FCA uutisia

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Kauppalehti: "FiatChrysler taas kosiomatkalla – Nyt samaan talliin mielitään ranskalaisen PSA:n kanssa" > https://bit.ly/2JyReqq

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Manu »

^Tuli carf sähköpostia jossa tosiaan mainitaan että näin olisi. Uudeksi toimitusjohtajaksi tulisi Carlos Tavares. Yhtiöt yhdistyisivät tasavertaisina mutta PSA olisi määräävämpi osapuoli.
Tämä olisi ehkä ihan hyvä juttu sillä viimevuosina PSA on osannut tehdä bisnestä paremmin!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Moottoripuolelle lisäjännää Puretechien muodossa :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Alfissimo kirjoitti:Moottoripuolelle lisäjännää Puretechien muodossa :roll:
Unelma:
Nykyranskisten hinnoittelu, varustetaso ja ruosteettomuus yhdistetynä Alfan moottoreihin, muotoiluun ja ajo-ominaisuuksiin. Ja sähköt jostain muualta.

Painajainen:
Nykyranskisten moottoriteknologia yhdistettynä Alfan hinnoitteluun. Ja sähköt Italia-Ranska yhteistyönä.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Manu »

Moottoreissa sais Multiair säilyä ja eihän sitä tiedä vaikka saisivat kehitettyä miten hyviä uusia moottoreita (Peugeot,Fiat ja Opel :roll: ). Bosch sähköt taitaa nykyään valtaosaan tehdä joten ei pahempaa huolta.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja V6 »

lähinnä pitäs saada niitä hybrideitä ja sähköautoja, Pösön tarjonta muuten Alfalle on aika pientä, ei ole mitään isompia moottoreita tarjolla, eikä takaveto alustoja? - Todennäköisesti Ferrarin kanssa tehty yhteistyö tulee myös samalla loppumaan?. Tai kai sieltä rahalla sitäkin saa. Itse olisin mieluummin ottanut sen Rellu/Nissan yhdistymisen, lähinnä sen tarjoaman paremman moottori ym tekniikkapaletin takia. Sähköissä ei ole mitään ongelmia ollut 20 vuoteen joten siinä ei ole mitään ongelmia, tai en tiedä onko pösöissä tai relluissa ongelmia? Nää iäinikuiset sähköpuheet vois kyllä jo lopetella.

Mikähän tommosen yhtiön nimeksi sitten tulisi? Ranskan valtio on näköjään PSANkin suurimpia omistajia ja kiinalainen Dongfeng Motor omistaa näköjään 12 % PSAsta-

https://www.autonews.com/manufacturing/ ... ential-tie
Viimeksi muokannut V6, 30 Loka 2019, 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Täällä keskustellaan sitten siitä, kun seiskafemman tankki vuotaa?

Ei vaan. Kiitos ketjun avaajalle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Manu »

PSA-Fiat tai joku tommonen voisi olla nimi. Itse taas nään päinvastoin että PSA on parempi kumppani koska nyt Nissanillakin on huonot ajat ja sekasortoa firmassa (entinen toimitusjohtaja linnassa)
Jännä olisi nähdä yhdistymisen jälkeen miten esim Lancialle ja Chryslerille koko hommassa kävisi??

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja V6 »

Fiat brandi ja todennäköisesti Lancia (jollei sitä päätetä lopettaa kokonaan) tässä hyötyisivät todella paljon, Alfalle ei olisi juuri mitään tarjolla perinteisen tekniikan osalta, hyödyt olisivat lähinnä hybridi/sähköauto saralla. Chryslerista on vaikea sanoa mitään. Ehkä Maserati voitaisiin sitten naittaa enemmän Alfan kanssa yhteen, vaikka Manley sitä ei tahdokaan.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja FinPat »

