Maserati-Perheellisen valinta

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja 90 »

Eero kirjoitti:Pyytämättä ja yllättäen tarjolle tupsahti Biturbo 2500 Si (222?) vm. 88. Järki käskee pysyä erossa, mutta silti yksilö kiinnostaa ja meinaan käydä katsomassa autoa. Maseratin kyseessä ollen arvostan alkuperäisyyttä, mutta ko.yksilöä on viritelty ja tällä hetkellä kone on käsittääkseni avaamisen tarpeessa.
Mihin kaikkeen tulisi kiinnittää huomiota perusjuttujen lisäksi? Mistä tykkäävät ruostua?
Onkohan sama ilmajousilla varustettu joka oli aikansa myynnissä chattiautossa, hopea taisi olla väriltään?

AAW
Viestit: 1035
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja AAW »

pitkämies kirjoitti: Ensi viikon Lapin sää vaikuttaa puolikehnolta.....Kovasti tekis mieli.....
Anna palaa vaan, viime viikonloppuna kun käytiin siellä Ylläksellä niin kuvanottohetken lämpötila oli +4.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Eero »

ˆ ˆ Sama laite. Jako ilmeisesti hypännyt --> venttiili osunut mäntään --> ym.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Peki
Viestit: 137
Liittynyt: 13 Syys 2017, 10:33
Car(s): ALFA Giulia
Ex: 2000, 1750, Sprint
Paikkakunta: Ascona

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Peki »

Mukavaa kun nämäkin pikkuhiljaa lisääntyvät Pohjolan perukoillakin.
Liitteet
qp.jpg
qp.jpg (66.26 KiB) Katsottu 12388 kertaa

Avatar
il_dottore
Viestit: 115
Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja il_dottore »

niki kirjoitti:Kyllä GranCabriota ja GranTurismoa ainakin vielä Modenan kokoonpanotehtaalla valmistuu. Kävin paikan päällä henkilökohtaisesti viime viikolla.
Kävimme vaimon kanssa omistajakierroksella 10.7. Modenan tehtaalla, ja vahvistan, että GranTurismon ja GranCabrion valmistus jatkuu edelleen, oppaan mukaan jonnekin syys-lokakuulle. Muutama Alfa 4C oli myös linjalla työn alla.

Uutta GT:n seuraajaa on luvassa Geneven ensi kevään näyttelyssä!

Niin, ja kirsikkana kakun päällä: saimme pysäköidä ShowRoomin eteen, samaan muodostelmaan uusien tuotantoautojen (GTS, Ghibli, QP) kanssa :-D
Maserati GranTurismo ('07)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^kerrassaan hienoa! :)

Jos tohtorilla on joskus aikaa kirjoitella, niin olisi mukava lukea käyttökokemuksiasi tuosta upeasta autostasi.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!


Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja alum »

https://www.coys.co.uk/cars/1983-masera ... oporte-iii
Englannissa tulee myyntiin yksilö, josta ainakin väitetään, ettei se ole ollut Fred Scuttlen, vaan tunnetun merkkiliikkeen käsittelyssä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

”Asuntokaupan Cheek” Andrei Koivumäki kyllästyi Maseratiin - haluaa nyt tilalle Bentleyn tai Mersun

Asuntokaupan Cheekiksi kutsuttu Andrei Koivumäki, 31, ajaa noin sadantonnin Maseratilla. Se on hänen neljäs autonsa.

– Minullahan ei ole ollut kuin kolme Mersua ja nyt tämä Maserati, mies kertoo tänään AlfaTV:ltä tulevassa Kaasujalka-ohjelmassa.

Tarkalleen ottaen menopeli on Maserati Ghibli.

– Valkoinen, V6-koneella, 3,5-moottorilla ja dieseli, Andrei luettelee yksityiskohta.

Auto on Andrein työkalu ja sillä on siksikin väliä.

– Autolla on iso merkitys hyvän fiiliksen ja oman voinnin kannalta. Ajan päivässä helposti sata kilometriä, joten on kiva ajaa kivalla autolla, johon on kiva hypätä ja jossa on kiva istua.

Maserati on kuitenkin menossa vaihtoon. Vaikka se on visuaalisesti hieno, haikailee Andrei mielestään teknisesti paremman Mersun perään. Varsinainen talviautokaan Maserati ei ole, minkä Andreikin on joutunut huomaamaan. Tulevana talvena Andreilla onkin jo jotain muuta allaan.

– Joku päivä hankin G-Mersun. Voisin hankkia jopa nyt. Mutta se on liian pelottava auto. Sellaisella kun pamahtaa Nöykkiöön 350 000 euron perhekodin eteen mustat lasit päässä, niin siinä saattaa tulla pelottava fiilis. Se assosioituu hyvin vahvasti mafiaan.

Mersun lisäksi Andreilla on muitakin vaihtoehtoja.

– Bentley Continental voisi ihan hyvin tulla pihaan. En usko, että asiakastakaan harmittaisi.

---

Pure class.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja S_A »

Jaaaha. :shock:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja HANU »

Vittorio Jano kirjoitti:”Asuntokaupan Cheek” Andrei Koivumäki kyllästyi Maseratiin - haluaa nyt tilalle Bentleyn tai Mersun

Asuntokaupan Cheekiksi kutsuttu Andrei Koivumäki, 31, ajaa noin sadantonnin Maseratilla. Se on hänen neljäs autonsa.

– Minullahan ei ole ollut kuin kolme Mersua ja nyt tämä Maserati, mies kertoo tänään AlfaTV:ltä tulevassa Kaasujalka-ohjelmassa.

Tarkalleen ottaen menopeli on Maserati Ghibli.

– Valkoinen, V6-koneella, 3,5-moottorilla ja dieseli, Andrei luettelee yksityiskohta.

Auto on Andrein työkalu ja sillä on siksikin väliä.

– Autolla on iso merkitys hyvän fiiliksen ja oman voinnin kannalta. Ajan päivässä helposti sata kilometriä, joten on kiva ajaa kivalla autolla, johon on kiva hypätä ja jossa on kiva istua.

Maserati on kuitenkin menossa vaihtoon. Vaikka se on visuaalisesti hieno, haikailee Andrei mielestään teknisesti paremman Mersun perään. Varsinainen talviautokaan Maserati ei ole, minkä Andreikin on joutunut huomaamaan. Tulevana talvena Andreilla onkin jo jotain muuta allaan.

– Joku päivä hankin G-Mersun. Voisin hankkia jopa nyt. Mutta se on liian pelottava auto. Sellaisella kun pamahtaa Nöykkiöön 350 000 euron perhekodin eteen mustat lasit päässä, niin siinä saattaa tulla pelottava fiilis. Se assosioituu hyvin vahvasti mafiaan.

Mersun lisäksi Andreilla on muitakin vaihtoehtoja.

– Bentley Continental voisi ihan hyvin tulla pihaan. En usko, että asiakastakaan harmittaisi.

---

Pure class.
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

HANU kirjoitti:
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.
Aika hyvän hinnan sait kun noin 100 tonnia maksoi!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja alum »

Jotenkin sitä toivoo, että tällaiset henkilöt eivät päätyisi Maseratiin, vaan ostaisivat suoraan jonkun hienomman ja kalliimman Roisi-Rollen tai Johtotähden. Tv-haastattelussa oli erityisen tärkeää pitää näytillä myös toista menestyssymbolia eli Rolexia, ei varmaan ollut ns Ranta-Rolex. Tässä maassa on joukko varakkaita rahapesulabisneksen pyörittäjiä ja heidän avustajiaan, osa on tullut tänne idästä ja ostanut itselleen Suomen kansalaisuuden. Yksi kiinteistö-Kaisa taisi vast'ikään tehdä konkurssinkin, ja velat varmaankin lankeavat - kuten aina - tavallisten suomalaisten palkansaajien maksettaviksi. Kukahan siellä Turun saariston Airiston Helmen bisneksissä oli häärännyt rahanpes... siis välittäjänä? Voi olla, että parin vuoden päästä, jos verottaja sattuu tekemään täsmäiskun, ei ole enempää Rolexia kuin Rollsiakaan. Hänen tilalleen on tullut idästä joku Fefe-Feodor.

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja HANU »

Vittorio Jano kirjoitti:
HANU kirjoitti:
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.
Aika hyvän hinnan sait kun noin 100 tonnia maksoi!
s

Taisi olla vuosi 2016 kun myin ton Masen ja silloin se oli vajaan satkun pirssi, nyt enää 45-50:n.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Andrein Maseratissa kiinnitti huomion tuo tupaöljy :shock:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja HANU »

palkus kirjoitti:Andrein Maseratissa kiinnitti huomion tuo tupaöljy :shock:
Se Diisselinä ihan jees peli, varsinkin sen jälkeen kun asensin Race Chipin siihen. Se on Maserati millä voi ajaa taloudellisesti ja kulku on ripeetä.
Autokaupan ammattilainen

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja phnts »


V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja V6 »

joku on hommannut täälläpäin mustan Gran Turismon 2 kertaa jo osunut silmiin, erottuu kyllä hyvin massan seasta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Giselda
Viestit: 100
Liittynyt: 18 Joulu 2019, 18:47
Car(s): Giulia 1300 Super
Bora

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Giselda »

https://areena.yle.fi/1-50474492
Tuolta löytyy viime torstaina esitetty Maserati-ohjelma. Valmistetun QP:n ohessa siinä näytettiin tuokio myös vanhempaa mallia, joka täälläkin on ollut Projektiosastolla. Työntekijöiden keski-iän kerrottiin olevan n 50v, joukossa huomattavan paljon naisia. Ehkä on havaittu, että tällaiset henkilöt omistautuvat työlleen paremmin kuin ne mm. Alfan 70-luvulla poliittisista syistä palkkaamat sisilialaiset osin luku- ja kirjoitustaidottomat mafiosojen juoksupojat, joiden työmoraali oli täysin olematon ja joka sitten näkyi valmistuneiden autojen laadussa.
Uno per tutti, tutti per uno

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Vaikutti kiinnostavalta, kiitos vinkistä.

Otetaan katseluun, kunhan saan U-612:n toisen tuotantokauden viimeisen jakson alta pois.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja HANU »

Olipa kiva katsoa tuo dokumentti, kun itselläni on tuollainen QP Gransport. Tosin itselläni on pihistelymalli diisselillä.
Autokaupan ammattilainen

KL
Viestit: 208
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja KL »

Biturbosta kuoli nopeusnäyttö tänään lopullisesti. On temppuillut useana kesänä kuoppaan ajaessa ja olen putsaillut anturin liittimiä laatikon kyljessä kuvitellen sen auttavan.
Tänään tunnistin sähköviaksi, kun valojen sammuttaminen ja kytkeminen herätti välillä nopeusmittarin henkiin. Sitten ei enää mikään vippaskonsti auttanut, mutta matkamittari jatkaa kuitenkin hommiaan, eli vika lienee itse mittarissa.
Tämä taitaa olla osaavan mitarikorjaamon hommia enenmmän kuin ti-henkilön, vai olisiko jollain ajatusta korjaukseen?

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja mutt »

Mittariston puolella lie kosketushäikkää. Murtunutta juotosta tms. Jokusen bemarin mittariston olen korjannut noilla oireilla, 80-luvulta nekin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja J »

KL kirjoitti:Biturbosta kuoli nopeusnäyttö tänään lopullisesti. On temppuillut useana kesänä kuoppaan ajaessa ja olen putsaillut anturin liittimiä laatikon kyljessä kuvitellen sen auttavan.
Tänään tunnistin sähköviaksi, kun valojen sammuttaminen ja kytkeminen herätti välillä nopeusmittarin henkiin. Sitten ei enää mikään vippaskonsti auttanut, mutta matkamittari jatkaa kuitenkin hommiaan, eli vika lienee itse mittarissa.
Tämä taitaa olla osaavan mitarikorjaamon hommia enenmmän kuin ti-henkilön, vai olisiko jollain ajatusta korjaukseen?
Se kuuluisa sulakerasia?

-J

KL
Viestit: 208
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja KL »

Kyllä vika mittaristoon jäi. Porilainen sähkövikojen asiantuntija löysi paikan, johon tarvittaessa kopsauttamalla herää taas henkiin. :-D

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja alum »

^ Vian syy löytyy noissa vanhoissa yleensä juuri sähköjohtojen liitoksista, ei sulakkeista. Paikantamiseen sähköexpertti on kullanarvoinen apu, kun on aavistus mistä häiriö voisi löytyä.

Kutosella pitkään pyörinyt "Valmistuksen salat"-sarja alkoi yllättäen pyörittää näkymiä autotehtaista. Tulee varmaan pian uusinnan uusintana. Jokin aika sitten oli vuorossa QP. Kun toisella kanavalla aiemmin esitetty oli QP V:sta, tämä olikin QP VI. Toisaalla äskettäin ihmeteltiin QP V:n kulutusta, ohjelman mukaan QP VI kuluttaa 12 litraa satasella - jonkun normin mukaan. Hämmästelin tuolla, ettei III:n ja V:n välisenä aikana olisi saatu aikaan mitään parannusta, kun kaikenlaista suihkutusta ja elektroniikkaa on tullut mukaan. Unohdin täysin, ettei I:n ja III:n välisenä aikana - sentään 30 vuotta - ainakaan tapahtunut yhtään mitään.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Zalando Loungessa rättejä, jos haluaa mainostaa.

