Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Imusarja on kiinni neljällä pultilla, joista kaksi molemmissa päädyissä ja loput kaksi aivan keskellä imusarjaa ja on inhottavat päästä käsiksi yläkautta.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

centro style kirjoitti:Sellasta kysymystä tuosta 156:sen lämmityslaitteesta/ilmastoinnista....Eli onkohan ominaisuus, vai pikkuvika tälläinen.....Kun lämmityslaitteen lämpötilansäätimestä kääntää lämpötilaa eri asentoon, niin siinä näppäimessä missä on se lumihiutaleen kuva, niin siinä syttyy valo :roll: , vaikka siihen näppäimeen ei edes koske.?...Eli meneekös ilmastointi tässäkohtaa itsekseen päälle?......Minusta tätä ei tapahdu joka kerta, kun lämmityssäädintä kayttää :crazyeyes:
Kuuluu toimia noin.
Vaikkei tässä nyt ollut mainintaa mikä versio/vuosimalli on kyseessä.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Jarno kirjoitti:Mistähän kansi on kiinni moottorin etupäässä? Takaosasta on jo selvästi irti, muttei nouse pois. Voiman puutetta?

- Kannenpultit on irti.
- Hihna leikattu poikki.
- Moottorinkannake ylin pultti on irti, alemmas ei vielä tullut kurkattua, olisko kuitenkin lohkossa kiinni.
- Tehostajan öljysäiliö on pois.
- Vesiputki pakosarjan takana on irti.

Imusarjan muoviosa on muuten irti, mutta joistain johdoista vissiin vastustaa, vai onkohan keskiosassa kannake? Ei tunnu siltä. Mitäänhän tuonne ei yläkautta näe ja imusarjaa ei saa välistä pois. Nousisihan tuo kannen mukana pois, mutta jos pitää saada vielä jotain auki...
Ykk tunnistimen johto? (pakopuolen hihnapyörän tunnistin )

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

A Bart kirjoitti:
centro style kirjoitti:Sellasta kysymystä tuosta 156:sen lämmityslaitteesta/ilmastoinnista....Eli onkohan ominaisuus, vai pikkuvika tälläinen.....Kun lämmityslaitteen lämpötilansäätimestä kääntää lämpötilaa eri asentoon, niin siinä näppäimessä missä on se lumihiutaleen kuva, niin siinä syttyy valo :roll: , vaikka siihen näppäimeen ei edes koske.?...Eli meneekös ilmastointi tässäkohtaa itsekseen päälle?......Minusta tätä ei tapahdu joka kerta, kun lämmityssäädintä kayttää :crazyeyes:
Kuuluu toimia noin.
Vaikkei tässä nyt ollut mainintaa mikä versio/vuosimalli on kyseessä.
OK...Niin tämä minun Alfa on -99 mallinen 2.5 V6 Sedan korimalli.

Aanttonen
Viestit: 36
Liittynyt: 18 Elo 2017, 12:19
Car(s): 156 -04 V6
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aanttonen »

centro style kirjoitti:
A Bart kirjoitti:
centro style kirjoitti:Sellasta kysymystä tuosta 156:sen lämmityslaitteesta/ilmastoinnista....Eli onkohan ominaisuus, vai pikkuvika tälläinen.....Kun lämmityslaitteen lämpötilansäätimestä kääntää lämpötilaa eri asentoon, niin siinä näppäimessä missä on se lumihiutaleen kuva, niin siinä syttyy valo :roll: , vaikka siihen näppäimeen ei edes koske.?...Eli meneekös ilmastointi tässäkohtaa itsekseen päälle?......Minusta tätä ei tapahdu joka kerta, kun lämmityssäädintä kayttää :crazyeyes:
Kuuluu toimia noin.
Vaikkei tässä nyt ollut mainintaa mikä versio/vuosimalli on kyseessä.
OK...Niin tämä minun Alfa on -99 mallinen 2.5 V6 Sedan korimalli.
Itsellä ainakin laittaa ilmastoinnin pakosti päälle seuraavanlaisessa tilanteessa; säätimessä on esimerkiksi 17 astetta ja haluan tästä ruveta viilentämään --> haluttu lämpötila menee 16 asteeseen(minimi) --> kompressori naksahtaa päälle ja muistaakseni kylmästöinnin täysautomatiikka menee myös aktiiviseksi mikäli aikaisemmin on ollut vain manuaalisilla asetuksilla.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

^ ^^ No joo, eli jos ulkona on läpimämpää kuin pyyntö nappulasta niin automaatti lyö tottakai kompuran päälle.
Tämän sai opetettua myös manuaaliseksi niin ettei kytke kompuraa ja muistaa edellisen säädön startin jälkeen.

