Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Sime
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sime »

Unohdin edellisestä vielä pari asiaa.

6. Varashälytin ei toimi. Se on jotenkin resetoitunut eikä tottele avainta. Mulla on kyllä koodiläpyskä ja joku master key, saako näillä paritettua sen uudestaan itse vai pitääkö viedä jonnekkin? Tästä seuraa siis se, että ovet pitää laittaa avaimella lukkoon. Keskuslukitus kyllä toimii.

7. Tässä on sellainen vika, että tehtaalla rekisterikilpi on laitettu vahingossa tosi outoon paikkaan. Keskelle autoa. En ole ennen tälläistä ihmettä nähnytkään! Onko kukaan korjannut tätä vikaa ja siirtänyt kilpeä oikealle paikalle? Ajattelin vaan, että jos joku on jo sen tehnyt niin pääsisi helpommalla suunnittelussa.

8. Mielestäni tässä on takalasin lämmitin, mutta ei ole sille katkaisinta. Onko siis niin että lämmitin ja mahdollisesti jopa johdot löytyy, mutta nappia ei ellei ole ottanut lisävarusteena? Voisin "aktivoida" sen jos pääsee helpolla, muuten parempi unohtaa kun ei ole talvella kuitenkaan ajossa.

9. Edellisessä viestissä kerroinkin että mulla on vaan italialainen omistajan käsikirja. En siksi tiedä, mistä ulkolämpötilan saa näkyviin vai saako ollenkaan. Mielestäni sivupeilissä on tappi jota ainakin luulen lämpötila-anturiksi, eikös 156:ssa ole niin?

10. Sellaisen ominaisuuden olen huomannut, että takana tulevat ajavat tosi lähellä takapuskuria kun ajaa rajoitusten mukaan. Ennen ei ole ollut sellaista autoa, joka vastaavan reaktion aiheuttaisi. Onko muut huomannut saman vai luulenko vain :)

Jotain muutakin oli äsken vielä mielessä, ajossa viimeistään muistanen.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

On saanut punaisella nahkasisustalla. On ollut kahta versiota. Toisessa kojelauta ja suurin osa ovipahveista mustaa ja ovissa vain pienet punaiset osuudet. Toinen versio sitten päinvastaisella värityksellä.

Mulla oli kilpi keskellä keulaa eikä se omaa silmää häirinnyt yhtään. https://teropee.kuvat.fi/kuvat/Kulukupelit/GTV/

Sime
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sime »

TeroPee kirjoitti:On saanut punaisella nahkasisustalla. On ollut kahta versiota. Toisessa kojelauta ja suurin osa ovipahveista mustaa ja ovissa vain pienet punaiset osuudet. Toinen versio sitten päinvastaisella värityksellä.

Mulla oli kilpi keskellä keulaa eikä se omaa silmää häirinnyt yhtään. https://teropee.kuvat.fi/kuvat/Kulukupelit/GTV/
Selvä, katsotaan jos jostain löytyisi :)

Niin, kyllähän tässä mallissa kilpi kuuluu olla keskellä. Ajattelin vain että joku on sen varmasti siirtänyt "oikealle" paikalle.
Sulla on hieno auto! Maalipintakin ihan kuin uudessa. Mistä ostit mustat vilkut? Mulla on vielä porkkanat, tiedän vain ulkomaalaisia paikkoja enkä viitsi pelkkiä vilkkuja tilata.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

En yhtään muista mistä ostin vilkut ja autokin tuli myytyä nelisen vuotta sitten. Maalipinta siinä oli ihan siisti mutta ei sillä oltu ajettuaan ihan mahdottomia, olisiko ollut jotain 150tkm kun meni seuraavalle foorumilaiselle. Mun auto oli Suomeen uuteena myyty ja noita oli viisi peräkkäisillä rekkareilla. Kolme niistä mustia punaisella sisustalla ja kaksi sinisiä vaalean ruskeilla nahoilla.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Simelle:
2. 70 litraa, ainakin teoriassa. Tämäkin löytyy sieltä korjaamokäsikirjasta.
3. Korjaamokirjan mukaan kaasuläpän läheisyydessä
4. Mulla aina alhaalla, moottori särki. Tilalla ikkunaan liimattava antenni.
Voisiko sen moottorin puhdistus ja voitelu auttaa, en muista rakennetta?
5. Tarvinnee radion, jossa on antennin ohjaus. Liittimiin löytynee adapterit.
7. Onko se liian alhaalla vai miten :? TeroPeen kuvissa oikealla paikalla
8. Yleensä otettu sulake pois, käyhän se noinkin :lol:. Ainakin vanhemmissa korjaamattomissa paloriski olemassa.
9. Ph1 ei ole lämpötilan näyttöä, uudemmista en tiedä.
10. Huomannut, että moottoritiellä saa helpommin tilaa vasemmalla kaistalla.

Avatar
Wessie
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wessie »

Takalasinlämmittimen kytkin löytyy PH2 GTV:ssä nuolella osoitetusta kohdasta keskikonsolissa. Sama kytkin aktivoi myös sivupeilien lämmityksen.
Liitteet
Takalasi.jpg
Takalasi.jpg (258.56 KiB) Katsottu 13617 kertaa
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford

Avatar
Wessie
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wessie »

TeroPee kirjoitti:On saanut punaisella nahkasisustalla. On ollut kahta versiota. Toisessa kojelauta ja suurin osa ovipahveista mustaa ja ovissa vain pienet punaiset osuudet. Toinen versio sitten päinvastaisella värityksellä.

Mulla oli kilpi keskellä keulaa eikä se omaa silmää häirinnyt yhtään.
Jos ovipahvit ja kojelauta ovat punaiset, kyseessä on ns. "Red style" sisustus. Red stylen ohella Phase 2- 916:lle oli tarjolla synkänsininen "Blue style"- sisustus, josta ainakaan itse en välittänyt.

Etupuskurin rekisterikilpi siirtyi keskeltä sivulle viimeisessä faceliftissä, vm. 2003-.
Liitteet
Redstyle.jpg
Redstyle.jpg (252.07 KiB) Katsottu 13609 kertaa
Bluestyle.jpg
Bluestyle.jpg (269.29 KiB) Katsottu 13609 kertaa
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja roude »

Semmonen probleema kun gtv on nyt seissyt about vuoden ja tänään oli tarkoitus käydä auto katsastaa mutta kun nyt pitkästä aikaa maantiellä kurvasin niin väännöt täysin hukassa ja auto kiihtyy/vastaa kaasuun melko huonosti. Vanhat bensat on vielä tankissa mut ne ei ole ku jtn about 6kk. Kävin päivällä läpi aikalailla kaikki huohotin letkut, ilmin yms. ja vuotoja en löytänyt.
kaapelia ei ole vielä joten vikakoodeihin en pääse käsiksi. Auto ei myöskään savuta ja käy tyhjäkäynnillä oikein hyvin. Ei nyi ajaessa ja virranjakajan kansi, Puola ja pyörijä vaihdettu reilu pari vuotta sitten. Mistä kannattaisi lähtä ongelmaa ratkomaan?
-gtv v6 tb

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja roude »

roude kirjoitti:Semmonen probleema kun gtv on nyt seissyt about vuoden ja tänään oli tarkoitus käydä auto katsastaa mutta kun nyt pitkästä aikaa maantiellä kurvasin niin väännöt täysin hukassa ja auto kiihtyy/vastaa kaasuun melko huonosti. Vanhat bensat on vielä tankissa mut ne ei ole ku jtn about 6kk. Kävin päivällä läpi aikalailla kaikki huohotin letkut, ilmin yms. ja vuotoja en löytänyt.
kaapelia ei ole vielä joten vikakoodeihin en pääse käsiksi. Auto ei myöskään savuta ja käy tyhjäkäynnillä oikein hyvin. Ei nyi ajaessa ja virranjakajan kansi, Puola ja pyörijä vaihdettu reilu pari vuotta sitten. Mistä kannattaisi lähtä ongelmaa ratkomaan?
-gtv v6 tb
Nyt käytin autoa tossa tyhjäkäynnillä jonku puol tuntia ja lämmöt nousi about 100 asteeseen mikä ei ole tälle yksilölle normaalia. Myös jäähdytys nesteen määrä oli säiliössä kasvanut ja yli max viivaan. Ei taida olla normaalia? Mistä moinen voisi kertoa?

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Syylärin flekti(e)n toimivuudesta?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja roude »

Pyörii

Sime
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sime »

Mikä mahdollisimman iso/hyvä AGM-akku vakioakun tilalle?

Vm. 2000 ja 2.0 TS jos merkitystä.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja A Bart »

roude kirjoitti:
roude kirjoitti:Semmonen probleema kun gtv on nyt seissyt about vuoden ja tänään oli tarkoitus käydä auto katsastaa mutta kun nyt pitkästä aikaa maantiellä kurvasin niin väännöt täysin hukassa ja auto kiihtyy/vastaa kaasuun melko huonosti. Vanhat bensat on vielä tankissa mut ne ei ole ku jtn about 6kk. Kävin päivällä läpi aikalailla kaikki huohotin letkut, ilmin yms. ja vuotoja en löytänyt.
kaapelia ei ole vielä joten vikakoodeihin en pääse käsiksi. Auto ei myöskään savuta ja käy tyhjäkäynnillä oikein hyvin. Ei nyi ajaessa ja virranjakajan kansi, Puola ja pyörijä vaihdettu reilu pari vuotta sitten. Mistä kannattaisi lähtä ongelmaa ratkomaan?
-gtv v6 tb
Nyt käytin autoa tossa tyhjäkäynnillä jonku puol tuntia ja lämmöt nousi about 100 asteeseen mikä ei ole tälle yksilölle normaalia. Myös jäähdytys nesteen määrä oli säiliössä kasvanut ja yli max viivaan. Ei taida olla normaalia? Mistä moinen voisi kertoa?
Öö ekös termostaatti aukee 90 asteessa ja kun syyläri on kauttaaltaan jo kuuma niin ainoa juttu mikä noin karkeasti rajoittaa lämmön nousemista on
a. sisatilan lämmitys
b. fekti syylärissä
c. normaalit lämpöhäviöt

Joten jos flekti startaa ja lämmöt ei nouse yli 100 asteen paljoa, niin eikös tuo ihan kunnossa oleva systeemi ole.
Flekti kytketyy jossain 102 asteessa, ja taitaa sammua 95:ssä (noin).
Tuossa lämpötilassa sitä nestettäkin löytyy jo sieltä säiliöstä, jo jos sen ajaa viimassa kylmäksi niin joku sen sieltä haihduttaa. :wink:

Sime
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sime »

Vaihdoin äsken lyhyisiin ja pitkiin uudet polttimot. Näissähän on HB3 polttimot, eli sellaiset, joihin johto tulee 90 asteen kulmassa. Polttimo laitetaan paikalleen niin, että kun sen kiristää, jää johdolle tarkoitettu "varsi" alaspäin, ts. johto tulee alhaalta ylös. Polttimoa ei voi myöskään asentaa väärin, sillä sen kannassa kolme pientä tappia ja vastaavasti sille tarkoitetussa reiässä on kolme koloa. Kun avasin muovisuojat niin huomasin, että kaikki muut olivat niinkuin odotinkin eli alaspäin, mutta matkustajan puoleinen kaukovalo osoitti viistosti ylöspäin. Vaihdoin kaikki polttimot ja yritin laittaa sitäkin "oikein", mutta reiät eivät yksinkertaisesti kohtaa kuten pitäisi vaan ainoa tapa laittaa polttimo siihen valoon on juurikin noin, viistosti ylöspäin. Kuitenkin kuljettajan puolenen kaukovalo on alaspäin!

Siitä keksin, että ehkä koko heijastin on laitettu väärin paikalleen. Ajovalon heijastin on muuten pyöreä, mutta sen alareuna on tasoitettu. Vertailin jälleen kuljettajanpuoleiseen, ja ikäväkseni huomasin, että ne ovat täysin identtisesti asennettu.

Mikä on siis vikana? Kuuluuko jostain syystä matkustajan puoleisen valon olla näin ja kaikkien muiden eri tavalla?

En muistanut ottaa kuvia, mutta jos on näitä valoja koskaan vaihtanut niin tietää kyllä onko omassa autossa kaikki muut alas ja yksi ylös. Voin huomenna laittaa vielä kuvat jos joku haluaa varmistaa vielä jotain.

Sime
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sime »

Sime kirjoitti:Vaihdoin äsken lyhyisiin ja pitkiin uudet polttimot. Näissähän on HB3 polttimot, eli sellaiset, joihin johto tulee 90 asteen kulmassa. Polttimo laitetaan paikalleen niin, että kun sen kiristää, jää johdolle tarkoitettu "varsi" alaspäin, ts. johto tulee alhaalta ylös. Polttimoa ei voi myöskään asentaa väärin, sillä sen kannassa kolme pientä tappia ja vastaavasti sille tarkoitetussa reiässä on kolme koloa. Kun avasin muovisuojat niin huomasin, että kaikki muut olivat niinkuin odotinkin eli alaspäin, mutta matkustajan puoleinen kaukovalo osoitti viistosti ylöspäin. Vaihdoin kaikki polttimot ja yritin laittaa sitäkin "oikein", mutta reiät eivät yksinkertaisesti kohtaa kuten pitäisi vaan ainoa tapa laittaa polttimo siihen valoon on juurikin noin, viistosti ylöspäin. Kuitenkin kuljettajan puolenen kaukovalo on alaspäin!

Siitä keksin, että ehkä koko heijastin on laitettu väärin paikalleen. Ajovalon heijastin on muuten pyöreä, mutta sen alareuna on tasoitettu. Vertailin jälleen kuljettajanpuoleiseen, ja ikäväkseni huomasin, että ne ovat täysin identtisesti asennettu.

Mikä on siis vikana? Kuuluuko jostain syystä matkustajan puoleisen valon olla näin ja kaikkien muiden eri tavalla?

En muistanut ottaa kuvia, mutta jos on näitä valoja koskaan vaihtanut niin tietää kyllä onko omassa autossa kaikki muut alas ja yksi ylös. Voin huomenna laittaa vielä kuvat jos joku haluaa varmistaa vielä jotain.
Vastaan itselleni:

Jostain syystä yksi polttimoista on noin. Mitään väliä sillä ei ole koska se ei vaikuta valokuvioon.

Tässä lähde: https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gt ... st17370017

Jos on jotain ongelmaa GTV:n kanssa ja haluaa aktiiviselle foorumille niin täältä löytyy: https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gt ... 16-spider/

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Sopiiko 156/147:n alkuperäisvanteet ET-luvulla 41,5 GTV:n/Spiderin alle? Eikö nuo mene 5mm sisemmälle kuin GTV:n alkup. vanteet?

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja seppo »

Kyllä ne sopii, mutta tosiaan on hiukan hassun näköinen. Alkuperäinen GTV 2.0 TS ET on 30,5 joten eroa on aika tavalla.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kiitos vastauksesta, foorumi tuntuu kovin hiljaiselta jos kysymys koskee näitä vanhempia malleja. Itsellä tosin Spider, mutta alustahan sama kuin GTV:ssä.
Oheisen linkin mukaan kyllä 16":ssa olisi ET-luku aina 35.
https://www.wheel-size.com/size/alfa-romeo/spider/1997/

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja seppo »

img050.jpg
img050.jpg (125.17 KiB) Katsottu 12256 kertaa
Jos joku vannekauppias ilmoittaa vannekokoja, tarkoittaa se ettei heillä ole muita kuin ko. koot tarjolla johonkin malliin.
Alfan GTV/Spiderin 2,0 TS mallin 16" vanne on ollut aina 6,5x16 ja ET 30,5 (näkyy esitekuvassa heikosti).

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

1cm ero on kyllä aikamoinen, voi tosiaan näyttää hassulta. Onko tuohon mitään ratkaisua vai pitääkö vaan unohtaa idea asentaa 156/147:n vanteet Spideriin?

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

jmi kirjoitti:1cm ero on kyllä aikamoinen, voi tosiaan näyttää hassulta. Onko tuohon mitään ratkaisua vai pitääkö vaan unohtaa idea asentaa 156/147:n vanteet Spideriin?
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sty ... 2000019271

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Itse laittaisin tuossa tilanteessa 12-15mm keskittävä spacerit ja pidemmät pultit. Esim: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1056.html 10mm lätyillä on se ongelma että navan keskiö ei enää keskitä vannetta mutta siihen spaceriin ei saa oikein kunnolla keskittävää huulta. Katsastuksessa sitten voivat suhtautua kielteisesti mihin tahansa levikepaloihin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Mulla oli GTV:ssä 156 GTA-vanteet. Toimi ihan hyvin ilman spacereita tms. En muista, mikä noissa oli ET.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Tiige kirjoitti:Itse laittaisin tuossa tilanteessa 12-15mm keskittävä spacerit ja pidemmät pultit. Esim: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1056.html 10mm lätyillä on se ongelma että navan keskiö ei enää keskitä vannetta mutta siihen spaceriin ei saa oikein kunnolla keskittävää huulta. Katsastuksessa sitten voivat suhtautua kielteisesti mihin tahansa levikepaloihin.
Kyllä minäkin noihin luottaisin enemmän. Jossain on minulla ollut noita bilteman lättyjä ja vaikka ne aina toimi riittävästi ja teki mitä piti, niin silti ne mielessä välillä kummitteli. Mielenrauhan vuoksi keskittävät spacerit jos jotain tarvitsee.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Eikö nuo levikepalat ole aina laittomia?
Vähän kyllä harmittaa vanteiden hankinta kun luotin netin tietoihin alkup. vanteiden et-luvusta.
En vaivautunut irrottamaan ja tarkistamaan. :oops:

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja palkus »

"Ajoneuvon pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain ajoneuvon tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen ajoneuvomallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita"
Esim: ritmo abarthissa oli/on alkup spaaserit, edessä ohkasemmat rautaset ja takana paksummat köykämiiniset. Näistä johtuen oli orggis et aika messevä. Noh, spaaserit pois niin alko löytymään vanteita. Eli tämmöset tietennii lailliset. Sitten jotain vanteita myydään spacerien kera, ihan vannevalmistajan dokumentoitu ratkaisu, joka siten siis laillinen.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tommi kirjoitti:Mulla oli GTV:ssä 156 GTA-vanteet. Toimi ihan hyvin ilman spacereita tms. En muista, mikä noissa oli ET.
Niissä on ET 35.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tiige kirjoitti:
Tommi kirjoitti:Mulla oli GTV:ssä 156 GTA-vanteet. Toimi ihan hyvin ilman spacereita tms. En muista, mikä noissa oli ET.
Niissä on ET 35.
No sepä sitten selittää, miksi toimi hyvin :roll:
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

AKaT
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 15:19
Car(s): Alfa 156 sportwagon super, GTV TS, 166 TS
Exiä Alfa 75 TS ja 1.6, 164 TS, 155 TS, 2000 berlina,
Fiat 125 S, 132, Argenta...
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja AKaT »

jmi kirjoitti:Eikö nuo levikepalat ole aina laittomia?
Vähän kyllä harmittaa vanteiden hankinta kun luotin netin tietoihin alkup. vanteiden et-luvusta.
En vaivautunut irrottamaan ja tarkistamaan. :oops:
Omassa autossa on nuo lätyskät, eikä katsastuksessa niistä mitään sanottu. Vanteina on 156:sen 17- tuumaiset.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

AKaT kirjoitti:
jmi kirjoitti:Eikö nuo levikepalat ole aina laittomia?
Vähän kyllä harmittaa vanteiden hankinta kun luotin netin tietoihin alkup. vanteiden et-luvusta.
En vaivautunut irrottamaan ja tarkistamaan. :oops:
Omassa autossa on nuo lätyskät, eikä katsastuksessa niistä mitään sanottu. Vanteina on 156:sen 17- tuumaiset.
Tuli talvella ostettua jo 147:ssa olleet vanteet joissa ET-luku 41,5. Tänään tuli testattua että miltä näyttävät Spiderin alla ja irroitin vanteet ja niissä oli myös et-luku 41,5 :shock: Varaosanumero niissä on 46829672 eli nekin taitavat olla 147:sta http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osa ... -46829672/

Eli joku on jo aiemmin laittanut 147:n vanteet Spiderin alle. Itse en tosin ole huomannut että et-luvulla 41,5 näyttäisi auto hassulta :o:

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja roude »

Miten gtvn sumarit saa irti oikeaoppisesti. Tuossa sumarin vieressä molemmin puolin puskurin keskustan puolellahan on tuollainen kolmio muovi mikä kai lähtee irti. Toinen vaan jo lohkesi ku koitin varovasti sitä ujuttaa ulospäin... Neuvoja kaivataan. Ps. Kuka myy mulle nuo uudet kolmiot :D

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Taitaa vaatia puskurin irrotuksen, ainakin siltä miusta näytti. Ainakin ph1 puskuri oli todella helppo irrottaa.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Vaihdoin tuon joskus, mutta en muistaakseni irrottanut puskuria. Siitä kolmiosta homma alkoi. Olisiko siitä päässyt käsiksi kiinnitysruuveihin tmv.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo kolmion alta löytyy kiinnitysruuvit. Kolmio on vaan paskamainen irrotettava. Alkaa olla kaikki GTV:t jo iällä ja muovi kovaa koppuraa.
Alfaholismia vuodesta 2001

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Vaihdoin jäähdyttimen ja tämän jälkeen alkoi vuotamaan tuulettimen anturista, siis siitä mikä tulee jäähdyttimeen kiinni. Pitäisikö siellä olla jokin kuminen o-rengas jossain välissä? Vanhassa oli vaan metallinen prikka ja jotain tiivisteainetta.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuo metallinen prikka on joko kuparinen tai alumiininen tiiviste, joka olisi syytä uusia aina kun tiivistyskohta käytetään auki
Alfaholismia vuodesta 2001

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Laitoin tiivisteainetta väliin ja alkoi pitämään.

AKaT
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 15:19
Car(s): Alfa 156 sportwagon super, GTV TS, 166 TS
Exiä Alfa 75 TS ja 1.6, 164 TS, 155 TS, 2000 berlina,
Fiat 125 S, 132, Argenta...
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja AKaT »

Antenni nähtävästi napannut salaa Viagraa, kun ei enää suostu laskeutumaan alas. Moottori kyllä hurisee, mutta mitään ei tapahdu. Osaako joku kertoa missä vika?

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Olisiko siellä joku ratas tmv. joka lyö tyhjää...itsellä ei koko moottoria ole niin en tiedä sen enempää.
Kurkkaa sinne moottorin lähettyville kun moottori pyörii.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Takarenkaan yläpuolelta pyöränkaaresta löytyi ruostekukan hiomisen jälkeen n.0,5*1cm ruostereikä.
Kuinka tämä tulisi paikata? Sisempi pelti on ehjä. Olisiko oikea ratkaisu täyttää paikka kemiallisella metallilla, mitään verkkoa taakse ei saa tueksi?

Hitsaus olisi varmaan paras ratkaisu, mutta kuinka isolta alueelta palaa maalit pois ja miten käy pellin muotojen?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jmi kirjoitti:Takarenkaan yläpuolelta pyöränkaaresta löytyi ruostekukan hiomisen jälkeen n.0,5*1cm ruostereikä.
Kuinka tämä tulisi paikata? Sisempi pelti on ehjä. Olisiko oikea ratkaisu täyttää paikka kemiallisella metallilla, mitään verkkoa taakse ei saa tueksi?

Hitsaus olisi varmaan paras ratkaisu, mutta kuinka isolta alueelta palaa maalit pois ja miten käy pellin muotojen?
Taitava ammattimies saa kyllä hitsatuksi kaarevankin paikan siten että sen saa kevyellä pakkelikerroksella siistiksi mutta silti itse vaihtaisin koko pyöränkaaren jos vain sellaisen korjauspalan saa jostain. Tulee sitten tervettä peltiä koko matkalle.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

FinPat kirjoitti:
jmi kirjoitti:Takarenkaan yläpuolelta pyöränkaaresta löytyi ruostekukan hiomisen jälkeen n.0,5*1cm ruostereikä.
Kuinka tämä tulisi paikata? Sisempi pelti on ehjä. Olisiko oikea ratkaisu täyttää paikka kemiallisella metallilla, mitään verkkoa taakse ei saa tueksi?

Hitsaus olisi varmaan paras ratkaisu, mutta kuinka isolta alueelta palaa maalit pois ja miten käy pellin muotojen?
Taitava ammattimies saa kyllä hitsatuksi kaarevankin paikan siten että sen saa kevyellä pakkelikerroksella siistiksi mutta silti itse vaihtaisin koko pyöränkaaren jos vain sellaisen korjauspalan saa jostain. Tulee sitten tervettä peltiä koko matkalle.
Eipä tuollaisia korjauspaloja taida olla ja aika iso/kallis homma pienen reiän takia. Lähinnä olin kiinnostunut onko kukaan onnistunut kemiallisella metallilla paikkaamaan pieniä reikiä onnistuneesti?

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

jmi kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
jmi kirjoitti:Takarenkaan yläpuolelta pyöränkaaresta löytyi ruostekukan hiomisen jälkeen n.0,5*1cm ruostereikä.
Kuinka tämä tulisi paikata? Sisempi pelti on ehjä. Olisiko oikea ratkaisu täyttää paikka kemiallisella metallilla, mitään verkkoa taakse ei saa tueksi?

Hitsaus olisi varmaan paras ratkaisu, mutta kuinka isolta alueelta palaa maalit pois ja miten käy pellin muotojen?
Taitava ammattimies saa kyllä hitsatuksi kaarevankin paikan siten että sen saa kevyellä pakkelikerroksella siistiksi mutta silti itse vaihtaisin koko pyöränkaaren jos vain sellaisen korjauspalan saa jostain. Tulee sitten tervettä peltiä koko matkalle.
Eipä tuollaisia korjauspaloja taida olla ja aika iso/kallis homma pienen reiän takia. Lähinnä olin kiinnostunut onko kukaan onnistunut kemiallisella metallilla paikkaamaan pieniä reikiä onnistuneesti?
Tuli hitsautettua paikat ja suht siistit tuli.

Alusta asti auto on tuntunut hieman tukkoiselta ja tänään tuli ajettua pieni hetki ilmamassa-anturi irroitettuna ja koneen toiminnassa ei ollut mitään muutosta. Eli kaiken järjen mukaan ilmi olisi rikki, mutta mistä sellaisen löytää cf1:seen, varaosanumero 46407008,bosch 0280217111? Onko kokemuksia toimiiko tarvikemalli?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jmi kirjoitti:
Alusta asti auto on tuntunut hieman tukkoiselta ja tänään tuli ajettua pieni hetki ilmamassa-anturi irroitettuna ja koneen toiminnassa ei ollut mitään muutosta. Eli kaiken järjen mukaan ilmi olisi rikki, mutta mistä sellaisen löytää cf1:seen, varaosanumero 46407008,bosch 0280217111? Onko kokemuksia toimiiko tarvikemalli?
Ihan vaikka spareto.fi https://spareto.fi/tuotteet?keywords=46407008

Itse jättäisin nuo ihan halvimmat kinkit kauppaan... On niitäkin tullut kokeiltua mutta kokemukset aika heikot. Tuo Magneti Marelli ei ihan kuraa enää luulisi olevan.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tuollaista Magneti Marellia itsekin mietin, mutta foorumillakin on ollut mielipiteitä että vain Bosch toimisi...
Halvimmat maksaa sen 20€ ja jossain taisi alkup. bosch olla yli 500€.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ilmi vaihdettu ja vähän tuntui piristyvän ylhäällä, mutta tyhjäkäynti vuorostaan alkoi hieman huojumaan :shock:
156:n 2.0TS:ssä tuntui aikanaan selvä tehon lisäys 3500rpm paikkeilla mutta tässä 150hv ei, onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Onko muilla muuten spider/GTV tärissyt ajaessa, ei kokonaan poistunut edes uusilla renkailla/tasapainotuksella? Selviten tuntuu jossain 80 nopeudessa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jmi kirjoitti:Ilmi vaihdettu ja vähän tuntui piristyvän ylhäällä, mutta tyhjäkäynti vuorostaan alkoi hieman huojumaan :shock:
156:n 2.0TS:ssä tuntui aikanaan selvä tehon lisäys 3500rpm paikkeilla mutta tässä 150hv ei, onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Onko muilla muuten spider/GTV tärissyt ajaessa, ei kokonaan poistunut edes uusilla renkailla/tasapainotuksella? Selviten tuntuu jossain 80 nopeudessa.
8:lla GTV:llä ajaneena ja 4 omistaneena en tunnista kyllä yhdenkään tärisseen ajossa.

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Olisiko kenelläkään tietoa, missä on takasumuvalon rele Spiderissa? Yhtä GTV:n kuvaa katselin ja se ei täsmännyt.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Paljos teillä on gtv:ssä takana joustovaraa? Itellä ei tunnu olevan kuin pari cm ennen kuin pohjaanlyöntikumi ottaa kiinni. Ei miusta paljoa joustovara kasvanut vaihtaessa kw jousista mustiin. (varmaan nekin madaltavat.) tuossa taitaa olla vielä todella lyhyt pohjaanlyöntikumi, koska se on lyhempi kuin madallettuun alustaan tarkoitettu ostamani uusi. :D
Suoraan vaan suoraa

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja A Bart »

jmi kirjoitti:Ilmi vaihdettu ja vähän tuntui piristyvän ylhäällä, mutta tyhjäkäynti vuorostaan alkoi hieman huojumaan :shock:
156:n 2.0TS:ssä tuntui aikanaan selvä tehon lisäys 3500rpm paikkeilla mutta tässä 150hv ei, onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Onko muilla muuten spider/GTV tärissyt ajaessa, ei kokonaan poistunut edes uusilla renkailla/tasapainotuksella? Selviten tuntuu jossain 80 nopeudessa.
Resetoitko motronikin?
Siinä saattaa mennä muuten hetki kun se menee vanhoilla arvoilla.
Kannattanee se opettaakin uudelleen kiltiksi.

Vastaa Viestiin