Joukossa kyllä ihan diskreettiäkin kamaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

:-D Burn
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Välillä tulee mieleen että kesäautona voisi toimia myös Maserati, mutta ylläpito yms. hieman mietityttää.
1. QP5/4200GT miellyttäisi silmää ja kukkaroa, mutta melkein kaikissa on duo select-vaihteisto, onko se jo syy miksi seisovat vuodesta toiseen myytävänä? Kytkimen uusinta käsittääkseni maksaa jo lähes 5000€ ja robotiikan kanssakin voi olla ongelmia eli onko järkevämpää maksaa hieman enemmän ja ostaa ZF-automaatti?
2.Voiko näitä enää itse huoltaa eli romahtaako mahdollinen jälleenmyyntihinta ellei ole huoltoliikkeen leimoja? Kuitenkin öljyt,suodattimet,nivelet yms. on kuitenkin käsittääkseni suht samanlaisia kuin muissakin autoissa.
3. OBD:n kautta ei pysty lukemaan kuin vikakoodeja eli MES:n kaltaista monipuolista ohjelmaa ei Maseratiin taida saada järkevällä hinnalla?
4. Kulutuksella ei suurempaa merkitystä vähäisellä ajolla, mutta mitä tuollainen GP5 4.2 vie esim. rauhallisessa kaupunkiajossa, ollaanko lähempänä 20 kuin 15 litraa?
5. Moottorissa ei taida muuta yleistä ongelmaa olla kuin variaattorit, jotka ääntelehtivät kuin Alfan twin sparkissa, mitä tällaisten vaihto Suomessa voi maksaa tai onko itse vaihdettavissa?
6. Missä näitä voi huoltaa, onko pääkaupunkiseutu ainoa ja siellä Vaunula?
7. Saako Suomesta mistään osia tai mitkä ovat ulkomailla hyviä ostopaikkoja?

Koeajamassa en ole vielä käynyt, kun epäilen sen nopeuttavan hankintaa.... :-D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jmi kirjoitti:
02 Kesä 2021, 08:58
Välillä tulee mieleen että kesäautona voisi toimia myös Maserati, mutta ylläpito yms. hieman mietityttää.
1. QP5/4200GT miellyttäisi silmää ja kukkaroa, mutta melkein kaikissa on duo select-vaihteisto, onko se jo syy miksi seisovat vuodesta toiseen myytävänä? Kytkimen uusinta käsittääkseni maksaa jo lähes 5000€ ja robotiikan kanssakin voi olla ongelmia eli onko järkevämpää maksaa hieman enemmän ja ostaa ZF-automaatti?
2.Voiko näitä enää itse huoltaa eli romahtaako mahdollinen jälleenmyyntihinta ellei ole huoltoliikkeen leimoja? Kuitenkin öljyt,suodattimet,nivelet yms. on kuitenkin käsittääkseni suht samanlaisia kuin muissakin autoissa.
3. OBD:n kautta ei pysty lukemaan kuin vikakoodeja eli MES:n kaltaista monipuolista ohjelmaa ei Maseratiin taida saada järkevällä hinnalla?
4. Kulutuksella ei suurempaa merkitystä vähäisellä ajolla, mutta mitä tuollainen GP5 4.2 vie esim. rauhallisessa kaupunkiajossa, ollaanko lähempänä 20 kuin 15 litraa?
5. Moottorissa ei taida muuta yleistä ongelmaa olla kuin variaattorit, jotka ääntelehtivät kuin Alfan twin sparkissa, mitä tällaisten vaihto Suomessa voi maksaa tai onko itse vaihdettavissa?
6. Missä näitä voi huoltaa, onko pääkaupunkiseutu ainoa ja siellä Vaunula?
7. Saako Suomesta mistään osia tai mitkä ovat ulkomailla hyviä ostopaikkoja?

Koeajamassa en ole vielä käynyt, kun epäilen sen nopeuttavan hankintaa.... :-D
Moi, omiin kokemuksiin/havaintoihin pohjautuen voisi ao kommentit heittää..

1. Duo selectin kanssa juuri kuten yllä kirjoitat, on kuten selespeed ja normikäytössä hieman hankala... esim taskuparkkeeraus ylämäkeen pakittaen on melko lailla mielenkiintoinen.. Lisäksi juuri tuo kytkinremppa kallis (osat). Itse päädyin ZF tomaattiin joka samaa perua kuin monessa tehokkaammassa BMW:ssä.
2. Riippuu varmaan siitä ostajasta? ja mahdollisesti henkilöstä joka itse huoltanut :P Itse teen kaiken omin kätösin, tietää ainakin varmasti mitä autoon on vaihdettu ja miten. Varmasti löytyy ihmisiä jotka arvostavat sitä "merkkiliikkeen huoltokirjaa" mutta senverran kyseisen taiteenlajin kanssa työelämässä puuhaillut että itse en osaa tuota arvostaa juuri, toki silti enemmän kuin vaikka rengasliikkeen leimoja täynnä olevaa huoltokirjaa. Hinnathan on jo romahtaneet QP V:n kanssa varmasti liki sen mitä on romahtaakseen, eri asia saako sitä koskaan myytyä Suomessa millään hinnalla. Huolto-osia on tarvikeliikkeistä turha metsästää, tarvikkeita ei ole. Kaikki alkuperäisenä hankittava.
3. Launchin testerillä pääsee aika moneen moduliin, mutta se onkin ainoa vastaantullut. Boschit/Texat/Autocomit ei mene kuin moottorinohjaukseen ja sinnekin juuri ainoastaan niihin kohteisiin mihin "general obd" pakottaa pääsemään
4. Tätä ei varmaan usko kukaan mutta sama tuo mulle :lol: Itsellä koko omistusajan keskikulutus (myös talviajoa mukana) on 12,3l/100km. Pelkkää matkaa olen pitkää siivua päässyt lukemaan 8,7 ja kokonaisen tankillisen lukemaan 10,2l/100km. Eli vähemmällä kuin vaikka 159 3.2 mitä sellaisiakin on pari ollut. Auto siis facelift QP V 4.7. Toki SAA sitä ainetta menemään ihan just niin paljon kuin haluaa...
5. Moottorin tukikumit, venttiilikopan tiivisteet, vuotava vesipumppu (öljytilaan), variattorit, tuossa kai ne suurimmat probleemat. Variaattorit voi toki vaihtaa itsekin, ei ne maksa kuin vajaa 300e/kpl. Toki työtä on ja moottorin jakopään ajoitus on heittokellotouhua.
6. Vaunula, Team F40, Luxury Car Center, joku paja pk-seudulla oli myös erioistunut erikoisempaan italoon. Onhan näitä
7. Saa, luxury car center ja Vaunula ainakin. Eurospares ja scuderiacarparts on toiminut hyvin briteistä

QP V on kyllä kaikinpuolin kiva peli 8)

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja jmi »

alfa 156 v6 kirjoitti:
02 Kesä 2021, 16:14
jmi kirjoitti:
02 Kesä 2021, 08:58
Välillä tulee mieleen että kesäautona voisi toimia myös Maserati, mutta ylläpito yms. hieman mietityttää.
1. QP5/4200GT miellyttäisi silmää ja kukkaroa, mutta melkein kaikissa on duo select-vaihteisto, onko se jo syy miksi seisovat vuodesta toiseen myytävänä? Kytkimen uusinta käsittääkseni maksaa jo lähes 5000€ ja robotiikan kanssakin voi olla ongelmia eli onko järkevämpää maksaa hieman enemmän ja ostaa ZF-automaatti?
2.Voiko näitä enää itse huoltaa eli romahtaako mahdollinen jälleenmyyntihinta ellei ole huoltoliikkeen leimoja? Kuitenkin öljyt,suodattimet,nivelet yms. on kuitenkin käsittääkseni suht samanlaisia kuin muissakin autoissa.
3. OBD:n kautta ei pysty lukemaan kuin vikakoodeja eli MES:n kaltaista monipuolista ohjelmaa ei Maseratiin taida saada järkevällä hinnalla?
4. Kulutuksella ei suurempaa merkitystä vähäisellä ajolla, mutta mitä tuollainen GP5 4.2 vie esim. rauhallisessa kaupunkiajossa, ollaanko lähempänä 20 kuin 15 litraa?
5. Moottorissa ei taida muuta yleistä ongelmaa olla kuin variaattorit, jotka ääntelehtivät kuin Alfan twin sparkissa, mitä tällaisten vaihto Suomessa voi maksaa tai onko itse vaihdettavissa?
6. Missä näitä voi huoltaa, onko pääkaupunkiseutu ainoa ja siellä Vaunula?
7. Saako Suomesta mistään osia tai mitkä ovat ulkomailla hyviä ostopaikkoja?

Koeajamassa en ole vielä käynyt, kun epäilen sen nopeuttavan hankintaa.... :-D
Moi, omiin kokemuksiin/havaintoihin pohjautuen voisi ao kommentit heittää..

1. Duo selectin kanssa juuri kuten yllä kirjoitat, on kuten selespeed ja normikäytössä hieman hankala... esim taskuparkkeeraus ylämäkeen pakittaen on melko lailla mielenkiintoinen.. Lisäksi juuri tuo kytkinremppa kallis (osat). Itse päädyin ZF tomaattiin joka samaa perua kuin monessa tehokkaammassa BMW:ssä.
2. Riippuu varmaan siitä ostajasta? ja mahdollisesti henkilöstä joka itse huoltanut :P Itse teen kaiken omin kätösin, tietää ainakin varmasti mitä autoon on vaihdettu ja miten. Varmasti löytyy ihmisiä jotka arvostavat sitä "merkkiliikkeen huoltokirjaa" mutta senverran kyseisen taiteenlajin kanssa työelämässä puuhaillut että itse en osaa tuota arvostaa juuri, toki silti enemmän kuin vaikka rengasliikkeen leimoja täynnä olevaa huoltokirjaa. Hinnathan on jo romahtaneet QP V:n kanssa varmasti liki sen mitä on romahtaakseen, eri asia saako sitä koskaan myytyä Suomessa millään hinnalla. Huolto-osia on tarvikeliikkeistä turha metsästää, tarvikkeita ei ole. Kaikki alkuperäisenä hankittava.
3. Launchin testerillä pääsee aika moneen moduliin, mutta se onkin ainoa vastaantullut. Boschit/Texat/Autocomit ei mene kuin moottorinohjaukseen ja sinnekin juuri ainoastaan niihin kohteisiin mihin "general obd" pakottaa pääsemään
4. Tätä ei varmaan usko kukaan mutta sama tuo mulle :lol: Itsellä koko omistusajan keskikulutus (myös talviajoa mukana) on 12,3l/100km. Pelkkää matkaa olen pitkää siivua päässyt lukemaan 8,7 ja kokonaisen tankillisen lukemaan 10,2l/100km. Eli vähemmällä kuin vaikka 159 3.2 mitä sellaisiakin on pari ollut. Auto siis facelift QP V 4.7. Toki SAA sitä ainetta menemään ihan just niin paljon kuin haluaa...
5. Moottorin tukikumit, venttiilikopan tiivisteet, vuotava vesipumppu (öljytilaan), variattorit, tuossa kai ne suurimmat probleemat. Variaattorit voi toki vaihtaa itsekin, ei ne maksa kuin vajaa 300e/kpl. Toki työtä on ja moottorin jakopään ajoitus on heittokellotouhua.
6. Vaunula, Team F40, Luxury Car Center, joku paja pk-seudulla oli myös erioistunut erikoisempaan italoon. Onhan näitä
7. Saa, luxury car center ja Vaunula ainakin. Eurospares ja scuderiacarparts on toiminut hyvin briteistä

QP V on kyllä kaikinpuolin kiva peli 8)
Kiitos hyvistä kommenteista!

1. Mikä Launch-testeri sinulla on käytössä, mistä ostit/hinta? Launch-testereitä tuntuu olevan useita.
2. Onko GP talviajossa täysin käyttökelpoinen eli ei niin sanotusti pelkää pakkasta? Onko käytössäsi moottorilämmitin tai saako niitä edes?
3. Vakuutushintoja ei netistä saa, missä hinnoissa pyöritään? Muistelisin että jollain olisi harrasteautovakuutus, jolloin hinta ihan kohtuullinen.
4. Onko muita yleisiä tyyppivikoja, joita katsoa ostovaiheessa?
5. Eikö viallisten variaattorien vaihdossa vaihdeta vaan se variaattorin päällä oleva "öljynkierto-osa" eli itse variaattorissa ei vikaa olisi?
6. Suomessa ei taida olla mitään aktiivista Maseratin foorumia?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jmi kirjoitti:
03 Kesä 2021, 07:20
Kiitos hyvistä kommenteista!

1. Mikä Launch-testeri sinulla on käytössä, mistä ostit/hinta? Launch-testereitä tuntuu olevan useita.
2. Onko GP talviajossa täysin käyttökelpoinen eli ei niin sanotusti pelkää pakkasta? Onko käytössäsi moottorilämmitin tai saako niitä edes?
3. Vakuutushintoja ei netistä saa, missä hinnoissa pyöritään? Muistelisin että jollain olisi harrasteautovakuutus, jolloin hinta ihan kohtuullinen.
4. Onko muita yleisiä tyyppivikoja, joita katsoa ostovaiheessa?
5. Eikö viallisten variaattorien vaihdossa vaihdeta vaan se variaattorin päällä oleva "öljynkierto-osa" eli itse variaattorissa ei vikaa olisi?
6. Suomessa ei taida olla mitään aktiivista Maseratin foorumia?
1. Olisko ollu Launch 433X? En muista mutta voin sen tsekata kun olen laitteen lähellä, ihan kiinan kampe aliexpressistä, launchin useammallakin mallilla Maseratiin pääsee kiinni
2. Erittäin käyttökelpoisen oloinen (tosin jokapäivä ei ole ollut ajossa, pahimmat "loskapaskakelit" olen ajellut muilla. Ei ole lämmitystä mutta lämmin talli, muutama pakkas startti oli tehtävä talvella ja mukisematta tuo lähtee kyllä murisemaan ja lämpenee nopeasti.
3. Ihan normiauton vakuutushinnat, ei mitään "maserati lisää" ole QP:ssa ainakaan IF:llä. 3200 GTA taas on ihan toista jostain syystä...
4. Apurunkojen ruostevauriot, alustan nivelet, jarrut, sähköinen käsijarru nyt varmasti oleellisimmat. Eli ihan peruskamaa mitä muissakin autoissa
5. Solenoideissakin ilmeisesti on ollut vikaa joissain yksilöissä mutta itse variaattoreitakin on mennyt, Maseratilta on viimeisiin tullut korjauksena erilaiset ajoituksenmuuntimet ja vanhempiinkin malleihin "retrofit" nokka-akselipukit joissa on takaiskuventtiilit. uudemmilla muuntimilla ongelmaa ei pitäisi esiintyä ja noilla takaiskuilla saa startin jälkeistä kalkatusta ainakin vähemmäksi ellei kokonaan pois.
6. Ei....

