Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 26 Touko 2019, 04:21



Vastaa viestiin  [ 5690 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114  Seuraava
Alfa Romeo Giulia 952 

Aiotko hankkia Giulian?
Ennakkotilaan asap 1%  1%  [ 4 ]
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa 1%  1%  [ 5 ]
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok 11%  11%  [ 44 ]
Odottelen myytäviä esittelyautoja 1%  1%  [ 5 ]
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus 18%  18%  [ 72 ]
Ostan sitten joskus 55%  55%  [ 222 ]
Tuskin 10%  10%  [ 39 ]
En ikinä 3%  3%  [ 12 ]
Ääniä yhteensä : 403

Alfa Romeo Giulia 952 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 15 Kesä 2016, 16:13
Viestit: 128
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eurocompulsion on julkaissut uuden version Giulian 2.0l bensakoneen softapäivityksestään:

https://shopeurocompulsion.net/blogs/te ... nical-info
https://www.giuliaforums.com/forum/802- ... hread.html

Täyden hyödyn saamiseksi pitää vaihtaa myös ilmanotto tuhdimpaan sekä pakoputki paksumpaan.

Takuun loppua odotellessa...


30 Tammi 2019, 13:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Viestit: 284
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: Nuovo Giulia Veloce
166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
33 1.7 IE (purkuun)
Ex: Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka ja KTM Adve
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian ajonvakautus pois päältä

Osaakos joku täällä sen verran italiaa että osais kertoa pääpiirteissään mitä tää hemmo selittää?

https://youtu.be/tbj-S8qjtw0


30 Tammi 2019, 22:06
Profiili

Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27
Viestit: 82
Auto: Giulia At8 super 2.0
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
juri kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:
... datan keruu käynnissä...

:lol:


Saas nähdä mitä tästä tulee... Huomenna aamulla hakemaan taas auto korjaamolta ja ovat kuulemma vaihtaneet lisää releitä. :roll: Hiukan olen epäileväinen, mutta katsotaan nyt josko vaikka tälläkertaa jopa alkaisi toimia. :-D


30 Tammi 2019, 22:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Syys 2016, 20:14
Viestit: 245
Paikkakunta: Kotka
Auto: Ajossa: Volovo V40
Pajalla: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG '14,
Saab 9-3 SC 1.9 TiDS "Hirsch", Octavia II RS ja GTI Golffi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Teemuv kirjoitti:

Saas nähdä mitä tästä tulee... Huomenna aamulla hakemaan taas auto korjaamolta ja ovat kuulemma vaihtaneet lisää releitä. :roll: Hiukan olen epäileväinen, mutta katsotaan nyt josko vaikka tälläkertaa jopa alkaisi toimia. :-D

Jaahas, kuulostaa tutulta :lol:

Pyydäppäs lista vaihdetuista osista / tehdyistä toimenpiteistä, jos suostuvat semmoisen antamaan. Omasta ei ole kuulunut mitään, täytyy huomenna iltapäivällä soitella ja kuulostella tilannetta (huoltohan ei asiasta paljon ole huudellut...).


30 Tammi 2019, 23:08
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 846
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW vm.2005
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Teemuv kirjoitti:
juri kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:
... datan keruu käynnissä...

:lol:


Saas nähdä mitä tästä tulee... Huomenna aamulla hakemaan taas auto korjaamolta ja ovat kuulemma vaihtaneet lisää releitä. :roll: Hiukan olen epäileväinen, mutta katsotaan nyt josko vaikka tälläkertaa jopa alkaisi toimia. :-D


Eli Salon Moottorihuollossakin tietotaito on tuota luokkaa, eivätkö viimeksi mitanneet että releet olivat kunnossa :-D


31 Tammi 2019, 08:17
Profiili

Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27
Viestit: 82
Auto: Giulia At8 super 2.0
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ Kyllä, mutta nyt olivat lähettäneet mittaustuloksensa Italiaan ja Luigit olivat olleet eri mieltä, joten tiedä nyt sitten tästäkin. :roll: :lol:


31 Tammi 2019, 08:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1952
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Teemuv kirjoitti:
^^ Kyllä, mutta nyt olivat lähettäneet mittaustuloksensa Italiaan ja Luigit olivat olleet eri mieltä, joten tiedä nyt sitten tästäkin. :roll: :lol:

Ehkä Italiassa katsotaan mittaustuloksia ja ne hylätään sillä ne on pohjoisen räkänokkien lähettämiä? Vai oletetaanko että sieläpäin (tietysti yleistäen) myös rasismi on veressä? :shock:

_________________
Kuva


31 Tammi 2019, 10:22
Profiili

Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27
Viestit: 82
Auto: Giulia At8 super 2.0
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^No nyt on auto kotiutettu ja ainakin toistaiseksi tuntuu taas toimivan uusilla releillä. Lisäksi tuli tieto että tehtaalta pitäisi olla tulossa ohjelmistopäivitys tähän ongelmaan, mutta sitä ei ole vielä saatavilla, joten näillä mennään toistaiseksi.


31 Tammi 2019, 11:13
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 846
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW vm.2005
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikö uuteen Giuliaan saa enää veloce-penkkejä? Muutenkin lisävarustelista tuntuu lyhentyneen parin vuoden takaa.


31 Tammi 2019, 13:10
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 407
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JontteB kirjoitti:
Giulian ajonvakautus pois päältä

Osaakos joku täällä sen verran italiaa että osais kertoa pääpiirteissään mitä tää hemmo selittää?

https://youtu.be/tbj-S8qjtw0


Pistin Youtuben teksityksen päälle ja valkkasin käännökseksi englannin. Melko pitkälti ymmärrettäväksi tuon sai tällä menetelmällä.
Tämä on siis ilmeisesti se vanha tuttu kikka että akunkenkä irti hetkeksi ja sen jälkeen ekalla käynnistyskerralla pystyy sudittelemaan, mutta vain N -moodissa. Kun pirssin sitten sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin kaikki moodit on taas käytössä mutta niin on hauskuudenestokin.

_________________
932 937 955


31 Tammi 2019, 16:04
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44
Viestit: 1613
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Auto: Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Siltä vanhalta kikalta se näytti. AST on kai abs? Eli edelleen se että kun tuossa tilassa painaa jarrua lähte auto lapasesta. (Ainakin herkästi, kun ilman balanssisäätöä takajarrut ovat lukossa selvästi ennen etujarruja. Ennen abs tuo jarruvoiman jako tehtiin mekaanisesti takajarruputkissa olevilla paineenrajoittimilla. En muista mahtoiko jossain abs autossa olla mekaanista jarrupaineensäätöä)

Jos löytyy testeri opettaa ratin asentoanturi uudestaan, niin siitä antrista liittimen irti ottamalla saisi luultavasti vain ajonvakautuksen pois käytöstä. Uudemmissa autoissa tosiaan anturille joutuu opettamaan ratin asennot uudestaan tuon tempun jälkeen, tai anturin vaihdon jälkeen. (en suosittele antureiden kanssa kikkailua ylipäätänsä [uusissa] autoissa ellei tiedä mitä tekee)

_________________
Suoraan vaan suoraa


01 Helmi 2019, 14:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 2015
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Garmund kirjoitti:
Siltä vanhalta kikalta se näytti. AST on kai abs? Eli edelleen se että kun tuossa tilassa painaa jarrua lähte auto lapasesta. (Ainakin herkästi, kun ilman balanssisäätöä takajarrut ovat lukossa selvästi ennen etujarruja. Ennen abs tuo jarruvoiman jako tehtiin mekaanisesti takajarruputkissa olevilla paineenrajoittimilla. En muista mahtoiko jossain abs autossa olla mekaanista jarrupaineensäätöä)

Jos löytyy testeri opettaa ratin asentoanturi uudestaan, niin siitä antrista liittimen irti ottamalla saisi luultavasti vain ajonvakautuksen pois käytöstä. Uudemmissa autoissa tosiaan anturille joutuu opettamaan ratin asennot uudestaan tuon tempun jälkeen, tai anturin vaihdon jälkeen. (en suosittele antureiden kanssa kikkailua ylipäätänsä [uusissa] autoissa ellei tiedä mitä tekee)

Se kai on vähän auto kohtaista kuinka takapainoiset jarrut tulee jos abs on pois pelistä. Eikös giuliassa ollut vielä jotkut kehittyneemmät "sähkö" jarrut. En tiedä tarkemmin toimintatapaa. Mutta kokeilemallahan se selviää kuinka takapainoiset niistä tulee noilla kikoilla.

Mahtaako ohjaustehostin olla sähköinen. Ratin asentoanturin pois kytkennällä saattaapi ohjaus muuttua aika kankeaksi. :roll:

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


01 Helmi 2019, 15:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44
Viestit: 1613
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Auto: Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
On joo giuliassa sähköinen tehostin ja muistelisin ettei olisi fyysistä yhteytttä polkimelta tehostimeen (ylipäätänsä jarrupiireihin, ellei sitten esim. tehostamatonta varayhteyttä, kuten mersun "brake by wire":ssä aikanaan oli)

_________________
Suoraan vaan suoraa


01 Helmi 2019, 15:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4940
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Garmund kirjoitti:
En muista mahtoiko jossain abs autossa olla mekaanista jarrupaineensäätöä)

Ainakin Delta HF integralessa on.


01 Helmi 2019, 16:06
Profiili

Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45
Viestit: 99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
3-sarjan Themassa myös.


01 Helmi 2019, 19:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 3126
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
KL kirjoitti:
3-sarjan Themassa myös.

Ja ykkös- ja kakkossarjojen.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


01 Helmi 2019, 20:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Viestit: 284
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: Nuovo Giulia Veloce
166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
33 1.7 IE (purkuun)
Ex: Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka ja KTM Adve
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
juri kirjoitti:

Pistin Youtuben teksityksen päälle ja valkkasin käännökseksi englannin.


Toihan oli näppärä! En ollu huomannu aiemmin. Tosin piti ettiä ohjevideo missä näytettiin miten kieli vaihdetaan :D Ei käyny mun logiikkaan suoraan...

Garmund kirjoitti:
Siltä vanhalta kikalta se näytti. AST on kai abs? Eli edelleen se että kun tuossa tilassa painaa jarrua lähte auto lapasesta. (Ainakin herkästi, kun ilman balanssisäätöä takajarrut ovat lukossa selvästi ennen etujarruja).


Lisäksi olen ilmeisesti tietämätön kun en tuntenut vanhaa kikkaa :) Tota jarruongelmaa vähän epäilen. Onhan ABS-vikaisia autoja ollu niin kauan kun ABSejakin. Vähän hurjalta tuntuu jos jarrut menis vaarallisiks kun yks anturi pimenee. Mutta kokeilemalla selviää! :) Ainaki Lantikat on ihan normaalisti ajettavia vaikka Tres Amigos loimottaa taulussa.


02 Helmi 2019, 10:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Kesä 2004, 20:33
Viestit: 1603
Paikkakunta: Hämeenlinna
Auto: 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JontteB kirjoitti:
Tota jarruongelmaa vähän epäilen. Onhan ABS-vikaisia autoja ollu niin kauan kun ABSejakin. Vähän hurjalta tuntuu jos jarrut menis vaarallisiks kun yks anturi pimenee. Mutta kokeilemalla selviää! :)


156 taipui "ketterästi" mutkiin Ahvenistollakin takarenkaat savuten, kun nappasi ABS:n sulakkeen pois :lol: En suosittele kokeilemaan tai ainakin ranteet pitää silloin olla riittävän nopeat :wink:

_________________
"No smoke => no power => no hope"


04 Helmi 2019, 15:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Huhti 2004, 02:27
Viestit: 385
Paikkakunta: Lahti
Auto: Fiesta ST -19
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ton akku irti kikan pitäis vaan hukkaa ratin kääntökulma-anturin kalibrointi. Ratti laidasta laitaa kerran/kaks nollaa sen viimistään seuraavalla käynnistyksellä.

_________________
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."


04 Helmi 2019, 19:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 157
Paikkakunta: t's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -16
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Passive Entry lakkasi täällä(kin) pelaamasta. Pitääpä ronkkia kahvojen nappuloita hetken aikaa.
Epäilin aluksi pattereiden hiipumista, kun uusien vaihtamisen jälkeen ovet avautuivat KERRAN ongelmitta, mutta sitten palattiinkin normijärjestykseen.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


05 Helmi 2019, 09:37
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 746
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JT Newman kirjoitti:
Passive Entry lakkasi täällä(kin) pelaamasta. Pitääpä ronkkia kahvojen nappuloita hetken aikaa.
Epäilin aluksi pattereiden hiipumista, kun uusien vaihtamisen jälkeen ovet avautuivat KERRAN ongelmitta, mutta sitten palattiinkin normijärjestykseen.


Ainakin allekirjoittaneella alas jämähtäneet nappulat lähtivät toimimaan kun niitä jaksoi muutaman kerran niksuttaa ja sivellä.


05 Helmi 2019, 14:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Viestit: 284
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: Nuovo Giulia Veloce
166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
33 1.7 IE (purkuun)
Ex: Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka ja KTM Adve
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Keltsi kirjoitti:
JontteB kirjoitti:
Tota jarruongelmaa vähän epäilen. Onhan ABS-vikaisia autoja ollu niin kauan kun ABSejakin. Vähän hurjalta tuntuu jos jarrut menis vaarallisiks kun yks anturi pimenee. Mutta kokeilemalla selviää! :)


156 taipui "ketterästi" mutkiin Ahvenistollakin takarenkaat savuten, kun nappasi ABS:n sulakkeen pois :lol: En suosittele kokeilemaan tai ainakin ranteet pitää silloin olla riittävän nopeat :wink:


Täytyy kokeilla viimeistään Hyvinkäällä! :lol: :lol:


05 Helmi 2019, 14:25
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 407
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olisi mielenkiintoista saada tietoon miksi Giuliassa (poislukien Q) ei ole mahdollisuutta kytkeä noita ajoapuja pois päältä... Jos se nimittäin olisi ollut toteutettavissa, olisi tuo varmasti ollut alusta alkaen tarjolla. Joku tekninen/turvallisuusseikka pitää tuon nyt (toistaiseksi) poissa.

_________________
932 937 955


05 Helmi 2019, 16:34
Profiili WWW

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4786
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
turvallisuuden takia, tässä ketjussa on jossain kohtaa siitä juttua. Kuulemma harkitsivat sitä pitkään ja ehkä tulevaisuudessa voi muuttua

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


05 Helmi 2019, 16:36
Profiili WWW

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 407
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
... mutta kun muut valmistajat saavat autonsa turvalliseksi, niin miksi ei Giuliaa saatu? Eihän tuota mahdollisuutta toki kaikissa autoissa ole, mutta Giulian kilpailijoista taitaa kyllä järjestään löytyä.

_________________
932 937 955


05 Helmi 2019, 17:20
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1952
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Hinta?
Tai kiinnostus nähdä 10 vuotista Giuliaa tuuning porukkojen revittelyvehkeinä (Lue BMW)?

_________________
Kuva


05 Helmi 2019, 17:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3264
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Giulietta FL tct & BMW F34 LCI Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^nope. FCA ei voi olla millään asteella kiinnostunut vuosikymmenen jälkeisestä imagostaan valmistuksesta poistuneen tuotteen osalta, jota nykyinen gen. Giulia silloin olisi. Lisäksi Giulian DNA-kytkimeen olisi voinut helposti leipoa ajonestojen asetukset, joten kustannuskysymyskään tämä ei ole. Asiaa ei ole mietitty yhtään lumisten olosuhteiden näkökulmasta - ja miksipä olisi.


05 Helmi 2019, 18:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2769
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pujazuba kirjoitti:
^Hinta?
Tai kiinnostus nähdä 10 vuotista Giuliaa tuuning porukkojen revittelyvehkeinä (Lue BMW)?


Hmm... tämä seikka on ainakin minulle pelkkää plussaa, baskeri päässä ei oikein sopisi muutenkaan
tyyliin suditella kylki edellä... on se niin pispäistä touhua liikenteessä. Älkää sitten uskotelko, että aina "radalla" tai suljetulla alueella kokeillaan... :mrgreen:

Ja täällä Pohjanmaalla lienee Suomen
tihein BMW-kanta , ja varsinkin sekä nuorten naisten että miesten keskuudessä. Perhetuttu likka hienosti osoitti rakkautta italialaiseen rautaan muutama vuosi sitten , kun 147 :n hankki ensiautoksi. Ja oli porukassaan toisinajattelija... isän työkaverilla ja minulla oli Alfat , kai siinä jotakin tartuntaa sai,

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


Viimeksi muokannut Jiitee päivämäärä 05 Helmi 2019, 20:06, muokattu yhteensä 1 kerran



05 Helmi 2019, 19:45
Profiili

Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Viestit: 1798
Paikkakunta: Vantaa
Auto: kaasukattilalaitos
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jiitee kirjoitti:
baskeri päässä

respect!

Ei pitäisi olla mahdotonta sekään, että vain radalla voi suditella. Eihän moinen edellytä kuin että auto GPS:n avulla päättelee olevansa rata-alueella. Ei todellakaan mitään rakettitiedettä, esim. jotkin quadrokopterit kieltäytyvät lentämästä lentokenttien lähistöllä (paikannus + firmwaren tietokanta lentokenttien sijainneista).

En minäkään välittäisi muutaman vuoden päästä nähdä alfoja männyn ympärille kietaistuina...

_________________
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.


05 Helmi 2019, 20:03
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4786
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
juri kirjoitti:
... mutta kun muut valmistajat saavat autonsa turvalliseksi, niin miksi ei Giuliaa saatu? Eihän tuota mahdollisuutta toki kaikissa autoissa ole, mutta Giulian kilpailijoista taitaa kyllä järjestään löytyä.


ai mikä valmistaja on saanut auton turvalliseksi ilman ajonvakautusta tai luistonestoja? ei mikään, riski kolariin kasvaa (kädettömillä) huomattavasti kun noi kytkee pois päältä.


"vuoden vanha juttu

https://www.automoto.it/news/alfa-stelv ... riore.html


ja paska google translate:

ESP voidaan poistaa käytöstä? Vaikea valinta, mutta muutoksia ei suljeta pois

Nyt kun monet mosaiikkikompleksin laatat alkavat pudota paikalleen, se on viimeinen vastaamaton kysymys, joka edelleen kiehuu niin monien fanien mielissä. Ja että uuden, niin mekaanisen näkökulmasta puhdistetun Alfa Romeon kaltainen hanke ei olisi ansainnut mahdollisuutta ottaa täysin tyhjäksi vakauden valvonta ? Kuten tiedämme, itse asiassa ESP ei ole sidottu Giuliaan, ei edes Veloceen, ei edes Stelvioon. Myös tässä tapauksessa Fedeli yllättää meidät vastauksella, joka on jotain selvää. " Päätös olla sallimatta vakauden valvonnan täydellistä irtautumista oli päätös, jossa kirjaimellisesti Alfa Romeon insinöörit jakautuivat enemmän tai vähemmän puoleen. Kun tulin, Giulia-hanke oli jo pitkälle edistynyt ja päätös oli jo tehty. Mutta vielä on paljon, myös minä, niitä, jotka ajattelevat, että tätä valintaa voitaisiin tarkistaa. Joten tulevaisuudessa en täysin sulje pois mahdollisuutta ottaa Esp kokonaan vammaiset. Nähdään, vaikka olisin edelleen vakuuttunut siitä, että alfamme on ennen kaikkea oltava turvallinen "

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


05 Helmi 2019, 22:00
Profiili WWW

Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Viestit: 124
Auto: Giulietta 2015
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pujazuba kirjoitti:
^Hinta?
Tai kiinnostus nähdä 10 vuotista Giuliaa tuuning porukkojen revittelyvehkeinä (Lue BMW)?


Jos se 400 000 myytyä autoa vuosittain on tavoitteena niin mitä väliä sillä on vaikka niitä vedettäisiin puolet joka vuosi katolleen? Siltikin olisi vuosittain vielä liikenteessä enemmän kuin malleja myydään yhteensä.

Jiitee kirjoitti:
Hmm... tämä seikka on ainakin minulle pelkkää plussaa, baskeri päässä ei oikein sopisi muutenkaan
tyyliin suditella kylki edellä... on se niin pispäistä touhua liikenteessä. Älkää sitten uskotelko, että aina "radalla" tai suljetulla alueella kokeillaan... :mrgreen:

Ja täällä Pohjanmaalla lienee Suomen
tihein BMW-kanta , ja varsinkin sekä nuorten naisten että miesten keskuudessä. Perhetuttu likka hienosti osoitti rakkautta italialaiseen rautaan muutama vuosi sitten , kun 147 :n hankki ensiautoksi. Ja oli porukassaan toisinajattelija... isän työkaverilla ja minulla oli Alfat , kai siinä jotakin tartuntaa sai,


Onko sitä nappia pakko sitten räplätä jos ei halua että perä lähtee yhtään alta? Eikä se että napista saa pois osittain päältä tarkoita sitä että kaikki BMW:t katselee sivuikkunasta eteenpäin... Jos valittavissa on D, N ja A, se vakautus voi luonnollisesti olla kireämpi A asennossa kuin D:ssä. Ennen se A tarkoitti all weatheria Giuliettassa mikä sopi hyvin talviseen liukkaaseen keliin mutta ei tiedä kuin jarruttamalla kurvissa että on oikeasti liukasta. Joillekin sopii ihan hyvin se että luotetaan ajonvakautukseen ja ajetaan sitä vasten. Toisia taas kireä luistonesto hirvittää ja haluaa penkillä istuessaan sen ennemmin ohjaustuntumasta kuin siitä että joku pistää heti vastaan ja osaa sitten itse suhtautua ja sopeuttaa oman ajotapansa kelin mukaisesti. Varsinkin 50/50 painojakaumalla sen huomaa kyllä nopeasti ennenkuin auto lähtisi mihinkään hallitsemattomaan luisuun jos vain saisi sen palautteen muuten kuin huomaamalla että takavetoinen auto puskee mutkassa. Toki jos mielikuvat on vielä takavetoisista autoista ajalta ennen ABS jarruja ja autossa kevyt perä ja tuntuu että heti perän hiemankin irrotessa auto on ojassa katollaan, älä koske siihen nuppiin / säätimeen. Niitä muita säätimiä on polkimet ja ratti.


05 Helmi 2019, 22:25
Profiili

Liittynyt: 13 Syys 2005, 10:33
Viestit: 326
Paikkakunta: Nurmes
Auto: 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kuin allekirjoittaneen suusta.


05 Helmi 2019, 22:27
Profiili

Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Viestit: 124
Auto: Giulietta 2015
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
V6 kirjoitti:
ja paska google translate:


Muistelisin nähneeni tuon saman jossain järjellisemmässä muodossa. Facelift on tulossa jossain välissä mutta ei mitään varmuutta siitä onko ajonvakautukseen kuitenkaan tulossa muutoksia. Ehkä, ehkä ei.


05 Helmi 2019, 22:51
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 407
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
V6 kirjoitti:
juri kirjoitti:
... mutta kun muut valmistajat saavat autonsa turvalliseksi, niin miksi ei Giuliaa saatu? Eihän tuota mahdollisuutta toki kaikissa autoissa ole, mutta Giulian kilpailijoista taitaa kyllä järjestään löytyä.

ai mikä valmistaja on saanut auton turvalliseksi ilman ajonvakautusta tai luistonestoja? ei mikään, riski kolariin kasvaa (kädettömillä) huomattavasti kun noi kytkee pois päältä.

Totta tuokin, esim. penarin johdolla kuitenkin on ollut munaa antaa kuluttajan itse määritellä turvallisuustason. Heillä lie luottoa siihen, että rajoitetun ajonvakautuksen tilassakin auto on hallittavissa keskivertopertin käsin ja jaloin.

V6 kirjoitti:
vuoden vanha juttu

Pikemminkin kaksi, en pidättäisi hengitystäni tuon suhteen :-D

_________________
932 937 955


05 Helmi 2019, 23:04
Profiili WWW

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4786
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
juri kirjoitti:

Pikemminkin kaksi, en pidättäisi hengitystäni tuon suhteen :-D


varmaan useammankin koska oli suora copy paste siitä vanhasta jutusta, jonka olen tähän ketjuun joskus kirjoittanut

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


05 Helmi 2019, 23:22
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7215
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
juri kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista saada tietoon miksi Giuliassa (poislukien Q) ei ole mahdollisuutta kytkeä noita ajoapuja pois päältä... Jos se nimittäin olisi ollut toteutettavissa, olisi tuo varmasti ollut alusta alkaen tarjolla. Joku tekninen/turvallisuusseikka pitää tuon nyt (toistaiseksi) poissa.


Väitän rohkeasti, että kyseessä on ihan poliittinen päätös. Voi olla, että tuodaan vielä vähän lisää eroa Q:n ja kulimallien välille tai voi olla, että kun vaihdetaan vetotapaa, ei haluta "tavallisemman" kansan (joiden myös halutaan yhä ostavan Alfoja) yllättyvän liikaa jos ovat painelleet nappeja vaihdettuaan Giuliettasta Giuliaan. Kyseessä kuitenkin on softapohjainen toiminta, joten funktion "if (!esp) then dont_react;" -rivin ei pitäisi olla mikään tekninen mahdottomuus.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


06 Helmi 2019, 07:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 157
Paikkakunta: t's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -16
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
FinPat kirjoitti:
Ainakin allekirjoittaneella alas jämähtäneet nappulat lähtivät toimimaan kun niitä jaksoi muutaman kerran niksuttaa ja sivellä.


Paineluelvytys on selkeästi toimiva taktiikka.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


06 Helmi 2019, 09:34
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4786
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jaguar XE 300 Sport vs Alfa Romeo Giulia Veloce
https://www.autoexpress.co.uk/jaguar/xe ... lia-veloce

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


13 Helmi 2019, 21:33
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1952
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
V6 kirjoitti:
Jaguar XE 300 Sport vs Alfa Romeo Giulia Veloce
https://www.autoexpress.co.uk/jaguar/xe ... lia-veloce

Ihan kelpo vertailu. Harmi että uudet Jaggit on kuitenkin hieman yleistyneet liikenteessä muttei uudet AR:t!
Toinen asia joka pistää silmään on tuon Giulian kierroslukumittari. Alkaako punaraja tosiaan 5500:ssa jo? 2.0 JTS:n alkoi 7000:ssa. Melkoinen ero.

_________________
Kuva


17 Helmi 2019, 00:59
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 407
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pujazuba kirjoitti:
... Harmi että uudet Jaggit on kuitenkin hieman yleistyneet liikenteessä muttei uudet AR:t!

Yksi takuulla vaikuttava tekijä on se, että Jaggejen myyntiin panostetaan. Esim. kun paremman puoliskon paskattia käytettiin huolloissa AutoCenterillä, annettiini yleensä sijaisautoksi Jaguaari. Omasta polosesta loppui liisari, ja muutama autoliike ihan peräti innostui ennen tuota soittelemaan ja kyselemään kiinnostaisiko joku heidän mallistostaan seuraavaksi autoksi. Alfaa ei kukaan tyrkyttänyt.

Lisäksi, kuten muutkin täällä ovat todenneet, on ilmeistä että jälleenmyyjät ovat Alfan kanssa, edesmennyttä legendaa lainatakseni, up yours. Taustatukea ei tehtaalta tai maahantuojalta löydy. Ei ihme että myyntityö ei kiinnostele.

_________________
932 937 955


17 Helmi 2019, 10:42
Profiili WWW

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4786
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pujazuba kirjoitti:
V6 kirjoitti:
Jaguar XE 300 Sport vs Alfa Romeo Giulia Veloce
hHarmi että uudet Jaggit on kuitenkin hieman yleistyneet liikenteessä muttei uudet AR:t!



aijaa henk koht en ole nähnyt yhtään XEtä livenä, Giulioita sentään jokusen

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


17 Helmi 2019, 14:20
Profiili WWW

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 746
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
V6 kirjoitti:
aijaa henk koht en ole nähnyt yhtään XEtä livenä, Giulioita sentään jokusen


Riippuu Jaggenkin yleisyys varmasti alueen myyntiverkostosta. Turku-Tampere-Helsinki kolmiossa näkyy kyllä XE:tä ihan kiitettävästi. Hiha-arviona heittäisin luokkaa 1:10 Giulia : XE.


17 Helmi 2019, 14:43
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4786
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
nimenomaan Helsingissä ei näy Xetä, suurempia malleja Xf jne näkyy viikottain

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


17 Helmi 2019, 14:58
Profiili WWW

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 746
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
V6 kirjoitti:
nimenomaan Helsingissä ei näy Xetä, suurempia malleja Xf jne näkyy viikottain


Tästä olen kohteliaasti eri mieltä. Hellsinskin toimiston ikkunasta näkee Länsiväylältä ja -väylälle pyrkivän kaluston liikennevaloissa ja kyllä siinä XE:tä on runsaasti enemmän kuin esim. Giuliaa. Näkyy päivittäin ja useita yksilöitä. Tokia Giulian keula on aikalailla persoonallisempi ja helpommin havaittava. Itselläni on myös aikanaan ollut XF joten kuvittelen myös erottavani XE:n ja XF:n vaikka hieman samalta näyttävätkin.


17 Helmi 2019, 15:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3264
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Giulietta FL tct & BMW F34 LCI Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin täällä ’purbiassa XE:tä pyörii jaloissa tavanomaisuuteen asti. Jokunen eksyy myös naapurikuntiin kun arjen pohjolanvaelluksella niitä tulee bongailtua. Onpahan duunin parkissakin yksi. Kuski vieläpä siirtynyt Giuliettasta Shaguaariin...


17 Helmi 2019, 16:57
Profiili

Liittynyt: 22 Syys 2011, 16:29
Viestit: 608
Paikkakunta: Espoo
Auto: Sportage -16 (tulossa Proceed GT) & Niro -18 ex: F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Espoossa noita XEtä pyörii kanssa ihan kiitettävästi. Tosin näkyy sitä melkein päivittäin myös yksittäisiä Giulioita ja välillä myös Stelvoita


17 Helmi 2019, 18:28
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4786
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
olen varmaan väärissä paikoissa kun en ole yhtään XEtä nähnyt, mutta XF tosiaan näkee viikottain ja näistä suurin osa dieseleitä

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


17 Helmi 2019, 19:08
Profiili WWW

Liittynyt: 15 Kesä 2016, 16:13
Viestit: 128
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian vuosimallien 2016 & 2017 Infotainmentin ohjelmistoon on tullut uusi ohjelmistoversio saataville: 002.009.059. Korjattu mm. Infotainmentin boottailu itsekseen. Omassa autossa tämä on tapahtunut tähän mennessä 3 kertaa.

https://www.giuliaforums.com/forum/778- ... post751512


17 Helmi 2019, 23:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Viestit: 284
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: Nuovo Giulia Veloce
166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
33 1.7 IE (purkuun)
Ex: Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka ja KTM Adve
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JontteB kirjoitti:
Keltsi kirjoitti:
JontteB kirjoitti:
Tota jarruongelmaa vähän epäilen. Onhan ABS-vikaisia autoja ollu niin kauan kun ABSejakin. Vähän hurjalta tuntuu jos jarrut menis vaarallisiks kun yks anturi pimenee. Mutta kokeilemalla selviää! :)


156 taipui "ketterästi" mutkiin Ahvenistollakin takarenkaat savuten, kun nappasi ABS:n sulakkeen pois :lol: En suosittele kokeilemaan tai ainakin ranteet pitää silloin olla riittävän nopeat :wink:


Täytyy kokeilla viimeistään Hyvinkäällä! :lol: :lol:


Miinuskaapeli irti kikka toimi hyvin. ESC ja muutama irrelevantti avustin, kuten Hill Hold, menee pois päältä, mutta ABS:it toimii normaalisti. Seuraavaan käynnistyksen jälkeen kaikki toimii normaalisti. Kaapelissa on klipsi-pikalukko joten irtoaa hyvin vaivatta.

https://youtu.be/q4coav1bHh8
https://youtu.be/l6rkMETjjCY
https://youtu.be/aMJIoyz9tfY


24 Helmi 2019, 20:15
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 407
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näppärä nikkari tekee helposti tuota varten jonkun nappulan ohjaamon puolelle :-D

Se, että ABS säilyy kikkailusta huolimatta päällä on kyllä helvetin hyvä homma.

_________________
932 937 955


25 Helmi 2019, 12:58
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 5690 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com