Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Garmund kirjoitti:Mitä sliceriä(miten huonoa :D) se tulostin käyttää jos se ohjelma ei kerran osaa niitä tukia laittaa kunnolla. Ei tuommoinen nippa nyt niin monimutkaiselta komponentilta vielä kuulosta, että siinä pitäisi joutua ite säätämään tulostustukia paremmin. (Cura mitä ite olen käyttänyt ei ainakaan ennen edes antanut ite niitä tukia asetella, mikä huono sekin sinänsä.)
Curan ohjelma oli. Liekö eri versio sitten kuin sun käyttämä kun tässä niitä tukia pysty säätämään.? Ohjelma varmaankin korkeammaksikin aluksi tuon teki. Tulostusajan nojalla nuota säädettiin ja näyttikin että tuet tulee koko vaaditulle alalle :)
Noh, kokeilun ja harrastuksen piikkiin. Tuntivuokra koneella oli kuitenkin sen 50snt niin pieleen mennyt 4 tunnin tulostus ei kovin korkealta pudota. Jos itselläni olisi tuollainen 3,5k€ tulostin niin sillä ei tosiaankaan kukaan tuntematon henkilö tulostaisi 2€ hintaan yhtään mitään :lol:

Taidan kuitenkin ratkaista pulman pyöräyttämällä sorvissa raudan palaa ja banjolla kulma :)

Avatar
Turre
Viestit: 330
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Turre »

Ruuvailtu etupuskuria paikalleen syylärin vaihdon jäljiljtä, öljynvaihto ja muuta pientä.

Mukavaa pientä puuhastelua muuten mutta kun niska vetäisi aamulla suihkussa varoittamatta lukkoon niin ettei pää oikein käänny vasemmalle ja pään nostaminen maasta lähettää kipunaulaa takaraivoon niin se tekee oman pikantin lisänsä tuohon auton alla ryömimiseen. Jospa tuo toimintaterapia kuitenkin enemmän rentouttaisi kuin pahentaisi. Jälkilääkitystä unohtamatta...

:drinking:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Tallilla. Tupla-Thesis....Molemmilla sama agenda ...."avaa ovipahvi-elvytä juttuja-sulje ovipahvi".....Aivan normaalia Thesis-Maailmassa...Pakkastakin oli kuitenkin -7,5`C..
Liitteet
IMG_20181222_192228.jpg
IMG_20181222_192228.jpg (148.21 KiB) Katsottu 10590 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

En sitten aivan täysin ymmärrä, miten tuo ovi on koottu tehtaalla. Vaan nythän tiedetään pois paikaltaan hypänneen lukkosylinterin yhdystangon voivan saada aikaan sen, että ovi ei aukea mekaanisesta kahvasta, mutta sähkönapilla kyllä. Samoin nyt tiedetään lukituksen merkkivalon kirkkauden kertovan onko mekanismi jumissa.

Ovipahvin irrotus kiinnikkeitä rikkomatta menee muuten alle minuutin, kun takana on sopivasti harjoitusta.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

8) :wink: ...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^^Hieno homma.

Voittekin irroitella mun takaovien pahvit ja herkistellä mekaaniset avaukset.
Voin juoda kahvia ja neuvoa vieressä. :)

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

Ok. Itse työ ei maksa mitään, mutta vi...isaiden neuvojen kuuntelemisen taksa on se tavanomainen eli tonni tunnissa kun on tajuissaan :lol: (Ja kahvikin on Juhla-Moskaa).
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Isola kirjoitti:Ok. Itse työ ei maksa mitään, mutta vi...isaiden neuvojen kuuntelemisen taksa on se tavanomainen eli tonni tunnissa kun on tajuissaan :lol: (Ja kahvikin on Juhla-Moskaa).

+Alv +kulut
:lol:

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

En mitään! Hain kuusen metsästä sulamaan. Jatketaan huomenna sitä projektia! :-D
Hyvää Joulua kaikille muillekin "talli tontuille"!
Liitteet
WP_20181223_16_18_23_Pro.jpg
WP_20181223_16_18_23_Pro.jpg (249.33 KiB) Katsottu 10406 kertaa

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Savo »

Ryhdistäydyin ja aloittelin kiveniskemien paikkaamista. En ollut tiennyt tuollaisen mikrosiveltimen olemassaolosta ja se tuntuu pätevälle työvälineelle.
Liitteet
Mikrosivellin.JPG
Mikrosivellin.JPG (66.78 KiB) Katsottu 10184 kertaa

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jos maalipinnassa ei ole syvää kuoppaa niin voin oman kokemuksen pohjalta suositella Dr. Colorchip tuotteita. https://www.drcolorchip.com

Värien sävytys on kohdallaan ja väri leviää tasaisesti jopa tällaisen kädettömän säätäjän käsittelyssä.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Vilkaisin sivujen videon, mutta voitko kertoa lisää miten toimiin.

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Dr. ColorChip systeemi toimii siten että puhdistetun kiveniskemän päälle levitetään normaalisti maali mutta ennen kuin maali ehtii kuivumaan kokonaan ylimääräiset pyyhitään pois liuottimella jolloin maalia jää vain kiveniskemän kuoppaan. Pienemmät iskemät menevät kerralla ja isompiin reikiin muutama käsittely.

Kun normaalista paikkamaalista jää yleensä pieni kohouma tai maalipallo niin Dr. ColorChip systeemin jäljiltä jää tavallisesti kiveniskemän kohdalle pieni kuoppa. Lopputulos on ainakin omalla vähemmän taiteellisilla kyvyillä visuaalisesti parempi kuin perinteisellä "kynsilakkapullolla".

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Isola kirjoitti:En sitten aivan täysin ymmärrä, miten tuo ovi on koottu tehtaalla. Vaan nythän tiedetään pois paikaltaan hypänneen lukkosylinterin yhdystangon voivan saada aikaan sen, että ovi ei aukea mekaanisesta kahvasta, mutta sähkönapilla kyllä. Samoin nyt tiedetään lukituksen merkkivalon kirkkauden kertovan onko mekanismi jumissa.
Omassa ex-kulkineessahan meni 3/4 lukkomekanismia "jotenkin" rikki. Kuskin oven lukon sain vaihdettua ja se alkoikin toimia, mutta takaovien lukot jäi vielä elvyttämättä. Ne siis ovat mekaanisesti lukossa, mutta aukeavat ulkopuolelta sähkönapilla. Kun ovipäädyn muovitulpan otti irti ja kinkesi työkalulla mekanismin ylös, alkoi toimia myös mekaaninen puoli sisältäkin. Paitsi että kun napsautti taas sähköisesti lukkoon, oli ovi taas mekaanisesti lukossa ja avautui vain sähkönapista. Ikäänkuin lapsilukko olisi jatkuvasti päällä.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

Thesiksen kahvojen tavallinen vikahan on ulkokahvan kolmen saranatapin ruostuminen. Ne pitää hioa puhtaaksi tai mieluummin vaihtaa uusiin ruostumattomiin. Melkoisen todennäköisesti JT:lläkin avausmekanismi oli jäänyt johonkin puoliväliasentoon, kun saranatappien nihkeys vastusti mekanismin paluuta lepotilaan. Quattroporte III:ssa on muuuten jokseenkin sama ongelma, vaikka rakenteessa ei ole mitään muita yhtäläisyyksiä kuin avauspainikkeen saranointi. Se riittää.

Minulla oli tällä kertaa aivan toisenlainen vaiva. Kuljettajan oven lukkosylinterin yhdystanko oli hypännyt irti pallonivelestään. Tästä ei sinänsä pitäisi seurata muuta kuin lukkopesän toimimattomuus. Nyt tuo irronnut tanko oli tärinän vuoksi laskeutunut ja saanut lukkomekanismin tilaan, jossa avauskahvojen liike on erotettu teljestä aivan kuin ovi olisi lukossa. Sähkönapilla ovi kuitenkin aukesi ja keskuslukitus toimi tavalliseen tapaan. Muuten hyvin helppo korjata, mutta sen tangon napsauttaminen palloniveleen on aavistuksen hankalaa kun tilaa ei vain ole. Kesällä ulkokahvaa elvyttäessä tein sen yksin, mutta nyt tarvittiin pitkämieheltä kolmas käsi avuksi. Hyvä kysymys tosin on, painoinko sen kesällä sittenkään pohjaan asti koskapa se oli nyt irti. Saattoi olla siis itse aiheutettu vika :oops:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Aamulla pihalla ilmasin peräkärryn jarrut ja vaihdoin palaneet polttimot sekä ruostuneet kannat uusiin.
Katsastus maksoi vaivaiset 42€ kun tämän tyyppistä katsastusta ei saanut netistä edullisemmin varattua.

No nyt saa taas kiskoa pari vuotta kärryä.

On muuten vaivan peestä nuo nestejarrut perävaunussa. Vielä kun jarrurummut on Opelista, niin ei paljoakaan jarruttele kärry ajossa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Maunu kirjoitti:Vielä kun jarrurummut on Opelista, niin ei paljoakaan jarruttele kärry ajossa.
Mitä erikoista Opelin rummuissa on?

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Takajarrut 156 Alfaan. Hienosti kiertyi mäntä sisään pelkääjän puolella. Hienosti lorotti myös
nesteet pihalle. Varaosabiilistä satula. Seissyt 3 vuotta. Oli vähän piukassa. Kaikki. Ei vuotanut.
Uudet satulat tilaukseen.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Tänään on tutkittu Alfan alapuolta ja mietitty mihin kaikkeen sitä ryhtyy. Öljyvuoto on aika karu ja paikannettu niinkin mukavaan paikkaan kuin kampiakselin stefaan ja vaihdelaatikon puolelle. Samaan syssyyn menee sitten kytkinkin uusiksi...

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tuomas K kirjoitti:
Maunu kirjoitti:Vielä kun jarrurummut on Opelista, niin ei paljoakaan jarruttele kärry ajossa.
Mitä erikoista Opelin rummuissa on?
Ei kai mitään muuta kuin tuo säätö. Samaa ongelmaa kuin Vectran käsijarrussa eli toimii muutaman hetken ja sitten taas pitää ruuvimeisselillä kiristää kenkiä lähemmäs rumpua.
Automaattista säätöä näissä ei ole. Vaunu on rakennettu vuonna 85, joten ehkä nuo rummut on otettu, jostain purku Asconasta tai Kadetista.

Haastetta lisää vielä teli. Jarrupaine tulee yhdellä putkella pääsylinteriltä ja putki jakautuu ensin kahtia ja sitten vielä molemmilla puolilla kahteen renkaaseen. Rumpujen merkillä ei tietty tässä ole enää vaikutusta. Pääsylinteristä en osaa edes merkkiä sanoa. Täytyy tuokin joskus irrottaa ja huoltaa tai sitten vaihtaa modernimpaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Gp sai suodattimen ja uudet öljyt! Castrolia meni mottiin, olihan nykyisillä jo vähän ajettukin..

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

Kuvittelin soodapuhaltavani muutaman QP:n moottoritilan palikan vähän nätimmäksi aamupäivällä. Todellisuudessa kävin kolme kertaa rautakaupassa, ennen kuin klo 16.30 pidempi letkukela oli lopulta kiinni sekä seinässä että kompressorissa. Josko sitten huomenna...
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Neliveto-Applausen kansipahvin vaihtelin. Meniköhän siinä joku nelisen tuntia ja risat näin kolmannella kerralla, harjoittelu kantaa hedelmää. :lol:
Operating at the speed of dark

Avatar
mutt
Viestit: 5416
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eilen, lähinnä työkaluja. Flaminian jarrunestesäiliön kiinnityskaulus ei suostunut irtoamaan ehjänä huolimatta kuukausien liottelusta ja messinkivasaralla paukuttelusta, joten uusi pitää tehdä. Materiaali on vielä haussa, mutta pyältämistä varten aloin tekemään tukea. Aihio löytyi ehkä 60-70-luvulta peräisin olevasta tiekarhun terästä. Jopas onkin sitkeää materiaalia. Pikkusorvissa ei vääntö riitä pienillä kierroksilla, ja isommilla taas pikateräspala antautuu samantien. Juotos- ja kääntöpaloilla lastu irtoaa hiljalleen, näyttävän violettina ja sinisenä. On kuin olisi uraania työstetty. Noilla kierroksilla kyllä niidenkin kulutus on liian kovaa, pitänee odotella, kunnes saa sorviin tulossa olevan kolmivaihemoottorin ja taajuusmuuttajan...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7218
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jenkkilästä on muutettu jo kolme vuotta sitten eli nyt on hyvä aika avata viimeiset muuttolaatikot ja samalla saada varastotilaksi muuttunut verstastila pikku hiljaa tarkoitettuun käyttöön niin ei tarvitse joka kerta raivata tilaa kun pitää jotain pientä nysvätä. Ja ehkä työkalutkin alkavat löytymään paremmin.

Avatar
Turre
Viestit: 330
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Turre »

Niistin nenän samaan paperiin johon auton öljytikun pyyhin. Oli meinaan tallin ainoa talouspaperi...
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Ja missä järjestyksessä? :mrgreen:

Edit: kun olis edes talli!

Avatar
Turre
Viestit: 330
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Turre »

^ No luonnollisesti herrasmies antaa nenäliinansa ensin neidolle :lol:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Johtohommia ja hieman muutoksia ecu:n konffiin. Nokka-akselin anturi käyttöön, sytytyksen johtosarja uusiksi, johtosarjaan uusia liittimiä, sekventiaalinen sytytys käyttöön sekä tyhjäkäyntimoottorin kytkentä ja käyttöönotto.

Kuva

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

"Satakuusnelosen" kanssa uusittiin vähän virman lookkia......Hiukan valju vaihtui hieman räväkämpään! Nice! 8) Vanhat teipit olivat aivan liian varovaiset.....Nyt näkyy moottoritiellä sinne vastaantulevienkin kaistalle....Ilmainen mainostila. Hyödynnetään....
Liitteet
IMG_20190105_195802.jpg
IMG_20190105_195802.jpg (166.35 KiB) Katsottu 8976 kertaa
IMG_20190105_143932.jpg
IMG_20190105_143932.jpg (150.69 KiB) Katsottu 8976 kertaa
IMG_20190105_143035.jpg
IMG_20190105_143035.jpg (140.31 KiB) Katsottu 8976 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Eilen ilta jääkarttia jatkojalostettu. Putosi toinen takanapa tuossa toissailtana. Sen verta rajusti näemmä renkaat pitää, ettei yksi top-ruuvi pidä napaa kiinni akselissa vaikka kuinka vetää avain ropelilla kiinni. No nyt on kaksi ja muutenkin varmistettu. Ei viitsi hitsillä sokata kun kesävanteet tarvitsee toiset navat. Oikeissa navoissahan on tangentin suuntainen kiristys akselin ympäri, mutta noihin DIY-napoihin tyydyin kiilaan ja top-ruuviin. Samalla laitoin rataskeskiöönkin lisä top-ruuvin varmistukseksi vaikka tuo todennäköisesti olisi kestänyt kiinni vähemmälläkin.

Laittelin isomman eturattaan kiinni ja samalla piti lisätä ketjuille vähän kiristysvaraa. Voi olla, että täytyy vielä etusta isontaa, mutta en nopeasti saanut kun 16-piikkisen. Takana on PV:n 28 hampainen. Täytyy ehkä noilla välityksillä kokeilla mitä jaksaa nyt kelata huippuja ja paljonko kone jaksaa vielä kiertää. Laskin etukäteen, että 18/28 voisi mennä jotain 80 km/h, mutta ei noista kiinakoneista tiedä mikä siellä on ensiövälitys niin on vähän arvaus. 17- ja 18-piikkiset rattaat on kyllä tilauksessa.

Kaasuvaijeria tein uusiksi kun tuohon ensin laittamani oli vähän liian lyhyt, pelasi kyllä, mutta joutui reitityksessä tinkimään. Sain nyt pitemmän kuoren. Samalla parantelin lumisuojausta kun tuo eka versio oli jo parin illan ajon jälkeen kuori täynnä lunta. Kukahan on keksinyt, että M7x1 on hyvä jenka. Onneksi oli tallissa bilteman miljoonan eri osan kierresatsi josta löytyi kyseinen tappi ja pakka. Nyt on kunnon kustom-vaijeri kiinni.

Ihan terapeuttista näpräilyä touhuta tuollaisen pikkuvehkeen kanssa. Kokolailla kaikkeen pääsee käsiksi eikä mikään osa paina liikoja.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Järjestelyä. Ollut kuusi isoa rasiaa isot/pienet aluslaatat,mutterit ja pultit. Ongelma ollut että inventaario ollut nolla. Sitten kun huomannut yhden puutteen on tullut samalla kahmastua pussillinen kaikkea. Hommasin pientavara lokerikkoja. Nyt huomasi miten jotakin kokoa yksittäin ja osalta tuli rasia pinkeä täyteen. Samalla huomasin että kaupan hyllystä löytyy kuumasinkittyä toki piti ottaa. Onko kokemuksia ja tietoa miten pienenä löytyy? Lähinnä alustaan tms vaativampaan mietin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ähelsin tuossa juuri 155:een lämppärin puhaltimelle toimivamman esivastuksen. On sekin aika viheliäisessä paikassa selkävaivaiselle ähellettäväksi :)
Nyt toimii ainakin nopeuden säätö kuten pitääkin.

Esivastuksen metsästys maailmalta on sitten aivan oma tarinansa :)
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sisätilojen tallissa eli yläkerran työhuoneessa purettiin neidon kanssa robotti-imunaattori palasiksi, puhdistettiin paikat, voideltiin liikkuvat osat, kasattiin takaisin ja täytettiin yksi ylimääräinen kulumavälys. Kappas kun on nyt hiljaisempi ja toiminnaltaan parempi kuin aiemmin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Jokkismieskin alkaa arvostaa puhdasta lohkoa. :)
Fiat/Lancia 1,6 TC kävi kylvyssä.
Liitteet
WP_20190113_17_15_00_Pro.jpg
WP_20190113_17_15_00_Pro.jpg (220.57 KiB) Katsottu 8471 kertaa
WP_20190113_17_15_56_Pro (2).jpg
WP_20190113_17_15_56_Pro (2).jpg (119.91 KiB) Katsottu 8471 kertaa
WP_20190113_17_23_42_Pro.jpg
WP_20190113_17_23_42_Pro.jpg (179.71 KiB) Katsottu 8471 kertaa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Siistiä jälkeä Pele. Tuttu lohko ex- Regata 100S:stä. Paljonkohän jokkishemmot
tuosta ottaa tehoa ulos ? 130-140:n hp:n hehtaareilla kai ollaan ainakin...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 5416
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Lähempänä on 190hv yhdellä tuplakaasarilla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Jiitee kirjoitti:Siistiä jälkeä Pele. Tuttu lohko ex- Regata 100S:stä. Paljonkohän jokkishemmot
tuosta ottaa tehoa ulos ? 130-140:n hp:n hehtaareilla kai ollaan ainakin...
mutt kirjoitti:Lähempänä on 190hv yhdellä tuplakaasarilla.
Kaveri jolle lohko meni, tekee moottoreita omaan käyttöön ja myös muille. Tallista löytyy tottakai silloin myös jarru.
Parhaat 1,6 TC moottorit pyörii siellä 170-180 hv:n paikkeilla, tosiaankin yhdellä tuplakaasarilla.
Kuulemma Pohjanmaalla on sellaisia jarruja että on saatu jopa 200 hv tehoja. :roll: :lol:

Avatar
mutt
Viestit: 5416
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Pele kirjoitti:Kuulemma Pohjanmaalla on sellaisia jarruja että on saatu jopa 200 hv tehoja. :roll: :lol:
Minun kuulemat esimerkit on sitten varmaan Pohjanmaalta, mutta Laihialta, kun on pitänyt kuitenkin vähän säästellä numeroita... :lol:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

mutt kirjoitti:
Pele kirjoitti:Kuulemma Pohjanmaalla on sellaisia jarruja että on saatu jopa 200 hv tehoja. :roll: :lol:
Minun kuulemat esimerkit on sitten varmaan Pohjanmaalta, mutta Laihialta, kun on pitänyt kuitenkin vähän säästellä numeroita... :lol:
Jep, itse "veren" tuomana en ole vielä oppinut ihan niin paljon säästämään numeroista :lol:
Jopas on hyvä virityspotentiaali , toki Lampredin suunnittelema moottori onkin vahva vakiona.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja berliina »

Pitää olla 1608 kuutioinen kone esim. 125 : sta silloin n. 192 hp. on mahdollista vaikka Heinolassa mitattuna .125 : sen kampuralla ja veiveillä ehkä Regatan lohkolla .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja AVe »

Fiksasin tuon vaihdekepin tyyppivian. Nyt liikkuu nätisti myös sivuttain.
Kuva

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

kattoverhoilut hattuhyllyineen vaihtui harmaasta mustaan. Olihan siinä hommaa että sen saa sedan autoon vaihdettua ilman lasien irroitusta, mutta kyllä se sieltä vasemmasta takaovesta sisään meni.

:lol:
Liitteet
turismo6.jpg
turismo6.jpg (67.32 KiB) Katsottu 8165 kertaa
IMG-2019011grey-580x1031-290x516.jpeg
IMG-2019011grey-580x1031-290x516.jpeg (18.54 KiB) Katsottu 8162 kertaa
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tarkistin automaattivaihteiston öljyn on 3 milliä yli ylärajan lämpimänä, mut olkoon ja kuulosuojaimet päähän ja hälytinyksikön kimppuun.
Meinasin ensin laittaa irrotetun hälyttimen betonilattialle ja takoa isolla lekalla niinkauan kuin hiljenee, mut vein sen sittenkin kylmään traktoritalliin uikuttamaan ja reilun tunnin päästä enää pientä kitinää kuului. Nyt taas kelpaa ajella kun ei hälytin huuda ovea avatessa.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Perinteistä....Kun oli tilaa lauantailla niin pistin saunan ajastukselle, kaljat kylmään ja lähdin sulattamaan autoa hallille.....Tarkoitus siis vain sulattaa, EI pestä koska pidellyt pirteää 10-15 pakkasta ja peseminen olisi virhe :mrgreen: ....Työmaalta joutuu kylmäkäynnistämään ja muutenkin ajot on sitä nurkkapyöritystä, jotten laitoin c-tekin kiinni.....Akun pintalämpötila oli -10`C(!) joten ei ihme kun välillä vilauttelee valikoituja saksankielisiä(huonoina päivinä Italian-)virheilmoituksia käynnistäessä........"Avaria Sky-Hook" ja "Avaria Vario-Steer" tms ovat tuttuja Thesis-miehille....Tuuppasin myös sisäpuhaltimen lämmittämään akkua ja mukavia juttuja alkoi tapahtumaan....Mehua meni kohisemalla takaisin purkkiin.....Samalla voitelin lukot, putsasin lasit sisältä kun matalalla paistava aurinko saattaa joskus, kerran kuussa, sokaista suomalaisen-kuljettajan :lol: , kuivattelin matot ja työnsin kuivaa sanomalehteä alle, silikoni-käsittelin tiivisteet, suunnittelin defan akkulaturin asennusta yms. kaikkea turhaa, mutta silti niin tarpeellista. Asioita jotka jäävät aina kiireen jalkoihin.....Kerrankin oli aikaa kuivatella, ihmetellä ja touhuta ilman mitään ohjelmaa ja kiirettä....Toivotaan että talvi jatkuu loppuun asti mukavana miinus kymppinä+ paljon lunta.....Sitä kammottavaa suola-kura-paskaa ei kaipaa kukaan....
Liitteet
IMG_20190119_171149.jpg
IMG_20190119_171149.jpg (161.93 KiB) Katsottu 7870 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kotitallissa, eli veskissä, liimasin foorumilaiselta saadun huohotinpöntön kalvotiivisteen (toivottavasti) ehjäksi. Huomenna vaihdan huohotinpöntön, tai ainakin tiivisteen, autossa olevan kanssa ristiin.
Samalla kahtelee, josko pönttö on pahasti paskostunut vähän yli vuodessa...

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Rälläköin tölkki t4sen katin jälkeen veks ja suunnittelin tekeväni uuden sovitteen ja laittavani alkuperäiseks..
kunnes aikani tiirailtuani totesin kaikkien vaimentimien suiden olevan paperia..
eli jos tekiski kylkiputken. Suoraputki vai vaimennin välii? Eise kovaa mekkalaa kuitenkaan

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Viime päivät olen purkanut vuosimallin 1965 Fiat 1500:sta. Pesin pahimmat sammaleet ja ihmettelin, kuinka paksupeltinen kori olisi yhä pelastettavissa, vaikka Fiat oli hiljalleen uponnut lattiaa myöten maahan. Toki etulattiat ja helmat ovat multaa sekä katon takareuna ruostunut irti, lattiamatotkin revin alakautta ulos. No, nyt se kumminkin menee varaosiksi. Autoa on joku aikoinaan rasvannut niin huolellisesti, että kaikki alustan osat aukeavat hämmästyttävän helposti vielä vuosikymmenten ulkosäilytyksen jälkeen. Parasta on, että tekniikka vaikuttaa ehjältä, konekin pyörii! Papereiden mukaan tähän on muutoskatsastettu 1971 1500CT:n tai Neckar 1500TS:n moottori, joka on siis tarkoitus siirtää parempaan aihioon kunnostettuna.

Edit: Kuva unohtui.
Liitteet
Hyvä patina.
Hyvä patina.
Kuusviis1500.jpg (78.33 KiB) Katsottu 7487 kertaa
Ainakin kyltti on Torinosta, vaikka kone olisikin Neckarslumista?
Ainakin kyltti on Torinosta, vaikka kone olisikin Neckarslumista?
Siata.jpg (49.18 KiB) Katsottu 7480 kertaa
1500 purku.jpg
1500 purku.jpg (45.76 KiB) Katsottu 7471 kertaa
Viimeksi muokannut 1300ti, 22 Tammi 2019, 17:54. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Eilen ruuvailin auran kiinni mönkkäriin. Hallilämmitinkään ei käynnistynyt kovilla pakkasilla(tuollainen kaasukäyttöinen), oli vähän vilakkaa mutta kyllä sitä vielä tunnin jakso reittejä availla homman jälkeen. :mrgreen:

Avatar
Vesa AJ
Viestit: 300
Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
Car(s): Alfa Brera 3.2 Q4, Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
Paikkakunta: Jakkula

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Vesa AJ »

Runko-ohjatun kuormaajan :roll:
Liitteet
20190110_185608 (338x600).jpg
20190110_185608 (338x600).jpg (152.29 KiB) Katsottu 7441 kertaa
rakkaudesta rautaan...

Vastaa Viestiin