Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mulla 103kW 2.4JTD 156ssa oli 120A, joten loogiselta kuulostaisi.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Edit: meh.

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Oletteko muut törmänneet tälläiseen, jostain syystä vain talvella?

166 näyttää, että kuskin ovi ei olisi kiinni vaikka on kiinni. Sisävalot jäävät palamaan, pahimmillaan jos jäisivät yöksi niin menee akku. Olen ottanut ylimääräiset sisäpolttimot pois tämän takia.

Onko ideoita? Toimii tosiaan normaalisti kesäisin, ei ongelmia tuolloin.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Pitäisihän tuossa olla ajastin, eli valot sammuvat jonkin ajan kuluttua, mikäli ovet ovat auki.
Tuollaista oiretta ei ainakaan minulla ole vielä ilmennyt.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuulostaa vähän siltä, että kosketushärö valon ovikatkasijassa. En tiedä, missä 166:ssa se on - lukossako? Ei liene sitten kuitenkaan yhdessä lukon tunnistimen kanssa, jos ovet saa lukkoon kuitensakin?

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Tonza kirjoitti:Oletteko muut törmänneet tälläiseen, jostain syystä vain talvella?

166 näyttää, että kuskin ovi ei olisi kiinni vaikka on kiinni. Sisävalot jäävät palamaan, pahimmillaan jos jäisivät yöksi niin menee akku. Olen ottanut ylimääräiset sisäpolttimot pois tämän takia.

Onko ideoita? Toimii tosiaan normaalisti kesäisin, ei ongelmia tuolloin.
Ei ole itsellä ollut tälläista.

Oma 166 kyllä sammuttaa sisävalot jonkin ajan kuluttua ainakin takaa, edestä voi itse näppästä pois. Olen jättänyt tässä talvella muutamia kertoja ovet leväälleen kuivaamaan halliin (jostain ehkä vuotaa vettä sisälle).

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Ovet menevät kyllä lukkoon joo, mutta jos sisällä lukitsee ovet napista, menee hetkeksi "virheilmoitus" ovesta pois. Sitten hetken kuluttua se palaa takaisin... Mystisiä nämä sähköjutut. Ainakin kerran viimetalvena meni akku ja valot paloivat aamulla yön jälkeen, ei ainakaan sitten toimi aikakatkaisu. Nyt onneksi myös ledejä kaikki sisävalot.

Täytyisi vaan saada tuo ilmoitus pois kun häiritsee aina taulussa kun ajaa :twisted: saisi myös taka sisävalot takaisin paikalleen näin edelleen pimeällä ajanjaksolla... Heh.

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Mulla oli samanlaista oireilua, sain sen jotenkin ränkkäämällä toimii, siis lukkoon auki vai oliko se kiinni ja auki....
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Siellä lie mikrokytkin tunnistamassa lukkomekanismin asentoa? Kytkimen haitaksi kun pääsee kosteutta joka päätyy jäätymään, niin lopputulos oireilee juurikin kuvatun kaltaisesti. Ratkaisuna toimii yleensä mekanismin puhidistaminen ja voitelu tai rankemmin vaihto.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tänä talvena ole ihmetellyt tuon 166:n käytöstä luikkaalla. Ihan kuin takapää hakisi kokoajan luikkaalla tai ainakin ajotuntuma muuttuu levottomaksi, onko muilla ollut tuollaista vaivaa? Pitävällä pohjalla ei tuota levottomuutta ole, tosin eihän tuon suuntavakavuus 155:n tasolla ole.
En muista millaiset säätöarvot sinne taakse laitettiin viimeksi ja onhan ne voineet muuttua ja millaiset pitäisi olla, että se kulkisi vakaasti myös liukkaalla.

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Kyllä minun kappale menee ihan hakematta. Vaikka takapään kulmissa lie jotakin pielessä, takaa kuluu renkaat sisäreunasta enemmän
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuulostaa siltä, että siellä olisi jotain väljää takana. Jos kulmat siis noin muuten kunnossa. Muunmerkkisissä monesti ollut yksi pusla vaan väsynyt, joka sallii hieman sivuttaista liikettä renkaalle...
Voisko olla ihan vaan sellaista? En toki 166n alustaa tunne, niin en tiedä millainen viritys se on esim 156 tai 159 verrattuna.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JTD »

Mersun pusla?
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Narinat on vaihdettu 70 tkm sitten ja tukivarren takimmaiset sisäpuslat eli samanlainen nivelpusla kuin narina.
Jos joku pusla väljä, miksi kulkee pitävällä pinnalla hyvin, mutta luikkaalla ei?
Voihan tietty vika olla renkaissakin ja pyöräkulmia ei viime kesän jälkeen ole tarkastettu.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Liukkaalla pinnalla auraus/haritus ei kampea rengasta riittävällä voimalla välyksen takia ja luikertelee hetkittäin, kun pitoa on enempi samalla kun pitävällä pinnalla kampeamisvoima pitää renkaan autoon suhteutettuna tiukasti samassa kulmassa? Eli vaikka pitävällä ongelma olisi, se on aina vakaasti vääntöä suuntaan X, kun liukkaalla se vaihtelee X:n ja Z:n väliä.

Jos tuosta selityksestä nyt mitään älykästä saa irti... :roll:

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

VMTD kirjoitti:Tänä talvena ole ihmetellyt tuon 166:n käytöstä luikkaalla. Ihan kuin takapää hakisi kokoajan luikkaalla tai ainakin ajotuntuma muuttuu levottomaksi, onko muilla ollut tuollaista vaivaa? Pitävällä pohjalla ei tuota levottomuutta ole, tosin eihän tuon suuntavakavuus 155:n tasolla ole.
En muista millaiset säätöarvot sinne taakse laitettiin viimeksi ja onhan ne voineet muuttua ja millaiset pitäisi olla, että se kulkisi vakaasti myös liukkaalla.
Täysin samaan asiaan kiinnitin huomiota tässä parina päivänä kun omalla 166:lla ajanut suoraa tietä joka kuivaa asfalttia missä parissa kohtaa mustaa jäätä. En kyllä talvella muuten kiinnittänyt huomiota mutta tässä nyt viimesillä jäillä hieman oudolta tuntui. Kitkarenkaat itsellä.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Muistelen, että 164:ssa oli myös rauhaton takapää, jos ei laittanut ohjearvoista poikkeavia säätöjä. Yhtään en muista mitkä oli arvot, mitkä siihen tuli.
Olisko tuossa 166 mimmonen auraus takana. Luulis jos pyörät suoraan eteenpäin ei luikertele? Mulla on Nordman nastat nyt alla.

Kulki kyllä normaali talvikelillä ihan ok, mutta silloin kun asfaltti oli jäinen tuntui nuljuminen, lumipolanteella ei.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

Savo kirjoitti:166:sessani kuluu kuskin puolen takarengas sisäreunasta. Rengaskulmat on tarkastettu ja pystykallistusta ei pysty säätämään? Autoon on vaihdettu Eibach Pro Kit -jouset, jotka madaltavat 30 mm. Autoon on samalla laitettu Konin FSD iskunvaimentimet. Voisiko olla, että kuskin puolen takajousi on kuoleentunut?
Ja talvirenkaasta sisäpuolen nastat kuluneet sisään molemmista takarenkaista. Nelipyöräsuuntauksessa oli käyty ennen ekaa viestiä. Ei pitäisi olla väljää?

Oliskohan Auto Milano tai joku muu paikka Mikkeli-Helsinki-Jyväskylä tienoilla joka saisi kulmat kuntoon. Vai halpisrenkaita? No, parin vuoden päästä on kai jo vaihdettava koko auto?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Pystyyhän sen pystykallistumankin saamaan tehtaan arvoihin, kun tiputtaa apurungon alas ja irroittaa bumerangit, sitten tekee kiinnitysreiät soikeiksi, jotta saa yläpäätä ulospäin tai jos saisi alatukivarsia sisäänpäin. Alatukivarsissa on kiinnikkeet pohjaan ja niitä kait periaatteessa voisi siirtää sivusuunnassa, kun ensin tekee soikeat reiät. Itsellä nuo takapyörät on noin sentin pystysuunnassa pois ohjearvoista, eikä kyllä etupääkään ole tehtaan arvoissa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Viimeviikolla alkoi 166:n moniurahihna kitistä kylmänä, kokeilin hihnavahaa ja heti hiljeni, mutta seuraavana päivänä taas sama juttu, vaihdoin hihnan samanlaiseen Mayleen ja kitinä jatkui. Ostin Contitechin hihnan ja kiristin hieman normaalia kireämmälle, nyt vielä kitisee hieman. Laturin olen vaihtanut uuteen talvella ja samoin moniurahihnan kiristimen. Välirullat on kunnossa, mutta tehostimen pumpun hihnapyörässä on hieman välystä, olisiko se kitinän aiheuttaja? Onko kellän ollut samanmoisia oireita dieselissä?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

On ollut samaa vaivaa. Laturi,kiristin ja rullat uudehkoja myös mulla ja kampiakselin hihnapyörän vulkanointi ehjä. Vanhalla hihnalla oli ajettu n.10-15tkm ku ongelma alkoi ja lopulta oli sellainen ettei hiljentynyt ollenkaan vaan pieni kitkutus jatkui vaikka ajoi 50km. Laitoin uuden hihnan ja ei oo kitissyt vielä tosin vasta 8-9tkm menty tuolla. Vanhassa hihnassa ei mitään näkyvää vikaa ja selkäpuolikin tuntui uudelta/kitkaiselta. Tais olla sekä uus että vanha hihna skf:n tekemiä. Tasaisesti mennyt n.hihna vuoteen. Onneks ei oo kalliita. Oon kiristänyt tehtaan ohjeen mukaan sekä kokeillut muitakin kireyksiä kun oire tullut muttei oo auttanut. Hihnan kun vaihtaa niin on taas hetken hiljaa.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Näinköhän mulla tuo tehostimen pumppu aiheuttaa tuon äänen, jos hieman klappia, nyt hihna on kyllä aika äänetön. Olen ajanut autolla nyt reilu 90 tkm ja viime syksynä vaihdoin hihnan, kun meni kivi väliin ja irtosi kaksi uraa hihnasta. Aiemmin hihna ollut täysin äänetön.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Viimeisinkin hihna alkoi pitää kitinää, joten otin kampiakselin hihnapyörän irti ja kun kolautti sitä pöytään kuului pieni heläys. Uusi oli ollut ostettuna, joten vaihdoin sen ja nyt kolmena aamuna hihna on ollut täysin äänetön, joten vika saattoi olla tuossa hihnapyörässä.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

Tää on nyt oikeesti tyhmä. vm. 2000 3.0 on muutaman kerran sammunut ajosta. Käynnistyy uudelleen, ruiskunvalo palaa ja sammuu uudestaan kun painaa kaasua kierrosten ylittäessä 2000. Muutaman minuutin päästä käynnistyy normaalisti, ruiskun valo on sammunut ja auto toimii normaalisti. Onko arvauksia/tietoa remontin laajuudesta?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ei jaksaisi könytä auton alle, varsinkaan kun ei ole työntömittaa.

2.0TS etupakoputken halkaisija? Pitäisi uusi joustopala hankkia ja tuo tieto helpottaisi hankintaa. :oops:

köysti
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Touko 2009, 16:31
Car(s): Giulia 2.2 AT8 Super ex Renault Talisman, AR 166 2.5V6 03
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja köysti »

poisto

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

jeQQ kirjoitti:Ei jaksaisi könytä auton alle, varsinkaan kun ei ole työntömittaa.

2.0TS etupakoputken halkaisija? Pitäisi uusi joustopala hankkia ja tuo tieto helpottaisi hankintaa. :oops:
Ilman paitaa mittasin ja nokkosia tai kusiaisia oli alla! Muillekin tiedoksi, 2,5' näytti olevan jouston kohdalla.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mikä on 166:n 20v. dieselin öljyn laatusuositus? Onko sama kuin 10v. koneissa?

Avatar
RiQ
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja RiQ »

^"Synthetic-based engine oils, grade SAE 5W-40 FIAT 9.55535-M2 qualification: SELENIA WR" sanoo ohjekirja.

Mulla olisi tarpeettomana 5 litran kannu em. Seleniaa...

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^Tähän vaihtoon ei ehdi, mutta voin sen joskus käydä hakemassa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Voiko latausvirta 13.8 V aiheuttaa vikatiloja abs/vdc järjestelmään? U1706 koodia pukkaa.
Toisen puhaltimen relevikaa ilmoittaa P0480 se tuskin on kiinni virrasta vaan puhallin on melko jäykkä kun siipeä pyörittää käsin.
Onko kellään 16 tuuman orkkisvanteita jotka sopivat isojen jarrujen kanssa ilman navan levitystä.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

VMTD kirjoitti:Onko kellään 16 tuuman orkkisvanteita jotka sopivat isojen jarrujen kanssa ilman navan levitystä.
En tiedä kuinka eroaa kun on 281mm, 308mm ja 310mm jarrut.

Itsellä taitaa olla nuo 308mm ja niihin ainakin sopii 16" orkkisvanteet ilman navan levitystä.
Kuva

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mulla on tuossa 10v, dieselissä orkkis puhelinkiekot, mutta ne ottaa satulan sivuun kiinni, elikä offset on eri isojarruisille vanteille. Tuon 20v. dieselin mukana tuli viisireikäiset vanteet ja mukana kasa spachereita.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Noita 16" puhelinkiekkoja on 6,5" sekä 7" leveinä.

E: kävin tsekkaamassa tallissa, "7J x 16" lukee noissa mun omissa. Oisko sulla sitten nuo 6,5"?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Varmaan just nuo kapeammat.

kamarko
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Elo 2018, 20:55
Car(s): Alfa Romeo 166 2,5 V6 2000

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja kamarko »

Käyttöauton etsintä alkoi niistä tavallisista merkeistä. Ääh..tylsää. Pikkuhiljaa haku lipsui Lancia, vanhat Lexukset, MG, Jagge ja yhä arveluttavampaan suuntaan. Päädyin punaiseen Alfa 166 2,5 V6 24V rek no JLS-92. Ja nyt se tyhmä kysymys; onko tämä tuttu kenellekään? Mittarissa 260000km, käytön jäljet näkyy. Luin palstan läpi ja vaikuttaa siltä, että mielenkiintoinen malli ominaisuuksineen sekä oikkuineen tuli hankittua. Jos muistoja tulee mieleen niin kerro toki...

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ei ole tuttu auto, mutta onnittelut hankinnasta. 166 on kiva auto ajaa, etenkin kun koneena on V6 8)
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alfissimo kirjoitti:https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/8951952

Kävin katsomassa vahvoissa osto-/vaihtoaikeissa ja puhelimessa oli periaatteessa puhuttu hintakin kohdalleen, kunhan autot puheiden mukaiset. No ei ollut. Sen verran oli jo iltahämärä ja heti koeajolle lähtiessä huomasin, että ajovalot pimeänä ja pysäkille tutkimaan. Jälkiasennetut xenonit ja pimeyden syy mysteeri, eikä siinä pysäkillä pidemmälle toimittanut kaivella. Olkoon syynä vaikka sulake tai muuta helppoa, mutta toimimattomien valojen takia ehdotin vähän korjausriskiä hinnasta pois. Ei sopinut, kun ainahan vanhassa autossa voi olla jotain laittoa. Toki voi, mutta oletan silti valojen toimivan ja valojen toimimattomuuden olisi myös voinut mainita jo puhelimessa.

Minä siis tunnustan olevani tuo myyntitekstiin lisätty vikoja etsivä "Alfakerhon puheenjohtaja...". Kerrotaanpa vikoja sitten muillekin, kun löytyihän niitä.

Nyt ilmeisesti toimimaan saatujen ajojalojen lisäksi nopealla tutkinnalla ja muutaman sadan metrin koeajolla puutelistalle pääsi:
- vaihdekeppi jumii sivusuunnassa, eikä kakkonen mennyt sisään ilman tähtäämistä.
- kuskin penkin pehmusteet lysyssä ja penkki "kova".
- n. puolet mittarivaloista pimeänä.
- ainakin vasen helma irvistää ja vasen takasauma vahvassa ruosteen alussa helman yläpuolelta. Mitä lie kivaa alla.
- takavalot sumeat.

Tasapuolisuuden nimessä unohdin itse mainita puhelimessa moottorin löysän ylätuen, joka tosin on vain vaihtamatta ja olisi toki kuulunut kauppaan mukaan. Hieman vuotava pakoputki ja toimimaton kuskin ikkuna oli jo kauppapuheissa mukana.
Kyseistä autoa kävin vuosi takaperin ylläolevalla menestyksellä ostamassa. Ylläolevasta listasta puuttui mainita, että (muistaakseni) ilmastoinnin putket vasemman sivumuovin alla oli öljyiset.

Vuoden sisällä vaihtanut omistajaa pariin kertaan ja olisi kieltämättä mielenkiintoista tietää, onko siellä ollut jotain sellaista, joka ei pikaisella tutkimisella ole löytynyt, mutta on saanut laittamaan auton myyntiin. Pieniä puutteita laskematta oli kuitenkin ihan yleisehjän oloinen auto pikaisella tutkailulla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

kamarko
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Elo 2018, 20:55
Car(s): Alfa Romeo 166 2,5 V6 2000

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja kamarko »

Vikoja on korjattu siitä kun kävit kaupoilla. Ruostetta on vasemmalla takana. Otin helmamuovin irti niin tunkintuki olikin melkein irti ruostunut. Ei ole laittamaton paikka mutta....
Mittarivalot toimii. Kuskin penkki edelleen turhan pehmeä.
Suhteellisen kulahtanut maalipinta lienee karkotti loputkin ostaja kandidaatit ja niinpä se päätyi minulle. Tuon ikäisessähän saa riskejä koko hinnan edestä, joten tässä tapauksessa niitä on varsin vähän.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

mikä on normi 166 3.0 V6 24v sportronicin ajokorkeus?

Asia liittyy siihen, että hankin AVK:lta pintapeltivammaisen 166:n ja nyt sitä ei meinaa saada kilpiin etuakselin liian suuren Camberin takia... Eli arvoja ei saa "vihreälle". Ohjearvo 0,44 astetta ja autosta löytyy 1,48 tasaisesti molemmin puolin. Löysin suuntauslapun autosta jossa arvot juuri ennen kolaria ja ovat käytännössä ihan samat sekä camberin että muiden arvojen osalta.

Toive olisi siis että jouset on kuoleentuneet ja siksi camberit pielessä, mitään säätöähän ei ole muuta kuin auraukselle. Tuntuisi hölmöltä reikiäkään surrata isommiksi korissa että saa camberit ohjearvoihin (tämä oli korjaamon "ratkaisu".

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Miten mulla olis mielikuva että jossain korjausoppaan syövereissä olisi ollut että etu camberia säädetään muuttamalla alatukivarren etupuslan alle tulevien holkkien paksuutta. Taaemman puslan reiät tais olla valmiiksi melko reilut joten säätö voisi hyvinkin onnistua tuota kautta.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Caijo-Romeo kirjoitti:Miten mulla olis mielikuva että jossain korjausoppaan syövereissä olisi ollut että etu camberia säädetään muuttamalla alatukivarren etupuslan alle tulevien holkkien paksuutta. Taaemman puslan reiät tais olla valmiiksi melko reilut joten säätö voisi hyvinkin onnistua tuota kautta.
tuohan olis mielenkiintoinen juttu, pitääpä tutkia. Muuten menee taas hankalaksi...

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Oisko kellään ollut moista vaivaa. etummainen kattovalo ei syty. Ei nappuloista eikä ovea avatessa. Takakattovalot syttyy ovi avatessa. En löytänyt etuvalolle erillistä sulaketta. Mitatessa liittimen yhteen nastaan tulee 4-5v.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kuulostaa huonolta kontaktilta. Mittaa polttimon yli vaikuttava jännite ehjän poltitmon kanssa ja ilman sitä. Taitaa ilman tulla tuo jäännösjänö ja polttimo kiinni tipahtaa nollille.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

^^^
img044.jpg
img044.jpg (45.45 KiB) Katsottu 10454 kertaa
Jos camber on edessä tuota luokkaa, makaa auto kuoleentuneiden jousien päällä. Tuossa tiedotteessa on mittausohje korkeuden tarkastamiseksi, ja jossa annetut kulmat pitävät kutinsa.
Siis 3,0 V6 CA -92 +/-5 mm jos ei näy kuvasta?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Nuo camberit on mullakin aika pielessä, alunperin väliholkit etupään kiinnityksissä 13,8 mm ja nyt prikoilla viety niin lähelle apurunkoa kuin mahdollista, mutta camberit keltaisen ja punaisen rajoilla. Mikäli haluaa vielä lähemmäs pitää tukivarren valukulmia hieman viistää, jotta saa vielä vähennettyä prikkoja. Jouset ei mitenkään kuoleentuneilta ainakaan näytä.
Uusikeulaisessa näyttäisi olevan kanssa aika pielessä ja siihen on juuri etujouset vaihdettu, mutta silti aika matalalla keula.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ei näytä kuoleentuneilta jouset mullakaan mutta tuon Sepon laittaman ohjeen mukaan auto kulkee n. 40mm liian matalalla.... ei muuta kuin jousia siis tilaukseen :?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Täytyy vissiin itsekin mittailla korkeuksia, mutta tuossa sinisessä on uudet etujouset ja silti aika matalalla, sekä camberin pielessä ainakin silmämääräisesti. Vihreeseen voiskin laittaa uudet vieterit eteen ja vaihtaa vanhat takajouset, koska uusilla jousilla perä alempana kuin vanhoilla. Noiden jousien pituudessa ja langan paksuudessa on hieman eroja ainakin autodocin sivuilla.
Miten tuon 20v, dieselin nokka-akselin kohdistusmerkki, pyörästä löytyy, mutta en löytänyt sille vastinetta, 10 v.koneessa on sel ä merkki. Jos jotain parannusta niin ei tarvitse nokkapyörää irroittaa vesipumpun vaihtoon.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

VMTD kirjoitti: Miten tuon 20v, dieselin nokka-akselin kohdistusmerkki, pyörästä löytyy, mutta en löytänyt sille vastinetta, 10 v.koneessa on sel ä merkki. Jos jotain parannusta niin ei tarvitse nokkapyörää irroittaa vesipumpun vaihtoon.
Mahtoi olla moniventtiilikoneessa niin että ainoastaan pyörissä ja hihnassa on merkit? On vuosia kun viimeksi JTDm koneen jakopään tein niin en varmaksi muista. Lukitustyökalut on olemassa sekä nokille että kampuralle mutta ne ei mahtaneet olla välttämättömät?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kampiakselin lukitusrauta on, jos sama kuin 10v., mutta täytyy sitten tehdä merkit nokka-akselin hihnapyörälle tai lukita se muutoin.

Vastaa Viestiin