Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jiitee kirjoitti:Pitäsikö mun pestä kolmannen kerran 2,5 vuodessa vaimon Auris ? Sitten tulisikin jo kokonaista 5 pesukertaa samassa ajassa... eikä sitä vielä ole vahattu kertaakaan tehdaspakasta vetämisen jälkeen....mutta pesut ovat aina olleet vahapesuja. Käyttiksen kohtalo tää meillä :silent:
Tästä saattaa tulla kiviä niskaan mutta mun Giulia täsmälleen samassa tilanteessa :splat: Käyttis mikä käyttis...

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Saattaa mennä hiukan ohi aiheesta, mutta ehkäpä laajennetaan "kaikkien merkkien murheita" -osioksi.
- Vaimon duunin parkkihallin latauspaikat ovat päässeet verottajan ikeestä (oli hiukan erimielisyyksiä kun parkkihalli on maksullinen, mutta verottaja tulkitsee sähköpisteet kuitenkin verotettavaksi eduksi. Ratkennut tuo nyttemmin, enkä edes tiedä mikä oli lopputulema - pitääkin kysyä).
- Kotonakin latauksen voisi saada järjestymään, naapureilla tuskin mitään sitä vastaan että järjestelisi latauspaikan kämpän päätyyn ja parkkeeraisi siinä.
- Siispä hakulistalla ykkösautoksi Plug-In-Hybrid, bensakoneen kylkiäisenä ja aidolla automaatilla sekä ihan oikealla nelivedolla. Auto ei myöskään saisi olla kookas, kun nykyinenkin F34 on turhan mittava...
Tämäpä onkin aika haastava yhtälö! Erilaista teknisesti sinnepäin kilkotin ratkaisua löytyy - mutta sitten kun nuo kaikki osuu, on hintaa 60 kiloeuroa vähintään ja autossa kokoa penteleesti. Koska automaailman vakavasti otettavien tietäjien kollektiivinen viisaus asuu tällä palstalla, niin mikä auto (merkistä riippumatta) on pienin ulkomitoiltaan, jossa on bensakoneen kyljessä töpselihybridi, neliveto (ei sähkömoottorilla toinen akseli) ja momentinmuuntimella automaatti? Niijoo, peruutuskamera pitää olla ruksattavissa...

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Jos täyssähkö kelpaa niin Nikko tai Kyosho saattaisi tarjota pientä valikoimaa :silly:

Mutta oikeasti: antaa tulla vaan tuolla vaatimuslistalla kaikki isommatkin mallit tänne esille. Ei meinaan ihan heti tule yhtäkään mieleen. Äkkiseltään ajatus sanoisi, että en ylläty jos joku Mersun hybridimaasturi menee speksiin kokoa (ja hintaa) lukuunottamatta, mutta vähiin taitaa lista jäädä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Meisseliltä on GLC 350e 4MATIC ja Bimmeriltä löytyy 530e xDrive ja Vogella taisi olla muutamakin malli jotka osuu. Ja onhan näitä tuloillaan, Land Roverilta Discovery ensivuonna yms. Mutta helkkarin kokoisia ja kalliita - kun tavoitteena on pienentää autoa. Jos suostuu keinonelivetoon, niin esim tää vois olla ihan hyvä https://www.nettiauto.com/mini/countryman/9912047 - onko kokemuksia? (Tiedän, se on 225xe Minin vaatteissa...)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Lerpulta menee kyllä lavennettuna ketjun teemaan : minkä auton halauaisin seuraavaksi -dilemmana :mrgreen:

OT: Omalta kohdalta meidän autot on tässä noin 5-6 vuodeksi. Katsotaan sitten jos pääsee eläkkeelle sitten miten jatketaan.
Luultavasti vain tylsää plugarisähköä tarjolla aurinkokennoilla ... tai sitten tekniikaltaan Toyotan Mirain -tyyppinen vetyauto :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, tuo Mersu taitaa tosiaan osua (onpa mersulla paskat webbisivut). Bemarissa ei ole momentinmuunninta (ei se tosin siinä häiritse, mutta ei sovi spekseihin), Volvoa en hoksannut ajatellakaan, mutta voi olla että moisia komboja löytyy.

...ja kun se tekninen seloste kuitenkin tulee seuraavana kysymyksenä, niin kyllä, Penarin hybrideissä on kyllä edelleen askina 8HP, mutta momentinmuunnin on korvattu sähkömoottorilla ja kytkimellä. Hieno toteutus kun poikkeaa vain vähän alkuperäisestä voimalinjasta ja sen ansiosta on teknisesti helppo integroida eri versioihin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Ohhoh, onpas Friedrichshafenissa oltu taas innovatiisia!
^^Minulla on jo auto, jonka haluan - vaimo haluaa sähköä elämään... :|

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti: - Siispä hakulistalla ykkösautoksi Plug-In-Hybrid, bensakoneen kylkiäisenä ja aidolla automaatilla sekä ihan oikealla nelivedolla. Auto ei myöskään saisi olla kookas, kun nykyinenkin F34 on turhan mittava...
-> Subaru Crosstrek Hybrid

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Polforea kirjoitti: Volvoa en hoksannut ajatellakaan, mutta voi olla että moisia komboja löytyy.
En ole minäkään hinta & kokosyistä jaksanut paljoa Volvon isommista ja/tai hybridimalleista kiinnostua. Eikä pikaisen googlettelun perusteella spkeseihin osuvia malleja ole. Uudemmat Twin Engine lataushybridit ovat vissiin kaikki mallia "etuveto bensalla/dieselillä ja takatyöntö sähköllä". XC60 tarjolla myös B4 ja B5 kevythybridinä, joka on tietysti diesel, kuten mallimerkintä vihjaa :lol: Esitellymateriaaleista en tähän hätään saanut kaivettua mitään epäoleellisuuksia, kuten takatyönnön toteutustapa näissä malleissa.

Jottei ihan väärille poluille eksytä, niin aika jäätävää on ollut keskustelun seuraaminen Volvofoorumilla. "5. kompura 10 kuukauteen kesti 10 päivää...nyt ei ole oikea suunta", mutta tuo olikin uusi, parannettu malli :crazyeyes: V60 D6 hybrideissä nyt ainakin on ollut ongelmia kylmästöinnin kompuran kanssa. Kompressori hoitelee myös akuston jäähdytystä, joten vika ei ole mallia "kattellaan korjausta kevväämmällä".
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Werneri kirjoitti:https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/roi ... le/7525244

BMW. Ei oo tainnu tulla Suomeen takuukorjausta kun näitä vieläkin palaa.
Kyllä siellä on kampanja käynnissä. Eivät vaan kauhean aktiivisesti huutele, kun itsekin foorumeita selaamalla päätin soitella merkkariin. Saadaan varmistettua onko paloriski olemassa tässä 8-vuotiaassa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Kampanjat on ollu tosiaan jo pitkään käynnissä, mutta koska autokanta on suuri, niin jaksotusta tulee väkisinkin. Maailman mittakaavassa osia vaihdellaan sen verran paljon, ettei osia vain yksinkertaisesti riitä kerralla kaikkiin.
insinörtti kirjoitti:Jottei ihan väärille poluille eksytä, niin aika jäätävää on ollut keskustelun seuraaminen Volvofoorumilla. "5. kompura 10 kuukauteen kesti 10 päivää...nyt ei ole oikea suunta", mutta tuo olikin uusi, parannettu malli V60 D6 hybrideissä nyt ainakin on ollut ongelmia kylmästöinnin kompuran kanssa. Kompressori hoitelee myös akuston jäähdytystä, joten vika ei ole mallia "kattellaan korjausta kevväämmällä".
Ongelma on kyllä aika merkillinen. Jotain kuvia katselin, että olis kompurasta käämilakat sulaneet... :roll: Onkohan niihin lyöty "parkkipaikka A/C-huollossa" sopimattomat öljyt sisään vai mitähän lie...

En tiedä Volvon korjausmenetelmää mitä kompressorin hajoamisessa tehdään, mutta huuhdellahan se kylmäainejärjestelmä pitäisi vähintäänkin. Mitä vähän keskusteluja seurannut, niin ilmeisesti osaan on ainakin lyöty vaan uutta kompuraa kiinni, vaikka järjestelmässä on epäpuhtauksia.

Carlo Coppa
Viestit: 734
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Carlo Coppa kirjoitti:Naapuri vaihdatti Karlalla Volvoonsa iskarin ja pyöränlaakerin. Muuten meni hyvin, mutta laakeri vaihdettiin väärään pyörään.
Ei se ihan niin hyvin mennytkään. Ääntelyn syyksi paljastuikin vetoakselin laakeri. Sen korjaamo vaihtoi lupaa kysymättä. Nythän ei sitten Erkkikään ota selvää, että vaihdettiinko se pyöränlaakeri turhan takia. Todennäköisesti vaihdettiin. Autolla on ajettu alle 100.000 km.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Kuva
Kuulemma rahis, ihmekkö.. ei päivääkää liian myöhää. :?
Edit. Eipä tää kuca aukea, noh oli puolison auton jarrupalat loppu, oli kulutuspintaa 1mm jäljellä palassa..

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Pistokehybridinelikkoihin palatakseni, mitenköhöän paljon tästä saisi muiden merkkien murheita itselleen?
https://www.dsautomobiles.fi/auto/ds-7- ... dis_dip_tf

EDIT: jaah - vaimo jo ehti toteamaan että Sitikasta ei makseta 55 tonnia ikinä. Spekulointi sikseen.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Koska jäsen Lerppun vaatimusmäärittelyissä ei ollut mainittuna että autoa pitää saada Suomesta niin https://www.subaru.com/vehicles/crosstrek/hybrid.html on edelleen oikea vastaus. :)

Tarkkana RFI:n laadinnassa! ;)

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tämän merkin murhe näkyy alla
Liitteet
Close but no cigar.jpg
Close but no cigar.jpg (47.78 KiB) Katsottu 8289 kertaa

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Subarua ei pidä ostaa Suomesta, koska täällä mallisto on rajattu ja ainakin yksi jälleenmyyjä välttelee niiden myymistä. Maahantuoja on kuitenkin todennut takuuasioiden hoituvan heidän kauttaan, vaikka auto olisi tuotu uutena muualta. Siispä hakemaan se sieltä mistä saa. Niin, ja hiljaisuushan ei tainnut olla kriteeri :mrgreen:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Isola kirjoitti:Subarua ei pidä ostaa Suomesta, koska täällä mallisto on rajattu ja ainakin yksi jälleenmyyjä välttelee niiden myymistä.
Kuulostaa muuten myös yhden A:lla alkavan automerkin strategialta täällä Suomessa :)
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Autobianchi? Abarth? Acura? Aston Martin? Ainakaan Alfa Romeota et varmaan tarkoita, koska heillä takuuasiat eivät ainakaan tämän foorumin kokemuksilla mene aivan yhtä sujuvasti. :mrgreen:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti: Sitikasta ei makseta 55 tonnia ikinä
Juuri tuon takia DS olisi asiallinen. Auton joiden hankintaa muut ihmettelevät ovat yleensä kivoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

VJ se vain osaa tiivistää asiat aina yhtä hyvin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Oikea asenne auttaa pitkälle.

Huulilasin 10/2019 väliraportointi Hyundai Konan käyttötestistä. Kun autoa kiikutettiin määräaikaishuoltoon, lehden edustajalla oli ilo ja kunnia ilmoittaa huoltotiskillä, ettei autossa ole tarvetta tehdä mitään ylimääräisiä korjauksia.

Huollon jälkeen ilo oli entistä korkeammalla, kun tähän asti täysin kuollut navigaattori/keskusnäyttö oli herännyt henkiin.

Mikä ei järkiautossa toimi, sitä ei tarvita!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja nipaka »

^
Miksiköhän ainoa lukemani autolehti on Mobilisti? Moottorin selailen, se kun tulee Autoliiton jäsenyyden pallopullana
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Vittorio Jano kirjoitti:
lerppu kirjoitti: Sitikasta ei makseta 55 tonnia ikinä
Juuri tuon takia DS olisi asiallinen. Auton joiden hankintaa muut ihmettelevät ovat yleensä kivoja.
Meillä on ollut DS7 hybrid shortlistillä jo kauan. Tällä viikolla tulleet tekniset tiedot 1200kg vetomassalla pudotti sen pois. Nykyisen auton 2200kg riittää juuri ja juuri mutta 2500kg tai enemmän ei olisi pahitteeksi.

Niin, ja aika helposti 55ke DS on liki 70ke auto kun siihen ruksii nitä varusteita mitä nykyisessäkin on. Ja osaa, kuten adaptiivisia valoja ei saa rahallakaan.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

nipaka kirjoitti:^
Miksiköhän ainoa lukemani autolehti on Mobilisti? Moottorin selailen, se kun tulee Autoliiton jäsenyyden pallopullana
sama meininki 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Renapulttiin kaadettiin parissa kuukaudessa puolitoista tonnia plus melko paljon TLC:tä, kunnes kiteytyi ajatus ettei tätä enää leimaan saa. Puretaan pari osaa pois ja työnnetään paaliin.

Tilalle hankittiin kolmivuotias 48tkm ajettu Citroën C3 joka kymmenen kilometriä autokaupasta sytytti huoltovalon. No niin, tämän sitten unohdin tarkistaa. Huollossa todettiin että etuiskari vuotaa. MetroAuto Koskelon myyntipäällikön mukaan "kyllähän ne usein käytetyissä vähän tihkuu". Olin asiasta vähän eri mieltä, joten seuraavaksi vedottiin siihen että onhan se katsastettu. Ja kun tämä ei minua kovasti kiinnostanut, rikki mikä rikki, alettiin sopia korjauksesta. Ehdotin kompromissia jossa MetroAuto hankkii uudet iskarit ja minä vaihdan ne paikalleen, mutta heidän viimeinen tarjouksensa oli toimittaa YKSI varaosaiskunvaimennin "koska meneehän se sillä katsastuksesta läpi". Ei auttanut toisen merkkiliikkeen lausunto iskareiden vaihtamisesta pareittain tai kuluttaja-asiamiehen neuvotteluyrityskään. Pitäkööt tunkkinsa, minä vältän jatkossa kantamasta hiekkaa heidän marmorilattioillensa.

Seuraavaksi Ampera alkoi kuulostaa sirkkeliltä. Ilmeisesti toisesta sähkömoottorista hajosi laakeri. Eihän siinä mitään, vekotuksessa on vielä kahdeksan vuoden voimalinjatakuuta jäljellä, mutta pääkaupunkiseudulla on tasan yksi pätevöitynyt Ampera-mekatsu jolla on kuukauden jono. Ja autollahan ei saa ajaa ennen kuin se on korjattu.

Satuin ääneen ärisemään hommasta kaverille, joka ystävällisesti ehdotti että voisin lainata hänen ylimääräistä autoaan siksi aikaa kun Pallosalama ottaa lepiä. Aivan huippuhomma, kunnes viidentenä aamuna kello viisi auto kuoli tienposkeen ilman ennakkovaroitusta.

Siinä pimeässä ja vesisateessa autoa lähimmälle parkkipaikalle työntäessä arvuuttelin että missähän se piilokamera on, alkaa kohta käydä huumori vähiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Ei muutakui Ameerika käyntiin ja baanalle!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Näinhän se just pitäisi tehdä, Ameerika tai Siideri. Vaan kumpikin on edelleen rikki kun ei vaan ole aikaa korjata, ja kaikkien muidenkin vehkeiden porsiminen ei varsinaisesti auta asiaa.

Mutta kyllä minä vielä tästä nousen, rrrrkele!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Eero »

ˆOikea asenne.
Ei voi kun ihmetellä Metroauton myyntipäällikön asennetta. Luulisi että pytinki ei kaadu kahden uuden iskarin ostamiseen, mutta lienee joku periaatekysymys perseillä kaikissa "takuutilanteissa".

Omat muut merkit toimii ihmeen hyvin; Voorti ja Sooda palvelee nöyrästi. Onneksi on Alfa, jota saa rakennella :wink:
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

^Samalla kun opin, että vetonivelet eivät ole voimansiirron osa, opin myös jotakin vaihtoautomyyjän palkkion muodostumisesta. Jokainen käytetyn auton takuukorjaus leikkaa myyjän provikkaa. Sillä, mistä ostat sen seuraavan auton viiden vuoden päästä, ei ole siihen vaikutusta. Tarinan opetus: Käytetty auto on syytä ostaa yksityiseltä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Keltä löytyi cojones väittää että vetonivel ei ole voimansiirron osa? :shock:

Ymmärrän että hommassa saattaa katteet olla tiukat ja jokaisen pitää elantonsa hankkia, mutta voisikohan tuohon löytyä tapoja jotka eivät edellytä ihan noin elastista selkärankaa?

Mulla ei ole monestakaan käytettyjä autoja myyvästä liikkeestä kokemusta, mutta taannoinen jälkimarkkinointikokemus Länsiautosta oli ihan toista maata. Amperasta vaihdettiin muutama kuukausi kaupan jälkeen pimennyt peruutuskamera ilman mutinoita, samoin vaihdettiin pari takavaloa joihin oli ilmestynyt kosteutta ja maalattiin lokasuoja jossa oli ruostekupla. Ensimmäinen oma ajatukseni oli että tuollaiset pikkuharmit vähän niin kuin kuuluvat hintaan käytetyssä autossa, mutta päätin nyt kuitenkin kysyä myyjäliikkeen näkemystä. Asiasta ei tarvinnut edes sen kummemmin keskustella, viat vaan laitettiin kuntoon. Nyt jälkikäteen ymmärrän että se ei ollutkaan alan normaali käytäntö vaan erittäin hyvää palvelua.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Rasvis kirjoitti:Keltä löytyi cojones väittää että vetonivel ei ole voimansiirron osa? :shock:
Tietenkin samalta liikkeeltä, joka aikanaan tuli tunnetuksi asiakasrekisterinsä kirjauksesta "Asiakas on mulkku". Ja ei, kyse ei ollut minusta :mrgreen:

Paljon riippuu tietenkin siitä, osallistuvatko maahantuoja ja edelleen tehdas jotenkin kustannuksiin. Käytettyjen autojen tavanomaisessa kulumisessa tilanne on luonnollisesti nihkeämpi kuin valmistusvirheissä, joiden korjaaminen voi olla liikkeelle jopa (marginaalisesti) kannattavaa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^^ Pakko kompata Rasviksen kommenttia. Poika hankki vanhan bemun pienehköstä Jyväskyläläisestä autoliikkeestä. Oston jälkeen ilmenneistä muutamasta pienestä viasta oli yhteydessä liikkeeseen vaikkakin ajattelin näiden kuuluvan luontaisesti jo noinkin iäkkääseen autoon. Suhtautuivat asiaan positiivisesti ja viat saatiin kuntoon. Kyllä näitä vastuunsa tuntevia taikka palvelevia autoliikkeitäkin vielä löytyy. :-D

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja nipaka »

JiiPee kirjoitti:palvelevia autoliikkeitäkin vielä löytyy. :-D
Tyytyväinen asiakas palaa takaisin kun autontarve yllättää. Tiukasti katettaan varjelevat eivät ymmärrä että menetetty asiakas on se kallein.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sehän tuossa on kummallista, samainen Metroauto (silloin vielä Tikkurilassa, mutta samat naamat paikalla) nimittäin vaihtoi meikäläiselle 8-vuotiaaseen, 140tkm ajettuun penariin moottorin hyvinkin vähillä mutinoilla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Polforean tapauksessa ei tarvitse edes arvailla maksoiko moottorin vaihdon myyjäliike vai maahantuoja. Niinhän minullekin vaihtuivat xenon-umpiot uusiin ilman minkäänlaista ihmettelyä melkein 3 vuotta takuun päättymisen jälkeen.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

nipaka kirjoitti:Tyytyväinen asiakas palaa takaisin kun autontarve yllättää. Tiukasti katettaan varjelevat eivät ymmärrä että menetetty asiakas on se kallein.
Tai myyntitykillä ei ole aikomusta vanheta samassa firmassa montaa vuotta?

Minä kyllä viitsin pistää vähän paukkuja kertoakseni asiakaskokemuksen eteenpäin. Jos sillä saa kaupan tai kaksi torpedoitua niin olen tyytyväinen :evilbat:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Isola kirjoitti:Polforean tapauksessa ei tarvitse edes arvailla maksoiko moottorin vaihdon myyjäliike vai maahantuoja.
Jaa niin, voi siinä maahantuojakin olla ollut mukana, kun auto merkkiliikkeestä tuli tosiaan silloin ostettua. Nyt kun muistelee ja miettii, niin saattaa muuten myös olla, että autoon kaupantekijäisiksi lyödy lisätakuun myöntäjäfirma on osallistunut kustannuksiin. Kuitenkin liikkeen toiminta oli asiakkaan näkökulmasta kaikin puolin kiitettävää, eikä minun tarvinnut miettiä tai kysellä, kuka/mikä instanssi homman maksaa - joku muu kuin minä ja sehän riitti. Auto oli viikon operoitavana ja minulla oli sen aikaa alla vuoden ikäinen Opel Astra firman vaihtoautorivistä. Harmi ettei aliupseerille ole saatu samaa kohtelua kuin ropellille, näin sitä jää eri asiakkaille eri fiilis.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Minäpä lisään taas yhden rivin THP-pösön vikakirjanpitoon.
Eilen töistä kotiin lähtiessä pukkasi kuukausittainen ilmoitus "engine fault, repair needed" näytölle.
Auto kulki muuten ok, mutta teki muutamia teräviä nykäisyjä ajaessa.
Satasta ajellessa sitten katosi kaikki veto yhtäkkiä. Sain auton nilkutettua ykkösellä huoltiksen pihaan.
Tyhjäkäynnillä kone kävi oikein nätisti, mutta kaasupolkimen painaminen ei vaikuttanut kierroksiin mitään.
Uudelleenkäynnistys ja kappas auto toimii normaalisti. Siitä sitten kotiin ja diagboxilla vikoodit ulos.
Sähköisestä kaasuläpästä löytyi palautusjouseen liittyvä vikakoodi sekä kaasuläpän ylikuumenemisen vikakoodi muistista.
Diagboxilla kun ajoi kaasuläpän testin muutamaan kertaan niin viidennellä yrityksellä sai pomppaamaan palautusjousen vikakoodin esiin uudelleen.

Uusi kaasuläppä lähti tilaukseen saman tien...ajellaan taas hetki Alfalla.

Avatar
Björn Contio
Viestit: 1544
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Björn Contio »

Vikakoodien lukua ja mahdollista korjailua kaipailen, pääkaupunkiseutu tai siinä lähistöllä.

Onko tällä forumilla henkilöä joka voisi fiksailla myös bmw e90 lci autoa?

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Raimo Miettinen kirjoitti:
Werneri kirjoitti:https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/roi ... le/7525244

BMW. Ei oo tainnu tulla Suomeen takuukorjausta kun näitä vieläkin palaa.
Kyllä siellä on kampanja käynnissä. Eivät vaan kauhean aktiivisesti huutele, kun itsekin foorumeita selaamalla päätin soitella merkkariin. Saadaan varmistettua onko paloriski olemassa tässä 8-vuotiaassa.
Eilen vaihdettiin dieselbemariin vuotava egr-jäähdytin ja karstoittunut imusarja maahantuojan piikkiin. Jos tällä minimoitaisiin riskiä, että auto syttyisi palamaan. Sinänsä hyvä fiilis jäi, että hommat hoidettiin varsin nopeasti vaikka imusarja menikin tilaukseen (tuli seuraavaksi päiväksi) ja sijaisautoksi tuli alle tuhat kilsaa ajettu sähköbemari. Oma 5-sarjalainen kuitenkin 8-vuotias ja hieman alle 300tkm ajettu "paalivalmis".

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Mulle tuli pikkuykköseenkin morjestuspyyntö. Lämppärin pöhnöttimen piuha vuorossa tässä. Muistaakseni sama meni edelliseen kolmossarjalaiseen...
Billie kirjoitti:Onko tällä forumilla henkilöä joka voisi fiksailla myös bmw e90 lci autoa?
Mitään fyysistä remppaa en lupaa tehdä, mutta eiköhän siitä koodit ainakin ulos saada.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti: ^Mulle tuli pikkuykköseenkin morjestuspyyntö. Lämppärin pöhnöttimen piuha vuorossa tässä. Muistaakseni sama meni edelliseen kolmossarjalaiseen...
Sinun topless ykkönen oli USA-mallia?

Vaikka USA-mallin BMW:t ovatkin lähes samanlaisia kuin Eurooppaan tarkoitetut lajitoverinsa niin pienen pieniä eroja voi tulla vastaan mitä kummallisimmissa paikoissa. Meilläkin E84:n Takata airbagin takaisinkutsun kanssa meni noin kolme vuotta koska ilmeisesti jokin bagin piuhan liitin on aavistuksen erillainen. Ja F22 sumuvalokytkin ohjaava body computer XYZ oli yhden pinnin verran erilainen vaikka johtosarja oli kuulemma sama ja niin edelleen.

Toivottavasti lämppärin piuhat ovat mallia Trans-Atlantic.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Juu, jenkkaversio tuo on.

Oli piuha sama tai ei, niin marmori hoitaa. Se on niiden homma, joten tehkööt pois :)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Ducaton, vm.1998 ABS-yksikkö oli ottanut vettä sisäänsä ja hapettunut pilalle. Kyseessä on tämä osa (tai toi numerosarja on siinä pumppuyksikösä olevassa ohjainyksikössä) https://www.bosch-automotive-catalog.co ... 1273004275. Tuosta kun klikkaa "comparisons" niin tulee numerosarja 71712415 ja mainintana Alfa, Fiat, Lancia. Onko tietoa missä Alfan ym. malleissa olisi tuollaista ohjausyksikköä käytetty? Jos joltakulta löytyy tuollainen niin ostan pois.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Björn Contio
Viestit: 1544
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Björn Contio »

Billie kirjoitti:Vikakoodien lukua ja mahdollista korjailua kaipailen, pääkaupunkiseutu tai siinä lähistöllä.
Koodit luettu ja vika taitaa olla abs anturi. Kiitos Polforea, oli mukava tavata.

Pikkusen halavalla tämä meni, mutta korjataan seuraavalla kerralla.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Sautio kirjoitti:Ducaton, vm.1998 ABS-yksikkö oli ottanut vettä sisäänsä ja hapettunut pilalle. Kyseessä on tämä osa (tai toi numerosarja on siinä pumppuyksikösä olevassa ohjainyksikössä) https://www.bosch-automotive-catalog.co ... 1273004275. Tuosta kun klikkaa "comparisons" niin tulee numerosarja 71712415 ja mainintana Alfa, Fiat, Lancia. Onko tietoa missä Alfan ym. malleissa olisi tuollaista ohjausyksikköä käytetty? Jos joltakulta löytyy tuollainen niin ostan pois.
Näkyy olevan eperin mukaan ducato 1994-2002 bensa ja diiseli vaihtoehdost.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sautio »

A Bart kirjoitti: Näkyy olevan eperin mukaan ducato 1994-2002 bensa ja diiseli vaihtoehdost.
Kiitos tiedosta, maa on niellyt kaikki tuonmalliset abs-yksiköt, se oli tuonikäisissä Ducatoissa, ym. kohtalaiset harvinainen varuste :(
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

jos epätoivo iskee, voinee abs jarrut myös muuttaa tavallisiksi. Nätisti kun tekee eikä kerro konttorilla mitään. Kun eivät ole pakollinen varuste tuon ikäisissä.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jos samaa mallia on saanut ilman ABS:ää, niin kyllä sen muutoksen voi tehdä ihan konttorille kertoenkin, niin ei tarvitse jännittää jokaista leimausta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin