Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

lerppu kirjoitti:^Tosin on todettava että kumpikaan leikkimuovista kasattu omien MiTojen sisusta ei ole rämissyt tai resonoinut.
Sama keissi, olen ollut suorastaan yllättynyt kuinka hiljainen ja "räminätön" tämä omaa sukuaan Fiat Grande Punto on ollut :shock: Sisustasta ei kuulu niin minkäänlaisia nitinöitä tai natinoita vaikka autossa on vieläpä normaalia "perus-Mitoa" jäykempi alusta (QV) ja sillä on ajettukin jo 134tkm. Ainoa ääni tulee kovemmilla pakkasilla (jotain -10 C -> ) kattoluukusta, joka kylmässä autossa narisee satunnaisesti kunnes (jos) auton ajaa lämpöiseksi tai vie esimerkiksi kauppakeskuksen lämpöiseen parkkihalliin.

Tähän olen ollut tyytyväinen sillä en voi sietää pitkää siivua ajaessa jotain jatkuvaa & toistuvaa sisustan narinaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Olen samaa mieltä nimimerkkien Billyn ja Lerpun kanssa. Ajelen lähes joka päivä reittiä, josta pieni osa on nupulakivikatua. Sisusta ei pahemmin pauku/kitise tuossakaan. Toista oli E90, jossa jokaisen oven tiivisteet piti ärsyttävää kitinää. Ja ei tarvinnut olla edes nupulakivikatu. Onhan MiTo:n alusta tuollaiselle perunapellolle aika jäykkä, mutta se kuulunee ominaisuuksiin. Kaikkea ei voi saada samaan rahaan, ei edes laadukkaan oloista muovia.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

lerppu kirjoitti:^Tosin on todettava että kumpikaan leikkimuovista kasattu omien MiTojen sisusta ei ole rämissyt tai resonoinut. Toisin kuin esim itsellä ollut Giulietta, jonka kanssa sai etsiä ja vääntää että sai turhat räminät pois. Tai edellinen kakkoskippo 120i - jota ei saanut räminättömäksi laadukkaan oloisista sisustamateriaaleista huolimatta. Onhan se sisusta MiTossa kamala ja äänieristyksen tilalla on äänivoimistus. Mutta hopeareunuksia on hinnan lisäksi löydettävissä tästä pilvestä!
Tuossa täytyy todeta, että sama vaivaa omaa sporttipuntoanikin. Ihme ja kumma sekään ei resonoi eikä repsota kuten esim. kesänä ollut 159, jossa resonoi aina joku jossain ja vähän päälle. Itse vaan odotin MiTossa olevan laadukkaampia materiaaleja ja esim. persgrillien osalta olevan jotain pientä ajatusta jo mukana. Ainoa asia joka omassa Puntossa rämisi, oli 156tkm kohdalla ollut kyynärnoja, joka lähti ilmeisesti hieman irti tm. Napakka isku hiljensi senkin.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

silverine kirjoitti:Milanon kuitissa ei valitettavasti lue mitä vaihteistoöljyä on laitettu. Vahva veikkaus on ettei laatikkoöljyjä ole autoon vaihdettu aiemmin 8 vuoden ja 127tkm aikana. Ellei kuulu huolto-ohjelmaan jossakin välissä? Nyt reilu viikko vaihdosta laatikko toimii kyllä paremmin kuin ennen nesteiden vaihtoa.
Kuten yllä jo todettiinkin, niin TCT-mallien huolto-ohjelmassa on 120 tkm kohdalla tuo tarkistus, mutta manuaaliversioiden vaihteistoöljyistä 180 tkm huoltoon asti ulottuva työlista ei mainitse mitään.
silverine kirjoitti:Nyt kohta kuukauden yhteiselon jälkeen kehittyi ensimmäinen ns. vika. Nimittäin takalasin pyyhin tykkää lähteä pyyhkimään starttauksen yhteydessä eikä löydä normaalia pysäytyskohtaa(kaan) ilman avustusta. Mitä tsekkailin ulkomaan forumeilta niin saattaa olla takaluukun johdotukseen liittyvä juttu? Pitää nyppiä verhoilu luukusta irti ja tutkia josko olisi vain jokin liitinjuttu tms.. Vai onko muuta tietoa?
Tyyppivikoja, niin MiToissa kuin Giulietoissakin. Siellä on luultavasti muutama karva poikki, ja sitten pyyhkijä alkaa elämään vähän omaa elämäänsä. Ite olen omassa MiTossani näitä pari kertaa korjauttanut. Koko johtosarjan uusiminen on todella kallis paukku, mutta onneksi sitä ei tarvitse tehdä. Viimeksi tähän asiaan palattiin kesällä 2016, kun käytin autoa Pilot Motorsilla Tallinnassa. Siellä taisivat ihan pyytämättäkin korjailla noita johtoja, ja ainakaan nyt yli kahteen vuoteen ei ole mitään häiriöitä ollut.

Ja mitä tosiaan tulee MiTon nitinöihin ja vastaaviin, niin ne ovat todella vähissä. Joskus harvoin kuuluu jotain natinaa tai resonointia. Sitten sille löytyy joku selitys tai ei löydy. Mutta kuitenkin ne menee aika nopsaan aina ohi.

Oon nyt ite ajanut MiTo QV:lla pian 8 vuotta ja 125 000 kilometriä. Kertaakaan ei ole tien päälle (tai edes kotipihaan) jääty. :) Edellisestä ikävästä yllätyksestä (pyöränlaakerin hajoaminen Latviassa kesällä 2017) on siitäkin jo noin 20 tkm matkaa. Ja edelleenkin tämä auto tuntuu kivalta ja hauskalta ajaa, varsinkin jos laittaa D-moodin päälle. Eli nyt kun näitä vastaavia alkaa saada noin kymppitonnilla, niin on siinä aika mukavasti rahalle vastinetta. Vähän harmittaa jo ajatus siitä, että taidan itsekin joutua laittamaan MiToni tässä jossain vaiheessa kiertoon, mutta onpahan sitten jollekin onnekkaalle tarjolla hyvin pidetty yksilö ensimmäiseltä omistajalta. :)

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Bird kirjoitti:
silverine kirjoitti:Nyt kohta kuukauden yhteiselon jälkeen kehittyi ensimmäinen ns. vika. Nimittäin takalasin pyyhin tykkää lähteä pyyhkimään starttauksen yhteydessä eikä löydä normaalia pysäytyskohtaa(kaan) ilman avustusta. Mitä tsekkailin ulkomaan forumeilta niin saattaa olla takaluukun johdotukseen liittyvä juttu? Pitää nyppiä verhoilu luukusta irti ja tutkia josko olisi vain jokin liitinjuttu tms.. Vai onko muuta tietoa?
Tyyppivikoja, niin MiToissa kuin Giulietoissakin. Siellä on luultavasti muutama karva poikki, ja sitten pyyhkijä alkaa elämään vähän omaa elämäänsä. Ite olen omassa MiTossani näitä pari kertaa korjauttanut. Koko johtosarjan uusiminen on todella kallis paukku, mutta onneksi sitä ei tarvitse tehdä. Viimeksi tähän asiaan palattiin kesällä 2016, kun käytin autoa Pilot Motorsilla Tallinnassa. Siellä taisivat ihan pyytämättäkin korjailla noita johtoja, ja ainakaan nyt yli kahteen vuoteen ei ole mitään häiriöitä ollut.
Mun vm. 09/10 135 hv:n MultiAirissani takalasinpyyhkimen lähteminen käyntiin starttauksen yhteydessä liittyy 9/10 kerrasta jotenkin siihen, onko takalasin pyyhin ollut On-asennossa ennen käynnistystä. Jos mä käännän On-asennon Off:lle ennen käynnistämistä, pyyhin pyyhkii pari kertaa heti, kun virrat kytkee ja sitten hiljenee. Testailin tätä pari vuotta sitten ihan ajan kanssa ja lähes joka kerta pyyhkimen toiminta oli tuollainen. Tekis mieli ajatella, että tuolla on jotain elektroniikkaa, joka liittyy autosta puuttuvaan sadetunnistimeen, mutta tiiä sitten. En oo tutkinut, koska muuten pyyhin toimii loogisesti.

Toki pitäis tutkia, koska p*ska homma, jos osuu käynnistys hetkeen, kun sulat ovat jäätyneet lasiin kiinni tai lunta on tullut riittävästi.

Avatar
lerppu
Viestit: 5822
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Sadetunnistimen kanssa ei synny mitään ylimääräisiä takalasin pyyhintöjä. Ainakaan tässä nykyisessä tai edellisessäkään. Jos tuulilasin pyyhkimet aktivoituneet, niin pakin kytkeminen päälle herättää myös takalasinpyyhkimen eloon. Muutoin sitä joutuu käskyttämään erikseen. Eikä peruuttaminen siis saa viuhtomista aikaan ellei tunnistin ole jo kertonut pyyhkijöille että nyt olis syytä toimiia. Ja automaattiasento ei saa sulkia viuhtomaan myöskään sateen sattuessa jos unhoittaa automaagille autoa sammuttaessa ja käynnistää sitten uudelleen. Viiksestä täytyy kääntää offille ja sitten bäx jotta viuhviuh tapahtuu. - Joka on pirun hyvä feature, on useampi muun merkkinen auto alkanut huitomaan onnetonta lasin skrabailijaa sormille mokoman järjestelmän vuoksi. Luigille kiitokset resetoinnin tarpeesta, on sitten vahinko tai tahallista.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: MiTo

Viesti Kirjoittaja Bird »

Tästä(kin) ketjusta on tainnut saada useampaan kertaan lukea, että osassa Alfoja penkinlämmittimien kytkennät menevät ns. ristiin. Eli kun napsauttaa grillin päälle kuskin puolelle, lämpiää apparin penkki ja päinvastoin.

Noh, sattuuhan sitä Luigille mokia. Mutta nyt käy yli oman ymmärryksen se, että miten tämä voi muuttua autossa yhtäkkiä? Omassa MiTo QV:ssani siis lämmittimet toimivat oikein päin lähes kahdeksan vuoden ajan. Nyt kuitenkin viikon Etelä-Suomen-reissulla talvi yllätti ja oli pitkästä aikaa käyttöä näille. Ja sitten kaikki toimikin päinvastoin kuin ennen! Eli kun laittaa lämmittimen päälle kuskin penkille, lämpiää apparin penkki – ja päinvastoin. Ja mistään hetkellisestä häiriöstä ei enää liene kyse, sen verran monta kertaa näitä reissun aikana testailtiin ja ihmeteltiin. :roll:

Illalla Juvalla pysähtyessä huomasin myös, että toinen auton lampunpesimistä oli näköjään jämähtänyt ulkoasentoon. Eli siinä se nyt sitten törrötti viitisen senttiä ulkona, pakkasta matkalla 4–8 astetta. Ainakaan kevyesti painamalla ei mennyt takaisin sisään, uusi ongelma noin 125 tkm kohdalla tämäkin. Kotipihassa on vain autokatos, mutta työpaikallahan auton nyt sitten saa tarvittaessa huomenna illalla sulamaan, jos ja toivottavasti kun ongelma olisi vain jäätymisen aiheuttama.

EDIT: Viisi tuntia lämpimässä hallissa teki näköjään ihmeitä, ja lampunpesin oli palautunut ala-asentoon ja toimi muutenkin niin kuin pitääkin. :-D

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: MiTo

Viesti Kirjoittaja billy »

Bird kirjoitti: Noh, sattuuhan sitä Luigille mokia. Mutta nyt käy yli oman ymmärryksen se, että miten tämä voi muuttua autossa yhtäkkiä? Omassa MiTo QV:ssani siis lämmittimet toimivat oikein päin lähes kahdeksan vuoden ajan. Nyt kuitenkin viikon Etelä-Suomen-reissulla talvi yllätti ja oli pitkästä aikaa käyttöä näille. Ja sitten kaikki toimikin päinvastoin kuin ennen! Eli kun laittaa lämmittimen päälle kuskin penkille, lämpiää apparin penkki – ja päinvastoin. Ja mistään hetkellisestä häiriöstä ei enää liene kyse, sen verran monta kertaa näitä reissun aikana testailtiin ja ihmeteltiin. :roll:
Et muuten ikinä usko... Täällä aivan sama *aatanan homma. Mitä ihmettä? Mulla toimi kaksi ekaa talvea etupenkin lämmittimet juuri täällä mainitulla tavalla ristiin. Taisin ihmetelläkin asiaa täällä alkutalvesta 2016 kuinka apparin lämmittimen kytkimestä toimii kuskin persgrilli ja vice versa. Nyt tänä syksynä painelin tottuneesti sitä apparin puolen kytkintä ja kun perse ei lämmennyt niin kelasin että jaaha, taas sähkövikaa. Sitten luin tuon sinun kommenttisi ja eilen aamulla painoin kuskin puolen kytkintä ja ... kuskin perslämmitin alkoi lämmittämään.

Joku vois kertoa miten tämä on mahdollista? Eihän noi kytkimet ole kuin ajastettuja (?) ON / OFF painikkeita eivätkä liene millään tavoin yhteydessä ECU:un tai muihin monimutkaisiin sähköaivokomponentteihin? :crazyeyes:

Sellainen detalji jota en ole aiemmin tajunnut huomata: Kytkin jää päälle vaikka auton sammuttaisi välissä. Tuskin tuo lämmittää penkkiä kun auto on lukittu? Tähän saakka omistamissani autoissa auton sammuttaminen persgrilli päällä on vaatinut grillin uutta päällekytkentää.

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Mä en taaskaan mistään mitään tiedä, mutta eikö ton ikäluokan kikottimissa kokolailla kaikki tapahdu väylän kautta, eli periaatteessa siis tietokone hoitaa homman. Kai siellä on mahdollista olla joku bitti poikittain.
Operating at the speed of dark

Alf Romeo
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Heinä 2016, 20:23

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Alf Romeo »

Vikamuistissa oli koodi P0301: sytytyskatkoksia havaittu - sylinteri 1. Onko tämä koodi, joka nollautuu vain testerillä, vai nollautuuko myös tietyn starttimäärän jälkeen?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Nollautuu testerillä, mutta enpä tiedä muista vaihtoehdoista. Vikakoodi tulee kyllä takaisin nollauksen jälkeen, mikäli sen aiheuttajaa ei ole korjattu.

Alf Romeo
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Heinä 2016, 20:23

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Alf Romeo »

Arvelen tuon olevan peruja erään viime talven käynnistyksen jäljiltä, jolloin jäi käymään kolmella - paitsi jos olisi kuulunut pyyhkityä itsestään vikamuistista. Vikavaloa ei ole poltellut tuon jälkeen, mikä tukisi hypoteesia.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

No, mä olen sen koulukunnan edustaja, että vikakoodien luku kannattaa "joskus ja jouluna" eli aina. Eli jos tunnet paikkakunnaltasi harrastajia (joilla on MES), niin ota heihin yhteyttä. Turinatuokio kahvien kera ja koodien lukeminen jättää aina hyvän mielen :-D .

Alf Romeo
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Heinä 2016, 20:23

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Alf Romeo »

No mistä arvelet, että tiedän koodin :wink: googlauksen perusteella täytyy hakea itelle ELM327 ja pyyhkiä koodi, sillähän tämä selviää.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Hei kaikki MiToilijat,

Onko teistä kukaan tutustunut ebaysta ladattavaan MiTo Workshop manuaaliin? eLearniahan tässä on kaivannut itse kukin, joten olisiko tämä juuri se?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Alf Romeo kirjoitti:No mistä arvelet, että tiedän koodin :wink: googlauksen perusteella täytyy hakea itelle ELM327 ja pyyhkiä koodi, sillähän tämä selviää.

Siis sä olet jo turissut kahvien kera :wink: . Sinänsä en usko, että muistiin jäänyt vikakoodi mihinkään sen kummemmin vaikuttaisi, mikäli sen aiheuttaja on kunnossa taikka "vika" on ollut tilapäinen. Näitähän sattuu aina silloin tällöin erilaisista olosuhteista johtuen taikka siitä huolimatta :silly:. Mun autossa kummittelee "Lin serial line intermittent" vähänväliä ja en ole huomannut sen vaikuttavan mihinkään. Näinpä ei osaa oikein mistään sitä aiheuttajaakaan etsiä.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

JiiPee kirjoitti:ebaysta ladattavaan MiTo Workshop manuaaliin?
Asia jäi sen verran kaivelemaan, että pitihän tämä kokeilla. Reippaalla 12 eurolla sain HaynesPro2016 ohjelman, joka näemmä kattaa autot aina Alfasta Volvoon kaikkine mahdollisine malleineen vuoteen 2016 saakka. Ohjelmaa pyöritetään virtuaalikoneella tietokoneessa. Sisältöä en ole kovin vielä tutkinut, mutta eri vaikuta läheskään eLearnin veroiselta. Mukana ei seurannut viruksia tms... virustorjuntaohjelmistoni mukaan.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1512
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Where's Waldo?

Kuva

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Oho, mitäs tuossa on tapahtunu? keinu pettäny ja se särkeny jotain mennessään vai joku muu hajonnu aiemmin?

Avatar
lerppu
Viestit: 5822
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ensi kevääksi osabudjetti 1883 eur. Pitänee talvella laittaa tilaukseen... - Ja löytää joku hyvä paja joka livauttaa noi paikoilleen sopuhintaan!
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5224.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6920.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6787.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3975.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6228.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6229.html
Jos näiden avulla tulis pidettyä MiToa tovi pidempään, kun ei oikein löydy mitään järkevän hintaista mitä haluaisin tilalle. Ja sitkeässä myös istuu vaatimus kahdesta polkimesta - vaikkakin kaverin QV:ta on tullut pariin otteeseen poljettua ja hauskaksi se todettu. Mutta arkikäyttöön auto saa hoitaa vaihtamisen itse...

Nopea ja raivokas! :roll:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1512
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

alfa 156 v6 kirjoitti:Oho, mitäs tuossa on tapahtunu? keinu pettäny ja se särkeny jotain mennessään vai joku muu hajonnu aiemmin?
Hankala sanoa. Paras arvaus on, että keinun lukkosokka on avautunut tai asennettu väärin tehtaalla. Keinu on sitten pomppinut tuossa nokan ja multiairin välissä ja vääntänyt tuon raudan mutkalle. Näkyy hieman huonosti, mutta lukkosokka on tuossa nokka-akselin toisella puolella pultin kannan päällä. Tuo on vasta 40k ajettu kone. Ainoa vikakoodi mitä noinkin pahasta multiairin vauriosta tuli, oli P0303 liittyen sytytyskatkokseen sylinterissä 3. Nähtävästi kaikissa multiairin ongelmissa syy ei ole väärissä öljyissä tai huonossa huollossa, vaan joskus on myös huonoa tuuria.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

@Lerppu
Cool stuff 8)

@matti_vuorio
Huonoa tuuria :( . Btw. Se sun luuraaja on ykköspytyn tulppakolossa. Kiinnitti sen verran huomiota, etten ekaksi edes nähnyt vikaantunutta keinua.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4200
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

lerppu kirjoitti:Ensi kevääksi...
Kuulostaa suunnitelmalta. Halvemmaksi tuo tulee kuin vaihtaminen :wink:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Hinders
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Heinä 2017, 17:24
Car(s): Citroen C6 -08 2.7
Alfasud -76 1.2
156 GTA -04 3.2
Spider -96 2.0
GTV -96 2.0 (Purkuauto, kysy osia)
156 -99 2.5

EX: Noin 15 alfaa, + jaggea ja fiiua.
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Hinders »

Pikkuveljelle haettiin Mito QV -11 eilen. Huomasimme kotimatkalla että jos painaa kaasun pohjaan esim kutosvaiheessa 80-90km/h vauhdissa auto nykii kovasti. Kuuluu jonkinlainen ääni joka muistuttaa hukkaportin aukeamista. Jos painaa kaasun rauhallisesti pohjaan ei nyki kovinkaan paljon. Onko kenellekkään tuttu vika? Oma näkymys on että ahtopaineensäädin voisi olla viallinen (jos tässä on N75 tyyppinen ratkasu niinkuin t-jetissä), muilla kokemusta tällaisesta? Tulpat uudet ja koneen lämpötilalla ei väliä.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

En itse ole tällaiseen oireeseen törmännyt aiemmin. Ei niitä vaihtoehtoja perusasioissa kait nyt kovin montaa ole, mikä mainitun oireen aiheuttaa. Tarkistukseen kipinä, bensa, ilmavuodot, sensorit ... whatelse? Ihan perusjuttuna kannattaa skannata mahdolliset vikakoodit.

Avatar
Hinders
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Heinä 2017, 17:24
Car(s): Citroen C6 -08 2.7
Alfasud -76 1.2
156 GTA -04 3.2
Spider -96 2.0
GTV -96 2.0 (Purkuauto, kysy osia)
156 -99 2.5

EX: Noin 15 alfaa, + jaggea ja fiiua.
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Hinders »

JiiPee kirjoitti:En itse ole tällaiseen oireeseen törmännyt aiemmin. Ei niitä vaihtoehtoja perusasioissa kait nyt kovin montaa ole, mikä mainitun oireen aiheuttaa. Tarkistukseen kipinä, bensa, ilmavuodot, sensorit ... whatelse? Ihan perusjuttuna kannattaa skannata mahdolliset vikakoodit.
Vikakoodeja ei löytynyt. Parani kun tankkasin, rupesin miettimään jos entine omistaja on ajanu ysivitosella. Kummiski nykii vielä välillä vielä. Pitänee kai ruveta silmäilemään paikkoja jos jokin olisi vitturallaan.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^Mä olen ajanut 95:lla koko sen ajan mitä MiTo on ollut perheessä eli 2,5 vuotta. Ei mitään ongelmaa polttoaineeseen taikka moottoriin liittyen, ei niin minkäänlaista.
Edit: mittarissa aavistuksen alle 150tkm.
Edit2: tsekkaa ilmavuodot / turbon letkut ennen sen kummempia manöövereita. Lukase myös 159 ja Giuliettaa koskevat ketjut. Ehkä se ratkaisu siellä luuraa.Yksi hyvä palsta on alfaowner.com

Avatar
lerppu
Viestit: 5822
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Uskottava tuo on kun lähde on luotettava. Itsellä toisenlaisia kokemuksia polttoaineen vaikutuksesta. Jokin ominaisuuksien yhdistelmä voinee saattaa laitteiston tilaan jossa oktaaniluvulla on merkitystä? Sinänsähän korkeampi oktaaniluku vain mahdollistaa suuremman puristussuhteen nakutusvapaasti - eikä esim sisällä mitään mysteerienergiaa tehoa lisäämään... Sekä edellinen MiTo että nykyinen eivät suostu käymään tasaisesti ysivitosella. Mahtaiskohan kumminkin liittyä bensaan sotketun viinan määrään? Kukapa näistä tietää, ehkä tulkintani on liian suoraviivainen.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

Hinders kirjoitti:
JiiPee kirjoitti:En itse ole tällaiseen oireeseen törmännyt aiemmin. Ei niitä vaihtoehtoja perusasioissa kait nyt kovin montaa ole, mikä mainitun oireen aiheuttaa. Tarkistukseen kipinä, bensa, ilmavuodot, sensorit ... whatelse? Ihan perusjuttuna kannattaa skannata mahdolliset vikakoodit.
Vikakoodeja ei löytynyt. Parani kun tankkasin, rupesin miettimään jos entine omistaja on ajanu ysivitosella. Kummiski nykii vielä välillä vielä. Pitänee kai ruveta silmäilemään paikkoja jos jokin olisi vitturallaan.
Meikä on ajellut lelubensalla siitä saakka kun myin edellisen omistajan asennuttaman "lastun" pois eli 2 vuotta. Ei nyi eikä pätki. Olen satunnaisen säännöllisesti kokeillut tuota vedättämistä, eli isolla vaihteella ja matalilla kierroksilla kaasu pohjaan. Ihan vain testaillut vaihdekepin heiluntaa ja muita vaihdelaatikon ääniä koska muutama täällä on pelotellut tämän QV:n(kin) mahdollisista lootaongelmista. Ajelin tosiaan omistajuuteni ekat päälle 2kk ysikasilla ja sen jälkeen viimeiset 2 vuotta 95:lla enkä ole huomannut mitään eroa moottorin käytöksessä tai kaasunvasteessa tms. Kulutusta seuraan vanhan kansan tapaan paperilla (exceliin) eikä se muuttunut juuri laisinkaan, ehkä desin-pari.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

JiiPee kirjoitti:^Mä olen ajanut 95:lla koko sen ajan mitä MiTo on ollut perheessä eli 2,5 vuotta. Ei mitään ongelmaa polttoaineeseen taikka moottoriin liittyen, ei niin minkäänlaista.
lerppu kirjoitti:...Itsellä toisenlaisia kokemuksia polttoaineen vaikutuksesta...
billy kirjoitti:..Meikä on ajellut lelubensalla siitä saakka kun myin edellisen omistajan asennuttaman "lastun" pois eli 2 vuotta. Ei nyi eikä pätki...
Niin puolesta kuin vastaankin kolmella otoksella. Mä en ole ajanut vielä tankillistakaan 98:lla. Nyt kun luin Lerpun kirjoituksen, niin tätä täytyy kokeilla ihan jo experimenttimielessä, josko koneen hieman karkea soundi ja hyvin hyvin heikosti korvin kuultavissa kiihdytyksessä ilmenevä "nakuttava" ääni muuttuisi. Muita moottoriin liittyviä niin sanottuja "pään sisäisiä" ääniä en konehuoneesta kuule. Kone ei siis nyi eikä epäröi, talla pohjaan ja silloin mennään. :silly:

Avatar
lerppu
Viestit: 5822
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Miksi jäsen billy hankkiutui eroon lastutuksesta? Kyselen kun oon ajatellut lastuttaa. Toki tct MA:ssa kiinni pienempi turbo, mutta suht lähellä toisiaan koneet muuten.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja billy »

lerppu kirjoitti:Miksi jäsen billy hankkiutui eroon lastutuksesta? Kyselen kun oon ajatellut lastuttaa. Toki tct MA:ssa kiinni pienempi turbo, mutta suht lähellä toisiaan koneet muuten.
Omassa käytössäni puhtaasti arjen käyttöautossa lastun lupaamat 40 hevosvoimaa tuntuivat lähinnä luotettavuuden kanssa turhanpäiten leikkimiseltä. Kyseessä oli lastu joka ei tehnyt muuta kuin huijasi moottorin tiettyjä sensoreita / antureita eli vääristi niiden dataa ECU:lle. En ole tämäntyyppisen virittämisen kannattaja vaan kyllä ECU:n ohjelmointi pitää olla "kunnollinen" (keksikää joku parempi termi) eri karttojen muokkaaminen varsinkin jos jostain 1.4 -litraisesta pikkumoottorista aletaan hakemaan luokkaa 200-210hv.

Toki mielipiteitä, kokemuksia ja näkökantoja on monia mutta itse en lähde "ebaylastutteluihin" mukaan vaan tähän saakka kaikki ahdetut harrastelelut ovat olleet merkin hararstepiireissä kunnioitettujen virittäjien juuri kulloisellekin setupille (ilmanotto, ahdin, IC, pakopuoli) erikseen säätämiä eikä ongelmia ole ollut. Entisellä japanilaisella rimpulalla ajettiin ~100tkm viritettynä 2L -moottorista 360hv niin radalla, vartilla, jääradalla kuin "arjen erikoiskokeilla" eikä sen kanssa ollut mitään, ei edes etäisesti mitään tekniikan kanssa. Mielestäni pääasiassa koska se oli säädetty hyvin.

Anyway, tälläinen oli autossani kun sen hankin:

https://www.racechip.eu/shop/alfa-romeo ... 250nm.html

Avatar
lerppu
Viestit: 5822
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ah - ihan hyvää pointtia. Oon hiukan väsynyt siihen että MiTo on pirteä, mutta ei nopea. QV käytännön ajossa vikkelämpi, mutta käskytettynä ero tasoittuu TCT:hen. Ajattelin silti että jos alustan ja tehot toisi QV:n tasolle suht edullisesti voisi olla vähemmän haluja hankkia ripeämpi kehonsiirrin - Toisaalta, roudaan poikaa MiTolla tarhaan 1km matkan ja vain toisen päivittäisen suunnan plus työmatka on 10 km suuntaansa. Ei juuri muuta ajoa kuin tuo 22km arkisin... Eli 5000km vuoteen lähinnä Tuusulanväylää. Mitä siihen tarvii? Ehkä Giulietta QV:n?! Sillä voisi sitten jonottaessa nauttia manuaalivaihteista (kun nykyään ei tunnu enää olevan käsitettä ”ruuhkaa vasten” kehä I jälkeen)... Määh. En tiiä. MiTo toimii. Ehkä ei kannata räplätä sitä turhaan.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

MiTon mittariston taustavalot alkavat pikkuhiljaa hiipumaan. Tossa reilu vuosi sitten fiksattu bensamittarin taustavalo alkoi jälleen välkkyä ja on nyt sammuneena lähes aina valojen ollessa päällä. Eilen nopeusmittarin alakulma alkoi näyttää hieman pimeältä.

Täytyy miettiä, että jaksaiskohan vielä korjauttaa tota vai etsiskö uutta mittaristoa vai naureskelisko vaan ja painais kaasua.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4269
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:^ah - ihan hyvää pointtia. Oon hiukan väsynyt siihen että MiTo on pirteä, mutta ei nopea. QV käytännön ajossa vikkelämpi, mutta käskytettynä ero tasoittuu TCT:hen. Ajattelin silti että jos alustan ja tehot toisi QV:n tasolle suht edullisesti voisi olla vähemmän haluja hankkia ripeämpi kehonsiirrin - Toisaalta, roudaan poikaa MiTolla tarhaan 1km matkan ja vain toisen päivittäisen suunnan plus työmatka on 10 km suuntaansa. Ei juuri muuta ajoa kuin tuo 22km arkisin... Eli 5000km vuoteen lähinnä Tuusulanväylää. Mitä siihen tarvii? Ehkä Giulietta QV:n?! Sillä voisi sitten jonottaessa nauttia manuaalivaihteista (kun nykyään ei tunnu enää olevan käsitettä ”ruuhkaa vasten” kehä I jälkeen)... Määh. En tiiä. MiTo toimii. Ehkä ei kannata räplätä sitä turhaan.
Middle-age - crisis Lerppu ? :wink: Kun mikään teho ei riitä ... prätkällä voi testata superauton teho-painosuhdetta edullisesti , toki liikenteessä aina järkeä käyttäen. Taas hyvää mp-kesää odottaen :)

PS . 116-pikkuJuulialla on muuten aika hyvä tehopainosuhde : 1100 kg/ 130 hp -> 8,5 kg /hp ; Mito 1,4 TCT noin sama ?
vrt. talviwankkurini riisseli AT SW C5 : 1750 kg/136 hp -> 12,9 kg/hp "panssarivaunu" kiihtyy rauhallisesti
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5822
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tämä kyseinen kriisi alkoi jo hyvissä ajoin ennen täysi-ikäisyyttä... :mrgreen:

Siihen nähden aika konservatiivisia on nykyiset autovalinnat. Ne on niitä kompromisseja.

Tää kelpais! https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 6e91a51104
Mitähän maksais kilpiin tänne pohjolaan? Nyt kun vielä autoja saa ostaa ja niihin saa polttoainettakin...

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

Dodiin. Olihan se halpa, markkinoiden halvin.
Nyt on sitten korjattu muiden jätöksiä ja iän raihnaisuutta(auton) vähän isommalla rahalla.

Eli multiair-yksikkö antautui. Huomasin selkeät ensioireet parisen viikkoa sitten kun liikennevaloihin
pysähtyessä tyhjäkäynti rupesi muljahtelemaan. Siitä melko suoraviivaisesti huonompaan suuntaan.
Tutkitutin ensin akun ja laturin kunnon mutta ne olivat priimassa kunnossa.
Sitten rupesi ekkupeltomäen valoshow elämöimään pienimuotoisesti mittaristossa - mäkiavustin sanoi itsensä irti,
DNA-kytkin halusi välttämättä hypätä normal-asetukseen ja lopulta moottorin vikavalokin ilmoittautui.
Kaksi jälkimmäistä sai poistumaan taulusta kun vältteli tyhjäkäyntikierroksia. Tsekkautin auton A-Milanossa
ja diagnosin perusteella annoin auton kököttää pihassa kunnes m-yksikkö vaihdettaisiin.

Tänään uusi Mutltiair-yksikkö vaihdettiin. Auton historiasta ei välity että ko. palikkaa olisi aiemmin vaihdettu,
joten 130tkm on kohtuullinen matka. Vermes oli kuuleman mukaan varsin kypsä tapaus. Nyt futaa.
Takaluukun rikkinäinen johtosarja korvattiin äsken uudella korjaussarjalla mr. 155TS:n toimesta. Jokunen
karva oli poikki - vanha johto on kovaa koppuraa, uudessa hyvälaatuiset johdot ja haitariosa lyhyempi kuin orggiksessa,
joten ei joudu niin kovalle taitolle nyt.
Josko tällä vähän aikaa murheitta ajaisi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Paljonko oli MA-yksikön vaihto automilanossa?

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Shuttle sai aiheesta PM:ää - viitsi sen enempää/tarkemmin huudella hintoja. Mutta riittävästi. :)
Nyt kun tonkimaan oikein ruvetaan niin on tuossa vielä yksi asia korjattavana tähän hätään.
Nimittäin takaoikealla tolppa(luultavasti) ääntelee epätasaisella lumipinnalla.. jousi näyttää ehjältä.
Onko kellään täällä vaihdettu iskarin yläpään kumia Mitoon? Toinen vaihtoehto voi kuulema olla että
tolpan rakenne on väljistynyt ja hakkaa sivusuunnassa. Toivon mukaan ei.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Jos tolpan (iskarin) rakenne takana olisi sivusuunnassa väljistynyt, olisi se rikkonut stefat ja öljyt tulisi ulos. Tällei luulisin. Iskarin yläpään uusiminen ei ole varmaankaan kovin paha rasti lämpimässä tilassa tehtynä. Niitähän saa netistä, mutta monesti hinta tulee samoihin kuljetuksen kanssa marmoriin verrattuna. Kannattaa tsekkailla mikä on itselle se oiva vaihtoehto.

Mulla on vaihdettu molemmat takaiskarit vajaa kaksi vuotta sitten. Hankin osat Pilotmotorsin kautta, missä myös teetin työt. Ymmärtääkseni silloin ei vaihdettu takaiskareiden ylätukia. Ei ole kolissut ennen vaihtoa taikka sen jälkeenkään. Mittarissa on kuitenkin jo noin 150tkm.

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Moro,

kuukauden päivät olen ollut jälleen Alfan omistaja ja Mito on vaikuttanut kyllä hyvältä peliltä kokoisekseen. Pari pientä murhetta matkalla on kuitenkin ollut. Lämppärin puhallin piti rahinaa varsinkin kovemmilla kierroksilla ja tänään tuon puhaltimen otin irti tarkempaa silmäilyä varten. Vaikutti kuitenkin olevan kunnossa (laakerit ei klonksanut tai pitänyt ääntä pyöritellessä) mutta lehtiä sen sisällä oli aikamoinen kasa. Olisiko nuo aiheuttaneet epätasapainoa ja ääntä pyöriessä. Koeajon perusteella tuo homma korjaantui siis varsin helposti, aikaa meni n. 0,5 h ja muutama ruuvi vain irti.

Toinen asia voikin olla typerä juttu mutta en silti saa hommaa toimimaan, nimittäin: onko tuohon bensakorkkiin joku "kikka" jolla sen saa lukkoon? Saan sen avaimella menemään lukkoon ja avaimen pois mutta kun korkkia pyörittää auki niin se lähtee auki. Tapaa, jolla tuon saan jäämään lukkoon en ole vielä keksinyt.

-Petri

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Joggeri kirjoitti:Moro,

kuukauden päivät olen ollut jälleen Alfan omistaja ja Mito on vaikuttanut kyllä hyvältä peliltä kokoisekseen. Pari pientä murhetta matkalla on kuitenkin ollut. Lämppärin puhallin piti rahinaa varsinkin kovemmilla kierroksilla ja tänään tuon puhaltimen otin irti tarkempaa silmäilyä varten. Vaikutti kuitenkin olevan kunnossa (laakerit ei klonksanut tai pitänyt ääntä pyöritellessä) mutta lehtiä sen sisällä oli aikamoinen kasa. Olisiko nuo aiheuttaneet epätasapainoa ja ääntä pyöriessä. Koeajon perusteella tuo homma korjaantui siis varsin helposti, aikaa meni n. 0,5 h ja muutama ruuvi vain irti.

Toinen asia voikin olla typerä juttu mutta en silti saa hommaa toimimaan, nimittäin: onko tuohon bensakorkkiin joku "kikka" jolla sen saa lukkoon? Saan sen avaimella menemään lukkoon ja avaimen pois mutta kun korkkia pyörittää auki niin se lähtee auki. Tapaa, jolla tuon saan jäämään lukkoon en ole vielä keksinyt.

-Petri
Mistä päin lähdit noita puhaltimia purkamaan? Itsellä sama ongelma puhaltimien kanssa, kun puhaltimien nopeus ylittyy yli puolivälin niin alkaa rahisemaan. Syksyllä seisoi niin pitkään pihassa MA ongelmien takia, että kerkesi välillä mennä lehtien peittoon koko konepelti.

Kyllä sen pitäisi lukkoon mennä kun avaimen poistaa korkista (ainakin itsellä näin ja en nyt ole kovin hirveällä voimalla lähtenyt kokeilemaan kuinka luja lukitus on kyseessä). Lukitussa tilassa sen korkin pitäisi pyöriä niin sanotusti tyhjään ilman mitään vastusta. Vaikuttaa että korkki ja sen lukitus mekanismi on jotenkin saatu rikottua. Ja tosiaan se korkki pitää ensin pyörittää kiinni paikoilleen ennen kuin avaimella lukittaa, ei kai tosin tuota pitäisi saada enää takaisin kiinni paikoilleen jos sen korkin laittaa lukkoon ennen aikojaan.

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Otin hansikaslokeron alapuolelta potkusuojan pois (taisi olla kahdella ruuvilla) ja sen jälkeen puhaltimen pohja on näkyvissä. Kolmella pulttikantaisella ruuvilla oli kiinni muovirungossa ja kolme pistoketta piti irroittaa, jolloin puhallin tipahti suoraan alas.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Muistaakseni tuo bensakorkin lukko toimi niin, että kaikki korkki kiinni, korkista ote ja normaalisti kääntää avainta vastapäivään notta hieman naksahtaa. Sitten avain pois ja lukossa on.

Mulla oli hetken MiTo ja pari kertaa muistelen korkin temppuilleen.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

JiiPee kirjoitti:MiTo:n torvi on äänetön. Huomasin eilen, että se ei toimi. Toimenpiteet jotka jo tehty: .... Se on sitten puskurin irrotusta joku päivä.
Tänään otin puskurin irti, jotta pääsin käsiksi torveen. Liittimen kun painoi kunnolla paikalleen, alkoi torvikin taas toimia. Epäilen, että tämä on seurausta viime kesältä, jolloin tytär hankki uutta muoviosaa MiTo:n keulaan. Kohtuuttoman iso työ vikaan nähden.

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Eilisen lumimyräkän jäljiltä paljon sohjoa ja pakkaset nyt yön jälkeen aiheuttaneet sen että ovi jäätynyt jostakin kiinni (ulkopuolelta jäät ja lumet putsattu pois) ja tuosta kahvasta ei ehkä uskalla ihan samanlailla repiä kuin 156:n kanssa, vai uskaltaako? Mistähän tuo mahtaa olla jäätänyt kiinni? Onneksi lomat ja ei tarvitse tänään vielä autolla ajella, saa nähdä jos tuon puhaltimen huudattaminen useamman tunnin ajan putkeen auttaa yhtään.

Jos olisi ollut järkevä niin eilen ajojen jälkeen olisi varmaan ollut hyvä laittaa tuo puolipeite päälle, eipä tullut tosin ajateltua että yön aikana tuohon vielä kertyy jostakin kunnon jääkerros päälle.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

molsky kirjoitti:Eilisen lumimyräkän jäljiltä paljon sohjoa ja pakkaset nyt aiheuttaneet sen että ovi jäätynyt jostakin kiinni (ulkopuolelta jäät ja lumet putsattu pois) ja tuosta kahvasta ei ehkä uskalla ihan samanlailla repiä kuin 156:n kanssa. Mistähän tuo mahtaa olla jäätänyt kiinni? Onneksi lomat ja ei tarvitse tänään vielä autolla ajella, saa nähdä jos tuon puhaltimen huudattaminen useamman tunnin ajan putkeen auttaa yhtään.
Olisko ikkuna jäätynyt kiinni? Ts. kahvasta vetämällä ikkuna ei laskeudu enää sitä n. senttiä alaspäin, koska on jäätynyt (alareunastaan) kiinni eikä ovi siksi aukea, koska ikkunan yläosa osuu kumiseen listaan.

Jos kyseessä on ikkunan jäätyminen, suosittelen varovasti skrabaamaan jollain ohuella ja suht joustamattomalla, mutta pehmeällä esineellä jäätä veks ikkunan alaosasta ja niin syvältä oven sisältä kuin yltää. Ja sen jälkeen kokeilemaan oven avaamista uudelleen. Hyviä skrabausesineitä ovat muoviset kortit: luottokortti, Lakimiesliiton jäsenkortti, kirjastokortti - mitä näitä nyt on.

Avatar
Polforea
Viestit: 11106
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Työturmallisuuskortin pintaväri ei sitten kestä tuota - eikä niistä kohokirjaimista ole ainakaan iloa. Siitä huolimatta tuo on ollut ko. kortin ainoa oikeasti käytännöllinen funktio tähän mennessä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
molsky
Viestit: 550
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Muovikorttikikka toimi hyvin pelkääjänpaikan puolen ikkunaan jonka sisäpuolelle oli jonkun verran jäätä päässyt kertymään, kuskin puolella ei auttanut kun tuntui olevan jäästä vapaa. Lopulta sitten oikeanpuoleisen oven kautta pääsi sisään ja sisäpuolelta sitten sai työnnettyä kuskin oven auki, oli nähtävästi päässyt jäätä kertymään oven alaosan väliin sen verran että vaati hieman enemmän voimaa. Ikkuna kyllä liikkui edes takaisin kokoajan ennen kun sai tuon oven vapautettua jäästä. :lol:

Avatar
lerppu
Viestit: 5822
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ragazzon murisee likaisen auton alla. Pitänee pestä vielä ennen kevättä MiTo, mutta kyllä lähtee pieni pömpylä nyt kuin formula kun murinat vastaa mielentilaa! :silly:
Liitteet
pilkistää.jpg
pilkistää.jpg (49.48 KiB) Katsottu 7984 kertaa
vilkahtaa.jpg
vilkahtaa.jpg (79.79 KiB) Katsottu 7984 kertaa
PRÖÖT.jpg
PRÖÖT.jpg (56.47 KiB) Katsottu 7984 kertaa

Vastaa Viestiin