Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

futurezfi
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Marras 2018, 13:05

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja futurezfi »

TeroPee kirjoitti:Celticin käyriä ja lupauksia on monessa paikassa kyseenalaistettu ja varsinkin vapareiden osalta lupaukset on hyvin epärealistisia. Yksi vaparipossu oli Suomessa penkitetty ennen ja jälkeen ohjelman. Jotenkin oudosti oli vaan aikaleimat lapuissa silleen jännästi että tehokkaampi oli penkitetty ensin...

Mutta jos varaa dynon pk-seudulta aamuksi, käy hakemassa softan ja ajaa softauksesta suoraan samaan dynoon niin vertailtavuus on hyvä. Muutosta oman auton kohdalta tietenkin haetaan ja vertailua siihen, onko muutos yhtä suuri kuin briteissä. Absoluuttiset lukemat voi heitellä paljonkin juuri dynojen erilaisuudesta johtuen.
Vahvasti offtopic, mutta työn puolesta uskoakseni juuri samaisessa penkityksessä mukana olleena ja tuon auton / omistajan tietäen, ko. penkitys kyllä hyvinkin tarkka. Automallista ja tilanteesta riippuen penkitys tehdään joskus noinkin päin, koska se on paitsi ajankäytöllisesti tehokkaampaa, myös hyvin vertailukelpoista.

Softa tehdään, testataan ja rukataan, logataan arvot myös käytännön ajossa ajan kanssa, ja lopulta dynossa tiputetaan napinpainalluksella tehtaan alkuperäisohjelmisto purkkiin vertailuvedon ajamiseksi joka käy näinpäin paljon fiksummin. Olosuhteet on samat, auto samalla kiinnityksellä penkissä, jne. mahdollisimman vähän muuttujia.

Tuo on totta, että eroa pitää verrata. Pelkästään pk-seudun alueella jos tekee "dynokierroksen", saa äkkiä autostaan paperia pahimmillaan 20-50hp vaihtelulla. Ei sillä että yksi penkki silti olisi toista huonompi, siinä kohti kun sitten muutosta tarkastellaan.

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikaT »

JT Newman kirjoitti:Mites Giulian huoltoväli, 15 tkm?
Millaiset huoltohinnat ovat keskimäärin? Mitä niissä tehdään/mitä niissä pitäisi tehdä?
Tämä myös yleisesti, kun on tähän asti tullut huollettua omat romut Ihan Ite (TM).
15tkm öljynvaihtohuolto 190€, Seleniaa löyty! :-). Vaihteiston ohjelma päivitettiin ... eipä siinä muuta ihmeellistä huollettavaa ollut. Mutta huoltoilmaisimen ilmoitusta eivät saaneet nollattua. Öljyä ei sattunut ekalla kerralla täydellistä määrää, mutta se lisättiin kun piipahdin asiasta kertomassa. Ja sattu nyt justiinsa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti: Ja mitä tälle tehdään: No sillä ajetaan, mutta yksi lähtökohta oli softata se celticillä 320 hp:ksi. Tämän hoitaa Ecuhelsinki. Lisäksi yks ulostulo diffuser korvataan keväällä tuplalla ja koska feikit on out niin takavaimennin remukselta, jotta kaasutkin saadaan tulemaan molemmista rööreistä. Keraaminen pinnote lähipäivinä pintaan myös. Talvivanteet jätiin alfakauppaan mutta 18" jr:ät on tulossa jo. Kesävanteiksi forgestarin 19". Kaikki osat toimittaa Futurez. Tuskin kummempaa tapahtuu. Sitten vain kovaa ajoa.
Milloin tuo autosi on kasattu?

Lokakuun 2017 jälkeisiä 200hp koneella varustettuja Giulioita ei välttämättä saa enää samalla tavalla päivitettyä. Ennen lokakuuta 200hp kone oli identtinen 280hp mallin kanssa, vain softa oli erona. Uudemmissa tämä ei enää pidä paikkansa.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Nyt se on sitten tehty.

Koeajo, siis. Neljä (4) kertaa olen koeistunut Giuliassa, mutta en ole uskaltautunut tien päälle, ehkäpä pääasiassa siksi, ettei tulisi tappiohenkisiä ajatuksia. Taloudellisia, lähinnä.
Alla oli siis 2.0 benzina (2017), 200 tervettä kaakkia. Liikkeellelähtö Neutral-moodilla ja hallikylmällä koneella tuntui hassulta, koska vaihtaminen oli kovin nykivän tuntuista. Epäilin, että moottorin tukikumit ovat revenneet. Lämmettyään tuo outous katosi.

Perusjakkaran sai viedä aika taakse ja nostaa vähän, jotta koivet saivat tilaa. Ratti tulee sopivan lähelle, joten ISAsta ei ole enää kuin pahat muistot. Jakkara on aika kova (vrt Thesis), reisitukea ei juurikaan ole. 15 min jälkeen alkoi jännä kihelmöinti reisissä, joka merkkasi joko puutumista TAI sitten sitä, että veri alkoikin kiertää.
Cruisella ajaessa kaasujalan taittelu lepoasentoon oli vähän haastavaa, mutta onnistui. Polvi nojasi keskikonsoliin.

Sitten Dynamic-moodi päälle ja asuinalueen teräviin käännöksiin. Jumalauta mikä mikroauto! Jokainen 90° mutka huusi oikein lisää kaasua ja rohkeutta, mikä tosin loppui kesken. Kaarrevalot toimivat mainiosti. Dynamicilla auto ikäänkuin odottaa koko ajan lisää käskytystä. Vielä enemmän. Anna mennä. I double-dare you, chicken shit.

Rengasäänet kuuluvat sisään kohinana, joka on selkeä, muttei terävä. Alla oli ilmeisesti runflatit. Jälleen epäreilu vertailu Thesikseen, joka onkin hiljainen.
Matka-ajossa tuntuma on napakka, looginen, ei tippaakaan epämukava. Nopeaa ohjausta ei ikäänkuin huomaa, eli suoraan ja vakaasti kulkeva auto on hän.

Navigointia tuli testattua, toimiihan se. Tatti-rulla-mysteerio tuntuu vähän hassulta, mutta se toimii. Ei kokemuksia vastaavista, joten en osaa verrata.

Auton palautuksen jälkeen, omalla autolla kotiin ajaessa, kävin läpi monenmoista tunnetta, kunnon myllerryksen. Thesiksen Gran Turismo-mukavuushenkisyys (hiljaisuus, vakaus, tiesmitä) vs. äärimmäisen "ajettava" alemman segmentin sporttihenkinen kuljetin. Mitä oikeasti haluan? Onko amerikan huorajunilla ja niiden kohtukokemuksilla edelleen etulyöntiasema? En tiedä. Tämä oli matka sisimpään ja olen entistä epätietoisempi kaikesta.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^"Nopeaa ohjausta ei ikäänkuin huomaa, eli suoraan ja vakaasti kulkeva auto on hän."

Tismalleen näin. Giulia on kuin BMW 3-sarja, mutta mainitsemaltasi osalta "parempi". 3-sarja on hermostunut verrattuna. Tosin taas se katsojan silmän laatuvaikutelma menee kolmoselle... Silti - jos auton ostossa ajatuksissa vain kuski, Giulia on segmenttinsä paras. (Kokeilin joku vuosi sitten läpi tuon ryhmän ja ainoastaan Bimmeri pääsi lähelle.)

Mutta kompromissia jos lullan ja ajettavuuden väliltä hakee (ja jos vatsa kestää kamalan muotoilun), niin piruuttaan kehotan kokeilemaan F34. Tosin LCI, koska moottorit.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja molsky »

Kaikki taitaa olla sitä mieltä että ne paremmat jakkarat on kyllä ehdoton valinta lisävarustelistalta. Mitä tuossa taksi Giuliassa tuli istuttua jossa ne oli niin voisi sanoa että vähän kuin 156 JTS:n perusjakkarat mutta sitäkin paremmat.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Ei ne perusjakkarat toki huonot ole ja niissäkin sähkösäätöä joka suuntaan, mutta jos on kokeillu velocen penkkejä niin onhan ne niin paljon paremmat. Niissä lisäsäätönä yläosan leveyden säätö sekä tärkeimpänä reisituen säätö.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Velocen jakkarat! Ehdottomasti. Ilman kysymyksiä. Jos ajaa paljon maantiellä niin Adaptive Cruise.

Giulia ja Stelvio ovat skitsofreenisiä koneita. Jos etsii tarkkoja korisovituksia (e.g. polttoainesäiliön suoja, puskurit, etc.), peilin sileää maalipintaa ja laadukkaasti toteutettuja yksityiskohtia e.g. lampunpesurit niin G & S tuottavat pettymyksen.

Sitten taas kun katsoo auton alle nosturilla niin se näyttää lähestulkoon Ferrarilta yms. eksoottiselta eläimeltä. Löytyy kevytmetallivalua ja komposiittia. Pikku insinörtillä alkaa kuola valumaan. Samaten 5 metrin päästä tai kauempaa katsottuna autot ovat luokassiin erittäin hyvännäköisiä. (Lähempää katsoessa appelsiinimaali ja korisovitukset voivat käydä silmään.)

Ajettavuus on hyvällä tasolla. Kulkevat suoraan ja kääntyvätkin. Giulia kääntyy paremmin ja Q4 Stelvio kulkee taas suoraan erittäin nätisti.

Ja näillä Suomen myyntlluvuilla City Marketin parkkipaikalle ei eksy väärään autoon vaikka rekisterikilven numeroa ei muistaisikaan.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Unique kirjoitti:
JanV kirjoitti: Ja mitä tälle tehdään: No sillä ajetaan, mutta yksi lähtökohta oli softata se celticillä 320 hp:ksi. Tämän hoitaa Ecuhelsinki. Lisäksi yks ulostulo diffuser korvataan keväällä tuplalla ja koska feikit on out niin takavaimennin remukselta, jotta kaasutkin saadaan tulemaan molemmista rööreistä. Keraaminen pinnote lähipäivinä pintaan myös. Talvivanteet jätiin alfakauppaan mutta 18" jr:ät on tulossa jo. Kesävanteiksi forgestarin 19". Kaikki osat toimittaa Futurez. Tuskin kummempaa tapahtuu. Sitten vain kovaa ajoa.
Milloin tuo autosi on kasattu?

Lokakuun 2017 jälkeisiä 200hp koneella varustettuja Giulioita ei välttämättä saa enää samalla tavalla päivitettyä. Ennen lokakuuta 200hp kone oli identtinen 280hp mallin kanssa, vain softa oli erona. Uudemmissa tämä ei enää pidä paikkansa.
No 2018 mallihan tää on, mutta noi mekaaniset erot eivät ole mikään sellaista mikä vaikuttaisi päivitettävyyteen. OBD on suojattu uusiksi mutta tämä tehdään piirilevyltä niin sekään ei pitäisi vaikuttaa ja ei mene kauaa kun laitevalmistajat purkaa senkin.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:Ei ne perusjakkarat toki huonot ole ja niissäkin sähkösäätöä joka suuntaan, mutta jos on kokeillu velocen penkkejä niin onhan ne niin paljon paremmat. Niissä lisäsäätönä yläosan leveyden säätö sekä tärkeimpänä reisituen säätö.
Ovat ne perusjakkarat huonot jos vertaa mihinkään telttatuolia parempaan. Eikä ole säädöistä kiinni vaan tuesta ja mitoista. Peruspenkit näyttävät hyvältä ja Alfaan sopivalta mutta tuntuvat enemmän 10k€ Dacian säkkituoleilta.

Tämä siis oman 6666km kokemuksen pohjalta.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

No makuasioita mutta oon mä monessakin autossa, jopa kalliimmissa paljon paskempia penkkejä kohdannu.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

En kiistä etteikö vielä huonompia jakkaroita voi tehdä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jakkarat on hyvinkin perskohtainen asia. Toiselle hyvä jakkara on toiselle kelvoton. Itsellekään nuo vakiorahit ei toimi mutta moni on niitä kehunut. Veloce penkit taas on kuin tehdyt mun kropalle mutta kyytiläisistä taas osa on haukkunut niitä liian muodokkaiksi ja sitä mukaa epämukaviksi ja vakiopenkkejä paremmiksi. Negatiivisten kommenttien antajat on poikkeuksetta olleet "taksimiehen vartalon" omaavia kavereita.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Pitänee vaan toivoa, että joku varakkaampi on Velocen jakkarat aikanaan raksinut listalta, kun uuteen ei eläin millään pysty. Mutta eihän tämä muiden ongelma olekaan. :mrgreen:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

FinPat kirjoitti:Velocen jakkarat! Ehdottomasti. Ilman kysymyksiä. Jos ajaa paljon maantiellä niin Adaptive Cruise.

Giulia ja Stelvio ovat skitsofreenisiä koneita. Jos etsii tarkkoja korisovituksia (e.g. polttoainesäiliön suoja, puskurit, etc.), peilin sileää maalipintaa ja laadukkaasti toteutettuja yksityiskohtia e.g. lampunpesurit niin G & S tuottavat pettymyksen.

Sitten taas kun katsoo auton alle nosturilla niin se näyttää lähestulkoon Ferrarilta yms. eksoottiselta eläimeltä. Löytyy kevytmetallivalua ja komposiittia. Pikku insinörtillä alkaa kuola valumaan. Samaten 5 metrin päästä tai kauempaa katsottuna autot ovat luokassiin erittäin hyvännäköisiä. (Lähempää katsoessa appelsiinimaali ja korisovitukset voivat käydä silmään.)

Ajettavuus on hyvällä tasolla. Kulkevat suoraan ja kääntyvätkin. Giulia kääntyy paremmin ja Q4 Stelvio kulkee taas suoraan erittäin nätisti.

Ja näillä Suomen myyntlluvuilla City Marketin parkkipaikalle ei eksy väärään autoon vaikka rekisterikilven numeroa ei muistaisikaan.
En ymmärrä tätä "appelsiinimaalia", ihan samanlaista se on esim. saksalaisissa joiden kylkiä olen peilannut.
Mielestäni Alfan maalipinta on ihan yhtä hyvää tasoa kuin muissakin saman hintaluokan autoissa.
Ferrareissa taitaa olla tasaisempi maali.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

ferrareiden maalipinnat on tehty hiomalla tasaiseksi, näin ainakin useampi tuttu automaalari väittää.

Itsekään en tuota aplaripintaa kyllä pysty allekirjoittamaan yhdenkään omistamani alfan kohdalla, kyllä noiden pinnat on ihan vertailun kestänyt parkkipaikkanaapureihin? Autojen maalipintoja kun joutuu ihan työn puolestakin arvioimaan niin väittäisin sen olevan kohtuu tuttuakin hommaa :?

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuossa on germaanisen preemiumin peilikirkasta maalipintaa:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=141365
ihan samanlaista näkyy olevan myös japsimerkkisissä. Ilmeisesti nykyvärit ei taivu massavalmistukseen ihan niin hyvin, kuin entiset liuotinmyrkyt.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

jmi kirjoitti:En ymmärrä tätä "appelsiinimaalia", ihan samanlaista se on esim. saksalaisissa joiden kylkiä olen peilannut.
Sehän vain todistaa asian, kun appelsiinipintaa porukka kiroaa myös uusissa saksalaisissa. Ainakin useampikin bemari on tässä maassa ajettu käytännössä suoraan kaupasta myllytykseen ja joitain myllytetty jo ennen kilpien kiinnittämistä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Mun mietteitä Giuliasta.
Ajoin lanseerauspäivänä Giulian dieselin. Se oli ensimmäisiä automaatteja jonka jotenkin sulatin. Pari vuotta myöhemmin hain bensa Giulian parin päivän testiin, ei nykimisiä kylmänäkään, helmikuussa, ja alaspäinvaihdotkin olivat siedettäviä. Se oli automaatti, mutta ne läpyttimet pelastivat!
Se automaatti oli kuitenkin niin hyvä että aloin kauppoja hieroa. Muusta kohdasta autossa ei tarvinnut miettiä että ostaako vai ei.
Omani sytytti pari kertaa keväällä jonkin vaihteenvaihto virheen valon ja laatikon ohjelma päivitettiin. Se muutti vaihtamisen luonnetta nopeammantuntuiseksi, mutta havaittavaksi ja liksäksi nyki kylmänä välillä ja myös esim. motarilla ruuhkassa tai töyssyissä.
15 tkm öljynvaihossa vaihdettiin taas laatikon ohjelmistoa ja nyt ei ole nykinyt ollenkaan. Ja on hyvä. Eli ohjelmalla on todella suuri vaikutus ajettavuuteen!!!
Penkissä oli alussa kyllä säätämistä että sai asennon tutun oloiseksi. Toisaalta nyt olen löytänyt uusiakin erilaisia hyviä asentoja ajaa. Ja menipä Mäntsälä Oulu väli pysähtymättä kertaakaan, eikä istumaasennon puolesta tehnyt edes mieli pysähtyä. Eli ei se aivan huonokaan voi olla. Ristiselän tukea olen oppinut arvostamaan kun oma ruoto on ruvennut valittamaan. Joten tähän säätöön olen ollut tyytyväinen, alussa säädin sen väärälle korkeudelle.
Appelsiinipintaa en kyllä ole löytänyt!!!

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Ainoastaan arvoautot myllytetään peiliksi tehtaalla. Kaikki taviskikottimet on merkistä riippumatta aplaria koska niihin vedetään robotilla väri pintaan ja korkeitaan joku amatööri täällä suomessa "myllyttää" sen pinnan ennen luovutusta jotta se suojavaha saadaan pois, mutta tästä on pinnalle enemmänkin haittaa kun hyötyä.

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mikä vtun karvalaikka jne...

Siis pnv sun muut perseilyt.
Toki ennen/jälkeen yritetään peitellä vahingot. Sillä lakan kiillotuksella ei maalivirheitä poisteta.

Ehkä aplarilla yritetään kuvailla normi maaliruiskun jälkeä?

Robo tai henkilö, ni ei se ruiskun jälkeä paranna hijomatta.

Robotit maalaa ainaski nää tavis kulkimeet.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jmi kirjoitti: En ymmärrä tätä "appelsiinimaalia", ihan samanlaista se on esim. saksalaisissa joiden kylkiä olen peilannut.
En ole mikään suuri maalipintaguru enkä varsinkaan mikään 3000 vesihiomapaperilla autojani kiilloittava mutta aikanaan tuli hieman ruiskun varressa heiluttua ja Volvon Torslanda Fabriken B automaalaamon puolella työskenneltyä. Näiltä nuoruusvuosilta on tarttunut tapa tarkastella automaalipintoja eri kulmista.

Nykyään lähes kaikkien autojen maalipinta tehtaalta on enemmän tai vähemmän appelsiini, double / triple coat + one bake energiansäästöprosessit ja VOC to water siirtymät näkyvät. Samaten viimeistelyssä lienee aikalailla vähemmän käsityötä ja maalauksen jälkeistä siloittelua.

Sileimmät pinnat tehtaalta taitavat ajoittua tuonne -90 puolelle.Hyvänä esimerkkinä esim. 2. sukupolven Honda Legend jonka tehtaalta tullut maalipinta oli loistava.

Joka tapauksessa, kun olen itse omin pikku kätösin pessyt ja läheltä tarkastellut väreillä INDISCHROT ja ROSSO ALFA värjättyjä tehdasuusia peltipintoja niin väitän edelleen että ero appelsiinin tasossa on helposti nähtävissä.

Myönnän kyllä että jos haluaa PesuKinnas -tasoista jälkeä niin sitten pitää löytää se tarkkakätinen ja -silmäinen kaveri joka ottaa hiomakalikan ja vesihiomapaperin käteen.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alfa 156 v6 kirjoitti:Jakkarat on hyvinkin perskohtainen asia. Toiselle hyvä jakkara on toiselle kelvoton. Itsellekään nuo vakiorahit ei toimi mutta moni on niitä kehunut. Veloce penkit taas on kuin tehdyt mun kropalle mutta kyytiläisistä taas osa on haukkunut niitä liian muodokkaiksi ja sitä mukaa epämukaviksi ja vakiopenkkejä paremmiksi. Negatiivisten kommenttien antajat on poikkeuksetta olleet "taksimiehen vartalon" omaavia kavereita.
Yllä siis todetaan että Alfan vakiopenkit on tehty USA:n markkinoille? ;)

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alfa 156 v6 kirjoitti: Itsekään en tuota aplaripintaa kyllä pysty allekirjoittamaan yhdenkään omistamani alfan kohdalla
Tarkennuksena, ilmeisesti nyt viitataan uutena hankittuun Alfaan? :)

Minulla on tallissani aihetodisteita yhdestä ex-Alfastasi jossa appelsiinia on riittävästi...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

FinPat kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti: Itsekään en tuota aplaripintaa kyllä pysty allekirjoittamaan yhdenkään omistamani alfan kohdalla
Tarkennuksena, ilmeisesti nyt viitataan uutena hankittuun Alfaan? :)

Minulla on tallissani aihetodisteita yhdestä ex-Alfastasi jossa appelsiinia on riittävästi...
Juu, jälkeenpäin maalatut on ihan maalarin mokia pinnoiltaan, niistä ei Italianluigia kehtaa syyttää :lol: Tehtaan pinnasta oli kyse. ex-spiderin jälkeenpäin maalatut osat on kyllä appelsiinia parhaimmillaan, itsekin olisin paremman jäljen maalannu :)

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

FinPat kirjoitti:
JanV kirjoitti:Ei ne perusjakkarat toki huonot ole ja niissäkin sähkösäätöä joka suuntaan, mutta jos on kokeillu velocen penkkejä niin onhan ne niin paljon paremmat. Niissä lisäsäätönä yläosan leveyden säätö sekä tärkeimpänä reisituen säätö.
Ovat ne perusjakkarat huonot jos vertaa mihinkään telttatuolia parempaan. Eikä ole säädöistä kiinni vaan tuesta ja mitoista. Peruspenkit näyttävät hyvältä ja Alfaan sopivalta mutta tuntuvat enemmän 10k€ Dacian säkkituoleilta.

Tämä siis oman 6666km kokemuksen pohjalta.

Juurikin näin on asia. Onneksi itse löysin lopulta Giulian,jonka istuimet ovat hyvät :)
- Kari

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

En tuosta Giulian pinnasta aplaria saa kyllä, varsin laadukas tuote siltä osin jos vertaa suurimpaan osaan maalipintoja, mitä tehtailta rullaa ulos.
Kuva

Huomenna pätkähtää 50tkm mittariin. Startin releiden vaihdon jälkeen ei ole ollut enää mitään ongelmia auton kanssa, ennen teki sattumanvaraisesti vikavaloilmoituksien kasan ja DNA-kytkin tippui pois pelistä ym. ja huolto nollaili vain vikakoodit, ja eikun odottamaan, jos asia toistuisi. Saksassa teki saman, ensin toki yrittämättäkään lähteä käyntiin, jonka jälkeen vihdoin releet meni vaihtoon ja nyt lähtee käymään eikä ole muutoinkaan oireillut. Muutoin autoon on vaihdettu toinen umpio, koska kääntyvät ajovalot sekoilivat, hieman eri oireilla minulla ja Raudan Giuliassa ilmeni valo-ongelma, jonka jälkeen molemmilla vaihtui huollossa toinen umpio ja ongelma poistui. Sitten toki ne perushommat eli ovien lukitusnapit, takaluukun istuvuus ja polttoainetankin luukun irvistely, joista kaikki on nykyään indeksissä. Penkkien kanssa elää varsin hyvin, vaikka kyllä Velocen penkit ottaisin mieluummin, lähinnä jatkettavan reisituen takia.
Laitetaan nyt samalla pari kuvaakin, kun tuli jotain kirjoiteltua pitkästä aikaa.
Kuva
Kuva
Kuva

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Macela »

On taas sellasia paikkoja että morjes ja Giuliakin kyllä upea!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Makeita nuo vuoristokuvat!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Hienoja kuvia.

En oo omani aplarii tai sen olemattomuutta vielä ees tutkinu ku sataa kokoajan mutta yleisesti vaan totesin että ihan joka merkissä aplari on vakiovaruste. hyvä jos se on ees pienempi alfassa

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Kävin lauantaina tyyppäämässä kiisseli-Q2-Giuliaa.
Dieselistä nousee jo ajatustasolla vähän oksennuksen makua suuhun (ihmiskorvalle kelpaamaton kolina ja hirvittävä haju tankatessa), mutta ainoastaan sillä hetkellä, kun kauppias kiskaisi kattilan tulille minun seistässeni auton vieressä, tuli ainoa epätoivon hetki. Muuten ajaessa tuota abominaalista voimalaitetta ei edes hoksannut. Rengasääni peitti tupaöljyn palamisprosessin äänet lähes totaalisesti.
Laatikko pelasi hallikylmänä mielestäni paremmin kuin aiemmin ajamassani bensavehkeessä. Ehdin ajella ehkä vartin, tiukasta aikataulusta johtuen, mutta päällimmäisin asia, eli äänimaailman vertailu, tuli tehtyä.

Ei paha. Ja hintaakin melkein 10k vähemmän kuin bensakoneella.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko kenelläkään tietoa millainen ketju bensa-Giulioissa on? Eli onko samanlainen kuin esim. 159:ssä ja voi valmistua vaihtamaan sitä yhtä usein kuin hihnaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jmi kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa millainen ketju bensa-Giulioissa on? Eli onko samanlainen kuin esim. 159:ssä ja voi valmistua vaihtamaan sitä yhtä usein kuin hihnaa.
60tkm:n rajapyykki omalla ohitettu, eli ei tarvi vaihtaa yhtä usein kuin Busson/TS:n hihnoja. Ei mitään tietoa millainen ketju mutta katotaan pääseekö sillä yli 100tkm ja miten paljon :lol:

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Eiköhän nää 1.4 MA:t ja T-Jetitkin vaadi uutta hihnaa 60tkm välein. Silti muchos parempi kuin ketju. Ketju bad. Hihna good.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
80tkm täällä, still going strong. Ilmoitettu 120tkm/4v ni sillä mennään...

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kettinkejä ... vertaa Kuva
tähän Giulian systeemiin Kuva ...

Maastopyörän kettinki taas valittu :roll: ... öljynvaihdoista riippuen arvotaan 100-150 tkm:n ketjun vaihtoväli. En ajaisi ainakaan 30 tkm samoilla ölpillä.
Valmistaja ilmeisesti sama kuin 159, Brera, Spider- bensoilla... Borg-Warner.
Arvokkaan näköinen systeemi.... tuolla lisää.

https://www.borgwarner.com/newsroom/pre ... ing-system
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Sinun kutsusi. Muistan (voin kyllä muistaa väärinkin) palstalla nähneeni kuvan hihnasta, joka vaihdettiin oleellisesti ripeämmällä vaihtovälillä ja ei ollut ihan terveen näköinen enää. Mutta voihan ne kestää. Onpa omastakin vaihdettu hihna myöhässä 82tkm/6v. Mutta siis valmistajan mielipide (huoltokirja) on että vaihtoväli 120tkm/4v? Siis hihnan, ei auton. Melkoista. Mulla ei sellasta Bemaria ole ollut että sen _ketju_ ois tota kestänyt. :roll:

EDIT: ^Tuon näköisiä ketjuja on muillakin valmistajilla nähty. Bring back hihnat, pentele...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

lerppu kirjoitti:^^Sinun kutsusi. Muistan (voin kyllä muistaa väärinkin) palstalla nähneeni kuvan hihnasta, joka vaihdettiin oleellisesti ripeämmällä vaihtovälillä ja ei ollut ihan terveen näköinen enää. Mutta voihan ne kestää. Onpa omastakin vaihdettu hihna myöhässä 82tkm/6v. Mutta siis valmistajan mielipide (huoltokirja) on että vaihtoväli 120tkm/4v? Siis hihnan, ei auton. Melkoista. Mulla ei sellasta Bemaria ole ollut että sen _ketju_ ois tota kestänyt. :roll:

EDIT: ^Tuon näköisiä ketjuja on muillakin valmistajilla nähty. Bring back hihnat, pentele...
Tuo riippuu ihan vuosimallista, että mitä on arvottu. Ja siitä, miltä merkkihuollolta kysyy yms....

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Onhan tuo vanha tuplaketju vakuuttava, mutta rehellisesti sanoen vähän yliampuvan oloinen kun ei sitä yksittäistäkään ketjua tartte tehdä päin sanonkomämitä. Ei tuo Giulian ketju kuvassa näytä sen kummemmalta kuin esim. N53:n ketju, joka ei vielä 251tkm kohdalla rahise (30+tkm övv:llä btw) - eikä sen kummemmalta, kuin Saabin B202:n ketju, joka tuli vaihdettua 330tkm kohdalla kansirempan yhteydessä ihan vaan koska se oli siinä kätevästi käsillä - tai B204:n ketju, jota jäi paikoilleen 357tkm kansirempassa.

Ei se venttiilikoneisto nyt kuitenkaan mikään maailman ihmeellisin kalusto ole kaipaamansa voiman puolesta, niin jos vaan kiristimet ja voitelu on toteutettu järkevästi ja ketju mitoitettu edes tontille, niin ei se 200-300tkm mikään ihmeellinen tavoite ole. Maailma on pullollaan kestäviä yksiketjutoteutuksia ja kun jopa saksalaiset ovat saaneet niitä taas tehtyä kestäviksi, niin ehkä myös BW on kunnostautunut aiempien virheiden jälkeen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ tykkään yliampuvasta --> lue bulletproof-mitoitettu kestämään koko auton ( suomalaisenkin 15-20 v ja n. 300-500 tkm) ) elinkaaren.
Mutta kun ekonomit nykyään määräävät nämä jutut Alfallakin.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei yliampuva varsinaisesti väärin ole, mutta sen toisen ketjun, tuplarattaiden jne kustannus kun kertautuu autojen lukumäärän mukaan, niin on ihan Alfan etu että niitä ekonomeja on siellä laskemassa että ei kannata järjettömyyksiin mennä, osaltaan sen ansiosta merkki on vielä hengissä. Toki aiemmasta on toivottavasti otettu sen verran pakkia, että vähän lisätty mitoitusta. Ketjuhan tuon kuvan mukaan Giuliassa on muuten rakenteeltaan sama kuin 3.2JTS:n alaketju ja ne GM:n päivitetyt yläketjut, jotka tiettävästi helpottavat Holden-V6:n jakopään kestävyyttä ihan pirusti (ja jotka eivät Alfalle koskaan päätyneet...).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ toivotaan noin. Potentiaalisia käytetyn Giulian ja Stelvion ostajia tämä seikka kiinnostaa voimalinjassa.
Muuten ZF:n kasilovinen taitaa kestää hyvin kilometrejä ja aikaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tietysti tiheät hihnanvaihdot esim. 156:ssa ovat harmillisia, mutta niitä noudattamalla moottori toimii.
Jos ketjulle ei ilmoiteta vaihtotarvetta niin kyllä sen silloin pitäisi kestää myös.
Toivottavasti tällä saralla Italiassa on otettu opiksi. Asia kiinnostaa kovasti, koska tulevaisuudessa tulen Giulian tai Stelvion ostamaan.

Muistaakseni 159:n tullessa markkinoille oltiin tyytyväisiä että hihnanvaihtoa 156:n tyyliin ei enää ole.
Monenlaista harmia niistä ketjuista/kiristimistä kuitenkin on ollut.

KimmoKo
Viestit: 199
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Onhan tämä kummaks mennyt 2000 luvulla kun aikaisemmin ketju oli vahvuus ja hihna kone huono. Nyt ketju kone on huonompi ja hihna rulettaa.

Fombe
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Touko 2016, 11:44
Car(s): Alfa Romeo 156 Sw 2.5 V6 1998

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Fombe »

Osaisiko joku sanoa käyvätkö Alfa 159:n vanteet, 18" (eli varmaan 225 molemmat)
-> Alfan Giuliaan? pulttijako näyttäisi olevan sama kuitenkin molemmissa.

Monessa paikassa ovat tarjonneet esim 225/18" eteen ja taakse leveämmät (esim 255) /18"
vai tarvitseeko ostaa uudet kumit vanteille?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Kyllä niissä specsit on kutakuinkin samat kuin osassa giulian 17 ja 18" vanteissa. Eli käy mutta onhan staggered setup tavallaan se oikea jollaisena osa 18" ja 19" giulian vakiovanteista myydään. Eli käy mutta miltä näyttää ni se on oma juttu.

TurboArtturi
Viestit: 71
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): Alfa Romeo 75 1.8 Turbo 1986.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Onko havaintoa mistä löytyy ulkolämpötilan näyttö ? Vai unohtuiko se kompassia asennettaessa...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

TurboArtturi kirjoitti:Onko havaintoa mistä löytyy ulkolämpötilan näyttö ? Vai unohtuiko se kompassia asennettaessa...
keskeltä mittaristoa lcd-näytöstä ainakin löytyy :roll:

TurboArtturi
Viestit: 71
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): Alfa Romeo 75 1.8 Turbo 1986.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Kiitos tiedosta. Pittää ottaa musta paksu kirja tarkasteluun.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

TurboArtturi kirjoitti:Kiitos tiedosta. Pittää ottaa musta paksu kirja tarkasteluun.
riittävän monta kertaa kun painelet ajotietokoneen nappia niin löytynee lämpömittari.

Vastaa Viestiin