Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

ristojärvelä
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Tuossa edellä olevissa kuvissa, verrataan keskenään vanhan Alfan kaksirivistä rullaketjua ja nykymoottoreissa käytettyä morse-ketjua, jossa on kaksirivisen rullaketjun tapaan myös kolme lenkkiä rinnakkain. Onko morse-ketjun käyttöön muuta syytä kuin se, että se vaatii leveys-suunnassa vähemmän tilaa kuin kaksirivinen rullaketju? Toinen ero on se, että kun rullaketju vaatii kaksiosaisen kejupyörän, morseketjulle riittää yksiosainen ketjupyörä.

Korjataanpa hiukan, kun tarkemmin katsoo, kuvan morse-ketjussa onkin kapeimmassa kohdassa vain kaksi lenkkiä rinnakkan, joten vanha kaksirivinen rullaketju taitaa olla vetolujuudeltaan parempi?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

"This week Giulia has reached the milestone of 100,000 units produced. "
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Onko muilla ollut vastaavaa probleemaa Bluetooth-parituksessa luurin ja auton välillä?

https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gi ... ating.html

Eli: Audio Profile jää updating.... -tilaan. Sopivasti itselläkin on Nokia 8 ja Android-versio 8.1.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

JT Newman kirjoitti:Onko muilla ollut vastaavaa probleemaa Bluetooth-parituksessa luurin ja auton välillä?

https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gi ... ating.html

Eli: Audio Profile jää updating.... -tilaan. Sopivasti itselläkin on Nokia 8 ja Android-versio 8.1.
Juu ei toimi Nokialaisen kanssa Alfassa musahommat, muut puhelimet kyllä osaa yhdistää. Joissakin autoissa toimii, joissakin ei. Uusien mersujen kanssa sama ongelma kuin Alfassa, joissakin autoissa toimii vain puhelut, joissain vain musiikki. Paska vehje.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Macela »

V6 kirjoitti:"This week Giulia has reached the milestone of 100,000 units produced. "
166:n määrä saavutettu siis. 580 000 jäljellä 156:een.

Vertailua (valmistusmäärät eri lähteistä, joku korjannee jos jokin väärin):
Kuva

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ vähän vanhempia lisäten:

1964-1977 Giulia 573 000
1971-1984 Alfasud 901 000
1972-1984 Alfetta berlina 475 722
1977-1985 Giulietta 379 691
1983-1994 33 989 324 --> 1.

( lähde: Alfa Romeo Suomessa 1950-2000 )

Top 3 siis valmistusmäärissä 33, Alfasud ja 156.

Joo-o, on pitkä matka 1980-90 lukujen mallien myyntimääriin.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Streider kirjoitti: Juu ei toimi Nokialaisen kanssa Alfassa musahommat, muut puhelimet kyllä osaa yhdistää. Joissakin autoissa toimii, joissakin ei. Uusien mersujen kanssa sama ongelma kuin Alfassa, joissakin autoissa toimii vain puhelut, joissain vain musiikki. Paska vehje.
Löysin tällaisen ohjeen: https://community.phones.nokia.com/disc ... 8-1-update

Pitääpä testata iltapäivästä.

Mutta siis. Ostin Ruotsista raahatun tupaöljypolttimen. Ihan kivasti varusteltu versio, lukkoperä ja säätyvä alusta (eli onko tämä nyt sitten Q2, mutta ilman lätkää persuksissa?), kääntyvät valot, kattoluukku, isompi keskinäyttö, navi, kuolleen kulman varoitin ja kaistapäävahti. Mustaa mustalla nahalla. Sähkösäätöiset perusjakkarat persgrilleillä.

Tämä on upea.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Paikalla
Avatar
RiQ
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja RiQ »

^^^ / ^^ Mielenkiintoisia tilastoja.

Tälläiset löysin vielä nykyisistä malleista:
Mito_____________2008-2018______274765
Giulietta__________2010-2018______400102
Stelvio___________2017-2018_______57190

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Näitä Giulin startin releitä kun ilmeisesti vaihdettu muihinkin yksilöihin niin onko kelleen tullut tietoa, vaihdettiinko tilalle samanlainen (saman valmistajan) rele vai toisen valmistajan / paranneltu versio? Oma oli aika tarkalleen vuosi sitten pari viikkoa tutkittavana ja rele uusittiin, nyt n. vuoden kuluttua sama juttu.

Asia kiinnostaa siksi että oma Giulu on makaillut tiistaista lähtien tuolla katoksessa hengettömänä, koodit kävin paikallisessa merkkihuollossa maanantaina luetuttamassa kun sytytti HeKon mittaristoon (ja startin aktivoituminen kesti n.5 sekuntia), herjat oli tuosta releestä. Uusi osa tilattu, ensi viikon tiistaina vaihtoon (kysyin, vaihdetaanko samanlaiseen vai tuleeko toisenlainen ja mitä vuosi sitten vaihdettiin - näistä ei ollut tietoa...).
Nyt kun keli meni pakkaselle niin eipä starttaa enää, joten huomenna vuokrapeli alle että pääsee liikkumaan (vakuutuksen piikkiin). Ensi viikolla sitten katsotaan, miten laite huoltoon saadaan :drinking:

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

JT Newman kirjoitti:
Streider kirjoitti: Juu ei toimi Nokialaisen kanssa Alfassa musahommat, muut puhelimet kyllä osaa yhdistää. Joissakin autoissa toimii, joissakin ei. Uusien mersujen kanssa sama ongelma kuin Alfassa, joissakin autoissa toimii vain puhelut, joissain vain musiikki. Paska vehje.
Löysin tällaisen ohjeen: https://community.phones.nokia.com/disc ... 8-1-update

Pitääpä testata iltapäivästä.
Päivitystä:
Tuolla ohjeella voi heittää kuikkaa. Asensin Nokia 8:iin Android 9.0 Pie beta-version jonkin sivuston vinkin perusteella ja nyt humppa soi. Eipä tartte kävellä puhelinkauppaan ihan heti.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Onko muitten Giuliat alkaneet juttelemaan ilmojen kylmettyä ? En ajanut autolla eilen ja tänään kaupassa käytyäni kotipihaan ajaessa huomasin, että bensatankin korkista kuuluu viheltävää ääntä, joka poistuu heti kun korkin avaa. Pieni jäänpoistospraylla suihkuttelu ja korkin kääntely sai äänen hieman vaimenemaan, eikä sitä kuulu myöskään heti auton käynnistyttyä, vaan vasta kun autolla on ajettu jonkin verran. Ääni ei siis ole ylipäätään hirmu kova mutta kuitenkin selvästi huomattavissa. Auto toimii muuten täysin normaalisti, joten ilmeisesti ei ole kysymys mistään vakavammasta, vaan ihan jäästä jossakin ja ääni poistunee viimeistään ilmojen lämmettyä ? :D Lisätään vielä nyt kun tuli mieleen, että bensatankki tuli perjantaina "valuteltua" ehkä hieman liiankin täyteen ja autolla ei tosiaan ajettu eilen ja tänään vain vähän, joten tankki lienee edelleen erittäin täynnä edelleen ja sekin saattaisi selittää äänen, koska tankinkorkissahan on käsittääkseni venttiili jonka kautta polttoainesäiliöön virtaa ilmaa.

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Vastaanpas itselleni... :-D Taisin olla oikeassa, sillä tänään pakkasen lauhduttua ajoin autolla enemmän ja ääni on kadonnut täysin, syy oli varmaankin siis jompikumpi noista, joita epäilin.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Jotain kummallista on tapahtunut: Tähän mennessä Iphonen Siri ei ole koskaan toiminut liitettynä Giulian viihdejärjestelmään USB:llä tai BT:llä. Puhelin on kyllä kuullut komennon "hei siri", mutta siihen se on jäänyt.

Eilen huomaisin aivan vahingossa, että Siri on alkanut jostain syystä toimia ja nähtävästi vielä hands-freen kautta, sillä komennot menevät perille musiikin soidessa varsin isollakin volyymillä. Ilmeisesti jokin Applen päivitys on korjannut tämän, sillä Infotainmentin softaa ei ole päivitetty sitten lokakuun 2017.

Onko Siri alkanut toimimaan myös muilla vuosimallin 2016 tai 2017 autoissa?

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Enpäs muista Siriä koskaan testanneeni tuossa omassa 2016 Giulussa, täytyy testata.

Taas on laite ajossa, releet vaihdettu ja johtosarja mitattu. Vian päällimmäinen syy tuntui olevan arvailujen varassa, kysyin että oliko tuo startin ohjausrele todettu mittaamalla sököksi niin vastaukseksi tuli jotain ympäripyöreää että tämmöisä releitehän sitä Alfoissa on ollut iät ajat ja välillä niissä vaan on vikoja :roll:

Noh, katsotaan uusiiko taas vuoden päästä.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

en myöskään ole testannut siriä koskaan. Meillä on sirin kaa vähän muutenkin välit kylmät ku tullu haukuttuu sitä huoraks pari kertaa ja se ei tykänny siitä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Mulla on hoidossa anopin koira nimeltä Siiri. Sattuneesta syystä on sammutettuna luurista puheohjaus. Hetken tuli käskytettyä sekä luuria että koiraa, rakastavan tiukkaan sävyyn. Sorry ot.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

915 km:n pohjoisen reissun keskikulutus kaasuöljymoottorilla 4,9l/100km. -23°C pakkasesta ongelmitta käyntiin. Ihan näppärä vekotin tämä on.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Hinurin lavalla korjaamolle pääätyi oma Giuliani tässä illalla ja matka jatkui Alfan tiepalvelun kustantamalla vuokratojotalla... Vikana siis reippaalla pakkasella starttinappiin reagoimattomuus virtojen päälle tulon jälkeen ja discovalot mittaristossa, eli sama juttu mitä ilmeisesti oli joillain muillakin täällä esiintynyt, syynähän taisi olla startin rele.... :roll:

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Teemuv kirjoitti:Hinurin lavalla korjaamolle pääätyi oma Giuliani tässä illalla ja matka jatkui Alfan tiepalvelun kustantamalla vuokratojotalla... Vikana siis reippaalla pakkasella starttinappiin reagoimattomuus virtojen päälle tulon jälkeen ja discovalot mittaristossa, eli sama juttu mitä ilmeisesti oli joillain muillakin täällä esiintynyt, syynähän taisi olla startin rele.... :roll:
Otan osaa, tuttu tunne :(

Olisi mielenkiintoista kuulla tehdyt toimenpiteet tämän osalta ja korvattiinko osat samanlaisilla? Itse tuota kyselin (kun jo toisena talvena toistu) mutta vastauksena tuli ympäripyöreää diipa-daapaa ja "seurataan tilannetta" -heitto... :roll:

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Voin kysellä ja kertoa jahka saan auton takaisin korjaamolta. Toivon myös sen tapahtuvan pian, sillä pikaisen pyörittelyn perusteella Toyota C-HR on melko jäätävän oloinen kökötys kaikkine ämpärimuoveineen ja kojelautaan liimattuine tabletteineen. :lol:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Kokeilehan painostaa tieto mikä tämän releen varaosanumero on ja missä kohtaa autoa se tarkalleen sijaitsee. Ensimmäisistä Giulioista päättyy takuu tälle vuodelle ja niistä tulee vapaata riistaa harrastelijoiden purettavaksi. Viankorjaushan saattaa olla niinkin yksinkertainen, että vaihdetaan rele ja nollataan vikakoodi. Brittifoorumilla puhutaan vikakoodista P26E4 ja se voi käsittää startin releen lisäksi joko vesipumpun tai flektin releen (en muista kumpi).

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Meneeköhän tämäkin aikanaan samaan luokkaan kuin vanhempien (Motronic) Porschen kuuluisa DME rele? Perusohjehan näissä on että pidä aina yhtä toimivaa DME relettä hansikaslokerossa...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Startin ohjaus on muuttunut 9/2016.
matti_vuorio kirjoitti:^Kokeilehan painostaa tieto mikä tämän releen varaosanumero on ja missä kohtaa autoa se tarkalleen sijaitsee.
Eikai sitä painostaa tarvi... :wink:


Versiossa jälkeen 9/2016 startin heräte tulee takasulakerasian sulakkeelta F082 releelle R2, joka kytkee virran starttimoottorin solenoidille, sekä (takaisin) ECM:lle. Ennen 9/2016 versiossa startin herätevirta kulkee moottoritilan sulakerasian sulakkeelta F03 releelle R6... Muutoin samaten.

Releiden R2 ja R6 kelan toinen pää on suoraan maissa ja ECM syöttää ohjausvirran releen kelan toiseen päähän, jos olosuhteet ovat oikeat (ajonesto etc). Rele R2 on relerasiassa B003A. Rele R6 rasiassa B003.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko näissä uudemmissa jo parannettu rele?
Startin ohjaus muuttunut 09/2016, eikö se silloin koske kaikkia Giulioita?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^^Hienoa, että täältä foorumilta löytyy tietoa. Vielä kun löytäisi kuvat aiheesta. Tällä sivulla on joku versio näistä sähköistä nähtävillä, mutta joko tässä on kaikki mahdolliset mallit sekaisin tai tämä on tuosta vanhasta kytkennästä. Rele R2 on hukassa.

https://www.autogenius.info/alfa-romeo- ... x-diagram/

Underhood – Power distribution Center (PDC):
F03 For BCM relay T38

2.9L AUX PDC Underhood:
R6 Starter solenoid 1

Rear – Power distribution Center (PDC):
F82 FUSE F82 20A BCM for key relay

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Giulian valmistushan alkoi jo 2015 lopussa. Ensimmäiset täällä myydyt Giuliat ovat ainakin ennen 9/2016 valmistettuja.

^Relerasia B003A on oikean ajovaloumpion alla/takana ja rele R2 on kolmesta releestä vasen, eli scudetton puolimmainen. Kuvia ei kehtaa laittaa... :lol:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Oleellisesti tuohon käynnistystapahtumaan liittyy myös koriboxin (BCM) sisäinen rele T38, joka on käynnistyksen toimintaperiaatekaaviossa sivutettu täysin. Jos ja kun näistä oireilevista autoista löytyy aina tuo yllä mainittu vikakoodi P26E4, niin tuon vikakoodin diganoosiohje ei keskity mihinkään muuhun kuin releen T38 johdotuksiin ja unohtaa täysin releen R2 tai releen R6. Releen syöttöjohtimen se kyllä pyytää tarkastamaan, mutta eihän sillä väliä toimiiko itse rele. :roll:

Diagnoosiohjeesta ja kaaviosta voi päätellä, että vikakoodin laukaisijana toimii releen T38 kytkemän sytytysvirran puute ECM pinnissä 33, liittimessä A. Tuo sytytysvirta tulee moottoritilan sulakerasian kautta sulakkeelta F16. Tämä päätelmä siksi, että vikakoodi on ECM:n tuottama, vaikka rele on BCM:n sisäinen ja diagnoosiohje keskittyy vain releeseen T38 ja sen johtimiin.

Siitä en tiedä onko tämä päätelmä oikea, kun kytkentä-, periaate- ja diagnoosikaaviossa on selkeitä virheitä...

Tästä kaikesta voikin sitten tuumailla, että miksei "antti asentaja" saa vikaa korjattua, kun yritetään tehdä vianmääritys autoon mihin ei ole edes koulutusta. Sisäisen releen toimintaa tutkitaan poissulkemalla muut vaihtoehdot ja jätetään puolet kohteista tarkastamatta... Siinähän sitten tuomitaan BCM vialliseksi kolmen johtimen tarkastuksen jälkeen, diagnoosiohjeen mukaisesti tottakai. :roll: Ylipäätään diagnoosiohje ei ole pinnijärjestykseltään soveltuva kuin vain vanhempaan versioon, silti sitä tarjotaan kaikkiin versioihin...

Jos minulta kysyttäisiin, niin lisäisin diagnoosiohjeeseen ehdottomasti releen R2 tai R6 tarkastamisen ja lukuisia muitakin tarkastuksia.


Yhteenvetona voisi todeta, että ostakaa mulle Giulia niin voin tutkia miten tuo ihan oikeasti toimii ja millä se tulee kuntoon. :mrgreen:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Vittorio voi laittaa ensivuoden joulupatakeräykseen 40k€ targetin ja kohteeksi Jarsanin Giulian. :mrgreen:
Toivottavasti tuon ongelman joku joskus selvittää ja siitä saadaan yleiseen tietoon korjausohjetta. Kuulostaa vaan niin typerältä vialta siirtää Giulia kerran vuoteen hinurilla korjaamolle. Vähän samaa sarjaa kuin Multiairien huohottimet.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

+1
Antais sitten vaikka uuteen autoon mukaan pussillisen noita releitä ja ohjeet sen vaihtoon tai ostais volkkarilta tai bemarilta toimivat releet. Tyhmää feilaa hyvä auto tollasen takia.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Mielenkiinnolla odotan mitä Teemuv:n autolle tehdään, mitä oli vikakoodi/vikakoodit.

Jos vika on oikeasti tuon releen T38 vika, niin se on sitten mahdollisesti BCM uusintaa vailla. Näyttää kyllä olevan BCM:lle pari osanumeromuutostakin olemassa. Mikäli vika poistuu omineen lämpimässä korjaamohallissa, niin on erittäin vaikea tai jopa mahdoton vianmääritystyö piipparilla... Tarvis vähintäänkin tietää 100% varmuudella vikakoodien syntyperuste, jota tietoa tehdas ei varmana luovuta edes kiristämällä, saati sitten BCM/T38 "releen" sisäistä logiikkaa.

JanV - samoja hilavitkuttimia ne niissä penareissa ja vagginoissakin on. :)

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Noniin, auto kotiutettu korjaamolta ja taas toimii, suoraa vikaa ei tosin löytynyt ja releet mitattiin ja testattiin pyynnöstäni ja ne todettiin ehjiksi. Releasiaa oli tiedusteltu jopa maahantuojalta ja suomessa on kuulemma olemassa vain yksi tapaus, jossa Giuliaan on vaihdettu starttireleet käynnistyongelmien takia ja luultavasti kaikki tätä keskustelua lukeneet tietävätkin, kenestä on kyse. :D Syitä olisikin ehkä siis laittaa hieman jäitä hattuun relepaniikin kanssa. Johtosarjan olivat myös käyneet läpi ja kiristelleet ja putsailleet liittimiä ja ilmeisesti startin maadoitus oli ollut hieman epäilyttävän löysähkö. Tämän lisäksi oli päivitetty jeesuksenaikasta softaa nykyhetkeä vastaavaan ja tällä itse huomasin olleen selvää vaikuutusta auton käyttäytymiseen. Vikakoodeja oli tullut luultavasti omien käynnistysyrityksieni takia ties mistä (sain auton pyöräyttämään starttia kerran napin kanssa sählätessäni vaikka auto ei käynnistynytkään) ja niitä oli mm. dna kytkimestä, etukamerasta, matalasta jännitteestä ja sytytysongelmista. Hieman epäilimme työn vastaanottajan kanssa myös sitä, että ongelmien syynä saattoi myös yksinkertaisesti olla akun alhainen jännite, sillä vika ilmeni silloin kun oli melko reilusti pakkasta ja olin itse sairaslomalla ja ajellut vain lyhyttä matkaa esim. lääkäriin, apteekkiin ja sieltä kotiin. Ohjeeksi tuli tottakai myös hinauttaa auto Alfan tiepalvelun avulla takaisin korjaamolle, mikäli ongelma toistuu ja tällöin otetaan yhteyttä tehtaalle Italiaan ongelman tiimoilta ja saan luonnollisesti myös uudestaan hinaukset, vara-autot ja muut tarvittavat maahantuojan piikkiin.
Korjaamolle tosin täytyy vielä jokatapauksessa palata, sillä autoon on avoinna takaisinkutsukampanja peilin kytkimestä, tosin ei ollut vielä varmuutta koskeeko ko. kutsu vain keyless entryllä varustettuja autoja, sillä omassa Giuliassani ei keyless entryä ole, sillä pidin sitä autoa ostaessani ja pidän sitä edelleen hieman turhana varusteena, varsinkin kun täältä sai lukea sen toimineen miten sattuu. Peilin kytkimen lisäksi myös bensatankin luukku menee vielä myös uusiksi, sillä omassa autossani se on vielä alkuperäinen ja vain aavistuksen (lähes huomaamattomasti) kieron oloinen, mutta asiasta kysyessäni korjaamolla oltiin sitä mieltä, että vaihtoon vaan ilman muuta. :D
Mutta summasummarun tälläistä siis tänne tälläkertaa ja toivottavasti saatte tästä nopeasti kirjoitetusta lätinästä jonkun tolkun. :D Korjaamo jossa auto oli korjattavana oli Salon Moottorihuolto ja palvelu vaikutti oikein asialliselta ja ystävälliseltä ja hienoa oli taas palata Alfan rattiin vajaan viikon Toyotalla ajelun jälkeen. Ehdin itseasiassa jo ajatella, että vuokratoyota on oikeastaan ihan hyvä ajettava, mutta paluu Alfaan kyllä muistutti tehokkaasti siitä, että olin väärässä, Toyota tuntui loppujen lopuksi lähinnä ostoskärryltä Alfaan verrattuna. :D
Viimeksi muokannut Teemuv, 08 Tammi 2019, 21:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Hienoa että Alfa on taas alla!

Keyless Entry lienee taas ominaisuus jota ei kaipaa ennen kuin tottuu siihen. Itse pidän nykyään ehdottoman hyvänä mukavuusvarusteena.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

mul kävi vähän sama. En sitä kaivannut mutta se nyt oli mukana ja nyt pidän sitä erittäinkin hyvänä ominaisuutena kun avainta ei tarvitse koskaan kaivaa taskusta pois.

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Kehuin liian aikaisin. Sama vika, kun viikko sitten toistui juuri... Tälläkertaa jäätiin onneksi ihan kotipihaan... Vara-auto on luvassa huomenna aamusta ja tunnin sisään pitäisi tulla hinurin noutamaan auto pihasta pajalle. Ei voi muuta sanoa, kuin että voi p...le... :roll:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Harmi, ettei tullut kuntoon.

Kerro jatkosta taas, että mitä tällä kertaa arvotaan. :roll:

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Jaahas, kuulostaa lupaavalta...

Jäädään odottelemaan raporttia vaihdetuista osista :roll:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Villi veikkaus, että vaihtavat releen ja toivottavat hyvää matkaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

nää on aina niin hyviä nää reset korjaukset, kädet ristiin ja toivotaan parasta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jep. En pidättäisi hengitystä seuraavankaan "korjauksen" osalta. :?

Tietämättömämpi haukkuisi jo korjaamon mekaanikot kädettömiksi apinoiksi jne. Kuten täältäkin monesti saa lukea miten aikojen saatossa jokainen merkkipaja on ollut toinen toistaan huonompia... Vaan saattaapi syynä olla jokin muu juttu taustalla mitä ei tiedetä. :roll:
matti_vuorio kirjoitti:Villi veikkaus, että vaihtavat releen ja toivottavat hyvää matkaa.
Voi olla, jos vain löytävät releen varaosanumeron ePeristä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tuotekehitys joka mahdollisesti hoitaa nämä ns parannukset ei ole välttämättä viettämässä valtavia määriä resurssejaan näiden pikkuvikojen perään. Jos vika on todettu edes.
Kuva

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Pikkuvika. :lol: Kyllä näitä tapauksia on maailman mittakaavassa sen verran ollut, että on olemassa valmis ohjeistus kuinka toimitaan aiemmin mainitun vikakoodin ilmentyessä (Siis mikäli ko. koodi nyt edes Teemuv:n autossa on ollut).

Edit: Tarkennuksena siis ohjeistus raportoida tapauksista.
Viimeksi muokannut Jarsan, 13 Tammi 2019, 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Pujazuba kirjoitti:Tuotekehitys joka mahdollisesti hoitaa nämä ns parannukset ei ole välttämättä viettämässä valtavia määriä resurssejaan näiden pikkuvikojen perään. Jos vika on todettu edes.

Noissa pikkuvioissa on vaan se ongelma että ei varmaan moni ketä saa käyttää uutta autoaan monet kerrat(vielä samasta syystä) hinurilla huollossa osta seuraavaksi autoksi saman merkkistä...
Suoraan vaan suoraa

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Garmund kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Tuotekehitys joka mahdollisesti hoitaa nämä ns parannukset ei ole välttämättä viettämässä valtavia määriä resurssejaan näiden pikkuvikojen perään. Jos vika on todettu edes.

Noissa pikkuvioissa on vaan se ongelma että ei varmaan moni ketä saa käyttää uutta autoaan monet kerrat(vielä samasta syystä) hinurilla huollossa osta seuraavaksi autoksi saman merkkistä...
Juuri näin, varsinkin tämmöisissä mitkä jättävät taipaleelle.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Nyt tarvittaisiin tietoa ja näkemystä takaa potkivasta diesel-giuliasta.

Jos vaihtaisin 2013-mallisen BMW 320 d X:n uutukaiseen Giulia 2,2 d Superiin (180 hp, 2 wd), niin mitä muuta menetän kuin nelivedon? Ja kun sen menetän, niin paljonko menetän. Pärjääkö tuolla takapotkulla maaseudun talvessa, jossa lumet aurataan, kun itse sattuu ehtimään. Miten sujuu maantie-ajo lumenpöpperössä, miten polanteiden ylitys? Kesällä olen tuota testannut ja maukas se on, mutta ollaanko sillä talvella tientukkona? Ei noissa varmaankaan lukkoperää ole?

Aikoinaan mm Alfa 90:llä ja 75:llä ajaessani ei olisi tullut mieleenikään kysyä, pärjääkö takaa potkivalla, mutta maailma muuttuu, vaatimukset kasvavat, autot paranevat ja kuljettaja ei kun huononee.

Takapotkuisessa Superissa on vakiona halogeenivalot. Näkeekö niillä mitään, vai tuntuuko Xenonien jälkeen siltä kuin auton keulalla kiiltelisi pari raakoja kyljyksiä? Ei viitsisi noin veistokselliseen keulaan mitään led-paneelia virittää. https://www.virtasenkauppa.fi/led-kauko ... ands-33524 . Tuollaiset kuuluvat traktorin katolle, eivät italialaisen auton keulaan.

Onko se superin verhoilu kangasta ja nahkaa vai kangasta ja kerniä?

Rahalla tietysti saa ja Velocella pääsee, mutta hintakin nousee huikeasti eikä vähiten autoveron vaikutuksesta. Siksi tässä nyt olen ruvennut kiikaroimaan tuollaista maassa jo valmiiksi olevaa karvalakkimallia.

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Vastaan soveltuvin osin.
Uudenvuoden päivänä etelä-Suomesta Joensuuhun ajelin. Oli pöperöä. Aura-autoja tuli aivan liian myöhään vastaan. Maantieajo lumenpöpperössä ja polanteissa menee mallikkaasti, kyllä ne muut tukoksen tekevät.
Ajonhallinta toimii hyvin, oman riskienhallinnan on syytä rajoittaa menoa aiemmin. Tuli kaksi kertaa mieleen, ja ohittelu väheni. Ei lähtenyt heittelehtimään mutta olisi kyllä voinut, auto puuttui selvästi etenemiseen.

Parkkipaikalla oli lunta niin paljon että auto työnsi lumeen kolonsa. Seuraavana yönä oli tullut lisää. Parkkipaikkaa ei oltu aurattu seuraavanakaan päivänä. Halusin testata että mitä auto tekee kun lunta vaan on liikaa. Peruutin niin syvälle että jää kiinni. Renkaat pyörivät hitaasti.

Ja jäi kiinni, mahastaan. :lol: Että sellainen päähänpisto, ei testi vastannut kysymykseeni ollenkaan. Tytär kuskiksi ja minä työntämään, ja piti kääntyä heti 90 astetta, mutta ihan helposti tuli kun pikkuisen sai liikkeelle. Oli kiinni mahastaan koska kaikkien renkaiden edestä ja alta sai lumet pois kokonaan. Renkaiden alusta kiillottui kiiltäväksi jääksi.
En ole liikenteessä jäänyt kiinni, mutta minusta leikkaa kyllä liikaa tehoja kun esimerkiksi lähtee risteyksessä eteenpäin ylittämään juuri tullutta lumivallia. Ei anna sutia.
Eikös lukkoperä ole lisävarusteena mahdollinen, minulla ei ole.
Halogeeneihin en voi ottaa kantaa, xenonit ova erinomaiset. Giulian keulalle ei saa laittaa ledbaria! :evil:
Superin verhoilu on "puolinahka". Nahkaa ja kangasta.

Missäpäin asustelet?

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Täällä Nurmeksen talvessa ei mitään ongelmia, oli keli mikä tahansa. Kyllä ne halogeenit ovat pelkät kynttilän tuikut xenoneihin verrattuna, joten kannattaa pyrkiä niihin. Meillä on se lukkoperä ja iso apu on siitä. Ajonvakautus on tosiaan liian aktiivinen, vähentäen ainakin allekirjoittaneen fiilistä. Jotkut tuntuvat tosin myös tykkäävän siitä, kannattaa nyt talvella kokeilla.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Vähän yleisemmän tason vastaus, mutta se sallittaneen. Muutamia vuosi sitten vaihdoin nelivetobemarin pois (en tieten Giuliaan, mutta kuitenkin), ja kyllä sen jälkeen on liukkailla keleillä aina vituttanut ajaa autoa.

Siksipä vinkkini 4wd -> 2wd vaihdon suhteen on: älä.
932 937 955 955

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

MikaT kirjoitti:Vastaan soveltuvin osin.
Uudenvuoden päivänä etelä-Suomesta Joensuuhun ajelin. Oli pöperöä. Aura-autoja tuli aivan liian myöhään vastaan. Maantieajo lumenpöpperössä ja polanteissa menee mallikkaasti, kyllä ne muut tukoksen tekevät.
Ajonhallinta toimii hyvin, oman riskienhallinnan on syytä rajoittaa menoa aiemmin. Tuli kaksi kertaa mieleen, ja ohittelu väheni. Ei lähtenyt heittelehtimään mutta olisi kyllä voinut, auto puuttui selvästi etenemiseen.

Parkkipaikalla oli lunta niin paljon että auto työnsi lumeen kolonsa. Seuraavana yönä oli tullut lisää. Parkkipaikkaa ei oltu aurattu seuraavanakaan päivänä. Halusin testata että mitä auto tekee kun lunta vaan on liikaa. Peruutin niin syvälle että jää kiinni. Renkaat pyörivät hitaasti.

Ja jäi kiinni, mahastaan. :lol: Että sellainen päähänpisto, ei testi vastannut kysymykseeni ollenkaan. Tytär kuskiksi ja minä työntämään, ja piti kääntyä heti 90 astetta, mutta ihan helposti tuli kun pikkuisen sai liikkeelle. Oli kiinni mahastaan koska kaikkien renkaiden edestä ja alta sai lumet pois kokonaan. Renkaiden alusta kiillottui kiiltäväksi jääksi.
En ole liikenteessä jäänyt kiinni, mutta minusta leikkaa kyllä liikaa tehoja kun esimerkiksi lähtee risteyksessä eteenpäin ylittämään juuri tullutta lumivallia. Ei anna sutia.
Eikös lukkoperä ole lisävarusteena mahdollinen, minulla ei ole.
Halogeeneihin en voi ottaa kantaa, xenonit ova erinomaiset. Giulian keulalle ei saa laittaa ledbaria! :evil:
Superin verhoilu on "puolinahka". Nahkaa ja kangasta.

Missäpäin asustelet?
Lahden ja Riihimäen puolivälissä. Sorvi on Helsingissä.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Samoilla linjoilla hyvin paljon kuin edellä kirjoittaneet.

Dieselin raksutus kylmänä kuuluu yllättävän selvästi kabiiniin, lämmittyään hiljenee taustalle. Etenemisen suhteen ei ole ollut ongelmia, tosin nelikkoa ei ole koskaan tullut omistettua :roll: Etenee pöppörössä / polanteissa rauhallisesti - ennalta arvattavasti joten sen suhteen ei ongelmia, mukava tehdä matkaa kelissä kuin kelissä. Auton mataluus aiheuttaa sen, että helmoihin kertyvä jää/loska osuu helposti kanttareihin/kynnyksiin ja pauke sen mukaista. Vielä ovat omassa ehjänä pysyneet.
Sisusta ei vielä näin parin vuoden ikäisenäkään nitise-natise-sirise taikka rämise joten kokoonpano, materiaalit ja sovitus on ollut onnistunutta.

Halogeeneista ei kokemusta, xenonit tasoa "ok", parempiakin on markkinoilla mutta näillä pärjäilee. Jos pitkiin haluaa lisää kantoa niin ledipalkki katolle :lol:

Lastentauteja jonkun veran, isoimpana tuo relehässäkkä, mutta ei ilmeisesti koske kaikkia yksilöitä. Toivottavasti siihen saadaan selvyys joskus. Keyless access napit jumivat uutena vissiin kaikissa, korjaantuvat huollossa tai kovalla käytölllä. Tankinluukun materiaali käpristyy kylmänä, joihinkin vaihdettu uusi ja ilmeisesti uusi versio pysyy muodossaan. Takaluukku osuu suljettaessa puskuriin joissain yksilöissä; jäljet puskurin pinnassa ja luukun kulmissa paljastavat. Pitäisi korjaantua säädöllä huollossa / jämäkämmillä pysäytyskumeilla. Itselle ei auttanut ja asiaa "selvitellään" jatkon kannalta.

Superin perusjakkaroista on ollut kovasti keskustelua, rahalla saa halutessaan paremmat / tukea antavat.

Ei muuta kun hakemaan Alfa-liikkeestä auto viikonlopuksi koeajoon ja testaamaan, nythän on varsin mainiot talvikelit ominaisuuksien testaamiseen

Vastaa Viestiin