Vakuutusyhtiöiden korvaamisista

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Vakuutusyhtiöiden korvaamisista

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Vaimo oli lähdössä P-paikalta ykkönen silmässä kun takana kolahti. Skootterityttö ei havainnut punaista 159 ollenkaan vaan pamautti takaluukkuun. Tyttö lensi asfalttiin mutta selvisi asfaltti-ihottumalla, onneksi.
Tyttö teki vahinkoilmoituksen omaan vakuutusyhtiöön josta soittivatkin että eivät maksa 159 vahinkoja koska P-alueella pitää olla huolellisempi!
Mitähän pitäisi tehdä? Rikosilmoitus? Auttaako se mitään?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Vakuutusyhtiöiden korvaamisista

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ei se niinpäin toimi, että skootterikuski tekee ilmoituksen omaan vakuutusyhtiöön. Otat siihen omaan vakuutusyhtiöön yhteyttä ja kerrot syyllisen nimen. Tapelkoot sitten yhtiöt keskenään.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Vakuutusyhtiöiden korvaamisista

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä se ilmoitus on hyvä itsekin tehdä, kertoa tilanne, syyllinen yms. Ja jos ei ole kerran ollut parkista peruuttaminen kyseessä, niin eihän se silloin ole enää huolellisuuskysymys, kun joku pamauttaa periin kulkineesta riippumatta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Vakuutusyhtiöiden korvaamisista

Viesti Kirjoittaja molsky »

alamajy kirjoitti:Vaimo oli lähdössä P-paikalta ykkönen silmässä kun takana kolahti. Skootterityttö ei havainnut punaista 159 ollenkaan vaan pamautti takaluukkuun. Tyttö lensi asfalttiin mutta selvisi asfaltti-ihottumalla, onneksi.
Tyttö teki vahinkoilmoituksen omaan vakuutusyhtiöön josta soittivatkin että eivät maksa 159 vahinkoja koska P-alueella pitää olla huolellisempi!
Mitähän pitäisi tehdä? Rikosilmoitus? Auttaako se mitään?
Noissa pitää aina itsekin tehdä se ilmoitus omaan vakuutusyhtiöön vaikka kuinka se toinen (ja syyllinen) osapuoli mitä tekisi. Oma vakuutusyhtiö sitten kehoittaa viemään (ilmaiseen) vahinkotarkistukseen ja sitten tilanteen mukaan yhtiöt saavat siellä taustalla tapella, jos se toinen osapuoli myöntää aiheuttaneensa vahingot itse omalla toiminnallaan.

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Vakuutusyhtiöiden korvaamisista

Viesti Kirjoittaja atm »

Tapauksen nähneiden yht. tiedot on hyvä käsillä tai kirjata heti ylös. Jos on ainoastaan tilanne jossa "uhrin" sana "syyllisen" sanaa vastaan eikä muita todistajia löydy menee tilanne pahimmillaan sellaiseksi ettei syyllistä pystytä toteamaan ja vakutuusyhtiöt pesee hommasta kätensä. Asia muuttuu toiseksi jos tilanteesta syntyy henkilövahinkoja. Ainoastaan materiaalivahingoista tilanne menee helposti noin.

Itsellä kävi loivassa alamäessä jonossa niin että perässä ajanut valutti luultavasti puhelinta hangatessaan autonsa minun puskuriin. Tein ilmoituksen vakuutusyhtiöön mutta todistajien puuttuessa peräänajanut väitti että minun autoni olisi valunut tai olisin ehkä peruuttanut hänen keulaansa! Niillä lausunnoilla ja lisäselvityksillä juttu kiersi pari astetta+ lautakuntaa ja loppudilemma oli että omat vauriot meni omaan piikkiin. :eggface:

Eli ikävästi sanottuna jos kukaan muu ei näe niin ei paljoa häviä kun väittää "uhrin" olevan itse syypää tapahtuneeseen. Vakuutusyhtiöt tukee seteliselkärankaisia autoilijoita, auton ikärasistiudesta tai vakuutuskattavuudesta nyt puhumattakaan.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Vakuutusyhtiöiden korvaamisista

Viesti Kirjoittaja molsky »

atm kirjoitti:Tapauksen nähneiden yht. tiedot on hyvä käsillä tai kirjata heti ylös. Jos on ainoastaan tilanne jossa "uhrin" sana "syyllisen" sanaa vastaan eikä muita todistajia löydy menee tilanne pahimmillaan sellaiseksi ettei syyllistä pystytä toteamaan ja vakutuusyhtiöt pesee hommasta kätensä. Asia muuttuu toiseksi jos tilanteesta syntyy henkilövahinkoja. Ainoastaan materiaalivahingoista tilanne menee helposti noin.

Itsellä kävi loivassa alamäessä jonossa niin että perässä ajanut valutti luultavasti puhelinta hangatessaan autonsa minun puskuriin. Tein ilmoituksen vakuutusyhtiöön mutta todistajien puuttuessa peräänajanut väitti että minun autoni olisi valunut tai olisin ehkä peruuttanut hänen keulaansa! Niillä lausunnoilla ja lisäselvityksillä juttu kiersi pari astetta+ lautakuntaa ja loppudilemma oli että omat vauriot meni omaan piikkiin. :eggface:

Eli ikävästi sanottuna jos kukaan muu ei näe niin ei paljoa häviä kun väittää "uhrin" olevan itse syypää tapahtuneeseen. Vakuutusyhtiöt tukee seteliselkärankaisia autoilijoita, auton ikärasistiudesta tai vakuutuskattavuudesta nyt puhumattakaan.
Dashcam on halpa sijoitus, vaikka olisikin perusmallin kamera joka kuvaa vain edessä olevaa liikennettä niin ainakin pystyy näyttämään ettei itse ole mitään hölmöillyt.

Vastaa Viestiin