Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja alfista »

Laitetaanko Alfa myynnissä taas pillejä pussiin? Pari giulia- ja pari stelvio mallia hinnastossa. Ihan niin kuin viimeistä viedään ja homma muuttuu jälleen?

No, hinnat onkin olleet totaalisen pielessä tämän svedu-suomi kuvion aikana.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja sanctus »

alfista kirjoitti:Laitetaanko Alfa myynnissä taas pillejä pussiin? Pari giulia- ja pari stelvio mallia hinnastossa. Ihan niin kuin viimeistä viedään ja homma muuttuu jälleen?

No, hinnat onkin olleet totaalisen pielessä tämän svedu-suomi kuvion aikana.
Tää on ollut tilanne n. vuoden päivät. Eräs foorumisti oli saanut kaiketi kysymykseen Giuliettan puuttumisesta maahantuojan valikoimasta sellaisen vastauksen, että ko. mallin tuotanto lopetaan kokonaan, mutta toi on virheellinen tieto ainakin toistaiseksi.

Mitä olen itse ymmärtänyt, niin esim. vm. 2016 ja sitä uudemmat käytetyt Giuliettat myydään kyllä oman kokemukseni perusteella suhteellisen nopeasti uudestaan. Kun n. vuoden päivät käytettyä vm. 2016 G:tä tai sitä tuoreempaa lievästi kiinnostuneena katselin, niin neljä kertaa kiinnostavasta yksilöstä tarjouspyynnön jätettyäni sain viestin, että auto on jo myyty.

Ehkei uudelle G:lle ole markkinoita Suomessa senkään vertaa, mitä Giulialle ja Stelviolle. G:tähän faceliftattiin vuosimalliin 2017 lähinnä maskin osalta, mikä tarkoitti sitä, että vuonna 2017 NCAP-testissä G:n sai enää arvion 3/5 (https://www.euroncap.com/en/results/alf ... etta/29288) Ehkä toikin vaikuttaa esim. auton mainostamisessa.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja alfista »

Giulia Veloce hintoja minä eniten kaipaisin

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja Dam »

Uutta tai edes vähän käytettyä Giuliettaa ei kyllä saa vaikka kuinka kyttäisi. Ne vähät mitä oli myynnissä, meni samantien. Ostohousut siis jalassa kun piti päivittää uudempaan mutta kun ei uusia enää tuoda niin ollaan sitten ilman. Ne on myynnissä siihen tahtiin ettei niitä oikeasti ole enää saatavilla. Kun kysyy, parin päivän vanha ilmoitus on vaan jäänyt roikkumaan. Tuotu vähän maahan ja jälleenmyyntiarvo liian alhainen? Ei uskallettu uutena ostaa kun arvo putoaa mutta käytettynä myyty jo ennen kuin on auto edes pesty ja kunnolla kuvattu?

Tämän vuoden malli olisi ollut enää 120 HP mallia mikä luonnollisesti ei ole se halutuin malli. Minulle olisi kelvannut siitä vaikka kaasumalli ihan kernaasti. Nuo NCAP luokitukset ei taas itseäni kiinnosta niinkään, Giulietta oli parhaimmistoaan luokassaan kun tuli markkinoille ja nykyään taidetaan painottaa vielä enemmän sähköisiin apuihin, kaistavahdit ja muut härpäkkeet.
alfista kirjoitti:Giulia Veloce hintoja minä eniten kaipaisin
Sitä myydään mitä mallistossa on ja ihan ymmärrettävää että karsitaan myyntimallivalikoimasta niitä mitä ei kysytä niin paljoa. Viestiä vaan Seinäjoelle mitä saa millä rahalla. Se näyttäisi olevan lähin paikka sinulle. Sieltä voi kysyä saako jotain tiettyä mallia mitä ei virallisesti välttämättä enää tuoda muuten kuin tilauksesta ja asiakkaan tarkan vaatimusten mukaisesti juuri tietty malli. Aika monta muutakin merkkiä on sellaisia että esitteissä lukee ihan perusmalleissa "Ei myynnissä Suomessa". Joskus maahantuoja joustaa, joskus niitä haetaan sitten muualta maailmalta...

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Dam kirjoitti:Tuotu vähän maahan ja jälleenmyyntiarvo liian alhainen?
Sain Giuliettasta kelpo summan. No, liikkeelle jäänyt kate voi tietty olla heikompi. 500X olikin vähän eri juttu, muttei yllättänyt, kun varustelutasoja karsittiin & uutta mallia on nyt tulollaan.

Ei myytävä tuote ole kelvoton, mutta sitä ei kukaan halua myydä. Liikkeiden määrä kutistuu koko ajan. Eikä ole kovin vaikeaa päätellä, miksi. Kyllä nuo liikkeet/merkkihuollot on jätetty joko maahantuojan, tehtaan tai molempien puolelta täysin oman onnensa nojaan sitten kun ongelmia on ilmennyt. Kuten vaikkapa nämä huohottimien jäätymiset, mihin ei edelleenkään taida olla mitään kunnon ratkaisua. "Uuden" merkin siipiensä alle ottaneet liikkeet kuitenkin kuvitteli, että asiat hoituvat normaaliin tapaan.

Esim. Viagraa kun viime talvena kiikutin huohottimen tiimoilta fotoniterapiaan ensimmäistä kertaa, huoltotiskillä kerrottiin, että tästä lähtee tiketti tehtaalle ja sen ansiosta tulee pian takaisinkutsu, koska muillakin oli samaa vaivaa ilmennyt. Toisella kierroksella pari viikkoa myöhemmin auto meni fotoniterapiaan hinurikyydillä ja kyselin kuulumisia puhe-elimitse. Kuulosti siltä kuin vastapuolella olisi ollut metrin tatti otsassa; "kaikki Multiairit jäässä" jne. Lisäksi käsitin puheistaan, että huollon kaverit osaisivat jonkin purkkavirityksen tehdä, mutta tehdas ei anna lupaa eikä kai muutoinkaan ole asiaan reagoinut. Sitä huoltokutsua ei luonnollisesti kuulunut, mutta omalla kohtaa ongelma poistui ikiaikaisella "rätti keulaan" -ratkaisulla. Olisiko tämä ollut just se huollon keksimä keino?

Ilmiselvästi autoliikkeet eivät halua moista keksintöä huoltojensa riesaksi. Ollaan myyvinään (mainokset lehdissä) mutta käytännössä pidetään huoli, ettei kukaan vaan mene moista ostamaan. Vrt. keskustelu raivokkaista myyntiponnisteluista 500X tuoreimman inkarnaation osalta...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja Janne »

^
Viimeinen kappale saattaa olla kaikessa koomisuudessaan totta. ”Kyllä me noitakin myydään, mutta älä helvetissä semmosta osta. On meillä parempiakin merkkejä”.
Alfa Romeo 155 V6 1992

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Saas nähdä, mitä Kimin siirtyminen Alfa Romeon kuskiksi F1:iin vaikuttaa suomalaisten jälleenmyyjien halukkuuteen panostaa Alfan kuluttajatuotteisiin laajemmin - varsinkin jos edes orastavaa menestystä tulee tulevana kautena.

Näin jälkikäteen ajateltuna edesmenneen Marchionnen viimeinen veto näytti olleen ei Kimin savustaminen kulisseissa ulos Ferrarilta, vaan houkuttelu Sauberille, jonka jälkeen Sauber peruu moottoridiilinsä Hondan kanssa ja sopii pitkäaikaisen moottoridiilin Ferrarin kanssa. Kun Kimin ja moottorien osalta hommat on sovittu, Sauberin nimi muutetaan Alfa Romeo Racingingiksi ja katsotaan, kuinka hommat muuttuu Alfan osalta isoksi. Alfan brändiarvo kasvaa ja merkki voidaan myydä sitten mukavaan hintaan jonnekin päin maailmaa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Onhan tämä naurettavaa touhua. Naapurimaan sivuilla näkyy kaikki merkin viisi eri mallia.
Espanjan sivuilla myös kaikki viisi mallia ovat edustettuna sekä konfiguraattorit jopa seitsemälle mallille (Quadrifogliot listattu erikseen).
Kuva

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja juri »

sanctus kirjoitti:Saas nähdä, mitä Kimin siirtyminen Alfa Romeon kuskiksi F1:iin vaikuttaa suomalaisten jälleenmyyjien halukkuuteen panostaa Alfan kuluttajatuotteisiin laajemmin - varsinkin jos edes orastavaa menestystä tulee tulevana kautena.
Jos Alfan myyntiä ja markkinointia Suomessa hoitaisi ammattimainen ja/tai motivoitunut porukka, Kimiä olisi jo hyödynnetty näkyvästi.
932 937 955 955

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^+1

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

juri kirjoitti:
sanctus kirjoitti:Saas nähdä, mitä Kimin siirtyminen Alfa Romeon kuskiksi F1:iin vaikuttaa suomalaisten jälleenmyyjien halukkuuteen panostaa Alfan kuluttajatuotteisiin laajemmin - varsinkin jos edes orastavaa menestystä tulee tulevana kautena.
Jos Alfan myyntiä ja markkinointia Suomessa hoitaisi ammattimainen ja/tai motivoitunut porukka, Kimiä olisi jo hyödynnetty näkyvästi.
Kimi ei paljoa paina, kun jälkimarkkinointi-infra on lähes nolla niin ei kannata myydä yhtään uutta Alfaa lisää Suomeen suomalaiselta maahantuojalta... ihmeisesti takuudiili on todella huono Italiaan päin ( artisti eli maahantuoja maksaa valtaosan takuukeisseistä ( joka taas johtuu siitä, että Suomen markkinat ovat todella pienet erikoismerkille - luigit eivät ole kiinnostuneita Pohjoismaiden markkinoista - esim. tuo relehommeli ei liene suunniteltu kylmään JA kosteaan ilmanalaan ).

Ei tämä tästä parane noilla takuudiileillä, valitettavasti. Sydän syrjällään tätä saa katsella...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Voi olla Jiitee, että olet hyvinkin asian ytimessä!

Ja kun takuukeissien / takaisinkutsujen maksajaksi lisätään maahantuojan rinnalle valtuutettu merkkihuolto, niin saatetaan päästä nykyisen kaltaiseen tilanteeseen, ehkäpä..?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jiitee kirjoitti: ( artisti eli maahantuoja maksaa valtaosan takuukeisseistä ( joka taas johtuu siitä, että Suomen markkinat ovat todella pienet erikoismerkille - luigit eivät ole kiinnostuneita Pohjoismaiden markkinoista - esim. tuo relehommeli ei liene suunniteltu kylmään JA kosteaan ilmanalaan ).
maahantuoja = valmistaja eli maksavat itse, relehommeleista sen verran että pohjois-italiassa on myös talvi...ihan samalla tavalla ne suunnitellaan kuin muutkin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

V6 kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: ( artisti eli maahantuoja maksaa valtaosan takuukeisseistä ( joka taas johtuu siitä, että Suomen markkinat ovat todella pienet erikoismerkille - luigit eivät ole kiinnostuneita Pohjoismaiden markkinoista - esim. tuo relehommeli ei liene suunniteltu kylmään JA kosteaan ilmanalaan ).
maahantuoja = valmistaja eli maksavat itse, relehommeleista sen verran että pohjois-italiassa on myös talvi...ihan samalla tavalla ne suunnitellaan kuin muutkin.
Joo, onhan Suomessakin välimeren ilmastoa pari kuukautta... kyse on painotuksesta ja Alfan finanssitilanteessa varoista
testaukseen. Testauksen puute lienee tuon releongelmankin perimmäinen syy. Maahantuojan puuttuessa siis Alfoja myyvät liikkeet
lienevät näitä maksavia artisteja. Ei Alfan lisämarkkinointi näillä reunaehdoilla lisää myyntiä, sillä kyllä 40-50 t eur auton hankinnassa
Suomessa sentään järkeäkin käytetään, ja vertailussa esim. BMW:n Alfan huoltoinfra on kuralla.
Viimeksi muokannut Jiitee, 25 Helmi 2019, 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Alf Romeo
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Heinä 2016, 20:23

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja Alf Romeo »

Dam kirjoitti:Tämän vuoden malli olisi ollut enää 120 HP mallia mikä luonnollisesti ei ole se halutuin malli. Minulle olisi kelvannut siitä vaikka kaasumalli ihan kernaasti. Nuo NCAP luokitukset ei taas itseäni kiinnosta niinkään, Giulietta oli parhaimmistoaan luokassaan kun tuli markkinoille ja nykyään taidetaan painottaa vielä enemmän sähköisiin apuihin, kaistavahdit ja muut härpäkkeet.
Kaasumalli itseäkin kiinnostaisi. Ulkomailtahan niitä tietysti jonkin verran löytyisi. OT, mutta onkohan Multiair tuo 120 HP?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jiitee kirjoitti:a ne suunnitellaan kuin muutkin.
Joo, onhan Suomessakin välimeren ilmastoa pari kuukautta...kyse on painotuksesta ja Alfan finanssitilanteessa varoista
testaukseen. Testauksen puute lienee tuon releongelmankin perimmäinen syy.
ja talvea pari kk , se mistään painotuksesta ole kyse vaa ihan normi mokailusta mitä sattuu kaikille valmistajille, vai eikö esim VWlla ollut varaa testata turvavöitä vai eikö turvallisuutta painotettu tarpeeksi. Maahantuojan puuttuessa? onko maahantuoja lopettanut?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Olikos noi releongelmat nyt jotenkin suomi-ilmasto -spesifisiä vai onko niitä myös jossain lämpimämmässä ja/tai tapahtuuko sitä täällä myös kesällä? Jos vähintään yksi kyllä, niin kyllä ei oikein sovi syyttää vajaata talvitestausta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:Olikos noi releongelmat nyt jotenkin suomi-ilmasto -spesifisiä vai onko niitä myös jossain lämpimämmässä ja/tai tapahtuuko sitä täällä myös kesällä? Jos vähintään yksi kyllä, niin kyllä ei oikein sovi syyttää vajaata talvitestausta.
No sovitaan että liian vähän testausta kaikkiaan. Suurin syy Giulian ja Stelvion pienille myyntimäärille on ostajien pelko ns. tekohengitys- tai jopa takavalotakuusta Luigilta. Olen ajanut n. 3 000 km vuokra-Giulialla ja Stelviolla Saksassa, kaikki ok ja nautittavia kilometrejä mutta kaikki nuo kilometrit kesällä. En ole vakuuttunut ollenkaan talvikäytettävyydestä ja mahdollisten ongelmien tullessa takuukorjauksissa ja -päivityksissä niiden tekijöiden osaamisesta.

Tiivistäen : osaamis- ja uskottavuuspula rajoittaa AR-kauppaa. Myös omaa europanostustani Alfaan.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, testaaminen toki maksaa. Lisäksi se vie aikaa - sitä toki olisi ollut tarjolla, kun Giulia saatiin muuten niin aikaisin markkinoille.

En minä puutteellista testausta kiroaisi. Tiettävästi suurin osa G/S -ongelmia on sellaisia, jotka ei välttämättä tule esiin kovallakaan testaamisella. Kuinka suuri osa autoista tarjoaa tätä releongelmaa ja millä kilsoilla/käyttöiällä? Jos vaikka 10% ja 50tkm/1v (mikä on melko tiuhaan), niin 10 autolla olisi pitänyt keskimäärin ajaa testiä yhteensä 500tkm ja vuosi, että yksi (1) vika tulee esiin.

30.9.2018 Suomessa on ollut rekisterissä ja liikennekäytössä 169 Nuovo Giuliaa. Jos näillä on keskimäärin paukutettu se 50tkm ja 17 on oireillut, ollaan yllämainitussa tasossa. Tietoa/todisteita taitaa meidän nähtävillä olla jopa kolmesta autosta (1,8% - TeemuV, Oksid ja Streider). Todennäköisesti niitä on muitakin, mutta silti hyvinkin mahdollisesti lukemissa, joissa vian löytyminen esitesteissä jää epätodennäköiseksi.

Paljonko sitä Giuliaa siis olisi pitänyt ennen myyntiintuontia testata, että tälläiset viat olisi saatu varmasti karsittua pois? Nii-in, aika pirusti, mutta kuten todettu, olisihan sitä joutanut odottaa, kun aika harvoin uusi malli tuodaan näin pian vanhan päälle. Eiku...


Se todellinen ongelma on paljon realistisemmin tuo jälkimarkkinointi ja takuukäsittely. Ne ensimmäiset tapaukset käyttäjiltä pitäisi tutkia, ongelma selvittää, operoida takuuohjeet huoltopisteille, kantaa vastuu ja tarvittaessa suorittaa takaisinkutsu. Jos monimutkainen tuote halutaan markkinoille, siinä väistämättä on lastentauteja, jotka tulevat esiin vasta käyttäjillä ja siihen reagoiminen ja niiden korjaaminen on erittäin tärkeää sekä tuotteen elinkaaren että yhtiön maineen ja asiakastyytyväisyyden kannalta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tehän näytte olevan samaa mieltä. Samoin minä.

Alfan organisaatioksi tarvitaan merkkiä arvostava, mutta viat avoimesti myöntävä porukka. Jos viat otetaan tosissaan ja korjataan, niin asia on puolestani bueno.

Tähän mennessä tehtaan takaisinkutsutiedotteita on etupäässä piiloteltu asiakkailta ja kielletty ongelmia olevankaan.

No, tästä viimeisestä maahantuojakuviosta on vähemmän kokemusta mutta ainakin vaimon Giulietta on huollettu hyvin ESS autotalolla. Edellinen autohuolto Käyttöautolla taas kehui, että ei pitäisi ostaa autoja, mitä ei ole Suomen talveen tarkoitettu. Kävimme valittamassa uuden auton heikosta lataustasosta ja ainoa korjaus oli meidän itse maksama defa laturi, joka toki poisti vian heti.

Vastaa Viestiin