Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

mattijus kirjoitti:
TeroPee kirjoitti: Näyttää Ottoauto.de mukaan olevan kolmen tonnin molemmin puolin.
willez kirjoitti: Autovero on 300€/v.
Aita ja aidanseiväs :lol:

300 eurolla olisin jo Tallinnanlautassa, 3k vähän turhan hapokas minun lompakolle.

Ainakin työväenluokan hybridissä B -asento tarkoittaa moottorijarrutuksen maksimoimista, eikä Suomessa liene juuri syitä moisen asennon käyttämiseen. D:llä saa kerättyä enemmän sähköä, kun polttomoottoria ei käytetä jarrutuksissa.
Näin itsekin luin inttervepistä, mutta selvästi rajummin koittaa vedellä sähköllä mun mielestä :o: Sitä ihmettelinkin.... Sitten kun ruudulla menee battery oranssille,käynnistää kutosen pellin alla ja kulutus-seuranta näytöstä näkee, että sähköä on kulunut rajusti.

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Itse toin 4 vuotta sitten Rx 400h:n Itävallasta tuliaisina. 7000 käteishinta. Meinasin käyttöautoksi itselle kun piti olla laadukas. Verot oli silloin muistaakseni 2800 tai jotain sinnepäin.

Auto oli vajaa 200 tkm ajettu, ruosteeton ja täysillä varusteilla. Mutta... Laadullisesti paskin mitä olen omistanut.

3. kerta kun käytin kattoluukkua, jumahti auki. Ei ollut muuten ihan helppo sulkea. Vaijerit rispaantuneet, tyyppivika. YouTube täynnä tarinaa tästä. Takalasinpyyhkimen moottori hajosi, en kunnostanut. Peruutuskamera hajosi, löysin eBaysta käytetyn. Takajarrusatulat meni uusiksi. Xenonien ballastit pimenivät, uudet Kiinasta. Kolme viikkoa parkeilla ajellen. Jäähdytin kävi vuotamaan päädystä, Pietarin merkkihuollossa sain 100 eurolla sunnuntaina tarvike jäähdyttimen.

Viimeinen niitti oli kojetaulussa "check hybrid system" varoitusvalo. Merkkihuollossa löysivät vettä boksista, "kuulemma" ensimmäinen kerta. Tästä huollosta maksoin 400 ja samantien toiselle puolelle tietä vaihtamaan paskaläjä W211 Mersuun V6 bensakoneella.

Kesällä paikallisajossa Lexukselle pääsee 8 litralla, tien päällä menee kymppi. Talvella kun oli pakkasta, bensakone oli käynnissä koko ajan ja kulutukset 12-14 satasella. Laaduttomimmat 15 tkm mitä olen autolla kokenut. Olihan niitä pikkuvikojakin vielä mutta ei halua muistella enää.

Viimeinen Toyota ikinä ainakin mulle.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Riccardo kirjoitti:Viimeinen Toyota ikinä ainakin mulle.
Tähän kohti olisi Like-nappula hyvä, mutta kun sellaista ei ole, niin pakko hoitaa se näin kommentilla.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eihän tuo nyt mitenkään poikkeuksellista ole noinkin käytetylle autolle. Toyotan luottomaine on perustunut erityisesti kahteen asiaan: Pätevään huolto-organisaatioon ja pyrkimykseen käyttää käytössä kestäviksi havaittuja osia ja rakenteita. Jälkimmäinen on johtanut siihen, että ominaisuuksiltaan autot ei ole olleet ihan uudenaikaisia ja muutenkaan luokkakärkeä. Tojotisti on kuitenkin voinut luottaa siihen, että Avensis kitisee ja rämisee 300tkm ajettuna ihan kuin uutenakin. Esimerkiksi alustarakenne voidaan tehdä pitkäikäiseksi kaikilta osin, mutta mukavuuteen vaikuttavat pehmeämmät puslat ei sellaiseen sovi. Samoin kun lisätään varusteita, lisätään myös vikakohteita. Kun on lähdetty käyttämään uudempiaikaisia ja paremmin eurooppalaiseen makuun sopivia ratkaisuja, on tultu myös tavallisemmaksi kuolevaiseksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

mutt kirjoitti:Eihän tuo nyt mitenkään poikkeuksellista ole noinkin käytetylle autolle. Toyotan luottomaine on perustunut erityisesti kahteen asiaan: Pätevään huolto-organisaatioon ja pyrkimykseen käyttää käytössä kestäviksi havaittuja osia ja rakenteita. Jälkimmäinen on johtanut siihen, että ominaisuuksiltaan autot ei ole olleet ihan uudenaikaisia ja muutenkaan luokkakärkeä. Tojotisti on kuitenkin voinut luottaa siihen, että Avensis kitisee ja rämisee 300tkm ajettuna ihan kuin uutenakin. Esimerkiksi alustarakenne voidaan tehdä pitkäikäiseksi kaikilta osin, mutta mukavuuteen vaikuttavat pehmeämmät puslat ei sellaiseen sovi. Samoin kun lisätään varusteita, lisätään myös vikakohteita. Kun on lähdetty käyttämään uudempiaikaisia ja paremmin eurooppalaiseen makuun sopivia ratkaisuja, on tultu myös tavallisemmaksi kuolevaiseksi.
Juuri näin. Sitten lisäksi vielä aidot Made in Japan- mallit ovat harventuneet kovasti... mm. 2000-luvun alun Camryt lienevät vielä kovassa iskussa ... mm. tämä yksilö kestänee saman verran käyttöä lisää kuin Afrikkaan menevät Hiacet ...
https://www.nettiauto.com/toyota/camry/9795810 ... varma valinta jos huoletonta automaattia on hankkimassa vaikka pk-seudun nurkkapyöritykseen tai muuten välille kilometreille ...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Lexukseni oli Made on Japan. Kuinkakohan paskoja nuo Turkintekeleet on kun "aitojapsi" näytti laatunsa.

Toyotasta muuten hajoaa aina vaihteisto viimeistään 250 tkm ajettuna. Kaikki -06/-11 Rav4'set on vaihteistovikaisia. Samoin petti loota henkilökuntaani kuuluvan kaverin -96 Corollasta aikoinaan 250 tkm ajettuna. Viime kesänä firmani pihalle työnnettiin lähistölle vaihteistonsa hajottanut Land Cruiser.

Talvella näin monta uusikoppaista Rav4'sta hinurin lavalla. Enemmän kuin mitään muuta yksittäistä autoa.

Onhan ne vanhat Toyotat varmaan hyviä koska niillä ei ole karvahatut ajelleet kuin sen 60 tkm 15 vuoden aikana.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Kiva Toyotakin herättää tunteita :wink: ... nekin on yksilöitä, ja sulle on sattunut käytetty paska Lexus.
Asia selvä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Riccardo kirjoitti: Toyotasta muuten hajoaa aina vaihteisto viimeistään 250 tkm ajettuna. Kaikki -06/-11 Rav4'set on vaihteistovikaisia. Samoin petti loota henkilökuntaani kuuluvan kaverin -96 Corollasta aikoinaan 250 tkm ajettuna. Viime kesänä firmani pihalle työnnettiin lähistölle vaihteistonsa hajottanut Land Cruiser.
Rakkaiden vanhempieni Corollasta (pirssi taisi olla joku 2005 tms. mallinen, ei ollut harmaa) porsi vaihdeaski myös.
VMP

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja A Bart »

155156 kirjoitti:
Riccardo kirjoitti:Viimeinen Toyota ikinä ainakin mulle.
Tähän kohti olisi Like-nappula hyvä, mutta kun sellaista ei ole, niin pakko hoitaa se näin kommentilla.
Mulle oli viimeinen tojota se hiace joka oksensi töistä tullessa, onneksi vasta parkeeratessani sitä rivarin katokseen, kuulansa ulos simpukasta.

Lievästi olin hetken hämilläni (rattihan siis pyöri vaikka 50 kierrosta jos jaksaa vaan pyöritellä) kuskinpenkillä ja mietiskelin vartti sitten ohiteltuja rekkoja.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Suomalaista ilmastoa ja käyttöä 1/4 miljoonaa kilometriä nähnyt vaihteisto on enemmänkin kestänyt sinne asti. Ihan ok suoritus. Se on toki sitten käyttöauton loppu se, harrasteautot pidetään hengissä yli fataalienkin sattumusten.
Toisaalla jo kirjoitinkin että kaikki autot hajoavat. Hajoamisen hetki ja paikka autossa on kiinni siitä missä kohtaa toimitusketjua on säästetty eniten.
- Jos hajoaa fataalisti ennen 10 vuoden ikää tai 200 000 ajokilometriä, niin sitten voidaan miettiä että mahtoiko olla liian halpaa osaa tai laadunvalvonnan pettämistä jossain kohtaa. Varsinkin jos kohtalotovereita punkeaa esiin.

Toyotan bashing-rinkiin on itselläkin houkutus hypätä, kun aikoinaan hajosi Celica 140tkm ajettuna pahasti. Pelastin tuolloin, mutta suhteemme kärsi kolauksen. Ei silti mitenkään erityisen poikkeuksellista autojen maailmassa, oli tapahtumahetkellä ikääkin jo 7 vuotta kulkineella. Hieman anteeksiantamattoman puolella - mutta vain jos ottaa merkin maineen tosissaan.

Nyt hulluutta ilmoilla sen verran, että jos olisi paikkaa harrasteautolle ja rahaa mokoman ylläpitoon, hakisin tämän (pahoittelut puritaanisille forumisteille, älkäätten klikatko linkkiä):
https://www.nettiauto.com/bmw/635/9830160

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

E28 pohjainen E24 on vieläkin ihan soiva harrastepeli.

Itselläni oli -90 luvun alussa E12 pohjainen Karmann korilla ja getrag 265/5 "dog leg" -laatikolla. Yksilöni oli harvinaisen ruosteeton mutta nämä kilpailevat kyllä ihan Alfasud-luokassa tässä suhteessa. BMW:n tekemät kai hieman jäykempiä ja vähäruosteisempia.

Anyway, lerppu, hommaa tuo ja siihen kaveriksi E31 850 Csi niin tulee seuraa F34:lle. Aidon 3.0 CS:n hankkiminen sarjaa täydentämään voi tosin tulla jo kalliiksi...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^^vaan onpa komia puimuri!

Noita tuli silloin vuonna kivi ja hakku nuorena poikana kuolattua ihan tosissaan.

Silloin olisin halunut sellaisen, mutta ei ollut varaa. Nyt olisi varaa, mutta ei halua :mrgreen:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

lerppu kirjoitti:Suomalaista ilmastoa ja käyttöä 1/4 miljoonaa kilometriä nähnyt vaihteisto on enemmänkin kestänyt sinne asti. Ihan ok suoritus.
En tue väitettä - sen verran on kolmosella tai nelosellakin alkaneita mittarilukemia tullut tutuksi ilman vaihteisto-ongelmia, väitän että ne pääosin on aika huolettomia kapistuksia. Nytkin kalustoon kuuluu yli 270tkm nähnyt F40, joka toimii kuin uutena. Eikä ihan kaikkia meikäläisen askeja ole säälitty vakiotehoilla ja -väännöillä hyssytellen, parhaimmillan kytkinakselilta on toistuvasti työnnetty sisään yli 100Nm enemmän kuin aski on speksattu kestämään (näitäkin askeja on ainakin 2, parista en ole ihan varma ylittyikö tuo +100Nm).

Vai losahtaakohan tuo penarin aski 6tkm päästä :D. Keppikonsolissa on jotain väljää, mutta itse aski toimii hienosti - mittarissa tosin onkin vasta 244tkm.
lerppu kirjoitti: - Jos hajoaa fataalisti ennen 10 vuoden ikää tai 200 000 ajokilometriä, niin sitten voidaan miettiä että mahtoiko olla liian halpaa osaa tai laadunvalvonnan pettämistä jossain kohtaa. Varsinkin jos kohtalotovereita punkeaa esiin.
Tästä olemme samaa mieltä.
lerppu kirjoitti: Nyt hulluutta ilmoilla sen verran, että jos olisi paikkaa harrasteautolle ja rahaa mokoman ylläpitoon, hakisin tämän (pahoittelut puritaanisille forumisteille, älkäätten klikatko linkkiä):
https://www.nettiauto.com/bmw/635/9830160
Osta, osta. Ylläpito on halvempaa kun tekee itse ja säästää ja kyllähän nyt paikkoja löytää, joko vuokralle tai omaksi. Ostohousut jalkaan ja matkaan! Olet ihan liian pitkään ollut ilman erillistä harrasteautoa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Hieno Demari! Skidinä noita tuli kanssa kuolattua mutta vaikka kahden polkimen käyttöjärjestelmästä tykkäänkin tuollaisen pitäisi olla kyllä kolmella... Ja alle aidot RS:t.

Tuohon kestävyyteen - siis auton. Jos 1/4 miljoonan jälkeen kamppeet jo oksentaa on vika joko tuotteessa tai asianmukaisen huollon laiminlyönnissä. Tietysti joku halpa kippo on tehtykin jo ennen sitä hajoamaan (muistuu mielee ekan sukupolven Alto johon ei ollut nokkaremmin vaihtoa edes speksattu, oletettiin että paalataan ennen sitä :mrgreen: )

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Täältäkin peukku Jeesuscoupelle. Jos nyt olisin hommaamassa harrasteautoa niin tuollainen olisi kärkiehdokkaita, tosin mieluummin kolmella polkimella varustettuna.

Ja noitten laitteiden kestosta; Mielestäni vaihteisto, jonka normaali kestoikä on kakssataa-jotain tuhatta, kuuluu luokkaan sysipaska. Kyllä normaaleilla, ilman isompia suunnitteluvirheitä olevilla ja puolisäädyllisesti huolletuilla ja käytetyillä moottoreilla ja vaihteistoilla usein nelosella tai vähintään kolmosella alkavia kilometrejä ajellaan. Ajettaisiin ehkä enemmänkin mutta tyypillisesti muu auto alkaa tuossa kohtaa olla niin loppu ettei tekohengityksessä ole enää mieltä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

En tietenkään kiellä ansioituneiden moottoripäiden arvioita laadukkaiden osien kestävyydestä.
- Ajattelin asiaa valmistajan näkökulmasta. Lienee selvää että kestävä osa on laadukas. Laatu maksaa aina. Jos valmistaja saa aikaan saman toiminnallisuuden vähemmän laadukkaalla osalla (halvemmalla), mutta kuitenkin riittävän kestävällä tuotteen ostajaa ajatellen, tämä osa valitaan tuotantoon. Nykyisessä kvartaalitaloudessa voi pitää pienenä ihmeenä ja markkinointiosaston imagon istutuksena että tuote kestää 10 vuotta tai 200 tkm. Ei liene autonvalmistajan edun mukaistakaan sitouttaa ostajaa tuotteeseen näin pitkäksi aikaa. Malli-iät taitavat olla puolet tuosta ja väliin kasvojenkohotus. Kukaan ei ole suunnitellut että osat kestävät 15 vuotta tai 300 tkm. Eikä kukaan ole tehtaalla huolissaan 15 vuoden kuluttua tapahtuvasta imagotappiosta 3 sukupolvea vanhalla tuotteella.

Mutta joo - samaa mieltä tietenkin sekä siitä että saisihan ne kilkkeet kestää ja hitto että ois kiva toi penari-kupee!

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Teinivuosien märkä uni oli täälläkin tuo bemari. Sittemmin maku on jalostunut muidenkin märkien unien suhteen, mutta onhan tuo hieno laite edelleen.

200tkm on käsittääkseni lukema, johon autojen kulutusosien kestoikä tähdätään. Ei ole ihan sattumaa, että monilla merkeillä tuon lukeman paikkeilla vaihdetaan alustaan läjä palikoita, ja sitten taas mennään. Kuinka pitkään, riippuu tietysti käytetyistä osista.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Hep. Mulla oli 635CSi, ostin projektina Jenkeistä. Viimeistä vuosikertaa -89. Niillä hienoilla pienillä puskureilla. Olikin projektia vähän liikaa ja sisustan osien saatavuus/hinnat yllättivät. Jos ostatte, mahdollisimman ehjä. Kulutusosat ovat puoli-ilmaisia mutta ehjä kojetaulu halkeilleen tilalle alkaa pyöriä 3 donan paikkeilla...

Myin pois viime syksynä harrastajalle kenellä oli ruosteinen varaosaraato elimenluovuttajaksi. Olihan hänellä myös E30 M3 Evoluzione... Ja 850i.... Ja...

Tekniikka kyllä pelaa maailman tappiin saakka noissa 635'issa. Siinä mielessä harrasteautojen aatelia. Itse sain vaihdossa Bemuun rahaa ja Audi A4 cabrion. Meni kesä aurinkoa otellessa ja V6-murinaa kuunnellen.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

lerppu kirjoitti:- Ajattelin asiaa valmistajan näkökulmasta. Lienee selvää että kestävä osa on laadukas. Laatu maksaa aina. Jos valmistaja saa aikaan saman toiminnallisuuden vähemmän laadukkaalla osalla (halvemmalla), mutta kuitenkin riittävän kestävällä tuotteen ostajaa ajatellen, tämä osa valitaan tuotantoon. Nykyisessä kvartaalitaloudessa voi pitää pienenä ihmeenä ja markkinointiosaston imagon istutuksena että tuote kestää 10 vuotta tai 200 tkm
Juu, niin ne tekee, se on totta. Siitä huolimatta vaihdelaatikko on yksi niitä osia, jotka jopa Suomessa kestäessään yli 200tkm tuppaa kestämään helposti sen 300-400tkm - ellei sitten sisälokari hankaa sitä puhki.
Riccardo kirjoitti:Hep. Mulla oli 635CSi, ostin projektina Jenkeistä. Viimeistä vuosikertaa -89. Niillä hienoilla pienillä puskureilla. Olikin projektia vähän liikaa
Enemmän kuin Lexuksessa? :silly:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Pääsin tänään eroon Mersusta. Sain valita suoran kaupan, ja vaihto-Audin ja cäshin välillä.
Päädyin ottamaan 2001 A4 2.0:n vaihdossa tietämättä/muistamatta tuon laitteen tekniikasta oikein mitään.
Tykkään etenkin mittaristosta, (Verraten Mersuun) mutta muutoin on suht ankea laite lähes karvalakkina.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

@Riccardo
Aika huonoa tuuria ollut :( Kyllähän se ihan selvä asia on, että nää japsit vaan kulkee menemään tuolla maantiellä. Karu käytännön fakta. Töiden ja omien kokemusten perusteella tuen väitettä (3 italiaanoa ja 3 japsia). Sanotaan, että saksalainen on nykyajan renault :)

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Riccardo kirjoitti:Hep. Mulla oli 635CSi, ostin projektina Jenkeistä. Viimeistä vuosikertaa -89. Niillä hienoilla pienillä puskureilla.
Jenkkimallin puskurit tulivatkin tutuksi lapsuusvuosien (yhdessä) suosikkielokuvassa, jossa minulle päähahmo oli pahiksen käyttämä 635CSi.
Filmin nimi oli Innerspace ja elokuvatähti oli tämännäköinen:
Liitteet
SNAPON.jpg
SNAPON.jpg (28.94 KiB) Katsottu 8673 kertaa

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Mietin vakaasti vaihtaa tuon saksalaisen hyötyajoneuvon veks ja tilalle 156 FL diisselin. 2.4 vai 1.9? Käsitin että 1.9 omistaa sen heikomman laatikon, josta työkaverilla olikin kokemusta.. ongelma vain on että noita kamalasti löydy Suomest.
Onko järkiä/ideaa hakea saksasya 04-07 mallin 2.4jtdm ku ei ne kyllä mitää maksakkaan, kuin vain sen vaivan :crazyeyes:

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

gYdEbUh kirjoitti:Pääsin tänään eroon Mersusta. Sain valita suoran kaupan, ja vaihto-Audin ja cäshin välillä.
Päädyin ottamaan 2001 A4 2.0:n vaihdossa tietämättä/muistamatta tuon laitteen tekniikasta oikein mitään.
Tykkään etenkin mittaristosta, (Verraten Mersuun) mutta muutoin on suht ankea laite lähes karvalakkina.
Hullua ottaa Audi vapaaehtoisesti. :silly:

Vaikkakin on kyllä todettava että tuo B6-kori on varsin laadukkaan maineessa ja 2.0 vapari varsin luotettava osa voimalinjaa. Puolia saattaa mennä, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Ja Audi osaa jopa kertoa vioistaan VCDS:n avulla aika hyvin tuossa ikäluokassa.

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Mulla oli tämän mallin 635. Näillä viimeisillä Jenkkipuskureilla ja helmoilla.

Ironista kyllä, vähemmän tässä oli projektia kuin Lexuksessa... :silly:

Auto oli kärsinyt Kalifornian auringosta, maalipinta, takavalojen kromikehykset (löysin muuten toisen eBaysta 40 eurolla, toista en, uusi Suomessa ja maailmalla n. 800 euroa...) kojetaulu ja muu sisusta osin. Tekniikka oli täys 10.

Pahan karman Lexuksesta meni muuten tuulilasikin halki kiveniskusta ja puhkesi syksyisenä aamuyönä takarengas Venäjällä pimeydessä...

Ja ketjuun liittyen, nykybemareihin vuoden 1995 jälkeen en enää koske. Olisi nyt myynnissä halvalla äitini E46 jakoketjuvikaisena, mahdollisesti Vanoskin.

Kun BMW'llä asioista vastasivat moottoripuolella Paul Rosche ja muotoilusta Paul Bracq, asiat olivat enemmän kuin hyvin.
Liitteet
1708012-BMW-635-CSI-beige-12.jpg
1708012-BMW-635-CSI-beige-12.jpg (244.35 KiB) Katsottu 8538 kertaa

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja kurppa »

[quote="willez"]@Riccardo
Aika huonoa tuuria ollut :( Kyllähän se ihan selvä asia on, että nää japsit vaan kulkee menemään tuolla maantiellä. Karu käytännön fakta. Töiden ja omien kokemusten perusteella tuen väitettä (3 italiaanoa ja 3 japsia). Sanotaan, että saksalainen on nykyajan renault :)[/quote]
Kysymys. Kun sulla on toi 300 metriä työmatkaa minkä kuitenkin ajat autolla( tiedän koska olet kurvannut monesti eteeni parkkipaikalta) pääseekö pelkällä sähköllä vai pärähtääkö moottorikin käymään?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Hetkinen :-D Kyl se lyä kutosen tulille ku painaa kick-downit siinä, tosin muutin juuri pois sieltä ghetosta :-D

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Riccardo kirjoitti:Rx 400h...
...
...Takajarrusatulat meni uusiksi...
Mikä niihin meni?

t. pari sataa kilometriä olen RX 400h:lla ajanut ja osan siittä viettänyt tien sivussa jarrujen takia. Muistikuva olisi että jarrusatuloita tähänkin vaihdeltiin. :)
Kuva

Futis
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Joulu 2010, 10:05
Car(s): Audi A4 x 2, Porsche 911 Turbo -88, Nxt BMW i4
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Futis »

Tuommoinen 400h oli itselläkin aikanaan. 125tkm sillä tuli mentyä. Ja jarrulevyjä tuli jokuset setit uusittua syöpymisen takia. Ei satuloita kylläkään, mutta oli tuolloin uudehko.

Ongelma noissa hybrideissä on se että jarruja ei juuri käytetä kun hidastuu generaattorilla. Samaa vaivaa vaimon hybridissä. Vaatisi varmaan enemmän polkemistä sillä hidastimella niin saisivat käyttöä kunnolla.

Mutta oli muuten kyllä juuri niin huoleton kuin Toyotasta voi odottaa. Ja yhtä mauton ja hajutonkin. Voisin kyllä harkita uudestaankin, mutta kun periaatteesta aina pitää olla eri merkki kuin aikaisemmin niin ei vaan voi :shock:

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Pitäskö olla huolissaan kun olen sortunut japanilaisen Aisinin laatikon omistajaksi, toki se on jo kertaalleen korjattu, mutta nyt pukkaa satunnaista vikakoodia.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Nuo takajarrut on japseissa kautta-aikain ollut heikkous, tosi helposti ryytyy. Toyotan huolto-ohjelmassa joka huollossa jarrut auki (15tkm/1v).

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sitä vielä varmasti helpottaa, että esim. Toyota on monen varsin rauhallisen kuljettajan valinta ja kevyissä, rauhallisissa jarrutuksissa tunnetusti takajarrut ei aina ihan täysillä työskentele.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti: Sitä vielä varmasti helpottaa, että esim. Toyota on monen varsin rauhallisen kuljettajan valinta ja kevyissä, rauhallisissa jarrutuksissa tunnetusti takajarrut ei aina ihan täysillä työskentele.
Ja "itselataavissa" hybrideissä vielä vähemmän.

rahi
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Elo 2018, 17:30
Car(s): 147

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja rahi »

Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku hyvillä varusteilla 7X halvempaan Alfa 147 1.9 JTDm 150hv 2008, jota nyt laittelen parempaan kuosiin. Onhan tuolla ajettu jo 229tkm, mutta yllättävän hyvässä kunnossa kuitenkin.

Tehty tai tulossa:

- Takapyyhkijän moottori tilattu käytettynä ebayn kautta Italiasta
- Tuulilasin vaihto varattu
- Ohjaustehostimen nesteet vaihdoin
- Vaihteistoakselin fiksaus varattu
- Ilman ja raitisilman suodattimet tilattu
- Uusi keulamerkki tilattu

Vielä pitää kunnostaa tai uusia kuskin puolen umpio, selvittää etupään kolinat, hankkia parempi ovipahvi kuskin puolelle (sisäkahva ruvella). Samoiten ovien stopparit meinaa paukahdella ja ovien sulkeminen ei ole kovin tarkkaa, eli liene pitää säädellä jotenkin niitäkin.
Viimeksi muokannut rahi, 08 Syys 2018, 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Sape »

Lievää autokuumetta ilmassa ja kohteena Saab 9-5 1.9 tid 2009. Kone on ilmeisesti sama kuin 1.9 JTDm Alfoissa? Miksi tuommoisesta kannattaisi pysyä erossa? Kyseinen yksilö on automaattilaatikolla, onko noiden automaateissa jotain ongelmia?

Mulla on sentään ollut B235E moottorinen Saabi, joten ei kai tuo huonompi pitäisi olla? :P

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, sama mylly, se 150hv 16v versio. Automaatti on Aisinin 5-vaihteinen, joka on vähän semmonen lehmänluonteinen malli ja välillä unohtaa olevansa vaihdelaatikko, jonka pitäisi vaihdellakin vaihteita, eli aika normaali sähköaivoautomaatti. Moottorin pahimmat hasardit/ikävyydet on vesipumppu ja EGR, eli samat kuin vastaavan myllyn FCA-tuotteissa. En nyt muista, että missä kaikissa versioissa oli imusarjoissa pyörreläppiä, mutta jos on niin ne toki on oma lukunsa.

Muut tyyppiviathan onkin suurinpiirtein samoja kun vanhemmissa eli sulle tuttuja, paitsi tuon SID ei enää hukkaa pikseleitä. Eikä ACC:kään, kun ei siinä paneelissa pikseleitä ole. Valot on vissiin heikommat kuin vanhemmassa keulassa.

Ai niin, miinuksena se GM:n ACC-paneeli ei mahdollista yksialuekäyttöä ollenkaan, plussana se on paljon helpompi käyttää näppituntumalla kuin vanhempi nappulaviidakko.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

^Vesipumpusta on muuten saatavilla vahvistettua mallia. Olisiko ollut jopa Motonetin valikoimissa? Työkaverilla oli aikoinaan tuollainen Saab, ja sillä oli ihan helkkaristi kaikenlaista pikkuongelmaa, joista aika moni tiesi lavettikyytiä. En muista enää mitä kaikkea, ei kuitenkaan isoja, vaan sopivan pieniä - vesi- tai öljyletkun hajoamista ja sen sellaista, ja tietysti vikakoodeja. Taisi olla jotenkin kirottu yksilö.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

rahi kirjoitti:Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...
Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Juu niin on, mutta sama kuin käytetyssä Bussossa - jos ei tiedä mitä siellä vesipumppurintamalla on, niin ei välttämättä kannata jakopäätä venyttää liian pitkään ja ottaa riskiä. En tosin tiedä tunnistaako noita ulkopuolelta, mutta eipä tuo kauhian kalliskaan huolto oikeastaan ole.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

rahi
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Elo 2018, 17:30
Car(s): 147

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja rahi »

gYdEbUh kirjoitti:
rahi kirjoitti:Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...
Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?
Ihan hyvin oli varusteita Suomessa myytäväksi malliksi jos pitää saivarrella.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

gYdEbUh kirjoitti:
rahi kirjoitti:Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...
Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?
Akustinen tuulilasi?

Edit. Nyt kun DS5, C350, 330, V60 ja Ioniq on tullut kokeiltua hybrideinä, niin valitettavasti taitaa Giulietta vaihtua Ioniq plug-in hybridiin heti kun sopiva käytetty osuu kohdalle. Uusia löytyy varastosta, mutta hinnat tuppaa olemaan vähän likaa meikäläisen lompakolle..

Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Sape »

Polforea kirjoitti:Joo, sama mylly, se 150hv 16v versio. Automaatti on Aisinin 5-vaihteinen, joka on vähän semmonen lehmänluonteinen malli ja välillä unohtaa olevansa vaihdelaatikko, jonka pitäisi vaihdellakin vaihteita, eli aika normaali sähköaivoautomaatti. Moottorin pahimmat hasardit/ikävyydet on vesipumppu ja EGR, eli samat kuin vastaavan myllyn FCA-tuotteissa. En nyt muista, että missä kaikissa versioissa oli imusarjoissa pyörreläppiä, mutta jos on niin ne toki on oma lukunsa.

Muut tyyppiviathan onkin suurinpiirtein samoja kun vanhemmissa eli sulle tuttuja, paitsi tuon SID ei enää hukkaa pikseleitä. Eikä ACC:kään, kun ei siinä paneelissa pikseleitä ole. Valot on vissiin heikommat kuin vanhemmassa keulassa.

Ai niin, miinuksena se GM:n ACC-paneeli ei mahdollista yksialuekäyttöä ollenkaan, plussana se on paljon helpompi käyttää näppituntumalla kuin vanhempi nappulaviidakko.
Eli ei mitään aivan kauheaa, tuntuu kaikissa olevan merkistä riippumatta omat "ominaisuutensa".

Katsotaan miten homma etenee.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, niinhän se tuppaa menemään, että ns. käyttöautoluokan autoissa on kaikissa joku oma kommervenkkinsä, mutta harvoissa kuitenkaan mitään ihmeellistä aikapommia. Sen vuoksi kannattaa ostaa auto josta tykkää eikä sitä, jonka naapurin Jorma tietää olevan absoluuttisesti Paras. Yhtään Jormia väheksymättä, ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

_rico kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:
rahi kirjoitti:Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...
Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?
Akustinen tuulilasi?
Voi olla että muistan nimityksen väärin, mutta kyse on jotenkin erityis äänivaimennetusta tuulilasista.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Polforea kirjoitti:^^Juu niin on, mutta sama kuin käytetyssä Bussossa - jos ei tiedä mitä siellä vesipumppurintamalla on, niin ei välttämättä kannata jakopäätä venyttää liian pitkään ja ottaa riskiä. En tosin tiedä tunnistaako noita ulkopuolelta, mutta eipä tuo kauhian kalliskaan huolto oikeastaan ole.
Silläpä tuota vinkkasinkin, ettei asialla tarvitse enää päätä vaivata ensimmäisen jakopäähuollon jälkeen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Anopille kauppakassi. Vinkkejä?

*budjetti noin 8000€.
*bensa
*automaatti
*2000-luvun auto, mitä uudenpi sen parempi
*mahdollisimman luotettava, mitään ei tehdä itse

Manuaaleista itsellä edes jotain tietoa, mutta automaattilootista ihan hukassa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

gaylord kirjoitti:Anopille kauppakassi. Vinkkejä?

*budjetti noin 8000€.
*bensa
*automaatti
*2000-luvun auto, mitä uudenpi sen parempi
*mahdollisimman luotettava, mitään ei tehdä itse

Manuaaleista itsellä edes jotain tietoa, mutta automaattilootista ihan hukassa.
Koska anopista oli kyse, niin tähän kohtaan voinee tarjota Honda Insight?
VMP

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gaylord »

^ kiitos vinkistä.

Tuollasesta evo puntosta kellää sanottavaa?

https://www.nettiauto.com/fiat/punto-ev ... ginautobil

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tonni lisää budjettiin niin tuolla irtoaa kolme vuotta vanha Mitsu Space Star. Itse autohan on kuin metallinhohtomaalattu pahvilaatikko mutta melkein uusi ja tuo CVT on käyttömukavuudeltaan paljon parempi kuin muiden pikkuautojen nyksnyks-robottiviritelmät.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »


Vastaa Viestiin