RTFM ?

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Janne »

Laitetaas tännekin tämä vastaan tullut semi-asiallisen oloinen tutorial V6 remmin yms. roippeiden (vesipumppu, rullat, kiristin) vaihtoon liittyen. https://www.youtube.com/watch?v=hz8dhpn ... LFRIildrko
Tokihan tuossa koko mosa on lattialla ja arvatenkin helvetin paljon hankalampaa tehdä kone paikallaan, mutta kyllähän tuosta käsityksen saa millainen urakka tuollainen huolto on.
Alfa Romeo 155 V6 1992

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Janne kirjoitti:Laitetaas tännekin tämä vastaan tullut semi-asiallisen oloinen tutorial V6 remmin yms. roippeiden (vesipumppu, rullat, kiristin) vaihtoon liittyen. https://www.youtube.com/watch?v=hz8dhpn ... LFRIildrko
Tokihan tuossa koko mosa on lattialla ja arvatenkin helvetin paljon hankalampaa tehdä kone paikallaan, mutta kyllähän tuosta käsityksen saa millainen urakka tuollainen huolto on.
Käytin Tammikuussa oman V6 156 Alfan Helsingissä, Auto-Milanossa Jakohihnan vaihdossa, kun täällä Kouvolassa ei yksikään firma suostunut/uskaltanut ottaa sitä hommaa (Koska pelkäsivät sitä koneen irroitusta+koko jakopäätä :crazyeyes: ).....Milanon ukko ihmetteli tätä, ja sanoi, että "Konetta ei tarvitse irroittaa jakohihnan vaihtamisen takia, vaan sen pystyy tekemään siitä välistäkin, vaikka tilaa ei liikaa olekkaan".......Itsekkin olen useisiin autoihin vaihtanut jakopään kilkkeet, mutta en alkanut siksi omaan Alfaanikaan tekemään, kun mulla ei ole noita "erikoistyökalujakaan" omassa tallissa....Eli lukkopala/heittokello......Ja sanon suoraan, en viitsinyt alkaa "opettelemaan" tälläistä jakopäätä......Vois pahimmas tapaukses tulla liian kalliit Oppirahat :oops:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Minä: Kaikki toimii ja mikään ei ole rikki
Vetoakseli: Hold my beer

En tiedä ajattelenko jotain väärin voimansiirrosta, mutta jos tuo akseli on kuskin puolelta tasauspyörästöltä, niin eikö tuo boori ole vääntynyt tavallaan väärään suuntaan? Aiheeseen liittyen jatkokysymys, että onko sisempi vetonivel täsmälleen samalla osanumerolla 3.2 GTA:ssa ja 2.5 V6 mallissa?

Kuva

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

matti_vuorio kirjoitti:En tiedä ajattelenko jotain väärin voimansiirrosta, mutta jos tuo akseli on kuskin puolelta tasauspyörästöltä, niin eikö tuo boori ole vääntynyt tavallaan väärään suuntaan?
Äkkiseltään ajateltuna joo. Toisaalta, eniten voimaa siihen saa lyhimmällä välityksellä, eli pakilla.

Liekö orggis vai joku halvineliparas tarvike?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Tota minkälainen tilanne on ollut, kun tuo on katkennut......?....Eli onko mukamas ihan normaalissa ajossa napsahtanut, vai onko kenties tehty jotain temppua Asfaltilla.?. :wink:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

centro style kirjoitti:Tota minkälainen tilanne on ollut, kun tuo on katkennut......?....Eli onko mukamas ihan normaalissa ajossa napsahtanut, vai onko kenties tehty jotain temppua Asfaltilla.?. :wink:
Uskoisin että kyse on tästä vehkeestä: https://youtu.be/-EB31NpoTq4

Käyttö ei ihan ole kevyimmästä päästä :lol:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

https://1drv.ms/v/s!Aks2s7R_KaAHi1k1y_jUpa01MVlT

Tuolla viimeisessä mutkassa on veto pois. Kukaan ei muista tarkasti, onko tuo sisempi nivel peräti alkuperäinen. Jossain vaiheessa kävi niin, että ex-ex-ex-laatikko meni jumiin kesken ajon ja siinä katkesi tuosta kuskin puolelta ulompi nivel boorista. Voihan se tämäkin olla vanha sotavamma.

