Sekalainen koeajoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

-TTY- kirjoitti:Peugeot 508
Kävin myös tyypittämässä 130heppasta diisseliä EAT8. Livenäkin ihan hyvän näköinen mutta muutama ärsyttävä huomio tarttui matkaan:


- Pesunestettä ruiskuttaessa jää kuskin sivuikkunaan pitkäksi aikaa suuri pesuvana lorisemaan joka peittää 1/4 näkymästä.
- Edessä oleva keskikyynernoja ei avautunut apukuskin puolelta kunnolla, koska olla apparin penkkiin kiinni. Tässä mallissa siis "BMW-tyyppinen" mekanismi
- Kaiken maailman avustimet teki autosta rauhattoman eikä esimerkiksi adaptiivinen vakkari toiminut kertaakaan koeajon aikana kehäteillä.



Pikku yksityiskohdat ärsyttävät eniten ja tuntuu että itse ajamisesta on nykypäivänä tehty toissijainen asia. Myös digitaaliset mittaristot näyttävät leluilta näissä hintaluokissa. :roll: :lol:

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja S_A »

Minäki otin kylmät tyypit Exige S3 Roadsterissa keskiviikkona. On se makee. Matala. Näkee lokikset hyvin ja taustapeilistä ahtimen kotelon, tai jonkun kotelon jossa lukee Lotus. :P
Penkit on race, vaikka olikin vielä aika kesyt sellaset. Istut matalalla. Kaikki on simppeliä yksinkertasta. MItään kikkailuita ei ole. Alumiinia, nahkaa, muovia. Simppeliä. Ohjauspyörä pieni kehänen ja siitä kiinni ottaessa super mega special fiilis. Alumiininen vaihdekeppi suorastaan kutsuu ja kytkin kivan raskaan tuntunen näin off linessä, eroo Toiotan kytkimestä kivasti. Autoon meneminen ja sieltä tuleminen on sitten ihan oma taiteen lajinsa, mutta juuri siksi se onkin niin kiehtova. Se eroaa käyttöautosta ku yö päivästä, ja sitä ajaessa ei varmasti tule tuntemaan mitään yhtäläisyyksiä Nissan Micraan......................... :D

Kun taas Evora oli huomattavasti helpompi istuttava, tavallisempi sisältä joskin Alcantara detailit hieroo silmäkuoppia kuolaus asteelle asti. Mutta siitä saisi ehkä makeen GT henkisen auton kun verhoilisi sen hyvällä maulla Alcantaralla Gran Tourismo henkeen luxury fiiliksellä ja sopivan näköset fillarit alle.

No joo kuolauskoeajoja autokaupan myyntitiloissa päättyy tähän....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vainio »

quppe kirjoitti:- Pesunestettä ruiskuttaessa jää kuskin sivuikkunaan pitkäksi aikaa suuri pesuvana lorisemaan joka peittää 1/4 näkymästä.- Edessä oleva keskikyynernoja ei avautunut apukuskin puolelta kunnolla, koska olla apparin penkkiin kiinni. Tässä mallissa siis "BMW-tyyppinen" mekanismi
Nämä ominaisuudet siis säilytetty vanhasta 508:n painoksesta :-D
Mitenkäs uuden pösön piipitysmaisema?
Itseä on ainakin ruvennut hieman kyrpimään ton vanhemman 508:n äänekkäät piipittelyt polttoaineesta,turvavöistä, ovien aukomisista jne. muista varoituksista. Summeri joutais olemaan huomattavasti hienovaraisempi.
quppe kirjoitti:Myös digitaaliset mittaristot näyttävät leluilta näissä hintaluokissa.
Eipä noi digimittarit oikein missään autossa mun mielestä luo kovin arvokasta vaikutelmaa. Tällä viikolla tuli istuttua lokinsiipiovilla varustetussa sähköllä liikkuvassa kitumaasturissa jonka hintaluokassa taitaa olla ainakin yksi nolla enemmän kuin pösössä. Edelleen ne digimittarit tuo vanhan liiton nintendofiiliksen vaikka kuinka ovat kromikehyksillä verhoiltu.
Autopilottia kuski ei suostunut laittamaan kaupungissa päälle vaikka kuinka pyysin :-D
Onneksi sentään suostu kerran polkasemaan kunnolla kaasua tietulliasemalta lähtiessä.
Teslan model X tosiaan LÄHTEE!! Fiilis oli vähän kuin tonnisella GSXR:llä paitsi, että lähtö tapahtui aika eleettömästi ja äänettömästi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mini One droptop, vuokra-auto Lanzarotella:

Olisin halunnut Fiat Spiderin tai Mazda MX-5:n mutta tämmöinen nyt oli vapaana.

Ensivaikutelma autoon istuessa on hyi yäk; Miten alle 30.000 ajettu auto voi olla sisältä näin saastainen? Muutama vuosi sitten kylmätyypätystä esittelyautosta välittynyt premiumfiilis on muisto vain. Vaikutelma vaan tehostuu kun vääntelee kauempaa katsottuna hienoja (muovi)kromikytkimiä. Onkohan alihankkijana ollut Playmobil?

Starttinamiskan kääntäminen herättää turboahdistetun kolmipyttyisen pörpöttimen. Saundi sopi laitteeseen kuin nenä päähän, tosin turbon sihinää ei oikein kuulu kuin katto alhaalla kallioseinän vieressä poljettaessa. Kuusipykäläisen manuaalikirstun pykälät loksahtelevat lyhyillä liikkeillä napakasti paikalleen ja loodaa käyttelee ilokseen, tosin kaasun ja kytkimen yhteispeli on sen verran hankalaa että kaupunkinopeuksissa on hankala tehdä nättejä vaihtoja.

Häristin on kiharaisilla pikkuteillä elementissään. Ei kallistele, taittuu luottamusta herättävän oloisesti mutkaan ja budjettipainoksesta huolimatta vääntöäkin riittää ihan kivasti. Penkkeihin on veistetty juuri sen verran muotoa sivutukea että ratissa ei tarvitse roikkua, ja kuitenkaan käynti autoon ei ole mitenkään hankalaa. Jousituskin löytyy ja mukavuus on luokkaa kelvollinen, mutta ihan Citroën C6:n kyytejä tuskin kukaan odottikaan.

Satasen vauhdeissa menoa ei sitten olekaan enää yhtään liikaa, mutta kyllä tällä pärjäilee.



BMW i3 94Ah pikatyypit:

Hauskannäköinen tölkki, tämmöistä olen halunnut kokeilla jo jonkin aikaa. Varsinkin kojelaudan muotoilusta ja materiaaleista huomaa että tämä on designkapine. Jakkaroita on varattu neljälle, eikä takapenkkiläistenkään ole välttämätöntä amputoida jalkojaan mahtuakseen kyytiin. Istuma-asento tosin on sen verran hölmö että reidet irtoavat penkistä. Ikkunalinja on nykyautoksi poikkeuksellisen matalalla joten sekä business- että sikaosastolta näkee hyvin ulos.

Ovijärjestely on eksoottinen, takana on takareunasta saranoidut itsemurhaovet ja B-pilari puuttuu joten lyhyeen autoon on saatu isot kulkuaukot. Takaoven avaaminen kuitenkin edellyttää että etuovi avataan ensin, joten takapenkkiläisen päästäminen ulos autosta kolhimatta viereen pysäköityä autoa edellyttää tietynlaista koreografiaa; Kuski avaa etuoven ja jättää sen auki, seisoo etuoven ja autonsa välissä avaamassa takaoven, takapenkkiläinen kömpii pihalle ja väistää kuskin kanssa samaan väliin mahtuakseen sulkemaan takaoven, sitten taas väistetään jotta saadaan etuovi kiinni. Henkilökohtainen Lebensraum on hetkittäin sen verran säästeliäs ettei toivo kaverin tykästyneen valkosipuliin.

