Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos kampuran anturi yskäisee kerran, se suurella todennäköisyydellä yskäisee myös uudemman kerran. Ja vielä lisää, kiihtyvällä tahdilla. Kannattaa vaihtaa, jos vika viittaa siihen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Polforea kirjoitti:Jos kampuran anturi yskäisee kerran, se suurella todennäköisyydellä yskäisee myös uudemman kerran. Ja vielä lisää, kiihtyvällä tahdilla. Kannattaa vaihtaa, jos vika viittaa siihen.
Ok, ensi viikolla lisää ajoa omalla Alfalla, nyt ollaan vaimon RS Octavialla liikenteessä. Pahoittelut tästä :-)

Jos se kampuran anturi pitää vaihtaa niin millainen homma (kustannus) kyseessä?

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sulla on muistaakseni etuveto-viispytty, niin homma ei sinänsä ole kummoinen - auto ylös, vanha anturi irti, uusi kiinni, auto alas. Voi olla että pohjamuovi pitää irroittaa, mutta sekin on aika kakunpala.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Polforea kirjoitti:Sulla on muistaakseni etuveto-viispytty, niin homma ei sinänsä ole kummoinen - auto ylös, vanha anturi irti, uusi kiinni, auto alas. Voi olla että pohjamuovi pitää irroittaa, mutta sekin on aika kakunpala.
Ok, ei kuulosta pahalta. Kiitos taas!

Mitäköhän tuo itse osa sitten suunnilleen maksaa (suuruusluokka)?

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Airbag valo vilahti ruutuu! Ensimmäistä kertaa autoiluhistoriassani! Joku failure punaisella, jäi vähä epäselväksi kun en ollu itse ratissa.
Hyviä arvauksia Ennen MES lukua?
Ravintolalaiva vie voiton kotona olemises täl iltaa :lol:

Avatar
Mikael J
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Ossiv kirjoitti:Airbag valo vilahti ruutuu! Ensimmäistä kertaa autoiluhistoriassani! Joku failure punaisella, jäi vähä epäselväksi kun en ollu itse ratissa.
Hyviä arvauksia Ennen MES lukua?
Ravintolalaiva vie voiton kotona olemises täl iltaa :lol:

Avatar
Mikael J
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Ossiv kirjoitti:Airbag valo vilahti ruutuu! Ensimmäistä kertaa autoiluhistoriassani! Joku failure punaisella, jäi vähä epäselväksi kun en ollu itse ratissa.
Hyviä arvauksia Ennen MES lukua?
Ravintolalaiva vie voiton kotona olemises täl iltaa :lol:
Voisin veikata vaikka rikkonaista turvatyyny-anturia(:

Rema
Viestit: 316
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Rema »

Syy airbac valon syttymiseen voi olla myös liitin, kuljettajanpuoleisen istuimen alla, eli liitin irti ,puhdistus contact cleanerilla ja liitin kiinni.

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Rema kirjoitti:Syy airbac valon syttymiseen voi olla myös liitin, kuljettajanpuoleisen istuimen alla, eli liitin irti ,puhdistus contact cleanerilla ja liitin kiinni.
tätä ounastelin, kun penkkiä piti vetäistä eteenpäin ja sitten vaivat alkoivat ! tietää vähän mistä etsiä =) täytyy lukea koodit kun saa auton takaisin pihaan

E; B1005 näkyi messis. Myös ratin namiskat lakkasi toimimasta samalla reissulla. Yritin nollailla, mut tuloksetta. Ymmärsin et viittaa apukuskin bägii. Ei auta ku ottaa akku irti ja myöhemmi katsella liittimiä jos olisi päällipuolin vika siinä?

Ohranja
Viestit: 29
Liittynyt: 10 Huhti 2018, 20:16
Car(s): Alfa 159 2,4jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Ohranja »

Polforea kirjoitti:Se kampuran asentoanturihan on siellä koneen ja tulipellin välissä, melko lähellä hajonnutta öljyputkea. Voi olla töytäisty operoidessa, voi olla ettei tykkää öljykylvystä tai voi olla vaihtoiässä muuten vaan.
Kiitos vinkeistä! Vaihdoin tuon asentoanturin, mutta edelleen kone ei käy, hörähtää vaan 1-2 sekuntia. Huomasin, että öljynpaineen varoitusvalo ei syty laisinkaan ja ajattelin, että vika voisi olla öljynpaineen anturissa, mistäköhän tuo sijaitsee? Löysin kyllä tuon öljynmäärän anturin koneen takapuolelta ( minulla siis 2.4 jtdm). Muutkin vinkit toki tervetulleita.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Katohan että se saa kampurasignaalin eikä esim. öljy ole "tukkinut" liitintä. Äkkiseltään tulisi aiemmin mainittujen vikakoodien perusteella mieleen myös tarkistaa railipaineet.

