Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Macela
Viestit: 2618
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Macela »

FinPat kirjoitti:Ei nyt vielä nuolaista koska ei ole tipahtanut mutta kysytään nyt kuitenkin raadilta mitkä vanteet sopisivat parhaiten Stelvioon? 1/4 pussihousuna yleensä mallisarjan rajuimman vekottimen räväkimmät OEM vanteet ovat olleet suosikkeja autossa kuin autossa mutta Stelvio QV:n photoshopilla venytetyt ja vanutetut 20" teledialit ovat ehkä hieman overkill. Varsinkin alle 330mm jarrulevyjen kanssa.
Taitaa vanteet autoineen olla jo lukittuna mutta tässä on Quadrifoglion vanteet kaks litrasessa ilman photoshop -venytyksiä ja imo näyttää kyllä hyvältä

Kuva

Tuosta autosta lisää kuvia: https://www.prinsalfa.nl/aanbod/alfa-ro ... um-nieuwst

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Ovathan nuo QV:n kiekot räväkät mutta jos silmä ei pahasti erehdy niin tässä taitaa olla joku "Iso Punainen Jarru"-optio?

Kuva

Oman auton mukana tulevat 5-puolaiset taitavat päästä talvirengasvanteiksi kun näyttävät helpommin puhtaana pidettävältä mallilta. Kesäksi sitten jotain hieman terävämpää ulkonäköä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11176
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mites ihan nämä:

Kuva

Tuossa 2017 valikoimaa:

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Hevosen kengät voisivat olla hienot!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11176
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Ääni hevosenkengille ja peukkua biilille.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja V6 »

Best Driver’s Car Contender: 2018 Alfa Romeo Stelvio Q4 Quadrifoglio
0-60 mph 3.3
varttimaili 11,8

https://www.motortrendondemand.com/deta ... _bhfr3k9p/
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

AAW
Viestit: 1035
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja AAW »

Oli pakko kokeilla miten klassikko sopii Stelvion alle. Väärä offset ja pulttijako joten joutui vaan näin ilmassa sovittelee.
Liitteet
StelvioFutura.jpg
StelvioFutura.jpg (62.08 KiB) Katsottu 11280 kertaa

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Toimiiko muuten jäsen AAWilla ilmanlämpömittari oikein Stelviossa?

AAW
Viestit: 1035
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja AAW »

Stelviossa toimii oikein. 166:sen mittari on yleensä tähän aikaan vuodesta vähän näyttänyt mitä sattuu kun menee kosteutta sivupeilin sisään ja mittarin anturi antaa vääränlaisen vastuksen.

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Minulla on kuskin puolen peilin kuori vaihdettu jossakin vaiheessa ja se istu ihan täysin. Olisikohan siinä pohjimmainen syy?

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Pitää etsiä valikoista optio että autoa käynnistettäessä tallissa parkkitutkat eivät huuda suoraa huutoa. Vaikka talli on suomalaisen mittapuun mukaan tilava niin Stelvio saa klaustrofobisen kohtauksen kun etupään kaikki anturit havaitsevat esteitä lähellään.

AAW
Viestit: 1035
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja AAW »

Toinen Xenoni jäi sitten jumiin, liikkuu kyllä sivuittain mutta ei ylös alas. Kävin Arita Espoossa näyttämässä ja uusi lamppu meni tilaukseen. Eka kokemus huollosta positiivinen. Takuuasiana menee joten ei ongelmia senkään suhteen.

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Aritalla pitää itsekin käydä. Lista muutaman kuukauden ja vajaan 10 000km kohdalla:
- Kuskin puolen lampunpesuri ampui itsensä irti
- Valot sammuivat kerran ajossa, toipui uudelleen käynnistyksen jälkeen
- Ulkolämpötilan mittari näyttää väärin
- Kuljettajan puolen ulkopeilin kuori huonosti asennettu ja väärän värinen

Avatar
TeroPee
Viestit: 1502
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja TeroPee »


Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja karila »

Tänään koeajettu 280 hv bensa Stelvio. Olipa pettymys ajo-ominaisuudet. Ei lähelläkään Giuliaa. Kesärenkaatkin alla, mutta aika kiikku, eikä ohjauskaan niin tarkka kuin Giuliassa.
- Kari

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

karila kirjoitti: Tänään koeajettu 280 hv bensa Stelvio. Olipa pettymys ajo-ominaisuudet. Ei lähelläkään Giuliaa. Kesärenkaatkin alla, mutta aika kiikku, eikä ohjauskaan niin tarkka kuin Giuliassa.
Nyt pitää tarkistaa onko referenssi 952 vai 105 Giulia? ;)

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja karila »

FinPat kirjoitti:
karila kirjoitti: Tänään koeajettu 280 hv bensa Stelvio. Olipa pettymys ajo-ominaisuudet. Ei lähelläkään Giuliaa. Kesärenkaatkin alla, mutta aika kiikku, eikä ohjauskaan niin tarkka kuin Giuliassa.
Nyt pitää tarkistaa onko referenssi 952 vai 105 Giulia? ;)
Juu, kyllä referenssi on 952. 105 ohjaus häviää niukasti Stelviolle ;)

Mutta itse asiaan vielä: netistä lukemieni koeajoraporttien perusteella odotukset olivat korkealla, mutta alas tipahdettiin ekan 500 metrin ajon jälkeen. Ajomoodi oli dynamiitti, joten tiukkaa piti olla, mutta oli yllättävän runsasta kallistelua jo kaupunkikäännöksissä kadunkulmissa saatikka isommilla nopeuksilla. Samaten ohjaustuntuma oli, kuin tyttären Giuliettan normimoodilla. Suuntavakavuus oli selvästi huonompi motarilla kuin 5 bemulla, joten pohjamudissa oltiin...Olin aivan äimän käkenä. Väärät renkaat( uudenäköiset kesäkumit) tai jotain muutako ? Veloce Giulian ajo-ominaisuudet ovat ihan eri planeetalta, imho.
- Kari

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

karila kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
karila kirjoitti: Tänään koeajettu 280 hv bensa Stelvio. Olipa pettymys ajo-ominaisuudet. Ei lähelläkään Giuliaa. Kesärenkaatkin alla, mutta aika kiikku, eikä ohjauskaan niin tarkka kuin Giuliassa.
Nyt pitää tarkistaa onko referenssi 952 vai 105 Giulia? ;)
Juu, kyllä referenssi on 952. 105 ohjaus häviää niukasti Stelviolle ;)

Mutta itse asiaan vielä: netistä lukemieni koeajoraporttien perusteella odotukset olivat korkealla, mutta alas tipahdettiin ekan 500 metrin ajon jälkeen. Ajomoodi oli dynamiitti, joten tiukkaa piti olla, mutta oli yllättävän runsasta kallistelua jo kaupunkikäännöksissä kadunkulmissa saatikka isommilla nopeuksilla. Samaten ohjaustuntuma oli, kuin tyttären Giuliettan normimoodilla. Suuntavakavuus oli selvästi huonompi motarilla kuin 5 bemulla, joten pohjamudissa oltiin...Olin aivan äimän käkenä. Väärät renkaat( uudenäköiset kesäkumit) tai jotain muutako ? Veloce Giulian ajo-ominaisuudet ovat ihan eri planeetalta, imho.
Möhkö on möhkö eikä sille mitään voi.

Dynamic Mode ei paljoa auta kallisteluun jos autossa ei ole Active Suspension -pakettia jonka erottaa auton sisällä siitä iskunvaimentimen kuvasta DNA kiertokytkimen keskellä.

Nyt pitää kysyä myös 5-sarjan referenssiä sillä olen ajanut moottoritietä F10 sarjalaisella ja Stelviolla useasti aivan peräjälkeen ja pidän kyllä Stelviota suuntavakaampana. Korin liikkeet ovat möhkössä luonnollisesti laajempia mutta BMW:t ovat viritetty odottamaan koko ajan kuljettajan ohjeita kulkeakseen suoraan. BMW:n näkemys Ultimate Driving Machine -kokemuksesta, uskoisin.

Jos haluaa että auto kulkee suoraan ja vakaasti moottoritiellä niin suosittelen koeajamaan Jagge XF AWD:nä. Siihen verrattuna Giulia on mato. Jos taas haluaa mikroauton kilvissä niin Lotus Elise. Siitä askel auton suuntaan niin vastaan tulee esim. Porsche Cayman. Ja niin edelleen.

Anyway, on hyvä että markkinoilla on tarjolla erilaisia vaihtoehtoja niin jokainen löytää sopivan kompromissin omiin tarpeisiinsa.

Nyt lähden ulkoiluttamaan Spideriä niin Bussokin saa hieman happea!

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja karila »

Möhkö on möhkö eikä sille mitään voi.

Dynamic Mode ei paljoa auta kallisteluun jos autossa ei ole Active Suspension -pakettia jonka erottaa auton sisällä siitä iskunvaimentimen kuvasta DNA kiertokytkimen keskellä.

Nyt pitää kysyä myös 5-sarjan referenssiä sillä olen ajanut moottoritietä F10 sarjalaisella ja Stelviolla useasti aivan peräjälkeen ja pidän kyllä Stelviota suuntavakaampana. Korin liikkeet ovat möhkössä luonnollisesti laajempia mutta BMW:t ovat viritetty odottamaan koko ajan kuljettajan ohjeita kulkeakseen suoraan. BMW:n näkemys Ultimate Driving Machine -kokemuksesta, uskoisin.

Jos haluaa että auto kulkee suoraan ja vakaasti moottoritiellä niin suosittelen koeajamaan Jagge XF AWD:nä. Siihen verrattuna Giulia on mato. Jos taas haluaa mikroauton kilvissä niin Lotus Elise. Siitä askel auton suuntaan niin vastaan tulee esim. Porsche Cayman. Ja niin edelleen.

Anyway, on hyvä että markkinoilla on tarjolla erilaisia vaihtoehtoja niin jokainen löytää sopivan kompromissin omiin tarpeisiinsa.

Nyt lähden ulkoiluttamaan Spideriä niin Bussokin saa hieman happea!
Juu, painopiste on korkeammalla, ymmärrän ja se on varmaan pääsyy. Onkohan Stelvion iskarit/jousitus eri kuin Giulian, on varmaan...
5 bemun referenssi on G30.

No, minä en selvästikään ole suv-mies, tuolille nousu jo huimaa, joten parempi ajaa persus lähempänä maata.
Niin, awd XF tuli myös koeajettua kuukausi sitten, mutta meni ajo piloille kun XF oli nastarenkailla, eikä ollut peltoreita mukana, järkyttävä meteli. No se siitäkin. Veloce Giulian ajoin muuten hakka9 nastoilla ja naama hymyssä kurvailin silti 1,5 tuntia :)
Siispä summa summarum: olen Giulia mies, tarkemmin Giulia Veloce, vaimonkin mielestä olen turhan nopea välillä ... :lol:
- Kari

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

karila kirjoitti: 5 bemun referenssi on G30.
G30 on kyllä hieno ja hiljainen peli.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ei kyllä tuo koeajorapsa oikein heijastele omaa Stelviokokemusta, jonka rankkaan edelleen normaalin Giulian yläpuolelle. Ettei tuossa olisi jotain täysin väärää rengastusta tai jotain? Ainoastaan Veloce Giulia nelivetona oli omasta mielestäni yhtä napakka ja hyvä kuin Stelvio, mutta muuten Stelvion ajotuntuma oli reilusti parempi. Tai sitten ne on näitä äitiä ja tyttäriä.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja karila »

Shuttle kirjoitti:Ei kyllä tuo koeajorapsa oikein heijastele omaa Stelviokokemusta, jonka rankkaan edelleen normaalin Giulian yläpuolelle. Ettei tuossa olisi jotain täysin väärää rengastusta tai jotain? Ainoastaan Veloce Giulia nelivetona oli omasta mielestäni yhtä napakka ja hyvä kuin Stelvio, mutta muuten Stelvion ajotuntuma oli reilusti parempi. Tai sitten ne on näitä äitiä ja tyttäriä.
Giulia Veloce 4-vetoa nimenomaan vertasin koeajojeni perusteella samokoneiseen Stelvioon (280 hv ) ja ero oli hämmästyttävän suuri. Pitäisi ajaa toista Stelviota vielä tarkistuksen vuoksi.
- Kari

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

karila kirjoitti: Giulia Veloce 4-vetoa nimenomaan vertasin koeajojeni perusteella samokoneiseen Stelvioon (280 hv ) ja ero oli hämmästyttävän suuri. Pitäisi ajaa toista Stelviota vielä tarkistuksen vuoksi.
Poikkea joskus Luolavuoren suunnalla niin tehdään tieteellistä Alfojen ristiinkoeajoa (916, 952, 949, 105 nyt ainakin..).

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Itsekään en pitänyt Stelviosta, vaikka ennakko-odotusten perusteella piti olla erinomainen ajettava. Ei noista korkeammista laivoista saa samanlaisia ajettavia kuin matalista. Liikaa löllymistä ja tunnottomuutta, väittäköön kuka mitä tahansa. Jos Stelvio on parempi kuin mikä tahansa Giulia niin silloin on miehessä vikaa :mrgreen:

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Ipi »

^ Täysin samaa mieltä :)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4269
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Rauta kirjoitti:Itsekään en pitänyt Stelviosta, vaikka ennakko-odotusten perusteella piti olla erinomainen ajettava. Ei noista korkeammista laivoista saa samanlaisia ajettavia kuin matalista. Liikaa löllymistä ja tunnottomuutta, väittäköön kuka mitä tahansa. Jos Stelvio on parempi kuin mikä tahansa Giulia niin silloin on miehessä vikaa :mrgreen:
Itselleni kävi niin, että Stelvio oli ennakko-odotuksiin nähden erittäin hyvä ajettava, ja jos meillä olisi
vielä jälkikasvua kotona niin kokonaisuus menisi ohi heittäen Giuliasta. Juuliahan on käytännössä tiloiltaan
kuin neliovinen coupe. Hintalappu ja saatavuus vaikutti myös omaan valintaan, onhan Juulia reilusti halvempi.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja V6 »

Espoo Aritalla näköjään Q malli luovutuksessa.. onkohan foorumilaisia?.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja karila »

FinPat kirjoitti:
karila kirjoitti: Giulia Veloce 4-vetoa nimenomaan vertasin koeajojeni perusteella samokoneiseen Stelvioon (280 hv ) ja ero oli hämmästyttävän suuri. Pitäisi ajaa toista Stelviota vielä tarkistuksen vuoksi.
Poikkea joskus Luolavuoren suunnalla niin tehdään tieteellistä Alfojen ristiinkoeajoa (916, 952, 949, 105 nyt ainakin..).
Juu, voishan sitä poiketa, hyvinkin tuttua seutua meikäläiselle, luolakin :)
- Kari

Avatar
Cotzy
Viestit: 801
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Olen ajanut itse neljää eri Stelviota. Aika herkkä rengastukselle, erilainen käytökseltään 18, 19 ja 20 tuuman pyörillä.

Mutta jos jämäkämpää kaipaat kokeilla, suosittelen kokeilemaan Espoon Metro-Auton 280 hv Stelviota säädettävällä iskunvaimennuksella.
Itselleni siinä oli paras alusta, mutta turhan ärhäkkäät penkit kylkiluille. Valitsin lopulta itseni ja vaimon mielestä parhaimmalta tuntuvilla jakkaroilla.

Cotzy

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja karila »

Cotzy kirjoitti:Olen ajanut itse neljää eri Stelviota. Aika herkkä rengastukselle, erilainen käytökseltään 18, 19 ja 20 tuuman pyörillä.

Mutta jos jämäkämpää kaipaat kokeilla, suosittelen kokeilemaan Espoon Metro-Auton 280 hv Stelviota säädettävällä iskunvaimennuksella.
Itselleni siinä oli paras alusta, mutta turhan ärhäkkäät penkit kylkiluille. Valitsin lopulta itseni ja vaimon mielestä parhaimmalta tuntuvilla jakkaroilla.

Cotzy
Ok, siis näissä on eroja. Juu , hesassa tulee kohta muutenkin käytyä.
- Kari

Avatar
Cotzy
Viestit: 801
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Yksi kåytånnön juttu koskien Stelvion First Edition -paketin sisältöä Ruotsissa ja Suomessa.
Ne ovat hieman erilaisia, sillä Suomessa First Edition Stelviot toimitettiin paremmin varusteltuina 20 tuuman vanteilla ja maalatuilla jarrusatuloilla. Ruotsin First Editionit tuli 19 tuuman hevosenkengillä ja maalaamattomilla jarrusatuloilla.

Selvisi, kun soittelin omistushistorian läpi etsien toisia vanteita. Ei löytynyt, oli vain yhdet alla olleet pyörät. Joten ohessa kuva Stelviostani Ruotsin orkkis 19 tuuman hevosenkengillä.

Ei harmita, sillä itse pidän enemmän noista 19 tuuman hevosenkengistä ja hieman korkeammasta rengasprofiilista.
Piti vain kesärenkaissa mennä samalla vannekoolla ja ensiasennuskumeilla, jotta voin vaihtaa vanteet ristiin syksyllä.
20 tuumaiset orkkis First Edition vanteet olivat kovin suolaisen hintaiset varaosana.

Cotzy
Liitteet
Stelvio_3_2019.jpg
Stelvio_3_2019.jpg (175.07 KiB) Katsottu 9232 kertaa

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

karila kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:Ei kyllä tuo koeajorapsa oikein heijastele omaa Stelviokokemusta, jonka rankkaan edelleen normaalin Giulian yläpuolelle. Ettei tuossa olisi jotain täysin väärää rengastusta tai jotain? Ainoastaan Veloce Giulia nelivetona oli omasta mielestäni yhtä napakka ja hyvä kuin Stelvio, mutta muuten Stelvion ajotuntuma oli reilusti parempi. Tai sitten ne on näitä äitiä ja tyttäriä.
Giulia Veloce 4-vetoa nimenomaan vertasin koeajojeni perusteella samokoneiseen Stelvioon (280 hv ) ja ero oli hämmästyttävän suuri. Pitäisi ajaa toista Stelviota vielä tarkistuksen vuoksi.
No siinäpä se. Veloce neliveto on mielestäni ihan eri maailmsta, kuin tavan Giulia josta en vaan ole kyennyt tykkäämään. Vähän oli itsellä aikoinaan vaikeuksia myöntää, että Stelvio tuntuu paremmalta kuin Giulia, mutta neliveto muutti tilanteen normiksi.

Avatar
Cotzy
Viestit: 801
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Kun Stelvion alustan rakenneratkaisuja ja niiden suojauksia katselee, on yksi asia tullut selväksi. Ruostesuojaus tarttee tehdä ennen ensi lokakuuta ja Suomen rannikolla tehtävää jokatalvista suolahiekkapuhallusta. Sen verran vilkkuu paneeleihin ystävällisesti tehdyista aukoista pelkkä pohjamaali, että ruostumisen alkupisteet on helposti kartoitettu.

Onko joku tehnyt Stelviolleen tämän armollisen toimenpiteen?
Voitko suositella jonkun ruostesuojaamon toimintaa ruostesuojauksessa?

Cotzy

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Stelvio kiinnostaisi kovasti seuraavaksi autoksi, mutta nykyään olen alkanut karsastamaan dieseliä kun ei sitä ajoa niin paljoa tule kuitenkaan. Mihinkä teillä on todellinen kulutus asettunut bensa-Stelvioissa?
Abarth 500 Esseesse

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti: Voitko suositella jonkun ruostesuojaamon toimintaa ruostesuojauksessa?
Cotzy
Sama kysymys täällä.

Avatar
Cotzy
Viestit: 801
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

m.sa kirjoitti:Stelvio kiinnostaisi kovasti seuraavaksi autoksi, mutta nykyään olen alkanut karsastamaan dieseliä kun ei sitä ajoa niin paljoa tule kuitenkaan. Mihinkä teillä on todellinen kulutus asettunut bensa-Stelvioissa?
Reilun kolmen käyttökuukauden ja 6000 km perusteella 280 hv GME bensakoneella Stelvion keskikulutus on asettunut sinne 9.2 +/- 1.5 litraa/100 km tasolle bensapumpulla tankkauksen yhteydessä laskettuna.
Ajosta kaksi kolmannesta on ollut 30-60 km/h nopeusalueella kaupungissa ja taajama-alueella, yksi kolmannes 80-120 km/h aluella maantiellä ja moottoritiellä. Kolmannes kitkoilla talvella ja kaksi kolmannesta kesärenkailla keväisemmissä keleissä.

Mikä on ollut positiivinen yllätys, että Stelvio menee tarvittaessa matka-ajossa isoimmalla vaihteella ja pintakaasulla vakkarilla ajettaessa 5.5 l/100 km kulutuksella. Ihan pelkästään maantieajossa keskikulutus on ollut 7.0 +/- 1.5 l/100 km tasossa. Noi Stelvion päästöluokituslukemat ovat ihan todellisia ja saavutettavia. Joskaan ei kaikista realistisimpia :).

Vähemmän yllätyksenä tuli, että tempoilevassa (lue dynaamisessa) kaupunki- ja mutkapätkäajossa ollaan taasen siellä 12-15 l/100 km tasossa, jos innostuu isommasti syöttämään.

Olen noissa kolmepyttyisissä turbobensakoneissa törmännyt karstoittumiseen ja puhdin häviämiseen 95E10:tä käytettäessä. Joten ihan suorituskyvyn ja toiminnan varmistamiseksi olen ottanut joka kolmannen tankillisen 98E5:ttä. Korkeamman viritysasteen turbot ei vaan tykkää kovasti 95E10:stä.

Cotzy

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

m.sa kirjoitti:Stelvio kiinnostaisi kovasti seuraavaksi autoksi, mutta nykyään olen alkanut karsastamaan dieseliä kun ei sitä ajoa niin paljoa tule kuitenkaan. Mihinkä teillä on todellinen kulutus asettunut bensa-Stelvioissa?
Vastaan väärin eli 2.2 dieselin reilu 30tkm rupeama 6.3L/100km ajotietokoneen mukaan. Olisiko todellinen sitten jotain 6.5 - 7.0L/100km nurkilla? Suurimmaksi osaksi moottoritietä tasanopeussäätimellä.

Ja toinen väärä vastaus eli Rouvan edellinen auto oli 2015 mallinen X1/E84 245hp 2.0L bensaturbo joka itseasiassa painoi muutaman kilon enemmän kuin Stelvio. Rouvalla on raskaanpuoleinen kaasujalka ja auto oli pääsääntöisesti kaupunkiajossa jolloin keskikulutukseksi tuli 12-13L/100km.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kiitoksia vastauksista. Ei vaikuta lainkaan pahalta meidän käyttöä ajatellen. Meillä on nykyisin Outback 2.5 bensa (2016). Sillä pääsee kesäisin meidän seka-ajossa sellaiseen 7,5-8l/100km, ja talvella menee helposti litra tai pari enemmän. Onhan sekin jatkuva neliveto ja automaattivaihteinen, tosin cvt. Suorituskyky ei ole kuitenkaan likimainkaan Stelvion tasolla niin se on vähän laittanut epäilyttämään että kuinka paljon soppa Alfalle maistuisi.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Jiitee
Viestit: 4269
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

m.sa kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Ei vaikuta lainkaan pahalta meidän käyttöä ajatellen. Meillä on nykyisin Outback 2.5 bensa (2016). Sillä pääsee kesäisin meidän seka-ajossa sellaiseen 7,5-8l/100km, ja talvella menee helposti litra tai pari enemmän. Onhan sekin jatkuva neliveto ja automaattivaihteinen, tosin cvt. Suorituskyky ei ole kuitenkaan likimainkaan Stelvion tasolla niin se on vähän laittanut epäilyttämään että kuinka paljon soppa Alfalle maistuisi.
Moro

Hiukan enemmän kuin Outbackki kyllä Stelvio vienee... vrt.
1000 km:n koeajo Saksassa ( ed. sivu ) , itseäni lainaten.

"Mahtava auto ja DNA-asennossa D kulutus oli n. 12 litraa sadalla, N:lla noin kymppi. Vaimo sanoi, että on tää paljon
parempi kuin Giulia.... "

Giuliakin omassa käytössä vie tietysti paljon enemmän kuin normikulutus ( oliko 5,9 l/100 km yhdistetty).
N- asennossa lähes aina( tai reessä loppuaika :wink: ) niin keskikulutusta kevyemmälle ja aerommalle takavetoiselle
saan kyllä noin 7 litraa sadalle... yksi tankillinen vain mennyt 6,8 l/100 km.

Jos oikein kevyellä kaasujalalla A:lla ajelee niin kai Stelviolla pääsee 8-9 litraan sadalla. Mutta on se sen arvoista
näillä peleillä. Auris -Sw:n 35 tkm:n keskikulutus on meillä ollut noin 5 litraa sadalle, mutta fiilis on, että tällä mennään paikasta A paikkaan B. Alfalla jo itse matka on fiiliselämys.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Cotzy
Viestit: 801
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Itselle positiivista Stelvion käyttökuluissa on ollut se, että menee tarvittaessa rauhallisen puoleisessa matka-ajossa vakkarilla todellakin yllättävän pienellä 6-7 l/100 km.
Ja huoltopaketit ovat jopa halpoja verrattuna aiempiin plug-in -kulkineisiin.

Dynaaminen kaupunkiajo ja herkuttelu D-asennoissa käsivaihteilla vaatii tietty veronsa, mutta kulutuksen vaihteluväli on vain noin kaksinkertainen verrattuna aiempaan Outlander PHEViin :o:.
Outlander PHEVillä meni 0.5 - 13 l/100 km ja vaihteluväli n. 25-kertainen. Eikä kulutusskaalan yläpää ei todellakaan tuntunut nautittavalta, päinvastoin.
PHEV-autofilosofian onnentunteet ovat tosin hyvin eri asioissa, kuin Stelviolla.

Aina ei voi eikä pidä voittaa, mutta olen ollut tyytyväinen olemalla rehellinen itselleni ja palaamalla Stelviolla takaisin siihen itselle autoilussa nautittavimpaan asiaan, kuskin tunteeseen ajoneuvon hallinnasta.
Nykyään ajoneuvotekniikan trendi näyttää valitettavasti useimmiten olevan, että ajoneuvon tarvitsisi hallita kuskia tai tehdä kaikista pelkästään matkustajia :(.

Cotzy

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti: Itselle positiivista Stelvion käyttökuluissa on ollut se, että menee tarvittaessa rauhallisen puoleisessa matka-ajossa vakkarilla todellakin yllättävän pienellä 6-7 l/100 km.
No, hemmetti! Onko sitä tullut valittua väärä kone möhköön kun minulla dieselin kanssa menee vahvasti maantiepainotteisessa vakkarivetoisessa ajossa kulutus samaan haarukkaan. Toisaalta minulla meni kyllä 280hp automaatti-neliveto-bensa-bemarilla jossa pieni coupe-kori samalla ajoprofiililla 7.9L / 100km noin 100tkm matkalla.

Avatar
Cotzy
Viestit: 801
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Omilla 20 +/- 2 tkm vuosiajomäärillä bensa oli selkeä ykkösvaihtoehto. Ja Alfaan nyt tuntuu sopivan enemmän iloisemmin kiertävä voimanlähde.
Dieseliä en ole edes kokeillut Stelviossa. Ehkä pitäisi joskus.

Olen ollut vähän sitä mieltä, että dieseli sopii paremmin vain yli 2 tonnin kulkupeleille. Oma aivojumi, jota voisi yrittää myös purkaa :).

Cotzy

FinPat
Viestit: 7174
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti: Olen ollut vähän sitä mieltä, että dieseli sopii paremmin vain yli 2 tonnin kulkupeleille.
No, ei se Stelvio kovin kauas tuosta maagisesta rajasta jää...

AAW
Viestit: 1035
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja AAW »

Meneehän Stelvio Diesel 5,4 litralla jos rauhallista maantieajoa ajelee. Mulla keskikulutus 25tkm on 6,27 L. Kun Spritmonitorista katsoo bensaversion kulutusta niin näyttäisi menevän noin 8,5l paikkeilla parhaimmat.

Avatar
Cotzy
Viestit: 801
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Ruostesuojausaika varattu Stelviolle Liedon ruoste-estosta.

Vainion Pertti oli teettänyt QV Giuliaansa ruostesuojauksen Salossa ja suojauskin näytti QV:ssa hyvältä Bellassa.
Salo on vähän kaukana useamman päivän projektille, joten kävin katsomassa Liedossa ja Raisiossa Finikor-liikkeet.

Liedon yrittäjä on vanhempi konkari ja kovasti automiehiä. Heitti heti pihassa selälleen Stelvion alle katsomaan alustan ja helmojen rakenteita.
Ja katsomaan onko tarpeeksi vedenpoistoreikiä, ettei tartte porailla koteloihin. Oli reiät tarjolla valmiiksi suojaukseen koteloissa ja ovien ja luukkujen helmoissa.
Ja näytti työ alla olevista uusista autoista miltä homma näyttää suojamuovien irrotuksen jälkeen.
Stelvio oli uusi tuttavuus, mutta eksoottisempi kalusto on tuttua, kuten pelti-Tesla.

Joten kun hinta-arvio oli sopivan kokoinen verrattuna puhelintarjouksiin, vien Stelvion Lietoon kolmeksi päiväksi elokuun alkupuolella.

Cotzy

Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ruostesuojauksessa jos missä liikkuu huithapeleita yrittäjiä. Enemmän olen tainnut nähdä ”ihan sama”-asenteella tehtyjä, kuin kunnolla tehtyjä. Halvimpia tarjouksia tuskin kannattaa edes harkita, koska hyvin helppo näkyy olevan tehdä suojaus vain näkyville osille, ja jättää esim. pohjamuovien peittämät alueet tekemättä. Kunnollisessa suojauksessa pohjasta ja pyöräkoteloista puretaan kaikki esteenä olevat osat pois. Se vie aikansa, eli maksaa, mutta vain sillä tavalla tehty suojaus ei ole rahan heittämistä huijareille. Hyvin työnsä tekevä suojaamo on asia, joka kannattaa jakaa muidenkin kanssa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Cotzy
Viestit: 801
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Joo, kolmen päivän urakka tiedossa, joten maksaahan se työmäärä jonkin verran.
Kun ei ole vielä kauheasti alustaa hiekkasuolalla puhallettu, noi suojamuovien ruuvit pitäisi aueta sujuvasti. Ja mennä myös takaisin paikalleen.

Aikamoinen kasa oli työn alla olleesta Mersusta irrotettu suojamuoveja ennenkuin oli pohjasta metallirakenteet paljaina. Odottamassa vuoroa käsittelyyn oli uusi VPK:n paloauto.
Otan kuvia miltä jälki näyttää.

Cotzy

Avatar
Cotzy
Viestit: 801
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Ruostesuojaus Stelvioon tehty.

Ekana päivänä riisuttiin kaikki suojamuovit alustasta ja helmoista ja käsiteltiin kotelot, ovet ja luukut sisäpuolelta.

Ohessa pari kuvaa etuapurungosta, vasemmasta etulokarista ja vasemmasta takalokarista suojamuovien poiston jälkeen. Huolimatta hieman vaillinaisesta pintamaalauksesta palkkien ja kotelojen pinnoilla, pintaruostetta ei ollut vielä muodostunut pinnoille 20 käyttökuukauden ja 20 tkm jälkeen. Joten pintojen esivalmisteluun riitti tiepölyjen huolellinen puhdistus.

Etuapurungon kinnityspisteiden lähellä ja takalokasuojien yläpuolella oli mielenkiintoisia koloja ja ontelorakenteita, joissa ruoste pääsisi varmasti muhimaan pohjamaalin hävittyä maailman tuuliin. Noista en ikävä kyllä saanut ymmärrettävää kuvaa.
Mutta ihan mielenkiintoista tutkailla rakenteita ja ratkaisuja suojamuovien alla. Itsestä runsas rosterin, alumiinin ja hiilikuidun käyttö alustan komponenteissa ainakin antoi vakuuttavan kuvan suunnittelusta.

Cotzy
Liitteet
Etuapurunko.jpg
Etuapurunko.jpg (149.02 KiB) Katsottu 7680 kertaa
Etuvasen_nakuna.jpg
Etuvasen_nakuna.jpg (135.73 KiB) Katsottu 7680 kertaa
Takavasen_nakuna.jpg
Takavasen_nakuna.jpg (145.53 KiB) Katsottu 7680 kertaa

Avatar
Cotzy
Viestit: 801
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Ruostesuojauksen toisena päivän käsiteltiin alustan näkyävät pinnat. Kolmantena laitettiin kaikki suojamuovit takaisin kiinni ja putsattiin auto päällisin puolin.

Myös konepeitto, ovet ja peräluukku käsiteltiin sisäpuolelta suoja-aineella.

Ikävä kyllä en ehtinyt katsomaan välitulosta ennen suojamuovien takaisinlaittoa.
Joten ohessa pari kuvaa suojamuovien aukoista näkyvästä lopputuloksesta.

Olen tyytyväinen lopputulokseen :lol: . En olisi onnistunut itse paremmin ja auto tuli pestynä takaisin.

Cotzy
Liitteet
Lopputulos_etuvasen.jpg
Lopputulos_etuvasen.jpg (111.92 KiB) Katsottu 7669 kertaa
Lopputulos_takavasen.jpg
Lopputulos_takavasen.jpg (133.4 KiB) Katsottu 7669 kertaa
Ovet.jpg
Ovet.jpg (127.45 KiB) Katsottu 7669 kertaa

Vastaa Viestiin