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Tänä aamuna oli yllätys, kun emäntä oli lähdössä Alfalla töihin....Ovet olivat menneet yön aikana itsekseen lukkoon :roll: ...No sitten, kun avaimella käänsi aukipäin kuskin ovesta, lukot aukesivat, mutta kun avaimen päästi takaisin, niin ovet menivät takaisin lukkoon...Eli keskuslukitus "seurasi" avaimen liikettä......Onkohan tämä nyt kosteudesta johtuva ilmiö, vai onko jotain nyt hajonnut?...Kyseessä -99 mallinen 156 Sedan......
PS:Sain oven auki kun pidin avainta siinä aukaisuasennossa ja samalla painoin etuovenkahvassa olevasta avausnapista....

PS2:Tämä meidän Alfa on muutaman kerran tehnyt sellaista, kun pelkääjän puoleisen etuoven avaa sisäpuolelta, niin oven avautuessa keskuslukko käyttää hetkellisesti ovet lukossa, ja samantien sitten avaa lukot.. :crazyeyes:

Avatar
Turre
Viestit: 330
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

^ Meillä tuo SW tekee sellasta että jos kokee olleensa liian kauan ulkoruokinnassa niin keskuslukitus alkaa kummittelemaan: takaluukku ei aukea avaimen painikkeesta, mut sit kun yrittää ovia avata niin se takaluukku aukeaa, ovet ei. Jos tuossa kohtaa ei ymmärrä viedä talliin lämmittelemään niin lakkaa toimimasta kokonaan. Muutama yö tallissa niin sitten taas ollaan hyvällä tuulella :lol:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Turre kirjoitti:^ Meillä tuo SW tekee sellasta että jos kokee olleensa liian kauan ulkoruokinnassa niin keskuslukitus alkaa kummittelemaan: takaluukku ei aukea avaimen painikkeesta, mut sit kun yrittää ovia avata niin se takaluukku aukeaa, ovet ei. Jos tuossa kohtaa ei ymmärrä viedä talliin lämmittelemään niin lakkaa toimimasta kokonaan. Muutama yö tallissa niin sitten taas ollaan hyvällä tuulella :lol:
OK....Täytyy kokeilla, mullakin on lämmin talli, mutta Alfa on nyt ollut tosiaan jo useamman yön pihalla :grab: ......Tänään yksi tuttu sanoi, että jos akun varaustila on laskenut tarpeeksi, niin voi tehdä just tuota "Keskuslukko sekoilua".......Hänellä itsellään on useampi Bemari, ja ne ainakin kuulemma tekee tuota, jos akun varaustila pääsee liian alhaiseksi :? .....Tosin Bemu ja Alfahan ovat kaksi täysin erilaisella luonteella varustettuja autoja......No laitoin nyt äsken akun yöksi lataukseen, ja se ei ainakaan voi huonontaa tilannetta :evilbat:

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

matti_vuorio kirjoitti:https://1drv.ms/v/s!Aks2s7R_KaAHi1k1y_jUpa01MVlT

Tuolla viimeisessä mutkassa on veto pois. Kukaan ei muista tarkasti, onko tuo sisempi nivel peräti alkuperäinen. Jossain vaiheessa kävi niin, että ex-ex-ex-laatikko meni jumiin kesken ajon ja siinä katkesi tuosta kuskin puolelta ulompi nivel boorista. Voihan se tämäkin olla vanha sotavamma.
Eihän tuossa ole varsinaisesti nivel antautunut vaan askiin tuleva sisemmän nivelen tynkä jossa boorit ja laippa mihin varsinainen nivel tulee pulteilla kiinni. Sehän laippa ei tule minkään tarvikenivelen tai vetoakselin mukana.

On kyllä makean oloinen toi vaihdeaski videolla. :-D
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Uusi tumppi taitaa löytyä Vantaalta?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Vähän käytetty tumppi löytyi tällä kertaa romukasaa penkomalla ja tuo on taas ajokunnossa. Tiedätkö onko tuo tumppi sitten sama kaikissa Alfoissa, joissa on C630 laatikko?

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Siis laatikko on C.530.6, ainakin GTA:ssa ja V6:ssa näytti olevan sama.

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Turre kirjoitti:^ Meillä tuo SW tekee sellasta että jos kokee olleensa liian kauan ulkoruokinnassa niin keskuslukitus alkaa kummittelemaan: takaluukku ei aukea avaimen painikkeesta, mut sit kun yrittää ovia avata niin se takaluukku aukeaa, ovet ei. Jos tuossa kohtaa ei ymmärrä viedä talliin lämmittelemään niin lakkaa toimimasta kokonaan. Muutama yö tallissa niin sitten taas ollaan hyvällä tuulella :lol:
Nyt on keskuslukko toiminut, eli ei itsekseen lukitse ovia....Joskus satunnaisesti,kun oikean puolen etuoven avaa, niin siinä avausvaiheessa käväsee lukkonupit alhaalla :roll: .....Suihkuttelin avaimien reijistä CRC:tä reilusti lukkoihin ja auto oli lämpimässä tallissa ovet aukinaisena useamman yön.....Josko se nyt sitten taas toimisi 8)

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ja taas.
Mikähä menee vtuiks, ku ei jarrujen nestevaihdossa imusysteemillä taho nesteet kulkea?

Normisti imettäessä nesteet vajuu, mut nyt jämähtivät min rajalle.
Ei kai se ny niin hankalaa ole?

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Eli haluan vain nesteet vaihtaa. Joku tökkii.
Uutta mulle.

arkka
Viestit: 53
Liittynyt: 28 Kesä 2016, 08:39
Car(s): 156 TS, 156 JTS STW FaceLift

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja arkka »

Olisko kellään parempaa kuvaa tai linkkiä 156:n (FL) nopeusmittarin kytkentäkaaviosta? Liittimen A ja B pinnijärjestys ja numerojärjestys? eLearnin kuvat on niin pienet, ettei niistä ota selvää. Ongelmana on nopeusmittarin toimimaton taustavalo, matkamittarissa kyllä palaa ja kierroslukumittarissa on valot. Ja polttimot on ehjät.

Supikka
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:20
Car(s): 156 sw 1.9 JTD -05
156 sw 2.0 JTS -04
156 sw 2.0 JTS -03
156 sw 2.0 TS -01
------------------------------
33 1.5 TI -87
Paikkakunta: Varkaus

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Supikka »

Osaisiko joku valaista mitä kuvissa ympyröityihin (4kpl) pultinreikiin tulee? Projekti kasausvaiheessa ja ei oikein tietoa mitä noissa kohdissa olikaan ollut.

Sijainti siis imusarjan alla, huohottimen oikealla puolella.

Auto on Alfa Romeo 156 2005 1.9 JTD-mjet 150hv.

Iso kiitos vinkeistä!
Liitteet
IMG_20190602_155531.jpg
IMG_20190602_155531.jpg (137.73 KiB) Katsottu 7371 kertaa

Ege
Viestit: 59
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 00:42
Car(s): 166 2,5
Paikkakunta: Hml

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ege »

Onnistuin ilmeisesti rikkinäisen puolan seurauksena sulattamaan katin omastani, antaa p0420 koodin muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen toistuvasti. Onko kenelläkään kokemuksia minkä merkkistä varaosaa kannattaisi laittaa tilalle? Spareto näyttää myyvän BM-Catalysts- merkkistä kolmeen sataan, Vegaz olisi astetta kalliimpi. Ebaysta saisi vielä halvemmalla mutta sellaisesta muistelisin jollain olleen huonoja kokemuksia. Sitten olisi vielä tietysti alfistin yli tonnin ricambi originali...

Avatar
TonninAlfa
Viestit: 467
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia
Paikkakunta: Akaa/Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TonninAlfa »

Kuulostaa kovasti samalta mitä oma JTS teki, about 300km välein jos erehtyi ajamaan vitosella taajamanopeutta, se yleensä triggeröi helikopterivalon. Koska ei käytännössä tuntunut vaikuttavan mihinkään, tyydyin nollailemaan vaan koodia ja yritin ajella taajamassa nelosella jolloin kiekat vähän päälle 2000. Mutta jos kattia lähdet vaihtamaan niin ainakin se Ebay ATP kannattaa jättää väliin.
Money well spent? Well, money spent...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^^Jos katti vielä toimii ja putken päästä arvot on hyvät, niin siitä vikakoodista pääsee tällaisella: https://www.ebay.co.uk/itm/Lambda-Senso ... SwE9Bb5jU9

Toki jos se katti on oikeasti tohjona, niin eipä se auta kuin vaihtaa koko hoito.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

Huomenta mikä on se kikkare mikä on pakonokan ns vaidelaatikon puolella? 2.0 16v jts on kyseessä. Ensimmäinen alffa minulla.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Toomppa kirjoitti:Huomenta mikä on se kikkare mikä on pakonokan ns vaidelaatikon puolella? 2.0 16v jts on kyseessä. Ensimmäinen alffa minulla.
Korkeapainepumppua tarkoittanet? Sellanen Y:n mallinen vaihteiston suunnasta katsoen.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

Juuri sellanen Y-mallinen palikka. Korkeapainepumppu mut miksi ja mihin vaikuttaa? dieselissä ymmärrän mut mä tankkaan 98:)
Viimeksi muokannut Toomppa, 07 Kesä 2019, 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Toomppa kirjoitti:Juuri sellanen Y-mallinen palikka. Korkeapainepumppu mut miksi ja mihin vaikuttaa?
Polttoaineelle, suoraruiskumoottori vaatii melkoisen paineen polttoainekiskoon käydäkseen.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

Nyt tarvin valaistusta tähän juttuun. Tankissa on pumppu niin onko se vain siirtopumppu ja korkeapaine tehdään sillä kikkareella mikä on pakonokanpäässä? edelleen puhun bensavehkeestä

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Toomppa kirjoitti:Nyt tarvin valaistusta tähän juttuun. Tankissa on pumppu niin onko se vain siirtopumppu ja korkeapaine tehdään sillä kikkareella mikä on pakonokanpäässä? edelleen puhun bensavehkeestä
Tankissa oleva sähköinen on siirtopumppu ja korkeapaine tehdään nokan päässä olevalla mekaanisella korkeapainepumpulla 2.0 JTS moottorissa.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

tuo korkeapainepumppu tekee palttiarallaa 100bar suuttimille (vai oliko se 120bar) täydellä pyynnöllä. Aina kun suihkutellaan/ruiskutellaan suoraan palotilaan, niin jotain muutakin tarvitaan kuin siirtopumppu. Volkkarin tsi-moottoreissa on Jürgen keksinyt nenäohjatun korkeapainepumpun, jolla haetaan suihkutuksen kliimaksihetkeen korkeampi painesykäys :-D On se Jürgen vaan aika jamppa :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Noin niinkuin pumppusuutin-diesel hengessä? Oli vissiin niin hieno "hätäratkaisu" hunneilta ettei raaskinut heti luopua.

Mun mielestä venttiilikopan sisällä menevän johtosarjan olisi saanut jättää keksimättä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Ei pumppusuutin, vaan common rail, jos kiisseliin haluat verrata.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

p0443? missä v.tussa on tou venttiili? 2.0 16v jts 2002

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Kaasuläpän alla imusarjan vierellä, ellen nyt ihan väärin muista.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

kiitos löyty. nyt putsattu kaikki sähköhimmelit mm kaasuläppäkotelo,se hel.. kierrätysventtiili,imunokan ajotusöljyventtiili,imunokan päästä se metallimurkula ja sinne korjaus sarja ja ja. Nyt käy suhisemalla ja tasaseen ei pätki,eikä muutakaan ylimääräistä ja vetojakin tuli lisää!

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja AVe »

GT:n kompura ei lähde päälle kun painaa hiutaletta paneelissa. Eli magneettikytkin ei kytke. Pitäisikö siihen kytkimelle tulevan karvaan tulla virtaa kun nappia kojetaulussa painaa?
Vai mikä voi estää magneettikytkimen kytkeytymättä jäämisen?
Toki voihan se kytkin olla paskana. Viime kesänä toimi kyllä vallan hyvin.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

Kylmä aineet vähissä. ilmastointi linjassa paine venttiili joka estää kompuran mangeettiventiiliä toimimasta jos linja on tyhjä.

Paikalla
tobby
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja tobby »

Sama vaiva ja Itsellä oli 147:ssa huono liitos moottorin johtosarjan isossa liittimessä.
Korjaantui kun puhdisti ja kiristeli liittimiä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

MESilllä nuo olisi helppo katsoa onko järjestelmässä painetta ja kytkeekö magneettikytkimen päälle pakotettuna.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
TonninAlfa
Viestit: 467
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia
Paikkakunta: Akaa/Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TonninAlfa »

Käyttis-TS:n kanssa harmittavaa laiskuutta, kiertää kohtuullisesti n. 4800rpm saakka mutta sitten juuri ennen kuin kiekkamittarin neula hätyttelee viitosta, tulee selvä flatspotti ja siitä ylöspäin ei enää ota kierroksia kovinkaan kummoisesti. Ainakaan oman perstuntuman mukaan, tietysti ei ole nyt verrokkia kun ainoa TS mitä ajanut on tämä oma. Fiilispohjaisesti toimisi kylmänä ehkä vähän reippaammin kuin lämpimänä. Termari vaihdettu keväällä, kone lämpiää kyl normaalisti.

Vaihdettua palikkaa ilman selvää vaikutusta:
- uusi Ilmamassamissari (Bosch tietysti)
- orkkis tulpat x8
- ilmansuodatin
- talvella vaihdettu yksi rikkoutunut puola, muut varmastikin alkuperäisiä vuodelta 2004 (nyt 95tkm ajettu autolla siis)
- imuputki & haitariosa tutkittu ja ehjäksi todettu
- löpönä 98:ia ja jopa tankillinen V-Poweria koitettu
- öljyt 5W-40 Valvoline / nyt Shell
- STP fuel system cleaner juotettu
- ei vikakoodeja
- maaginen ECU Reset ei auttanut tällä kertaa

Tiedostan että ei tän 1.8:n mikään raketti pitäisi olla, mutta jos näitä kierroskoneiksi kehutaan niin nyt ei osu kyllä tuo kuvaus mun yksilöön.

Ideoita / ehdotuksia mitä seuraavaksi tutkia?
Money well spent? Well, money spent...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vaikka onkin jo vaihdettu, niin kuvauksen perusteella itse hyökkäisin ensimmäisenä uudestaan ILMIn suuntaan ja kokeilisin vähintään putsia. Motonetissa myydään ihan erikseen tarkoitettua ainetta, mutta eipä nuo pullon tyhjentyessä bräkleenistäkään ole suuttuneet :mrgreen: . Verrokiksi koitas ajaa lenkki ilmin piuha irtonaisena, onko kuinka pal eroa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
TonninAlfa
Viestit: 467
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia
Paikkakunta: Akaa/Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TonninAlfa »

^Vahvastihan se ilmivialta tuntui minunkin mielestä, kun lueskellut miten se ilmenee :) Alkuperäistä ilmiä suihkin MAF Cleanerillä ennen uuteen vaihtoa, ei apuja. Uutta en vielä ole suihkinut, mutta ihan priimana suoraan suojien pois oton jälkeen se paikalleen meni. Lisäksi ei ollut ilman kytkettyä ilmiä ajossa eroa, edelleen stumppaa samassa kohtaa, varsinkin kolmosella kiihdyttäessä. Putsailin illan ratoksi contact cleanerillä vielä isot liittimet sekä ilmin piuhan, katsotaan huomenna työmatkalla auttoiko mitään tämä.

Alfaworkshopin ohjeartikkeli ilmivioista toteaa, että myös huonot lambdat voisi aiheuttaa vastaavia oireita kuin kökkö ilmi?

https://www.alfaworkshop.co.uk/air_flow_meter.shtml
Money well spent? Well, money spent...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Lambdat tietty joo, kun sehän on uudempaa lajia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja AVe »

Mikäs on sitten GT:n oikea kylmäaine määrä?

Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

AVe kirjoitti:Mikäs on sitten GT:n oikea kylmäaine määrä?
550g

Vastaa Viestiin