Diagnostiikkahärpäke (vaikkapa se MES) kiinni, ruudulle lukemat kierrosluvusta ja railipaineesta. Logitus päälle niin tiheästi kuin pystyy ja starttaamaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Vainio »

^^P0230 vikakoodi on osunut omalle kohdalle.
Vikakoodin syynä oli palanut PA-pumpun rele joka löytyy akun vieressä olevasta sulake/releboksista.
Kannattaa vaikka huvikseen vaihtaa rele ja kokeilla lähteekö auto toimimaan.
Oireina viallisesta releestä on se, että tankissa oleva pumppu ei surise kun avaimen tökkää virtalukkoon.
Tankin pumpun pitäisi käydä muutama sekunti yhtä soittoa aina kun virrat laittaa päälle.

laurim
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Huhti 2013, 20:23
Car(s): 159 2.4jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja laurim »

Olisiko jollakin sunnuntaipäivän ratoksi neuvoja 2.4jtdm laturin herätejohdoista? Latauspiirin häiriövalo palaa, mutta laturi on uudehko ja toimii. Herätejohtojen liittimestä puuttuu vihreä johto. Vain pätkä liittimessä jäljellä, eikä mitään hajua toisesta päästä. Mihinköhän kyseinen johto ollut matkalla?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Muistaakseni noissa oli tosiaan liitin kahdella liittimellä, mutta yhdellä piuhalla ja toisessa vain nysä. Helpoin lienee aloittaa sen latausjännitteen mittaamisesta jos ei ole vielä mitattu :)

laurim
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Huhti 2013, 20:23
Car(s): 159 2.4jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja laurim »

Aivan loogista. :roll: Latausjännite 13,9 mikä lienee normaalin rajoissa?

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

159n lasinpesuri on takkuillut jonkin aikaa. Ruiskaisee lasin märäksi mutta ei enempää ja pyyhkijät pyyhkii kuivaa lasia. Välillä pesuainetta tulee pitkän aikaa kuin mitään vikaa ei olisikaan. Pumpun liittimestä mitattuna jännite on katkonaista. Tarkoittaen välillä n. 12v ja toisinaan 5-7v.
Kysymys kuuluukin, että onko noista havaittu joku heikopaikka johtosarjasta? Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

laurim kirjoitti:Aivan loogista. :roll: Latausjännite 13,9 mikä lienee normaalin rajoissa?
Kohtuu normaalilta kuulostaa. Varmaan sitten messiä kiinni ja tutkimaan erroreita

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Unique »

Täällä on vielä menossa alennusmyynti kaikista Alfan osista:
https://www.partsworld-uk.com/collectio ... ccessories

Myös tämä voi olla mielenkiintoinen paikka tiettyjen vanhempien osien hankinnalle:
https://alfa-restoration.co.uk/shop/index.php

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Vaan kun vielä lähettäisivät niitä. Ei ainakaan suoraan tarjonnut Partsworld toimitusvaihtoehtoa, vaikka kokosin koriin vain kohtuullisen kokoisia tuotteita.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Unique »

hjpp kirjoitti:Vaan kun vielä lähettäisivät niitä. Ei ainakaan suoraan tarjonnut Partsworld toimitusvaihtoehtoa, vaikka kokosin koriin vain kohtuullisen kokoisia tuotteita.
Kyllä itse onnistuin tilaamaan Partsworldilta ihan hyvin erilaisia varaosia.

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Jassoo. Ostin aux johdon tuohon raadioon ja pistin sen keltaisen liittimen tilalle uuden liittimen, niin radiosta lakkaa ääni soimasta(?) Eikö tän pitäs olla plug n play..
Ps. Imgurii ei saa enää mobiilisti laitettua fotoja, mistä seuraava paikka(?)

E1. Purin vanhasta keltaisista mini-isosta connectorin ja lisäsin uuteen pulikkaa, success.
Enää toi b1005 kummittelee. Otin virrat ja tutkin liittimiä penkkien alta ja kaikki näkyi olevan ok.

Pssngr airbag exclusion switch ON
Pssngr airbag&knee guard Enabled
Pssngr airbag exclusion control light off
Mutta 'rear side disabled" olettaisi et siitä tässö kyse.
Onko vinkkiä mistä lähden etsimään vaivaa?

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Mika »

TeamF40 toimesta nokialla Epäilynä on että imusarjan läpät on pettänyt, männän renkaat jumissa. Ainakin kahdessa sylinterissä näkyy että männän päähän on jotain isketynyt.
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ossi, aplikaatiolla onnistui ainakin eilen vielä Imguriin laittaa kuvia. Laittaa vaan ekana hiddeniksi ni ei ole julkinen postaus...

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

jeQQ kirjoitti:
laurim kirjoitti:Aivan loogista. :roll: Latausjännite 13,9 mikä lienee normaalin rajoissa?
Kohtuu normaalilta kuulostaa. Varmaan sitten messiä kiinni ja tutkimaan erroreita
Laurim! Jos tämä vielä ajankohtainen, katsoppa kummimpäin se heräteliitin on siinä laturin persiissä.
Minulle vaihtoi aikoinaan korjaamo laturin 2.4:seen ja latausvalo jäi palamaan. Se liitin oli väärinpäin paikallaan!
Eli kaksi napaa ja toinen kuuluu olla tyhjä, siinä on hämäävästi se johdonpätkä tyhjässä kontaktissa mukana.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Doddii.. Purin sen kytkimen josta voidaan säätää apparinbagi päälle/pois ja liitin tuntui olevan paikallaan.
Seuraavaksi lähdin purkamaan kattokonsolia ja katsomaan sen kytkimiä, jotka myöskin tuntui olevan ok.
Tutkin myös ratin seutua ottamalla muoveja pois, mutta tuloksetta.
Kryptisiä nämä sähkövaivat.. jospa se oiski vaan polttimovika.. toiveajattelua :drinking:

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja MKT »

Ossiv kirjoitti:Doddii.. Purin sen kytkimen josta voidaan säätää apparinbagi päälle/pois ja liitin tuntui olevan paikallaan.
Seuraavaksi lähdin purkamaan kattokonsolia ja katsomaan sen kytkimiä, jotka myöskin tuntui olevan ok.
Tutkin myös ratin seutua ottamalla muoveja pois, mutta tuloksetta.
Kryptisiä nämä sähkövaivat.. jospa se oiski vaan polttimovika.. toiveajattelua :drinking:
Olet varmaan sulakkeen F49 tsekannut? Se kun pimenee niin menee kattokonsolin valot ja rattinamikat samalla pimeiksi. Tuon saa poltettua kun sopivasti siirtelee penkkejä. Joku johto siellä penkin alla ottaa hippaa.

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja FInestC »

Heinä/elokuun saldo:

- Sisäilmapuhallin irtisanoi sopimuksen (olisko vastus menny, sulakkeet vaikuttaa olevan ok)

- Ojaustehostin alkaa olla finaalissa ja vinkuu/on raskas (kippo vaihettu)

- VDC, Hill-holder not available (häipyy ja ilmestyy aina välillä takasin)
Tähän liittyy myös sellanen oire, ettei aina käynnisty ekalla auton seistessä pari päivää (myös jarrupoljin tuolloin kivikova) ja sitten toisella käynnistyskerralla tulee myös nuo ilmoitukset tauluun.

- Kytkinpolkimesta putosi joku kellahtava muovinpalanen (nyt naksuu palauttaessa yläasentoon)

- M32 vinkuu mielestäni kaikilla vaihteilla ja muuttuu kaasun vaikutuksesta (Kuulostaa ajaessa vähän johdinautolta) :-D

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

MKT kirjoitti:
Ossiv kirjoitti:Doddii.. Purin sen kytkimen josta voidaan säätää apparinbagi päälle/pois ja liitin tuntui olevan paikallaan.
Seuraavaksi lähdin purkamaan kattokonsolia ja katsomaan sen kytkimiä, jotka myöskin tuntui olevan ok.
Tutkin myös ratin seutua ottamalla muoveja pois, mutta tuloksetta.
Kryptisiä nämä sähkövaivat.. jospa se oiski vaan polttimovika.. toiveajattelua :drinking:
Olet varmaan sulakkeen F49 tsekannut? Se kun pimenee niin menee kattokonsolin valot ja rattinamikat samalla pimeiksi. Tuon saa poltettua kun sopivasti siirtelee penkkejä. Joku johto siellä penkin alla ottaa hippaa.
Kertaalleen näitä rämpläsin ja vaihdoin tänään sulakkeen sinne vaikka vanha oli ehjännäköinen, niin alko hommat taas pelittää.
Ostin pussillisen uusia ja laitoin jemmaan!. Ompahan ensikerraksi.

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja harde »

Tehostimeen kannattaa vaihella öljyt, kun alkaapi äännellä. Tää ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan..

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja FInestC »

harde kirjoitti:Tehostimeen kannattaa vaihella öljyt, kun alkaapi äännellä. Tää ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan..
Vaihdoin öljyt ja uusin säiliön, mutta lopputulos sama... :-D

Avatar
Mikael J
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Onko kukaan vaihtanut kallistuksenvakaajan puslia eteen? Kahdella ruuvilla ovat kiinni, mutta ovat pirun ahtaassa paikassa. Alkuperäiset kumiset ovat jo jonkin verran hapristuneet. Alfisti.net myy polyuretaanista valmistettuja puslia, jotka ajattelin joskus ostaa.

jazma
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja jazma »

Mikael J kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut kallistuksenvakaajan puslia eteen? Kahdella ruuvilla ovat kiinni, mutta ovat pirun ahtaassa paikassa.
Pari vuotta sitten vaihtelin powerflexin violetit puslat etuvakaajaan. Hammastangon kiinnityspultteja piti käyttää irti ja kammeta hieman tilaa, jotta vakaajatangon saa vedettyä pois. Kannattaa mitata valmiiksi vakaajan paksuus. Normimallissa pitäisi olla 22mm, ti-mallissa 24 mm. Muistaakseni Powerflexiä sai tuolloin vain pienemmässä koossa ja jonka luulin olevan sopiva autooni (ei ole ti-malli) mutta siinäpä vakaaja olikin paksumpaa mallia. :mrgreen: Nyt powerflexiä näyttäisi saavan molemmilla paksuuksilla.

Linkin kautta näkee kiinnityspannan rakenteen. Takaisin asennettaessa kannattaa kirrata rautalangalla kiinnityspanta "lopulliseen" asentoon. Tekee jopa helpoksi takaisinasennuksen, kun kiinnityspultin saa heti oikealle kierteelle. Tilaa kun on minimaalisen vähän, niin tämä oli projektin haastavin vaihe. Yritin pari tuntia ilman rautalankaa... :-D

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... anguage=en

Avatar
Mikael J
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Kiitän vinkeistä. Kieltämättä aika paljon tulee työtä parin puslan takia, mutta katsotaan.

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Miten sen scudetton saa helpoiten irti? Tarviiko koko puskuri irroittaa? Kun mietin tässä että jos siihen scudettoon löisi jonkun pienen ledivalonheittimen talveksi noiden halogeenituikkujen kaveriksi..

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Ei helposti mitenkään vaikka olisi puskuri kourassa, siellä on n. 15 naksua jotka ovat ns. kertakäyttöisiä. Puskuri irti mutta sehän lähtee helposti kun hoksaa että lokasuojan päitä 5-10cm ulospäin ennenkuin nyppäsee menosuuntaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Ei helposti mitenkään vaikka olisi puskuri kourassa, siellä on n. 15 naksua jotka ovat ns. kertakäyttöisiä. Puskuri irti mutta sehän lähtee helposti kun hoksaa että lokasuojan päitä 5-10cm ulospäin ennenkuin nyppäsee menosuuntaan.
No helkkari, kuulostaa siltä että ei taida jaksaa askarrella, vaan laittaa "aidan matalimmasta paikasta" asentaen, vaikka tökerö tulisikin... Jossain hurjimmissa visioissa meinasin että mallintelisin sen scudetton 3D:nä ja siihen fiksusti paikan led-valolle, mutta ei taida semmoseen rojektiin olla vaadittua aikaa allokoitavissa ennen eläkeikää, jolloin tuo 159:kin on jo muuttunut isänmaaksi. :/

Ohranja
Viestit: 29
Liittynyt: 10 Huhti 2018, 20:16
Car(s): Alfa 159 2,4jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Ohranja »

Polforea kirjoitti:Katohan että se saa kampurasignaalin eikä esim. öljy ole "tukkinut" liitintä. Äkkiseltään tulisi aiemmin mainittujen vikakoodien perusteella mieleen myös tarkistaa railipaineet.

Diagnostiikkahärpäke (vaikkapa se MES) kiinni, ruudulle lukemat kierrosluvusta ja railipaineesta. Logitus päälle niin tiheästi kuin pystyy ja starttaamaan.
No ei vieläkään auto käy. Kierroslukumittari kyllä liikkuu, mutta suuttimille ei tule painetta, kuin ihan vähän(multiecun mukaan)Vaihdoin jo syöttöpumpun päässä olleen releenkin, mutta ei korjaantunut. Olen nyt käyttänyt oman osaamiseni, mutta en saanut siis ratkaistua ongelmaa ja ajattelin viedä auton tutkittavaksi johonkin ns merkkiliikkeeseen. Onko suosituksia, mikä olisi tämmöisessä tilanteessa paras vaihtoehto pääkaupunkiseudulla?

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, jos ei siellä railipaineet nouse niin tuskin se kovin paljoa käydäkään voi. Olisiko Automilano sopiva paikka moisen diagnosointiin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

159:N akku alkaa oleen ehtoopuolella, ja tallissa on AGM-akku joka vastoin ennakko-odotuksia virkosi toimintaan.

Eli, mahtaisiko AGM-akku toimia 2.2JTS:ssä?

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Jame »

Beta Julio kirjoitti:
JiiTeeÄssä kirjoitti:Ei helposti mitenkään vaikka olisi puskuri kourassa, siellä on n. 15 naksua jotka ovat ns. kertakäyttöisiä. Puskuri irti mutta sehän lähtee helposti kun hoksaa että lokasuojan päitä 5-10cm ulospäin ennenkuin nyppäsee menosuuntaan.
No helkkari, kuulostaa siltä että ei taida jaksaa askarrella, vaan laittaa "aidan matalimmasta paikasta" asentaen, vaikka tökerö tulisikin... Jossain hurjimmissa visioissa meinasin että mallintelisin sen scudetton 3D:nä ja siihen fiksusti paikan led-valolle, mutta ei taida semmoseen rojektiin olla vaadittua aikaa allokoitavissa ennen eläkeikää, jolloin tuo 159:kin on jo muuttunut isänmaaksi. :/
Mulla olisi Riksussa joutavana scudetto josta "kromaukset" osin irtoilleet. Jos siitä olisi apua mallintamiseen tai harjoittelukappaleeksi.
Il nero era bellissimo

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Jame »

Unique kirjoitti:
hjpp kirjoitti:Vaan kun vielä lähettäisivät niitä. Ei ainakaan suoraan tarjonnut Partsworld toimitusvaihtoehtoa, vaikka kokosin koriin vain kohtuullisen kokoisia tuotteita.
Kyllä itse onnistuin tilaamaan Partsworldilta ihan hyvin erilaisia varaosia.
Tilasin tuolta 159:n ulkokäyttöön tarkoitetun peitteen, Tyvek TopCover. Käyttöohjeessa varoitellaan ettei saisi alle nollan lämpötiloissa käyttää. Jäi vähän epäselväksi eikö tuo matsku kestä pakkasta vai pelkäävät vain että peite jäätyy auton pintaan kiinni.
Il nero era bellissimo

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Jame kirjoitti:Mulla olisi Riksussa joutavana scudetto josta "kromaukset" osin irtoilleet. Jos siitä olisi apua mallintamiseen tai harjoittelukappaleeksi.
Kiitos, olisi varmasti mutta taitaa tosiaan olla viisain olla ahnehtimatta näitä projekteja liiaksi tähän hätään. Mutta otan yhteyttä jos talvella alkaa tuntua että olisi joutoaikaa mallinnella ja värkätä. :)

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Päivällä töihin lähtiessä 159 sanoi avaimesta, ettei tunnistettu. Vara-avaimella onneksi lähti käyntiin. Onko tuo murkula nyt hukannut koodauksen vai mikä tuon tuli? Delphi 1.5.3 kinukki autocom sanoi vikakoodia "9005"(?) avaimen transponderista.
Kyssäri että onko tuolle itse tehtävissä mitään? Delphillä pystyy jotain avaimien koodausta ilmeisesti tekemään, mutta sitä en vielä tohtinut koittaa. Ettei vaan käy niin ettei ole pian yhtäkään avainta millä auton saa käyntiin :lol: Vai joutuuko ostamaan uuden avaimen ja sen koodauttamaan? Tuo delphin koodaukseen ilmeisesti syötetään tuostta irrotettavasta avaimesta löytyvät koodit. Sen taas ei ole väliä kuinkapäin nuo avaimet on kaukosäädin murkulas. Toinen kaukosäädin tunnistetaan, toista ei.
Apuja? :silent:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Haiskahtaa avaimen hajoamiselta, eli uuden hankinnalta.

Kymmeniä yllättäen "koodauksen kadottaneita" olen yrittänyt koodata takaisin ja yksikään ei enää pariudu, vaan signaali on invaliidi. Ja konsernin tapaan sitten kuuluu "politiikka", että jos avain joskus kerran putoaa tai pudotetaan pois koodausringistä, niin sitä ei enää takaisin saa. Oli se sitten ehjä tai rikkinäinen. Eli kaikki avaimet täytyy _aina_ koodata samalla kertaa.

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja FInestC »

Mitenkä teillä muilla tupakansytytin asettuu?

Itsellä ollut irrallaan edellisten omistajien jäljiltä. Jos sen liimaa/laittaa paikalleen sinne takaseinään, niin sitä pistoketta ei enää mahdu käyttämään. Onko se ollu jotenki mutkalla alunperin/onko siinä ollu joku palikka vielä välissä?

En löytäny netistä yhtään kuvaa tästä asetelmasta, minkälainen teillä muilla on?

Tässä kuvia omastani:
Liitteet
5CB574F4-0C8E-4C9B-98AA-8CCC42C6172E.jpeg
5CB574F4-0C8E-4C9B-98AA-8CCC42C6172E.jpeg (78.47 KiB) Katsottu 6683 kertaa
E3941774-54C7-4AB8-90A9-085C558A2E6E.jpeg
E3941774-54C7-4AB8-90A9-085C558A2E6E.jpeg (64.48 KiB) Katsottu 6683 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Katos sen mötikän pohjaa. Siinä on sarana. Sitä en tiedä, miltä tuon pitäisi näyttää käytännössä tai miten toimia. Mut pitäis olla kipattavaa mallia...

Mulla kans irti. :p

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja harde »

Käsijarruvaijerin vaihto olis ohjelmassa ennen talvee. Mutta mites tuon takapenkin istuinosan saapi irti ilman vahinkoa. Yritettiin kiskoa etureunasta ylöspäin, mutta antaa vain pari milliä periksi..

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

FInestC kirjoitti:Mitenkä teillä muilla tupakansytytin asettuu?
Itsellä ollut irrallaan edellisten omistajien jäljiltä. Jos sen liimaa/laittaa paikalleen sinne takaseinään, niin sitä pistoketta ei enää mahdu käyttämään. Onko se ollu jotenki mutkalla alunperin/onko siinä ollu joku palikka vielä välissä?
En löytäny netistä yhtään kuvaa tästä asetelmasta, minkälainen teillä muilla on?
Sulla taitaa vaan kaatua se liikaa eteen, joku on rikki mikä estää sen. Sen kuuluukin päästä kääntymään taakse niin että menee sen liukukannen alle piiloon. Itse tykkään tuosta ominaisuudesta, koska laturin saa pönkkäämään liukukanteen niin että toinen usb jää näkösälle, eli piuhaa pystyy käyttämään ja kansi pitää laturin aina paikallaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

harde kirjoitti:Käsijarruvaijerin vaihto olis ohjelmassa ennen talvee. Mutta mites tuon takapenkin istuinosan saapi irti ilman vahinkoa. Yritettiin kiskoa etureunasta ylöspäin, mutta antaa vain pari milliä periksi..
Joku voisi vahvistaa tämän, mutta muistaakseni etureunassa olevat lukitukset pitää vain repiä auki väkivallalla, jolloin rungon puolella olevat muovit tod. näk. hajoavat. Mutta sitten istuinosan puolessa välissä olevat lukitukset pelaa liikuttamalla istuinosaa joko eteen tai taakse.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Juuri näin. Klipsit maksaa ~femman kappale, osanumerokin löytyy foorumilta haeskelemalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin