S_A kirjoitti: Kyydissä oon Boxterissa ollut kerran, onhan siinä tunnelmaa jos se kutoskoneella on. Ainoa oikea laatikko tähän on kuitenkin manuaali. :) Sanokaa mitä sanotte :D
Agreed, minulla oli aikanaan pari vuotta manuaali 987 Boxster Spyder ilman ilmastointia ja radiota koska siinä oli samaa tunnelmaa kuin Elisessä mutta yhden askeleen sivistyneemmässä paketissä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

alfista kirjoitti:Ei superauto, ehkä ei urheiluautokaan, mutta pirun hyvä sport roadster.
Tottakai se on urheiluauto.

Just oli Hesarissa juttua Kumipallo 4000 -tapahtumasta. Ei kuulemma pääse farkku-Audilla mukaan, vaikka olisi 1000 hv. Joku Miata vastaavasti käy.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
alfista kirjoitti:Ei superauto, ehkä ei urheiluautokaan, mutta pirun hyvä sport roadster.
Tottakai se on urheiluauto.

Just oli Hesarissa juttua Kumipallo 4000 -tapahtumasta. Ei kuulemma pääse farkku-Audilla mukaan, vaikka olisi 1000 hv. Joku Miata vastaavasti käy.
Minulle on tullut joku perversio kun olen alkanut selaamaan NA Miatojen ilmoituksia... Mariner Blue ja paremmilla nahkapenkeillä ja 3-puolaisella ohjauspyörällä.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

FinPat kirjoitti:
S_A kirjoitti: rivinelkku ei oo oikeen sitä mitä pitäs olla Porschessa mun puolesta.
Mielestäni rivi-4 sopii hyvin 924/944 ja 968 genreen mutta 718 Boxstereissa on lituskainen boxer 4 kone kuten 356, 914 ja 912 Possuissa ennen sitä.

Agreed, minulla oli aikanaan pari vuotta manuaali 987 Boxster Spyder ilman ilmastointia ja radiota koska siinä oli samaa tunnelmaa kuin Elisessä mutta yhden askeleen sivistyneemmässä paketissä.
Joo mun virhe pokserihan se on sekin :D Joo Ne on sivistyneitä..enemmän GT henkisiä. Lotus on vaan as simple as it can be.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Vittorio Jano kirjoitti:
alfista kirjoitti:Ei superauto, ehkä ei urheiluautokaan, mutta pirun hyvä sport roadster.
Tottakai se on urheiluauto.

Just oli Hesarissa juttua Kumipallo 4000 -tapahtumasta. Ei kuulemma pääse farkku-Audilla mukaan, vaikka olisi 1000 hv. Joku Miata vastaavasti käy.
Olihan SBC:llä Teslan kuumodulikin ollut kuulemma, se missä aukee ovet ku Gullwingissä.... :lol:
Kai se sitten on urheiluauto sekin.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Vittorio Jano kirjoitti:
alfista kirjoitti:Ei superauto, ehkä ei urheiluautokaan, mutta pirun hyvä sport roadster.
Tottakai se on urheiluauto.

Just oli Hesarissa juttua Kumipallo 4000 -tapahtumasta. Ei kuulemma pääse farkku-Audilla mukaan, vaikka olisi 1000 hv. Joku Miata vastaavasti käy.
Kumipää 4000 -tapahtumaan pääsi tänäkin vuonna mukaan ihan parin kympin sedan-audilla, kuten myös kombikupee-panameralla (taisi lähtä kolmekin kappaletta), joten veikkaan että ensi vuonna pääsee diisselifarkullakin.

Pikkuisen semmonen "by idiots, for idiots" -tunnelma koko kumipäätapahtumassa on, toinen puoli suu vaahdossa maksaa tonneja ylihintaa että pääsee seuramatkalle, ja toinen puoli venyttelee ahneuksissaan omia sääntöjään niin että Kia Carnevalillakin pääsee kyllä mukaan kunhan vaan on niin pöljä että maksaa mainittua ylihintaa...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Huhut valeuutisia levittävästä HS:sta ovat siis totta!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja FinPat »

S_A kirjoitti: Joo Ne on sivistyneitä..enemmän GT henkisiä. Lotus on vaan as simple as it can be.
Käy ajamassa Spyder ja GTS peräkkäin niin huomaat että Boxster-sarjassakin sivistyksen taso vaihtelee. Sanoisin että Spyder GT2 hiilikuitupenkeillä ja ilman mitään lisävarusteita on niin simple kuin nykyaikainen auto voi olla. Ei edes oven kahvaa sisäpuolella.

Elise sen sijaan ei ole oikeasti auto vaan mikroauto jonka vain jostain kumman syystä saa vain kilpiin.... ;)

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

S_A kirjoitti:
Joo mun virhe pokserihan se on sekin :D Joo Ne on sivistyneitä..enemmän GT henkisiä. Lotus on vaan as simple as it can be.
Mites noi Lotus Seven -johdannaiset? Caterhamit, Donkerwoortit ja Westfieldit sijoittuu sun ajatuksissa? Ne on vissiin vielä simppelimpiä kuin nuo koppilotukset?

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja FinPat »

TeroPee kirjoitti:
S_A kirjoitti:
Joo mun virhe pokserihan se on sekin :D Joo Ne on sivistyneitä..enemmän GT henkisiä. Lotus on vaan as simple as it can be.
Mites noi Lotus Seven -johdannaiset? Caterhamit, Donkerwoortit ja Westfieldit sijoittuu sun ajatuksissa? Ne on vissiin vielä simppelimpiä kuin nuo koppilotukset?
Ja tosimiehellä tietysti LoCost 7 jonka rinnalla Caterhaminkin on jo melkein auto. ;)

En tunne tilannetta mutta Caterhamin kai saa Suomessa kilpiin mutta Locostin kanssa voi olla haastavampaa. Ehkä?

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Itse rakennetut on kuulemma hankalia. Lisäksi vuoteen 1991 asti valmistettuja saa kohtalaisesti kilpiin ilman päästölaitteita (eli kaasareilla) mutta silloinkin pitää olla toki tehdastekoinen. Uudempia taas saanee kilpiin ihan iisisti, ainakin jos on jollain tasolla tyyppihyväksytty värkki.

Se kokemus mitä mulla tuollaisista seiskareplikosta on, vahvistaa sitä käsitystä että laite on Hauska isolla hoolla. Toki kaikkeen tottuu ja sitä hauskempi laite mitä enemmän voimaa. Tai mitä enemmän V8. https://youtu.be/tC3BMRXSsRY

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja alum »

Vittorio Jano kirjoitti:Huhut valeuutisia levittävästä HS:sta ovat siis totta!
Mikään muu media ... eivät edes meediot .... ei levitä niin paljon perättömiä uutisia kuin Hesari. Tarvitsee vain katsoa jokapäiväistä oikaisuja-palstaa, joka on lehden ylivoimaisesti hauskin ja luetuin osa. Hesarin ongelmiin on ainakin kaksi syytä. Jokainen päätoimittaja, kuten moni muukin esimies, pitää visusti huolta, että hänen alaisensa ovat vielä tyhmempiä kuin hän itse. Muutoinhan seurauksena voisi olla tuolin vetäminen alta. Toinen syy oli, että Aatos Erkko halusi demarit lukemaan Hesaria palkkaamalla sinne punikkitoimittajia, jotka saivat olla tyhmiä, kunhan heillä oli oikea maailmankatsomus. 1970-luvulla useimmat Hesarin toimittajat olivat hieltä tuoksahtavia viinaa ryyppääviä ketjupolttajia, mutta heillä oli hyvä yleissivistys, osasivat kirjoittaa kunnollista suomea eivätkä olleet idiootteja.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Paikallislehdessä oli juttua täkäläisen työterveyslääkärin McLarenista. Jutussa mainittiin auton kiihtyvyydeksi (0-100 km/h) 27 sekuntia. Seuraavalla viikolla oli sitten (omistajan toimittama?) korjaus. Kuvatekstissä oli herran nimikin mennyt väärin.

Kyseessä siis 720S. Ja tämähän johdattelee meidät takaisin ketjun aiheeseen...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Vittorio Jano kirjoitti:^

Paikallislehdessä oli juttua täkäläisen työterveyslääkärin McLarenista. Jutussa mainittiin auton kiihtyvyydeksi (0-100 km/h) 27 sekuntia. Seuraavalla viikolla oli sitten (omistajan toimittama?) korjaus. Kuvatekstissä oli herran nimikin mennyt väärin.

Kyseessä siis 720S. Ja tämähän johdattelee meidät takaisin ketjun aiheeseen...
Joo luin jutun..... Hienoa että jotkut uskaltaa tulla julkisuuteen näitten autojen kanssa.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Muutama kuva Tanskan maalta.
https://photos.app.goo.gl/1ttydd2rzGre4j4T6

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Pirteän näköinen.
Liitteet
IMG_13072019_004003_(800_x_600_pixel).jpg
IMG_13072019_004003_(800_x_600_pixel).jpg (147.04 KiB) Katsottu 7578 kertaa

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

alamajy kirjoitti:Muutama kuva Tanskan maalta.
https://photos.app.goo.gl/1ttydd2rzGre4j4T6
Kiitos kuvista. Johan oli kalustoa joka lähtöön. Jonkin sortin harrasteauto talli siis kyseessä ja vähän myynnissä olevia Mäkkejä.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Noniin nyt on taas saatu jotain aikaiseksi.

Pelasitko aikoinaan Need For Speed II:sta? Jos pelasit..... Tässä video materiaalissa nähdyn auton historia, jonka kirjoittaminen mahdollistui minulle viime vuoden Goodwoodin Members Meetingissä. Yksi legendaarisimmista F1:sistä. Kiinnostuneille linkki tässä, teksti löytyy myös Englanniksi.

https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/1993-199 ... EN+F1+XP5/

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

8)
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

LM69 riittävän Vanhaa Koulua?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja mutt »

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Viime kesä oli allekirjoittaneelle suhteellisen elämyksellinen juttu. Sen seurauksena syntyi Lotus Elisen historiikki. Pinta puolinen raapaisu vallankumouksen tekijään opetti paljon, mutta niin opetti myös moni muu asia asiaan liittyen... Palautetta saa antaa, jos siihen näkee tarvetta. Osassa tekniikkatietoja saattaa olla jotain heittoja, koska tarjontaa näihin numeroihin netissä rajaton määrä....

https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/LOTUS%20 ... S%20ELISE/

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

8)
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Jatketaas Lotuksilla kun vauhtiin on päästy. Exige, se raaempi versio näistä pienistä pippurisista sporteista. Näitä ei juuri Suomen kilvissä ole ja kutoskoneisia ei yhtäkään.

https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/LOTUS+CA ... US+EXIGE+/

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Puolen vuoden projekti on nyt takana. Lotus historiikit tehty.
Lotus Evora projektista kaikki alkoi ja sain viettää ikimuistoisen päivän auton ratin takana Suomalaisessa kesässä. Mitä se jätti ajatuksiin, mitä tunnelmia se toi. Manuaali vaihdelaatikko friikkinä kokemus oli varsin opettavainen mitä tulee automaatti osastoon. Millanen Evora oli ajaa ja käyttää arki liikenteessä. Entäpä vanhempi vapaasti hengittävällä moottorilla oleva Evora, siinä tuli oltua kyydissä. Mitkä olivat fiilikset?! Käykääs lukemassa. :)
https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/LOTUS+CA ... US+EVORA+/

Kuva

Kuva

Roadtest teksti löytyy täältä:
Kuva

Sekä punaisen kyydissä olo kokemukset tästä:
https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/LOTUS+CA ... AUTOMATIC/


Tässä vielä erikseen Exige ja Elise:

https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/LOTUS+CA ... US+EXIGE+/

https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/LOTUS+CA ... TUS+ELISE/
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tulipa hengästyttyä ja mykistyttyä tämän videon kanssa. Jannarelly Design 1. Heti kun luule,että "noo se on näitä etumoottori vekottimia" kuulet sanan "Its a mid engined car". Tuotaaa kiinnostus herää entisestään. Kaikki tässä autossa on speciaalia. 90 000 Punnan (!!!) lähtöhintaan ruksailet sopivasti tavaraa hintalapussa on vain noin 140 000£. Hintalappu ei ole mitään kun tämän auton filosofiaa alkaa katsomaan tämän alla olevan videon kanssa. Ovat vieneet kaiken sellaselle tasolle, mitä kukaan ei ole tajunnut tehdä vielä. Every car is an unique... :D
Ollaan 2020 luvulla ja tälläsiä autoja tulee vielä myyntiin.... Old Shcool ei kuole koskaan.! Tuli taas selväksi.!

https://www.youtube.com/watch?v=-4aig68bfHw

Kuva
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hassumpi ei ole Gordo Murrayn uusinkaan?

Moni tubettaja tämän on varmaan esitellyt, mutta eiköhän herra Metcalfe ole se sivistynein valinta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tänään oli todellakin tunteikas hetki allekirjoittaneelle. Kuten ehkä jotkut täällä tietää, olen ollut McLaren F1:sen kyydissä kahdesti vuonna 2017. Tiedän noin suurinpiirtein millanen se auto on. Mitä se tarjoaa mihin se pystyy, siitä kaikesta tiedän ehkä sen 2%, mutta riittävästi sanomaan, ettei mikään ole mitään sen jälkeen.
Olen tavannut Gordon Murrayn kahdesti. Tiesin tasan mitä odottaa uuden T.50:sen osalta, mutta lopputulos vie sanat suusta. Ainoa asia, minkä olisin jättänyt itse pois on sähköiset peilit, mutta kaikella on tarkoituksensa. Aerodynamiikalla ja siitähän tässä on kyse.

T.50 otti sanat pois totaallisesti. Kun katsoo autoa, se on pienempi kuin uusi 992 Porsche, tehopainosuhde on parempi kuin P1 tai P1 GTR:llä, jokainen ikinen detail on suunniteltu tarkoituksella. Katsokaa vaikka tätä vaihdelaatikon mekanismia, keppiä ja "geittiä". Tämä auto ei ehkä ole maailman nopein, ei ehkä hakkaa Valkyrietä radalla. SIllä ei ole oikeataan mitään väliä. Mutta se mitä tämä tarjoaa, on täydellisempääkin täydellisemmän kuljettajalle tulevan ajoelämyksen, joka on ollut kaiken A ja O.

Harry's Garragen video, tunnin mittainen mutta sen jälkeen on sitä mieltä, että HEI............missä muut?! Ferarri, Lambo, McLaren, Porsche...miten te vastaatte tähän?! En tiedä.
Onneksi Lotus on samoilla linjoilla murto-osalla tästä muutaman miljoonan täydellisyydestä. Silti, McLaren F1 on McLaren F1, mutta T.50 tämän päivän McLaren F1.

https://www.youtube.com/watch?v=NT8PMXCMrsM
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Ei voi kun ihailla tätä hommaa. Kidstonin uusin kesä filmi on täällä. Portofiinon kauniissa maisemissa kuvattu pätkä ei jätä kylmäksi.
Mutta mikä on tämän filmin juoni..... :P

https://www.kidston.com/films/the-portofino-affair/
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Ainakin tuo kirja on loppuunmyyty, vaikka ei tainnutkaan olla ihan halpa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Vittorio Jano kirjoitti:^

Ainakin tuo kirja on loppuunmyyty, vaikka ei tainnutkaan olla ihan halpa.
On joo enkä ihmettele. Nuo eivät tee mitään juosten roiskien. Varmasti aivan taivaallinen kirja luettavaksi.

Seuratakaa Simon Kidstonia tai Kidstonia Instagrmmissa niiin saa käsityksen miten asiat voi autojen kanssa myös tehdä.
https://www.instagram.com/simonkidston/
https://www.instagram.com/kidstonmotorcars/
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Seen Through Glass kokeili Lotuksen 3Eleveniä. Kaveri, joka ajaa Ferraria ja on ajanut ties mitä kaikkea mahdollista sekosi tostä Lotuksen puristusuus unelmasta täysin.
Siinä missä McLaren, Ferrari, Aston ja tuleva Lambo maksaa lähemmäs miljoonan, Lotus maksaa siitä murto-osan, mutta antaa takuulla sellaset kyydit, että
et hetkeen löydä sanoja. Ehkei siinä ole 800hv, mutta se mitä siinä on......

Elisen ajaminen antaa vinkin mitä tämä 3Eleven mahdollisesti on.
Kattokaas, hauska video. :D

https://www.youtube.com/watch?v=PztA-ZvIyI0

Ja tää videon Lotuksen omistaja vaihtoi hiljattain Exige S3 Clubracerin (1100kg/350hv) tähän puristiseen tuulilasittomaan Lotukseen ja on ollut varsin tyytyväinen valintaansa. Siinä missä nää muut valmistajat vääntää tuuliaselja, Lotus ottaa senkin painon pois jättämällä koko lasin pois autosta, ei tarvita mitään lämmittimiä, pyyhkimiä moottoreita ym...... Miksi turhaan....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

F1 #042 hienossa videossa samalla koko F1:Sen historia pikakelauksella. Ferrarin värikartasta otettu punanen sopii yllättävän hyvin tähän. Alunperin tämä oli hopeinen kuten valitettavasti moni muukin F1 uutena tehtaalta lähtiessään.
Nauttikaahan äänistä.! :D

https://www.youtube.com/watch?v=2FytOGr8KuI
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tietäjät tietää.
Jonnet ei tajuu.JPG
Jonnet ei tajuu.JPG (66.11 KiB) Katsottu 2987 kertaa

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Pinto vai Bobcat?

-Tazio

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Mercuryn versio lienee ollut polttoainesäiliönsä suhteen yhtä haastava kuin Fordin peräkolaritilanteissa. Mutta pakko myöntää että interwebin syövereissä vastaan tullut hauskasti maalattu yksilö voi olla kumpi vain - jos näissä on joku tuntomerkki, niin TOSI tietäjät tietää... :oops:

Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja mutt »

Olikohan Mobilistissa vai missä hieman tilastoja kaiveltu, ja niiden perusteella toteutunut kuolemanriski oli Pinton osalta varsin samaa luokkaa, kuin muissa aikalaisissansa saman luokan autoissa. Sama homma Chevrolet "Unsafe at any speed" Corvairin kanssa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Kenties näin. Mutta Pintolla sai polttohautauksen samalla. Näppärää, mutta vaikea markkinoida.
https://www.youtube.com/watch?v=lgOxWPGsJNY

Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eipähän tarvitse kärsiä whiplash-vammoista. :lol:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Right. Palanen Suomalaista moottoriurheilu historiaa oli Pariisissa maaliskuussa 2022. Retromobilessa tuli käytyä 7 auton takia. McLaren F1 30 vuotta tänä vuonna. Yksi näytillä olleista oli Mika Häkkisen vuonna 1993 Nardóssa testaama McLaren F1 XP3. Nykyään vanhin F1, uniikilla historialla. Eroja tuotantomalleihin saa etsimällä etsiä, mutta osaava silmä löytää ne.

https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/1993-199 ... EN+F1+XP3/

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Multa on kysytty tänä vuonna useemman kerran, että kuinka monta F1:stä olen nähnyt. Usein näistä autoista kuitenkin oon kirjottanut tännekin toisinaan. En sitä tietoa sinäänsä ollut ees miettinyt, mutta laskin kuin sitä on kysytty nyt 30-vuotisjuhlavuotena. Kuvannut olen 39 kappaletta ja nähnyt 41. Mukaan lukien kaikki F1 versiot, katuauton, LM:n, GT:n, molemmat GTR versiot, nähnyt 2 XP prototyyppiä. Istunut kahdessa katuautossa kyydissä, istunut neljässä F1 GTR:ssä, ja yhdessä katuautossa ratin takana. Tuotantomäärä 106 kappaletta, ei voi Suomalaisena ihmisenä valittaa tästä saldosta yhtään. Lukema voisi olla vieläkin parempi, lähellä 44 yksilöä, jos olisi vielä vähän tuuria ollut matkassa. Mutta ollaan tähän tyytyväisiä.

Anyway, toivottavasti teksti avaa vähän XP3:sen taustoja teille lukijoille. :)
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Kesälomareissulla nähtiin Bergamossa (Mille Miglia 2022) tällaisia harvinaisuuksia.
Liitteet
alfa_mm2022_243.jpg
alfa_mm2022_243.jpg (17.28 KiB) Katsottu 1543 kertaa
alfa_mm2022_72.jpg
alfa_mm2022_72.jpg (27.81 KiB) Katsottu 1543 kertaa

Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tässä todella vanhaa koulua.
https://www.youtube.com/watch?v=kAVRw8YgKH0
Vanhaa kalustoa viedään rajojen molemmin puolin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin