Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Werneri »

matti_vuorio kirjoitti:
Underk kirjoitti:Oliko kenellä MA yksikkö vaihdettu ja millä km määrällä? Kuulemma aika kallis toimenpide.
Ei ole vielä vaihdettu, vaikka on 313tkm ajettu. Sehän hajoaa joko puutteelliseen öljyhuoltoon tai huonolla tuurilla mekaanisesti. Tämä mekaaninen hajoaminen tarkoittaa käytännössä että ne karoja kiinni pitävät mutterit pyörivät hiljalleen auki.
Voiko noita multiairin muttereita kiristellä tai lukita jotenkin ennakkoon? matti_vuorio, mitä on mahtunut tuohon 313 tuhanteen? Taka-akselia ainakin viimeksi.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

Nyt on 120 000 km huolto tehtynä. Sisälsi öljyt, suodattimet, tulpat, jarrunesteet ja jätemaksut. Pyysin kuvaa vanhoista öljyistä mistä oli työmääräimessäkin maininta, en saanut kyseistä kuvaa. Mitä niitä nyt aikaisemmin tikun kautta tutkin niin tummat on mutta kuitenkin ihan "kirkkaat". Koska autoon vaihdettiin pohjapanssari, huolto oli Autokeskuksessa kun on lähin valtuutettu huoltopaikka. Huolto 670€, pohjapanssari töineen 195€. Huoltolistan mukaan tehty kaikki paitsi apulaitteiden hihna ja jakohihna. Ne kun oli vaihdettu jo aikaisemmin 75 tkm huollossa.

Tosin eivät saaneet tehtyä yhden päivän aikana, neljältä tuli soitto kun olin pyytänyt tekemään tuosta jäätyneestä huohottimesta tiketin kun kerran valtuutettuun huoltoon menin ja FCA oli sitä aikaisemmin pyytänyt. Ja voin ilokseni teille kertoa että tehdas on viestittelyn ja puheluiden jälkeen tehnyt nyt teknisen ohjeistuksen miten tuon huohottimen kanssa pitäisi edetä. Siihen kuuluu ilmeisesti kaikkien antureiden tarkistus ja puhdistus, letkujet roplaus ja huohottimen pesu. Ja tämä kaikki vain 139€ tuntihintaan eikä siinä mene kuin noin vajaa 3 tuntia. Eli 400€. Melkein siis sama homma mikä aikaisemmin oli tehty pikahuollossa 75€ hintaan mihin sisältyi koodien luku ja kuittaus, anturit ja letkut jättivät rauhaan kun sanoin riittävän monta kertaa ettei niihin tarvitse koskea. Tuo tehty huolto selvisi sitten seuraavana päivänä kun ei puhelua kuulunut ja menin bussilla sinne autoa hakemaan kun en enää voinut odottaa yhtään. Ei nyt sentään niin kiire / laiska että olisi pitänyt mennä taksilla, bussit onneksi kulkee usein ja lähelle.

Hienoa että tietävät jo jotain asiasta ja tapahtuukin sentään jotain muuta kuin lähettävät kaunispuheisia viestejä ja pahoittelevat puhelimessa. Autolla voinkin ajaa nyt loppuun asti täysin huoletta, huohotin putsattu eikä pakkasta luvassa ennen syksyä. Auto nyt vaihtuu kuitenkin kun sen verran kilometrejä jo ja kun uutta ei saa niin vaihtuu sitten merkki samalla. Kun tuo tulee myyntiin vajaan parin kk päästä niin tuskin se kauaa on myynnissä ja on jonkun muun vuoro nauttia hienosta autosta. Täytyy tosin vielä laittaa FCA:lle viestiä tuosta huohottimesta, jos sen nyt viimein saisi huolto-ohjelmaan että putsataan automaattisesti. Viimeksi tosin taisi siinäkin suurin ongelma olla Vaunulan Mazdamyyrä huoltopäällikkö...

Autokeskuksesta tosin oli yhtenä vaihtoehtona leasing auto muutamaksi vuodeksi mutta näiden huoltokokemusten mukaan on ihan sama mitä ne myy, minä en niillä aja. FCA:lle taas täytyy viestissä laittaa Kuva
Ja hieman jotain muutakin :bad-words:

Jora
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 11:37
Car(s): Alfa 159 sportwagon 1750 TBi TI -10

Ex Alfa Giulietta 1.4 multiair -11
Ex Alfa 159 2.4 JTDm -06
Ex Alfa 156 1.8 TS -03
Ex Alfa 147 2.0 TS -02
Paikkakunta: Joensuu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jora »

Liikaa on sivuja luettavaksi joten voisiko joku kertoa millaisia ovat kyseisen mallin dieselit? Lähinnä tuo 170hv kiinnostaisi.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Dam kirjoitti:Nyt on 120 000 km huolto tehtynä. Sisälsi öljyt, suodattimet, tulpat, jarrunesteet ja jätemaksut. Pyysin kuvaa vanhoista öljyistä mistä oli työmääräimessäkin maininta, en saanut kyseistä kuvaa. Mitä niitä nyt aikaisemmin tikun kautta tutkin niin tummat on mutta kuitenkin ihan "kirkkaat". Koska autoon vaihdettiin pohjapanssari, huolto oli Autokeskuksessa kun on lähin valtuutettu huoltopaikka. Huolto 670€, pohjapanssari töineen 195€. Huoltolistan mukaan tehty kaikki paitsi apulaitteiden hihna ja jakohihna. Ne kun oli vaihdettu jo aikaisemmin 75 tkm huollossa.

Tosin eivät saaneet tehtyä yhden päivän aikana, neljältä tuli soitto kun olin pyytänyt tekemään tuosta jäätyneestä huohottimesta tiketin kun kerran valtuutettuun huoltoon menin ja FCA oli sitä aikaisemmin pyytänyt. Ja voin ilokseni teille kertoa että tehdas on viestittelyn ja puheluiden jälkeen tehnyt nyt teknisen ohjeistuksen miten tuon huohottimen kanssa pitäisi edetä. Siihen kuuluu ilmeisesti kaikkien antureiden tarkistus ja puhdistus, letkujet roplaus ja huohottimen pesu. Ja tämä kaikki vain 139€ tuntihintaan eikä siinä mene kuin noin vajaa 3 tuntia. Eli 400€. Melkein siis sama homma mikä aikaisemmin oli tehty pikahuollossa 75€ hintaan mihin sisältyi koodien luku ja kuittaus, anturit ja letkut jättivät rauhaan kun sanoin riittävän monta kertaa ettei niihin tarvitse koskea. Tuo tehty huolto selvisi sitten seuraavana päivänä kun ei puhelua kuulunut ja menin bussilla sinne autoa hakemaan kun en enää voinut odottaa yhtään. Ei nyt sentään niin kiire / laiska että olisi pitänyt mennä taksilla, bussit onneksi kulkee usein ja lähelle.

Hienoa että tietävät jo jotain asiasta ja tapahtuukin sentään jotain muuta kuin lähettävät kaunispuheisia viestejä ja pahoittelevat puhelimessa. Autolla voinkin ajaa nyt loppuun asti täysin huoletta, huohotin putsattu eikä pakkasta luvassa ennen syksyä. Auto nyt vaihtuu kuitenkin kun sen verran kilometrejä jo ja kun uutta ei saa niin vaihtuu sitten merkki samalla. Kun tuo tulee myyntiin vajaan parin kk päästä niin tuskin se kauaa on myynnissä ja on jonkun muun vuoro nauttia hienosta autosta. Täytyy tosin vielä laittaa FCA:lle viestiä tuosta huohottimesta, jos sen nyt viimein saisi huolto-ohjelmaan että putsataan automaattisesti. Viimeksi tosin taisi siinäkin suurin ongelma olla Vaunulan Mazdamyyrä huoltopäällikkö...

Autokeskuksesta tosin oli yhtenä vaihtoehtona leasing auto muutamaksi vuodeksi mutta näiden huoltokokemusten mukaan on ihan sama mitä ne myy, minä en niillä aja. FCA:lle taas täytyy viestissä laittaa Kuva
Ja hieman jotain muutakin :bad-words:
Kyllä tuo huohottimen huolto pitää olla ihan ilmaista, koska kyseessä on selvä vika. Ei sitä asiakkaalla kuulu laskuttaa. Itse vaihdoin öljyksi Shell Helixin ja seuraan miten se tulee seuraavana talvena toimimaan. Selenia ainakin tekee sitä puuroa ihan riittävästi.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Dam kirjoitti: Ja voin ilokseni teille kertoa että tehdas on viestittelyn ja puheluiden jälkeen tehnyt nyt teknisen ohjeistuksen miten tuon huohottimen kanssa pitäisi edetä. Siihen kuuluu ilmeisesti kaikkien antureiden tarkistus ja puhdistus, letkujet roplaus ja huohottimen pesu. Ja tämä kaikki vain 139€ tuntihintaan eikä siinä mene kuin noin vajaa 3 tuntia. Eli 400€.
Tässä oli kai sarkasmia mukana? Toivottavasti. Eihän tuo ole mikään juurisyyn korjaus tai edes ohitus. Ensiapu lähinnä. Ai, että joka syksy 400€ huohttimen puhdistuksesta.. Just.

Ei sieltä tehtaalta tähän mitään apuja ole tulossa. Itse siihen pitää jokin patentti väsätä. Ei niitä kinnosta, jos 5 autoa Suomessa köhii joka talvi.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Mites toverit, luuletteko että tämän giuliettan takakontin johtosarjan rikkoutumisen saisi maahantuojan / valmistajan piikkiin? Onhan kyseessä ihan selvä virhe jos takakontti ei kestä normaalia käyttöä?

Huohottimesta sen verran, että mulla kustansi muutaman kympin puhdistus huollon yhteydessä.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

jmi kirjoitti: Kyllä tuo huohottimen huolto pitää olla ihan ilmaista, koska kyseessä on selvä vika. Ei sitä asiakkaalla kuulu laskuttaa. Itse vaihdoin öljyksi Shell Helixin ja seuraan miten se tulee seuraavana talvena toimimaan. Selenia ainakin tekee sitä puuroa ihan riittävästi.
Kyllä ja ei. Loppukäyttäjä sen viimekädessä kuitenkin maksaa kun ei sitä ketään ilmaiseksi tee.
hagger16 kirjoitti:
Tässä oli kai sarkasmia mukana? Toivottavasti. Eihän tuo ole mikään juurisyyn korjaus tai edes ohitus. Ensiapu lähinnä. Ai, että joka syksy 400€ huohttimen puhdistuksesta.. Just.

Ei sieltä tehtaalta tähän mitään apuja ole tulossa. Itse siihen pitää jokin patentti väsätä. Ei niitä kinnosta, jos 5 autoa Suomessa köhii joka talvi.
Sarkasmia ripauksella kyynisyyttä. Selvennykseksi sen verran etten suostunut tuota summaa maksamaan. Keskustelu meni suunnilleen näin kun käytiin sitä listaa läpi:

Mikäs tämä on? Se on se tiketti. Mutta sen piti olla ilmoitus FCA:lle että huohotin on jäätynyt taas ja pyysivät itse ilmoittamaan. Tässä on nyt siis tehty ihan sama mitä noin viikkoa aikaisemmin ja nyt uudet ohjeet perustuvat siihen mitä minä olen perskohtaisesti heille ilmoittanut ja omien muistiinpanojen perusteella. No, koitan kysyä voiko siitä ottaa jotain pois. Huollon vastaanoton kaveri poistuu, tulee tovia myöhemmin takaisin tokaisemaan että jotain siitä voidaan ottaa pois, paljonko olen valmis maksamaan. En senttiäkään. Minä en pyytänyt heitä tekemään uudestaan sitä samaa mikä pikahuollossa oli jo aikaisemmin tehty vaan ilmoittamaan eteenpäin että ongelma on todellinen. Lopputuloksena pyytämättä tehty työ; 0€.

Pelkkä huolto maksoi kuitenkin jo 200€ enemmän kuin jakohihnan vaihto toisaalla huollon yhteydessä. Ja missä sai sijaisauton bensakuluilla. Samalla tosin tuli mainostettua kyseistä automyymälää kun auto oli teipattu sen firman teipein. Tuonne menin kun piti tehdä se tiketti. Ja siinäkin vain toiveena että ottaisivat viimein tosissaan FCA:lla tuon ongelman ja viimein tulisi huolto-ohjelmaan mukaan. Samalla kun vaihdetaan suodattimet niin ei olisi iso homma vaihtaa jotain pestyä huohotinta siihen tilalle. Vaunulassa sitä ehdotin jo aikaisemmin ja vastaus oli ei. Ei on niin helppo vastaus eikä tarvitse tehdä mitään? Ainakaan kertoa siitä eteenpäin..

Ja kyllä niitä köhiviä autoja Suomessa on enemmän kuin 5, pelkästään forumillakin on jo enempi. + muut FCA:n samaa moottoria käyttävät autot Suomessa. + muissa kylmissä maissa olevat autot kun jos ei aikaisemmin ole ollut mitään ohjeistusta tai edes käsitystä mistä ongelma johtuu vaan vaihdetaan antureita ja toivotaan parasta. Toki, voihan olla myös niin että aikaisempi ohjeistus on ollut se että pitää sanoa ettei tätä ole missään muussa ollut aikaisemmin, uusi asia? Ei kovin hyvä bisnesmalli kuitenkaan pidemmän päälle kun sama asiakas tuskin tulee ihan heti takaisin ostamaan uutta vastaavaa.
jkk kirjoitti:Mites toverit, luuletteko että tämän giuliettan takakontin johtosarjan rikkoutumisen saisi maahantuojan / valmistajan piikkiin? Onhan kyseessä ihan selvä virhe jos takakontti ei kestä normaalia käyttöä?

Huohottimesta sen verran, että mulla kustansi muutaman kympin puhdistus huollon yhteydessä.
Johtosarja, voi kait ne hyvänä päivänä tulla vastaan. Nuo on kuitenkin vanhojen autojen ongelma ja voi olla ettei faceliftin jälkeisissä autoissa sitä edes tule vastaan. Nykyautoissa nyt vaan on niin ohkaiset johdot koska paino ja paskat koska hinta. Silikonijohdot kestääkin sitten jo taivuttelua paremmin eikä sellaisten pätkien laitattaminen pajalla paljoa voi maksaa (toki jossain siitäkin varmasti pyydetään hunajoituja mansikoita :mrgreen: )

Huohottimesta, toistaiseksi kait parasta tilata huohotin tuolta tai marmoritiskiltä omalla kustannuksella ja vaihtaa puristusliittimet sopiviin klemmareihin ja pyytää huollossa vaihtamaan se aina samalla ellei itse jaksa. Muovipussiin ja pesee sitten kotona jos voi ja jaksaa. Auto FiLaRossa pyysin että pesevät sen kunnolla pesurissa ja se maksoi muistaakseni 60€ mikä on suunnilleen uuden hinta. Olisipahan sitten ainakin varaosana kun siitäkin ollut täällä jo juttua että se kalvo voi mennä rikki.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Dam kirjoitti:Ja kyllä niitä köhiviä autoja Suomessa on enemmän kuin 5, pelkästään forumillakin on jo enempi.
Joo, en tarkoittanut aivan tarkkaa lukumäärää, vaan sitä, että tuskin (ilmeisesti ei) konsernia kiinnostaa pohjolan perukoilla olevat marginaalimääräiset autot.

Olet kyllä siinä ihan oikeassa, että pitäisi kiinnostaa, jos näitä meinataan jatkossa myydä.

Huohottimen kanssa lähtisin itse siitä, että se ei saa päästä jäätymään. Eihän sekään ole juurisyyn ratkaisu, mutta vähentäisi haittaa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^Kun ei FCA:a asia kiinnosta, niin onhan Pele esittänyt 2.2.2019 viestissään tässä ketjussa oivan ratkaisun. Kustannukset taisivat olla tasan 0 euroa.

Jännää, kun MiTo:ssa, jossa on sama kone, sama moottorin suojus jne ... ei jäädy. Ilmavirtaukset konehuoneessa erilaiset? Keltaista räkää sinne huohottimen sisäpintoihin oli kertynyt, mutta ei riesaksi asti. Tärpättipesulla niistäkin päästiin. Kokeilen Selenian asemesta speksit täyttävää Gastrolia seuraavaksi. Ajatuksena olisi ajella MiTolla vielä tovin. Mittarissa 157tkm, joten ei siitä mitään enää vaihdossa saa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

JiiPee kirjoitti:Jännää, kun MiTo:ssa, jossa on sama kone, sama moottorin suojus jne ... ei jäädy. Ilmavirtaukset konehuoneessa erilaiset?
Eikös joku MiTokin ollut jäätynyt?
Niin, ei minullakaan ole Giulietta jäätynyt. Olosuhteilla ja käytöllä on tässä oma roolinsa.

Pelen ratkaisusta olisi mukava kuulla vielä pidemmän testauksen tuloksia.
(sehän oli moottorinsuojuksen lämpösuojan taittaminen tuulisuojaksi)

Ja ei. En minäkään ole Giuliettaa myymässä mihinkään.
Senza cuore saremmo solo macchine

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

hagger16 kirjoitti: Joo, en tarkoittanut aivan tarkkaa lukumäärää, vaan sitä, että tuskin (ilmeisesti ei) konsernia kiinnostaa pohjolan perukoilla olevat marginaalimääräiset autot.

Olet kyllä siinä ihan oikeassa, että pitäisi kiinnostaa, jos näitä meinataan jatkossa myydä.

Huohottimen kanssa lähtisin itse siitä, että se ei saa päästä jäätymään. Eihän sekään ole juurisyyn ratkaisu, mutta vähentäisi haittaa.
Ei kiinnosta tai ei tiedä. Ja ei varmaan valmistajaa niinkään kiinnosta kun uutta ei tänne enää saa, muuten olisikin jo uusi käytössä itselläni. Mutta maahantuojaa voisi kiinnostaa jälkimarkkinoinin kannalta laittaa asia kuntoon. Tai näin ainakin voisi kuvitella. Huohotin jäätyy jos siellä on vettä. Selenia imee sitä vettä itseensä melko hyvin. Ja ehkä toisenlaisella muotoilulla tms siellä voisi olla kyllä vettä mikä ei kuitenkaan pääse jäätyessään aiheuttamaan niitä ongelmia mitä se nyt pääsee tekemään. Parempi nyt on se että se huohotin vaan snortataan tyhjäksi siitä majoneesista tai pestään.
JiiPee kirjoitti:^Kun ei FCA:a asia kiinnosta, niin onhan Pele esittänyt 2.2.2019 viestissään tässä ketjussa oivan ratkaisun. Kustannukset taisivat olla tasan 0 euroa.

Jännää, kun MiTo:ssa, jossa on sama kone, sama moottorin suojus jne ... ei jäädy. Ilmavirtaukset konehuoneessa erilaiset? Keltaista räkää sinne huohottimen sisäpintoihin oli kertynyt, mutta ei riesaksi asti. Tärpättipesulla niistäkin päästiin. Kokeilen Selenian asemesta speksit täyttävää Gastrolia seuraavaksi. Ajatuksena olisi ajella MiTolla vielä tovin. Mittarissa 157tkm, joten ei siitä mitään enää vaihdossa saa.
Ei se Pelen sinänsä näppärä keino paljoa auta jos auto seisoo yön yli pakkasessa ja huohottimessa on vettä. Sinne se jäätyy oli edessä tai ympärillä mitä hyvänsä. Tai toki jos on jatkuva lämmitys tai lämmitys pari tuntia ennen auton mahdollista käynnistämistä niin sitten voi toimia. Viimasuojien kanssa ajellut muutaman tunnin ja silti se ajossa menee vikatilaan kun nostaa kaasusta. Ehkä se hyhmänen majoneesi sitten vaan ratkaisevasti muuttaa olomuotoaan ja sieltä lurahtaa lusikallinen päin jotain anturia mikä normaalisti mittaa kaasun painetta ja sekoaa siitä että päälle läsähtää jotain märkää kylmää moskaa. Sen takia näissä (mulla ainakin) on vaihdettu antureita takuun alaisena kun ovat antaneet vikakoodien perusteella jotain absurdeja arvoja. En tiedä tarkkaan varmasti oliko ne anturit oikeasti rikki, rikkoiko tuo tapahtuma ne vai vaihdettiinko ne koska takuu ja maksaja löytyy.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Moi, Kuvittelin pienessä mielessäni, että kyse oli nimenomaan ajoviiman aiheuttamasta jäätymisestä.

Mainitsit joidenkin antureiden/sensorien vaihdoista. Tiedätkö mistä siinä oli kyse taikka mitä antureita ne olivat (lokaatio konehuoneessa)? Osaisi sitten itsekin tiirailla ne, kun teen öljynvaihto huollon autolle viimeistään huomenna sunnuntaina.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Ajattelen tuon vaikutuksen moninaisemmaksi kuin vain pelkkä viimalta suojaaminen.
Eli sen lisäksi että suojaa kylmän ilmavirran jäähdyttävältä/jäädyttävältä vaikutukselta, ohjaa myös pakosarjalta lämmintä ilmaa paremmin tuon moottorin suojakannen alle.
Kun huohotin järjestelmä ja siihen liittyvät putket ja letkut pysyy kunnolla lämpiminä, ei kondensiovettä keräänny, vaan lämpö kuivaa/haihduttaa sen pois.
Näin ollen ajon päättyessäkään sinne ei jäisi vettä jäätymään. Ja jos jäisikin joku tippa, niin hyvin lämminneenä ko. yksikkö ehtisi kyllä kuivua jälkilämmöstöä?

Nämä nyt on tällaisia omia spekulaatioita, ja siksi olisin toivonutkin että joku muu olisi kokeillut huohottimen puhdistuksen ja öljynvaihdon jälkeen että onko tuosta mitään apua.
Meillä kuten jo moneen kertaan on tullut mainittua, ei huohottimen jäätymisen kanssa ole ollut ongelmia.
No, tämä talvi alkaa olla jo taputeltu, ainakin eteläisemmässä suomessa, joten ketju siirtyy kesälomille tämän aiheen suhteen. :lol:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Werneri kirjoitti:Voiko noita multiairin muttereita kiristellä tai lukita jotenkin ennakkoon? matti_vuorio, mitä on mahtunut tuohon 313 tuhanteen? Taka-akselia ainakin viimeksi.
Uskoisin, että voi kiristää, mutta työmäärältään se on sama kuin koko yksikön vaihto. Jos tuon kunnolla tekisi, niin se vaatisi yksikön purkamisen ja uudelleenkasauksen liiman kanssa. Kiristysmomentteja tosin ei taida olla missään saatavilla ja lähteekö nuo alumiiniset kierteet muttereiden mukaan jo purkuvaiheessa jos niissä on alkavaa vikaa. Olisiko parempi vaihtoehto vaan käyttää venttiilikopan kansi auki ja tarkistaa kireys näppituntumalla ilman sen suurempaa purkamista? Toimenpiteitä vasta sitten kun joku paikka on löysällä.

Voin laittaa raporttia mitä kaikkea tuohon on tähän saakka korjattu, mutta vasta sen jälkeen kun siinä on tuore leima. Katsastus viivästyi, koska tilattu tuulilasi oli kuljetuksessa hajonnut.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

Pele kirjoitti:Ajattelen tuon vaikutuksen moninaisemmaksi kuin vain pelkkä viimalta suojaaminen.
Eli sen lisäksi että suojaa kylmän ilmavirran jäähdyttävältä/jäädyttävältä vaikutukselta, ohjaa myös pakosarjalta lämmintä ilmaa paremmin tuon moottorin suojakannen alle.
Kun huohotin järjestelmä ja siihen liittyvät putket ja letkut pysyy kunnolla lämpiminä, ei kondensiovettä keräänny, vaan lämpö kuivaa/haihduttaa sen pois.
Näin ollen ajon päättyessäkään sinne ei jäisi vettä jäätymään. Ja jos jäisikin joku tippa, niin hyvin lämminneenä ko. yksikkö ehtisi kyllä kuivua jälkilämmöstöä?

Nämä nyt on tällaisia omia spekulaatioita, ja siksi olisin toivonutkin että joku muu olisi kokeillut huohottimen puhdistuksen ja öljynvaihdon jälkeen että onko tuosta mitään apua.
Meillä kuten jo moneen kertaan on tullut mainittua, ei huohottimen jäätymisen kanssa ole ollut ongelmia.
No, tämä talvi alkaa olla jo taputeltu, ainakin eteläisemmässä suomessa, joten ketju siirtyy kesälomille tämän aiheen suhteen. :lol:
Mietin joskus itse että alumiinilatasta tekisi jonkun vastaavan minkä pulttaisi pakosarjaan kiinni. Halpa ja helppo ja ehkä ihan riittävä korjaus mutta siinä jäi mietityttämään enempi se että lämpeneekö liikaa ja alkaa sulattamaan sieltä jotain muoviosaa. Ei se välttämättä siis mistään isosta asiasta ole kiinni mutta joillekkin se koituu ongelmaksi ja olisi parempi ettei se olisi enää kenellekkään ongelma. Ehkä tuohon liittyy sekin paljonko sillä autolla kerrallaan ajellaan. Jossain lyhyessä ajassa sinne ei välttämättä tule edes vettä mikä jäätyisi. Tai sitten juurikin pätkäajo keräisi sitä vettä sinne. Sinänsä hyvä että näyttäisi löytyneen viimein se oikea auton ongelma ja sitä voi välttää helposti. Itselleni se nyt on jo myöhäistä mutta muille hyvä tieto, kait tuo voitaisiin tyyppiviaksi laskea. Tai tyyppiominaisuus..

welmuz
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 19:35
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -13

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja welmuz »

Tuli ongelmia takalasin pyyhkijän kanssa. Eli autoa käynnistettäessä pyyhkii pari kertaa ja pysähtyy sitten mihin sattuu. Usein jää myös päälle ja pysähtyy vasta kun moottorin sammuttaa. Muilla samoja ongelmia?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ Takaluukun kaapeloinnit kannattaa zekata ekana.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

TCT-kuskit (tai muutkin tietäjät):
- Jalkatila pedaalien kohdalla on tiukka ja tuleekin liian usein painettua sekä jarrua että kaasua...
- Mahtaisiko liitekuvan upgradella saada lisää väliä polkimille vai lienevätkö kiiltävät pedaalit mitoiltaan samat kuin kumisetkin?
Liitteet
Kengälle paremmin tilaa..JPG
Kengälle paremmin tilaa..JPG (32.51 KiB) Katsottu 8748 kertaa

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Omassa on alupolkimet mutta manuaali. Voi ainoastaan kommentoida liittyen kitkaan. Silloin tallöin, esim. kun kengat omat lumiset ja marat, jalka liukastuu ja lipsahtaa pahasti polkimen yli. Tama on sattunut vuoden aikana 2-3 kertaa ja joka kerta kun olen juuri lahtenyt ruudusta ulos kaupan pihalla ja hyvin lahella toista autoa -> hetkellinen hallinnan menetys.
Kuva

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

lerppu kirjoitti:TCT-kuskit (tai muutkin tietäjät):
- Jalkatila pedaalien kohdalla on tiukka ja tuleekin liian usein painettua sekä jarrua että kaasua...
- Mahtaisiko liitekuvan upgradella saada lisää väliä polkimille vai lienevätkö kiiltävät pedaalit mitoiltaan samat kuin kumisetkin?
Mulla on mahd. just ton liitekuvan mukaiset polkimet Giulietta TCT:ssäni ja ainakin 42-numeron kävelykenkäni ja 43-numeron Martensin maiharini mahtuvat hyvin niille eikä tuu vahinkopolkaisuja viereiselle polkimelle. Eikä noi myöskään musta mitenään erityisen liukkaat polkimet ole. Kannattaa toki talvella kopistella enimmät lumet veks kengänpohjista.

4LF4
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2005, 15:36
Car(s): ex 156 2.5 V6 -99
Giulietta Multiair 170 TCT -12

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja 4LF4 »

Itsellä 43-44 popot eikä kyllä mitään ongelmia ole noilla normipolkimillakaan ollut TCT:ssä.
La Meccanica delle emozioni

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kiitokset vastauksista, ainakaan polkimien vaihdosta ei olisi haittaa. Onhan ne nätimmätkin, jos vaikka samalla laittaisi sen jalkatuenkin alumiiniseksi...

Sen verran ongelman kuvaukseen lisää, että MiTossa ei samoilla jalkineilla ollut mitään pulmia - enkä ole muutenkaan missään automaagissa painellut molempia polkimia samaan aikaan. Mukaanlukien tuo Biimeri, jolla tulee ajettua vähintään se pari kolme kertaa viikossa. Tässä voi olla kysymys ajo-asennosta, joka kieltämättä Giuliettassa on hiukan moitteita aikaansaava. Itsellä kuvio on se, että ratti niin alas ja syliin kuin mahdollista. Sitten aletaan laittamaan penkkiä niin alas kuin voi. Ja sitten selkänojaa niin alas kuin voi. Edelleen ollaan liian ylhäällä ja pystyssä, mutta jalkojen kanssa joutuu jo liian koukkuun... Joten ajoasento voi tuoda poljinjumppaan omat mausteensa. Ruumiini on vaan väärän mallinen! :mrgreen:

Anywho - tollanen siis vielä lisäksi, niin johan kiiltää jalkatilassa:
Liitteet
Jalalle lepuutusta.JPG
Jalalle lepuutusta.JPG (33.24 KiB) Katsottu 8730 kertaa

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Eli tommonen.
Liitteet
IMG_20190402_172420.jpg
IMG_20190402_172420.jpg (220.83 KiB) Katsottu 8716 kertaa

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Kyllä toi näyttäisi äkkiseltään siltä että kengästä on jarrupolkimeen enemmän matkaa, oliskohan hiukan siis kapoisempi poljin. Pitänee napsasta verrokkikuva. Postaan tähän, vaikka sitten editoimalla että saa verrattua!

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kauhian ikävä ryömiä sinne jalkatilaan, mutta parraan tuloksen saisitte, kun mittaisitte ihan mitalla jarrupedaalin leveyden (oikeastaan väli varresta tuohon oikeaan reunaan merkitsee). Sehän sen kertoisi, ei esmes erimallin kengät hämäisi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ei saa tulla pilaamaan hyvää säätöä ja reipasta mutuilua faktojen kanssa! Liekö moinen edes sallittua? :silly:

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Totta, siinä on se ikävyys että jos mitat ei puollakaan, niin menettää järkisyyn tehdä heräteostoksia. Paree vetää sokkona Sofort Kaufen vaan :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Noh, menin jo vilkuilemaan... jarru on 4 tuumaa. Mulla toi kavio on lyhyt ja levee. Tai Haltin goretex ei sirommasta päästä ajokenkänä. Enemmän kuin polkimien väli niin pulma taitaa olla keskikonsolin läheisyys kaasupolkimeen. Ei taida kumminkaan olla apuja uusista pedaaleista? Jos vaikka alkais ajelemaan tyylikkäämmillä stifloilla! :roll:
Liitteet
131F6BF5-1D28-446B-8538-3968BFBBBB64.jpeg
131F6BF5-1D28-446B-8538-3968BFBBBB64.jpeg (139.4 KiB) Katsottu 8663 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

lerppu kirjoitti:Enemmän kuin polkimien väli niin pulma taitaa olla keskikonsolin läheisyys kaasupolkimeen.
Kyl, mut siitä on hankala saada vertailukelpoista etäisyyttä - kovin paljoa ei tarvi mitan olla vinossa, että saa sentin heiton. Siksi tuo jarrupolkimen oikean reunan ja varren välinen matka on parempi - todennäköisesti se poljin on kuitenkin ripustettu samalla tavalla.

Voihan siitä polkimesta leikata oikeasta reunasta sentin pois. Kai sitä yhdeksälläkin sentillä jarrua painaa...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Nuo "metallipolkimethan" kiinnitetään mainoksenkin mukaan ilman ruuveja tms. eli kyseessä on vain kumilätkän tilalle vaihdettava pinta. Ei kapene poljin.

Oikea ratkaisu on tietenkin sanctuksen kuvan mukainen ajokenkä. Leveillä läpysköillä ei niin kivaa. Itse en onnistunut kahta poljinta painamaan, mutta vähän pelotti ajella leveälestisillä kengillä, etenkin mallilla, missä pohja "tursuaa" jalkaa leveämmäksi - että nappaako se reunus itsensä jumiin jarrupolkimen reunan alle. Kaasupoljinhan on vähän alempana. Ainakin oikealla asenteella liikuttaessa :wink: Hieman tällaista takertumisyritystä syntyikin, jos en koko ajan muistanut painaa jalkaa keskikonsolia vasten.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^mä tykkään mun Halteista. Tää on Giuliettalle strike one - ja se on jo enemmän kuin suurin osa mun autoista on saanut. Aika laittaa Nettiauto takaisin suosikkeihin...

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti: Aika laittaa Nettiauto takaisin suosikkeihin...
Auto ADHD oireita? ;)

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Nojoo, ei hötkyillä. :silly: Mutta vain siksi ettei sopivampaakaan kakkosautoehdotusta Alfalta budjettiini löydy. :twisted: Auto-ocd diagnosoitu jo 20 vuotta sitten (silloinen tyttöystävä halusi Primeraansa uudet pölykapselit - hain Autokeskuksesta, mutta pölykapselien välissä oli uusi Primera)... Samainen henkilö eri statuksella vuosia myöhemmin valitti miten hankalaa on F31 takapenkin turvavyösolkeen saada turvavyötä kiinni jälkikasvua jakkaraan köyttäessä. Vaihdoin lähes samantien kulkineen pois epäkelpona. - Suht samoilla ärsytystasoilla on tää liian kapaea poljinsijoittelu Giuliettassa; mutta koska häiritsee vain minua, niin hyväksytään tällaisena hassuna italialaisen auton persoonallisuuden esiintymänä. :?

Eli ei laiteta nettiautoa takaisin aplikaatiolistalle luuriin tai selaimen suosikkeihin. Epätyypillisesti armahdan auton toistaiseksi. Kun se on muuten niin kiva! Mitä nyt autopesussa tuli vettä antennin läpiviennin kohdalta kattoverhoiluun. Jännä feature, taitaa tulla käsipesua hiukan tavanomaista enemmän... Strike two - f**k it, this beauty can have all the strikes she wants - I'm in it for the long haul.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ei se antenni vuoda jos se on kunnossa. Antennissa taisi olla sellainen feature, että jos se kiristää rystyset valkoisena paikoilleen, niin se väännättää sen tiivisteen pois paikoiltaan. Tämän jälkeen vesi pääsee vahvistimeen ja rikkoo sen -> radio lakkaa kuulumasta. Tässä tapauksessa vahinko on jo tapahtunut, eli vahvistin hajoaa piakkoin.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Alkuperäinen omistaja on ollut siis kovin vahva. Pitänee hiukan penkoa antennin jalkaa ja katsoa tiivisteen kunto sekä asemointi. Raadion kuuluvuus muutoin on itselleni suht yhdentekevää, humpat soitetaan omilta soittolistoilta. Liian vähän tulee muuten musiikki- ja rytmiorkesteri Valkiaskärmestä ämyreistä. Mutta en millään jaksaisi pestä autoa käsin, joten tiiviiksi se katto pitää saada.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

lerppu kirjoitti: Tässä voi olla kysymys ajo-asennosta, joka kieltämättä Giuliettassa on hiukan moitteita aikaansaava. Itsellä kuvio on se, että ratti niin alas ja syliin kuin mahdollista. Sitten aletaan laittamaan penkkiä niin alas kuin voi. Ja sitten selkänojaa niin alas kuin voi. Edelleen ollaan liian ylhäällä ja pystyssä, mutta jalkojen kanssa joutuu jo liian koukkuun... Joten ajoasento voi tuoda poljinjumppaan omat mausteensa. Ruumiini on vaan väärän mallinen! :mrgreen:
Itse jouduin kanssa painimaan ajoasennon kanssa kunnes säädin sen sillai miten en koskaan ollut aikaisemmin tehnyt. Eli oikea oppiseen ajoasentoon.

Eli penkki niin alas kuin mahdollista. Penkki niin taakse, että jaloilla on hyvin tilaa. Sitten nostetan selkänojaa pystyyn kunnes kädet suoraksi ojennettuna ranteet on ratin kohdalla. Se on siinä. En ollut koskaan ajanut penkki noin pystyssä, mutta (katos vaan) sehän olikin hyvä. Nykyisin tulee veivattua penkkiä pystyyn muissakin autoissa.

Maihareilla ajamisesta luovuin jo 15 vuotta sitten 156:lla..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Pele kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:
jkk kirjoitti:Vois sitten ronklata niitä piuhoja. Tohon oli kai joku johtosarjan korjaussarja olemassa?
Kyllähän niitä johtosarjoja on, mutta autoonikin korjasivat ilmeisesti paksummasta "pitkästä tavarasta" johdot. Pitivät parempana ja halvempana vaihtoehtona.

Maksoi töineen 150€ tuo korjaus. Varmaan tuttu homma joka pajalla, joka on mallin kanssa joutunut työskentelemään.
Jos itse pystyy/viitsii nikkaroida, niin metritavarasta tehtynä kustannukset ei ole montaakaan euroa.
Noin 30 cm laitoin väliin uutta johtoa niin että jatkolitokset sai tuupattua reilusti toisesta päästä luukun sisään ja toisesta päästä kattopahvin alle.
Kauheasti paksummasta en lähtisi tekemään, sillä silloin tuo nippu tulee myös paksummaksi ja jäykemmäksi taipua luukkua avatessa/sulkiessa. Talvipakkasilla voisi olla haitariletkun läpivienti laipoilla vaikeuksia pysyä paikassaan? :roll:

Ja saman kaltaisia oireita oli täällä noin viikkoa ennen lopullista pimenemistä. Ilmoitti ruutuun häiriöstä, mutta kun menit tsekkaamaan niin kaikki valot toimi... kunnes eräänä aamuna ei sitten enää. :?
Minkäs paksuista piuhaa tähän kannattaa laittaa, ilmeisesti johtonipussa on eri paksuisia johtoja ja millaisilla liittimillä johdot kiinni? Voiko tulla mitään canbus ongelmia kun laittaa uutta väliin?

Ajattelin joku vapaapäivä tässä repiä nuo kontin katteet irti ja kaivaa koko johtosarjan esille luukusta, tuntuu huomattavasti helpommalla. Tarviiko katon verhoilua availla vai onko siellä jonkin verran joustoa johtonipussa, että saa vedettyä ulos?

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

hagger16 kirjoitti:
lerppu kirjoitti: Tässä voi olla kysymys ajo-asennosta, joka kieltämättä Giuliettassa on hiukan moitteita aikaansaava. Itsellä kuvio on se, että ratti niin alas ja syliin kuin mahdollista. Sitten aletaan laittamaan penkkiä niin alas kuin voi. Ja sitten selkänojaa niin alas kuin voi. Edelleen ollaan liian ylhäällä ja pystyssä, mutta jalkojen kanssa joutuu jo liian koukkuun... Joten ajoasento voi tuoda poljinjumppaan omat mausteensa. Ruumiini on vaan väärän mallinen! :mrgreen:
Itse jouduin kanssa painimaan ajoasennon kanssa kunnes säädin sen sillai miten en koskaan ollut aikaisemmin tehnyt. Eli oikea oppiseen ajoasentoon.

Eli penkki niin alas kuin mahdollista. Penkki niin taakse, että jaloilla on hyvin tilaa. Sitten nostetan selkänojaa pystyyn kunnes kädet suoraksi ojennettuna ranteet on ratin kohdalla. Se on siinä. En ollut koskaan ajanut penkki noin pystyssä, mutta (katos vaan) sehän olikin hyvä. Nykyisin tulee veivattua penkkiä pystyyn muissakin autoissa.

Maihareilla ajamisesta luovuin jo 15 vuotta sitten 156:lla..
Ok - hyvin pitkin hampain lähdin sitten tähän bändivaunuun kyytiin. Ja katsohan mokomaa, nyt en enää painele jarrua ja kaasua samaan aikaan! On se poljintila edelleen ahdas, mutta sen kanssa voi elää kun jalka tulee paikalle sopivammassa kulmassa. Ryhtikin tässä voi vahingossa parantua. Kiitän vikistä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

lerppu kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:
lerppu kirjoitti: Tässä voi olla kysymys ajo-asennosta, joka kieltämättä Giuliettassa on hiukan moitteita aikaansaava. Itsellä kuvio on se, että ratti niin alas ja syliin kuin mahdollista. Sitten aletaan laittamaan penkkiä niin alas kuin voi. Ja sitten selkänojaa niin alas kuin voi. Edelleen ollaan liian ylhäällä ja pystyssä, mutta jalkojen kanssa joutuu jo liian koukkuun... Joten ajoasento voi tuoda poljinjumppaan omat mausteensa. Ruumiini on vaan väärän mallinen! :mrgreen:
Itse jouduin kanssa painimaan ajoasennon kanssa kunnes säädin sen sillai miten en koskaan ollut aikaisemmin tehnyt. Eli oikea oppiseen ajoasentoon.

Eli penkki niin alas kuin mahdollista. Penkki niin taakse, että jaloilla on hyvin tilaa. Sitten nostetan selkänojaa pystyyn kunnes kädet suoraksi ojennettuna ranteet on ratin kohdalla. Se on siinä. En ollut koskaan ajanut penkki noin pystyssä, mutta (katos vaan) sehän olikin hyvä. Nykyisin tulee veivattua penkkiä pystyyn muissakin autoissa.

Maihareilla ajamisesta luovuin jo 15 vuotta sitten 156:lla..
Ok - hyvin pitkin hampain lähdin sitten tähän bändivaunuun kyytiin. Ja katsohan mokomaa, nyt en enää painele jarrua ja kaasua samaan aikaan! On se poljintila edelleen ahdas, mutta sen kanssa voi elää kun jalka tulee paikalle sopivammassa kulmassa. Ryhtikin tässä voi vahingossa parantua. Kiitän vikistä.
Mulla on noi alumiiniset pinnat jalkatilassa. Hyvin mahtuu Timberlandit ja Jordanit jalassa operoimaan yhtä poljinta kerralla, mutta jos on kiire töistä pois ja sattuu jäämään Sievin maiharit jalkaan niin silloin on ahdasta polkimilla. Omaa tilannetta helpottaa tosin lattajaloista johtuva jalkojen luonnollinen Aku-ankka asento, eli kantapää kello kuudessa ja varpaat kello kympissä / kahdessa. :lol:

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Telakkanavi unohti yhtäkkiä taidon paikantaa. Parin viikon sisään on löytänyt sijainnin kerran tai max kaksi. Onko kypsä, mistä saa "uuden"?

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Käyttääkös se (telakassa) sisäistä vai ulkoista antennia? Ja kun se on telakkavehje, niin ilmeisesti sitä pystyy käyttämään irrallaankin - toimiiko irrallaan paremmin kuin telakoituneena?

Turhaan siis vaihdat navigoottia jos ongelma on auton puolella, kannattanee varmistaa se eka..
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

hagger16 kirjoitti:^Tuo on Alfojen ominaisuus. Maavara on melko olematon. Kurkkasin myös tänään Giulietan alle. Ei tarvinne madaltaa, kun auto on paljon vaimon käytössä..

Eli pitää opetella varovaisempi ajotyyli tai kuunella raapimista. :-D
Giuliettan alle en ole eksynyt kertaakaan yli vuoden omistuksen aikana, onneksi. Mutta tässä ihmettelen että mitkä tyypilliset kohdat ottavat kiinni ensimmäisenä kun maavara loppuu varsinkin edestä.
Keulan leukahan ottaa kiinni jopa pahoissa töyssyissä ellei ole varovainen. Mutta muutaman kerran jokin kovempi kohta on ottanut kiinni etupäässä ja on kieltämättä huolestuttavan tuntuista.
Muistuttaa maavaraltaan kahden sukupolven takaista 146:ta.
Kuva

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

JaRoDD kirjoitti:Telakkanavi unohti yhtäkkiä taidon paikantaa. Parin viikon sisään on löytänyt sijainnin kerran tai max kaksi. Onko kypsä, mistä saa "uuden"?
Sama ongelma meikäläisen Tomtomissa, joka lepää auton telakassa. Alkoi viime viikonloppuna. Olisiko kyseessä tämä ongelma:
GPS-laitteet voivat seota 6.4.2019.

KL
Viestit: 208
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja KL »

Tomppa meni täälläkin sekaisin viikonvaihteessa. Nopeasti testaten päivitys taisi palauttaa henkiin.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Cloverleaf kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Telakkanavi unohti yhtäkkiä taidon paikantaa. Parin viikon sisään on löytänyt sijainnin kerran tai max kaksi. Onko kypsä, mistä saa "uuden"?
Sama ongelma meikäläisen Tomtomissa, joka lepää auton telakassa. Alkoi viime viikonloppuna. Olisiko kyseessä tämä ongelma:
GPS-laitteet voivat seota 6.4.2019.
Jeps. Tilasin Tomtomin liitäntä kaapelin, josko sen saisi puhallettua takaisin henkiin.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Helou. Giulietta nykii kylmänä, moottori siis käy epätasaisesti, niinkuin tiputtaisi pytyn välillä pelistä pois. Lämpimänäkään ei saavuta turbo paineita, D-moodin boost-mittari jättää kolme tai neljä palkkia maalaamatta (vaikuttaa kulkuun kyllä).

Voisiko olla MAP-sensori? Kun auto toimii lämpimänä pintakaasulla ihan jees, ei pulmia. Eikä perinteisiä MA-yksikön oireita ole läsnä. Kai se turbokin voisi rikki olla, mutta toivotaan-toivotaan että olisi ihan sensoripulma. Voisihan se olla. Onko aiheesta kokemuksia arvon forumisteilla?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Soittele, luetaan koodit, jos sellaisia on tarjolla. Voidaan ottaa myös käyrää asiaan vaikuttavien sensoreiden toiminnasta.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Julkiset kiitokset vielä JiiPeelle diagnostiikasta ja viisaista sanoista! Raportoin homman etenemisestä.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

lerppu kirjoitti:Helou. Giulietta nykii kylmänä, moottori siis käy epätasaisesti, niinkuin tiputtaisi pytyn välillä pelistä pois. Lämpimänäkään ei saavuta turbo paineita, D-moodin boost-mittari jättää kolme tai neljä palkkia maalaamatta (vaikuttaa kulkuun kyllä).

Voisiko olla MAP-sensori? Kun auto toimii lämpimänä pintakaasulla ihan jees, ei pulmia. Eikä perinteisiä MA-yksikön oireita ole läsnä. Kai se turbokin voisi rikki olla, mutta toivotaan-toivotaan että olisi ihan sensoripulma. Voisihan se olla. Onko aiheesta kokemuksia arvon forumisteilla?
Sattuiko olee pakkasta kun liikkeelle lähdit vai onko tehnyt pidempään?
Saattais jäätää imusarjan paineanturia siitä akun vierestä sopivalla kelillä.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

lerppu kirjoitti:... viisaista sanoista ...
= "vakuuttava arvaus" :mrgreen:.

Vastaa Viestiin