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ja ^^

Mulla oli jonkin aikaa harrasteautovaihtoehtona kasarin Ferrarin hinnat-alkaen malli Mondial, tuo 2007 -->Maserati QP Zf:n laatikolla
tai tuore bensa-Giulia. Kun en juuri tee itse nykyään autoille muuta kuin tankkaan :wink:
niin Alfa oli helppo valinta. Kaikki olivat noin 30 000 eur haarukassa.

Masessa on kyllä tyyliä... 8) Jos olisin nyt 30 v nuorempi, ehkä...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Todella huono tarjonta vaan QP:sta automaattina Suomessa, 3kpl. Halvin 23500€(viime vuonna tuotu ulkomailta),36900€ ja kallein 49900€ eli aikamoinen hintahaarukka.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja mutt »

Hetken aikaa olisi vielä yksi tyrkyllä:
https://www.konkurssihuutokauppa.fi/kon ... te-vm-2005
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja _rico »

mutt kirjoitti:
12 Kesä 2021, 23:04
Hetken aikaa olisi vielä yksi tyrkyllä:
https://www.konkurssihuutokauppa.fi/kon ... te-vm-2005
Huudot kun jäivät tuolle tasolle niin taitaa tulla kohta uudestaan myyntiin.
Tämä nauratti: "ja mitä muuta yllätystä yli 15 vuotta vanha italialainen erikoisauto nyt voi vaatia".

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Savo »

Sääliksi käy ulkona seisovaa Quattroportea. Koukusta päätellen ei ole omin voimin tähän päätynyt.
Mase A.png
Mase A.png (64.93 KiB) Katsottu 5789 kertaa

Avatar
atti
Viestit: 586
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja atti »

Pitkäaikainen haaveilu realisoitui odotettua pikaisemmin, kun haaveiden kohteena oleva QP tuli myyntiin budjettiini sopivalla hinnalla. Olen ihminen jonka mielestä "Monalisalle kuuluu viikset", joten ymmärrettävästi fanitan pre-facelift version muotokieltä.

Nyt realisoituneena haaveena on Maseratin QP Sport GT S, pre-facelift korilla (ZF-laatikolla, ilman Skyhook alustaa). Noita on tehty kokonaisuudessaan 667 ja Traficomin avoimen datan perusteella suomessa on ainoastaan tämä yksilö. Harvinaisuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Kyseisessä mallissa on 380mm etujarrulevyt, jotka ovat ostetussa yksilössä kohta vaihtokunnossa. Pieni googlettelu ei auttanut löytämään edes osanumeroa :oops: Tällä on hyvä aloittaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

atti kirjoitti:
27 Huhti 2022, 15:39
Pitkäaikainen haaveilu realisoitui odotettua pikaisemmin, kun haaveiden kohteena oleva QP tuli myyntiin budjettiini sopivalla hinnalla. Olen ihminen jonka mielestä "Monalisalle kuuluu viikset", joten ymmärrettävästi fanitan pre-facelift version muotokieltä.

Nyt realisoituneena haaveena on Maseratin QP Sport GT S, pre-facelift korilla (ZF-laatikolla, ilman Skyhook alustaa). Noita on tehty kokonaisuudessaan 667 ja Traficomin avoimen datan perusteella suomessa on ainoastaan tämä yksilö. Harvinaisuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Kyseisessä mallissa on 380mm etujarrulevyt, jotka ovat ostetussa yksilössä kohta vaihtokunnossa. Pieni googlettelu ei auttanut löytämään edes osanumeroa :oops: Tällä on hyvä aloittaa.
Onnittelut, hieno Auto!

380mm levyt? nuo on sitten eri kuin omassa S:ssä, luulin että olisi samat S ja GTS... S:ssä kuitenkin "vaan" 360mm

Avatar
atti
Viestit: 586
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja atti »

alfa 156 v6 kirjoitti:
27 Huhti 2022, 18:54
atti kirjoitti:
27 Huhti 2022, 15:39
Pitkäaikainen haaveilu realisoitui odotettua pikaisemmin, kun haaveiden kohteena oleva QP tuli myyntiin budjettiini sopivalla hinnalla. Olen ihminen jonka mielestä "Monalisalle kuuluu viikset", joten ymmärrettävästi fanitan pre-facelift version muotokieltä.

Nyt realisoituneena haaveena on Maseratin QP Sport GT S, pre-facelift korilla (ZF-laatikolla, ilman Skyhook alustaa). Noita on tehty kokonaisuudessaan 667 ja Traficomin avoimen datan perusteella suomessa on ainoastaan tämä yksilö. Harvinaisuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Kyseisessä mallissa on 380mm etujarrulevyt, jotka ovat ostetussa yksilössä kohta vaihtokunnossa. Pieni googlettelu ei auttanut löytämään edes osanumeroa :oops: Tällä on hyvä aloittaa.
Onnittelut, hieno Auto!

380mm levyt? nuo on sitten eri kuin omassa S:ssä, luulin että olisi samat S ja GTS... S:ssä kuitenkin "vaan" 360mm
Kiitokset. Voi olla että olen sotkenut mitat. Toivottavasti. Tuo helpottaisi asiaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuossa oli yllä huoltoasioista keskustelua.

Vaunula ei enään huolla Maseratia eikä Ferraria, toiminta päättyi jo vuosi sitten.
Lähin virallinen huolto on tällähetkellä (todennäköisesti ei enään pitkään) Tallinnassa, seuraava lähin sitten Ruotsissa.
Virallinen Ferrari-huolto Luxury Collection Automobiles Lempäälässä (jossa olen itse töissä) huoltaa myös Maseratia, varaosakanavatkin löytyy ja jotain perus huolto-osaa löytyy hyllystä. Diagnostiikkaan löytyy SD3 (QP V, 4200, Gran Turismo) sekä Autel (Levante, Ghibli, QP VI).

Avatar
atti
Viestit: 586
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja atti »

alfa 156 v6 oli oikeassa. Tuohon autoon sopii 4.7 GTS:n levyt ja palat, niin eteen kuin taaksekin. Selvittelyä vaikeutti, kun VIN koodilla tuli väärien osien numerot. Jarrulevytoimittajan kanssa aiheesta kirjoitellessa tuli esiin että tuota ongelmaa on esiintynyt myös muiden Maserati mallien kanssa.

Lyhyt Maserati harrastaminen on luonut fiiliksen että osien etsimiseen ja odotteluun on hyvä varata aikaa. Olen jopa ruvennut harkitsemaan tiettyjen osien tilaamista jo etukäteen, jos vain tulee tarjolle.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Sähköisen Granturismon ensiesittely lähennee.
Maserati on Instagramissa tuota jo hieman aina välillä vilautellutkin.
https://www.arenaev.com/electric_masera ... ws-598.php

Mielestäni aika onnistuneen näköinen.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Huutikaupassa mahdollisesti mahdollisuus, eli projekti
Maserati Quattroporte, 1985

4.9 l, Bensiini, 280 Hv, Automaatti, 107500 km

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja mutt »

^Huutokauppa aloitettu näköjään reteästi viidenkympin tarjouksella. 8)

Liikuttava yksityiskohta on mittaristosta löytyvä taloudelliseen ajoon kannustava alipainemittari.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tommi kirjoitti:
23 Elo 2022, 12:11
Mielestäni aika onnistuneen näköinen.
Mielestäni aika ICE GranTurismon näköinen. :)

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Näyttää tosiaan siltä, että joku ymmärtää pitää tyylinsä sähköistymisestä huolimatta. Ei kaiken tarvi olla rumaa tai ylimöhköä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Isola »

mutt kirjoitti:
14 Loka 2022, 12:45
Liikuttava yksityiskohta on mittaristosta löytyvä taloudelliseen ajoon kannustava alipainemittari.
Älä huoli, se näyttää (ehjänä) punaista vaikka moottori olisi sammuksissa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Gattamelata
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Touko 2022, 11:15
Car(s): 1750 Berlina -69

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Gattamelata »

^
Jos joku sattuisi jo omistamaan tuommoisen, eikä tuo kannattaisi ostaa varaosa-autoksi?
Un'Alfa Romeo non si possiede mai completamente, semplicemente si custodisce e si tramanda

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Maserati-Perheellisen valinta

Viesti Kirjoittaja Isola »

Se vähän riippuu. Ehkä hyvinkin. Hinta on vielä alle pelkän perusmoottorin käyvän hinnan. Pelkkä kaasaripaketti lienee parin tonnin ja jarrutehostin 1000-3000 e arvoinen.

Muuten varaosiksi hyödyntämisen ongelma on se perinteinen, eli kaikista yksilöistä tahtovat hajota samat osat.

Kori näyttää kuvissa hämmästyttävän mädältä. Ikävä näin, koska mieluummin näkisin tuon palaavan ajoon kuin päätyvän osiksi. Kunnostamisen mielekkyys on ihan kiinni omasta kyvystä tehdä peltitöitä. Tekniikan osiahan näihin saa ihan kohtalaisesti, joten mikään muu tuskin tulee ongelmaksi.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Vastaa Viestiin