147 kytkimestä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
repalfa
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Loka 2018, 20:18

147 kytkimestä

Viesti Kirjoittaja repalfa »

No niin.... sitä tuli hairahduttua ostamaan vm-2001 1.6 litrainen 147

Ongelmana on kun kytkintä painaa muutaman kerran niin poljin jää pohjaan ja se pitää nostaa käsin / jalalla ylös.
Kumpiko sylinteri tuossa olisi nyt rikki? Ei viitsisi alkaa lotolla vaihtamaan ja työsylinterin vaihto teettää VÄHÄN enemmän hommia, tosin se on aika uuden näköinen.
Tapahtuuko ilmaus nostamalla sitä sylinteriin tulevan putken kiinnitysklipsiä pykälä, putki löysälle ja sitten vain poleksitaan kytkintä rauhallisesti vai mikä on oikea tapa?

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 213
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82

Re: 147 kytkimestä

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Kyllä se suurella todennäköisyydellä on työsylinteri, eli työläämpi homma.
Itse ole todennut parhaaksi tavaksi ilmata ottamalla sokkaa auki sen muutaman millin, letkua ulospäin muutaman millin ja sitten paineilmaa hyvinkin maltillisella paineella (noin 0,7-0,8 bar) nestesäiliöön.
Sylinterin nippaan kannattaa laittaa kirkas letku, niin näkee ensinnäkin millaista mönjää poistuu ja myös sen, onko joukossa ilmakuplia. Lopuksi letku takaisin ja sokka kiinni.
Poljinta EI saa painaa kun letku on vedettynä ulos sen muutaman millin.

repalfa
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Loka 2018, 20:18

Re: 147 kytkimestä

Viesti Kirjoittaja repalfa »

RaceAlfa kirjoitti:Kyllä se suurella todennäköisyydellä on työsylinteri, eli työläämpi homma.
Itse ole todennut parhaaksi tavaksi ilmata ottamalla sokkaa auki sen muutaman millin, letkua ulospäin muutaman millin ja sitten paineilmaa hyvinkin maltillisella paineella (noin 0,7-0,8 bar) nestesäiliöön.
Sylinterin nippaan kannattaa laittaa kirkas letku, niin näkee ensinnäkin millaista mönjää poistuu ja myös sen, onko joukossa ilmakuplia. Lopuksi letku takaisin ja sokka kiinni.
Poljinta EI saa painaa kun letku on vedettynä ulos sen muutaman millin.

Onneksi tämä tapaus oli nyt se helpompi, eli pääsylinteri oli tullut tiensä päähän. Ilmat imaistiin pois öljynvaihtopumpulla ;)

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 147 kytkimestä

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Alkaa kytkin täälläkin temppuilemaan..ajossa saattaa mennä löysäksi..korjaantuu kytkintä pumppaamalla.
Vuotaako läpi vai jäätyykö..pakkasten kiristyessä alko oireilemaan.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 147 kytkimestä

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

JVTL kirjoitti:Alkaa kytkin täälläkin temppuilemaan..ajossa saattaa mennä löysäksi..korjaantuu kytkintä pumppaamalla.
Vuotaako läpi vai jäätyykö..pakkasten kiristyessä alko oireilemaan.
Voisko tsägällä olla vaan huonot nesteet?(vettä => jäätyy) Omassa oli sysimustat, mutta työsylinterikin oli joka tapauksessa rikki. Nesteet vielä vaihtaa tollaisella paineilmatoimisella pumpulla, mutta työsylkkä on sitten lootan avaamisen arvoinen suoritus. :drinking:

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 147 kytkimestä

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Kaikki muut nesteet on tullut vaihdettua, mut jarrunestettä on jäänyt osittain vanhaa..
Pääsylinterin vois vaihtaa koha sen ekan löytäs jostain lähiputiikista tai lähtis nesteen vaihdolla..mitä enemmin poleksii, ni ain paremmin toimii tai sitten vuotaa ja tulee ilmat polettuu pois.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 147 kytkimestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ilmaaminen ja samalla nesteiden vaihtoa on tässä kohden operaatio nro.1 ennen työsylinterin kimppuun hyökkäämistä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 147 kytkimestä

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Auton alla käynnin jälkeen todettu, että työsylinteri vuotaa läpi..

legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: 147 kytkimestä

Viesti Kirjoittaja legza »

juuri hiljattain tuli omaan 147 vaihdettua kytkimen työsylinteri painelaakerin äänen takia. On muuten keskivertoautoa työläämpi tehdä...
V6 166 oli ainakin helpompi eikä sekään helpoimmasta päästä.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: 147 kytkimestä

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Montas tuntii meni..?
Paljon tohon on korjaamolla laskettu missä ajassa pitäis vaihtaa?

legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: 147 kytkimestä

Viesti Kirjoittaja legza »

Autodata näyttäs 5,85 tuntia. Itellä meni korjaamo olosuhteissa suunnilleen toi.

Vastaa Viestiin