V6 kirjoitti: Sähköissä ei ole mitään ongelmia ollut 20 vuoteen joten siinä ei ole mitään ongelmia
Omaa kokemusta on nyt 13kk ja 60tkm Stelviosta ja ainakin tämän sample size = 1 kokeen pohjalta väitän että uusien Alfojen sähköjen luotettavuus on huonompi kuin esim. BMW:llä. Ja kun lukee tarinoita paitsi kotimaisilta niin myös ulkomaisilta palstoilta niin en ole yksin näkemykseni kanssa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
V6 kirjoitti: Sähköissä ei ole mitään ongelmia ollut 20 vuoteen joten siinä ei ole mitään ongelmia
Omaa kokemusta on nyt 13kk ja 60tkm Stelviosta ja ainakin tämän sample size = 1 kokeen pohjalta väitän että uusien Alfojen sähköjen luotettavuus on huonompi kuin esim. BMW:llä. Ja kun lukee tarinoita paitsi kotimaisilta niin myös ulkomaisilta palstoilta niin en ole yksin näkemykseni kanssa.
Hiukan OT:ta mutta: kyllä myös omien koemusten mukaan Alfan sähköt esim. 156:ssa ovat jo ihan ok -tasoa, mutta maadoituksessa ja yleisessä johtimien paksuudessa ovat jäljessä esim. japseista ( Toyota verrokkina). Nyt vain muutamia mittarivaloja puuttuu meikän teini-ikäisestä JTD:stä.

Välimeren maiden ilmasto kun muistetaan Alfan rerefenssikäyttöolosuhteena niin kesäkäytössä ei ole mitään ongelmia. Talvella ohuet johtimet ja tiesuola yhdistettynä kevyeen suojaukseen mm. maadoituspisteissä johtaa joskus ongelmiin kun auto iästyy.

Giulia omassa käytössä --> sähkövikoja O ( koputtaa hän puuta) , mutta se on vain kesäkäytössä meikällä.

PS. Samaa vikaa myös Ducati- prätkissä. Omaan yksilöön jo edellinen omistaja on kahdentanut maajohdon
sekä plussajohdon akulta starttimoottorille... Luigi sielläkin asialla :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jiitee kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
V6 kirjoitti: Sähköissä ei ole mitään ongelmia ollut 20 vuoteen joten siinä ei ole mitään ongelmia
Omaa kokemusta on nyt 13kk ja 60tkm Stelviosta ja ainakin tämän sample size = 1 kokeen pohjalta väitän että uusien Alfojen sähköjen luotettavuus on huonompi kuin esim. BMW:llä. Ja kun lukee tarinoita paitsi kotimaisilta niin myös ulkomaisilta palstoilta niin en ole yksin näkemykseni kanssa.
Hiukan OT:ta mutta: kyllä myös omien koemusten mukaan Alfan sähköt esim. 156:ssa ovat jo ihan ok -tasoa, mutta maadoituksessa ja yleisessä johtimien paksuudessa ovat jäljessä esim. japseista ( Toyota verrokkina). Nyt vain muutamia mittarivaloja puuttuu meikän teini-ikäisestä JTD:stä.

Välimeren maiden ilmasto kun muistetaan Alfan rerefenssikäyttöolosuhteena niin kesäkäytössä ei ole mitään ongelmia. Talvella ohuet johtimet ja tiesuola yhdistettynä kevyeen suojaukseen mm. maadoituspisteissä johtaa joskus ongelmiin kun auto iästyy.

Giulia omassa käytössä --> sähkövikoja O ( koputtaa hän puuta) , mutta se on vain kesäkäytössä meikällä.

PS. Samaa vikaa myös Ducati- prätkissä. Omaan yksilöön jo edellinen omistaja on kahdentanut maajohdon
sekä plussajohdon akulta starttimoottorille... Luigi sielläkin asialla :wink:
Asiaan: toiveena sähkösuunnittelu Ranskasta ( Citroen sitten )
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja V6 »

FinPat kirjoitti:
V6 kirjoitti: Sähköissä ei ole mitään ongelmia ollut 20 vuoteen joten siinä ei ole mitään ongelmia
Omaa kokemusta on nyt 13kk ja 60tkm Stelviosta ja ainakin tämän sample size = 1 kokeen pohjalta väitän että uusien Alfojen sähköjen luotettavuus on huonompi kuin esim. BMW:llä. Ja kun lukee tarinoita paitsi kotimaisilta niin myös ulkomaisilta palstoilta niin en ole yksin näkemykseni kanssa.
suurin osa taitaa olla kuitenkin softavikoja, ei sähkö, seuraan säänöllisesti 4 eri alfa foorumia, eikä ole kyllä silmiin osunut mitenkään erikoisen paljon sähkövaivoja.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jiitee kirjoitti: johtimien paksuudessa ovat jäljessä esim. japseista ( Toyota verrokkina). Nyt vain muutamia mittarivaloja puuttuu meikän teini-ikäisestä JTD:stä.
oletko ikinä tutustunut vaikka Daihatsun tai Datsunin/Nissanin sähköjohtojen paksuuteen tai kestävyyteen?? suurin sähkövika 156ssissa oli lambda anturin hajoaminen, näillä tuli yli 10 vuotta kuitenkin ajeltua. . Muita sähkövikoja ei ollut ikinä- 155 16v oli jotakin ongelmaa , 155 8V ei mitään-
Viimeksi muokannut V6, 30 Loka 2019, 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5414
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja mutt »

V6 kirjoitti:Fiat brandi ja todennäköisesti Lancia (jollei sitä päätetä lopettaa kokonaan) tässä hyötyisivät todella paljon, Alfalle ei olisi juuri mitään tarjolla perinteisen tekniikan osalta, hyödyt olisivat lähinnä hybridi/sähköauto saralla. Chryslerista on vaikea sanoa mitään. Ehkä Maserati voitaisiin sitten naittaa enemmän Alfan kanssa yhteen, vaikka Manley sitä ei tahdokaan.
Periaatteessa Lancia ja DS ovat kilpailijoita, mikäli ensin mainittu enää tekisi muutakin, kuin Ypsilonia. DS:ltä taitaa Ypsilonin kokoluokan tuote puuttua, joten kiusaus siirtää Ypsilonin seuraaja DS:n portfolioon voi olla suuri. DS siis voi olla Lancialle samaa, kuin Lancia oli Autobianchille. En siis näe Lanciaa juuri missään vaihtoehdossa hyötyjänä, on se jo sen verran alas ajettu.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5414
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja mutt »

V6 kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: johtimien paksuudessa ovat jäljessä esim. japseista ( Toyota verrokkina). Nyt vain muutamia mittarivaloja puuttuu meikän teini-ikäisestä JTD:stä.
oletko ikinä tutustunut vaikka Daihatsun tai Datsunin/Nissanin sähköjohtojen paksuuteen tai kestävyyteen??
Ainakin ykkössarjan Punton johdotus näkyy olevan Yazakin, joka tiettävästi on japanilainen firma, valmistetta. Ohuita ne kyllä on, mutta eipä tuossa kuitenkaan sähkövikoja ole juuri ollut. Itse asiassa ainoa on ollut jäähfyttimen flektin anturi, josta kärjet hitsautuu kiinni muutaman vuoden välein, ainakin tarvikeversioissa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja V6 »

toi DS taitaa olla kohta kuopattu, DS5 jo lopetettiin huonon kysynnän takia, Lancia voisi ottaa tämän paikan.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5414
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja mutt »

Itse asiassa, ainakin wikisivun mukaan Yazaki on alihankkijana niin FCA:lle, kuin Toyotallekin:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yazaki
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5414
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja mutt »

V6 kirjoitti:toi DS taitaa olla kohta kuopattu, DS5 jo lopetettiin huonon kysynnän takia, Lancia voisi ottaa tämän paikan.
Niinhän se on jo ottanutkin, senkään lopettamisesta ei paljon puutu. :silly:

Tuo DS on minun silmissä ollut yhden sortin aivopieru PSA:lta. Minun silmissä kun Citroën on arvokkaampi brändi, kuin keinotekoinen DS.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja V6 »

joo aika käsittämätön veto. Keksitään hatusta uusia brandeja , ei se niin helposti onnistu ala Lexus ;Infiniti yms, ihmettelin myös miksi Volvolle piti keksiä Polestar alamerkki, Volvo merkki olisi saanut kovan buustin jos Polestarin mallit olisivatkin Volvoja. Taitaa olla aika harvassa menestyneet uudet brandit. Samoin tämä Volvon/Geelyn uusi merkki Lynk & Co, ei jaksa uskoa että tälle euroopassa löytyy kysyntää.
Viimeksi muokannut V6, 30 Loka 2019, 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti:Välimeren maiden ilmasto kun muistetaan Alfan rerefenssikäyttöolosuhteena niin kesäkäytössä ei ole mitään ongelmia. Talvella ohuet johtimet ja tiesuola yhdistettynä kevyeen suojaukseen mm. maadoituspisteissä johtaa joskus ongelmiin kun auto iästyy.
Fysiikan puolesta ohuet johtimet toimii paremmin kylmässä, kun resistanssi laskee lämpötilan funktiona. Tiesuola yhdistettynä huonosti suojattuihin liittimiin sen puoleen on jo ihan potentiaalinen ongelma, esim. 159:n rekkarikilven valojen liitokset takapuskurin "sisällä".

Mutta joo, PFSCA:ssa olisi puolia, sekä hyviä että huonoja. Ranskalaiset ovat selvästi pidemmällä sähköpuolella, mutta muuten tuntuu vähän sellaiselta arpomapalapeliltä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja silverine »

Blaablaa ja blaa mutta nykyistä käyttörieska-Mitoa on elvytelty vuoden sisään paskojen johdotusten sun muun ansiosta, urakalla:
takaluukun johdotukset, hanttarin puolen kaksi kiihtyvyysantureiden johtoa, pakkivalon piuha ja kytkinpolkimen takana olevan
(mm. hill holderiin vaikuttava) anturin herättely. Kehitys kehittyy. Toivottavasti.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Onkos kukaan vielä muistanut, että Citroënilla ja Maseratilla on jo vähän yhteistä menneisyyttä?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jep, SM maserati-myllyllä.

Tällainenkin on ollut tapetilla joskus, vain
proto tehty : https://citroenvie.com/the-other-citroen-maserati-sm/
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
GreenThing
Viestit: 832
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja V6 »

eli PSA on hyväksynyt jo dealin FCAlla ilmeisesti kokous kesken.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^tollanen on olemassa :shock:

Wow. Siis yleensä entusiastit on tietenkin aina mielenkiintoista väkeä. Mutta... Siis - wow.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Manu »

Kieltämättä yllättävän negatiivisia on tuolla Foorumilla jutut. Tottahan on ettei FCA:lla ole mennyt hyvin ja kieltämättä näytti erittäin huonolta eli kyllä fuusio oli ehkä aika hyvä juttu.
Uskon kyllä että yhdistyminen hyödyttää molempia ja jos Alfa Romeolle tulee nopeammin upeita malleja niin hyvähän se on ja eikä myöskään voi tulla mitään Alfa Romeo Qashqaita onneksi! :-D

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5414
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja mutt »

Aika saman tyylistä oli ooppelifoorumilla suhtautuminen siihen, kun PSA osti Opelin.
Siinä sitä oltiin hyvän äärellä, kun opelistit haukkui muita laadusta. :drinking:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja lerppu »

https://youtu.be/JQugEZOrZSc

We make terrible cars, in every way - horrible. :twisted:

(Ite kyllä voisin hyvin ottaa ranskiksen - on ollutkin, Le Jumpy - tres chic.)

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Meneeköhän Tonale nyt sitten uusiksi ja tulee 3008/Grandlandx-versiona pihalle joskus 2023? :-D

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja FInestC »

Xehpuk kirjoitti:Meneeköhän Tonale nyt sitten uusiksi ja tulee 3008/Grandlandx-versiona pihalle joskus 2023? :-D
Vähän mietin samaa... :-D

Vaikuttaa siltä, että FCA ollut aika huonossa asemassa näissä neuvotteluissa. Itse olisin halunnut nähdä yhdistymistä merkkien kanssa joilla on hyvä maine myös laadullisesti (näistä ”osta Fiat saat viat” vitseistä olisi päästävä eroon joskus)...

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

FInestC kirjoitti:
Xehpuk kirjoitti:Meneeköhän Tonale nyt sitten uusiksi ja tulee 3008/Grandlandx-versiona pihalle joskus 2023? :-D
Vähän mietin samaa... :-D

Vaikuttaa siltä, että FCA ollut aika huonossa asemassa näissä neuvotteluissa. Itse olisin halunnut nähdä yhdistymistä merkkien kanssa joilla on hyvä maine myös laadullisesti (näistä ”osta Fiat saat viat” vitseistä olisi päästävä eroon joskus)...
Mielestäni PSA on sopivin kompromissi laadun ja persoonallisuuden kannalta tähän soppaan. Ei se VAGinkaan maine tällä hetkellä ole kovin kummoinen eikä oikeastaan muidenkaan saksalaisten. Ja johonkin Mazdaan tai Toyotaan yhdistyminen ei vaan millään toimi omassa päässä.

Saa nähdä tuleeko vaikutamaan mitään. Mielenkiinnolla seuraan.

Yhdistyminen on vissiin jo aika varma ja neuvottelut pitää enää viedä loppuun. https://yle.fi/uutiset/3-11044949

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Paras kompromissi _jos_ ei huomioida yhtä oleellista asiaa:
PSAn takana on sitten Ranskan valtio.....

Eli FCAn brandien, tehtaiden ja ihmisten kannalta tämä menee mielestäni syteen.

Ei hyvä jos minulta kysytään :(

-Tazio

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Manu »

Yhdistyminen on varmistunut
https://www.clubalfa.it/76183-fca-psa-e ... -stabilime

Kyllä PSA on ehkä parhaimpia mahdollisia kumppaneita mitä voi olla. Luottoa on että Alfaltakin alkaa malleja tulla vähän nopeammin myyntiin kun rahaa löytyy enemmän, mutta millä moottoreilla yms?? :-D Myöskään sitä vaaraa en näkisi että merkit söisivät toistensa myyntiä kuten vaikka volkkarilla on. Merkkien imago ja muut jutut ovat niin erilaisia.

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5414
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tazio kirjoitti:Paras kompromissi _jos_ ei huomioida yhtä oleellista asiaa:
PSAn takana on sitten Ranskan valtio.....
Ai, se on näin PSA:llakin? Renaultillahan se oli, ja siihen taisi kaatuakin.

Sitten ei kyllä niin kovin hyvältä näytä. Ilmankos pösöllä ei juuri ole ollut kiinnostusta tehdä kunnon autojakaan aikoihin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja FInestC »

On tuo varmaan parempi kuin Renault fuusio (ei ole ainakaan Ladan kanssa samaa konsernia). :lol:

Pakettiautoissakin Fiatin ja Peugeotin osalta varmaan hyvät mahikset säästää.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja 155156 »

..ja taas on Opel samassa tallissa. Voe rähmä! :-(

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Manu »

155156 kirjoitti:..ja taas on Opel samassa tallissa. Voe rähmä! :-(
Siinä kädet viuhtovat kun Fiat,Peugeot ja Opel kehittävät moottoreita :lol:
Monta mielenkiintoista juttua on kuten että tuleeko VM motori toimittamaan myös edelleen moottoreita ja mitä sille tehdään, entä miten Jeepin menestystä jatketaan? Firmalla on nyt enemmän kuitenkin resursseja joka on monelta osin hyvä juttu!

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja V6 »

mutt kirjoitti:
Tazio kirjoitti:Paras kompromissi _jos_ ei huomioida yhtä oleellista asiaa:
PSAn takana on sitten Ranskan valtio.....
Ai, se on näin PSA:llakin? Renaultillahan se oli, ja siihen taisi kaatuakin.

Sitten ei kyllä niin kovin hyvältä näytä. Ilmankos pösöllä ei juuri ole ollut kiinnostusta tehdä kunnon autojakaan aikoihin.
taitaa olla suurimmat olla n: ranska 13%, kiina 13% ja pökötti suku 13%
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja V6 »

FInestC kirjoitti:On tuo varmaan parempi kuin Renault fuusio (ei ole ainakaan Ladan kanssa samaa konsernia). :lol:

Pakettiautoissakin Fiatin ja Peugeotin osalta varmaan hyvät mahikset säästää.

parempi ehkä koko konsernin osalta, mutta kyllä Alfa olisi varmasti hyötynyt enemmän (rellu)/nissan kuviosta.
Viimeksi muokannut V6, 31 Loka 2019, 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja V6 »

FInestC kirjoitti:Pakettiautoissakin Fiatin ja Peugeotin osalta varmaan hyvät mahikset säästää.
pakettiautoa on tehty kimpassa vuodesta 81, en tiedä voiko siinä enempää säästää, tai no voihan sen "pikkupakun" Talenton (Scudo seuraaja) lopettaa ja mennä takaisin kimppaan PSAN kanssa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

PASCAF tuli .... ja kaikista autoista tulee lopulta ooppeleita :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mahtista, kaikki osat samalta tiskiltä! Siis noin niinku teoriassa, eihän näissä koskaan mitään...











<----
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Miten tämä kuvio heijastuu aikanaan Suomen maahantuontiin?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Niin, että PSA:n jälleenmyyntipisteet vähenee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja alum »

Fuusion vaikutus alfabbs-foorumille? Ehkä tänne tulee nyt Fiat-fiudeilijoiden lisäksi pösilö.... pösöilijöitä ja sitroënisteja rikastuttamaan Alfa-tietämystä.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ :lol:

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5414
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: FCA uutisia

Viesti Kirjoittaja mutt »

Mihin opelistit unohtui?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin