Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Eurocompulsion on julkaissut uuden version Giulian 2.0l bensakoneen softapäivityksestään:

https://shopeurocompulsion.net/blogs/te ... nical-info
https://www.giuliaforums.com/forum/802- ... hread.html

Täyden hyödyn saamiseksi pitää vaihtaa myös ilmanotto tuhdimpaan sekä pakoputki paksumpaan.

Takuun loppua odotellessa...

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Giulian ajonvakautus pois päältä

Osaakos joku täällä sen verran italiaa että osais kertoa pääpiirteissään mitä tää hemmo selittää?

https://youtu.be/tbj-S8qjtw0

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

juri kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:... datan keruu käynnissä...
:lol:
Saas nähdä mitä tästä tulee... Huomenna aamulla hakemaan taas auto korjaamolta ja ovat kuulemma vaihtaneet lisää releitä. :roll: Hiukan olen epäileväinen, mutta katsotaan nyt josko vaikka tälläkertaa jopa alkaisi toimia. :-D

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Teemuv kirjoitti:
Saas nähdä mitä tästä tulee... Huomenna aamulla hakemaan taas auto korjaamolta ja ovat kuulemma vaihtaneet lisää releitä. :roll: Hiukan olen epäileväinen, mutta katsotaan nyt josko vaikka tälläkertaa jopa alkaisi toimia. :-D
Jaahas, kuulostaa tutulta :lol:

Pyydäppäs lista vaihdetuista osista / tehdyistä toimenpiteistä, jos suostuvat semmoisen antamaan. Omasta ei ole kuulunut mitään, täytyy huomenna iltapäivällä soitella ja kuulostella tilannetta (huoltohan ei asiasta paljon ole huudellut...).

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Teemuv kirjoitti:
juri kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:... datan keruu käynnissä...
:lol:
Saas nähdä mitä tästä tulee... Huomenna aamulla hakemaan taas auto korjaamolta ja ovat kuulemma vaihtaneet lisää releitä. :roll: Hiukan olen epäileväinen, mutta katsotaan nyt josko vaikka tälläkertaa jopa alkaisi toimia. :-D
Eli Salon Moottorihuollossakin tietotaito on tuota luokkaa, eivätkö viimeksi mitanneet että releet olivat kunnossa :-D

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

^^ Kyllä, mutta nyt olivat lähettäneet mittaustuloksensa Italiaan ja Luigit olivat olleet eri mieltä, joten tiedä nyt sitten tästäkin. :roll: :lol:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Teemuv kirjoitti:^^ Kyllä, mutta nyt olivat lähettäneet mittaustuloksensa Italiaan ja Luigit olivat olleet eri mieltä, joten tiedä nyt sitten tästäkin. :roll: :lol:
Ehkä Italiassa katsotaan mittaustuloksia ja ne hylätään sillä ne on pohjoisen räkänokkien lähettämiä? Vai oletetaanko että sieläpäin (tietysti yleistäen) myös rasismi on veressä? :shock:
Kuva

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

^^No nyt on auto kotiutettu ja ainakin toistaiseksi tuntuu taas toimivan uusilla releillä. Lisäksi tuli tieto että tehtaalta pitäisi olla tulossa ohjelmistopäivitys tähän ongelmaan, mutta sitä ei ole vielä saatavilla, joten näillä mennään toistaiseksi.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Eikö uuteen Giuliaan saa enää veloce-penkkejä? Muutenkin lisävarustelista tuntuu lyhentyneen parin vuoden takaa.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

JontteB kirjoitti:Giulian ajonvakautus pois päältä

Osaakos joku täällä sen verran italiaa että osais kertoa pääpiirteissään mitä tää hemmo selittää?

https://youtu.be/tbj-S8qjtw0
Pistin Youtuben teksityksen päälle ja valkkasin käännökseksi englannin. Melko pitkälti ymmärrettäväksi tuon sai tällä menetelmällä.
Tämä on siis ilmeisesti se vanha tuttu kikka että akunkenkä irti hetkeksi ja sen jälkeen ekalla käynnistyskerralla pystyy sudittelemaan, mutta vain N -moodissa. Kun pirssin sitten sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin kaikki moodit on taas käytössä mutta niin on hauskuudenestokin.
932 937 955 955

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Siltä vanhalta kikalta se näytti. AST on kai abs? Eli edelleen se että kun tuossa tilassa painaa jarrua lähte auto lapasesta. (Ainakin herkästi, kun ilman balanssisäätöä takajarrut ovat lukossa selvästi ennen etujarruja. Ennen abs tuo jarruvoiman jako tehtiin mekaanisesti takajarruputkissa olevilla paineenrajoittimilla. En muista mahtoiko jossain abs autossa olla mekaanista jarrupaineensäätöä)

Jos löytyy testeri opettaa ratin asentoanturi uudestaan, niin siitä antrista liittimen irti ottamalla saisi luultavasti vain ajonvakautuksen pois käytöstä. Uudemmissa autoissa tosiaan anturille joutuu opettamaan ratin asennot uudestaan tuon tempun jälkeen, tai anturin vaihdon jälkeen. (en suosittele antureiden kanssa kikkailua ylipäätänsä [uusissa] autoissa ellei tiedä mitä tekee)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Garmund kirjoitti:Siltä vanhalta kikalta se näytti. AST on kai abs? Eli edelleen se että kun tuossa tilassa painaa jarrua lähte auto lapasesta. (Ainakin herkästi, kun ilman balanssisäätöä takajarrut ovat lukossa selvästi ennen etujarruja. Ennen abs tuo jarruvoiman jako tehtiin mekaanisesti takajarruputkissa olevilla paineenrajoittimilla. En muista mahtoiko jossain abs autossa olla mekaanista jarrupaineensäätöä)

Jos löytyy testeri opettaa ratin asentoanturi uudestaan, niin siitä antrista liittimen irti ottamalla saisi luultavasti vain ajonvakautuksen pois käytöstä. Uudemmissa autoissa tosiaan anturille joutuu opettamaan ratin asennot uudestaan tuon tempun jälkeen, tai anturin vaihdon jälkeen. (en suosittele antureiden kanssa kikkailua ylipäätänsä [uusissa] autoissa ellei tiedä mitä tekee)
Se kai on vähän auto kohtaista kuinka takapainoiset jarrut tulee jos abs on pois pelistä. Eikös giuliassa ollut vielä jotkut kehittyneemmät "sähkö" jarrut. En tiedä tarkemmin toimintatapaa. Mutta kokeilemallahan se selviää kuinka takapainoiset niistä tulee noilla kikoilla.

Mahtaako ohjaustehostin olla sähköinen. Ratin asentoanturin pois kytkennällä saattaapi ohjaus muuttua aika kankeaksi. :roll:
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

On joo giuliassa sähköinen tehostin ja muistelisin ettei olisi fyysistä yhteytttä polkimelta tehostimeen (ylipäätänsä jarrupiireihin, ellei sitten esim. tehostamatonta varayhteyttä, kuten mersun "brake by wire":ssä aikanaan oli)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Garmund kirjoitti:En muista mahtoiko jossain abs autossa olla mekaanista jarrupaineensäätöä)
Ainakin Delta HF integralessa on.

KL
Viestit: 208
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja KL »

3-sarjan Themassa myös.

Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

KL kirjoitti:3-sarjan Themassa myös.
Ja ykkös- ja kakkossarjojen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

juri kirjoitti:
Pistin Youtuben teksityksen päälle ja valkkasin käännökseksi englannin.
Toihan oli näppärä! En ollu huomannu aiemmin. Tosin piti ettiä ohjevideo missä näytettiin miten kieli vaihdetaan :D Ei käyny mun logiikkaan suoraan...
Garmund kirjoitti:Siltä vanhalta kikalta se näytti. AST on kai abs? Eli edelleen se että kun tuossa tilassa painaa jarrua lähte auto lapasesta. (Ainakin herkästi, kun ilman balanssisäätöä takajarrut ovat lukossa selvästi ennen etujarruja).
Lisäksi olen ilmeisesti tietämätön kun en tuntenut vanhaa kikkaa :) Tota jarruongelmaa vähän epäilen. Onhan ABS-vikaisia autoja ollu niin kauan kun ABSejakin. Vähän hurjalta tuntuu jos jarrut menis vaarallisiks kun yks anturi pimenee. Mutta kokeilemalla selviää! :) Ainaki Lantikat on ihan normaalisti ajettavia vaikka Tres Amigos loimottaa taulussa.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

JontteB kirjoitti:Tota jarruongelmaa vähän epäilen. Onhan ABS-vikaisia autoja ollu niin kauan kun ABSejakin. Vähän hurjalta tuntuu jos jarrut menis vaarallisiks kun yks anturi pimenee. Mutta kokeilemalla selviää! :)
156 taipui "ketterästi" mutkiin Ahvenistollakin takarenkaat savuten, kun nappasi ABS:n sulakkeen pois :lol: En suosittele kokeilemaan tai ainakin ranteet pitää silloin olla riittävän nopeat :wink:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Ton akku irti kikan pitäis vaan hukkaa ratin kääntökulma-anturin kalibrointi. Ratti laidasta laitaa kerran/kaks nollaa sen viimistään seuraavalla käynnistyksellä.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Passive Entry lakkasi täällä(kin) pelaamasta. Pitääpä ronkkia kahvojen nappuloita hetken aikaa.
Epäilin aluksi pattereiden hiipumista, kun uusien vaihtamisen jälkeen ovet avautuivat KERRAN ongelmitta, mutta sitten palattiinkin normijärjestykseen.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JT Newman kirjoitti:Passive Entry lakkasi täällä(kin) pelaamasta. Pitääpä ronkkia kahvojen nappuloita hetken aikaa.
Epäilin aluksi pattereiden hiipumista, kun uusien vaihtamisen jälkeen ovet avautuivat KERRAN ongelmitta, mutta sitten palattiinkin normijärjestykseen.
Ainakin allekirjoittaneella alas jämähtäneet nappulat lähtivät toimimaan kun niitä jaksoi muutaman kerran niksuttaa ja sivellä.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Keltsi kirjoitti:
JontteB kirjoitti:Tota jarruongelmaa vähän epäilen. Onhan ABS-vikaisia autoja ollu niin kauan kun ABSejakin. Vähän hurjalta tuntuu jos jarrut menis vaarallisiks kun yks anturi pimenee. Mutta kokeilemalla selviää! :)
156 taipui "ketterästi" mutkiin Ahvenistollakin takarenkaat savuten, kun nappasi ABS:n sulakkeen pois :lol: En suosittele kokeilemaan tai ainakin ranteet pitää silloin olla riittävän nopeat :wink:
Täytyy kokeilla viimeistään Hyvinkäällä! :lol: :lol:

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Olisi mielenkiintoista saada tietoon miksi Giuliassa (poislukien Q) ei ole mahdollisuutta kytkeä noita ajoapuja pois päältä... Jos se nimittäin olisi ollut toteutettavissa, olisi tuo varmasti ollut alusta alkaen tarjolla. Joku tekninen/turvallisuusseikka pitää tuon nyt (toistaiseksi) poissa.
932 937 955 955

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

turvallisuuden takia, tässä ketjussa on jossain kohtaa siitä juttua. Kuulemma harkitsivat sitä pitkään ja ehkä tulevaisuudessa voi muuttua
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

... mutta kun muut valmistajat saavat autonsa turvalliseksi, niin miksi ei Giuliaa saatu? Eihän tuota mahdollisuutta toki kaikissa autoissa ole, mutta Giulian kilpailijoista taitaa kyllä järjestään löytyä.
932 937 955 955

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Hinta?
Tai kiinnostus nähdä 10 vuotista Giuliaa tuuning porukkojen revittelyvehkeinä (Lue BMW)?
Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^nope. FCA ei voi olla millään asteella kiinnostunut vuosikymmenen jälkeisestä imagostaan valmistuksesta poistuneen tuotteen osalta, jota nykyinen gen. Giulia silloin olisi. Lisäksi Giulian DNA-kytkimeen olisi voinut helposti leipoa ajonestojen asetukset, joten kustannuskysymyskään tämä ei ole. Asiaa ei ole mietitty yhtään lumisten olosuhteiden näkökulmasta - ja miksipä olisi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Pujazuba kirjoitti:^Hinta?
Tai kiinnostus nähdä 10 vuotista Giuliaa tuuning porukkojen revittelyvehkeinä (Lue BMW)?
Hmm... tämä seikka on ainakin minulle pelkkää plussaa, baskeri päässä ei oikein sopisi muutenkaan
tyyliin suditella kylki edellä... on se niin pispäistä touhua liikenteessä. Älkää sitten uskotelko, että aina "radalla" tai suljetulla alueella kokeillaan... :mrgreen:

Ja täällä Pohjanmaalla lienee Suomen
tihein BMW-kanta , ja varsinkin sekä nuorten naisten että miesten keskuudessä. Perhetuttu likka hienosti osoitti rakkautta italialaiseen rautaan muutama vuosi sitten , kun 147 :n hankki ensiautoksi. Ja oli porukassaan toisinajattelija... isän työkaverilla ja minulla oli Alfat , kai siinä jotakin tartuntaa sai,
Viimeksi muokannut Jiitee, 05 Helmi 2019, 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Jiitee kirjoitti:baskeri päässä

respect!

Ei pitäisi olla mahdotonta sekään, että vain radalla voi suditella. Eihän moinen edellytä kuin että auto GPS:n avulla päättelee olevansa rata-alueella. Ei todellakaan mitään rakettitiedettä, esim. jotkin quadrokopterit kieltäytyvät lentämästä lentokenttien lähistöllä (paikannus + firmwaren tietokanta lentokenttien sijainneista).

En minäkään välittäisi muutaman vuoden päästä nähdä alfoja männyn ympärille kietaistuina...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

juri kirjoitti:... mutta kun muut valmistajat saavat autonsa turvalliseksi, niin miksi ei Giuliaa saatu? Eihän tuota mahdollisuutta toki kaikissa autoissa ole, mutta Giulian kilpailijoista taitaa kyllä järjestään löytyä.
ai mikä valmistaja on saanut auton turvalliseksi ilman ajonvakautusta tai luistonestoja? ei mikään, riski kolariin kasvaa (kädettömillä) huomattavasti kun noi kytkee pois päältä.


"vuoden vanha juttu

https://www.automoto.it/news/alfa-stelv ... riore.html


ja paska google translate:

ESP voidaan poistaa käytöstä? Vaikea valinta, mutta muutoksia ei suljeta pois

Nyt kun monet mosaiikkikompleksin laatat alkavat pudota paikalleen, se on viimeinen vastaamaton kysymys, joka edelleen kiehuu niin monien fanien mielissä. Ja että uuden, niin mekaanisen näkökulmasta puhdistetun Alfa Romeon kaltainen hanke ei olisi ansainnut mahdollisuutta ottaa täysin tyhjäksi vakauden valvonta ? Kuten tiedämme, itse asiassa ESP ei ole sidottu Giuliaan, ei edes Veloceen, ei edes Stelvioon. Myös tässä tapauksessa Fedeli yllättää meidät vastauksella, joka on jotain selvää. " Päätös olla sallimatta vakauden valvonnan täydellistä irtautumista oli päätös, jossa kirjaimellisesti Alfa Romeon insinöörit jakautuivat enemmän tai vähemmän puoleen. Kun tulin, Giulia-hanke oli jo pitkälle edistynyt ja päätös oli jo tehty. Mutta vielä on paljon, myös minä, niitä, jotka ajattelevat, että tätä valintaa voitaisiin tarkistaa. Joten tulevaisuudessa en täysin sulje pois mahdollisuutta ottaa Esp kokonaan vammaiset. Nähdään, vaikka olisin edelleen vakuuttunut siitä, että alfamme on ennen kaikkea oltava turvallinen "
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dam »

Pujazuba kirjoitti:^Hinta?
Tai kiinnostus nähdä 10 vuotista Giuliaa tuuning porukkojen revittelyvehkeinä (Lue BMW)?
Jos se 400 000 myytyä autoa vuosittain on tavoitteena niin mitä väliä sillä on vaikka niitä vedettäisiin puolet joka vuosi katolleen? Siltikin olisi vuosittain vielä liikenteessä enemmän kuin malleja myydään yhteensä.
Jiitee kirjoitti: Hmm... tämä seikka on ainakin minulle pelkkää plussaa, baskeri päässä ei oikein sopisi muutenkaan
tyyliin suditella kylki edellä... on se niin pispäistä touhua liikenteessä. Älkää sitten uskotelko, että aina "radalla" tai suljetulla alueella kokeillaan... :mrgreen:

Ja täällä Pohjanmaalla lienee Suomen
tihein BMW-kanta , ja varsinkin sekä nuorten naisten että miesten keskuudessä. Perhetuttu likka hienosti osoitti rakkautta italialaiseen rautaan muutama vuosi sitten , kun 147 :n hankki ensiautoksi. Ja oli porukassaan toisinajattelija... isän työkaverilla ja minulla oli Alfat , kai siinä jotakin tartuntaa sai,
Onko sitä nappia pakko sitten räplätä jos ei halua että perä lähtee yhtään alta? Eikä se että napista saa pois osittain päältä tarkoita sitä että kaikki BMW:t katselee sivuikkunasta eteenpäin... Jos valittavissa on D, N ja A, se vakautus voi luonnollisesti olla kireämpi A asennossa kuin D:ssä. Ennen se A tarkoitti all weatheria Giuliettassa mikä sopi hyvin talviseen liukkaaseen keliin mutta ei tiedä kuin jarruttamalla kurvissa että on oikeasti liukasta. Joillekin sopii ihan hyvin se että luotetaan ajonvakautukseen ja ajetaan sitä vasten. Toisia taas kireä luistonesto hirvittää ja haluaa penkillä istuessaan sen ennemmin ohjaustuntumasta kuin siitä että joku pistää heti vastaan ja osaa sitten itse suhtautua ja sopeuttaa oman ajotapansa kelin mukaisesti. Varsinkin 50/50 painojakaumalla sen huomaa kyllä nopeasti ennenkuin auto lähtisi mihinkään hallitsemattomaan luisuun jos vain saisi sen palautteen muuten kuin huomaamalla että takavetoinen auto puskee mutkassa. Toki jos mielikuvat on vielä takavetoisista autoista ajalta ennen ABS jarruja ja autossa kevyt perä ja tuntuu että heti perän hiemankin irrotessa auto on ojassa katollaan, älä koske siihen nuppiin / säätimeen. Niitä muita säätimiä on polkimet ja ratti.

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

^ Kuin allekirjoittaneen suusta.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dam »

V6 kirjoitti: ja paska google translate:
Muistelisin nähneeni tuon saman jossain järjellisemmässä muodossa. Facelift on tulossa jossain välissä mutta ei mitään varmuutta siitä onko ajonvakautukseen kuitenkaan tulossa muutoksia. Ehkä, ehkä ei.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

V6 kirjoitti:
juri kirjoitti:... mutta kun muut valmistajat saavat autonsa turvalliseksi, niin miksi ei Giuliaa saatu? Eihän tuota mahdollisuutta toki kaikissa autoissa ole, mutta Giulian kilpailijoista taitaa kyllä järjestään löytyä.
ai mikä valmistaja on saanut auton turvalliseksi ilman ajonvakautusta tai luistonestoja? ei mikään, riski kolariin kasvaa (kädettömillä) huomattavasti kun noi kytkee pois päältä.
Totta tuokin, esim. penarin johdolla kuitenkin on ollut munaa antaa kuluttajan itse määritellä turvallisuustason. Heillä lie luottoa siihen, että rajoitetun ajonvakautuksen tilassakin auto on hallittavissa keskivertopertin käsin ja jaloin.
V6 kirjoitti:vuoden vanha juttu
Pikemminkin kaksi, en pidättäisi hengitystäni tuon suhteen :-D
932 937 955 955

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

juri kirjoitti:
Pikemminkin kaksi, en pidättäisi hengitystäni tuon suhteen :-D
varmaan useammankin koska oli suora copy paste siitä vanhasta jutusta, jonka olen tähän ketjuun joskus kirjoittanut
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

juri kirjoitti:Olisi mielenkiintoista saada tietoon miksi Giuliassa (poislukien Q) ei ole mahdollisuutta kytkeä noita ajoapuja pois päältä... Jos se nimittäin olisi ollut toteutettavissa, olisi tuo varmasti ollut alusta alkaen tarjolla. Joku tekninen/turvallisuusseikka pitää tuon nyt (toistaiseksi) poissa.
Väitän rohkeasti, että kyseessä on ihan poliittinen päätös. Voi olla, että tuodaan vielä vähän lisää eroa Q:n ja kulimallien välille tai voi olla, että kun vaihdetaan vetotapaa, ei haluta "tavallisemman" kansan (joiden myös halutaan yhä ostavan Alfoja) yllättyvän liikaa jos ovat painelleet nappeja vaihdettuaan Giuliettasta Giuliaan. Kyseessä kuitenkin on softapohjainen toiminta, joten funktion "if (!esp) then dont_react;" -rivin ei pitäisi olla mikään tekninen mahdottomuus.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

FinPat kirjoitti: Ainakin allekirjoittaneella alas jämähtäneet nappulat lähtivät toimimaan kun niitä jaksoi muutaman kerran niksuttaa ja sivellä.
Paineluelvytys on selkeästi toimiva taktiikka.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jaguar XE 300 Sport vs Alfa Romeo Giulia Veloce
https://www.autoexpress.co.uk/jaguar/xe ... lia-veloce
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

V6 kirjoitti:Jaguar XE 300 Sport vs Alfa Romeo Giulia Veloce
https://www.autoexpress.co.uk/jaguar/xe ... lia-veloce
Ihan kelpo vertailu. Harmi että uudet Jaggit on kuitenkin hieman yleistyneet liikenteessä muttei uudet AR:t!
Toinen asia joka pistää silmään on tuon Giulian kierroslukumittari. Alkaako punaraja tosiaan 5500:ssa jo? 2.0 JTS:n alkoi 7000:ssa. Melkoinen ero.
Kuva

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Pujazuba kirjoitti:... Harmi että uudet Jaggit on kuitenkin hieman yleistyneet liikenteessä muttei uudet AR:t!
Yksi takuulla vaikuttava tekijä on se, että Jaggejen myyntiin panostetaan. Esim. kun paremman puoliskon paskattia käytettiin huolloissa AutoCenterillä, annettiini yleensä sijaisautoksi Jaguaari. Omasta polosesta loppui liisari, ja muutama autoliike ihan peräti innostui ennen tuota soittelemaan ja kyselemään kiinnostaisiko joku heidän mallistostaan seuraavaksi autoksi. Alfaa ei kukaan tyrkyttänyt.

Lisäksi, kuten muutkin täällä ovat todenneet, on ilmeistä että jälleenmyyjät ovat Alfan kanssa, edesmennyttä legendaa lainatakseni, up yours. Taustatukea ei tehtaalta tai maahantuojalta löydy. Ei ihme että myyntityö ei kiinnostele.
932 937 955 955

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pujazuba kirjoitti:
V6 kirjoitti:Jaguar XE 300 Sport vs Alfa Romeo Giulia Veloce
hHarmi että uudet Jaggit on kuitenkin hieman yleistyneet liikenteessä muttei uudet AR:t!

aijaa henk koht en ole nähnyt yhtään XEtä livenä, Giulioita sentään jokusen
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

V6 kirjoitti: aijaa henk koht en ole nähnyt yhtään XEtä livenä, Giulioita sentään jokusen
Riippuu Jaggenkin yleisyys varmasti alueen myyntiverkostosta. Turku-Tampere-Helsinki kolmiossa näkyy kyllä XE:tä ihan kiitettävästi. Hiha-arviona heittäisin luokkaa 1:10 Giulia : XE.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

nimenomaan Helsingissä ei näy Xetä, suurempia malleja Xf jne näkyy viikottain
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

V6 kirjoitti:nimenomaan Helsingissä ei näy Xetä, suurempia malleja Xf jne näkyy viikottain
Tästä olen kohteliaasti eri mieltä. Hellsinskin toimiston ikkunasta näkee Länsiväylältä ja -väylälle pyrkivän kaluston liikennevaloissa ja kyllä siinä XE:tä on runsaasti enemmän kuin esim. Giuliaa. Näkyy päivittäin ja useita yksilöitä. Tokia Giulian keula on aikalailla persoonallisempi ja helpommin havaittava. Itselläni on myös aikanaan ollut XF joten kuvittelen myös erottavani XE:n ja XF:n vaikka hieman samalta näyttävätkin.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ainakin täällä ’purbiassa XE:tä pyörii jaloissa tavanomaisuuteen asti. Jokunen eksyy myös naapurikuntiin kun arjen pohjolanvaelluksella niitä tulee bongailtua. Onpahan duunin parkissakin yksi. Kuski vieläpä siirtynyt Giuliettasta Shaguaariin...

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Espoossa noita XEtä pyörii kanssa ihan kiitettävästi. Tosin näkyy sitä melkein päivittäin myös yksittäisiä Giulioita ja välillä myös Stelvoita

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

olen varmaan väärissä paikoissa kun en ole yhtään XEtä nähnyt, mutta XF tosiaan näkee viikottain ja näistä suurin osa dieseleitä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Giulian vuosimallien 2016 & 2017 Infotainmentin ohjelmistoon on tullut uusi ohjelmistoversio saataville: 002.009.059. Korjattu mm. Infotainmentin boottailu itsekseen. Omassa autossa tämä on tapahtunut tähän mennessä 3 kertaa.

https://www.giuliaforums.com/forum/778- ... post751512

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

JontteB kirjoitti:
Keltsi kirjoitti:
JontteB kirjoitti:Tota jarruongelmaa vähän epäilen. Onhan ABS-vikaisia autoja ollu niin kauan kun ABSejakin. Vähän hurjalta tuntuu jos jarrut menis vaarallisiks kun yks anturi pimenee. Mutta kokeilemalla selviää! :)
156 taipui "ketterästi" mutkiin Ahvenistollakin takarenkaat savuten, kun nappasi ABS:n sulakkeen pois :lol: En suosittele kokeilemaan tai ainakin ranteet pitää silloin olla riittävän nopeat :wink:
Täytyy kokeilla viimeistään Hyvinkäällä! :lol: :lol:
Miinuskaapeli irti kikka toimi hyvin. ESC ja muutama irrelevantti avustin, kuten Hill Hold, menee pois päältä, mutta ABS:it toimii normaalisti. Seuraavaan käynnistyksen jälkeen kaikki toimii normaalisti. Kaapelissa on klipsi-pikalukko joten irtoaa hyvin vaivatta.

https://youtu.be/q4coav1bHh8
https://youtu.be/l6rkMETjjCY
https://youtu.be/aMJIoyz9tfY

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Näppärä nikkari tekee helposti tuota varten jonkun nappulan ohjaamon puolelle :-D

Se, että ABS säilyy kikkailusta huolimatta päällä on kyllä helvetin hyvä homma.
932 937 955 955

Vastaa Viestiin