Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Soittelinpa huoltoon... Yllättäen olivat päättäneet uusia nyt sen viime kerralla ehjäksi väitetyn releen. :roll: Ilmeisesti perjantaina pitäisi tulla uusi osa ja minun saada auto takaisin ajoon.

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

juri kirjoitti: Siksipä vinkkini 4wd -> 2wd vaihdon suhteen on: älä.
Oma subjektiivinen "Don't switch" näkemykseni Suomessa ympäri vuoden käytettävään autoon jolla pitää päästä paikasta A paikkaan B aikatauluissa jotka eivät jousta:

AWD -> 2WD
Xenon/LED -> Halogen
Automaatti - Manuaali

2WD on hyvä ja toimiva ratkaisu Suomeenkin. Paitsi jos on tottunut AWD:hen. Halogeeneilla pärjää paitsi jos on ajanut Xenon/LED:illä siinä vaiheessa kun tienpinta on muuttunut mustaksi aukoksi ja imee 99.999% fotonikvantit ilmasta.

Hupiautot sitten taas totaalisesti eri pohjalta.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kyse on tottumisesta ja se tapahtuu yllattavan nopeasti. Tottumisesta sen verran etta muistelkaa milta uusi hammasharha tuntuu kun ottaa sen ensimmaisen kerran kayttöön.
Puhutaan kuitenkin moderneista kykenevista autoista ja suht hyvista teista jos liikkuu paasaantöisesti julkisilla alueilla. Mikaan henkilöauto ei ihan mene samoihin paikkoihin kuin esim. Arctric Trucksin muokkaama Hilux, mutta se on eri asia ja siina vaiheessa ollaan eri kategorioissa.
Kuva

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Mielipiteitä on monia, mutta esim. Stelvio tai mikä tahansa SUV etu- tai takavetona on mielestäni teeskentelyä, samoin
kuin feikki pakoputket ja -muovi alustasuojat SUVeissa , samaan tyyliin teennäisiä kuin silikonitissit leideillä.

Maastossa mennään oikeall maasturilla a la Hilux /Landcruiser / x sitten oikeasti, kysy vaikka metsäkoneurakoitsijoilta. Giulialle toki 2WD on ok.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
juri kirjoitti: Siksipä vinkkini 4wd -> 2wd vaihdon suhteen on: älä.
Oma subjektiivinen "Don't switch" näkemykseni Suomessa ympäri vuoden käytettävään autoon jolla pitää päästä paikasta A paikkaan B aikatauluissa jotka eivät jousta:

AWD -> 2WD
Xenon/LED -> Halogen
Automaatti - Manuaali

2WD on hyvä ja toimiva ratkaisu Suomeenkin. Paitsi jos on tottunut AWD:hen. Halogeeneilla pärjää paitsi jos on ajanut Xenon/LED:illä siinä vaiheessa kun tienpinta on muuttunut mustaksi aukoksi ja imee 99.999% fotonikvantit ilmasta.

Hupiautot sitten taas totaalisesti eri pohjalta.
Varauksin sama.

Taloudessa tarvitaan nelikko, jees - mutta kakkosauto tms saa olla mikä vetoinen tahansa. MiTo on todella reipas etenemään heikoissakin olosuhteissa, en kaipaa sen kanssa liikkeelle pääsyyn enempää vetäviä pyöriä. Esim edeltänyt 120i oli taas heikko etenemään takapyöränsä varassa lumella.

Nokkavalot ihan yksi lysti, mutta omakohtaisesti kun en pimeään aikaan valaistuilta reiteiltä juuri poistu, niin pätee vain omiin kokemuksiin...

Automaatti, tämä on erityisen totta! Ylimääräistä poljinta ei kavioihin kaipaa - No Sir. Joku harrasteraaseri poikkeustapauksessa jos muutoin hekumallinen, niin ehkä suostuisin vaihtamaan vaihteita itse, mutta kaikissa muissa tapauksissa on turn off tuo kytkinpoljin.

Giulian isoin Big-no-no tällaiselle hedonistiselle deuchebagille on se liian ärhäkäs ajonesto. Ja toki liian kallis nelivetoversio. Joten vastaus omiin realiteetteihin peilaten Giulian hankinnan suhteen on: ainoaksi autoksi ei, ykkösautoksi ei, kakkosautoksi kyllä. (Harmi ettei ole rahaa ostaa mokomaa MiTon tilalle - mutta onneksi MiTo on kiva!)

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Pujazuba kirjoitti: Kyse on tottumisesta ja se tapahtuu yllattavan nopeasti. Tottumisesta sen verran etta muistelkaa milta uusi hammasharha tuntuu kun ottaa sen ensimmaisen kerran kayttöön.
On tottumista ja on downgradea.. ;)
Pujazuba kirjoitti: Puhutaan kuitenkin moderneista kykenevista autoista ja suht hyvista teista jos liikkuu paasaantöisesti julkisilla alueilla. Mikaan henkilöauto ei ihan mene samoihin paikkoihin kuin esim. Arctric Trucksin muokkaama Hilux, mutta se on eri asia ja siina vaiheessa ollaan eri kategorioissa.
Itse näen AWD:n mukavuusvarusteena enkä maasto-ominaisuutena.

Meillä on muuten firmassa keikka autona nykyään Arctic Truck HiLux kevytkuorma-auto joka loistava huonommilla ajourilla mutta moottoritiekäytössä taas ei.

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti: Mielipiteitä on monia, mutta esim. Stelvio tai mikä tahansa SUV etu- tai takavetona on mielestäni teeskentelyä, samoin
kuin feikki pakoputket ja -muovi alustasuojat SUVeissa , samaan tyyliin teennäisiä kuin silikonitissit leideillä.
Stelvio taitaa tarkkaan ottaen olla CUV eli cross-over utility vehicle kun siinä on itsekantava kori. Olisivat tehneet Giulia Crosswagonin niin olisin ottanut sellaisen.
Jiitee kirjoitti: Maastossa mennään oikeall maasturilla a la Hilux /Landcruiser / x sitten oikeasti, kysy vaikka metsäkoneurakoitsijoilta. Giulialle toki 2WD on ok.
Joo, maantieauton AWD ja maasto-ominaisuudet ovat eri asioita.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Epäilemättä kaksivetoisellakin Suomessa kyllä pärjää, mutta nelivetoinen on talvella dekadin verran vaivattomampi ja hauskempi. Vaimolle valintaa selittäessä myös turvallisempi.

P.S. Pisteet FinPatille oikeaoppisen AWD -lyhenteen käytöstä, itse haksahdin 4WD:hen. Niitä on sitten Rubiconeissa ja muissa Tosi Miesten autoissa.
932 937 955 955

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

FinPat kirjoitti:Itse näen AWD:n mukavuusvarusteena enkä maasto-ominaisuutena.
Niin se kannattaakin, sellaisena se on hintansa arvoinen. Jos auton ottaa nelivetona sillä ajatuksella, että parin vuoden välein pitää yli 2 sekuntia miettiä että miten tuosta kinoksesta ajaa läpi, se ei koskaan maksa itseään takaisin.

Toisaalta, jos nelivetoa huomaa normaalissa liikenteessä tarvitsevansa, kannattaa miettiä, josko olisi pienen ajotreenin paikka. Siitä on iloa, siitä on hyötyä, mutta jos ilman ei pärjää, kannattaa miettiä että miten ne kaikki muut pärjää.

Nelivedosta takavetoon vaihtaessa saattaa myös tulla pettymys siinä, että kun nelikon ratissa on tottunut etenkin liikennevaloissa kiroamaan sitä, kun ne vajaavedot ei vaan pääse liikkeelle, niin melko pian huomaa kiroavansa kun ei ne pirulaiset vaan osaa lähtee liikkeelle, kun hidastavana tekijänä on useammin kuski kuin vetävien pyörien puute. Siitä paalupaikalta lähtiessä toki hievahtamisen ilo on vähän eri tasolla.
juri kirjoitti:P.S. Pisteet FinPatille oikeaoppisen AWD -lyhenteen käytöstä, itse haksahdin 4WD:hen. Niitä on sitten Rubiconeissa ja muissa Tosi Miesten autoissa.
Minusta AWD sopii käytettäväksi sitten, kun pyöriä on niin paljon, ettei niitä jaksa laskea (ja kaikkiin menee vetari, tietty).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Pikku hiljaa voitaisiin varmaan palata siihen Giuliaan?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Paljon puhuttuun ajonhallinnan pois käytöstä kytkentään löysin tänään vahingossa ratkaisun, ei tarvi tehdä mitään akunkengän irrotuksia tai tarvi mitään erillisiä dongleja.

Ja kyllä, kiva oli vielä Giuliaa "kahva edellä" pitkin mutkasia hiekkapätkiä :mrgreen: Erittäin hyvin käteen sopiva auto.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Eli minkälainen taikatemppu?

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Joo, nyt sitten samantien lisätietoa tästä ^^ :mrgreen:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ei tarvita edes taikoja, ajelin auraamattomalla tiellä loivaa ylämäkeä ja vauhti vaan hiipui ja hiipui. Pitkä mäki eikä tehnyt mieli alkaa peruuttelemaan niin pidin vaan lapun lattiassa ja annoin ajonhallinnan tehdä työtään. Vauhti hiipui lopulta alle kävelyvauhdin ja jatkoin lappu lattiassa matelemista ja auton etsiessä pitoa. Tätä tapahtu vielä joku 15m matka ja varmaan minuutti niin sitten joku järjestelmä nosti "kädet pystyyn" ja ESC merkkivalo sytty. Samalla sekunnilla veti kiekat tappiin ja alko lumi pöllyään takana ja auto lähti etenemään persus sivulla :mrgreen: Loppumäki nousikin näyttävästi :lol: No, järjestelmä palautti itsensä toimintaan kun sutiminen loppui ja autolla ajoi normaalisti suoraan tietä. Harmi sinänsä.

Eli ei tarvita kuin pitkä ja tarpeeksi liukas ylämäki järjestelmän poiskytkemiseksi :roll: Toki varmaan onnistuisi tasamaallakin sutimalla kun pitää vastaan jollakin ettei auto pääse etenemään :lol:

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5415
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

alfa 156 v6 kirjoitti:Eli ei tarvita kuin pitkä ja tarpeeksi liukas ylämäki järjestelmän poiskytkemiseksi :roll:
Ja sitten kun saa pois, niin ei pidä löysätä kaasua, ettei kytkeydy takaisin. Odotettavissa näyttäviä ajosuorituksia! :onfire:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

mutt kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Eli ei tarvita kuin pitkä ja tarpeeksi liukas ylämäki järjestelmän poiskytkemiseksi :roll:
Ja sitten kun saa pois, niin ei pidä löysätä kaasua, ettei kytkeydy takaisin. Odotettavissa näyttäviä ajosuorituksia! :onfire:
Juu, nopeusero etu- ja takapyörien välillä pitää pystyä säilyttämään ettei ecu saa jutun juonesta taas kiinni :lol:

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tämä raportti sai minut surulliseksi. :(

It's one simple button. Alfa - you can do it!

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

alfa 156 v6 kirjoitti:ajelin auraamattomalla tiellä loivaa ylämäkeä ja vauhti vaan hiipui ja hiipui
Ei kuulosta hyvältä jos ei umpihankeen jaksa mennä, mutta millainenhan tuo mäki mahtoi olla? Muutama vuosi takaperin kitkutin Giulietalla tuon alla olevan mäen ylös kesärenkailla ja 10cm lumessa. Jaksoi vetää 1-vaihteella kävelyvauhtia.

https://www.google.com/maps/@63.4549511 ... 312!8i6656

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

lerppu kirjoitti:^Tämä raportti sai minut surulliseksi. :( It's one simple button. Alfa - you can do it!
Yep, Bemarikin siihen pystyy, niin miksei Alfakin JOS vain tahtoo

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Huomenta päivää.

Piti sitten tänään lähteä aamusta liikenteeseen mutta Giulia oli toista mieltä, reilu tunti lämmityksessä ja -18 astetta eikä inahdakaan startti ... :evil:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

hybridin valmistus alkaisi kesällä/kesän jälkeen

huono google käännös:

Ensi kesäkuussa tuotannon aloittaminen olisi jo valmistettu tiettyjen lähteiden mukaan. Tämän jälkeen kaiken odotetaan alkavan kesän jälkeen, ja ensimmäiset Alfa-tuotteet tulevat jälleenmyyjille, joilla on plug-in-yhteys.

https://www.autoedizione.nl/eerste-hybr ... n-de-band/
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

-Oksid- kirjoitti:Huomenta päivää.

Piti sitten tänään lähteä aamusta liikenteeseen mutta Giulia oli toista mieltä, reilu tunti lämmityksessä ja -18 astetta eikä inahdakaan startti ... :evil:
Omani hain juuri eilen releenvaihdosta ja jännityksellä odotan, mitä tapahtuu kun sen jossain vaiheessa lähden tuosta käynnistämään, vaikka pakkasta ei olekaan kun -5. Korjaamolla väittivät eilen edelleen sitkeästi, että ennen oman autoni releenvaihtoa eilen Suomessa olisi ollut vain 1 tapaus, jossa rele on vaihdettu, mutta kuitenkin täältä ja Facebokin Alfa-Romeo keskustelua ryhmästä on saanut lukea toisenlaista infoa. Joten mikä mahtaa olla ettei vian yleisyys ei ole maahantuojan tiedossa, eikä siihen ole kunnollista korjausta, vaan aina auto hinurilla pajalle ja rele vaihtoon jos korjaamoa sattuu huvittamaan. Varsinkin kun mikään ei takaa ettei sama rele porsi vuoden sisään uudelleen... :roll:

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alfa 156 v6 kirjoitti: Juu, nopeusero etu- ja takapyörien välillä pitää pystyä säilyttämään ettei ecu saa jutun juonesta taas kiinni :lol:
"Dyno-mode" siis.

Onkohan myös ns. päästöhuijauksia mukana?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Teemuv kirjoitti:Omani hain juuri eilen releenvaihdosta ja jännityksellä odotan, mitä tapahtuu kun sen jossain vaiheessa lähden tuosta käynnistämään...
Kysyitkö minkä releen he uusivat ja missä se rele sijaitsee? :roll: En pidättäisi vieläkään hengitystä, että vika on korjattu vaihtamalla rele toiseen samanlaiseen...

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Sain laitteen käyntiin, peitto koneen päälle ja lämpöpuhallin töhöttämään 30min ja starttaus.... sitä ennen joku 4h silitysrauta hohkas, jolla nyt ei liene asiaan vaikutusta....
Maanantaina yhteyttä huoltoon taas ja lottokone päälle....

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kylläpä on käynnistysongelmia, mielenkiintoista seurata saadaanko syyt selville...

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mä oon jopa positiivisesti ollut yllättynyt kuinka hyvin toimii pakkasessa, jäätyneillä kyljillä ja ovilla ja kuinka starttaa. Tosta se on joka kerta -15 pakkasessakin startannut hienosti ilman lämmitystä. Toki ei se vaadi ku kerran ku se rele tms feilaa ni se on sit siinä, mutta muuten on ihan talviominaisuudet kunnossa.
Ainoa "ongelma" on ollut pari kertaa sulamisvedet konepellistä jotka on jäädyttäny etututkat ja käynnistettäessä alkaa hemmetillinen huuto että nyt ollaan seinässä kii. Sormella sulattaa 2 sec tutkaa nii taas toimii. Vika on vähän siinä kyllä että en harjaile autoa naarmujen takia joten sulamisvettä tulee konepellistä paljon joka jäätyy etupuskuriin.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ miksi ei kunnon esilämmitystä Giuliaan, Webasto paras vaihtoehto? Raakana pakkasesta käyntiin on
hienon moottorin lähes raiskausta , vrt. esileikkien puute ennen aktia. Old-school- miehenä ihmettelen... :shock:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

No ei sitä joka päivä tapahdu. Osan päivistä auto on tallissa. Ja webasto oli tarkoitus hommata mutta täksi talveksi se ei nyt enää kerkeä.

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Jarsan kirjoitti:
Teemuv kirjoitti:Omani hain juuri eilen releenvaihdosta ja jännityksellä odotan, mitä tapahtuu kun sen jossain vaiheessa lähden tuosta käynnistämään...
Kysyitkö minkä releen he uusivat ja missä se rele sijaitsee? :roll: En pidättäisi vieläkään hengitystä, että vika on korjattu vaihtamalla rele toiseen samanlaiseen...
Sama pieni epäilys täällä edelleen. Tarkemmin eivät kertoneet, kuin, että tehtaalta Italiasta oli käsketty vaihtaa käynnistyksen ohjauksen rele ajovaloumpion alta. Myös vikakoodilappu minulle näytettiin mutta se vedettiin pois nenän edestä aika nopeasti, niin en kauheasti ehtinyt tutkia, mutta 3 vikakoodia oli ollut ja joukossa ilmeisesti myös tämä aiemmalla sivulla mainittu relevikaan viittaava. Nyt tämän päivän auto tosin on ainakin onneksi toiminut ihan hienosti. :-D

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JanV kirjoitti:No ei sitä joka päivä tapahdu. Osan päivistä auto on tallissa. Ja webasto oli tarkoitus hommata mutta täksi talveksi se ei nyt enää kerkeä.
Asia on pihvi :)
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Macela »

Eikö tätä Misano Blue:ta(?) saa Suomessa ollenkaan? Liian hieno väri kun ei missään näe edes kuvaa tälläsestä Suomessa.

Kuva

Kuva

Kuva

Toki ihan kuin Velocea nyt muutenkaan missään näkisi mutta kuitenkin.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Ei näkynyt listoilla, kun syksyllä tuollaisesta haaveilin. Siinä painetussa esitteessä, jonka sain, tuo kuitenkin on.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

On kyllä täydellinen väri Giuliaan!

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tai Blu MonteCarlo Metallic - tummansininen istuu omaan silmään paremmin ... kypsempi :wink:

Kuva
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Viime viikon LUMIKAAOKSEN aikaan jäin jumiin parkkihallin eteen :mrgreen:
No, turhan hidas vauhti, pelkkä tamppautunut ajoura ja... kyllähän se siitä lopulta lähti väkisin peruuttelemalla, mutta heräsipä ajatus tarkistaa auton koodeista, onko tuossa sitten kuitenkaan lukkoperää. Ilmeisesti sen ja säätyvän alustan on saanut erillisinä ruksittua jossain, ehkä jopa Ruotsissakin.

Edelleenkään ei muuta pahaa sanottavaa autosta kuin se dieselin kalina kylmänä. Jos olisin vähän viivytellyt, niin nyt olisi ollut muutama potentiaalinen bensa tarjolla. Mennään nyt näillä.

Tuota kääntyy kyllä katsomaan edelleenkin pysäköinnin jälkeen. Ajamiseen on tullut vähän enemmän rohkeutta, ainakin sen verran, mitä avustimet antavat myöten. Foorumilla mainittuja ongelmia ei ole ollut, liekö sitten fiksattu jo aiemmin tai sitten eivät ole tulleet vielä esille.

Letkulämppäriä voisi suunnitella keväällä. Se auton polttava kiinalainen voisi olla taas ihan pätevä ratkaisu.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Hieno homma. On se hyvä peli ajaa ja yllättävän hyvin liikkuu pöppörölumessakin; eilen joutui Kouvolan seudulla liikennöimään auraamattomalla tiellä ja ei mitään ongelmia.

Ongelmia sen sijaan on tuon kylmästarttauksen suhteen, huomenna auto hinurin lavalle ja huoltoon. Tänään soittelin ja kertoilin tilanteen, eipä tuntunut oikein mitään ratkaisua olevan, sen totesivat itsekin että niitä reileitä tuskin kannattaa alkaa vaihtamaan (kolmatta kertaa...). Katsotaan, mitä selviää. Tässä alkaa tulla jo vainoharjaiseksi auton pysäköinnin suhteen, "tuosta se on helppo ottaa lavalle jos ei starttaa" :lol:
Samoin on mieleen hiipinyt ajatus että jos ei vika nytkään selviä niin tämä laitetaan kesällä kiertoon...

Merkkihuollon sanoin, "seurataan tilannetta"

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

-Oksid- kirjoitti: Samoin on mieleen hiipinyt ajatus että jos ei vika nytkään selviä niin tämä laitetaan kesällä kiertoon...
Joo, kyllä nuo nyt vaan pitää saada kerralla kuntoon. Harmi homma kyllä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Saanko liittyä kerhoon? Oma mitta alkaa nimittäin olla aikalailla täynnä tämän sekoilun kanssa ja se on siinä ja siinä viitsinkö huomenna näpytellä tulikivenkatkuista palautetta suoraan maahantuojalle, tänään en sitä enää tee, koska on aikainen herätys tiedossa ja seuraavaksi suuntaan nukkumaan. Giulia nimittäin teki saman tempun käynnistysongelmien kanssa nyt kolmatta kertaa reilun kahden viikon sisään, korjauksista huolimatta ja yritin käynnistää sitä vielä suoraan piuhan nokasta ongelmien alkaessa. :evil: Lähti kuitenkin taistelun jälkeen käymään, joten ajoin sen suoraan kotoa Somerolta Salon moottorihuollon pihaan ja tipautin avaimet viestin kera postiluukusta konttoriin... Matkalla soittelin alfan tiepalveluun, että mitäs tehdään ja millä pääsen aamulla töihin, jolloin ratkaisuksi tuli lähteä maahantuojan kustantamalla taksilla Salosta Turkuun hakemaan vara-auto, eli tälläkertaa Seat Leon alle. Mielestäni tämän hintaluokan autossa ei nyt vaan saisi olla tälläisiä ratkaisemattomia ongelmia ja eniten korpeaa se, että olisi tämän illan kiireisen työpäivän jälkeen varmaan voinut käyttää muuten ja rennomminkin, kun pyörimällä Varsinais-Suomea ristiin rastiin -25 pakkasessa... :roll:

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Alfat vaatii pitkämielisyyttä ja mielellään toisen auton talveksi.

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

VMTD kirjoitti:Alfat vaatii pitkämielisyyttä ja mielellään toisen auton talveksi.
Ja sitten ihmetellään miksei ne mene kaupaksi. Sähkövikoja, voidaan esson baarissa todeta :roll: .

Ei se auta, että jokusen vuoden päästä liki kaikki tietää mikä kohta aiheuttaa käynnistymättömyyttä tai vika on korjattu jo kaikissa.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Teemuv ja Oksid, teillä Alfat ulkoruokinnassa eli auto kauttaaltaan pakkasessa kokoaikaisesti?
Oma on käytännössä hallieläin, yöt kotosalla kylmässä (tänä aamuna hallissa -2 ja pihalla -20) ja työpäivät lämpimässä (+15). Muualla ollessa yksittäisiä päiviä ulkona, jouluna _jopa_ 3 päivää ja kylmin startti oli -23 asteessa.
Tällähän saattaa olla merkitystä.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja seppo »

Saako tietämätön kysyä, kuinka tämä "rele-vika" ilmenee käytännössä. Eikö startti pyöritä lainkaan, pyörittää heikosti eikä käynnisty, pyörittää lähes normaalisti, mutta ei käynnisty? Ehkä tätä ketjua selaamalla läpi, tämäkin on tullut esille, mutta kysäsen näin sivusta...

Rema
Viestit: 316
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rema »

Teemuv kirjoitti:Saanko liittyä kerhoon? Oma mitta alkaa nimittäin olla aikalailla täynnä tämän sekoilun kanssa ja se on siinä ja siinä viitsinkö huomenna näpytellä tulikivenkatkuista palautetta suoraan maahantuojalle, tänään en sitä enää tee, koska on aikainen herätys tiedossa ja seuraavaksi suuntaan nukkumaan. Giulia nimittäin teki saman tempun käynnistysongelmien kanssa nyt kolmatta kertaa reilun kahden viikon sisään, korjauksista huolimatta ja yritin käynnistää sitä vielä suoraan piuhan nokasta ongelmien alkaessa. :evil: Lähti kuitenkin taistelun jälkeen käymään, joten ajoin sen suoraan kotoa Somerolta Salon moottorihuollon pihaan ja tipautin avaimet viestin kera postiluukusta konttoriin... Matkalla soittelin alfan tiepalveluun, että mitäs tehdään ja millä pääsen aamulla töihin, jolloin ratkaisuksi tuli lähteä maahantuojan kustantamalla taksilla Salosta Turkuun hakemaan vara-auto, eli tälläkertaa Seat Leon alle. Mielestäni tämän hintaluokan autossa ei nyt vaan saisi olla tälläisiä ratkaisemattomia ongelmia ja eniten korpeaa se, että olisi tämän illan kiireisen työpäivän jälkeen varmaan voinut käyttää muuten ja rennomminkin, kun pyörimällä Varsinais-Suomea ristiin rastiin -25 pakkasessa... :roll:

Ainakin itselle on tullut selväksi sytytystulppien merkitys. 159 2,2 L paras sytytystulppa on ollut Denso IK 16 , Densolla on nykyään tättä parempi sytytystulppa Denso iridium racing.
Toinen ongelma, liitin jolla puolayksikkö liitetään, piti ottaa kumitiiviste pois, että liitin meni riitävän syvälle, piti eristysnauhalla kiinnittää.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja molsky »

Teemuv kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:Huomenta päivää.

Piti sitten tänään lähteä aamusta liikenteeseen mutta Giulia oli toista mieltä, reilu tunti lämmityksessä ja -18 astetta eikä inahdakaan startti ... :evil:
Omani hain juuri eilen releenvaihdosta ja jännityksellä odotan, mitä tapahtuu kun sen jossain vaiheessa lähden tuosta käynnistämään, vaikka pakkasta ei olekaan kun -5. Korjaamolla väittivät eilen edelleen sitkeästi, että ennen oman autoni releenvaihtoa eilen Suomessa olisi ollut vain 1 tapaus, jossa rele on vaihdettu, mutta kuitenkin täältä ja Facebokin Alfa-Romeo keskustelua ryhmästä on saanut lukea toisenlaista infoa. Joten mikä mahtaa olla ettei vian yleisyys ei ole maahantuojan tiedossa, eikä siihen ole kunnollista korjausta, vaan aina auto hinurilla pajalle ja rele vaihtoon jos korjaamoa sattuu huvittamaan. Varsinkin kun mikään ei takaa ettei sama rele porsi vuoden sisään uudelleen... :roll:
Onkohan sitten kyseessä Jyväskylän taksi Giulia (täällä nimimerkillä Miketti), hän on ainakin sanonut että autoon vaihdettu kerran startin releet :-D Ei ole tosin sen jälkeen kai tainnut temppuilla?

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

JT Newman kirjoitti:Teemuv ja Oksid, teillä Alfat ulkoruokinnassa eli auto kauttaaltaan pakkasessa kokoaikaisesti?
Oma on käytännössä hallieläin, yöt kotosalla kylmässä (tänä aamuna hallissa -2 ja pihalla -20) ja työpäivät lämpimässä (+15). Muualla ollessa yksittäisiä päiviä ulkona, jouluna _jopa_ 3 päivää ja kylmin startti oli -23 asteessa.
Tällähän saattaa olla merkitystä.
Vastaan omalta osalta: oma majailee autokatoksessa ja lämpiää kotoa lähdettäessä - töistä lähdetään käytännössä lähes aina kylmänä.
Webastoa ei ollut ostohetkellä mahdollista autoon saada (eikä mitään muutakaan lämmitintä, nyt siellä on vastuspakka öljypohjassa lämmittämässä ainakin mieltä), nykyään näyttää olevan jo weba-kitti saatavilla.

Satunnaisesti auto käy lämpimässä tallissa viikonloppuisin, saa välillä pestyä suolat pois ja kuivattu / vahattua ja kuivatettua auton rauhassa.

Eilen soittelin aiheesta paikalliseen merkkihuoltoon ja eipä siellä oikein mitään ratkaisua / suunnitelmaa asiaan ollut... sen totesivat että releitä ei varmaan kannata enää vaihtaa kun ei se niillä kuntoon tule. Lupasivat selvitellä. Tänään auto hinurilla hurautteli merkkihuoltoon, katsotaan koska tulee yhteydenotto.

Takuutahan tässä ei ole joten mitään sijaisautoja ei maahantuojalta heru. Onneksi on kattavat vakuutukset.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

seppo kirjoitti:Saako tietämätön kysyä, kuinka tämä "rele-vika" ilmenee käytännössä. Eikö startti pyöritä lainkaan, pyörittää heikosti eikä käynnisty, pyörittää lähes normaalisti, mutta ei käynnisty? Ehkä tätä ketjua selaamalla läpi, tämäkin on tullut esille, mutta kysäsen näin sivusta...
Virrat menevät päälle normaalisti, mutta startti ei reagoi mitenkään. Näin ainakin tuossa omassa. Sitten jos käynnistyy niin "helikopteri" helottaa mittaristossa vikakoodien takia.

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja seppo »

Jäsen JARSAN tutkimuksista voi ainakin vetää sen yhteenvedon, että kyse saattaa olla jännitehäviöistä, tämän releen ohjauspiirissä. Solenoidilta jännitehäviötä ei voi mitata, koska tuo rele on välissä, mutta solenoidille voisi kytkeä toisen nousujännitejohdon ja "starttinappulan" sen ja virtalukon takaisen jännitteen väliin konehuoneeseen. Ainakin siksi ajaksi, kun löytävät syyn releen toimimattomuuteen. Tuon ohjausvirtapiirin "lyhentäminen" jo sinänsä viittaa näihin jännitehäviöihin kylmänä liian ohuiden johtimien käytöstä tms. Tämä nyt tämmöisenä yhtenä ajatuksena7, joka tietysti pitää tutkia ettei se aiheuta uusia vikoja. Eikä tämä olisi ainutkertaista konsernin tuotteissa, 159 kärsi hiukan samanlaisesta ongelmasta alkuaikoina0, ja sinne vedettiin paksumpaa johdinta muutamaan väliin. Sen tehdas oikein tiedotti jälkikäteen, mutta siihen oli jo ratkaisu löytynyt. aiemmin.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

JT Newman kirjoitti:Teemuv ja Oksid, teillä Alfat ulkoruokinnassa eli auto kauttaaltaan pakkasessa kokoaikaisesti?
Oma on käytännössä hallieläin, yöt kotosalla kylmässä (tänä aamuna hallissa -2 ja pihalla -20) ja työpäivät lämpimässä (+15). Muualla ollessa yksittäisiä päiviä ulkona, jouluna _jopa_ 3 päivää ja kylmin startti oli -23 asteessa.
Tällähän saattaa olla merkitystä.
Eihän tuo voi olla mitenkään hyväksyttävää premiumille, että täytyy olla ympäri vuoden jossain happivapaassa tilassa säilössä ettei tarvitse jännätä starttaamista. Punto ja 500X starttaa nätisti näillä -25C keleillä ja ovat konsernin tuotteita, joten ei kyllä pitäisi olla niin mitään väliä missä nuo on ja kuinka. Auto on tuote, jonka soisi toimivan ja käynnistyvän aina kun niin vaatii. Tää Giulia ei nyt vakuuta.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

-Oksid- kirjoitti:
seppo kirjoitti:Saako tietämätön kysyä, kuinka tämä "rele-vika" ilmenee käytännössä. Eikö startti pyöritä lainkaan, pyörittää heikosti eikä käynnisty, pyörittää lähes normaalisti, mutta ei käynnisty? Ehkä tätä ketjua selaamalla läpi, tämäkin on tullut esille, mutta kysäsen näin sivusta...
Virrat menevät päälle normaalisti, mutta startti ei reagoi mitenkään. Näin ainakin tuossa omassa. Sitten jos käynnistyy niin "helikopteri" helottaa mittaristossa vikakoodien takia.
Täällä täysin sama juttu. Tai kyllä se kerran lähti kyseisen ongelman jälkeen käyntiin niin, ettei tarvinnut nollata mitään koodeja. Releiden vaihdon jälkeen edelleen menty ilman ongelmia, mutta kyllä tuosta on myös jäänyt samankaltainen epäluottamus ja ennakoiminen kuin -Oksid-illa, eli aina sitä miettii, että tuohon kun parkkeeraan, niin siitä sen sitten tarvittaessa saa helposti hinurin lavetille :roll: vaikka vielä ei ole kertaakaan edes hinurin kyytiä tarvittu, mutta kuitenkin. Kerran päätti lähteä käymään, kun hinuri oli jo paikalla.

Lämpötilalla ja olosuhteilla ei vaikutusta täällä, on tehnyt tempun +30 ja -30 olosuhteissa ja siinä välissä. Stuttgartin episodin jälkeen on tullut lähinnä kaivattua samanlaista premium-tasoa asioiden hoitamiseen myös tänne pohjolaan.

Vastaa Viestiin