Ratin takaa vekotus vaikuttaa ainakin urbaaneissa touhuissa hauskalta kamppeelta. Ohjauksessa on bemarimaista tuntumaa ja "kaasun" vaste on sähköautoille tyypillisesti välitön. Nollasta sataan kipaistaan 7,3 sekunnissa joten ei tämä numeroidenkaan mukaan laiska ole. Liikennevalotaistoihin riittäisi vähempikin, ja jokapäiväiseen valtatiejyystöön tätä tuskin on tarkoitettukaan. Lyhyt akseliväli ja takaveto antaa talviajoon lupauksen seikkailusta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Rasvis kirjoitti: BMW i3 94Ah pikatyypit:

Nollasta sataan kipaistaan 7,3 sekunnissa joten ei tämä numeroidenkaan mukaan laiska ole. Liikennevalotaistoihin riittäisi vähempikin, ja jokapäiväiseen valtatiejyystöön tätä tuskin on tarkoitettukaan.
Liikennevalolähdöistä tuli tämä M3:n härnääminen mieleen.

https://youtu.be/PO5z32L32aY

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rasvis kirjoitti:Ratin takaa vekotus vaikuttaa ainakin urbaaneissa touhuissa hauskalta kamppeelta. Ohjauksessa on bemarimaista tuntumaa ja "kaasun" vaste on sähköautoille tyypillisesti välitön.
TM:n talvitestin perusteella hauskuus rajoittuukin sitten vain sinne kaupunkiin - ainakin/varsinkin talvisin. Omaa kokemusta en kylläkään omaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Rasvis kirjoitti:Ovijärjestely on eksoottinen, takana on takareunasta saranoidut itsemurhaovet ja B-pilari puuttuu joten lyhyeen autoon on saatu isot kulkuaukot. Takaoven avaaminen kuitenkin edellyttää että etuovi avataan ensin, joten takapenkkiläisen päästäminen ulos autosta kolhimatta viereen pysäköityä autoa edellyttää tietynlaista koreografiaa; Kuski avaa etuoven ja jättää sen auki, seisoo etuoven ja autonsa välissä avaamassa takaoven, takapenkkiläinen kömpii pihalle ja väistää kuskin kanssa samaan väliin mahtuakseen sulkemaan takaoven, sitten taas väistetään jotta saadaan etuovi kiinni.
Eikö takaovea saa sisältä auki vai miksi kuskin tarvii jo tuossa kohtaa hypätä ulos? Ts. onnistuuko etuovi auki -> takaovi auki -> takajannu ulos -> takaovi kiinni -> kuski ulos -järjestys?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, ainakin kombosta lyhyt/kapea/korkea muoto ja takaveto voisi varovasti veikkailla että tämä ei maantiellä ole ihan vakain mahdollinen paketti. Omaakaan kokemusta ei kuitenkaan ole lyhyttä kuivan kelin kaupunkistinttiä enempää.

Jäi mainitsematta että takaoven sisäkahva on oven etureunassa, eli selkeästi tarkoitettu etupenkkiläisen käytettäväksi. Ei kuitenkaan tullut kokeiltua saisiko sen venkuloitua takapenkiltä auki. Auton hankkinut kaveri oli saanut sen edellisenä päivänä joten mallisuoritus oli vielä vähän hakusessa. Ehkä tämä kannattaisi tehdä niin että etupenkkiläinen avaa oman ovensa mutta ei astu ulos, avaa takaoven lukituksen, takapenkkiläinen työntää oven auki ja astuu ulos, takapenkkiläinen sulkee takaoven ja väistää, jolloin etupenkkiläinen mahtuu ulos ja voi sulkea ovensa? Ei varmaankaan loppupeleissä ihan lähi-Idän rauhanprosessiin verrattava pulma mutta ulostautuminen ei kuitenkaan suju normaaliin trallalaa-tyyliin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Mitosta hajosi ohjaustehostin, joten nyt ajellaan jollain diesel-golfilla :mrgreen: Jostain kymmenluvun alkupuolelta tämä on, 1.6 diesel eli ei kulje mihinkään. Ymmärrän kyllä hyvin miksi näitä ostetaan, kulkee suoraan, on hiljainen ja mukava. Kovempaa ajettaessa puskee ikävästi, ei anna informaatiota ohjauspyörän kautta ja muutenkin turhan tunnoton.Normiajossa täydellinen, suu lukkiutuu auki-asentoon ja käsi jumittuu ratin kehän alapuolelle, turha informaatio katoaa auton ja kuljettajan väliltä. Tällä taitetaan mukavasti matkaa ilman häiriötekijöitä. Missä mun Mito oikein on? Haluan ajaa! :drinking:

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kaksi yhdessä raportissa eli viime viikon USA-keikalta Nissan Sentra ja Toyota Camry. Molemmat autovuokraamomalleja eli neloskoneella. Kummassakin luonnollisesti jenkilään sovitettu jousitus ja ohjaustuntuma. Eli jousitus on mukavuuspainotteinen ja ohjaustuntuma on kuin ratti olisi kiinni muovailuvahapallossa. Menee Freewayllä nätisti tasanopeussäätimellä kun ei mene ramppeihin liian lujaa. Kaupungissa helppo ja mukava kunhan ajaa kuten 90 vuotias kirkosta kotiin.


Kuva

Kuva

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vuokra-autona Alicanten matkalla oli Fiasco. taisi olla 2017-mallia. Oli jo osumaa vähän jokapuolella vuokrakäytössä kerätty, vaikka alle 50tkm mittarissa. Siisti kyllä sisältä edelleen, ja paikallisessa kalustossa nuo osumat oli enemmänkin sääntö. Parkkipaikkojen tilanahtaus kyllä pitää huolen niiden keräämisestä, siellä on ruudut Seat 600:llekin pienet.

Fiasco oli kaksijakoisin auto, mitä on ehkä ikinä ajanut. Jos moottori jätetään laskuista, niin hyvin positiivinen yllätys kaikin puolin, mukava ajaa ja matkustaa, vaikka tosin Espanjan sametinsileä asvaltti antaakin tasoitusta. Tuo kone vain oli sellainen, että paperilla normaalin suorituskyvyn saavuttamiseksi sitä pitäisi kepittää kuin isosti viritettyä pikkukonetta konsanaan, mutta silti tuloksena olisi vain tavallisen pikkuauton suorituskyky. Alle 2000rpm ei tapahdu yhtään mitään, ei oikein jaksa kerätä edes kierroksia ykköstä isommalla vaihteella. Normaaliin etenemiseen pitää olla yli 3000, mielellään yli 4000. On kuitenkin sentään äänieristetty hyvin, joten ei se sisälle niin haittaa, mutta aina tuntuu siltä, että on väärä pykälä silmässä. 58hv Punto on käytännössä rivakampi, kuin tuo 82hv 1.25 Duratec. Varmasti mikä tahansa muu konevaihtoehdoista on reilusti parempi tuohon koppaan. Tai mihin tahansa. Mutta jos tuollaista kippoa olisi käyttöautoksi katsomassa, niin tuo Fiesta on kyllä varteenotettava vaihtoehto, ja jollain muulla koneella olisi kyllä vahvasti ehdolla itselleni, jos olisin nyt vääränmerkkistä hankkimassa.

Tämä 1.25 Duratec on siis oikeastaan uudelleen nimetty Zetec. Kertakaikkiaan tympeä kattila.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

AutoMilanon Toyota Yaris ajossa, kun Giulietta on saamassa hoivaa.

Hyvää:
- Motorisoitu henkilökohtainen liikkumisväline jossa suojassa ulkoilmalta.

Huonoa:
- Muu.

Kiitos heille silti laina-auton mahdollisuudesta - ikävä olisi ollut taksilla kulkea, kun ei niiden saamisesta ole nykyään enää kovin hyvin takeita.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ vieläkö siellä on se musta tuning Yaris?

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Eiku tää on tällanen uuden näköinen viininpunainen Jaaris. Kummaa tässä on se, että 19 vuotta sitten nykäisin pakasta uutena Yariksen. Jotenkin oletin että olisi mennyt eteenpäin mallina, mutta tuntuu pudonneen kauemmaksi "normi"tasosta kuin oli vuosituhannen vaihteessa. Oli kyllä silloinkin huono - mutta tää tuntuu tosi samanlaiselta kuin muistikuva siitä 1gen Yariksesta. Tää on niinkuin tässä olis yksi pumpulista tehty liimapallo pyöränä keskellä autoa ja ratti on vain rekvisiittaa. Kaasupoljin on tollanen kuollut läpyskä ja sen asento on viitteellisesti liitoksissa liikkumisnopeuteen. Vaihteenvalitsimesta ei ihan tiedä onko pykälässä vai vapaalla. Aurinko kun sattui paistelemaan, niin kojelaudan näytöistä ei nähnyt oikeen mitään. En millään voi ymmärtää miksi joku ostaisi tällaisen. On tää silti arvosteltavissa, joten kai sitten parempi kuin hiljattain laina-auton virkaa toimittanut Skoda Fabia - sitä siirrellessä etsi katseella piilokameran kuvausryhmää.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^^ huomaa Lerppu, että ( jälleen, In Toyota we trust ) Toyota takaa alfistille vähästressistä backuppia varsinaisen nautintovälineen ollessa huollossa :mrgreen: :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
äMKoo
Viestit: 173
Liittynyt: 19 Marras 2006, 19:55
Car(s): V6
Paikkakunta: Turku

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja äMKoo »

Kia Ceed ylämäkiajo testissä. Hyvin tällä pärjää kunhan muistaa yrittää tarpeeksi
https://youtu.be/KQ92AiTXkzM

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Touche. Kyllähän Toyota minut töihin siirsi. Toivottavasti siirtää takaisinkin parin tunnin kuluttua.

EDIT: no nyt en kyllä tiedäkään kumman värinen oli, vilkaisin byroon ikkunasta että punainen, mutta tuossahan jököttää samanlainen kauhistus vieressä! Vien takaisin sen kumpaan avaimet käy...

EDIT 2: ...se oli musta...
Liitteet
Musta vai punainen, who knows.jpg
Musta vai punainen, who knows.jpg (55.06 KiB) Katsottu 10111 kertaa

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Kuulin huhua että toyota on niin massatavaraa että avainkaan ei ole yksilöllinen.

Lähteeni on luotettava..

https://www.youtube.com/watch?v=l9FJjLbHxlA

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja AVe »

Citroën C3 oli sijarina kun firman pakun käytin huollossa.
Positiivista autossa oli se että ei ollut oma. Eikä muuten tuollaista koskaan tulekaan.
Negatiivista sitten enemmänkin.
Ohjaustuntuma, ei ole.
Ajettavuus, ihan kuin ilmassa leijailisi menemään.
Moottori, ravistuksesta päätellen kolmemukinen.
Rengasmelu, kova.
Ulkonäkö, järkyttävä.
Penkki, ei reisitukea.
”Infotainment” näyttö, jälkeenpäin sisään paiskatun näköinen tekele.
Selkeesti siis ranskalainen ruumiinliikutusväline.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja karila »

pientä koeajoviihdykettä:

Audi A5 2.0 tdi A quatro: alla 18 " 235/40 renkaat , urheilualusta. Kovempaa rengasmelua kuin Giulia Veloce nastarenkailla,takapäässä kohisi.
Mutkatiellä alkoi hieman leijumaan kun painoi kurveihin vauhdilla, ei siis samaa imua tiehen kuin Velocella. Motarilla tasanopeudella kun painoi kaasua rivakasti, niin perästä kuului " klonks". Ohjaus hieman liian kevyt meikäläiselle. Hyvä istuin. Samaa tasoa Velocen penkin kanssa. Tylsän näköinen. Kaksoiskytkin -vaihteisto... hmm

Uusi 3 bemu G20. 2.0 tda x-drive. Hyvä penkki, ohjaus melkein Velocen veroinen, muttei tämäkään taitu mutkiin Velocen veroisesti.
Oisko melua hieman vähemmän kuin Audissa, vaikka alla 19 " renkaat. Korimuoto miellytti silmää enemmän kuin Audi. 8v ZF sama kuin Velocessa.
No, kumpikaan ei aiheuttanut samaa omistushalua kuin Veloce 280 hvQ4. Veloce myös kaunein näistä, tiätty :)
- Kari

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

AVe kirjoitti: Selkeesti siis ranskalainen ruumiinliikutusväline.
Ei minun autoni ole ollenkaan tuollainen.

---

Volvo V40 D2 oli vuokrapelinä hetken aikaa.

+ Sisätilojen katkaisimien miellyttävä tuntuma
+ Mootorissa yllättävän ronski alavääntö (joskin liikkeellelähdöt yms. kaupunkiajo turhan kulmikasta))
+ Hyvä ajoasento ja penkki

- Takaa ahtaampi kuin omat verrokit (Giulietta, Mégane)
- Yllättävän epämukava & pintakova jousitus
- Ei erityisen analoginen ohjaustuntuma

Autossa oli nastarenkaat - ei enää ikinä omaan autoon.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Kävin tuota Lahden yksilöä katsomassa ja pienellä koeajolla. Onkohan vain tarra-Essesse? 135 heppaisena kuitenkin myydään.

Ajollensa kyllä varmaan niinkuin pitääkin. Nauratti melkein ääneen tuolla ajaminen. (Vaikka on kitkat alla..) Alustaltansa tuntui jämäkältä ja ehjältä.

Moottorin äänet kiihdyttäessä toivat jotenkin Ducatin mieleen. Olisiko jopa alakerrassa jotain ongelmaa? Voi olla Abarthin normaalikin ääni. En tiedä johtuiko tuosta putkistosta. Ei taida tuossa olla ihan vakio putki.

Flektin välissä harraa joku irtonainen valkea sylinterin muotoinen muovinpala. Tuon he korjaavat kyllä nyt kun huomasivat.

Saksan tuonti eikä huoltokirjaa. Pientä käytönjälkeä löytyy, esim helmojen saumat vähän jostain irvistää. Samoin tarrojen jotkut reunoista hieman repsottaa. Kuskin penkin nahassa pieni naarmu mutta ei kovin kulunut eikä revennyt. Vanteet on saanut kanttaria.

Mutta jakopää on juuri tehty. Ja muutenkin odotin pahempaa. Positiivinen fiilis tuosta jäi.

https://www.nettiauto.com/fiat-abarth/500/9989608
Liitteet
IMG_2403.jpeg
IMG_2403.jpeg (310.01 KiB) Katsottu 9625 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mandeprkl kirjoitti:Positiivinen fiilis tuosta jäi.
No onhan tuo makea peli!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^^ Hieno Abarth :-D :-D . Nämähän näyttävät pitävän hintansa todella hyvin, oikeasti siis ollakseen 11v ikäinen. Miksi etu- ja takapenkit ovat eriväriset? Muuten, paljonkos näitä Apartti 500:a on maailmaan tehty?

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

JiiPee kirjoitti:^^ Hieno Abarth :-D :-D . Nämähän näyttävät pitävän hintansa todella hyvin, oikeasti siis ollakseen 11v ikäinen. Miksi etu- ja takapenkit ovat eriväriset? Muuten, paljonkos näitä Apartti 500:a on maailmaan tehty?
Näissä nahkasisustaisissa on aina vain etupenkeissä väri. Takapenkit ja jopa kyynärnoja taitaa olla aina mustaa. Tässä ei kyllä tainnut kyynärnojaa edes olla.

Tuntuu olevan kyllä hemmetin paljon näitä valmistettu vaikka ei kovin usein vastaan tulekkaan.

Jäi kyllä omituinen kutina takapuoleen. Saa nähdä lähteekö yön aikana... :roll:

Kiva oli kyllä ajaa. Kunhan muistaa sport-napin. Kaikin puolin mukavampihan Mersu on ajaa ja käytännöllisempikin. Ja nopeampi. Mutta ei se ajaminen noin hauskaa ole. Prkl...

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Peugeot 2008 bensa-automaagi vuodelta 2018, ajokilometrit n. 5tkm.

Viikon kurvailut Andalusiassa ja Costa Del Solilla tällä muodikkaaseen pikku-Suvien luokkaan kuuluvalla laitoksella suoritettu (ensikertaa käskytettävänä vajaavetoinen korkea auto - irvileuat voivat olla hiljaa Giuliettan normijousituksesta), palastellaan hiukan tuntoja tähän.

Auto on ruma. Mitäpäs siitä, niin on kuskikin! Joten huristelemaan. Ennen sitä hiukan kummastusta tuottaa järkyttävällä palautusjousella varustetut ovet, jos ote herpaantuu ennen kunnollista "loveen" sovitusta, ovi kuin ovi tulee VAUHDILLA kiinni. Kiusallista ja epämukavaa. Mutta kolmehenkinen perhe mahtuu kyytiin ja matkatavarat myös.

Varusteita kabiiniin on tungettu hur såm helveten. Sinänsä laatuvaikutelma on ihan ok - parempi kuin Giuliettassa, mutta jää toki modernista BMW:stä (jos tässä nyt omiin kulkineisiin peilaa). Peugeot osoittautuu esimerkiksi siitä miten varusteiden määrällä ei juuri ole väliä jos ne ovat laaduttomuudessaan lähellä käyttökelvotonta. Ilmastoinnin säätönappula menee jumiin alkumetreillä ja laite menee vikatilaan. Ei voi säätää, onneksi asetus on "soft-auto 21°C" - harmillisesti tämä ei riitä takapenkille ja poika onkin välillä niin huonossa hapessa että joudutaan pysähtelemään tai pitämään ikkunoita auki (pysähtely sinänsä hyvä, koska kuskin penkki sai käteni puutumaan ja pistelemään, en osaa sanoa miksi). Navigaattori on surkea ja näppäimistö ei ole mallia QWERTY (vaan ABCDEFG...jne), joten osoitteiden näpitys epätarkalle kosketusnäytölle on vähintäänkin haastavaa.

Ajamisesta; auto on korkea, joten ajamaan pääsee helposti, ajoasento on kuin keittiön pöytää ajaisi ja niin on ajotuntumakin. Jos pöytä kallistelisi jatkuvasti. Sinänsä kyyti on ihan mukavaa, ei tosin houkuta menemään mutkiin kävelyvauhtia kovempaa. Siitäpä päästäänkin suorituskykyyn, joka ilahduttavasti sopii ajo-ominaisuuksiin kuin nenä päähän. Jäätiköt sulavat nopeammin kuin tämä Peugeot kiihtyy. Sinänsä asia on harmillinen (siis sekä jäätiköiden sulaminen että Peugeotin suorituskyky), koska mutkia varten joutuu hidastamaan ja tämä johtaa mutkaisella tiellä epämieluisaan ketjureaktioon jossa vauhti hyytyy hyytymistään, kaasunpainallus lähinnä kertoo siitä että auton saa liikkumaan. Hyvä sinänsä kun ikkunat ovat auki niin ajoviima ei pahasti haittaa.

Päästiin silti paikasta toiseen ja oli mukava loma. Henkilöauto on kyseisen esimerkin kaikista heikkouksista huolimatta täysin ylivoimainen liikkumisväline!
Liitteet
2008.jpg
2008.jpg (87.39 KiB) Katsottu 9386 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Hyvä rapsa, mutta eihän tuo nyt ruma ole!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^ Miten kuvailisit sen viistoperäbemarin muotoilua? :wink:

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^BMW - ajamisen iloa. Ja iloa ettei autoa ajaessa sitä tarvitse itse nähdä. 8)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:^BMW - ajamisen iloa. Ja iloa ettei autoa ajaessa sitä tarvitse itse nähdä. 8)
Tuttujen neliveto-GT:ssä tehtiin matkaa Ilmajoelta Helsinki-Vantaalle ja takaisin viime viikolla.

Mistähän aika massiivinen uraherkyys ko. yksilöllä mahtaa johtua, kun takapenkkiläisille meinasi tulla
kiemurtelusta huono olo ? Uudet renkaat tulossa toki alle, nyt alla jo neljättä kesää ensiasennusrenkaat ...
Ohjaus myös liian paljon tehostettu vrt. 2010 5-sarja, joka heillä oli viimeksi. Myös rengasmelua
ihmeteltiin porukalla kun sitä oli selvästi 500-sarjaa enemmän. Siihen totesin, että kyllä sitä Giuliassakin
on esim. C5 X7:aa tai varsinkin itselleni parasta verrokkia 2000-luvun alun 500-sarjaa enemmän
( ns. Panzerwagen n. 1800 kg:n omapaino :wink: )

Vikuroiko Lerppu omasi matka-ajossa ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti:Tuttujen neliveto-GT:ssä tehtiin matkaa Ilmajoelta Helsinki-Vantaalle ja takaisin viime viikolla.

Mistähän aika massiivinen uraherkyys ko. yksilöllä mahtaa johtua, kun takapenkkiläisille meinasi tulla
kiemurtelusta huono olo ? Uudet renkaat tulossa toki alle, nyt alla jo neljättä kesää ensiasennusrenkaat ...
Ohjaus myös liian paljon tehostettu vrt. 2010 5-sarja, joka heillä oli viimeksi. Myös rengasmelua
ihmeteltiin porukalla kun sitä oli selvästi 500-sarjaa enemmän.
Eikös tuossa nyt tule vastaus sekä rengasmeluun että ikävään käytökseen: vanhat ja kuluneet, alunperinkin ikävät runflat -renkaat. Alle jotain pyöreäolkaista ja vaimeaa, niin luulisi sekä rauhoittuvan että vaimenevan melkoisesti...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Jos tosiaan runflatistä kärsitty neljä kesää, niin maailma aukeaa kun renkaat vaihtuu. Liian tehostettu ohjaus? Mulla on ollut kaksi F34:sta eikä voi kyllä millään allekirjoittaa tuota, LCI on toki parempi kuin pre-fl (ehkä siksi että auto edelleen alle parikymppää rullattu). Vitosia oon myös tietty ajanut, uusinta sukupolvea en, mutta neljää edeltävää: F34 ohjaus on lähes identtinen F10/11 kanssa. Liekö autossa huonon renkaistuksen lisäksi jokin vika alustassa? Joissain näistä on Continentalia ensiasennuksena - niiden sivuvalleissa on uskomattoman paljon vaihtelua ja voivat olla karmaisevan löysät. Vaihtoon, vaihtoon moiset kumipallot - pientä ensiapua saa reippaista ylipaineista.
(Muutenkin F34 on enemmän F10 kuin F30, mutta mukavampi. Ehkä joku tulkitsee sen "löysyydeksi"?)

EDIT: ja vastaus kysymykseen - ei vikuroi oma F34.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Viikonloppuna tuli ajeltua muutamaakin auto kun tuli myytyä oma kakkospeli pois ja moottoripyöräily ei olekkaan niin kivaa +-0 räntäsadetta ja ohuttayläpilveä - kelissä.

Ensin vuosien takainen unelma eli Z4 coupe 2008 Ramis autossa. Ikäisekseen auto ulkoa ja sisustaltaan(punainen sport nahka:) hienossa kunnossa ja selkeästi hyvin pidetty kaikin puolin. Verrokkeina muutama muu joita kävin katsomassa ja ei kyllä pystynyt niistä tarjoamaan yhtään euroa. Ajossa jämpti, pikkuisen leveät nakit vetelee, mutta ei pahasti. 265 hevosta jopa vanhalla automaatilla kuljettaa tuota pienehköä tohvelia yllättävän raivokkaasti. Hymy oli huulilla kun palasin, vaimon mielestä liian vanha(auto) mun mielestä ihan ok(auto). Kuitenkin pieni pelkuri iski ja jätin ottamatta, vaikka tarjous oli ok. Kohta hakataan kuitenkin kaikki lisäverot autoiluun ja elämiseen, että ei vaan ole pioneerihenkeä kaupunkiautoilla tuolla.

Kakkosena koeajo 116DA 2017 pimmeri. Siisti 18.000 ajettu ja eka 10ke pyyhitty hinnasta. Kulki ihan ok ottaen huomioon tuon tehon 116hv? Kolmemukinen diesel älyttömän hiljainen, hiljaisin diesel mitä olen ajanut. Kaikin puolin laatutuotteen oloinen, mutta jotenkin jos ledvalot on suunnilleen ainoa oikea lisävaruste niin ei pysty, jotenkin alkaen maku ja mallisarjan ikä näkyy kaikkialla ja uusi tulee syksyllä niin jätin senkin kauppaan.

Mini Clubman DA 2016. Minimiehenä piti tuollainenkin kokeilla Helsingin räntäsateessa. Ei moitittavaa tässäkään jämptisti kulkee 8 vaihteinen aisin pärjää zf:lle ihan loistavasti ja ohjaus penariin verrattuna pikkuisen tarkempi tai nopeampi ainakin omasta mielestä. Eihän toi mikään perhefarkku ole mutta kahdelle ihan ok tilat. Sisusta oli perus, mutta muuten tykkään Minin kojelaudasta ym. josta on poistettu i ja 2 gen suurimmat epäkäytännöllisyydet, mutta jätetty erikoisuuksia laadukkaalla tuntumalla. Oma hinta-ajatus meni läpi myyjälle, mutta sitten sekin jäi kauppaan.

Sikana säkissä kokeilematta tuli sitten vähän varustellumpi 2018 countryman 1.5 3syl. bensa automaagilla. Edeltäjä oli Coopperi samalla koneella, mutta siinä korissa 6 vaihteinen auto, nyt tulee vertailukohtaa kuon on sama motti ja 8 vaihteinen.

Afaton jakso jatkuu, pikkuisen houkutti hävytön tarjous noista halvimmista Stelvioista, mutta ei sitten kuitenkaan - liikaa kuitenkin. Odotellaan jos tuo uusi pienempi suv tulee tuotantoon Genevessä ollutta protoa mukaillen.

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

lerppu kirjoitti:^^Jos tosiaan runflatistä kärsitty neljä kesää, niin maailma aukeaa kun renkaat vaihtuu. Liian tehostettu ohjaus? Mulla on ollut kaksi F34:sta eikä voi kyllä millään allekirjoittaa tuota, LCI on toki parempi kuin pre-fl (ehkä siksi että auto edelleen alle parikymppää rullattu). Vitosia oon myös tietty ajanut, uusinta sukupolvea en, mutta neljää edeltävää: F34 ohjaus on lähes identtinen F10/11 kanssa. Liekö autossa huonon renkaistuksen lisäksi jokin vika alustassa? Joissain näistä on Continentalia ensiasennuksena - niiden sivuvalleissa on uskomattoman paljon vaihtelua ja voivat olla karmaisevan löysät. Vaihtoon, vaihtoon moiset kumipallot - pientä ensiapua saa reippaista ylipaineista.
(Muutenkin F34 on enemmän F10 kuin F30, mutta mukavampi. Ehkä joku tulkitsee sen "löysyydeksi"?)

EDIT: ja vastaus kysymykseen - ei vikuroi oma F34.
Eikös tuon F34 pohjalevy ole muokattu F10 pohjalevystä ja sen takia on lähempänä F10 kuin normaalia 3-sarjaa? Näin ainakin muistaisi lukeneeni silloin kuin tuo 3-sarjan Gt tuli.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

sataviisysi kirjoitti: Afaton jakso jatkuu, pikkuisen houkutti hävytön tarjous noista halvimmista Stelvioista, mutta ei sitten kuitenkaan - liikaa kuitenkin. Odotellaan jos tuo uusi pienempi suv tulee tuotantoon Genevessä ollutta protoa mukaillen.
Sen pohjalta mitä olemme keskustelleet autoista niin en suosittele sinulle halvimpia Stelvioita koska et kuitenkaan viihdy telttatuoleissa. Jos jaksat nostaa fillarit kattotelineelle niin bensa-Giulia Veloce tai Veloce Pack -varusteilla olisi varmaakin se parhaiten sopiva.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Gusse kirjoitti: Eikös tuon F34 pohjalevy ole muokattu F10 pohjalevystä ja sen takia on lähempänä F10 kuin normaalia 3-sarjaa? Näin ainakin muistaisi lukeneeni silloin kuin tuo 3-sarjan Gt tuli.
Pohjalevystä en tiedä mutta ajettavuudeltaan ja äänieristykseltään F34 on omankin kokemuksen mukaan lähempänä 5-sarjaa kuin 3-sarjaa. Hyvä maantieauto ja OK näköinen kunhan katsoo edestä +-15 asteen kulmasta niin että ei näe sivuprofiilia tai perää. (Joo, ulkonäkö on aina 99.999% makuasia ja "ajettavuus" on taas ehkä luokkaa 50% riippuvainen omista preferensseistä.)

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Kuitataan molemmat edelliset :lol: ja F34 omistaneena pääosin samalla linjalla patin kanssa. Ulkonäkö paranee pikkuisen väh 19" vanteilla ja M-sportilla, mutta silti jotenkin kömpeön oloinen. Tilat tietysti on se plussa ja ajettavuus oli enemmänkin sellaista laiskottelua kuin dynaamista - varmaan tuo pidempi akseliväli vs. 3 sarja tekee sellaisen "löysähkön" fiiliksen ja myös 320i ei tuossa kopassa ollut mikään raketti. F34 on kuitenkin varmaan perheelliselle loistava farkun korvike ja pitkälle matkalle leppoisa kumppani. 5 bemu ei koskaan ole sytyttänyt enkä ole ikinä sellaista edes koeajanut :o:

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
Gusse kirjoitti: Eikös tuon F34 pohjalevy ole muokattu F10 pohjalevystä ja sen takia on lähempänä F10 kuin normaalia 3-sarjaa? Näin ainakin muistaisi lukeneeni silloin kuin tuo 3-sarjan Gt tuli.
Pohjalevystä en tiedä mutta ajettavuudeltaan ja äänieristykseltään F34 on omankin kokemuksen mukaan lähempänä 5-sarjaa kuin 3-sarjaa. Hyvä maantieauto ja OK näköinen kunhan katsoo edestä +-15 asteen kulmasta niin että ei näe sivuprofiilia tai perää. (Joo, ulkonäkö on aina 99.999% makuasia ja "ajettavuus" on taas ehkä luokkaa 50% riippuvainen omista preferensseistä.)
En jaksa tarkistaa, mutta muistikuva on että ei ole suoraan F10 vaan F30 Kiinan markkinoille tehty pidennetty limusiinimallin pohja. Joka lienee paljosta velkaa F10:lle. F34 on jokatapauksessa letkeä ja vaivattoman suorituskykyinen, tilava perheauto. Siksi toinen sellainen putkeen tuli kotiin about vuosi sitten 320i nelikkona. Jos olisi munaa yhtään enempää, niin kakkosautona voisi olla joku hauskempikin kuin Giulietta, mutta oon tällanen laiskanpulskea wannabe-petroseksualisti...

