Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

h_lauri kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Peki kirjoitti:Kaikilla on omat tietyöriesansa. Espoolaisilla kehä I ja helsinkiläisillä Mechelininkatu.
Tähän jotain positiivistakin eli Tuomarilan liittymän levennys Kehä II liittymään asti on nyt valmis ja selkeästi keventää Turun tien pullonkaulaa. Elän myös toivossa että tänä keväänä Espoon IKEA:n kohdalla ex-Kirkkojärvi ei tulvi tielle saakka kun ovat saaneet tien korotuksen tehtyä.
Viikonloppuna tuli tuosta kolmasti ajettua. Kakkoskehälle menevät ajavat keskikaistaa ja tunkevat vasta liittymän lähestyessä sinne uudelle. :eggface:
Sikäli jos näin kehien ulkoa paikallistan kohdan oikein, niin on kyllä harvinaisen persereikä tuo kohta ja porukke tekee, kuten Lauri sanoi. Loppuun asti ”mukamas suoraan” ja otetaan sijoitukset just ennen, kuin on pakko. Yhden Volvokuskin sain ilmeisen kovasti loukkaantuneeksi ja mielensä pahoittamaan, kun en jättänytkään hänen odottamaansa tilaa jo valmiiksi lähes seisovaan jonoon. Väkisin sitten änkesi taakseni vilkuttelemaan valojaan. Jep, otin tilan pois ihan tahallani, kun aikani jonossa seistessä seurasin paikallisten käytöstä, joka näyttää olevan puhdas sääntö.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

h_lauri kirjoitti: Viikonloppuna tuli tuosta kolmasti ajettua. Kakkoskehälle menevät ajavat keskikaistaa ja tunkevat vasta liittymän lähestyessä sinne uudelle. :eggface:
Aamuruuhkassa Tuomarilasta tulevat pääsevät nyt joustavammin Turun tielle ja Kehä II:lle pyrkivät taas pois sieltä ja parannus on huomattava.

Viikonloppuisin tuolla tiellä liikkeellä siis amatöörejä! ;)

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Alfissimo kirjoitti:Sikäli jos näin kehien ulkoa paikallistan kohdan oikein, niin on kyllä harvinaisen persereikä tuo kohta
Ja ennen liittymän lavennusta tilanne oli paljon pahempi!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

FinPat kirjoitti:
h_lauri kirjoitti: Viikonloppuna tuli tuosta kolmasti ajettua. Kakkoskehälle menevät ajavat keskikaistaa ja tunkevat vasta liittymän lähestyessä sinne uudelle. :eggface:
Aamuruuhkassa Tuomarilasta tulevat pääsevät nyt joustavammin Turun tielle ja Kehä II:lle pyrkivät taas pois sieltä ja parannus on huomattava.

Viikonloppuisin tuolla tiellä liikkeellä siis amatöörejä! ;)
Joo aamuruuhkasta ei ole kokemuksia. Kakkoskehän opastehan on kyllä ihan siellä alkupäässä, niin että olisivatko vaan ajaneet navilla "600 metrin päässä poistu liittymästä...".

Puhalsin eilen Leppävaarasta länteen keskikaistalla noin 100 km/h. Joku Tiidatollo sitten päätti tulla eteen 80 km/h, kun olin ehkä 30 metrin päässä. Jarrua ja pitkät päälle...ja ääliökin jarrutti. Voi hyvä isä sentään!

Paikalla
Avatar
nipaka
Viestit: 2074
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Aamulla idi... päätti räväyttää edessäni takasumarit päälle kevyessä lumisateessa, välimatkan ollessa n.50m. Itselläänkin oli auto saman matka päässä. Eikö nähnyt tämän valoja ja miettinyt takahalogenien tarvetta? Eikä yksi lamppu riittänyt... :fist:
Loppuviikko meneekin näitä unohtuneita kiiluja tuijotellessa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

nipaka kirjoitti:Aamulla idi... päätti räväyttää edessäni takasumarit päälle kevyessä lumisateessa, välimatkan ollessa n.50m.
Tarkempaa lokaatiota tietämättä, jos ei ihan taajamavauhdeissa oltu niin voisiko tuossa olla ensin seuraus ja sitten syy?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Aamulla laitoin kotipihassa takasumarin päälle ja vähän matkaa ajettua sammutin, kun totesin lumipölyn liki olemattomaksi.
nipaka kirjoitti:Aamulla idi... päätti räväyttää edessäni takasumarit päälle kevyessä lumisateessa
Jos se oli Qashqai-kuski, joka oli unohtanut sytyttää etusumarit jo kotipihassa ja nyt sytytti virheen huomatessaan vahingossa molemmat. En tiedä ko. auton valojen toimintalogiikkaa, miten kytketään ja onko vahinko mahdollinen, mutta järjestään Qashgait kulkee sumareiden voimalla. Näyttääkö sie hienommalta...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Näin muuten eilen sellaisen ihmeen kuin sumuparkit, kun farkkuaccordiksi paljastunut Honda lähestyi moottoritiellä valojen kirkkaudesta päätellen kolmen parkin ja yhden tuikkukynttilän voimin. Ainakaan ei häikäse muita.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mikä logiikka niissä etusumareiden polttamisessa on jos on joko pimeää, sataa vettä tai lunta, ja kuitenkin ajellaan jonossa niukalla turvavälillä kahdeksaakymppiä? Puhun siis oikeista etusumareista, joiden valokuvio selvästi pirstoutuu ja ärsyttää eniten juuri kohdatessa enkä mistään muista valoista. Kai nuo on kuitenkin pitänyt napista painaa erikseen päälle eli joku ajatuskuvio ratin takana on tehty.

Ps. Takasumari taas ei tunnu syttyvän yhtään niin helposti, vaikka keli alkaisi jo tätä edellyttämään pöllyävän lumen vuoksi.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Elämänkoululaisten oppaassa todetaan takasumuvalosta seuraavasti: käytetään ainoastaan syyspimeällä vesisateessa, jolloin siitä on eniten haittaa muille tienkäyttäjille. Pöllyävässä lumessa päivähämärässä pakkaskelillä on kiellettyä kytkeä takasumuvalo päälle koska siitä saattaisi olla jotain hyötyä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joissain autoissa sumarit on yhdellä kytkimellä niin, että ekassa tasossa syttyy etusumarit ja tokassa tulee mukaan takasumarit. IMO toistepäin olisi parempi, kun en ole vielä sellaista keliä kohdannut, jossa etusumareilla tekisi jotain ja takasumari on turha, toisinpäin kyllä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Valosankareista havainto aamulta: tojota prius tulee ennen aamuviittä vastaan sankahkossa räntäsateessa pelkillä huomiovaloilla. Perä luonnollisesti pimeänä. Lievää huumoria tilanteeseen toi katolla oleva juusto, eli ei se ammattiautoilijan status vielä tarkoita että autoilusta jotain tajuaisi :roll:

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Puolison pyörän selästä bongaamaa:

Valoton pakettiauto ajaa aamun tunteina teollisuusalueella, kuskilla otsalamppu näyttämässä tietä. Kaikkea ne renkaat kuljettavatkin. :lol:

Avatar
Turre
Viestit: 330
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Turre »

^ Mahtoikohan olla tämä sama sankari: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... b8c9ee3bf5 :crazyeyes:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Paikalla
Avatar
nipaka
Viestit: 2074
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Polforea kirjoitti:
nipaka kirjoitti:Aamulla idi... päätti räväyttää edessäni takasumarit päälle kevyessä lumisateessa, välimatkan ollessa n.50m.
Tarkempaa lokaatiota tietämättä, jos ei ihan taajamavauhdeissa oltu niin voisiko tuossa olla ensin seuraus ja sitten syy?
Tie 55. Rajoitus 80, Nyt navinopeus oli etummaisen määrätessä 70 km/h. Tie hieman sohjoinen harvahkoa märkää lumisadetta. Näkyvyys kilometriluokassa. Mitään tarvetta ylimääräisille valoille ei ollut.

Eikö nämä ääliöt tajua että jos he näkevät edellisen auton perän, takanatuleva näkee omansa. Edellyttäen että takavalot on päällä. Sekin tuntuu olevan kovin vaikeaa ymmärtää.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ eihän ne takasumarit nyt paljoa häikäise vai ?
Itsellä myös idioottimainen tapa käyttää lähes aina sumussa, räntä- tai lumisateessa tai
muuten huonon näkyvyyden oloissa molempia sumareita...

Anekdoottina viime Turun reissulla illalla paloi CFemmasta ( X7) parin minuutin
välein H7:t :silent: joten räntäsateessa pilkkopimeässä Huittisten ja Turun välissä
ei huvittanut vaihtaa polttimoita vaan päästelin määränpäähän päiväajovalot/sumari ja pitkät -
yhdistelmällä ... joo oli aika jyrkkä valotehon ero noissa. Hyvin täsmälliesti on lamppujen kestoaika
näemmä mitoitettu.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Paikalla
Avatar
nipaka
Viestit: 2074
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Jiitee kirjoitti:^ eihän ne takasumarit nyt paljoa häikäise vai ?
Itsellä myös idioottimainen tapa käyttää lähes aina sumussa, räntä- tai lumisateessa tai
muuten huonon näkyvyyden oloissa molempia sumareita...
Sinulla ei ole minun silmiä. Juu, eihän ne pitkätkään häiritse kun niitä ei tuijota :-D
Sumareita käyttäessäsi nopeutesi olet tietenkin laskenut max 60 km/h, eihän 10m:n valokuviosta muuten ole hyötyä.
toivottavasti tarkoitit molemmilla sentään vasenta ja oikeaa. Ennenkuin käytät sitä toista nappia, tarkasta näetkö edellämenijän. Ja peilistä näkee kuinka takana pöllyää.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

nipaka kirjoitti:Tie 55. Rajoitus 80, Nyt navinopeus oli etummaisen määrätessä 70 km/h. Tie hieman sohjoinen harvahkoa märkää lumisadetta. Näkyvyys kilometriluokassa. Mitään tarvetta ylimääräisille valoille ei ollut.
Onhan se jo 2,5s, mutta hyvin voi noilla spekseillä takasumarin viesti olla "etsä viitsitsä jättää vähän enempi väliä".
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Paikalla
Avatar
nipaka
Viestit: 2074
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Polforea kirjoitti:
nipaka kirjoitti:Tie 55. Rajoitus 80, Nyt navinopeus oli etummaisen määrätessä 70 km/h. Tie hieman sohjoinen harvahkoa märkää lumisadetta. Näkyvyys kilometriluokassa. Mitään tarvetta ylimääräisille valoille ei ollut.
Onhan se jo 2,5s, mutta hyvin voi noilla spekseillä takasumarin viesti olla "etsä viitsitsä jättää vähän enempi väliä".
Kaikkihan on mahdollista, yleensä jarruvalolla tuo ilmoitetaan. Ei kuitenkaan luulisi välimatka häiritsevän kun itsellään oli vastaava etäisyys edelläkulkevaan.
Itse lasken valonkäytön syyksi typeryyden, osaamattomuuden ja orjalliseen ohjeiden noudattamiseen vailla tilannetajua.
Huonolla säällä voi takasumuvaloa käyttää. Ja sää oli huono. Vähän sohjoa tiellä ja heikkoa lumisadetta :roll:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tämä ketju muistissa kokeilin äsken kummasta kytkimestä menee kumman pään sumarit päälle... :roll: - ei hirveen usein ole tullut käytettyä... (ollenkaan)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

nipaka kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ eihän ne takasumarit nyt paljoa häikäise vai ?
Itsellä myös idioottimainen tapa käyttää lähes aina sumussa, räntä- tai lumisateessa tai
muuten huonon näkyvyyden oloissa molempia sumareita...
Sinulla ei ole minun silmiä. Juu, eihän ne pitkätkään häiritse kun niitä ei tuijota :-D
Sumareita käyttäessäsi nopeutesi olet tietenkin laskenut max 60 km/h, eihän 10m:n valokuviosta muuten ole hyötyä.
toivottavasti tarkoitit molemmilla sentään vasenta ja oikeaa. Ennenkuin käytät sitä toista nappia, tarkasta näetkö edellämenijän. Ja peilistä näkee kuinka takana pöllyää.

Eikun etu ja takasumareita - pistän ne yleensä samaan aikaan päälle. Jos itsellä huono näkyvyys eteen niin
jollakin takana tulijalle sama juttu. Valo(yli) herkkyys lienee vaikeata välttää ainakin pimeänä vuodenaikana liikenteessä. Itsekin iän myötä ( paappaiässä nyt ) hiukan enemmän väsyy pimeällä ajaessa vrt. päivänvalolla ajaessa verrattuna nuoruusvuosiin. 40 vuotta autoilua takana .
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Turre kirjoitti:^ Mahtoikohan olla tämä sama sankari: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... b8c9ee3bf5 :crazyeyes:
Eri kaupunki, mutta hengenheimolaisia tuntuisivat olevan. Pakettiauto ja pimeä liikennekäytös :-D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Totta, pitkät ei häikäise, kun niitä ei tuijota, motarilla.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Huomio tuohon valojen kokemiseen häikäiseväksi yleisesti siis, tuli vaan tuosta valojen häirittemisestä mieleen:

Äitini valitteli vastaantulijoiden valojen häikäisyä ja ylipäätänsä hankaluutta nähdä huonossa kelissä ( omatkin ajovalot kai heijastelivat ikävästi lumi/räntä/vesisateessa). Tähän oli syynä kaihi silmissä ja valot eivät ymmärtääkseni kaihileikkauksen jälkeen häikäise samaan tyyliin.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Itse taisin olla tänään se munakuski. Oli Volvo V70 hyytynyt tien poskeen kasitielle. Oli puoliksi pientareella ja puoliksi valtatiellä. Hätärit päällä. Varovaisesti ohitin, kun oli vastaantulijoitakin. Pari kilsaa ajettua tuli mieleen olisiko pitänyt pysähtyä jos olikin oikea hätä (sairaskohtaus). Jos oli vain tekninen vika niin olisi kyllä voinut viedä varoituskolmion kauas tulosuuntaan niin kenenkään ei tarvitsisi pysähtyä turhaan.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

lerppu kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Sentään keski- ja takalukot,
Soon muuten keskellä kytkin, ei lukko. ;)
Fuusk. Noh, leluja ostamalla saa leluja. Eihän tää tosiaan jää paikalleen keskiakselin ympäri pyörimään jos renkaat kääntää linkkuun ja tarjoilee jalkaa kaasupolkimelle. Eipä tosin itsellä ole ollut kuin yksi auto joka sen teki - 1gen ML, siinä oli 3 lukkoa, ei toki napalukkoja. Ja low range, joten sillä ihan oikeesti pääsi paikkoihin, toki renkaiden rajoissa. Mutta siis F34, takalukkokin on vaan (muistinvaraisesti) joku 36% hienosteluvekotin. Toimii ajossa yllättävän hyvin, mutta jos alkaa ihan akuismaisesti testaamaan, niin - noh, on se parempi kuin suurin osa niistä leluista joita nelivedoiksi jotkut kutsuvat. Mutta asiaa edes vähän ymmärtäville tulee suupieliin söpöstä yrityksestä pieni hymynkare. Oh well, perheautoksi ihan riittävä meidän käyttöön. Ja sähköaivo-avustettuun pieneen iloitteluun tällaiselle autoilun monilahjattomuudelle ihan vallan mainio.
Tarkoititko tällaista pyörimistä? https://www.youtube.com/watch?v=7mhw1Gy-yHI

Ei siihen mitään lukkoa tarvitse. Ei keskellä eikä takana. :)

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Nope. Tarkoitin että parkista renkaat linkkuun ja sitten kaasu pohjaan. Auto pyörii siten että keskipiste ei vaella lainkaan - kummallinen olo tulee siitä. En ihan saanut tulkittua videosta olisiko hetken ollut paikallaan. F34 on suht ok, perä kuitenkin vaeltaa eikä auto pysy pyörimässä paikallaan. Mese oli kuin keskeltä olisi lyöty tanko pystyyn - jäi ihan hyrräksi paikalleen pyörimään. Veikkaan että Bimmerini keula ei ole ajantasalla ja perä työntää suhteessa liikaa...

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Kyllä se siinä ihan just jetsulleen paikallaan pyöri keskipisteensä ympärillä. Kädetkin pystyi ottamaan irti ratista.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ilman lukkoja? Oho. Koitan tässä miettiä miten se on mahdollista. Ja silmät pitää tarkistaa... Tasapainoinen kulkine kyllä kyseessä! Täytyypä käydä vielä jossain välissä räppäämässä tuolla LCI:llä, jos se olisi toteutettu orkkis F34 paremmin. Nelivetoja erilaisin toteutuksin kulkenut käsien läpi 5 eri yksilöä ja paljon erilaisia muitakin nelikkoja ulkoilutettu. Oma ML350 lisäksi stand still to no travel spin vain kaverin Mitsubishi EVO VIII:lla. Jossa siinäkään toki ei ollut edessä aitoa lukkoa. Ehkä vika on ollut penkin ja ratin välissä. :roll:

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Torsen keskellä mutta avoin muuten. Ja tasapainoiseksi tuota värkkiä ei voi sanoa, ainakaan painojakaumaltaan. Katsoo vaikka tuosta kuvasta missä iskaritornit on suhteessa koneeseen. :)
https://teropee.kuvat.fi/kuvat/forsale/S2/_MG_9231.jpg

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ja ^^ Joo tuossahan ne on urbaanissa liikenneympäristössä nelivedon selkeästi parhaat puolet, saa suditella rinkulaa ilman käsiä ja vetää varttamailin kiihdytyksiä pois tiehensä. Sitten kun sähköversio nelarista on alla niin voi vanteen pinnoihin pistää
sellaiset räpättimet viel kiinni, niin ei tarvii päristellä kurkkua kuivaksi
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ei tarvii nykyisellään päristellä - bemarissa kuuluu pärinää kaiuttimista. ...sinänsä en voi olla pointin kanssa yhtä mieltä - nelikosta on hyötyä talviliikenteessä hurjasti ja jos autostaan saa lisäksi iloa, ei kai se keneltäkään ole pois? Jos taas piikittely kohdistui siihen että aihetta puidaan väärässä ketjussa - siitä pahoitteluni, näinhän se on. :silent:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Saadaanko 24 h:ssa toinenkin ketju vielä lukkoon :wink:
Toivottavasti tolkku pysyy mukana itse kullakin kommentoinnissa.

Jep. Lerppu sarkasmia, Watson, sarkasmia .... :wink:

Mutta Hannu Karpon kaltaisia tietoiskuohjelmia kaivataan
parantamaan liikennekulttuuria ja varsinkin meidän itse kunkin
asennetta liikenteessä. Miksi provosoituisimme jos joku töppää tai
joku pappa tykkää ajaa parin mummon kanssa kahville köröttelynopeutta ?
Kai useammalla on tuttavapiirissä esim. aloitteleva, arka autoilija tai
ikäihminen ?

Termin järkiautoilija dissaaminen tällä saitilla tuntuu varsin oudolta.
Onko meillä jokin henkinen defenssi alfistina kaikkeen
"järki" -alkuiseen sanaan, koska alitajuntamme peilaa
omaan suhtautumistamme Alfoihin ?
Systeri on alan ihminen (psykologi Espoossa).
Onko Pk-seudun ihmisen kiihkeä , kilpailusävytteinen
elämä peilaantunut myös liikennekäyttäytymiseen ?
Ei sitä ainakaan vielä 80-luvulla opiskelija-aikana tullut todettua,
vaikka tuli välillä ajettua omalla Fiiulla Espoosta Hgin keskustaan
Metsätalolle opinahjoon asti.

Tunnustaudun jossakin määrin järki-ihmiseksi ja järkiautoilijaksi liikenteessä.
Toki aina joskus tulee mokattua itsekin, kukapa meistä olisi
täydellinen. Oppimista on se, että ei tee ( tasan) samaa virhettä kahteen kertaan.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ Mihin ryhmään me tojotero-alfismi ristisiitokset kuulutaan?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kertsu kirjoitti:^ Mihin ryhmään me tojotero-alfismi ristisiitokset kuulutaan?
Nautiskelevat järkiautoilijat ? :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tuli käytettyä lauantaina työkaverin vinkkaamaa konstia.

Moottoritiellä oli hiljaista ja silti ohittava halusi suoraan keulan eteen.

Vilkku vasemmalle ja itse ohituskaistalle. Sitten kun oli syntynyt riittävä turvaväli, takaisin oikealle.

Jos menisi paremmin perille kuin valojen vilkuttelu.

Toinen kuski koitti hätyytellä minua isompaan vauhtiin, tekemällä hyökkäyksiä vasemman takapyörän tuntumaan, vetäytyen tästä aina aika ajoin taustalle.

Joutui raasu lopulta menemään ohi, kun ajoin tyynesti vakkarilla tasaista 104km/h nopeutta enkä reagoinut.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

sämpy kirjoitti:
Moottoritiellä oli hiljaista ja silti ohittava halusi suoraan keulan eteen.

Vilkku vasemmalle ja itse ohituskaistalle. Sitten kun oli syntynyt riittävä turvaväli, takaisin oikealle.

Jos menisi paremmin perille kuin valojen vilkuttelu.


Itsekin toimin aika usein tuolla tavalla.

Tuskin se perille menee.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tuli tuossa todistettua jännää episodia kun Octavia-kuski oli todennut ettei pyörimätön takapyörä näemmä estä liikkeeseen lähtöä. Ajeli sentään aika hissukseen taajama-alueella :lol:

Eilen tuli pyörittyä vaihteeksi pk-seudulla. Jotenkin vaan aina ihmettelen, että miten vaikka tie on jäässä ja 4-tien päässä vauhtia se satanen, niin noin 15 m tuntuu olevan standardi turvavälille. Jos itse yrität pitää enempi väliä, niin heti joku vaihtaa kaistaa siihen keulan eteen. Jotenkin stressaavaa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Taisit olla liikkeellä ruuhka-ajan ulkopuolella? Pari autonmittaa on jo kohtelias väli Tussubyvägenilla...

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Olipa kiva ajella töihin, kun media oli pelotellut ison osan kansaa luovuttamaan. Ei mitään hätää etenemisessä, motarilla siisti possujuna oikealla kaistalla ja aika huoletta sai mennä vasurilla. 1h10min kotipihasta parkkihalliin, normaali sujuvan liikenteen aika.

Huomionarvoista on, että liikenteessä näkyi aika hyvin ns. tavallisia henkilöautoja, pakettiautoja ja kuorma-autoja, mutta mökkitiemaasturit loistivat lähinnä poissaolollaan. 1 Duster, 3 X5:sta ja 1 Q5 tuli bongattua, Qashquutit, CR-V:t, HC-R:t ja RAV4:t oli vissiin jätetty kotipihaan. Yksi pakettiauto oli löytänyt tiensä penkan puolelle motarilla, sekin vastaantulijoiden puolella.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Lämpötila -6c ja sateli alijäähtynyttä vettä tai lumelta ilmassa vielä näytti, mutta jäätyi tuulilasiin. Pitkästä aikaa joutui automaatti-ilmastoinnin säätämään manuaalisti.

Pikkutiellä aura-auto nosti sankan lumipilven näkökenttään, että oli pakko hiljentää vauhtia, jotta pysyi kaistalla. Yllättäen sieltä "valkoisesta pimeydestä" ilmestyi henkilöauton valot. Hieman pelästyin, vaikka olimme omilla kaistoillamme.

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja alum »

Raimo Miettinen kirjoitti:Lämpötila -6c ja sateli alijäähtynyttä vettä tai lumelta ilmassa vielä näytti, mutta jäätyi tuulilasiin. Pitkästä aikaa joutui automaatti-ilmastoinnin säätämään manuaalisti.
Ajellessani 3-tietä samanlaisella pakkasella näin peilistä pitkän autojonon lähestyvän kaukana takana. Sitten tuulilasin pintaan alkoi ilmestyä kummaa möhnää, joka jäätyi kiinni, vaikka yritin puhdistaa pyyhkijöillä (paha virhe) ja lisäsin puhallusta. Näkyvyys alkoi kadota nopeasti möhnän jäätyessä kiinni, vaikka laitoin lämmönkin täysille. Kammoksuin ajatusta pysähtyä moottoritien pientareelle raapimaan tuulilasia. Sitten keksin säätää istuinkorkeutta niin, että silmät olivat lähempänä tuulilasin alareunaa, jossa möhnää ei vielä ollut ja näkyi läpi. Vasta minuuttien kuluttua lämmin puhallus alkoi vaikuttaa ja möhnä sulaa. Ongelmia oli muillakin, takaa lähestynyt jono oli kadonnut, olivat joutuneet hidastamaan vauhtia. Enpä ole tällaista aiemmin kokenut. Varmaan hallituksen ja ilmastonmuutoksen syytä.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja _rico »

Polforea kirjoitti:Olipa kiva ajella töihin, kun media oli pelotellut ison osan kansaa luovuttamaan. Ei mitään hätää etenemisessä, motarilla siisti possujuna oikealla kaistalla ja aika huoletta sai mennä vasurilla. 1h10min kotipihasta parkkihalliin, normaali sujuvan liikenteen aika.

Huomionarvoista on, että liikenteessä näkyi aika hyvin ns. tavallisia henkilöautoja, pakettiautoja ja kuorma-autoja, mutta mökkitiemaasturit loistivat lähinnä poissaolollaan. 1 Duster, 3 X5:sta ja 1 Q5 tuli bongattua, Qashquutit, CR-V:t, HC-R:t ja RAV4:t oli vissiin jätetty kotipihaan. Yksi pakettiauto oli löytänyt tiensä penkan puolelle motarilla, sekin vastaantulijoiden puolella.

Oli kyllä harvinaisen rauhallista kehilläkin. Melkein kuin joulun välipäivinä ja hyvä niin :-D

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Eilen tuli ajettua taas yhden järkiautoilijan perässä, tällä kertaa alla ruskea Skoda. Ajoimme pimeää ja jäistä valtatie 10:tä

Sivutieltä oli kääntymistä odottamassa auto vilkkua päällä. Tämä sai järkiautoilijan varoituskellot soimaan, vauhti tippui seitsemäänkymppiin ja jarruvalot vilkkui. Aivan oikein, olisihan se voinut rynnätä kolmion takaa eteen.

Seuraavaksi pitkä jyrkkä peilijäinen alamäki. Vauhti nousi mäen avittamana hiukan päälle kahdeksaankymppiin. Edessä Transporter laittoi vilkun vasemmalle ja pysähtyi valtatielle, koska vastaan tuli pitkä autojono.

Nuorena hurjapäänä en ilmeisesti osannut lukea tilannetta oikein, koska aloin himmailemaan epäillen, että scorterikuski voisi olla varovaista sorttia ja odottaa hyvää rakoa.

Järkiautoilija jatkoi samaa vauhtia hidastamatta kohden volksun lähenevää takalistoa. Ja ihan oikeassa olikin, vastaantulijoiden välissä oli passeli väli ja epäilemättä nelivetoinen tientuke teki singahduksen vasemmalle, eikä ottanut Skodaa takaluukusta sisään.

Hölmö minä kun en luottanut järkiautoilijaan, menetin kallisarvoista ajovauhtia ja sekunteja. Järkiautoilija ei hidastanut menoaan missään vaiheessa tilannetta, mikä olisikin voinut olla peilijäisellä tiellä kohtalokasta.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja molsky »

Tänään sitten takana ollut kuski täräytti perään liikenneympyrään lähestyttäessä. Vetokoukku otti omalta osalta vastaan kaiken iskun ettei ulkoisia vaurioita äkkiseltään näy, mutta sitten saakin jännätä mitä sieltä lopulta paljastuu kunhan vakuutusyhtiön suunnalta ottavat yhteyttä että saa vietyä tuon auton tarkempaan tutkimukseen...

Paikalla
Avatar
nipaka
Viestit: 2074
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Huomasin itsessäni varovaisen autoilijan. 159:n mukana tuli kitkarenkaat, ensimmäiset minulle. Koitan pitää väliä edellä menevään riittävästi eikä hitaampi nopeus juurikaan haittaa. 159:ssä jaksaa olla pidemmänkin ajan. :wink:
Ja kitkojen hiljaisuus... 8)
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Eilen tuli nähtyä tavanomaista tyylikkäämpi suoritus liikenneympyrässä.

Yksikaistainen tie levenee hiukan ennen liikenneympyrää kahdeksi kaistaksi (kaksikaistainen ympyrä - kaksi sisäänajokaistaa). Edellä kulkeva farkkuooppeli pompahtaa vasemmalle, ensin katsoin, että vasemmalle kaistalle, mutta ooppeli ottikin keskikaistan, eli oikeat pyörät oikean kaistan vasemmassa ajourassa ja päinvastoin. Liikenneympyrästä ulos ensimmäisestä liittymästä, ja vilkku vasemmalle :shock: Monenlaista vilkunkäyttösuoritusta on vuosien mittaan nähty, mutta nyt oli ensimmäinen kerta, kun joku vilkuttaa vasemmalle poistuessaan ympyrästä. Yleensä tohelon järjenjuoksua voi yrittää arvailla, nyt ei pysty. No, ympyrän jälkeen otettiin jälleen keskikaista kaksikaistaisella tiellä.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
Yksi pakettiauto oli löytänyt tiensä penkan puolelle motarilla, sekin vastaantulijoiden puolella.
Lumipelotuspäivän jälkeisenä aamuna bongasin Tarvon tiellä kaksi tuoretta tapausta penkan puolelta. Sattumalta olivat molemmat vanhempia Peugeotteja. Ja sitten oli yksi W124 MB farkku pyörähtäneenä ja kevyesti kaiteeseen koskeneena.

Nyt perjantaina taas löytyi ykköstieltä Salon kohdalla PT Cruiser piiiitkällä penkassa. Loivat vallit tien reunoilla ottavat ulosajaneen vauhtia pois nätimmin kuin kallioleikkaus.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja _rico »

Tuomas K kirjoitti:Eilen tuli nähtyä tavanomaista tyylikkäämpi suoritus liikenneympyrässä.

Yksikaistainen tie levenee hiukan ennen liikenneympyrää kahdeksi kaistaksi (kaksikaistainen ympyrä - kaksi sisäänajokaistaa). Edellä kulkeva farkkuooppeli pompahtaa vasemmalle, ensin katsoin, että vasemmalle kaistalle, mutta ooppeli ottikin keskikaistan, eli oikeat pyörät oikean kaistan vasemmassa ajourassa ja päinvastoin. Liikenneympyrästä ulos ensimmäisestä liittymästä, ja vilkku vasemmalle :shock: Monenlaista vilkunkäyttösuoritusta on vuosien mittaan nähty, mutta nyt oli ensimmäinen kerta, kun joku vilkuttaa vasemmalle poistuessaan ympyrästä. Yleensä tohelon järjenjuoksua voi yrittää arvailla, nyt ei pysty. No, ympyrän jälkeen otettiin jälleen keskikaista kaksikaistaisella tiellä.

Nämä ovat hienoja tilanteita. Eilen illalla ajelin kotia kohti kehällä vasenta kaistaa. Edessäni valkoinen bemari laittoi vilkun vasemmalle ja noin 1,5 km myöhemmin vaihtoi keskimmäiselle kaistalle vilkun vielä näyttäessä vasemmalle. En oikein ymmärtänyt logiikkaa tässä manooverissa, mutta positiivisena asiana todettakoon bemarikuski joka käytti vilkkua, vaikkakin täysin väärin ja todennäköisesti vahingossa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Torstaina töistä kotiin ajaessa ruisailin Riksun kohdalla cruisella motarin oikeaa kaistaa, reaalivauhtina aika lähelle suurin sallittu. Takaa lähestyy musta Audi, joka vaihtaa kaistaa vasemmalle, ajaa rinnalle, hidastaa synkaten vauhdin kanssani ja laittaa vilkun oikealle, että nyt pitäisi päästä vaihtamaan kaistaa. Katsoin kuskia ehkä hieman hölmistyneenä ja kohta tämä hoksaakin painaa kaasua, vaihtaa kaistaa eteeni ja painua pohjoiselle rampille. Vähän jäi auki alkuperäinen idea, mutta lopuksi no harm done.
FinPat kirjoitti:Ja sitten oli yksi W124 MB farkku pyörähtäneenä ja kevyesti kaiteeseen koskeneena.
Mersumiehet ovat antaneet minun ymmärtää, että se on S124. Nuo menee sillai loogisesti, että S niinkuin Wagon ja W niinkuin Sedan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin