Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Ei muuta kun bensakoneista alfaa alle.... ketju on ainakin itsellä kestäny jo 100tkm ja matka jatkuu... kulutuskaan tuskin paljon dieseliä kovempi on, vähän päälle kutosen lukemilla mennään keskikulutuksena. Eikä tarvi kuunnella sitä paukutusta konehuoneesta mitä diisseli pitää eikä kädet haise tankkauksien jälkeen niin pahasti :wink:
Onko muillakin bensa-Giulioilla kulutus tuota luokkaa? Itsellä meni AWD 280hp turbo-4 BMW:llä noin 8L/100km ja samalla maantiepitoisella ajoprofiililla nyt 210hp diesel Stelviolla menee 6.5L/100km nurkilla.
Mulla on tankkauksista laskettuna noin 7 litraa satasella N ja D- asennoissa. Giulian ajotietokone muuten
on tarkka, samoja lukemia näyttää. A-asennolla ajamisessa hiertää meikää se, että Hurricane- moottori kiertää
usein tuolloin vain 1200-1300 r/min hitaassa ajossa ja taajama-ajossa -> takaraivo sanoo, että Alfa ei tykkää tuosta.
Läpsyistä usein vedän tuolloin pienempää silmään... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Kyllä tuo meilläkin siihen 6,5 l/100 menee bensakoneella ( 200 pollee ). Kaupunkipyörittely on vähäisempää.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

No, perskules. Pitääkin siis alkaa katsomaan josko diesel Stelvion saisi vaihdettua bensa Veloceen...

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Sprit Monitorin käyttäjien kulutuksia:

Diesel Giuliat 44 kpl 6,28l/100km

Bensa Giuliat 38 kpl 9,65l/100km

Edit: Rajasin QV:t pois bensoista
Viimeksi muokannut Raimo Miettinen, 24 Elo 2019, 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raimo Miettinen kirjoitti:Sprit Monitorin käyttäjien kulutuksia:

Diesel Giuliat 44 kpl 6,28l/100km

Bensa Giuliat 51 kpl 10,22l/100km
No, nuo alkavat kuullostamaan "oikeilta" luvuilta...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

tiedä sitten onko järkevää niputtaa eri tehoversiot neli ja takavedot keskenään

dieselin ilmoitetut kulutukset on välillä 3.8L-5.5L
bensan (-Q) on 5.9-6-4L
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

apulus
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja apulus »

Polforea kirjoitti:^Uteliaana, mitä Q4:ssa (vaiko Velocessa) on lisää jakopään edessä? Järiämpää jäähdytintä Velocen lisävoiman takia tms?
Joo. Laitan kuvia joku päivä puretusta osakasasta.
Aivan jäätävä läjä tavaraa edessä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

V6 kirjoitti:tiedä sitten onko järkevää niputtaa eri tehoversiot neli ja takavedot keskenään

dieselin ilmoitetut kulutukset on välillä 3.8L-5.5L
bensan (-Q) on 5.9-6-4L
Kuten kaikilla autoilla niin Giuliankin " labrakulutuslukema " ei kerro todellisesta
käytöstä.mitään. Esim hybrid-Auriksen ilmoitettu kulutus vanhalla mittaustavalla
oli muistaakseni 3,9 -4, 2 litraa sadalla, kun meidän todellinen nyt 40 tkm:n aikana
on tasan 5 litraa sadalla. Bensa-Juuliaa on kyllä vaikeampi ajaa pihdaten vrt. Auris...
jostakin syystå... :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

kyse oli niputuksesta ei siitä kuinka tarkka eu mittaus on. Kyllä ne suhteessa näyttää aika tarkkaan mitä kukin versio kuluttaa kun on samalla tavalla mitattu- dieseleissä ilmoitettu ero on kuitenkin 1.7 litraa eri versioiden kesken.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Ipi kirjoitti:Kyllä tuo meilläkin siihen 6,5 l/100 menee bensakoneella ( 200 pollee ). Kaupunkipyörittely on vähäisempää.
Oman bensa-Giulian keskikulutus viimeisen 25000 km matkalla on 9,1 l/100km. Voittopuolisesti kaupunkipyörittelyä.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Polforea kirjoitti:^Uteliaana, mitä Q4:ssa (vaiko Velocessa) on lisää jakopään edessä? Järiämpää jäähdytintä Velocen lisävoiman takia tms?
Velocen ja (ennen 10/2017 valmistetun) 200hp:n bensamallin konehuone on täysin identtinen. Ainoa ero on softa.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Unique kirjoitti:
Polforea kirjoitti:^Uteliaana, mitä Q4:ssa (vaiko Velocessa) on lisää jakopään edessä? Järiämpää jäähdytintä Velocen lisävoiman takia tms?
Velocen ja 200hp:n bensamallin konehuone on täysin identtinen. Ainoa ero on softa.
No näin mäkin väittäisin noita vertailleena, että ero on ainoastaan siinä että jakolaatikko ja vetarit on toki nelivedossa enemmän, mutta onko ne sitten jakohihnan tiellä?

Mul on kulutus kyllä aika lähellä tota sprint monitorin lukemaa. Maantiellä toki pääsee johonkin seiskaan mutta kun enimmäkseen kaupunkiajoa tulee niin yli ysin mennään. Vaikka tämä on 320 hp nyt niin kaasun asentohan sen määrää meneekö seiskaan vai yli.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Eli mitään vaaraa koneelle/laatikolle ei ole vaikka koneen tehot päivittäisi tuonne Velocen 280hp:hen?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

No ei oo. Onhan Eurocompulsionin stage 2 vedetty jo 390 hp asti eikä niitäkään tietääkseni ole yhtään hajonnut. 280 on vaan veloce, eli jos se kestää niin niin kestää superikin.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

jmi kirjoitti:Eli mitään vaaraa koneelle/laatikolle ei ole vaikka koneen tehot päivittäisi tuonne Velocen 280hp:hen?
Siis tarkoitat 200hp bensakoneen päivitystä 280 hp:aan?

Kuten sanottua, konehuone on identtinen (jos autosi on valmistettu ennen 10/2017). Velocessa (ja joissakin maissa myytävässä takavetoisessa 280 hp:n mallissa) on hieman järeämmät vetoakselit sekä isommat jarrulevyt. Nämä ovat ainoat erot.

200 --> 280hp päivitys on siis tältä osin riskitön.

Kiki
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2017, 22:19
Car(s): Giulia -17
Giulietta -12

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kiki »

Terve,

Tänään Giulia sai vihdoin uudet päivitykset (7 kpl). Osaisiko joku viisaampi kertoa, mitä kaikkea on päivitetty, kun itselle osa noista ei oikein aukene.

ABS, IPC, ECM, HVAC, ESM, RFH ja TFCA

Sen huomasin, että mittariston näyttö on ainakin päivittynyt jonkun verran.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 90 »

Onko jokin kampanja päällä vai tilasitkos päivitykset omaan piikkiin?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^
ABS = Jarrut.
IPC = Mittaristo.
ECM = Moottorin ohjainlaite.
HVAC = Ilmastointi.
ESM = Vaihdekeppi.
RFH(M) = Radiotaajuusantenni.
TFCA:ta en kyl muista.

Kiki
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2017, 22:19
Car(s): Giulia -17
Giulietta -12

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kiki »

90 kirjoitti:Onko jokin kampanja päällä vai tilasitkos päivitykset omaan piikkiin?
Viime huollossa oli kampanja polttoainemittarin päivitykseen. Samassa yhteydessä huomasivat että nuo oli myös päivittämättä.

Kiki
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2017, 22:19
Car(s): Giulia -17
Giulietta -12

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kiki »

Jarsan kirjoitti:^^
ABS = Jarrut.
IPC = Mittaristo.
ECM = Moottorin ohjainlaite.
HVAC = Ilmastointi.
ESM = Vaihdekeppi.
RFH(M) = Radiotaajuusantenni.
TFCA:ta en kyl muista.
Kiitos selvennyksestä.

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Mikäs on suositeltava huoltopaikka Tampere/Hämeenlinna - akselilla? Team F40?

Joku varmaan jo asennuttanut Webastoa/Eberiä, mitä maksoi ja missä laitettu?

Nyt tuli lipsahdus takaisin Alfaan :-D

Avatar
Giri
Viestit: 524
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Giri »

Tuli hankittua Giulia Diesel '16, jossa on Calixin moottorilämmitin mutta ei sisäpistoketta. Sellainen pitäisi asennuttaa ja kiinnostaisi minkälaisia läpivienti- ja pistokeratkaisuja löytyy. Pitääkö rintapeltiin porata reikä johonkin kohtaan vai onko jossain tarkoitukseen soveltuva valmis tulpalla peitetty läpivienti?

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

^ Minä löysin kuskin puolen jalkatilaan menevän reiän, jossa oli vain tulppa, kun vedin juurikin tuon pistorasian johdon sisään.

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Terve,

Hinta-arvio on laskettu 5Kw EVO webastolla ja on/off kaukosäätimellä.

Asennettuna hinta on 3300€


Juuh :shock:

apulus
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja apulus »

jonilaht kirjoitti:Terve,

Hinta-arvio on laskettu 5Kw EVO webastolla ja on/off kaukosäätimellä.

Asennettuna hinta on 3300€


Juuh :shock:
2700e sain itse tarjouksen juuri, sekin aika kallis.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mä kyselin viime talvena kolmesta paikasta ja nehän oli tällaiset

Hintahaitari kolmella melkoinen. Odotin joidenkin kymppien eroa. Siis 5kw webasto asennettuna ja thermo connect puhelinohjauksella
Paikka 1: 2450 €
Paikka 2: 2805 €
Paikka 3: 3400 €

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

JanV kirjoitti:Mä kyselin viime talvena kolmesta paikasta ja nehän oli tällaiset

Hintahaitari kolmella melkoinen. Odotin joidenkin kymppien eroa. Siis 5kw webasto asennettuna ja thermo connect puhelinohjauksella
Paikka 1: 2450 €
Paikka 2: 2805 €
Paikka 3: 3400 €
On kyllä järjettömiä hintoja. Pitäisiköhän käydä Etelä-Helsingissä asennuttamassa.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

^ Mulla vaati kolme käyntiä liikkeessä että rupes toimimaan kunnolla. Tosin yks oli että olivat saaneet (tai tilanneet) väärän cold start kitin tms.

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

http://www.ravolar.ee/et/mugavus/webast ... ?cat_id=45

1740€ asennettuna, suomessa 2400€ - 3300€.

Ei pahalla kotimaisia pajoja kohtaan, mutta näitä hintaeroja ei selitetä ALV ja tuntipalkkojen eroilla.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jonilaht kirjoitti:http://www.ravolar.ee/et/mugavus/webast ... ?cat_id=45

1740€ asennettuna, suomessa 2400€ - 3300€.

Ei pahalla kotimaisia pajoja kohtaan, mutta näitä hintaeroja ei selitetä ALV ja tuntipalkkojen eroilla.
5 kW Webasto + Thermo Connect asentui Stelvioon Turussa 2150€ hintaan.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Siis onko tässä Giuliassa tuo 200 hp ja 280 hp kone aivan samasta muotista mutta toisessa jollain ohjelmalla otettu +80 hp?

Käytettynä jos siis tuollaista katselisi niin mietin vaan että jos ostais 200 hp version ja "virittäis" sen tuohon 280 hp niin tulisi sitten varmaan paljon halvemmaksi kuin ostaa tuo kalliimpi 280 hp?

Vai ooonks määä aivan pihaall?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Johonkin valmistuspäivään asti joo, etsi Unique -käyttäjän viestejä, niissä lukee tunnistustiedot. Ja sama kai sieltä on enempikin softalla kiskoa, kun takuita raukee ihan samalla tapaa - etsi käyttäjän JanV -viestejä, niin saat osviittaa reservistä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Waverunner kirjoitti:Siis onko tässä Giuliassa tuo 200 hp ja 280 hp kone aivan samasta muotista mutta toisessa jollain ohjelmalla otettu +80 hp?

Käytettynä jos siis tuollaista katselisi niin mietin vaan että jos ostais 200 hp version ja "virittäis" sen tuohon 280 hp niin tulisi sitten varmaan paljon halvemmaksi kuin ostaa tuo kalliimpi 280 hp?

Vai ooonks määä aivan pihaall?
Noin loka-marraskuuhun 2017 asti 200hp kone on täydellisen identtinen 280 heppaisen koneen kanssa. Sen jälkeen 200 heppaiseen koneeseen on tehty pieniä muutoksia kustannusten alentamiseksi, mutta on hieman epäselvää mikä sen mahdollinen vaikutus virittämiseen on.

Ei oikeastaan voi sanoa, että (vanhemmasta) 200 heppaisesta koneesta olisi otettu ohjelmalla +80 heppaa, vaan päinvastoin: Kone on suunniteltu 280 heppaiseksi ja 200 heppaisesta on otettu ohjelmalla -80 hp.

Tiedon lähde "MacGeek" Giuliaforumilla. Kaveri on ilmeisesti Alfalla töissä:

"All 2.0L GME engines have two cooling circuits.

As for hardware differences, it depends.

The 200hp engine with code "0" (cars with MVS codes 620.*R0.0) is, hardware-wise, identical to the 280hp engine with code "1" (MVS codes 62[0,1].*[R,A]1.*).

In late 2017, a new version of the 200hp engine was introduced, with code "9" (MVS codes 620.*R9.0). This version does not have any of the hardware necessary for EGR."

"620.GR0.0, 620.PR0.0 = version with EGR
620.GR9.0, 620.PR9.0 = version without EGR"

https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ine.38544/

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Waverunner kirjoitti:Siis onko tässä Giuliassa tuo 200 hp ja 280 hp kone aivan samasta muotista mutta toisessa jollain ohjelmalla otettu +80 hp?

Käytettynä jos siis tuollaista katselisi niin mietin vaan että jos ostais 200 hp version ja "virittäis" sen tuohon 280 hp niin tulisi sitten varmaan paljon halvemmaksi kuin ostaa tuo kalliimpi 280 hp?

Vai ooonks määä aivan pihaall?

Niin, moottorin osalta kait näin mutta onhan 280hp Veloce hiukan eri auto kun on neliveto tuplaputkilla ja paremmalla sisustuksella. Tosin en tiedä onko tehtaalta tullut 280 hp versioita myös takavetoisena / 200hp nelivetona mutta en ole ainakaan sellaisiin törmännyt? Ja tuplaputkiakin on saanut tehtaalta 200hp versioon, uudemmat taitavat ollakkin vakiona jo kahdella piipulla?
Mut kun itsekkin näitä olen tiiraillut niin ainakin pääsääntöisesti myynnissä olevat 200hp autot on takavetoja yhdellä piipulla ja 280hp:t nelivetoja tuplapiipulla ja paremmalla sisustuksella eli ihan samaa autoa ei saa pelkällä ohjelmalla.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

fahlsjy kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:Siis onko tässä Giuliassa tuo 200 hp ja 280 hp kone aivan samasta muotista mutta toisessa jollain ohjelmalla otettu +80 hp?

Käytettynä jos siis tuollaista katselisi niin mietin vaan että jos ostais 200 hp version ja "virittäis" sen tuohon 280 hp niin tulisi sitten varmaan paljon halvemmaksi kuin ostaa tuo kalliimpi 280 hp?

Vai ooonks määä aivan pihaall?

Niin, moottorin osalta kait näin mutta onhan 280hp Veloce hiukan eri auto kun on neliveto tuplaputkilla ja paremmalla sisustuksella. Tosin en tiedä onko tehtaalta tullut 280 hp versioita myös takavetoisena / 200hp nelivetona mutta en ole ainakaan sellaisiin törmännyt? Ja tuplaputkiakin on saanut tehtaalta 200hp versioon, uudemmat taitavat ollakkin vakiona jo kahdella piipulla?
Mut kun itsekkin näitä olen tiiraillut niin ainakin pääsääntöisesti myynnissä olevat 200hp autot on takavetoja yhdellä piipulla ja 280hp:t nelivetoja tuplapiipulla ja paremmalla sisustuksella eli ihan samaa autoa ei saa pelkällä ohjelmalla.
Mutta suorituskyvyn saa... :wink: pappakin tässä miettii, josko ottaisi takuun loppumisen jälkeen +80 hp:ta ulos.
Pitää kuitenkin ajaa tuo 280 hp vielä koeajaen ennen päätöstä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jiitee kirjoitti:
fahlsjy kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:Siis onko tässä Giuliassa tuo 200 hp ja 280 hp kone aivan samasta muotista mutta toisessa jollain ohjelmalla otettu +80 hp?

Käytettynä jos siis tuollaista katselisi niin mietin vaan että jos ostais 200 hp version ja "virittäis" sen tuohon 280 hp niin tulisi sitten varmaan paljon halvemmaksi kuin ostaa tuo kalliimpi 280 hp?

Vai ooonks määä aivan pihaall?

Niin, moottorin osalta kait näin mutta onhan 280hp Veloce hiukan eri auto kun on neliveto tuplaputkilla ja paremmalla sisustuksella. Tosin en tiedä onko tehtaalta tullut 280 hp versioita myös takavetoisena / 200hp nelivetona mutta en ole ainakaan sellaisiin törmännyt? Ja tuplaputkiakin on saanut tehtaalta 200hp versioon, uudemmat taitavat ollakkin vakiona jo kahdella piipulla?
Mut kun itsekkin näitä olen tiiraillut niin ainakin pääsääntöisesti myynnissä olevat 200hp autot on takavetoja yhdellä piipulla ja 280hp:t nelivetoja tuplapiipulla ja paremmalla sisustuksella eli ihan samaa autoa ei saa pelkällä ohjelmalla.
Mutta suorituskyvyn saa... :wink: pappakin tässä miettii, josko ottaisi takuun loppumisen jälkeen +80 hp:ta ulos.
Pitää kuitenkin ajaa tuo 280 hp vielä koeajaen ennen päätöstä.
Ei saa, kyllä ne pari vetävää lisäpyörää melko lailla tekee "hyvää" tuolle suorituskyvylle. Mulla ainakin sutii jo vakio 200hv:lla kiihdyttäessä kelillä kun kelillä...

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

^^
Tottakai, voima lisää turvallisuutta. Jaggen XF:kin on halvempi liikennevakuuttaa 275 hepoisena kuin 240, ainakin lähivakuutuksessa n. parinkympin hintaero vahvemman hyväksi. Ei tuota voi muuten tulkita kuin että voima vähentää vahinkoja :-D
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

fahlsjy kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:Siis onko tässä Giuliassa tuo 200 hp ja 280 hp kone aivan samasta muotista mutta toisessa jollain ohjelmalla otettu +80 hp?

Käytettynä jos siis tuollaista katselisi niin mietin vaan että jos ostais 200 hp version ja "virittäis" sen tuohon 280 hp niin tulisi sitten varmaan paljon halvemmaksi kuin ostaa tuo kalliimpi 280 hp?

Vai ooonks määä aivan pihaall?

Niin, moottorin osalta kait näin mutta onhan 280hp Veloce hiukan eri auto kun on neliveto tuplaputkilla ja paremmalla sisustuksella. Tosin en tiedä onko tehtaalta tullut 280 hp versioita myös takavetoisena / 200hp nelivetona mutta en ole ainakaan sellaisiin törmännyt? Ja tuplaputkiakin on saanut tehtaalta 200hp versioon, uudemmat taitavat ollakkin vakiona jo kahdella piipulla?
Mut kun itsekkin näitä olen tiiraillut niin ainakin pääsääntöisesti myynnissä olevat 200hp autot on takavetoja yhdellä piipulla ja 280hp:t nelivetoja tuplapiipulla ja paremmalla sisustuksella eli ihan samaa autoa ei saa pelkällä ohjelmalla.
280hp konetta saa useassa maassa (mm. USA) pelkän takavedon kanssa. Siellä ei pienempää konetta edes saa.

Mutta noin yhteenvetona Velocen (280 hp) ja Superin (200 hp) erot ovat:
- Kone 280 hp vs. 200 hp (Ennen loppuvuotta 2017 ainoa ero on ohjelmisto)
- Velocessa neliveto vs. Super takaveto. Useassa maassa on saatavilla Velocea vastaava malli ilman nelivetoa.
- Velocessa Veloce-etupuskuri (pieni ero alareunassa verrattuna Superiin)
- Velocessa Veloce-takapuskuri ja diffuusori. Superin diffuusori yksinkertaisempi. Diffuusorit eivät ole vaihtokelpoiset.
- Velocessa tuplaulostulot, Superissa (200 hp bensa) yksi ulostulo
- Velocessa isommat jarrulevyt (Superiin nämä saa optiokoodilla)
- Velocessa hieman järeämmät vetoakselit
- Velocessa Veloce-sisustus (optiona Superiin)
- Velocessa Veloce-badge sekä Q4-badge
- Velocessa Vakiona 19" Veloce-vanteet (saa optiona Superiin)
- Velocessa Pack Sport AFS vakiona (saa optiona Superiin)
- Elektroniikkatilpehööreissä pieniä varustetasoeroja siinä mitä kuuluu vakiotoimitukseen, mutta ei mitään mitä ei saisi Superiin optiona

Oma Super on varustettu Veloce-sisustuksella ja kiinalaisella Veloce-diffuusor replikalla sekä Remuksen pakoputkella (tuplaulostulot).

Kun vielä päivitän softan Eurocompulsionin 353 heppaiseen softaan, on auto (pitävällä pinnalla) nopeampi kuin vakio-Veloce. Ulkonäöllisesti autot erottaa vain pienestä nyanssista etupuskurissa sekä (Superin) pienemmistä jarrulevyistä, jos vanteet ovat Velocen 19" vanteet - ja tietysti puuttuvasta Veloce- ja Q4-badgestä (näitäkin saa netistä).

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Unique kirjoitti:
fahlsjy kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:Siis onko tässä Giuliassa tuo 200 hp ja 280 hp kone aivan samasta muotista mutta toisessa jollain ohjelmalla otettu +80 hp?

Käytettynä jos siis tuollaista katselisi niin mietin vaan että jos ostais 200 hp version ja "virittäis" sen tuohon 280 hp niin tulisi sitten varmaan paljon halvemmaksi kuin ostaa tuo kalliimpi 280 hp?

Vai ooonks määä aivan pihaall?

Niin, moottorin osalta kait näin mutta onhan 280hp Veloce hiukan eri auto kun on neliveto tuplaputkilla ja paremmalla sisustuksella. Tosin en tiedä onko tehtaalta tullut 280 hp versioita myös takavetoisena / 200hp nelivetona mutta en ole ainakaan sellaisiin törmännyt? Ja tuplaputkiakin on saanut tehtaalta 200hp versioon, uudemmat taitavat ollakkin vakiona jo kahdella piipulla?
Mut kun itsekkin näitä olen tiiraillut niin ainakin pääsääntöisesti myynnissä olevat 200hp autot on takavetoja yhdellä piipulla ja 280hp:t nelivetoja tuplapiipulla ja paremmalla sisustuksella eli ihan samaa autoa ei saa pelkällä ohjelmalla.
280hp konetta saa useassa maassa (mm. USA) pelkän takavedon kanssa. Siellä ei pienempää konetta edes saa.

Mutta noin yhteenvetona Velocen (280 hp) ja Superin (200 hp) erot ovat:
- Kone 280 hp vs. 200 hp (Ennen loppuvuotta 2017 ainoa ero on ohjelmisto)
- Velocessa neliveto vs. Super takaveto. Useassa maassa on saatavilla Velocea vastaava malli ilman nelivetoa.
- Velocessa Veloce-etupuskuri (pieni ero alareunassa verrattuna Superiin)
- Velocessa Veloce-takapuskuri ja diffuusori. Superin diffuusori yksinkertaisempi. Diffuusorit eivät ole vaihtokelpoiset.
- Velocessa tuplaulostulot, Superissa (200 hp bensa) yksi ulostulo
- Velocessa isommat jarrulevyt (Superiin nämä saa optiokoodilla)
- Velocessa hieman järeämmät vetoakselit
- Velocessa Veloce-sisustus (optiona Superiin)
- Velocessa Veloce-badge sekä Q4-badge
- Velocessa Vakiona 19" Veloce-vanteet (saa optiona Superiin)
- Velocessa Pack Sport AFS vakiona (saa optiona Superiin)
- Elektroniikkatilpehööreissä pieniä varustetasoeroja siinä mitä kuuluu vakiotoimitukseen, mutta ei mitään mitä ei saisi Superiin optiona

Oma Super on varustettu Veloce-sisustuksella ja kiinalaisella Veloce-diffuusor replikalla sekä Remuksen pakoputkella (tuplaulostulot).

Kun vielä päivitän softan Eurocompulsionin 353 heppaiseen softaan, on auto (pitävällä pinnalla) nopeampi kuin vakio-Veloce. Ulkonäöllisesti autot erottaa vain pienestä nyanssista etupuskurissa sekä (Superin) pienemmistä jarrulevyistä, jos vanteet ovat Velocen 19" vanteet - ja tietysti puuttuvasta Veloce- ja Q4-badgestä (näitäkin saa netistä).
Erittäin kattava yhteenveto eikä siihen lisättävää. Takaveto on toki nopeampi mikäli pitoa löytyy kuin neliveto ihan pyörivän massan takia mutta käytännössä neliveto ampasee kyllä viivalta ihan toisella tavalla koska toi Giulian luistonesto on liian agressiivinen. 1-2 sek menee kiihdytyksessä pelkästään tohon tehon rajoittamiseen, jopa nykyisillä 285 takarenkailla. Onneksi tähän on nyt viimein se oikea ratkaisu löytynyt ja viikonloppuna tämä tulee testiin. Pidetään kuitenkin jännitystä yllä ja palaan siihen, mutta voin sanoa että tämä on se asia mitä olen eniten tähän kaivannut ja toivon ettei drawbackkeja tule.

Avatar
Giri
Viestit: 524
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Giri »

Ipi kirjoitti:^ Minä löysin kuskin puolen jalkatilaan menevän reiän, jossa oli vain tulppa, kun vedin juurikin tuon pistorasian johdon sisään.
Kiitos tiedosta! Toivottavasti löytävät Aritassakin tuon reiän ettevät ala porailemaan turhaan.

Mitä infotainmentsoftia alkupään autoista löytyy? Uusin EMEA-alueen softa lienee 002.009.055. Itselläni on tällä hetkellä 002.008.041. Päivittävätköhän huollossa automaattisesti tuohon uusimpaan vai pitääkö erikseen pyytää. Kai uudempi aina parempi on vaikkei mitään sen ihmeempiä ongelmia ole ilmaantunut.

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

~3000km takana omalla autolla, alla vähän mietteitä:

Ketjun alkupään "ihan BMW:n näköinen" vähän huvittaa nyt, ei kyllä luonnossa saa mitenkään bemarin näköä tuohon, vähän on Audia takavaloissa kyllä. Nokka myös livenä paremman näköinen, kuvissa näyttää jotenkin epäsuhtaiselta.

Ajettavuus vetää suun virneeseen, tykkään. Hieno alusta. Automaattilaatikko toimii pääosin erittäin hienosti, manuaalivaihdot älyttömän nopeita vaikka onkin perinteinen automaatti.

Merkki on kuitenkin ilmeisesti olevinaan eksoottinen, että mullekkin on tultu jo muutaman kerran kyselemään autosta jotain... hassua. Myös välillä jopa vähän häiritsee kun jotkut toljottaa kun ajelet jossain keskustassa... tai sit ne kattelee kun ei oo kilpiä :-D

Laadusta:

Kerran keskinäyttö sammui, heräsi kun sammutti auton ja starttasi uudelleen, rengaspaineilmaisimet elävät kyllä omaa elämäänsä. 3 päivää putkeen vesisade, niin johan tuli vesi repsikanpuolen jalkotilaan... tuli ihan 159 mukavasti mieleen, täytyy pöyhiä noita suojamuoveja moottoritilassa ja katsoa mikä on tukossa, paskaa suunnitelua kuitenkin... niin ja peräluukku ruosteessa 2 vuoden jälkeen saumasta, viimeistely ei ihan parhaalla tasolla.

Myös näistä muovi on muovia kommenteista olen eri mieltä. Ensimmäistä Giuliaa kun koeajoin jossa oli perus muovisisusta. Ei tullut kyllä ensimmäisenä mieleen, että nyt ollaan premium segmentin autossa vaan lähinnä tuli mieleen joku perus Skoda, anteeksi nyt vaan. Edellinen autoni oli mk V Mondeo ja ei siellä mikään narissut sisällä ja kaikki oli huomattavasti "jämäkämmän" tuntuista. Siksi valinta olikin Giulia nahkasisustuksella, se vaikuttaa todella paljon. Esimerkkinä voi jokainen koputella vaikka sitä mittariston ympärillä olevaa muovisuojusta, huokuuko laatu?

Miinuksena myös järjettömän hintainen vakuutus, tuplat Mondeoon (!), täytynee kilpailutella, mutta ei tuosta saman hintaista saa.

Plussana 2.2 dieselin kulutus. 5.2, 5.1 ja 5.0 lasketut kulutukset, en ole huomannut katsoa paljonko ajotietokone kaunistelee. Viimeinen tankillinen ajettu DNA-kytkimen A-asennolla (johon en tule enää ikinä koskemaan), jos sillä desin tai kaksi säästää, niin ei kiitos.

Semmoisia ajatuksia täällä. Nykyiset vanteet jää talvivanteiksi ja keväällä vannekaupoille. Japan Racing JR11 pronssin värisenä kävisi omaan silmään valkoiseen autoon, täytyy vaan katsoa arvaako ostaa pienemmällä ET:llä, että vanteissa olisi vaan kuperampaa puolaa.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

pienempää et:tä ilman muuta mutta ole varovainen niiden etujarrujen kaa ku niiden muoto on sen verran hankala et kaikissa vanteissa meinaa ottaa puolat niihin kii.

Avatar
artojsalo
Viestit: 40
Liittynyt: 30 Joulu 2005, 12:07
Car(s): Alfa Giulia 952, Fiat Punto TwinAir
Ex: Alfa Spider, Alfa 75, Alfa 159
Paikkakunta: Perniö

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja artojsalo »

Giulian kattoluukku ja aurinkosuoja lakkasi toimimasta. Mielestäni se toimi aikaisemminkin hiukan epämääräisesti tai satunnaisesti.
Käytin auton paikallisessa merkkihuollossa, ja minulle kerrottiin, ettei testeri näytä mitään ongelmaa.
Käyttöohjekirjan sivulla 35 kerrotaan miten häiriötapauksessa katon toiminta pitää alustaa uudelleen.
Katon mahdollisen toimintahäiriön tapauksessa, avattavankaton automaattinen toiminta on alustettava uudelleen.
Toimi seuraavasti:

-Paina painiketta 1 symbolin kohdalla asettaaksesi katon täysin suljettuun asentoon.
-käännä virta-avain STOP-asentoon ja odota vähintään 10 sekuntia
-kytke käynnistysjärjestelmä AVV-asentoon
-Paina painiketta 1 vähintään 10 sekuntia, joiden kuluttua tulisi havaita katon sähkömoottorin mekaaninen pysäytys.
-Paina painiketta 1 alle 5sekunnin kuluessa ja pidä se painettuna: katto avautuu ja sulkeutuu automaattisesti kokonaan(osoittaen ,että alustus on
suoritettu oikein).
- Ellei näin tapahdu, toista toimenpide alusta.
Alustus ei onnistu, mitään ei tapahdu. Ainostaan sähkömoottori hyrähtää lyhyesti alustuksen alkuvaiheessa.

Huoltoliike epäilee softavikaa. Saivat kuulemma sen toimimaan kerran tai kaksi (???), mutta sitten meni samaan tilaan.
Nyt odottelevat tehtaalta apuja.

Enko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ? Kokemuksia ?

Arto

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
artojsalo
Viestit: 40
Liittynyt: 30 Joulu 2005, 12:07
Car(s): Alfa Giulia 952, Fiat Punto TwinAir
Ex: Alfa Spider, Alfa 75, Alfa 159
Paikkakunta: Perniö

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja artojsalo »

Suuri KIITOS vinkistä Se auttoi heti. Pitänee kertoa paikalliselle merkkihuollollekin miten pitää toimia.

Tässä vielä vaadittava operaatio:

-Kone käynnissä, paina matkustajan puolen sulje-näppäintä ▼ (alempi)
-Sammuta kone
-Odota muutama sekunti, sitten käynnistä kone uudelleen
-Paina ja pidä painettuna ▼-näppäintä vähintään 10 sek, kattoluukun moottorin pitäisi käynnistyä lyhyeksi hetkeksi
-Päästä ▼-näppäin
-5 sekunnin sisällä, paina ja pidä painettuna ▼-näppäintä. Katon pitäisi alkaa avautua, ÄLÄ PÄÄSTÄ ▼-näppäintä ennen kuin kattoluukku avautuu ja sitten sulkeutuu kokonaan

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jonilaht kirjoitti: Ketjun alkupään "ihan BMW:n näköinen" vähän huvittaa nyt, ei kyllä luonnossa saa mitenkään bemarin näköä tuohon, vähän on Audia takavaloissa kyllä.
G20 on kyllä mielestäni hakenyt Giuliasta muotoiluvinkkejä kuten myös uusi Mazda 3. Itseasiassa G20 keulan ja Mazda 3 perän yhdistämällä saisi aika hyvän Giulia mock-upin.
jonilaht kirjoitti: Merkki on kuitenkin ilmeisesti olevinaan eksoottinen, että mullekkin on tultu jo muutaman kerran kyselemään autosta jotain... hassua.
Alfa on nykyään Suomessa kätevä pseudoeksoottinen merkki. Myyntimäärät ovat niin pieniä että niitä ei liikaa näy, merkillä on aidosti positiivista historiaa ja autot näyttävät kauniilta. Jopa kaikkitietävä ABC:n baari (entinen Esson baari) osaa kertoa että "Alfa on hyvä ajaa" vaikka se sitten ruostuukin käsiin ja on jatkuvasti korjaamolla...
jonilaht kirjoitti: Plussana 2.2 dieselin kulutus. 5.2, 5.1 ja 5.0 lasketut kulutukset, en ole huomannut katsoa paljonko ajotietokone kaunistelee. Viimeinen tankillinen ajettu DNA-kytkimen A-asennolla (johon en tule enää ikinä koskemaan), jos sillä desin tai kaksi säästää, niin ei kiitos.
Onko sinulla 136hp, 150hp, 180hp vai 210hp variantti tuosta koneesta?

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

FinPat kirjoitti: Onko sinulla 136hp, 150hp, 180hp vai 210hp variantti tuosta koneesta?
180

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

FinPat kirjoitti:
jonilaht kirjoitti: Ketjun alkupään "ihan BMW:n näköinen" vähän huvittaa nyt, ei kyllä luonnossa saa mitenkään bemarin näköä tuohon, vähän on Audia takavaloissa kyllä.
G20 on kyllä mielestäni hakenyt Giuliasta muotoiluvinkkejä kuten myös uusi Mazda 3. Itseasiassa G20 keulan ja Mazda 3 perän yhdistämällä saisi aika hyvän Giulia mock-upin.
...
Jotenkin näen todennäköisyyden sille, että Bemarilla olisi haettu muotoiluvinkkejä Giuliasta ihan puhtaana nollana :roll:

Ja ihan vaan koska maukuasioista kannattaa kiistellä: Giulian ulkonäössä on se vika, että se on liian geneerisen näköinen. Keulan kolmiosta tietysti tunnistaa, mutta muuten asiaan vihkiytymättömälle ei ole mitään vinkkiä siitä että "oliskohan toi Alfa kun se on ton näkönen".

Senza cuore jne.
932 937 955 955

olsberg
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Maalis 2019, 16:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja olsberg »

JanV kirjoitti:
Erittäin kattava yhteenveto eikä siihen lisättävää. Takaveto on toki nopeampi mikäli pitoa löytyy kuin neliveto ihan pyörivän massan takia mutta käytännössä neliveto ampasee kyllä viivalta ihan toisella tavalla koska toi Giulian luistonesto on liian agressiivinen. 1-2 sek menee kiihdytyksessä pelkästään tohon tehon rajoittamiseen, jopa nykyisillä 285 takarenkailla. Onneksi tähän on nyt viimein se oikea ratkaisu löytynyt ja viikonloppuna tämä tulee testiin. Pidetään kuitenkin jännitystä yllä ja palaan siihen, mutta voin sanoa että tämä on se asia mitä olen eniten tähän kaivannut ja toivon ettei drawbackkeja tule.

Löytykö race -mode?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

olsberg kirjoitti:
JanV kirjoitti:
Erittäin kattava yhteenveto eikä siihen lisättävää. Takaveto on toki nopeampi mikäli pitoa löytyy kuin neliveto ihan pyörivän massan takia mutta käytännössä neliveto ampasee kyllä viivalta ihan toisella tavalla koska toi Giulian luistonesto on liian agressiivinen. 1-2 sek menee kiihdytyksessä pelkästään tohon tehon rajoittamiseen, jopa nykyisillä 285 takarenkailla. Onneksi tähän on nyt viimein se oikea ratkaisu löytynyt ja viikonloppuna tämä tulee testiin. Pidetään kuitenkin jännitystä yllä ja palaan siihen, mutta voin sanoa että tämä on se asia mitä olen eniten tähän kaivannut ja toivon ettei drawbackkeja tule.

Löytykö race -mode?
Parin päivän viivästys tuli koska tarvittava hardware ei tullut sovittuna päivänä. Huomenna pitäis tulla.

Vastaa Viestiin