Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Yksi maailman hienoimmista harrastuksista.
Liitteet
20171206_140518.jpg
20171206_140518.jpg (118.17 KiB) Katsottu 10537 kertaa
Giulia Super -69

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Eilen aloitin treenin tähtäimessä Tahko mtb ja 40km. Pyörän selässä viimeksi Tahkolla 2015 ja voin kertoo et nyt on haitari osasto hellänä, 17km erittäin mäkistä maastoa tosin hiekkatiellä, perus konkeli 300€ prismasta ajoi hyvin asiansa :-D Lahjattomat treenaa joten jos jatkan vanhaan malliin niin seuraavan kerran sitten Tahkolla pikku darrassa :silly:
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Tahko on kiva tapahtuma. Treenimetodi on oikea koska tietähän siellä pitkälti ajetaan.
Giulia Super -69

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Aulanko-MTB ja Tahko myös omassa tähtäimessä. Ekaa kertaa. :)

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Tahko ja 60km omassakin tähtäimessä tälle kesälle. Läskillä ensimmäistä kertaa. Edellinen kerta 2014, joten intoa ajamiseen on kerinnyt kertymään. Tällä kertaa ei haittaa vaikka olisi mutavelli-keli, mutta mieluummin sitä tietysti ajelee kuivalla.

Kävin eilen läskeileen jäällä ja yllätti, että vain urilla pystyi ajamaan kun ei ole nastoja. Paksun näköinen lumikerros on niin pehmeä, että rengas tapasi jään ja sit ns. mentiin.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tämän hetkinen puuterikeli on kyllä haastava. Harvemmin ajetut polut on myös paikoin haastavia, kun rengas ei saa pitoa pohjalta vaan jää sutimaan puuterin päälle.
Giulia Super -69

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Onko forumin pyöräilijät talviunilla?

Kalusto hieman päivittynyt:

1. Ragley Bigwig 27,5+

2. Santa Cruz Bronson C 1.0
Liitteet
IMG_0747.jpeg
IMG_0747.jpeg (221.15 KiB) Katsottu 10057 kertaa
BronsonC.jpeg
BronsonC.jpeg (271.07 KiB) Katsottu 10057 kertaa

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Komeita pyöriä! Varsinkin Cruzi säväyttää aina. Vähän liian kuuma ollut maastopyöräillä viime aikoina, mutta harrastuksen kannalta onneksi hieman viileämpiä iltoja on alkanut tulla.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Onhan tässä läskillä tullut seikkailtua pitkin vuotta. Se on niin kivaa, ettei ehdi kirjoittelemaan... vai miten sitä laiskuuttaan läskikuskin pitää aina selitellä :-D

Ensi viikonloppuna olisi tyrkyllä Jämi84 Ikaalisten kylpylästä Jämin suuntaan. Onkohan tämä tapahtuma läskipyöräilijälle ns. mistään kotoisin? Pirkkaa tullut kierrettyä aiemmin ja sehän on kyllä mukava tapahtuma maantieosastolla. Leville olisi myös aikomus mennä, onko karttunut kokemuksia mitkä reitit ainakin pitäisi polkaista Tuskerilla läpi?

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Mandeprkl kirjoitti:Onko forumin pyöräilijät talviunilla?...
Juu ei. Ihan kohtuullisen paljon on tullut ajeltua viime aikoina helteistä huolimatta. Kotinurkilla suunnistettiin kesäkuussa Jukolan/Venlojen Viesti ja 20.000 suunnistajaa ovat tehneet ihan kohtuullisen määrän uusia polkuja lähiseudulle. Niitä on tullut käytyä koluamassa.

Uutta kalustoakin on kuumeisesti odoteltu saapuvaksi. Nykyisen Ibis Ripleyn tilalle on tulossa Ibis Ripmo.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Viimeiset kolme viikkoa on fillarointi saanut väistyä avovesiuinnin tieltä. Polkuja koluamaan sitten taas, kun siltä alkaa tuntua :)
Giulia Super -69

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Välilevynpullistumaa on kuntoutettu pääsiäisestä saakka, joten maastopyöräily ja varsinkin singlespeed -jyystö on ollut vähissä. Muutama lenkki vain saldona maastossa tälle kesää, sillä selän heikko lenkki ilmoittelee heti kun antaa runtua kampiin. Harkinnassa onkin takinkääntö ja siirtyminen vaihteelliseen, ehkä jopa jousitettuun maastopyörään :)
On vain pirun hankala alkaa miettimään yhtään minkäänlaista seuraajaa tuollaiselle 29er täyskuituiselle 7kg maasturille.
Alfa Romeo 155 V6 1992

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Janne kirjoitti:Välilevynpullistumaa on kuntoutettu pääsiäisestä saakka, joten maastopyöräily ja varsinkin singlespeed -jyystö on ollut vähissä. Muutama lenkki vain saldona maastossa tälle kesää, sillä selän heikko lenkki ilmoittelee heti kun antaa runtua kampiin. Harkinnassa onkin takinkääntö ja siirtyminen vaihteelliseen, ehkä jopa jousitettuun maastopyörään :)
On vain pirun hankala alkaa miettimään yhtään minkäänlaista seuraajaa tuollaiselle 29er täyskuituiselle 7kg maasturille.
Mites maastopyöräilyn jättäminen vähäksi aikaa telakalle ja siirtyminen maantiehommiin ja maantiefillarin säätäminen siten, että selän rasitus olis mahd. nolla? Helsingissä kaksi tuttua on käynyt säädättämässä fillarinsa Larun pyörässä jollain bikefit-menetelmällä (https://larunpyora.com/bikefit/). Molemmat harrastavat maantiepyöräilyä + 5000 kilometrin vuositahdilla ja ovat olleet tyytyväisiä, eli saaneet mm. selkään kohdistuvan rasituksen veks.

Ilmeisesti Oulussa Special Bike tarjoaa bike fitting -palvelua. https://www.specialbike.fi/

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Juu SB:n bikefit on tiedossa.
Fyssäri sanoi että ei myöskään suosittele maantiefillarointia, sillä siinä terävät iskut kovien renkaiden ja ajoasennon myötä ei sovellu tuolle mun vammalle. Pullistuma on siellä alimmassa nikamassa, joka vie voimat vasemmasta jalasta varpaisin saakka. Tässä nyt odotellaan syksyyn josko kuntosalitreeni auttaisi ja paketti pysyisi kasassa. Ellei pysy, niin sitten puukkoa. Parempaan suuntaan on jo kyllä menty. Selän ja vatsalihasten kiertoliike, varovaisesti suoritettuna, lisää välilevyjn aineenvaihduntaa ja täten helpottaa. Korsettia tässä siis lähinnä kait laitetaan kuntoon heh.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Portti kirjoitti:Uutta kalustoakin on kuumeisesti odoteltu saapuvaksi. Nykyisen Ibis Ripleyn tilalle on tulossa Ibis Ripmo.
Portilla on kyllä kalusto aina ns. kohdallaan. Postaahan kuvia Ripmosta, kun saapuu. Mitkä tossa on suurimmat muutokset verrattuna Ripleyhin? Keulakulma näyttää ainakin olevan hämmentävän loiva. Missähän tulee raja vastaan näiden keulakulmien kanssa.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Farina kirjoitti:... Mitkä tossa on suurimmat muutokset verrattuna Ripleyhin? Keulakulma näyttää ainakin olevan hämmentävän loiva. Missähän tulee raja vastaan näiden keulakulmien kanssa.
Ripmon pitäisi olla aika erilainen kuin Ripley. Ripleyssa joustoa takana 120 mm, edessä minulla 140 mm. Ripmossa takana 145 mm, edessä 160 mm.

Ibiskin on Ripmossa lähtenyt nykymuodin mukaiseen geometriahömpötykseen. Nykyinen Ripley on rungoltaan kohtuullisen lyhyt ja keulakulmaltaan kohtuullisen jyrkkä (minulla Ripley V1, nykyinen V3 on hieman loivemmilla kulmilla). On toiminut minun ajossani erinomaisesti ja on kaksysiksi ketterä ja hyvä pyörä suomalaiseen puunkiertoon.

Ripmon rungossa vaakaputki/reach/akseliväli on selvästi pidempi kuin Ripleyssä, tuo akseliväli on peräti 10 cm Ripleyta pidempi. Keulakulma Ripmossa on 66 astetta mikä on 3 astetta loivempi kuin Ripleyssa. Satulakulma puolestaan on jyrkentynyt 2,5 astetta. Noissa uuden muodin mukaisissa pyörissä istutaan aiempaa edempänä mm. jyrkän satulakulman vuoksi. Saapa nähdä miten tuon kanssa tulee toimeen, ihan koeajamatta tuo on ostettu kun Suomessa ei ole koeajomahdollisuuksia.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Hetken kun on ajellut loivemmalla keulakulmalla niin on ihan kauhuissaan jo pari astetta jyrkemmällä. Tuo Ragley on 65 asteen keulakulmalla ja siihen on tottunut oikein mukavasti. Ei paluuta... Cruzi vaatii taas hieman totuttelua mutta siitä taisi tulla ikuisuusprojekti muutenkin.

Ostin Cruzin vikoineen päivineen koska luulin saavani halvalla. Seissyt pari vuotta ajamattomana navetassa. Nyt on uusittu lähes jokainen laakeri, jarrut, rissapyörät, renkaat sekä päivitetty ohjaamoa hieman. Ja nythän se on iskarihuollossakin varmuuden vuoksi ja samalla vaihdetaan napojen laakerit. Tuolla rahalla mitä tuo on tullut maksamaan olisi todellakin saanut uuden alumiinisen postimyynti täysjouston.. Mutta.. Harrastetaan...

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Meikällä kääntyi takki fatbike pohdinnoissa ja varaukseen meni 2019 Farley 9.6. Toimitus syys-loka-marraskuussa - koska sitten vapaa pyörä on Pyörä Suvalan tilaamista tarjolla. Viimeistään marraskuussa kuitenkin. Hinta oli kohdillaan ja perusspeksit ok. Kyllähän tuohonkin joutuu miettimään heti alkuunsa osien vaihtoa. Putkiosat vaihtuu Thomsonin Elite-osiin, penkki SLR:ään ja jarruja vielä mietin että pärjääkö Sramin level-t versioilla. Renkaat pitää litkuttaa heti. Noilla palikoiden vaihdoilla luulis kilon verran putoavan painoa pyörästä. Kuitukiekkojen ja NX Eaglen päivitys on sitten myöhempää tulevaisuutta.
Toinen vaihtoehto oli viime viikolla julkistettu 2019 jäykkäkeulainen Dude 8.0. Jotenkin viehätyin kuitenkin 27,5 rengaskokoon ja Farleyn sinkulaoptioon, vaikka vaihteilla sen kanssa on tarkotus ainakin alkuun ajella.
Paljonhan noita männä vuosien kuitu farleytä on menny halkeamisten vuoksi takuuseen, mutta Trekin takuut pelaa kuulemma hyvin ja tilalle on tullut jopa vastaavia 9.8 runkosettejä. Runko taitaa kumminkin olla sama 9.6:ssa ja 9.8:ssa väriä lukuunottamatta.
Alfa Romeo 155 V6 1992


Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kuva

Siinäpä se L-kokoinen vm.2019 9.6:n. Ollut nyt parisen viikkoa ajossa ja tykkään kovasti. Välittömät muutokset oli ylimääräisten hilavitkuttimien poisraapiminen, renkaiden litkutus, satulan vaihto Fabricin lastujakkaraan. Lähiaikoina mennenee vielä vaihtoon kammet sekä satulatolppa ja tanko kuituisiin. Paino oli stock mallisena reippaassa 13 kilossa ja nyt ollaan 12,5kg tienoilla.
Mukavaa tuossa pyörässä on todella toimiva geometria. Pyörä kääntyy koosta huolimatta ketterästi, muttei eturengas kaadu alle, niin kuin jossain fateissä, joissa keulakulma on jyrkempi. Tämmöiselle 179cm mittaiselle tuo L-koko on just passeli. Takanavan ovat `19 mallissa uusineet. Klikkejä on nähdäkseni 108 eli todella tiuha räikkä ja se on hyvä juttu. Asia jota ei ole tullut ajateltua juurikaan. Nyt veto nappaa kiinni heti, eikä sellasta tyhjäntuntua ole lainkaan. Voisin kuvitella että singlespeed moodissa tuosta ominaisuudesta on vielä enemmän hyötyä. Pyörässä on tosiaan säädettävä perä ketjun kireyttä ajatellen SS-touhuihin, mutta itse ajelen ainakin alkuun vaihteilla selän kuntoutusprosessin vuoksi. Pykäliä on 12kpl ja tällähän kiipeää vaikka mihin. Onkin ollut yllättävää kuinka lujassa oma yksivaihde-menneisyys on. En paikotellen muista että ois kevyempiäkin pykäliä tarjolla:) Mutta sitten kun muistaa käyttää peukkua, niin kylläpä on jees.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hieno peli! Muistan hyvin, kun ensi kerran kokeilin läskiä. Uskomattoman kevyesti kulki ja kivikkoiset nousut meni kuin itsestään.
Nyt olen tosin katsellut etujousitettua plussa tai 29" koon enskapeliä. Katsotaan mihin päädytään :)
Giulia Super -69

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Enpäs ole varsin noteerannut tätä ketjua :o: Noh ku muitakin läskipyöräilijöitä (ja muita maastossa pyöräileviä on), niin laitetaas kuva omasta fillarista 8)

Avarretaan speksejä sen verra, että 2x11 Shimanon vaihteisto, edessä SLX m7000, takana XT m8000, XT m8020 4-mäntäisen hydraulijarrut edessä ja takana 203mm/180mm levyillä, SR Mulefut 80 vanteet, Jumbo jim renkaat E/T: 4,8"/4,4" ilman sisäkumeja(sekä ilman litkuja!), Rockshox Bluto 120mm keula, Rockshox Monarch RT3 200x51mm takaiskari, takapää joustaa myös 120mm :wink:

Tahko Mtb:ssä käyty kesällä. Joku saattanut siis tietämättään bongata :wink:
Liitteet
Fillari.jpg
Fillari.jpg (326.14 KiB) Katsottu 9362 kertaa

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

BerlinettaSport kirjoitti:Enpäs ole varsin noteerannut tätä ketjua :o: Noh ku muitakin läskipyöräilijöitä (ja muita maastossa pyöräileviä on), niin laitetaas kuva omasta fillarista 8)

Avarretaan speksejä sen verra, että 2x11 Shimanon vaihteisto, edessä SLX m7000, takana XT m8000, XT m8020 4-mäntäisen hydraulijarrut edessä ja takana 203mm/180mm levyillä, SR Mulefut 80 vanteet, Jumbo jim renkaat E/T: 4,8"/4,4" ilman sisäkumeja(sekä ilman litkuja!), Rockshox Bluto 120mm keula, Rockshox Monarch RT3 200x51mm takaiskari, takapää joustaa myös 120mm :wink:

Tahko Mtb:ssä käyty kesällä. Joku saattanut siis tietämättään bongata :wink:
Taitaa olla ensimmäinen läskitäpäri johon törmään. Onko tuollaisessa mitään järkeä? Tai no Alfa-foorumilla turha edes kysyä... :roll:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kokeilin läskitäpäriä noin kuukausi sitten. Nopea kivikko-juurakko alamäki eli normi läskin akilleen kantapää toimi hienosti. Omaan makuun ehkä hieman liian massiivinen laite muuten. Mut kaikella on paikkansa.
Giulia Super -69

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Mandeprkl kirjoitti: Taitaa olla ensimmäinen läskitäpäri johon törmään. Onko tuollaisessa mitään järkeä? Tai no Alfa-foorumilla turha edes kysyä... :roll:
Yhtälailla järkeä kun täysjoustooses maastopyöräs. Vaikka renkaat onkin normaalia paksummat, niin ei ne silti oikeaa iskunvaimennusta korvaa. Tämä on ittelle toinen fatbike, eka oli etujoustettu ja tämä on kyllä aivan omaa luokkaansa jäykkäperäiseen verrattuna. Täpäri mtb:tä en ole kokeillut, mutta tämä fatbike on mahtavan pehmoinen ajettava.
Kaupasta ei näin mahtavaa fillaria saa ostettua :wink:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Järkeä tai ei niin onhan tuommoinen upea 8)
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Gasolina kirjoitti: Nyt olen tosin katsellut etujousitettua plussa tai 29" koon enskapeliä. Katsotaan mihin päädytään :)
Tähän päädyin;
https://www.youtube.com/watch?v=p93Z2juheUs

Lokakuussa tilasin ja toissapäivänä saapui. Pikku säätöjen, Fatty Stripperit+litkut jälkeen on nyt ajettu kolme lenkkiä ja pakko sanoa, että traili geometria toimii. Uskomatonta, että tällaisessa pyörässä on 42cm takahaarukka :)
Giulia Super -69

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Läskillä tuli 2018 ajettua n. 1100km, mikä on sattumalta enemmän kuin kolmena kesänä tuli ajettua maantiepyörällä. Toki lenkit lyhyempiä, mutta useammin tiellä, poluilla, metsässä tai tunturissa. Setämies-downhilliäkin tuli Levillä kokeiltua, mutta jos sen vaikka niin sanoisin ettei ollut mies, eikä pyörä (orkkis Rose Tusker) omimmillaan tuossa hommassa. Alamäkeen laskeminen vapaampia reittejä oli kyllä todella hauskaa puuhaa Levillä. Levin kierros oli noviiseille aika raaka pätkä ja esim. Iso-Syötteen kierros oli kaikilla tavoin viihdyttävämpi. Läski on hyvä pyörä. Sillä ajaessa ei tule turhaa rypistettyä otsa kurtussa ja voi mennä minne tahtoo. Reitit ovat monipuolistunut ja pituudesta ei tartte välttämättä tinkiä. Pisimmät maantievedot ovat olleet 80-100km luokkaa. Harmittaa lähinnä etten ajanut Pirkkaa läskillä 2018. Ehkäpä tänä vuonna..

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Minä hankin fatbiken 2014 ensin kurainen ja upottava ja myöhemmin luminen talvi edesauttoi päätöstä. Paljon on tullut kyllä ajettua traili tyylisellä täpärilläkin ja fättis on saanut pölyttyä nurkassa. Wozo tuntuu kyllä nyt erittäin hyvältä käteen, mutta se ei oikea läski kait olekaan. Omassa ajoporukassa pyörät jakautuu aika lailla tasan plussakoon/29" ja läskien kesken, molemmilla on kannattajansa.
Giulia Super -69

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Farina kirjoitti:... Postaahan kuvia Ripmosta, kun saapuu. ...
Pienellä viiveellä pari kuvaa Ibis Ripmostani:

Kuva
Kuva
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

^ Hienon näköinen pyörä! Itsellä on tuo itse kasailemani sähköläski ollut kohta 2v ja tänä talvena sitä vähän päivitteöin, nykyteho ~1500W ja säädettävyys hyvä. Niin täällä Münchenissä lomaillessani satuin eilen Olympiaparkissa "eBike-Weekend" tapahtumaan, ja täytyy ssnoa että olin ällikällä lyöty. Toinen toistaan hienompaa täysjousitettua sähkömaasturia, esim. Ducatin polkupyöristä en ennen ollut kuullutkaan. Jotenkin kuitenkin alkoi kuumottamaan tuollainen hieman sirompi täysjousitettu sähkärikin kun kävin kokeilemassa Saksalaista täystehoista ovh:ltaan 8000€:n täysjousitettua sähkäriä...

Se 1000-1500W siihen pitäisi tehoa saada, kahdeksaa tonnoa en ala maksamaan, joten mistähän tuota pieraisisi rungon mihin saisi täysjoustot, akun runkoputkien sisään, ja runko valmiiksi sopiva "keskimoottorille"...

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Beta Julio kirjoitti:Se 1000-1500W siihen pitäisi tehoa saada, kahdeksaa tonnoa en ala maksamaan, joten mistähän tuota pieraisisi rungon mihin saisi täysjoustot, akun runkoputkien sisään, ja runko valmiiksi sopiva "keskimoottorille"...
Mikäli kiinan pojan runkoon uskallat luottaa niin tuolla on ainakin vaihtoehtoja:
http://www.anglecycle.com
Kaikki rungothan on kiinan pojan tekemiä :lol:

Tuo mun täpärifatbike runko on tuolta firmalta peräisin. Takaiskarin linkussa pieni välys. Liekö sitten omaa syytä tuo kun oli purettu maalaukseen.

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

BerlinettaSport kirjoitti:
Beta Julio kirjoitti:Se 1000-1500W siihen pitäisi tehoa saada, kahdeksaa tonnoa en ala maksamaan, joten mistähän tuota pieraisisi rungon mihin saisi täysjoustot, akun runkoputkien sisään, ja runko valmiiksi sopiva "keskimoottorille"...
Mikäli kiinan pojan runkoon uskallat luottaa niin tuolla on ainakin vaihtoehtoja:
http://www.anglecycle.com
Kaikki rungothan on kiinan pojan tekemiä :lol:

Tuo mun täpärifatbike runko on tuolta firmalta peräisin. Takaiskarin linkussa pieni välys. Liekö sitten omaa syytä tuo kun oli purettu maalaukseen.
Kiitos, tuosta putiikista en ollut ennen kuullutkaan. Tilasitko siis suoraan tuolta nettisaitilta sen rungon vai aliexpressin tms kautta? Tuntuu kyllä että anonyymissä kinkkirungossa luottaisi mieluiten teräkseen, mutta kai se hiilikuidun kansss laminoitu lasikuitukin kuitenkin enempi varoittaa ennen särkymistä kuin kehnosti tehty alumiini... :)

Ei tuollakaan ollut täysjoustolla ja runkoakulla kuin Shimanon moottorin kanssa yhteensopivaa? Itse olen tykännyt tuosta bafangista moottorina, helppo ohjelmoida ja muutenkim vastannut odotuksiin, ja tehoa ei taida tuon halvemmalla enempää saada kuin Bafangin 1kW/48v vehkeet (itsellä BBSHD siis).

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Oma fillarin runko tuli ebayn kautta. Runkojen ja osakomponenttien yhteensopivuudesta en sano mitään kun ei ole omakohtaista kokemusta. Joskus vain rungon hankinnan jälkeen seikkaillut tuola heidän sivuilla ja todennut että nyt sais sähköpyöränkin runkoja :) Aluksi itseäkin vähän mietitytti kuinka tulee kestämään, mutta toistaiseksi ei ole havaittavissa minkäänlaista antautumista.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Portti kirjoitti:
Farina kirjoitti:... Postaahan kuvia Ripmosta, kun saapuu. ...
Pienellä viiveellä pari kuvaa Ibis Ripmostani:

[/quote] Komea Ripmo! Minulla oli itse asiassa täsmälleen saman värinen Ripmo (heikommalla osasarjalla) tilauksessa koko kevään, mutta liike ei ikinä saanut toimitettu fillaria, joten jouduimme purkamaan kaupat. Tilalle löytyi paikallisesta kivijalasta ylivuotinen, ihan kiva Stumpy.
Liitteet
Stumpy1.jpg
Stumpy1.jpg (105.6 KiB) Katsottu 8201 kertaa

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Farina kirjoitti:...Minulla oli itse asiassa täsmälleen saman värinen Ripmo (heikommalla osasarjalla) tilauksessa koko kevään, mutta liike ei ikinä saanut toimitettu fillaria...
Sepä harmillista. Mistä olit Ripmoa tilaamassa?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Portti kirjoitti:
Farina kirjoitti:...Minulla oli itse asiassa täsmälleen saman värinen Ripmo (heikommalla osasarjalla) tilauksessa koko kevään, mutta liike ei ikinä saanut toimitettu fillaria...
Sepä harmillista. Mistä olit Ripmoa tilaamassa?
Cykelkraftilta Ruotsista yritin pyörää saada. Toiminta ei jättänyt kovin hyvää kuvaa...

Sinänsä olen nyt tyytyväinen et kävi näin. Stumpyn geometria on vähän konservatiivisempi ku Ripmossa olis ollut, mut huippuluokan iskarit, osasarja ja kuitukiekot tekevät pyörästä uskomattoman menijän. Mulla oli joskus alu-Stumpy vanhemmalla geolla ja siihen verrattuna tämä on ihan eri pyörä.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Farina kirjoitti: Cykelkraftilta Ruotsista yritin pyörää saada. Toiminta ei jättänyt kovin hyvää kuvaa...
Minäkin tuon omani tilasin samasta paikasta. Toimitus kesti kyllä paljon luvattua kauemmin, mutta se ei ollut Cykelkraftista riippuvaista ja minä koin heidän palvelunsa hyväksi. Tilasin pyörän viime vuonna huhtikuun puolivälissä heti kun malli oli julkaistu. Alkuperäisen toimitusaika-arvion mukaan pyörän olisi pitänyt saapua parissa kuukaudessa juhannuksen aikoihin. Tuli lopulta puolen vuoden kuluttua lokakuun puolivälissä. Pistin sitten pyörän odottamaan kevättä ja ajoin ensimmäisen lenkin huhtikuussa n. vuoden kuluttua pyörän tilaamisesta.

Stumpjumper on varmasti hyvä pyörä. Specializedista firmana voikin sitten olla montaa mieltä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kuva

Niner One9RDO sai vaihteet. Sinkulajumalat itkee kun vähän reipas 7 kiloinen singlespeed optimoitu pyörä gearataan.
Voimansiirtona 1x10 X0 palikat maantieketjulla :) Polkimien ja Garminin 820 navin kanssa painoa on nyt 8,3kg. Pyörässä on vielä alukiekot, möhköpenkki yms., joista ois mahdollista keventää, mutta tämä onkin tehty sillä silmällä että kestää.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Farina »

Portti kirjoitti: Minäkin tuon omani tilasin samasta paikasta. Toimitus kesti kyllä paljon luvattua kauemmin, mutta se ei ollut Cykelkraftista riippuvaista ja minä koin heidän palvelunsa hyväksi. Tilasin pyörän viime vuonna huhtikuun puolivälissä heti kun malli oli julkaistu. Alkuperäisen toimitusaika-arvion mukaan pyörän olisi pitänyt saapua parissa kuukaudessa juhannuksen aikoihin. Tuli lopulta puolen vuoden kuluttua lokakuun puolivälissä. Pistin sitten pyörän odottamaan kevättä ja ajoin ensimmäisen lenkin huhtikuussa n. vuoden kuluttua pyörän tilaamisesta.

Öööh, okei... Meillä on hieman eri tyylinen kärsivällisyys sitten. Itsellä tuli mitta täyteen, kun olin odottanut pyörää neljä kuukautta, vahvistetun kahden kuukauden sijaan. Eniten otti pannuun, että aluksi vahvistettiin pyörän saapuneen kasattavaksi kahden kuukauden kohdalla, mutta ähäkutti, eipä ollutkaan. Sitten selvitettiin varma toimitusaika, jota luvattiin "seurata haukan lailla", mutta kun aika tuli, ei taas tiedetty tilauksesta yhtään mitään. Tämä riitti minulle, kun edellinen pyöräkin tuli myytyä jo talvella sopivan ostaja ilmaantuessa. Jäi jopa sellainen kuva että purkivat kaupan ihan mielellään, kun ei tuntunut olevan käsitystä onko 2019 runkoja enää edes saatavilla.
Portti kirjoitti: Stumpjumper on varmasti hyvä pyörä. Specializedista firmana voikin sitten olla montaa mieltä.
Jännä juttu tämä Spessun herättämä antipatia. En ole oikein koskaan päässyt siihen kiinni, vaikka olen genreä jo jonkin aikaa seurannut eri foorumeilta ja lehdistä. Iso firma, tekee välillä hassuja omia standardejaan, mutta niinhän monet muutkin tekevät? Loistavia keksintöjä pyörissä (esim. SWAT-laatikko, integroitu monitoimityökalu), mahtavia MTB-renkaita (joiden litkuttaminen on juhlaa) jne. Kyseessä ei ole toki pikantti pikkufirma, jota on kiva fanittaa, vaan ehkä vähän sellainen tylsä Audi?

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Farina kirjoitti:...Jännä juttu tämä Spessun herättämä antipatia. En ole oikein koskaan päässyt siihen kiinni, vaikka olen genreä jo jonkin aikaa seurannut eri foorumeilta ja lehdistä. Iso firma, tekee välillä hassuja omia standardejaan, mutta niinhän monet muutkin tekevät? ...
Taustana tuolle Specialized-antipatialle voi olla esim. se, että firma on sellainen iso öykkäri pyörämaailmassa monen mielestä. Spessulla on ollut melko aggressiivinen tapa pyrkiä ajamaan kilpailijoita pois markkinoilta mm. lakijuttujen avulla. Spessu mm. osti aikoinaan oikeudet Horst Leitnerin kehittämään Horst-linkku-takajousitukseen ja on puolustanut tähän liittyviä oikeuksiaan voimakkaasti. Antipatioita voi lisätä myös se, että Spessu ei itse ole keksinyt tuota jousitusratkaisua vaan on ostanut ne oikeudet muualta.

Muutenkin kuin tuon Horst-linkun osalta firma on toiminut aggressiivisesti markkinoilla kilpailijoita kohtaan.

Toki sitäkään eivät kaikki ole positiivisena pitäneet, että Spessu on vuosien saatossa tosiaankin keksinyt omia standardejaan ja pyrkinyt ajamaan niitä väkisin läpi. Juu, jotkut muutkin isot valmistajat ovat tehneet samaa, mutta eipä niidenkään toimintaa ole hyvällä katsottu.

Omat henkilökohtaiset kokemukset Spessun tuotteista rajoittuvat edellisessä Ibis Ripleyssa yhdessä vaiheessa olleisiin Rovalin hiilarikiekkoihin. Tuli ostettua samalla kahteen kertaan Spessun tuotteita. Ensimmäisen ja viimeisen. Noissa oli jonkun verran takuuasioita ja niiden hoito oli sen verran surkeaa, että itse en aio jatkossa laittaa rahojani kyseisen firman tuotteisiin. Sillä rahalla mitä nuo kiekot maksoivat olisi odottanut saavansa hieman parempaa palvelua.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tässä on vähän toista vuotta ajettu YT Capralla parkkia ja funduroa. Välillä myös ihan viikkolenkkiä. Hyvä pyörä enskailun aloittamiseen, vaikka onkin jo vähän vanhan puoleinen. Tuo loiva 65 -asteen keula on ollut kyllä omaan mieleen hyvä. Keula on 160mm Pike rct3 ja iskari Monarch plus rc3 debon air 165mm joustolla. Noihin tuli tehtyä tällä viikolla 50h:n huolto.
Hauska laite, mutta on alkanut tekemään mieli jotain vastaavaa 29:ä.
Tällä hetkellä listan kärkipäässä Commencal Meta Am 29 ja Capra 29. Caproja saa välillä aika hyvillä alennuksilla, jos jaksaa odottaa. Metaa näyttäis olevan varastossa heti, mutta en ole vielä raaskinut... :roll:

Oli tossa keväällä myös Cannondalen Bad Habit2 vähän aikaa, jonka kuvittelin olevan itselleni hyvä lenkkipyörä ja korvaavan plussarenkaidensa ansiosta jopa nykyisen Canyon Dudenkin. Vaihdoin Cannondaleen keveämmät renkaat litkutettuina ja lisäsin dropperin ym., mutta silti jotenkin en syttynyt pyörästä. Se ei vain jotenkin tuntunut miltään, joten myin pois. Dude saa jäädä. Sekin tuntuu tosi hauskalta, kun välillä pitää vähän taukoa. Sillä kävin taas täräyttämässä Aulanko Mtb:n(2.kerta) ja aika parani viime vuoteen nähden yli 10min. lipokkaasra kelistä huolimatta. :)

Työmatka- ja lenkkiajoon ostin työkaverilta vanhahkon Corratecin c-crossin. Hintaansa nähden ihan hyvä, mutta kovin polttelisi Canyonin Grail Al7 tai Gt:n uusi Grade.

Talvella olin jo viittä vaille hankkimassa slackia jäykkäperäenduro-/trailipyörää. Olishan noita hienoja fillareita vaikka kuinka paljon :lol:

Avatar
Kurzweiler
Viestit: 223
Liittynyt: 19 Joulu 2010, 16:38
Car(s): 156 3.2 GTA -04, Peugeot 308 SW GT 2.0 HDI - 15
Paikkakunta: Vaasa

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Kurzweiler »

Läskiin nastarenkaat alle. Nyt pärjää jäälläkin. Onko kokemuksia / suosituksia hydraulisista jarruista? Pitäis päivittää nämä mekaaniset rimpulat pois.
Liitteet
DSC_0372_resize_26.jpg
DSC_0372_resize_26.jpg (417.37 KiB) Katsottu 7427 kertaa

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Juniorille tuli hommattua ensimmäinen vähän oikeampi maastopyörä:

Kuva

26" renkaat 13" rungossa. Vähän vielä isohko noin 135 cm mittaiselle, mutta lie jo keväällä alkaa olla aika liki. Suositus tuolle on 145 cm ylöspäin. Kuitenkin 24" olisi taas jäänyt hyvin äkkiä pieneksi ja jeesaahan nuo isommat renkaat etenemistä. Aika homma etsiä edes suht kevyt pyörä pienelle kuskille. Tietty Islan Creig olisi, mutta siihen saa jo pelimerkkejäkin latoa jonniin verran enempi.

Lokarit ja jalka tuohon Squishiin tuli jo laitettua. Joitain kymmeniä kilometrejä tuolla on nyt jo ajettu ja ihan hyvät fiilikset toistaiseksi.

Saa nähdä joutuuko omankin vanhan keulaviritetyn ja nappularengastetun hybridin päivittämään ensi kesänä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

BerlinettaSport
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Kurzweiler kirjoitti:Onko kokemuksia / suosituksia hydraulisista jarruista? Pitäis päivittää nämä mekaaniset rimpulat pois.
On. Tohdin väittää että se 20-30€ maksava shimamon br-m200 hydrauli järjestelmäkin on parempi kuin yksikään mekaaninen levylaites. Ensimmäistä fättiä kun olin hommaamassa, kävin paikallises liikkees katsomas heidän vaihtoehtoja. 2 vaihtoehtoa joista toisessa mekaaninen ja toisessa hydraulinen levyjarru. Ero oli kuin yöllä ja päivällä. Pyörät hintaluokassa 600€-1200(?)€.

Avatar
Grendel
Viestit: 595
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Yhdyn edelliseen.
Jos hydrauliset jarrut vaan on kunnossa (ehjä) niin hakkaavat mekaaniset 100-0.
Olen jopa vaihtanut mekaaniset levyt vannejarruiksi joka paransi pyörää. Tästä toki 20 v aikaa.
Viime aikoina olen hyrdiideihin vaihtanut mek levarit nestemalleiksi ja ihan tolkuton ero.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Minä olen korvannut mekaanisia jarruja ihan Shimanon halvemman pään hydraulisila ja ainakin Chain Reaction Cyclesiltä saatavalla Clarks M2-seteillä. Ja kyllä kaikki hydrauliset on ollut parempia kun mekaaniset.

Vastaa Viestiin