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Tulipa itsekin polkaistua muutama BMW, ensin 216d Gran Tourer Business -18:
+ lääniä riittää koko perheelle. Selkeästi tilavin merkkinsä edustaja mitä vastaan on tullut. 520d tuli jo henkisesti ostettua, mutta eihän sinne noita teininroikaleita saa mahtumaan kolmea kappaletta kuvitteelliselle kotimaanmatkalle. Fiat 500L voittaa sen mennen tullen. Gran Tourer tarjoaa jo saman ja lisäksi valtavan tavaratilan. Takanakin hyvä istuma-asento ja säädettävyys tarvittaessa.
+ 1.5 litraa ja kolme sylinteriä riittää kuljettamaan isoakin kaappia. Mitään sporttiahan tässä ei olla etsimässä. Ilmeisesti todellinen kulutuskin huitelee 5.0 - 5.5 litralle sataa kilsaa kohti. Vähän eri juttu kuin tämä FIRE:n 7.5 - 8.0 95E:tä sadalle - polttoaineiden hinnat nousee taas ja kukaan ei viitsi edes valittaa. Olkoonkin, että 500L:n reaalihinta on jossain Lauantaipussin ja Pandan Juhlakonvehtien luokassa kun auto on kuusivuotias - että aika paljon saa ajella säästääkseen tuota autojen hintaeroa takaisin... Fiatilla ei kyllä toista 150tkm tosin viitsi enää ajaa.
+ hallintalaitteissa on hyvä, toimiva ja vankka tuntu. Jämäkkää ja voimaa tarvitsevaa ohjausta myöten. Oma Twingo tuntui leluautolta tuon jälkeen. Tosin kun Rellussa on mosa takakontissa, tuntui Bemari todella keulapainoiselta. Onhan tuosta valitusta ollutkin Active Tourerien koeajoissa, ellei ole sattunut 50/50-balanssia tähän mallistoon.
+ ajettavuus rentoa ja mukavaa, mutta omaan makuun tarpeeksi tarkkaa. Ajossa Fiatia mukavampi ja hiljaisempi. Diesel vetää melkein kuin bensakone ottaen kierroksia huomaamatta punarajalle. Tosin se vetää kyllä 1500 alkaen moitteetta, tasaisesti ja vääntäen.
+/- nappuviidakko ja ruutujen käyttölogiikka. On hajautettu sitten kaikki moneen eri paikkaan, että ummikon vaikea löytää esim. ajotietokonetta komentavaa nappia. Sanoisin, että U-Connect oli alkuunsa helpompi pala selviteltäväksi ilman manuaalia.
- musta perusmaalipinta on kuin itse spreijattu. Appelsiinipintaa niin, ettei Fiatissakaan tuollainen menisi läpi. Onkohan BMW:t herkkiä ruostumaan..?

ja se toinen BMW, se oli X5 3.0sd -08:
+ tilava, tyylikäs ja kerrassaan haluttava. Uskomattoman ehjä ja moitteettoman hyväkuntoinen ollakseen 300tkm ajettu.
+ 286 diesel-hevosta kiskoo näemmä vaikka kerrostalon kiivaaseen laukkaan viivalta. Tuskinpa nelivedostakaan haittaa on... Ei aivan yhtä väkivaltaisen rivakka kuin kokeilemani lastutettu Meisselin c-farkku 3-litran disukalla, mutta kuitenkin. Ja se murina kun pata lyödään tulille. Luulee, kuulee ja näkee suorastaan jo jäätikön putoavan mereen ja pinnan nousevan kohinalla..
- ajettavuus on kyllä jotain tuollaista kerrostalo pyörillä -osastoa. Täytyy kyllä sanoa, että tässä yksilössä oli jotain pahasti pielessä, täryytti kauheasti 100-120 vauhdeissa ja fiilis sotki kaiken ajattelun tuolla koeajolla. Ohjaustunnossa ei tuon kohdalla voinut puhua, mutta auto kääntyi kun rattia käänsi. Vaimo sanoi ettei saanut tuntumaa autoon.
- kulutus ja omistamiskulut. Eipä hetkellisen kulutuksen mittari juuri alle 10 l/100km laskenut, ja veikkaan että koeajon keskikulutus oli 15 litraa sadalle. Luvattuun 8.3 litraan sadalle vaaditaan varmaan tasamaasto ja vakio 80km/h kruisailunopeus. Ajoneuvovero huitelee vuodessa tuhannnen euron luokassa... vakuutuksia en uskaltanut edes tuolle tarkistuttaa.


Eli kahdesta "tila-Bemarista" saattaa valikoitua 216d vielä alle, saas nyt nähdä. Jos jollakulla olisi tuollaisesta ajatuksia, niin mielenkiinnolla kuuntelisin!

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kivijärvi kirjoitti: + ajettavuus rentoa ja mukavaa, mutta omaan makuun tarpeeksi tarkkaa. Ajossa Fiatia mukavampi ja hiljaisempi. Diesel vetää melkein kuin bensakone ottaen kierroksia huomaamatta punarajalle. Tosin se vetää kyllä 1500 alkaen moitteetta, tasaisesti ja vääntäen.
+/- nappuviidakko ja ruutujen käyttölogiikka. On hajautettu sitten kaikki moneen eri paikkaan, että ummikon vaikea löytää esim. ajotietokonetta komentavaa nappia. Sanoisin, että U-Connect oli alkuunsa helpompi pala selviteltäväksi ilman manuaalia.
- musta perusmaalipinta on kuin itse spreijattu. Appelsiinipintaa niin, ettei Fiatissakaan tuollainen menisi läpi. Onkohan BMW:t herkkiä ruostumaan..?
Kun meillä oli perheessä muutaman vuoden ainoastaan BMW:eita ja niihin kerääntyi kilometrejä yhteensä noin 65tkm/a niin BMW huollossa tuli käytyä muutaman kerran ja sijaisautona oli useasti joku 2-sarjan Grand Tourer joko bensa- tai diesel kolmosella.

Itse koin etuveto-BMW:iden ajo-ominaisuuksien olevan enemmän VW Touran tyyppisiä kuin perinteistä BMW:tä. Eivät houkutelleet mitenkään ns. "urheilulliseen ajotapaan" vaan pikemminkin tarjosivat paikasta A paikkaan B logistiikka fiilistä. Olen kanssasi samoilla linjoilla että 2 GT:n ajotietokone yms. setup oli sekalainen ja tomaatin vaihdekeppikin mennyt taaksepäin takaveto BMW:hen verrattuna .

Minulle ei herättänyt omistamishaluja koska mini/micro-van vaihe lasten kanssa on jo ohi ja jotenkin en nähnyt ja kokenut juurikaan eroa hintalapun lisäksi johonkin Touran tai Mazda 5 tyyppiseen työkaluun.

Anyway, me jokainen olemme erilaisia ja 2-GT varmaankin löytää yleisönsä. Joka varmasti Suomessa on suurempi kuin esim. Stelviolla.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Peugeot Rifter 1.5 diesel 100hp-versio
- "muotoilun juhlaa" :mrgreen:
- vaihdekepin seudun "patti" suhteettoman iso haitaten oikean koiven lepuutusta. Sai kikkailla istuinkorkeutta ja -etäisyyttä, jotta vaivasta pääsi. Mm. Renu Scenicin II-sukupolvessa asia ei kiusannut yhtään.
+/- ohjaus etenkin parkkipaikkapyörittelyssä synteettinsen tuntuinen. Mutta jos tuohon alle puolen tunnin tottui ja maantiellä ei koko asiaa ajatellut, ei se huono voi olla. Erään Toyotan tuntumaan ei tottunut 1½ vuoteen.
+/- "laatuvaikutelma" - no ei ole kauhean kaksinen, mutta sentään peruspakua parempi etenkin tekstiilien ja yleisen fiiliksen osalta. Ämpärimuovikin on pehmeää verrattuna joihinkin materiaaleihin ja osassa kohtaa suunnittelija on ollut ihan kahvilla. Joku vaihdekepin ympäristö on niin aneeminen, että vaikea ymmärtää. Toisaalta on panostettu kaikenmaailman säilytysratkaisuihin, mitä ei rahallakaan saa moneen, ja ne on toteutettu hyvin.
+ liukuovet ne vaan on kätevät
+ julmetusti tilaa takana. Kolme erillistä ja erikseen säädettävää istuinta takaa loistavan matkustusmukavuuden. Lattia tasainen, joten jalatkin saa ottaa mukaan.
+ 1.5-litrainen diesel kuljettaa sitkeästi, vaikka tehoilla ei juhlita. Kuulostaa enempi dieseliltä kuin BMW:n puolitoistalitrainen. Toisaalta rehellinen raksutus auttaa sopivien välitysten valinnassa. Pykäliä on viisi ja kolme pisintä on todella pitkiä. Kaupungissa pirteä, maantiellä aika kesy menijä. Kiihtyy kuitenkin kun satasessa antaa kaasua toisin kuin 500L Firellä.
+ ajoasento toimii pl. oikean jalan osuus. I-Cockpit toimii, ratti on just oikeassa paikassa ja oikean kokoinen. Vain nahka puuttuu, jos se nyt autoilua paremmaksi muuttaa. Vaihteisto pelaa kevyesti, vain polkimet ovat Ranskaa aidoimmillaan. Outo asento haittasi vähemmän kuin muissa ajamissani PSA-tuotteissa.
+ todella rauhallinen, vakaa, mukava ja hiljainen maantiellä. Eipä olisi uskonut ennen koeajoa. Pakettiautomaista olemustaan paljon parempi ajaa, vaikka itse pa-fiilistä ei korkealla istuessa pääse karkuun. Enemmänkin katumaasturimainen fiilis kuitenkin kuin Hiacen puikoissa olo. Istuin on mitä yksinkertaisin, mutta toimii vissiin kun asiaa ei ajossa ajatellut. Käsinojat on vain tehty vaahtomuovista ja puukepistä. Halvempaa ja oletettavasti hajoavampaa ei ole koskaan vastaan tullut.

Liekö vika BMW:ssä vai kuskissa, mutta allekirjoittanut piti enemmän Rifteristä kuin Gran Tourerista. Liekö enemmänkin epäusko siihen, että se premiummerkki tarjoaisi lopulta yhtään enempää tai edes vastinetta rahalle, vaikka BMW:n tyyli puree ja kaikki näyttää harkitulta eikä ole halvimmasta mahdollisesta matskusta tehty. Näitä Combo/Berlingo/Rifter-autoja saa kaksi yhden Biimerin hinnalla. Uskon vakaasti, että niillä kahdella ajaa pidemmälle ja halvemmalla kuin BMW:llä :-D Oiskohan nyt pahakin rasti ostaa uusi tällainen...? Mites tää 1.5 diesel odotettavasti käy ja kukkuu jatkossa, tietääkö kukaan?

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jaa, täällä jutusteltiin taka-ovellisesta kakkossarjalaisesta. F45 ajettu, liiankin monta kertaa. Laadukas etuvetoinen perus kehonkuljetin. Jos haluaa maksaa BMW-logosta, niin saahan siitä varmaan vastinettakin, mutta Golfin saa halvemmalla. Sama arvio koskee etuvetokakkosen pohjalta tehtyä X1:stä (F48), joka on selkeä taka-askel verrattuna ensimmäiseen generaatioon (E84). Itselle ei jatkoon näitä Baijerin poikittaiskoneisia, mutta mikä jottei jollekulle muulle jos tykkää - ei ne missään nimessä huonoja autoja ole!

Sen verran on todettava että 3-mukinen kone on erinomainen. Varsinkin kun sitä käytössä edeltänyt PRINCE ei tosiaan ollut "käyttövarmimmasta" päästä... Paholaisenmehua juopottelevia malleja en ole kokeillut sen jälkeen kun F31:stä moisella pannulla pääsin eroon.

Mutta jos moottorina B38 kiinnostaa, niin sitten F20 kuorissa (lci väkisin) - saa ihan Friedrichshafenilaisen Vaihdetehtaan mehumaijan eikä tarvii ottaa Aisinia. Erinomainen kilkotin on tuo ykkössarjalainen. Saas nähdä kuinka nyt käy uuden version kanssa, ei hyvältä näytä (pun intended)...

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Kivijärvi kirjoitti:Tulipa itsekin polkaistua muutama BMW, ensin 216d Gran Tourer Business -18:
+ lääniä riittää koko perheelle. Selkeästi tilavin merkkinsä edustaja mitä vastaan on tullut. 520d tuli jo henkisesti ostettua, mutta eihän sinne noita teininroikaleita saa mahtumaan kolmea kappaletta kuvitteelliselle kotimaanmatkalle. Fiat 500L voittaa sen mennen tullen. Gran Tourer tarjoaa jo saman ja lisäksi valtavan tavaratilan. Takanakin hyvä istuma-asento ja säädettävyys tarvittaessa.
+ 1.5 litraa ja kolme sylinteriä riittää kuljettamaan isoakin kaappia. Mitään sporttiahan tässä ei olla etsimässä. Ilmeisesti todellinen kulutuskin huitelee 5.0 - 5.5 litralle sataa kilsaa kohti. Vähän eri juttu kuin tämä FIRE:n 7.5 - 8.0 95E:tä sadalle - polttoaineiden hinnat nousee taas ja kukaan ei viitsi edes valittaa. Olkoonkin, että 500L:n reaalihinta on jossain Lauantaipussin ja Pandan Juhlakonvehtien luokassa kun auto on kuusivuotias - että aika paljon saa ajella säästääkseen tuota autojen hintaeroa takaisin... Fiatilla ei kyllä toista 150tkm tosin viitsi enää ajaa.
+ hallintalaitteissa on hyvä, toimiva ja vankka tuntu. Jämäkkää ja voimaa tarvitsevaa ohjausta myöten. Oma Twingo tuntui leluautolta tuon jälkeen. Tosin kun Rellussa on mosa takakontissa, tuntui Bemari todella keulapainoiselta. Onhan tuosta valitusta ollutkin Active Tourerien koeajoissa, ellei ole sattunut 50/50-balanssia tähän mallistoon.
+ ajettavuus rentoa ja mukavaa, mutta omaan makuun tarpeeksi tarkkaa. Ajossa Fiatia mukavampi ja hiljaisempi. Diesel vetää melkein kuin bensakone ottaen kierroksia huomaamatta punarajalle. Tosin se vetää kyllä 1500 alkaen moitteetta, tasaisesti ja vääntäen.
+/- nappuviidakko ja ruutujen käyttölogiikka. On hajautettu sitten kaikki moneen eri paikkaan, että ummikon vaikea löytää esim. ajotietokonetta komentavaa nappia. Sanoisin, että U-Connect oli alkuunsa helpompi pala selviteltäväksi ilman manuaalia.
- musta perusmaalipinta on kuin itse spreijattu. Appelsiinipintaa niin, ettei Fiatissakaan tuollainen menisi läpi. Onkohan BMW:t herkkiä ruostumaan..?

ja se toinen BMW, se oli X5 3.0sd -08:
+ tilava, tyylikäs ja kerrassaan haluttava. Uskomattoman ehjä ja moitteettoman hyväkuntoinen ollakseen 300tkm ajettu.
+ 286 diesel-hevosta kiskoo näemmä vaikka kerrostalon kiivaaseen laukkaan viivalta. Tuskinpa nelivedostakaan haittaa on... Ei aivan yhtä väkivaltaisen rivakka kuin kokeilemani lastutettu Meisselin c-farkku 3-litran disukalla, mutta kuitenkin. Ja se murina kun pata lyödään tulille. Luulee, kuulee ja näkee suorastaan jo jäätikön putoavan mereen ja pinnan nousevan kohinalla..
- ajettavuus on kyllä jotain tuollaista kerrostalo pyörillä -osastoa. Täytyy kyllä sanoa, että tässä yksilössä oli jotain pahasti pielessä, täryytti kauheasti 100-120 vauhdeissa ja fiilis sotki kaiken ajattelun tuolla koeajolla. Ohjaustunnossa ei tuon kohdalla voinut puhua, mutta auto kääntyi kun rattia käänsi. Vaimo sanoi ettei saanut tuntumaa autoon.
- kulutus ja omistamiskulut. Eipä hetkellisen kulutuksen mittari juuri alle 10 l/100km laskenut, ja veikkaan että koeajon keskikulutus oli 15 litraa sadalle. Luvattuun 8.3 litraan sadalle vaaditaan varmaan tasamaasto ja vakio 80km/h kruisailunopeus. Ajoneuvovero huitelee vuodessa tuhannnen euron luokassa... vakuutuksia en uskaltanut edes tuolle tarkistuttaa.


Eli kahdesta "tila-Bemarista" saattaa valikoitua 216d vielä alle, saas nyt nähdä. Jos jollakulla olisi tuollaisesta ajatuksia, niin mielenkiinnolla kuuntelisin!
Mitä tuollainen 216d maksaa ja tuleeko kilsaa niin paljon että diesel kannattaa? Just eylissäpäivänä peksattiin kaverille autoa ja tuli vastaan 225xe eli lataushybrid. Ruotsista hinnat alkaen luokkaa 22.500e ja verot parin tonnin kantturoissa. Jos vaan sopii omaan ajoprofiiliin niin sellaista itse katselisin 216d:n sijasta. Tosin 225xe ei kai koskaan ole Grand Tourer eli riittääkö tilatkaan.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

FinPat kirjoitti: Kun meillä oli perheessä muutaman vuoden ainoastaan BMW:eita ja niihin kerääntyi kilometrejä yhteensä noin 65tkm/a niin BMW huollossa tuli käytyä muutaman kerran ja sijaisautona oli useasti joku 2-sarjan Grand Tourer joko bensa- tai diesel kolmosella.
Korjaan itseäni. Autokeskuksen sijaisautot olivat siis Active Tourer malleja, eivät Grand Tourer. My bad and my apologizes.

https://www.bmwblog.com/2015/02/11/bmw- ... omparison/

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Lancia Voyager Gold diesel:
+ ISO (voi olla yhtä lailla miinus, mutta kun isoa on etsitty..)
+ paljon tyylikkäämpi kuin Chrysler-isänsä ennen lärväleikkausta. Etenkin sisusta on susiruma Chryslerissä.
+ kaikki matkustamiseen liittyvä on kunnossa
+ kulkee 2.8 dieselillä aivan riittävästi. Myyntipuheissa oli muuten Mersun dieseliksi muuttunut tämäkin mosa. VM Motori ei vissiin ole hyvä myyntiartikkeli?
+/- kulutus. Taitaa mennä 8 litraa sadalle teetpä mitä vaan. Onko paljon vai vähän, en tiedä. Ehkä tuon laivan kokoon nähden vähän, jopa.
- eipä ole kaksinen ajaa. Ohjaus on raskas. Mutkassa auto tuntuu kaatuvan ennen kääntymistä. Eturenkaat oli niin kaljut, että varmaan ottaa koville saada auto muuttamaan suuntaa.
- jarrut täristi ja perä humppasi epätasaisuuksissa siihen malliin, että tuntui matkamittarista puuttuvan 100-200tkm.
- näppainlogiikka, valikot ja ergonomia outoa ja vähän kaikki sinne päin. Harvan auton ratissa on näin kujalla kun on ensimmäistä kertaa liikkeellä

Olisin oikeastaan halunnut pitää tästä. Sitä oudommalta tämä Lanciaksi muuttaminen tuntuukin, kun lähtökohta on näin rujo... Ei jatkoon.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

VM-diesel on 3-litrainen.

Virossa näitä näkyy muuten olevan liikkeellä vaikka kuinka paljon. Kumpanakin merkkinä.

Edit: Näkyy tuo 2.8:kin olevan VM:n.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^The Lancia version is offered with engines compliant with Euro V emission standards.
Model Engine Displacement Max. power Max. torque Years
3.6 Pentastar automatic V6, Petrol 3,604 cc 208 kW (279 hp) 344 N⋅m (254 lb⋅ft) 2011–present
2.8 Turbo Diesel automatic straight-4, Diesel 2,777 cc 120 kW (161 hp) 360 N⋅m (266 lb⋅ft) 2011-2013
131 kW (176 hp) 360 N⋅m (266 lb⋅ft) 2013–2015

Samasta wikipedian englannin kielisestä sivusta katsottuna on myös VM Motori tämä 2.8 litrainen. Tai FIAT, kun se omistaa/omisti VM Motorin.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Mini Countryman Cooper D ALL4, uudempi korimalli:
+ hyvältä näyttää! Ymmärrän isoksi laardikasaksi originaalin rinnalla, mutta erottuuhan tämä massasta edukseen. Vaikken ole led-päiväajovaloista niin itse juuri ilahtunut, ovat tässä olevat kivanmalliset ja erottuvat. Perheelle sopiva Mini ei voi olla kovin pieni, ja tämä on niistä ainoa todellinen perhemalli. Clubman sopii city-pariskunnille ja koirille, ei viidelle hengelle. Saati ne muut.
+ moottorissa on sivistynyttä käyttövoimaa vaikka maatalouskoneen tarpeisiin. Vaivatonta, helppoa ja tarvittaessa kohtuusukkelaa menoa nelivedon turvin kesät talvet.
+ ohjaus ja ajettavuus. Aa että. Harvemmin tulee vastaan ohjaus, joka on yhtä välitön ja saa pienellä liikkeellä aikaan ketterää elehtimistä vielä moottoritienopeuksissa. Yhtä lailla onnistuu ajo suoraan, ja koko ajan tiedät mitä tapahtuu. Ei tartte koko ajan olla ohjastamassa. Tähän autoon tulee nopeasti luottamus. Ei vaapu, keinu tai humppaa eteenpäin maantiellä tai tunnu kaatuvan kurveissa.
+ ergonomia kohdallaan, vaikka oudokseltaan taas nappulaviidakossa seikkailu ei käynyt kuin Vihreän timantin metsästys.
- takakontissa on välipohja, jonka alla on tilaa tavaroille. Ihan kiva, mutta mä saattaisin haluta sen "montumman" olotilan olevan vakion, ja nythän tämä välilevy ei sitten irtoa ollenkaan, nousee vain toki takaistuimen selkänojia vasten. Voi olla kriittinen juttu, jos on enemmän nyyttiä kyydissä.
- premiumaudio ei vakuuttanut, taitaa olla uudessa Berlingossa vakiona parempiääniset reteot kuin tässä Minissä tämä kalliimpi setti. Ehkäpä asetuksia muuttamalla olisi jotain tehtävissä.

Tämä toinen sukupolvi on jotensakin kivempi ja omistushalua herättävämpi kuin se ensimmäinen. Kolhous ja teknisyys ovat väistyneet ja auto on nyt oikein kiva.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

Tekis mieli käydä ajamassa se "uusi" Lancia Thema myös sillä 3.0 VM motorin dieselillä että millanen on! Näyttää paremmalta kun Chryslerin 300c.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:Peugeot 2008 bensa-automaagi vuodelta 2018, ajokilometrit n. 5tkm.
Velipoika Kroatiasta sanoo moro! Tämä tosin oli diesel-manuaali 18tkm ajettuna. Ei tosiaan mikään 205GTi, mutta ihan hyvin toimi kymmenen päivän loma-ajossa. Kapeilla ja paikoin ihan oikeasti huonokuntoisilla (terveisiä vaan sinne Montenegroon) teillä ei isompaa, saati sporttisempaa pulkkaa olisi kaivannutkaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin