Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ainoa lambda tosin pitäisi olla ennen kissaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Hyvä huomio. Kattikin -99:ssä on hyvin kaukana auton alla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

KalleY
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Elo 2017, 00:09

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja KalleY »

KalleY kirjoitti:Kaveri on tuossa käynyt jonkun kerran nollailemassa minun läppärilläni ja MESillä vikakoodia 156:staan. En ole päässyt aiheeseen sen paremmin syventymään ja hänkin on tyytynyt vain koodin nollaukseen ennen katsastusta.

Eli 2.5 v6 kyseessä (oliko se nyt vm 02, koodit luetaan kuitenkin leimalla). Koodia en nyt presiis tarkalleen muista mutta se oli throttle body adaptation tai learning (miten Alfa sen nyt ilmaiseekaan). Eli sähköisen kaasuläpän sopeutusarvot hukassa. Kokeiltiin viime kesänä tehdä se virrat pois/päällä 90sek + 10min käynnissä jne mikä ilmeisesti pitäisi hoitaa tuo mutta ei auttanut. MES ei tarjoa tuohon sopeutukseen mitään toimintoa tuon moottorin kanssa. Muissa vermeissä löytynyt kyllä.

Kaasuläppähän voi tietty olla likainen jonka takia tuota herjaa heittää mutta jos nyt sivuutetaan se ajatuksena ja mietitään muita vaihtoehtoja. Auto toimii kuitenkin normaalin tuntuisesti, vikavalo vilahtaa vaan palamaan parin päivän ajelun jälkeen nollauksesta. Parametriarvoja seuratessa kaasuläppä kyllä väittää aukeavansa 100% kun polkimen painaa pohjaan.

Sillä on vaan katsastus kohta edessä eikä se edes tiedä että selvittelen asiaa valmiiksi :mrgreen: ajattelin jos saisin tarjottua kunnollisen ja kestävän ratkaisun asiaan. Edelliselle leimalle se vaihteli molemmat taaemmat lambdat kun oli koodeja ja ne poistuivat ja ovat pysyneet poissa vaihdon jälkeen.

Tarkoitus siis nyt lähestyvää leimaa ajatellen käyttää se kaasuläppä irti ja puhdistaa. Se on vaan omalla kohdalla ollut "yksi kymmenestä" kerrasta kun tuo puhdistus on jotenkin muka auttanut. Kaasuläppä itsessään rikki? Johtosarjavika? Ecu-särki? Onko muilla ollut hankaluuksia tälläisen kanssa?
Ei kellään ollut mitään ajatuksia tähän?

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Ketjussa
156v6 ecu reset
löytyy ohjeet ECU:n resetointiin. Vaatii akun irtikytkemisen.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

VInkkiä :

Jos jollakulla on 156:ssa tehtaan Sportpack-alusta niin nyt
Ricambi Alfistilta saa puoleen hintaan alkuperäisiä ( Magneti Marelli ) etu- ja takavaimentimia.

Viime vuoden puolella vaihdatin vakihuollossani katsurin pyynnöstä etupäähän vaimentimet (
ja samalla myös laakerit, jarrulevyt ja -palat ), nyt ajattelin tehdä taakse saman
operaation ennalta ehkäisevästi eli pumput,laakerit , jarrulevyt ja palat samalla kun laitatan jakopään
taas seuraaksi 4 vuodeksi ja 80 tkm:ksi kuntoon. Takana toisessa iskarin jousilautasessa havaitsin ruostetta,
joten hyvä vaihtaa alkuperäiset 330 tkm ajetut pois ennen ongelmia ajoon.

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=8158

Periaatteessa noilla olen tuplannut wanhuksen hinnan :mrgreen: , mutta
on se niin makea ajaa ja hyvännäköinen ( kuin Zeta_Jones nuorna :wink: ) ,että pidetään tuo 500 tkm edelleen yhteisen taipaleen tavoitteena.

https://www.youtube.com/watch?v=BPzyS19PzLQ

Kuva
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Korreloikohan tehtaan sport-alusta -30mm tarvikealustan kanssa..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Väitetysti ei ainakaan tehtaalta lähtiessä. Sen takia muutoin musta Eibach ProKit -30mm setti on 156:een punainen, koska Eibach on yksi alkuperäisen, mustan sport-jousen valmistajista.

Näin olen antanut itseni ymmärtää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

sämpy kirjoitti:Korreloikohan tehtaan sport-alusta -30mm tarvikealustan kanssa..
Jos oikein muistan niin tehtaan madallus oli maltillinen parikymmentä mm....
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

punasilla eibacheiila tippuu maastokorkeudesta 40-50mm ja sportkit jousilla max 20mm. Alkuperääsillä sporttijousilla säilyy pystykulmat asiallisina, kuten myös poikittaisten tukivarsien asennot, punasilla ei.
"puhun niin totta kuin osaan"

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ehkee sit pitää pysyä noissa eibach iskareissa, vaikka ne aika paskat onkin. Jo kertaalleen puhallettu ja maalattu ku ruostuneet. Punasia jousiakin jo toinen kierros menossa.

Ajokorkeuteen olen tyytyväinen sekä ominaisuuksiin muuten, mutta turhan pintakovat iskarit olematta kuitenkaan ratatehokkaat.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^suosittelen keltasia koneja.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

palkus kirjoitti:punasilla eibacheiila tippuu maastokorkeudesta 40-50mm ja sportkit jousilla max 20mm. Alkuperääsillä sporttijousilla säilyy pystykulmat asiallisina, kuten myös poikittaisten tukivarsien asennot, punasilla ei.
Minulla juurikin on itsellä ostettuna ja tällä hetkellä ylimääräisenä -30mm ProKit-jouset ja ne on 156:n kohdalla punaiset. Sitä en tiedä, onko se jyrkempi -40mm setti myös punainen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Eibachilla on tosiaan prokit jouset jotka madaltaa n. 30mm. Ja sportline jouset jotka laskee n. 50mm. Molemmat on punaiset.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

2 settiä pro-kittiä ja molemmilla semmonnen 50mm madallus. En ole tavannut prokitillä varustettua 156 joka on alkuperäisestä peruskorkeudesta tippunut vain 30mm
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Toi on kyllä jännä. Eibach kuitenkin ihan laadukas valmistaja niin luulisi niiden osaavan ilmoittaa madallukset oikein.

Mulla oli 156 V6:ssa ne enemmän tiputtavat sportlinet ja madallus oli sitä 50mm luokkaa. GT:ssä oli taas prokitit (samat jouset käy muistaakseni 156 V6&GTA&GT 3.2 ainakin) ja ne tiputti jonkun n. 20mm. GT 3.2 vakio korkeus vakio alustalla on tosin vähemmän kuin perus 156.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

FinPat
Viestit: 7219
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja FinPat »

"Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156."

Entä sitten kun löytänyt sen hyvän naisen ja ei enää ole poikamies, niin onko silloin myös mahdollista löytää ruosteeton 156? ;)

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Joo, mutta et saa enää lupaa ostaa sitä.

Ai niin en sanois Eibacheja laadukkaiksi, odottelen koska noi alkaa taas napsumaan poikki. Ei kai mikään sakemannikeksintö, varsinkaan jousi voi kestää yli 5 vuotta. Kun italialainen jousi katkee vasta siinä vaiheessa kun auto menee stenan rouhimeen.

Fiatin jouset ei katkennu ikinä, kunnes Opel tuli mukaan kuvioon.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

sämpy kirjoitti:
Fiatin jouset ei katkennu ikinä, kunnes Opel tuli mukaan kuvioon.
Meillä katkes kyllä 127:sta kun kuljettaja löysi vinkun iskarienvaihdon yhteydessä :silly:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

FinPat kirjoitti:"Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156."

Entä sitten kun löytänyt sen hyvän naisen ja ei enää ole poikamies, niin onko silloin myös mahdollista löytää ruosteeton 156? ;)
Ruosteettoman 156:n etsintä jäähyllä ja mielenterveydelle turvallisimmaksi vaihtoehdoksi on havaittu myös pysytellä poikamiehenä :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Nerokas säilytysjärjestelmäni petti jälleen ja nokkapukit ovat sekaisin. Niissä kun on näitä kirjaimia ja numeroita niin varmaan kertovat mikä kuuluu minnekin? Kellään koodiavainta tähän?

Jos tässä nyt jotain on oppinut niin sen että ensi kerran jotain purkaessa olen paljon tarkempi dokumentoinnin suhteen :)
CARF0869

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tiige kirjoitti:^Toi on kyllä jännä. Eibach kuitenkin ihan laadukas valmistaja niin luulisi niiden osaavan ilmoittaa madallukset oikein.

Mulla oli 156 V6:ssa ne enemmän tiputtavat sportlinet ja madallus oli sitä 50mm luokkaa. GT:ssä oli taas prokitit (samat jouset käy muistaakseni 156 V6&GTA&GT 3.2 ainakin) ja ne tiputti jonkun n. 20mm. GT 3.2 vakio korkeus vakio alustalla on tosin vähemmän kuin perus 156.
Onkohan eibachilla laitettu lähtötasoksi sportpack, sittehän alkaa madallukset täsmäämään. Sportlineillä samalla kaavalla saakin 156:sen jo oikeasti tonttiin. :eggface:
"puhun niin totta kuin osaan"

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Boselift busso. P0206 6. sylinterin suutinhäiriö. Saa nollattua mutta sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen ecu valo palaa ja sama virheilmoitus päällä. Muita vikakoodeja ei ole. Käynnissä ollessa ei syty häiriövalo vaan aina hetki startin jälkeen.
Meneekö taas ecu vaihtoon vai onko tässä jotain muuta ihmeellistä. Akun alhainen jännite? Muutaman kerran on prötännyt eli ei varmaan kaikki pytyt olleet pelissä. Pitäiskö tuolla vaan antaa hanaa ja katsoa mihin kehittyy? Vika tuli kun oli kuukauden bensalinja suutintukista irti. Liekkö juminut tai kuivunut jotain josta häiriöt nyt ilmestyneet. Liittimen olen putsannut contact cleanerillä pariin otteseen ja siitä ei pitäisi olla homma kiinni.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ecu ei kyllä tiedä suuttimen jumimisesta mitään, eli se tuskin on syynä. Kannattaa vaihtaa suutin toiselle pytylle, jos vikakoodi seuraa suutinta on se suutin oikeasti sökö.

KalleY
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Elo 2017, 00:09

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja KalleY »

alamajy kirjoitti:^Ketjussa
156v6 ecu reset
löytyy ohjeet ECU:n resetointiin. Vaatii akun irtikytkemisen.
Kiitos, tuosta oli apu. Oltiin tuota kaasuläpän adaptaatiota koitettu tehdä mutta näemmä vaati ecu-resetin allensa, ei käynyt mielessä sitä akkua pidellä irti. Käytin kaasuläppäkotelon irti ja puhdistin sen nyt vielä egr-cleanerilla, akku oli samassa yhteydessä yön yli irti. Akku kiinni, virrat päälle niin kaasuläppä raksutteli aikansa. Käyntiin vartiksi jona aikana vikavalo vielä paloi, sitten auto seis ja myöhemmin illalla koodit nollille ja koeajolenkki, tuntuu liikkuvan pirteämmin kuin ennen ja vikavalo on pysynyt poissa sen koommin.

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

6.sylinterin suuttimen kelan resistanssi ääretön, :lol: sain vian päälle kun ajoin käyntilämpöön. Kerrankin OBD:stä hyötyä.
Kellään ylimääräistä?

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja heme »

Jarruputki alkoi vuotamaan takaa vasemmalta juuri ennen jarruletkun liitosta. Missähän kohtaa on edellinen liitos, ja onkohan millainen homma purkaa. Nopeasti katsoen näytti putki kulkevan pakoputken lämpösuojan alle -> pirunmoinen homma purkaa kaikki pois jarruputken vaihtamiseksi. Putki tosiaan syöpynyt noin sentin päässä liittimestä, voisikohan teettää pätkän uutta putkea, mutta miten saisi autossa kiinniolevaan putkeen tehdyksi kartion ja liittimen. Tällöin voisi jättää autoon paikoilleen koko putken, uusisin vain viimeisen 10 cm.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

heme kirjoitti:Jarruputki alkoi vuotamaan takaa vasemmalta juuri ennen jarruletkun liitosta. Missähän kohtaa on edellinen liitos, ja onkohan millainen homma purkaa. Nopeasti katsoen näytti putki kulkevan pakoputken lämpösuojan alle -> pirunmoinen homma purkaa kaikki pois jarruputken vaihtamiseksi. Putki tosiaan syöpynyt noin sentin päässä liittimestä, voisikohan teettää pätkän uutta putkea, mutta miten saisi autossa kiinniolevaan putkeen tehdyksi kartion ja liittimen. Tällöin voisi jättää autoon paikoilleen koko putken, uusisin vain viimeisen 10 cm.
Mulla kävi ihan sama. Laitoin putkea poikki ja Bilteman kartiotyökalulla tein uuden pään ja taas rokkaa.

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja heme »

Eli lyhensit olemassaolevaa putkea hieman, sen verran mitä siinä varoja on, ja teit uuden pään? Käytitkö samaa liitintä uudelleen vai pitääkö hommata sekin uusi?

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

heme kirjoitti:Eli lyhensit olemassaolevaa putkea hieman, sen verran mitä siinä varoja on, ja teit uuden pään? Käytitkö samaa liitintä uudelleen vai pitääkö hommata sekin uusi?
Just noin eli lyhensin pikkaisen. Mutkan takia joutui aika pitkän pätkän poistamaan, että sain putkenkatkaisijan pyörähtämään kunnolla. Käytin vanhaa liitintä ja hyvin pitää.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Tehtaan alkuperänen liitos on keulassa, apurungon paikkeilla. Mulla paukahti molemmat putket samasta paikkaa ja vedin suoraan uudet tehtaan jatkolta taakse. Kannattaa katsoa myös se toinen puoli kuntoon..

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Oikein hyvä neuvo. Viimeviikolla korjasin vasemman puolen ja tänään vaihdoin oikealle eteen koiranluun.
Sitten koeajolla polkaisin jarrua oikein kunnolla ja nyt pamahti halki jarruputki oikealta takaa.
Noh, eihän tuon korjaaminen kauaa vie kun on tullut harjoiteltua.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Onko vinkata asiallista mutta järkevän hintaista hitsaajaa?

Tuli vastaan ruostepaikkoja pohjassa, kun saatoin autoa teknisesti katsastuskuntoon. Oli vissiin maahantuontikatsastuksessa ollu tavallista puusilmäisempi katsastussetä, sillä nuo hapettumat eivät ole ihan vuodessa tuonne syntyneet.

Lisäksi olisi mahtia, mikäli joku tietää, mistä tilata uusi pohjalevy varaosiksi.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Guitar_Hero
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Paikkakunta: Varsinais- Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Guitar_Hero »

En taas hakua käyttämällä löytänyt mutta mistä säädetään vasen 156 ajovalo? Se säätömoottori näyttäisi toimivan mutta valo osoittaa aikalailla ylemmäs kuin oikealla puolella. Vai voiko säätömoottorin asentaa päin helvettiä? Siellä on se valkoinen hammasratashässäkkä josta hampaita kadonnut, mutta sitä pyörittämällä ei tapahdu mitään suuntaan tai toiseen. WTF?

Kiitos ja anteeksi

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Musta 6mm muovinen 'pultti' siinä säätöyksikön päällä säätää ylös/alas suuntaa. Siinä on aina paljonkin säätövaraa eli voi pyörittää useita kierroksia.

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Tarkista ensin polttimon asema. Saa näyttämään helpolla liian ylös tai alas jos ei ole kunnolla kolossaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja 156:ssa se H7 menee todella helposti jopa väärin päin paikalleen. Voi jopa tuntua täysin oikealta asennolta, mutta ei välttis ole. Muistaakseni nystyrä tulee ylöspäin...

Avatar
Guitar_Hero
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Paikkakunta: Varsinais- Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Guitar_Hero »

a-m kirjoitti:Tarkista ensin polttimon asema. Saa näyttämään helpolla liian ylös tai alas jos ei ole kunnolla kolossaan.
alamajy kirjoitti:^Musta 6mm muovinen 'pultti' siinä säätöyksikön päällä säätää ylös/alas suuntaa. Siinä on aina paljonkin säätövaraa eli voi pyörittää useita kierroksia.
Jees, lähden näillä eväillä kokeilemaan.

Edit. ruuvia pyörittämällä onnistui. Mikähän se valkoinen ruuvi- ratasviritys on? Siitä ainakin osa hampaista hävinnyt.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^se on sivusäätö. Mun mielestä korkeussäätö on helppo ja nopia, mutta sitten jos halutaan, että niillä valoilla oikeasti näkisikin jotain, niin tuo sivusäätö on pirun tärkeä ja hankala säädettävä. Pahimmilla pimeys-sade-keleillä ne valokuvioiden sijainnit ja tien reunojen+ ojien oikea valaistusmäärä nousevat arvoon arvaamattomaan.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Guitar_Hero
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Paikkakunta: Varsinais- Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Guitar_Hero »

palkus kirjoitti:^se on sivusäätö. Mun mielestä korkeussäätö on helppo ja nopia, mutta sitten jos halutaan, että niillä valoilla oikeasti näkisikin jotain, niin tuo sivusäätö on pirun tärkeä ja hankala säädettävä. Pahimmilla pimeys-sade-keleillä ne valokuvioiden sijainnit ja tien reunojen+ ojien oikea valaistusmäärä nousevat arvoon arvaamattomaan.
Ahaa, ilmankos katsuri ihmetteli että on vähän kumma valokuvio :mrgreen: Joo ei ollut ongelmaa korkeussäädössä, kun kerrottiin mistä ja mitä! Edellinen omistaja vaan jättänyt polttimon hiukka vinoon ja muutenkin vasen valo osoitti ylöspäin.

Täytyy ennen oikeita pimeitä käydä suuntaamassa kuvio vielä kohdalleen.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja quppe »

Onko tietoa onko ISO-FIX kiinnikkeet 156 FL:ssä vakiona vai lisävarusteena ollut loppu tuotannon päässä?

Avatar
Voima
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Helmi 2012, 22:15
Car(s): 156 1.8TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Voima »

wileythecoyote kirjoitti:Onko vinkata asiallista mutta järkevän hintaista hitsaajaa?

Tuli vastaan ruostepaikkoja pohjassa, kun saatoin autoa teknisesti katsastuskuntoon. Oli vissiin maahantuontikatsastuksessa ollu tavallista puusilmäisempi katsastussetä, sillä nuo hapettumat eivät ole ihan vuodessa tuonne syntyneet.

Lisäksi olisi mahtia, mikäli joku tietää, mistä tilata uusi pohjalevy varaosiksi.
Kaverin vääränmerkkisestä saabista paikkautettiin Mansen Ruskossa pari paikkaa yhdellä kiinalaismiehellä.. Takaoven ja takalokarin kulmassa oli samassa paikassa molemmilla puolilla autoa n. tennispallon mentävä reikä tuhanteen suuntaan kääntyilevässä kulmauksessa, ja käytiin kysymässä hommalle tarjousta. Muutaman kympin se pyysi, ja sanoi, että huomenna on valmis puolilta päivin. Mies ei ulkomaalaisena varsinainen supliikkimies ole, vaikka suomeksi asioitiinkin. Niinpä todella halvasta urakkatarjouksesta johtuen epäiltiin, notta mahtoiko kaveri oikeasti ymmärtää, että toinen puoli oli yhtä laho?..

Well, seuraavana päivänä mentiin saabia hakemaan, ja hitsari vain varoitteri, että ferrex oli vielä märkää. Hinta oli se, mitä oli sovittu. Molemat puolet oli kuin olikin hitsattu kuntoon, ja vaikeaan paikkaan vieläpä niin hyvin, etten pystynyt löytämään, missä alkuperäisen pellin ja korjauspaikan sauma menee. Työn halpaa hintaa selittää toki se, että verhoiluja tms. palavaa ei tarvinnut purkaa pois tieltä.

Näin netistä käsin tarkasteltuna vähän hämärän oloinen yritys kiinalaismiehellä, mutta vääränmerkkisen paikkasi kyllä ihan käsittämättömän halvalla työn laatuun nähden. Ihan palvelualttiin oloinen mies on kyllä. Tapaus löytyy siis Tampereen Ruskon teollisuusalueelta olisiko tuo nyt ollut polunmäenkatu 15. Harmaan aaltopeltihallin heti ensimmäinen vasen ovi. Seinän päädyssä on kyltti Autoklinikka.


- A.H.J. Voima

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

quppe kirjoitti:Onko tietoa onko ISO-FIX kiinnikkeet 156 FL:ssä vakiona vai lisävarusteena ollut loppu tuotannon päässä?
Ei ole papereissa ruksittu/mainintaa/vaihtoehtoa ja isofixit on. Varustetaso distinctive. Eikö muka boselifteissä vielä ollut?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Ainakin mun Boseliftissä oli Isofixit. Onko ollut vakiovaruste, ei hajua.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

2,4 jtd (20V) hammashihnaremontissa huomasin hihnan kiristäjän tapista kierteiden mälvääntyneen. Mutteri ei tietenkään yletä terveelle kierteelle lainkaan. Onko muuta tehtävissä kuin purkaa koneen päätyä niin että pääsisi käsiksi takana olevaan lattaan jonka varassa tappi liukuu ? Äkkiä silmäillessä en hahmota paljonko koneen päätyä pitäisi purkaa.
Liitteet
Kiristimen tappi.jpg
Kiristimen tappi.jpg (107.49 KiB) Katsottu 9285 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mulle sanoivat, että jos mälvään ton tapin, se on lohko pöydälle-duuni... En tiedä, jekuttiko kanssa-asentajat vaiko eikö. Ei onneksi ollut tuollaista ongelmaa...

TDN
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Marras 2012, 14:43

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TDN »

20v jtd:ssa valot vilkkuu, sellaista sykkivää, myös sisävalot. Heti kylmänä käynnistäessä ei, mutta hetken lämmettyään alkaa. Laturi vaihdettu n. 50k sitten , muita ideoita? Myös moottorijarruyuksessa nypytystä havaittavissa varsinkin 2 ja 3vaihteella, ei tosin aina.

Avatar
MikeH
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Syys 2018, 18:37
Car(s): -Varttikutoset-
JNZ-57 V6 Käyttisprojektintynkä
JLT-88 2.0TS Varaosakoppa
LJF-460 2.0TS Riisuttu ja paalattu varaosakasa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja MikeH »

Onko kellään tiedossa että onko varttikutosen eri mallien takapään ABS-antureilla mitään muuta käytännön eroa kun liittimet ja johto pujoteltu vähän eri paikasta? Vaihdoin tuossa koko taka-akselin vm. 2000 2.0 tessusta 1998 V6:seen ja kopan puolella on musta liitin ja anturissa valkoinen putkimallinen. Olisin mittaillut vastuksen jos vanhat anturit eivät olisi jo napojen mukana menneet metallinkeräykseen :roll:

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Onkos jollakulla toimivaa elearnia 156 -00 farkkuun.
Oikeanpuoleinen takavalo/jarruvalo ei toimi vasemmanpuoleisen etuparkin kanssa.
Sulakkeen kun vaihtaa toimii kerran :) , eli missä on se palaneen polttimon haistelijaboksi ja minkä näköinen se on?
Ei siellä oikein muukaan voi olla kaput?
Eli sähkökaaviota takalamppu - sulakerasia kaivataan, vilkku toimii hienosti.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Vois hyvinkin olla oikosessa jommassa kummassa päässä? Mulla on eLearn, jos sen saan toimimaan taas jossain vaiheessa.... Varmaan joku muu anssafoorumilainen nopeampi tuon kanssa...

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

^sen takia se kuva helpottais vianetsintää, kun nappaa lampuille menevän johdon irti ja katsoo palaako sulake vielä.
Tosiaankin lamput irti molemmista päistä ja sulakkeen tilalla 5w lamppu paloi kirkkaasti.
Ainoa yhdiistävä tekija jarru ja parkkilampuilla taitaa olla tuo boksi.
Vilkkuhan toimii hienosti samassa lampussa joten maavika se ei ole(ehkä).

Vastaa Viestiin